*The Maaliskuu*

Täälläkin jo lähtökuopissa, henkisesti, ei näköjään fyysisesti... Huomenna laskettu aika ja ihan iisiä ja hiljaista supistus-rintamalla. Perus-harjoistussupistuksia, joita on ollut jo puolesta välistä raskautta. Mutta mieli on kyllä NIIN levoton, että oksat pois. Ja ärtynyt. En osaa oikein ryhtyä enää mihinkään, kun vaan odotan jotain tapahtuvaksi. Tilannetta ei helpota tämä vikon kestänyt flunssa, joka on on pakottanut lepäilemään ja keräämään voimia = tylsistymään kotona. Nyt varmaankin on alkanut tauti helpottamaan, kun on palannut tämä levottomampi "lähtisi jo tulemaan" -tunnelma. Esikoinen syntyi viikolla 40+1, joten toiveissa on, että tämäkin noudattaisi edes jonkinlaista täsmällisyyttä. Vai pitääkö se paikkansa, että kullakin naisella olisi oma "kantoaikansa"?

Mammasmurffi, ihanaa että pääsette kotiin. Kyllä se esikoinenkin siitä tasottuu, onhan tuo iso mullistus hänelle. Vaatii sitä kuuluisaa kärsivällisyyttä...

Pikkumyy, mä tiedän kyllä, saat sympatiat! Kaikkien mielestä nyt on aikaa ja pitäis ravata mummolla ja sedällä ja kummilla ja kaimalla ja laittaa kotia ja käydä kaupassa ja tehdä ruoat jne. Sit samaan aikaa miehen mielestä mun pitäis levätä (mut kuitenkin olettaa, että hoidan kaikki kotityöt?). Ja naapurit kysyy montako viikkoa on ja äiti kysyy joko supistelee ja isä sanoo että älä ens viikolla synnytä kun ovat Lapissa.

Siis voi PLAAH.

Sanoja, veit sanat suustani :D täytyy vielä lisätä että jotenki kaikki läheiset on alkanut ärsyttämään ihan hirveästi. Johtuu varmaan hormooneista..? En kestä yhtään :(

Pinna on aika lyhyt joo ja korrekti käyttäytyminen hetkittäin todella haasteellista :D

Tänään mulla oli erimielisyyksiä meidän vanhemman koiran kanssa ja huusin sille ehkä pää punaisena. No, huomenna mennäänkin eläinlääkäriin rokotusreissulle kummankin piskin kanssa.

Kunpa mullakin ois ystävät ja sukulaiset lähellä, mut kaikki asuu useiden satojen kilsojen päässä :sad010tylsistyminen kotona on taattu kun ei ole ketään muuta kuin ukko, sen vanhemmat ja kylän juoruakat ja ukot.. huoh..

Ja mäkin olen alkanut ihan mahdottomaksi itkemisen suhteen, viikonloppuna kun tuli hiihtoja niin itkin vuolaasti kun suomalaisia vain näkyikin ruudussa. Heeh. . :woot: Ja kaikki kaunareista uutisiin ja piirrettyihin avaa hanat, ei siis mitään järkeä.

Mulle ei oo tullu mitään itkuisuutta, mutta hermot menee ihan naurettaviin asioihin ja tuntuu että ärsyttää nii että pää halkee... niinku äsken tuli telkusta joku tuhluri prinsessat, tai jotain sinnepäin. Niin sen naisen puhetyyli:excited001 se joka laittaa niitten rahaongelmia kuntoon, voi sitä ärsytyksen määrää aina ku sen ääni kuulu jostain:violent006

Mua ärsyttää vaan ne sukulaiset :D kaveritkaan ei pahemmin mut ootappa vaan ku mietin sukua...argh! Ehkä se johtuu siitä hössötyksestä..

Eka yö takana kotona kahden vauvan kanssa. osaatteko arvata millaista oli? :wink tästä oiskin hauskaa oikeesti oottaa vastauksia ennen kun kerron, hehheh. Ite ootin just sitä katastrofaalista väsymystä, sekoilua, huutoa, valvomista, esikoisen protestiheräilyjä, omien kipujen pahenemista. No, ne tulee varmasti vielä nopeemmin kun toivonkaan! :grin

Nukkumaan meno meni kaikilla myöhään, mutta päästiin nukkuu itekin kun kaikki lapset nukku. Sovittiin toimintamalli ekalle syötölle, (imetän sen vauvan joka herää eka yksin, sit kun lopetan, annetaan molemmille pullosta yhtä aikaa lisämaitoa.) joka meni täysin hyvin. Kävin jossain välissä kun kaikki muut vielä nukku, niin yksin vessassa. Se on hyvä, koska kun vauvat herää niin pitäs päästä heti toimimaan eikä alottaa hitaalla vessareissulla. Imetyksen jälkeen mies lämmitti maitopullot ja otti toisen vauvan, joka sopivasti alko kans heräillä. Istuttiin miehen kaa vierekkäin sängyn laidalla syöttämässä ja kurkotettiin jopa yhet uniset pusut siinä! :Heartred Kävin juomassa ja ottaa kipulääkkeet et aamulla on vaikutus päällä sopivasti ja palasin sänkyyn. Ja sen jälkeen vauvat nukku 4 putkeen ja olikin jo aamu (ennen tätä syöttöä nukuttiin 3h.) laughing6
Pienet tuuletukset paikallaan..?! :wav

