Tervetuloa tammikuun odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Celina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei te toista lasta odottavat, onko kaikilla kohdun kasvukipuja? Mua vähän huolettaa kun ei oo niitä kun ensimmäisessä raskaudessa oli melko voimakkaat. Muutenkin tuntuu ettei oo mitään oireita. Voi miks odottavan aika on niin pitkä?

Ei mullakaan ole niin vahvoja oireita kuin esikkoa odottaessa. Flunssakin tuli kylään, niin tuntuu että kaikki raskaus oireet menee tämän piikkiin. Tosin flunssa tuli myös heti esikon aikaan, kun plussasin. Olen tehnyt yhden testin, mutta siinä SE viiva oli niin vahva, etten ole kokenut tarvetta tehdä toista.

Minä oon aina ollut huono odottamaan yhtään mitään. Huh, jospa sitä aika menisi nopeasti ja olisi nyytti pian sylissä. <3

Mullaki on kyllä nyt vähemmän oireita, tai sit niitä ois enemmän jos ois esikoisen touhuilta ja tyhmyyksiltä aikaa keskittyä enempi niihin oireisiin :D Tais se mulla olla niin et esikoista odottaessa sitä kuunteli ja nosti ison metelin jokaisesti oireentyngästäkin, koska ne oli uusia ja ihmeellisiä juttuja. Ehkä. :D

Liityn mukaan :) Plussasin noin viikko sitten, tänään kasassa 5+3 ja LA 12.1. Tosin esikoisesta siirtyi viikkoa myöhemmäksi, mutta syntyi lopulta etuajassa 37+3. Loppuun asti saa jännätä syntyykö Minimii 2013 vai 2014. Jos tuolla siis joku on... Ar-ultra on varattu 29.5. Jännittää!

Fb:iin en halua liiittyä ennen heinäkuuta, kun np-ultra ohi ja töissä kerrottu asiasta. VIHAAN tätä salailua! Haluaisin vaan kertoa jo kaikille, niin voisi täysillä alkaa nauttimaan kaikesta.

Tervehdys! Varovaisesti ilmoittaudun mukaan, haaleat positiiviset testit tehty 13. ja 14. päivä. :) Vielä aijon kyllä tehdä varmistustestejä ennenkuin uskon. :D Itse olen 21-vuotias, mies 24 ja esikoisemme 1v7kk. Toista siis odotellaan. Ihan alussa mennän ja la sijoittuis sitten tuonne tammikuun loppupuolelle. Helsingissä asumme.

Olen kirjoitellut vau.fi -sivustolle paljonkin esikoisen yritys- ja odotusaikana. Nyt tunnukset jotenkin sekoilee enkä pääse kirjautumaan. Tähän pystyi kuitenkin näköjään kirjoittamaan ilman kirjautumista.

Pitäisikö tammikuisista tehdä ihan lista, muillakin on sellainen. :) Voin tehdä sen alun tuonne jos tällä tabletilla onnistuu.

Hei te toista lasta odottavat, onko kaikilla kohdun kasvukipuja? Mua vähän huolettaa kun ei oo niitä kun ensimmäisessä raskaudessa oli melko voimakkaat. Muutenkin tuntuu ettei oo mitään oireita. Voi miks odottavan aika on niin pitkä?

Mulla taasen vihloilee vattaa sillon tällön ja on kyllä kasvukipuja. Oli myös ekastakin, varsinkin vikan kolmanneksen aikana.

Onnea kaikille uusille joukkoon tuleville! :) Mulla myös tässä toisessa raskaudessa (jos nyt oon raskaana) vihloo monta kertaa päivässä, mutta enemmänkin sellaisia liikkeissä (sivuliikkeet) tulevia kipuja.

