Tervetuloa tammikuun odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Celina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä menossa rv 5+6 ja kerrottu on muutamalle, aikaisemmat raskaudet menneet näin: terve,terve,km,terve, joten tuo km tuolla hieman kummittelee pään syvässä mielessä vaikka mielessä tuntuukin siltä että kyllä tämä pieni käärö loppuun asti sinnittelee. kun km:n sain minulla oli silloin paljon stressiä töissä, raskasta elämän vaiheessa (olin juuri menettänyt isäni) .. ne voivat olleet oletettavasti km:n alku ja juuri.. toivon syvällä sydämessä että sitä ei tarvitse itse eikä kenenkään teidän muunkaan sitä kokea.

mutta onnea kaikille plussanneille ja tuuleen puuskaa pienille jotta jaksavat menossa mukana, koska kuitenkin jokainen lapsi on lahja meille vanhemmille :)

niin ja eka neuvola on 16/5 ja la 6/1

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja melkein äideille! :) mullakin neuvola tosi aikasin 23.5 eli viikot on silloin 6+4 kun esikoisen kanssa oli viikolla 8+3. Ne ketkä pääkaupunkiseudulla on menossa varhaisultraan niin minne ootte menossa ja mikä tulee hinnaksi?

Moikka kaikki!

Täällä olisi uusi tulokas ryhmään, 24-vuotias 3-vuotiaan pojan äiti Kuopiosta. Raskaustestissä ei vielä pari päivää sitten mitään näkynyt (todella haalea melkein näkymätön viiva, kuviteltiinko miehen kanssa :D), mutta oireet ovat ihan selvät: pahoinvointia ja kuvottavaa oloa pitkin päivää, viluttaa, heikko olo (ei jaksa esim. kävellä samalla tavalla), väsymystä, mielialavaihteiluita ja lyhytjännitteisyyttä, jatkuva jano, lisääntynyt virtsaamistarve, kahvi yms. ei maistu, turvotusta alavatsassa ja kipeät rinnat, oudot unet... Eiköhän tämä ole siis selvä juttu, voi miten ihanaa! :) Olo ei kyllä mikään niin ihana ole, kun öklöttää koko ajan. Jos ihan oikein laskeskelen, niin laskettu aika olisi sitten 26.1.14. Ja nyt alkaisi sitten neljäs raskausviikko 3+0. :)

Ohhoh, ompas täälä ehtinyt tapahtua mun viime käynnin aikana! xD Olen vähä Laiska koneen käyttäjä..! Onnea kaikille plussanneille ja myöhäiset äitienpäivät! :) Muistaakseni laitoin ekaan viestiin, mut olen Turun suunnalta. Tosta
facebook-ryhmästä olen samaa mieltä, että semmonen ehdottomasti parempi jossain vaiheessa, myöhemmillä viikoilla.
Täälä on kyl enemmän oireita kun esikoisesta, KOKO ajan nälkä, närästää ja kuvottaa koko ajan. Vilu ja järjetön väsy, ihan tuskaa herätä aamulla lapsen kanssa kun vois nukkua varmaan kellon ympäri! ;)
Ainiin, ja mullakin melkoisia kramppeja alavattassa aina välillä, mutta niin eli ekastakin raskaudesta joten en niin helpolla huolestu.

Hei täällä tänään yksi äitienpäivänä plussannut, viikot 4+0. Eli laskettu aika olisi laskurin mukaan 18.1.2014, mulla on 4,5 kk vanha poika, joten nopeasti näyttää tulevan toinen perään ja toivotusti. Onko muita joilla lapsille tulee näinkin pienet ikäerot? :) Hyvät äitienpäivät kaikille !

Meidän esikoinen Hippu Hippiäinen on 6 kk ikäinen, joten ikäeroa lapsosille tulee 1v 2kk, jos kakkonen syntyy laskettuna päivänä. Hippiäinen meni 10 päivää yli, mutta meinasi tulla etuajassa. Loppujen lopuksi neitokaisela ei ollut mitään kiirusta maailmaan. Mekin toivoimme pientä ikäeroa lapsille, jotta heistä olisi toisilleen seuraa enemmän myöhemmin.