Mammasmurffi,kiva kuulla että lähtenyt hyvin käyntiin arki. Ja ihanaa,kun on mies auttamassa heti toisen pikkuisen kanssa :smug:

Eliinaa_ mä söin antibioottikuurin tuossa ennen joulua, rv.jotain lähempänä 30...en muista mikä kuuri oli(kefexin tms..?) mut oli poskiontelotulehdukseen. Olin ollu jo 3vkoa kipeenä :/
Jos haluat varmistusta niin soita ja kysy neuvoa Teratologisesta neuvonnasta, ne voi antaa lisätietoa lääkkeestä ja sen sopivuudesta loppuraskauteen.

Kävin muuten eilen vielä bikinirajan sokeroinnissa (tästä kun ollut aikaisemminkin puhetta). Suosittelen lämpimästi edelleen kaikille! Vaikka itse ei tuonne alas enää näekään millään konstilla, niin jotenkin kiva fiilis :)

Säärikarvat vielä pystyy ajamaan kun vähän näkee vaivaa, mutta muut osiot on kyllä täytynyt luovuttaa. Kumma juttu, että se maha ei siitä väisty!

Pitäskö pyytää miestä trimmaamaan tuo räme majava. :D siistiksi. Monen tunnin urakka raukalla. Hah haaa..

Mulla ainakin on jo alakerta jonkun verran turvoksissa, en kyllä miehelle haluais esitellä. Synnytys on asia erikseen, siellä ei ahdista vaikka mies onkin naama alakertaan päin, kun avustaa esim. Jalan pidossa.

Meillä keskussairaalan valmennuksessa kätilö totesi, että nykyään ei ensimmäisenä passiteta synnytykseen tulevaa vessaan suolen tyhjennykseen ja karvojen ajeleluun ja mietin kyllä et onko ennen tehty tosiaan niin?! Ja että pitäisikö itse hoitaa nuo toimenpiteet ennen synnärille menoa??

Mut heh :grin tällä hetkellä alapään ajelu on ihan yhtä työlästä kuin sen rasvauskin. :dead::hilarious:

Mulle on mun äitini (sairaalassa töissä) kertonut jostain omituisesta syystä jo mun ollessa aika pieni, että karvat on ajeltu synnärillä joo. Eli on se ainakin joskus 20 vuotta sitten vissiin pitänyt paikkansa.

Niinkuin Pipolla, myös mulla on kyllä värkki turvonnut. Mistähän se johtuu, synnytys lähestyy?

Mulla meinasi taas kauppareissulla lähteä useaan otteeseen jalat alta, tulee sellaisia kipupiikkejä ja tunnottomuutta nivusiin ja reisiin. Voikohan nekin olla supistuksista johtuvia?

Tuosta turvotuksesta, niin itsellä on ehkä viikon verran ollu sellanen hassu tunne alapäässä, sanoisinko että samantyylinen hyvänlainen jomotus kuin valmistautuis seksiin :D Oon ihmetellyt sitä mutta voisko siis ollakin turvotusta! Jösses...

Mä lyhensin viikkoa aikasemmin alapään karvoja. Onhanse hyvä jos saa pöntöllä käydä ennen synnytystä. Tosin supistukset auttaa kyl siihe suolen tyhjennykseen jo alku vaiheessa. Ja tosiaan se karvotus on hyvä olla lyhyempi jälkivuodon takiakin. Veri klimppejä voi jäädä kiinni. Vaikka joka kerta pitääkin huuhdella vedellä alakerta. Mut olkaa varovaisia kun ajatte höylällä alakertaa kun jos on jo turvotusta. Ja varokaa että ei tulehtuisi iho.

Mä olen vielä sairaalassa,sain neidin kainalooni. Huomenna ehkä päästään kotiin.jos sokeri arvot hyvät. Neiti tykkää olla rinnalla kun maitokin on noussu. Mun pikkunen on ihmeen kiltti vauva. Ei turhia huuda niinkuin naapuri huoneissa. Jälkisupistukset on kovat edelleen. Ei viitsisi kokoajan syyä särkylääkkeitä. Kokoajan pitää muistaa juua vettä, hikilentää... et suihku on ollu kova juttu. Et nää sairaala vaatteet on kuumat mut niitä voi vaihdella parikertaa päivässä.
Tänää kävi nuorin pojista isän kanssa katsomassa äitiä ja pikkusiskoa. Heti hypättiin äitin syliin. Että oli ikävä. Ihmetteli paljon pikkuista ihmettä.

Takaisin