Millon te kaikki ootte plussannu? Ollaan miehen kanssa tosi malttamattomia. Tehtiin tänään aamulla jo toinen testi (Clearblue, herkkä testi) ja ei se mitään näyttänyt... Edelliset menkat alkoi 22.4., kierto kierukan poiston jälkeen ollu aika epäsäännöllinen. Testit on siis tehty tosi aikaseen, ensimmäinen 2+4 ja 3+3. Menkkojen pitäis alkaa vasta kierrolla 26.(?) huomenna... Nyt kuitenkin varmaan jo toista viikkoa ihan selvät oireet ja on vaan sellainen olo, että ihan varmasti olen raskaana... Jotenkin luotan tähän olotilaan. :D Aamulla en päässyt minnekään lähtemään, kun oksensin ja rinnat hirveän kipeät, väsyttää... Oireita toki muitakin, mutta pahoinvointi ja väsymys olleet kyllä inhottavimmat oireet. Onko teillä millainen olo ja pystyttekö normaalisti tekemään asioita? Multa vetää ihan voimat ja ei oikein pysty mitään tekemään... Tulee väsymys ja uupunut olo ihan yllättäen, kun jotain yrittää tehdä ja pahoivointi vetää viimeisetkin ilot... Mutta iloinen asiahan tämä muuten on! :)

Ootteko muutes miten vielä muille kertonu raskaudesta? Tuntuu todella vaikealle peitellä tätä, kun kuvotus on niin voimakasta... Kyllähän tuota jo taitaa lähipiiri vähän arvailla. ;)

Tervetuloa kaikki uudet!! Toivotaan, että kaikille jatkuu raskaus iloisin merkein! Itsellä ei ole ollut mitään oksennusta tms. mutta lähinnä sellaista ällötystä monia ruokia kohtaan. Ja sellainen veto pois, ettei työpäivän jälkeen jaksa hirveästi keskittyä mihinkään. Mutta jos olo ei tästä vielä kovin paljoa pahene, kuulostaa siltä että pääsen aika helpolla, teille muilla tuntuu olevan koviakin oireita! Tsemppiä teille jaksamiseen!

Ei enää montaa päivää varhaisultraan! Jännittää todella paljon, että onko siellä kaikki kunnossa. Mietin myös, että olenkohan menossa sinne liian aikaisin? Silloin n. raskausviikolla 7. Eikö silloin luultavasti näe jo, että kasvaako siellä oikeasti jotain vai onko ulkoinen tai tuulimuna? Todella jännää!! :)

Heippa taas kaikille! : )

Nyt on menossa 5+3 ja plussasin 10 päivä tätäkuuta. Ja tähän mennessä oon jo tehnyt 3 raskaustestiä et oon oikeestikki raskaana. :D Varhaisultraan aika ois sillo 29.5 ja jännittää kovasti! :) Jotkut ruoat ruvennu yököttää ja kahviakaa en pysty enää juomaan, ennenhän sitä meni jo päivässä 3-4 kuppia, nyt tyydyn teehen :) Rinnatkii arat eikä pysty edes käyttämään rintsikoita, ja iltaisin vatsaa turvottaa, johtuu varmaan siitä ku ruvennu tekee iltasin mieli ahmia kaikenmaailman herkkuja :D Ja tosiaan 24v olen ja ekaa kertaa myös raskaana ja tuntuu aivan mahtavalta ku kauhee vauvakuume ollu montavuotta, eiköhä oo hyvä jo tässä iässä saada se vauva :)

Ja onnea tosiaan vielä kaikille plussanneille, tää on kyllä aivan ihana tunne! :)

Miekin ilmoittaudun varovaisesti.
Elikkä rv 5+6 ois menossa 30.5 on eka neuvola ja nyt jännittää kun olen neuvolassa niin sanottu spesiaalipotilas kun eskari on 4kk ja sektio takana ja kävi flaksi kun tärppäs vaik oli ehkäsy,Mies sanoi et pidetään,jos kaikki menee hyvin eikä tee mulle mitään kun tuli näin aikaisin.No sittenhän olisi muksut tehty kun haaveis on aina ollu 2kpl. Äitikin jo povas mulle poikaa ja sanoi usko poies pakkohan on kun povas meille tytönkin ja tyttöhän se sieltä tuli <3

Onnea kaikille plussanneille. :smiley-bounce016

Kaikki raskaudethan on erilaisia, joten voi hyvinkin olla että säästyt kivuilta tällä kertaa. Mulla taas esikoisen odotuksessa ei ollut juurikaan kipuja, mutta tässä raskaudessa on melko voimakkaita jo näin aikaisin.

