Voih hiihtäminen on ihanaa ja lumikenkäily. Tuli pari talvea sitten harrastettua niitä oikein urakalla. Ja ku täällä korvessa asutaan ja ukko ajaa mulle aina omat ladut tuonne metsään niin ihana siellä on mennä. Lumikenkäilin ekaa kertaa elämässäni silloin pari talvea sitten ja hurahduin täysin. Pääsee paikkoihin missä ei muutoin tule mentyä.. Hitto ku sais nyt aikaseksi taas lähteä noihin hommiin mutku tuntuu ettei aika riitä kun ollaan aina eri aikaan kotona eli kuka silloin katsoisi taaperoa että pääsisin ulkoilemaan yksin...
Kiinalainen ja tuo vaun testi povaa meille tyttöä :) Ei sen puoleen, tyttö ois kyllä hyvinkin tervetullut sillä kolme poikaa meillä jo on Mutta en nyt kuitenkaan uskalla toivoa liikaa tyttöä ja kyllä poikakin on ihan yhtä tervetullut kuin tyttö Vois olla että tyttöä vierastaisin kun tottunut vain poikia hoitamaan ;-)
Mulle joku kiinalainen kalenteri povas viime raskaudessa tyttöä ja poika tuli. Lisäks löysin toisen kiinalaisen kalenterin jonka mukaan meni ihan eri tavalla ne lupaukset ku toisessa! Joten enpä oo nyt jaksanut ees kaivaa mistään mitään ennustuksia, toivottavasti tiistaina selviäis asian laita :) .
Mulle tyttöä ja mulla on vahva tyttö olo, mutta kato vaa niin poika tulee. :D Tosin kaikki tutut jotka on tyttöä odottanut on kärsinyt pahoinvoinnista ja minä en oo.
Hui, joko nyt on lokakuisillakin ryhmä. Ollaanpa me jo pitkällä! :)
Täällä kun on ollu asunnoisa puhetta niin jatkan samaa rataa :) Meillä paritalon puolikas, 107 neliötä. 3x mh, tupakeittiö, wc, pientäkin pienempi kodinhoitohuone, kylppäri vessalla, sauna, vaatehuone...Lisäksi lämmin aitta, autotalli ja puuliiteri. Tontti on mahdollisimman ärsyttävä, tie kulkee tontin halki Tilaa kuitenkin on meille ja tulevalle vauvalle sekä koiralle :) Mutta haaveilen silti muuttavani tai rakentavani joskus tulevaisuudessa. Meillä kauppaan on matkaa noin 6km ja isompaan kaupunkiin 50km. Synnärille kuitenkin tulee sitten se 120km.
Mutta kun taloista on ollu puhetta ja tontista, niiiiiiiiin....kylläpä ärsyttää ton märän lumen kollaaminen! Uskomattoman raskasta touhua. Haluan mönkijän millä aurata piha
Meillä onneks appiukko käy aina linkoomassa meijän pihan ja ukko lapioi sen mihin linko ei pääse :-) Autoja ei myöskään onneksi tarvit lumesta kaivaa kun on kahen auton talli :)
Meillä ukko on asentanut päältä ajettavaan ruohonleikkuriin auran ja telaketjut :) sillä saa muksutkin kyytiä. Laitetaan stiga perään ja sillä pihaa ympäri
Täällä ei paljoo tarvii kolata, kun samantie tulee vettä... Ja vaikka tonttia on puol hehtaaria niin kolattavaa ei silti hirveästi ole. :) Ja mä tykkään lumihommista, mutta nyt on mies tehny ne ettei rasita mua liikaa. :)
No nyt tuntuu hyvältä kun mies vihdoin täysillä mukana tässä ja ryhdistäytyny!! :D Ennen neuvolat ja ultrat menny yksin, ja nyt sano että tahtoo sitten seuraaviin mukaan! Onnelliseks tässä muuttuu aiva täysi :)
Meillä on kans iso tontti maalla kun asutaan, mikä on talvella ihan hanurista kun tuo isäntä on halunnu helvetin leveen ja ison etupihan mikä pitää aurata. Ennen työnnettiin kolalla joka oli ihan hirveetä, mut nyt meil on onneks ulkomaille muuttaneiden kaverien mönkijä lainassa, jolla homma hoituu paljon helpommin ja nopeemmin. Joskin mä oon irtisanoutunu lähes kaikista lumitöistä nyt ja annan isännän hoitaa.