Ja onnea kovin kaikille plussanneille! Perustetaan FB-ryhmä sitten vaikka ensimmäisen kolmannen jälkeen, jotta kriittinen aika on mennyt ohitse. :) Mukavaa, kun meitä alkaa olemaan paljon kasassa. :)

Moikka kaikki!

Täällä olisi uusi tulokas ryhmään, 24-vuotias 3-vuotiaan pojan äiti Kuopiosta. Raskaustestissä ei vielä pari päivää sitten mitään näkynyt (todella haalea melkein näkymätön viiva, kuviteltiinko miehen kanssa :D), mutta oireet ovat ihan selvät: pahoinvointia ja kuvottavaa oloa pitkin päivää, viluttaa, heikko olo (ei jaksa esim. kävellä samalla tavalla), väsymystä, mielialavaihteiluita ja lyhytjännitteisyyttä, jatkuva jano, lisääntynyt virtsaamistarve, kahvi yms. ei maistu, turvotusta alavatsassa ja kipeät rinnat, oudot unet... Eiköhän tämä ole siis selvä juttu, voi miten ihanaa! :) Olo ei kyllä mikään niin ihana ole, kun öklöttää koko ajan. Jos ihan oikein laskeskelen, niin laskettu aika olisi sitten 26.1.14. Ja nyt alkaisi sitten neljäs raskausviikko 3+0. :)

Hei!

Liityn myöskin tammikuisiin, eli viime viikon perjantaina tein testin ja samantien pärähti plussa ja kun pieni epävarmuus hiipi, että oonkohan mä nyt oikeasti raskaana vaiko vaan joku tuulimuna niin oli pakko tehdä vielä toinen tänään ja kyllä vain sekin vahvaa plussaa näytti :D soooouuu häpi!!

Eli oon 26v. myöskin Riksusta (heei!! Marski :) ) ja toista lastan odotan. Esikoinen on 8kk. Täällä on kyselty, että eikö muita pelota niin kyllä ihan hirveesti!!! Mua ainakin edelleen pelottaa että en "oikeesti" oo raskaana vaan tuulimuna tai vastaavaa kun mulla ei oo yhtään oireita, kun taas esikoista odottaessa oli niin kipeät rinnat että jo hipaisukin sattui ja juili alavatsaa. Tosin mä pääsin niin vähillä vaivoilla esikoista odottaessa että silloinkin toivoin että olis edes jotain, niin tietäis että siellä se pikkuinen on.. Meille tää raskaus oli tahallinen vahinko ;) eli mies sanoi "ettei nyt ihan vielä", mutta kun ilmoitin että meidän perhe kasvaa yhdellä niin oli sekin ihan hyvillä mielin :) Tais jöllikkä itsekin haluta :) Tahallinen vahinko siis kun ei olla käytetty ehkäisyä ja riskit on tiedossa.

Neuvolan sain varattua tänään (sen jälkeen kun olin vielä kerran varmistanut että oon raskaana :D ) ja odotan jo kovasti sitä ensimmäistä kertaa kun mun on tarkoitus purkaa tuntemuksia siitä, että edelleen oon 13kg painavampi kuin ennen esikoisen odotusta, eli toivon ettei tässä raskaudessa tulis yhtään kiloa.. Luultavasti ihan mahdoton tehtävä kun viimeksikin tuli yli 20kg!! :smiley-angry017 Onko täällä muita "tiukan linjan" odottajia?!