Heippa kaikki! :hello

(Varovaisesti vasta kurkin tänne puolelle) Täällä ihan kohta 23v nainen savon mualta kirjottelee. Ensimmäinen lapsi olisi nyt toivottavasti tulossa <3 Plussahan se pärähti noin 7-8 yrityskierron jälkeen maanantaina ensin haaleana viivana KOLMEEN TESTIIN :laughing021 ja tiistaina aamullla andon digiin yes, ja iltapissasta vielä CB digiin raskaana 1-2viikkoa :love017!! Niin monen negatestin jälkeen olo on sanoinkuvaamattoman onnellinen, mutta samalla pelottaa ihan saakelisti, että jotain pahaa tapahtuu :/ Toivotaan parasta, eihän siinä muu auta.. VAUN laskureiden mukaan tänään ois 4+2 eli tosi tosi tosi alussa.. ja LA 22.1.2013 :hello2 Hui <3 Olen jo kuitenkin sen verran ajoissa että varasin yksityiselle ajan 27.5, eli silloin ois viikot 5+5.. KERTOKAA pliis perunko sen ja siirrän myöhemmäksi, vai joko sillon näkyy jotain :/

Ihanaa kun täällä on niin monta jännäilemässä, toivotaan että pikkuset pysyy kyydissä loppuun asti <3

late- kannattaa varmaan siirtää sitä aikaa sillee et viikkoja olis vähintään 7. noilla viikoilla ei välttämättä näy viel mitään, ja sit huoli kasvaa vielä isommaks. itsellä on varhaisultra kun viikkoja kasassa 8+1 31.5 enkä millään malttais odottaa enää. :)

Heippa Late ja onnea! Onpa jännää. Tuo on tosiaan liian aikaista mennä ultraan. Siellä voi todeta vain ruskuaispussin ja mahdollisesti pienen alun ja tietysti sen, että on kohdussa eikä kohdun ulkopuolella. Itse kävin ekassa raskaudessa tuossa kohtaa, koska tuli verta. Lääkäri sanoi että ruskuaispussi löytyy ja joku pieni valkoinen siellä sisällä, mahdollisesti alkio ja että kaikki hyvin. Kesken meni noin viiden viikon päästä. Nyt minulla on tuo 5+3 ja olen menossa ultraan yksityiselle 30.5 eli silloin 7+4, gynekologi suositteli tuota viikkoa.

moikka!

Kiitti tiedoista, tänään siis vaihdoin sen pari viikkoo myöhemmälle.. Pää on niin sekaisin että ei sitä kaikkee älyä kun näitä varailee.. samoten eka neuvola varattu kesäkuun loppuun :) sitten viikkoja jo about 11 :) Toivotaan että kaikki menee hyvin. On vaan niin jännää :/ Ootteko muut sekoillu? :D siis tarkoitan että sanonu ja tehny jotain tosi tyhmää mitä ei yleensä tee... Oon asiakaspalvelu alalla ja suusta on tullut mitä ihmeellisimpiä siansaksaa muistuttavia lauseita.. Niiden lisäksi laitoin yks päivä purkat jääkaappiin ja kun keitin kahvia niin kaadoin loput vedet roskiin :laughing021 On sitä kyllä sekaisin, mutta varmaan aika normaalia :D

Onkos teillä kaikilla muilla nyt alkukuusta tammikuuta LA? Saisko tänne jonkun listan mistä näkis kaikkien?
:computer012<---- MInä ja tietokone.....

Tuota neuvolaa kantsii kyl varata ehkä aikasemmaks, et saavat ajoissa laitettua paperit synnärille nii siältä tullee kutsu ekaan ultraan n. rv12 paikkeilla.
Ainakin itellä täällä Hgissä alkuvuodesta olin ekassa neuvolassa jo 7+1 ja vasta ku olin 10 vkolla nii tuli paperit ultra-ajoista.(tämä siis meni kesken 9+3) Nt-uä ois ollu n. 12+ jotain viikolla. Käytännöt tietty vaihtelee kaupungeittain, joissain varataan ite ajat noihin "pakollisiin" ultriin.

Ja ite oon menossa varhaisultraan rv 7+0 30.5. Sen aikasemmin ei kannata.

