Olen 37 ja toista kertaa raskaana vajaan kahden vuoden yrityksen jälkeen. Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon 9+6, alkio oli 6 viikon kohdalla lopettanut kasvamisen. Tuon raskauden jälkeen en koe itseäni vielä onnekkaaksi tässä vaiheessa, pelkään että on joku vika joka aiheuttaa keskenmenoja.
Ovulaation aikaan kävin gynekoligilla, joka totesi ovulaation olevan tulossa 22.5 ja tein positiivisen ovistestin samana iltana.
Plussasin ensimmäisen kerran 8.5 eli viime keskiviikkona. Tuolloin tuli haalea viiva halpistestiin ja clearblue näytti 1-2 viikkoa. Tänään tein halpistestin ja viivasta tuli jopa tummempi kuin testiviiva. Oireet alkoivat vasta eilen jos ei lievää aamukuvotusta lasketa. Oireina kohdun kasvukivut päivällä ja orastava rintojen arkuus. Ensimmäisessä raskaudessa kohtukivut alkoivat jo aiemmin ja olivat voimakkaampia. Rintojen kipukin oli silloin tosi voimakasta.Menen yksityiselle ultraan 30.5 katsomaan onko kaikki kunnossa. Neuvola an en ole vielä soittanut, koska edellisessä raskaudessa en saanut sieltä mitään tukea keskenmenoon ja jäi paha mieli siitä. Viimeksi soitin heti plussauksen jälkeen ja ehdoin käydä kerran siellä. Jälkeenpäin tuntui hullulta että siellä hössötettiin tulevasta vauvasta josta ei ollut vielä tietoakaan ja ei kuitenkaan tuettu yhtään hädässä.
Niin joo ja minulla todettiin lievä kilpirauhasen vajaatoiminta pari kuukautta sitten .Nyt on lääkitys, joten kesken menoa ei pitäisi asinalaan sen takia tulla. Minulla on myös Rh- veri, jonka kanssa pitää muuten olla itse tarkkana. Olin ilmoittanut siitä neuvolaan , mutta neuvolan lääkäri lähetti minut kotiin odottelemaan kesken menoa eikä puhunut mitään rokotteesta joka minulle pitää antaa jokaisen raskauden päättyessä. Onneksi keskenmenon ollessa käynnissä muistin biologian tunneilta tuon ja soitin päivystykseen ja sain rokotteen. Jos en olisi saanut, ketoni olisi mahdollisesti hylkinyt uusia raskauden alkuja jos rh-tekijä olisi eri kuin minulla.Onnea teille muille ja toivotaan että kaikki menee hyvin.