Meinaatko Diipadaapa "tiukan linjan odottajilla" sitä, että koittaa elellä niin ettei paino nouse yhtään / ollenkaan?
Jos, niin sitten mä olen tiukan linjan odottaja :D
Meillä tosiaan on miehen kanssa ollut parisen vuotta ajatuksena et nyt tänä vuonna keväällä sais antaa vauvan tulla. NO, oli melkosen rankka viime vuosi (duunia, koulua ymym.) ja jostain syystä laardia kerty semmoset 10kg viime kesästä :o Painan nyt noin 80kg. Koko kevään ajattelin laihduttaa "ennen kun tulen ehkä raskaaksi" ja tässä sitä ollaan paksuna, sanan molemmissa merkityksissä :D Mä myös aijon jutella aiheesta neuvolassa. Oon lihonnu mussuttamalla herkkuja :smiley-angelic006 niin mietin, että kun jätän ne pois ja liikun edelleen niin onko haittaa jos laihdun kun kuitenkin syön terveellisesti ja usein päivän aikana...

Ps. Tosi kiva, että täällä on "kohtalotovereita" :computer005 Saa purkaa tuntoja nyt kun raskaudesta ei vielä tiedä kuin minä ja mies (ja neuvolatäti :hello2)

Mä ajattelin koittaa pysyä "tiukan linjan odottajana". Oon just pudottanu plussatuulia odottaessa vähän vajaa 25kg ja toiveena ois ettei paino ihan holtittomasti nyt raskauden aikana nousis. Toki normaalit nousut saa ja pitääkin tulla, muttamutta. :D Esikoisen odotuksessa mulla nousi paino n.20kg, n.10kg niistä lähti pois raskauden jälkeen, mutta lopulta huomasin, että ne olikin vahingossa hiipinyt takasin (tai ei ehkä niinkään vahingossa...) Painoa on nyt n.77kg, esikoisen ekassa raskausneuvolassa vaaka näytti 85kg, eli lähtötilanne on kuitenkin hieman parempi. Ja huomattavasti parempi kuin se n.100kg mitä vaaka näytti ennen laihdutuksen aloittamista.......
Tarkoitus on sitten jatkaa laihdutusta raskauden ja imetyksen jälkeen, kun se on turvallista ja järkevää. :)

Facebookista olen myös sitä mieltä, että vasta ekan kolmanneksen jälkeen kun on suurempi varmuus raskaudesta.

Neuvolan varasin viime viikolla ja aika on 30.5. Ens viikolla käyn jo näyttäytymässä neukulle esikon 1,5nlan merkeissä. Aion pyytää siltä lähetettä verikokeeseen (mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta), että saan tietää millaisilla arvoilla raskaus alkaa, onko lääkemäärä sopiva vai ei :)
Tänään tulikin postissa neukun lähettämät esitieto- yms kaavakkeet ja ultravarausohjeet<3

Sovittiin alkuun miehen kanssa ettei kerrottais kellekkään tästä raskaudesta ennen rv.12, mut itelle se on vähän turhan pitkä aika odotella (nyt on rv5+3). Kerroinkin sitten miehen luvalla kahdelle hyvälle ystävälleni ja omalle äidilleni. Nyt koitan pitää suun supussa muilta, vaikka vähän pelkään ettei se onnistu, kun anoppi tulee huomenna pariksi yöksi meille :D Onneks ei oo ollu pahoinvointia, sitä ois hankalaa peitellä, kipeet tissit nyt pystyy pitämään salassa.. Äh saa nähä :D

Meidän esikoinen Hippu Hippiäinen on 6 kk ikäinen, joten ikäeroa lapsosille tulee 1v 2kk, jos kakkonen syntyy laskettuna päivänä. Hippiäinen meni 10 päivää yli, mutta meinasi tulla etuajassa. Loppujen lopuksi neitokaisela ei ollut mitään kiirusta maailmaan. Mekin toivoimme pientä ikäeroa lapsille, jotta heistä olisi toisilleen seuraa enemmän myöhemmin.
Meidän esikoinen syntyi viikolla 38+3, oli aika kiiruinen kaveri, muttei onneksi liian ja täysiaikaisena tuli :) Tämä toinen raskaus tuntuu melko epätodelliselta, nythän vasta sitten 4+1, joten eihän niitä oireitakaan vielä ole, viime raskaudessahan ei ollut koko aikana oikeastaan mitään oireita, ehkäpä närästys, siinä se, että saa nähdä kuinka leppoisissa merkeissä menee tämä raskaus menee :) Tuli sellainen tunne, että pitää vielä uudestaan testata vaikka selkeästi ne kaksi punaista viivaa tulikin, se on vain niin epätodellista ja pientä ikäeroa muksuille se minäkin toivoin :)

