Tipaton tammikuu ;)

Täällä kans yks ummessa oleva :D Ostin sitä SunSweetin luumumehua,menee paremmin alas ku luumut :D Ei oo viel jeesannu mutta toivottavasti alkaisi auttamaan...ensi viikon neuvolassa kysyn kyl jotain apua :D

Mulla oli tässä joku aika sitten viikkokin etten käyny kakalla mut jostai syystä nyt on toiminu paremmin. Ehkä toi vesi, täysjyväleipää ja -puuro ja hedelmät auttaa...

Mulla sitten aina taas ollu vatsa pikemminkin kovalla ja nyt toimii suht hyvin :D

Onko täällä muuten muita käsityöihmisiä? Mä just kaivoin kaapista yhden keskeneräisen takin, jota viimeks tehnyt vissiin vuosi sitten :D oon kyllä paljon tehnyt tässä välissä villasukkia ja lapasia. Eli kiteytettynä, tykkään tehdä mut taidot toistaiseksi aika perusmallissa. Onneks nykyään kaupat on täynnä noita valmiiks värjättyjä lankoja ni saa kuitenkin helpolla hienoja :)

Mä myös neulon fiiliksen mukaan. Viimettäin oon tehny villasukat itelle ja vauvalle, ja muutamat minisukat neuloin vietäväksi keskosvauvoille sairaalaan.:Heartpink
Villahousuja kestovaippojen kans käytettäväksi oon neulonu ite. Aiemmille lapsille neuloin vauvanpeitot, tälle uusimmalle pikkuiselle neuloin sellaisen toukkapussin (neulottu kapalomainen pussi, johon vauva laitetaan sisälle).

Mulle kaveri lupautunut villasukkia ym tekee pienelle, samoin anoppi ja oma mummu. :)

Kumpa osaisinkin tehdä,mutta...ei, ei oo minkäänlaista taitoa käsitöihin :smiley-angry017:smiley-ashamed008 Ehkä alan äippälomalla reenaa puikot viuhuen :D........tuskin, taidon lisäksi yleensä puuttuu myös into ehkä just siks kun siitä ei ikinä tuu mitään :love2

En mäkään ruvennu sitä takkia tekemään, kun siinä mulla käytössä 4 eri lankaa (siis väriä) ja yhtä lankaa oon käyttänyt johonkin muuhun työhön. Eli mun täytyy käydä hommaamassa sitä lisää ennen jatkamista. :banghead:

Mä tulinkin siis kattelee noita juttuja isyyspakkaukseen, nyt kun on motivaatiota ja aikaa. Kävin tilaamassa sen huolto-oppaan ja sit mun silmän iski kiinni tähän mitä jo viime viikolla kaupassakin hiplasin.. http://cdon.fi/kirjat/kessler,_katja/äidiksi-18796175 Mää en kestä! :whacky011 Siellä siis sisällä semmosia taskuja missä on kivasti kaikkia "ohjelappusia". Tykkäsin, kun ei oo semmosta "raskasta" luettavaa. Kumpa olisin ennen Joulua tän huomannut niin ois voinut lahjaksi pyytää. Ja koska mulla/meillä edelleen se vauvakirja hommaamatta niin en taida nyt tuota itselle ostaa. :think005

:smiley-bounce015:hug007:excited001

Sain vihdoin ja viimein tilattua sen vauvakirjan. Se on se sama, jota oon monesti kaupassa hiplannut. Netistä se löyty 10 euroa halvemmalla, joten en enää aikaile :D Pitäkööt Vau omat kirjansa! :taunt005

Täällä myös yksi käsityöihminen :) Jouluksi tein lähisukulaisille villasukat lahjaksi. Vielä en oo tosin mitään vauvalle neulonut mutta eiköhän keväämmällä taas innostu. Ainoa vaan et tuskin kesällä kovin paljoa villavaatteita tarvii :D

Voihan sitä tehä syksyä ajatellen vähän suuremman koon... Mullakin sisko lupas tehä pieniä sukkia... Mun sormet ei taivu lapasiin ym. Enkä vaatteita/vaippoja osais tehä...

Joskus on tullut kudottua villasukkia, kaulaliinaa ja villapaitaa. Sukkia en enään muista miten se kantapää tehdään ja villapaita on liian isotöinen että riittäisi motivaatio. Säärystimet on tuolla keskeneräisenä ja niitä olen ajatellut tässä jatkaa jos vain sais aikuiseksi. Kutominen ei nyt onnistu muulloin kuin Jussin ollessa päikyillä ja yleensä silloin teen kaikkea kotihommia tai lepäilen itsekin.

ImanMarian kuulumisia kans oottelen <3 Mä tykkään kyllä kovasti neuloa mut vauvalle en oo ees kerennyt kuin suunnitella jotakin helppoa neulovani. Äiti lupasi tehdä villahaalarin syksylle ja oli aloittanyt jo vastasyntyneelle peiton teon <3 Itse mietin jonkun myssyn neulomista ja vaunupeittoa myös syksyksi jne. Kerkeis vaan tältä muuttotouhulta! Just käytiin loppusiivoamassa vanha kaksio ja toimitettiin avaimet uudelle omistajalle. Muutama päivä mennytkin uutta kotia laittaessa, ihanaa ja niin fyysisesti raskastakin kyllä.. :-)

Takaisin