Tipaton tammikuu ;)

Rasittava ku tuntuu kaikkien vatsalihasten kadonneen ja nousut, etenkin löhöasennoista on välillä tosi hankalaa. :D

Mä oon miettiny et kuinka kauan mä mahun ratin ja penkin väliin, milläs mä sit kulen? Kun jo ilman mahaakin istuu melkein ratissa kiinni... Ja tää mun auto on semmonen missä istun harvinaisen kaukana ratista. Äitin ja isän autoissa oon vielä likempänä rattia ja nyt jo autosta poistuminen on yhtä punnertamista ja ahtaasta kolosta poistumista. Nimim. Polkimiinkin on pakko ylettyä jos meinaa autoo ajaa..

Mira, pystyykö rattia nostamaan. Se ainaki helpottaa. Mulla onneks niin hyvät säädöt kuskin paikalla, että varmaan pystyn pitkää ajelee.

Hierojalla voi käydä kyllä ja yleensä ne laittaa kylki asentoon jos ei enää mahallaan pysty olemaan tai sitten juurikin istumaan. Ja suosittelen menemään hierojalle jos kallonpohjalihakset jumissa, itselläni auttoi heti vaikka olivatkin hellenä seuraavana päivänä vielä mutta päänsärky jäi kyllä sinne samantein.

Mulla kanssa mahan kanssa silleen ettei voi suoraan voi selältään nousta istumaan vaan pitää kiepsähtää :D

Tarkemmin ajateltuna autosta poistuminen on kyl aikamoista lyllerrystä :F

Mulla on onneksi pitkät jalat, niin uskon ylttäväni polkimiin myös iison mahan kanssa :) Mä ajan autolla normaalisti noin 60 000 kilsaa vuodessa, joten ostin sellaisen turvavyönalentimen. Ensimmäistä kertaa kun sitä viritin, tuli hirveä tuskan hiki ja mietin, miten sen saa laitettua sitten ison mahan kanssa. Nyt siihen on jo niin tottunut että menee vaikka silmät kiinni, eiköhän se myöhemminkin sitten onnistu :)

Joo autosta nouseminen on kans kyl yks näky. :D Onneks meillä ykkösautossa on sähkökäyttöiset penkit niin voi nostaa ylemmäs ja pääsee ylös helpommin. :D

Saa nähä pääsenkö laskettuun aikaan saakka. Viime yönä supisteli ja lääkärissä tänään todettiin kohdunkaulan vähän pehmentyneen. Pelottaa, jos vauva syntyy ennen rv 30. Nyt on rv 19+6.

Oijoi. :( Tsemppiä Lorenzia!!! Ja paljon lepoa!!!:Heartpink:Heartpink Siihen ei parempaakaan lääkettä taida olla.

Lorenzia oliko ne supistukset ihan kivuliaita ja tuntuvia? Ja tuliko niitä tietyn väli ajoin? Nyt paljon lepoa sinulle ettei vaan synny liian aikaisin!! :/

Kolmen viikon ajan on ollu jomottelevia supistuksia muutamia päivässä ja siihen lisäks käytännössä kohtu jatkuvasti supistuneena. Viime yönä heräsin selkäkipuun ja supistuneeseen kohtuun, kipu sitten siirty myös alavatsalle. Harkitsin vakavasti sairaalaan lähtöä, mut sit hellitti sen verran, että jäin kotiin seuraamaan. En vaan tiiä, miten voisin enää enempää levätä. En oo käyny koulussa ja mies on suurimmaks osaks hoitanut kauppa-asiatkin. Varmaan oma keskosuus vaikuttaa jotenkin. Vielä 5vk niin ollaan miun omilla syntymäviikoilla.

Hui, siehän oot varhain syntynyt! :( toivotaan nyt, että teiän pikkanen pysyis masussa pidempään. <3 <3

Jännä miten eri tavalla supistukset vaikuttaa eri äideillä. Mulla on aina ollut paljon supistuksia ja välillä tuntuu, että mullakin on kohtu koko ajan kivikova. Silti on rv 36 neuvolassa ollu vielä paikat kiinni ja molemmat menneet yli LA:n.

Oikeesti tosi paljon voimia ja tsempityksiä!!!!

Kiitos :) jos pieni malttais vaikka viikolle 28 olla niin oisin kutakuinkin tyytyväinen, jos yli 30 viikoille niin huokaisisin varovasti jo helpotuksesta. Tuntuu vaan jotenki niin kaukaisilta tavotteilta. Pelko pienen puolesta on kova.

Mennään päivä kerrallaan ja mä ainakin pidän peukkuja pystyssä teidän puolesta!! :)

Orvokki 81: Multa on leikattu molemmat ranteet sen oireyhtymän takia ennen näitä raskauksia eikä vaivannut muuta kuin sitten taas kun olin viimeisilläni raskaana mutta synnytyksen jälkeen oireet taas hävisi kuin tuhka tuuleen :)

Toivotaan Lorenzia parasta, tsemppiä!!

Onko kellään muuten kokemusta koiraan siedättämisestä jos on allerginen? Näyttäs vähä siltä että mies yskii ja henki ahtaalla, mutta ei oo ihan satavarma onko koiran takia vai ihan flunssa vaan. Mutta alkoi pelottaa että mitä jos se on tuolle luppanalle allerginen? Hitto en tiiä kyllä mitä siinä vaiheessa :'(

Takaisin