Onnea kaikille! Kiva, kun täällä on näin aktiivista kirjoittelua. Itse tein tänään tuplavarmistuksen eli uuden testin ja plussahan sekin odotetusti oli. Olen aivan pihalla, ilmeisesti tässä pitäisi alkaa neuvolaan soittelemaan... Hassu olo, sillä vaikka lapsi on kovasti toivottu ja kauan yritetty, olen vähän paniikissa siitä, mitä tämä kaikki tarkoittaakaan. Olen elänyt niin kauan varsin itsekästä ja menevää elämää, mutta jos kaikki menee hyvin, se tulee pian muuttumaan.

Onko muilla kovia kipuja? Mulla varsinkin iltaisin koskee ikävästi toiselle puolelle vatsaa ja mietinkin, onko siellä kaikki ok. Kaukaa menneisyydestä löytyy yksi keskenmeno, jotenn tietty se kummittelee päässä...

Onnea kaikille! Kiva, kun täällä on näin aktiivista kirjoittelua. Itse tein tänään tuplavarmistuksen eli uuden testin ja plussahan sekin odotetusti oli. Olen aivan pihalla, ilmeisesti tässä pitäisi alkaa neuvolaan soittelemaan... Hassu olo, sillä vaikka lapsi on kovasti toivottu ja kauan yritetty, olen vähän paniikissa siitä, mitä tämä kaikki tarkoittaakaan. Olen elänyt niin kauan varsin itsekästä ja menevää elämää, mutta jos kaikki menee hyvin, se tulee pian muuttumaan.

Onko muilla kovia kipuja? Mulla varsinkin iltaisin koskee ikävästi toiselle puolelle vatsaa ja mietinkin, onko siellä kaikki ok. Kaukaa menneisyydestä löytyy yksi keskenmeno, jotenn tietty se kummittelee päässä...

mulla on myös alaselkä kipuja ja alavatsan juilintaa, mutta kuulemma ihan normaalia on kun kohtu kasvaa. töissä ravastin tänään 30min välein pissalla, valkovuoto on todella runsasta, onko muilla samaa vikaa? mä painoin ennen plussaa 54kg, mutta eilen kävin vaa`alla ja se näytti 56,7, ja luulen että se johtuu turvotuksesta, vatsa on siis älyttömän turpee. tissit ei oo muuten viel kipeet, nännejä vähän aristelee, huomenna sitten ois eka neuvola <3

jeflo: Täällä sama vika, valkovuoto on ollut tosi runsasta..

Minulla ei ole ollut kipuja yhtään, silloin kuin menkkojen piti alkaa, niin oli muutaman päivän ajan alavatsalla nippailua ja paineentunnetta. Kannattaa tuota toispuoleista kipua seurailla, jos ei helpota, tai on jatkuvaa tai pahenee, niin herkästi näytille lääkäriin.

Ennen ensimmäistä raskautta painoin 55kg ja ennen synnytystä vaaka näytti hurjat 88kg. 15 kg tipahti huomaamatta, ja loput taisi tulla jäädäkseen. Ajatuksena oli minullakin, että pudottaisin painoa ennen seuraavaa raskautta, mutta tässäpä sitä ollaan. Ehtiihän sitä sitten kakkosen synnytyksen ja imetyksen jälkeen. Äidinhän pitää olla pyöreä ja pehmeä. ;) :D

Tervetuloa uusille plussanneille!
Mun oli ihan pakko vielä varmistella ja eilen testasin vielä kertaalleen kun oli ylimääräisiä liuskoja ja ihan selvä positiivinen testi oli päivä pissasta. Tänään kävin sitten perhelääkärillä saamassa lähetteet labroihin ja riskiraskausklinikalle, ja soittivatkin sieltä heti ja antoivat ajan ultraan kahden viikon päähän eli 28.5 on meillä eka ultra ja selviää onko kaikki niinkuin pitäisi.