Minkälaisia teillä on nuo vatsakivut? Onko ne pelkästään kohdun kohilla vai koko vatsan alueella? En ennää muista millasta oli ekasta lapsesta. Tuosta keskenmenneestä oli kans jatkuvaa menkkamaista särkyä koko lantion alueella ja selkä särkyä. Niinkö nytkin. Muutamia pahoinvointi hetkiä on ollut tännään ja eilen. Muuten oireina on vaan tuo alavatsa särky. Tissejä hiukan jomottaa joskus. Nyt 5+1
Niin koko ajan pelkää että tullee jotakin verensekasta tuhrua.

Tuota neuvolaa kantsii kyl varata ehkä aikasemmaks, et saavat ajoissa laitettua paperit synnärille nii siältä tullee kutsu ekaan ultraan n. rv12 paikkeilla.
Ainakin itellä täällä Hgissä alkuvuodesta olin ekassa neuvolassa jo 7+1 ja vasta ku olin 10 vkolla nii tuli paperit ultra-ajoista.(tämä siis meni kesken 9+3) Nt-uä ois ollu n. 12+ jotain viikolla. Käytännöt tietty vaihtelee kaupungeittain, joissain varataan ite ajat noihin "pakollisiin" ultriin.

Ja ite oon menossa varhaisultraan rv 7+0 30.5. Sen aikasemmin ei kannata.

Minkälaisia teillä on nuo vatsakivut? Onko ne pelkästään kohdun kohilla vai koko vatsan alueella? En ennää muista millasta oli ekasta lapsesta. Tuosta keskenmenneestä oli kans jatkuvaa menkkamaista särkyä koko lantion alueella ja selkä särkyä. Niinkö nytkin. Muutamia pahoinvointi hetkiä on ollut tännään ja eilen. Muuten oireina on vaan tuo alavatsa särky. Tissejä hiukan jomottaa joskus. Nyt 5+1
Niin koko ajan pelkää että tullee jotakin verensekasta tuhrua.

Muistin tunnarit foorumille, niin kirjauduin niin siksi tuo äskönen on sama viesti. :)

Late- tuolla on Lista Tammikuisista, sinne vaan tietoja. :) On aika aluillaan vielä, mutta eiköhän se siitä kasva. :)

Johanna, mulla sijoittuu tuo kipu just alavatsaan ja nivusiin. Muakin hiukka hirvittää kun ollaan näin alussa. :/ Toivotaan ettei mitään vuotoja tule!

Uusi ilmoittautuu...tänään tein testin, piti tehda vaan oman mielenrauhan takia että ne jo viikon myöhässä olleet menkat sit sais luvan tulla mutta sieltähän napsahti selvä plussa heti. Raskaus ei siis ole suunniteltu mutta onnellinen olen <3 tämä on kolmas lapsi, esikoinen täytti juuri 3v ja kuopus on 1,5v

LA olisi laskurin mukaan 18.5. Kuopuksen 1,5v neuvola on parin viikon päässä niin jos sitten samalla ottaisin esiin asian th:n kanssa. On vähän epätodellinen olo ja voi olla että tulee pari uutta testiä haettua vielä :D Täällä olen kirjoitellut molempien edellisten raskauksien aikanakin ja on jäänyt ihan ystäviäkin! :)

Sama teksti omalla profiililla :)

Uusi ilmoittautuu...tänään tein testin, piti tehda vaan oman mielenrauhan takia että ne jo viikon myöhässä olleet menkat sit sais luvan tulla mutta sieltähän napsahti selvä plussa heti. Raskaus ei siis ole suunniteltu mutta onnellinen olen <3 tämä on kolmas lapsi, esikoinen täytti juuri 3v ja kuopus on 1,5v

LA olisi laskurin mukaan 18.5. Kuopuksen 1,5v neuvola on parin viikon päässä niin jos sitten samalla ottaisin esiin asian th:n kanssa. On vähän epätodellinen olo ja voi olla että tulee pari uutta testiä haettua vielä :D Täällä olen kirjoitellut molempien edellisten raskauksien aikanakin ja on jäänyt ihan ystäviäkin! :)

Takaisin