Jos on ylimääräisiä kiloja niin tosiaan liikunnan lisäämisellä ja terveellisesti syömällä saattaa hyvin päästä läskistä eroon ja vauvalla silti on kaikki hyvin. Mun äidillä oli ylipainoa kun se alkoi odottamaan ja paino ei paljon kasvanut odotusaikana koska se jätti pois sokerit ja söi terveellisesti sekä alkoi säännöllisen liikunnan. Terveydenhoitaja kyllä oli hiukan huolissaan koska paino ei noussut käyrien mukaisesti mutta lapsi syntyi terveenä ja oma vointi oli paljon parempi. Mullakin on pikkasen makkaraa kertynyt vatsaan ja lantion alueelle viime vuoden aikana koska en ole paljon katsonut syömisiäni, nyt kuitenkin aion yrittää syödä terveellisesti lisätä kasviksia ja hedelmiä ja vähentää tyhjien kaloreiden syömistä ja limujen juomista sekä makeita herkkuja. Monet luulevat että raskausaikana muka pitää syödä kahden edestä eikä katso yhtään paljonko syö ja mitä. Alkuraskaudessa varsinkin energian kulutus ei normaali ihmisen energian kulutukseen ole yhtään eroavainen, toisella ja kolmannella trimesterillä energian kulutus lisääntyy vain +340kcal ja +462kcal normaali energian tarpeen lisäksi eli ei edes yhtä kolmasosaa.

Täällä on kanssa uusia oireita ilmaantunut, rinnat on alkaneet hiukan käydä aroiksi ja yöllä heräsin kuvotuksen tunteeseen. Hiukan jännittää nää kaksi viikkoa kunnes selviää mitä ultrassa näkyy!

Heippa. Täällä satakunnasta toista odottava. Mulla raskaus alkanut vähän erilailla. Esikoisen synnyttyä laitoin kierukan. Kuitenkin kierukka ei sopinut vaan mulla oli koko ajan kohtu tulehdus päällä. vaihdoimme tämän sitten pillereihin. Kerkesin 2 kiertoa syömään kunnes yht äkkiä alkoi mensut keskenlaatan.. Söin loppuun ja taas tuli mensut. Soitin neuvolaan ja sanoivat että o ihan normaalia että kierto sekaisin. No nyt sitten täällä ja laskettu aika olis 4.1. Lapsi on kyllä todellakin tervetullut vaikka ei oltu suunniteltu toista tähän. Esikoinen nyt reilu 2 <3.

jokos vauvamasuja on alkanut tulemaan näkyviin. Innolla odotan ultraa että kuinkas pitkäl sitä todellisuudes ollaan.

Hyvää tiistaipäivää! Täältä varovaisin mielin liittyy kohta 26 vuotias ensiodottaja! Laskettuaika laskureiden mukaan olisi 16.1.14 eli ihan alussa vasta ollaan.

Sunnuntaina havaitsin, että menkat neljä päivää myöhässä ja kipaisin apteekista testin. Siinä toinen viiva haaleana. Jännäsin eiliseen päivään kun tein uuden testin mutta edelleen haalea viiva. Kävin ostamassa sen clear blue-testin ja siihen tuli se "raskaana 2-3".

Eli ensimmäistä odotetaan, vuosi epäsäännöllistä yritystä takana.Vauva suuresti toiveissa ja nyt toivotaan että mennää loppuun asti ja, että saisimme terveen vauvan. Jännittää! :D

Perheeseen kuuluu koirat ja ukko, sekä ukon edellisestä parisuhteesta poika. <3

Takaisin