Tervetuloa tammikuun odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Celina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
no en oikeestaan, edelleen jäätävä räkäri ja lämpöö, mut onneks parempaan suuntaan kokoajan :) tänään poksu 6+5, menispä nää viikot nopeesi sinne rv 12, ettei tarvis stressailla enää :)

Tänään tein kolmannen positiivisen testin, kun cb:n digitaaliseen näyttöön tuli teksti "Raskaana 3+". Asia tuli muka paljon todemmaksi, kun sen sai lukea noin, vaikkei edellisetkään paljon tulkinnanvaraa jättäneet. :) Loppuviikosta ajattelin soittaa neuvolaan.

Flunssa se vaan vaivaa. Kolmatta viikkoa räkä valuu... Rinnat tosi arat ja jomotusta kyljissä ja selkäpuolella sekä nippailua mahassa. Vaikea ajatella, mitkä kaikki lukeutuvat raskausoireisiin, kun ensimmäistä kertaa tässä kyseisessä tilassa ollaan. :)

Hei kaikille !

eli olen viikolla 6 raskaana, ja mulla alkoi 5 päivää sitten järkyttävä hammassärky. Ensin särky oli vain iltaisin mutta nyt jatkuvaa. Kävin hammaslääkärissä ja se sanoi että johtuu narskuttelusta ja lähetti minut kotiin kärsimään. Röntgenkuvia ei ottanut (tietenkään kun ei voi) eikä antanut mitään kipulääkettä. Nyt kipu on kuitenkin aika julmetun kova ja täytyy turvautua alustavasti apteekin lääkkeisiin. Onko se nyt sitten vain kärsittävä kauheista kivuista kun on raskaana vai voiko tälle tehdä nyt jotain ? Jos kellään on samanlaisia kokemuksia niin Kiitos vastauksista etukäteen.... :/

Tuli käytyä tänään kunnalisen puolesta varhaisultrassa, kun malttamaton on. itse laskujen mukaan siis tänään 6+5 ja mua jännitti ihan sikana mennä sinne. Ensinnäkin oli varmasti aika mahtavat laitteet kunnalla koska ultrasivat VATSAN päältä, eikä vaginaalisesti, ja siellä näkyi iiihan pienoinen 4mm toukka, ja hetken päästä kun katseli näkyi myös syke <3 sen jälkeen laittoi sikiökaiun päälle ja mä kuulin pienet sydän äänet tutum tutum <3 nyt on rauhallisempi olo, ultraaja sanoi että vastaa viikkoja 6+1, mutta on tod.näk vähän enemmän, vielä niin vaikea mittailla. joko sitä uskaltaa

Tuli käytyä tänään kunnalisen puolesta varhaisultrassa, kun malttamaton on. itse laskujen mukaan siis tänään 6+5 ja mua jännitti ihan sikana mennä sinne. Ensinnäkin oli varmasti aika mahtavat laitteet kunnalla koska ultrasivat VATSAN päältä, eikä vaginaalisesti, ja siellä näkyi iiihan pienoinen 4mm toukka, ja hetken päästä kun katseli näkyi myös syke <3 sen jälkeen laittoi sikiökaiun päälle ja mä kuulin pienet sydän äänet tutum tutum <3 nyt on rauhallisempi olo, ultraaja sanoi että vastaa viikkoja 6+1, mutta on tod.näk vähän enemmän, vielä niin vaikea mittailla. joko sitä uskaltaa

ÄÄä ihanaaa jeflo :) kuulostaa ihanalta.. :happy093 . Jospa aika menis nopeaa että itsekin pääsis ultraan :) Päivä tuntuu ihan viikolta :/ Silti mieli on kerenny ajattelemaan jo kaiken valmiiksi ja murehtimaan sata kertaa että entä jos jotain pahaa tapahtuu... Kai sitä hulluksi tulee ennen 3.6 olevaa aikaa...:/ Vaikka töissä on kiirettä ja asian "unohtaa" aina hetkeksi niin pikkunenkin kivistys mahassa tai oireeton olo tuo aina ajatuksia puoleen tai toiseen.. Miten te kestätte??? En ymmärrä... :bounce

no mä en malttanu, mul ois ollu varhaisultraan aika 31.5 mutta pääsin tonne. eihän mitään oo vieläkään kiveen hakattu mutta kyllä silti helpottaa tietää että ihmisenalku on oikeassa paikassa ja sydänkin jo pamppailee. ja kun ajattelee et enää reilu 5vko niin pääsee nt-ultraan missä näkee sit jo viikot tarkalleen. oon niin onnelinen, mieskin kyllä on,kun toi kauppareissulta mukanaan kimpun kukkia esikoisen kanssa <3

Hei kaikille tännekin! Mie olen Ida, 23, esikoista odotan noin viikolla 5+5, laskettu aika näillä näkymin 16.1.2014. Avomiehen kanssa asustelemme Tampereen Rantaperkiössä, töissä olen hoitoalalla ja opiskelen siinä sivussa lisää yliopistolla. Hirveästi vielä pelottaa muakin, mitä mikäkin nipistys ja vääntö tarkoittaa. Ehkä tämä tästä! Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa eli ensin tuli passitukset verikokeisiin, 6.6 vasta neuvola-aika.

Kannattaa yrittää vaan ottaa päivä kerrallaan positiivisesti ajatellen. Jotain voi aina mennä vikaan mutta se ei siitä murehtimisesta miksikään muutu. Päin vastoin stressillä on vain huono vaikutus raskaana ollessa eli jos mahdollista koita saada ajatukset pois negatiivisista mitä jos-scenaarioista. Tiedän että se on välillä vaikeaa koska itsekkin olen niiden kanssa pakosta painiskellut. Takana mola raskaus joka ei ilmennyt muusta kuin alkuraskauden ultrasta kun sydänääniä ei löytynyt, kalvaa vieläkin mielessä mutta hyvin nämä viikot on tässä menneet mun sen kummemmin ajattelematta että mitä jos tämäkään ei nyt onnistu. Joka päivä on kuitenkin myös se mahdollisuus että kaikki on hyvin ja kaikki siellä kasvaa normaalisti niin koitan pitää siitä ajatuksesta kiinni ja olla antamatta ajatusten laukata.

Jeflo-onnittelut hyvistä uutisista!!

Heippa kaikille!

Innokkaana ilmoittaudun mukaan tammikuun odottajiin. Meille on tulossa toinen kullanmuru, esikoinen on 2v ja tämän toisen laskettu aika olisi 14.1.2014. Niiiiin onnellisia ollaan ku tätä toista on toivottu jo pitkään! Toivotaan että pysyisi matkassa mukana :) Paljonko teidän varhaisUÄ:t maksaa, ketä aiotte mennä/ olette jo olleet? Kiinnostais kovasti käydä kurkkaamassa mahaan että onko siellä ketään, mutta onneksi oireet kyllä on sitä luokkaa että varmasti raskaana ollaan..

Tänne kaiketi voi itsensä esitellä :) Heivaan kaikille kanssaodottajille!
Me odotellaan toista lasta syntyväksi 13.1.2014! Esikko on reilut 2v. Onnesta (ja turvotuksesta) pyöreenä pallerran täällä tyhmä hymy kokoajan naamalla, ihan mahtava fiilis!!! Pelko on tietenki takamuksessa jos kaikki ei menekkään hyvin, mutta niin varmaan kaikilla on??! Huh. Tänään siis viikkoja kasassa 6+2. Odotan jo kovasti sitä FB-ryhmää, tänne tuntuu jotenki paljaalta kirjotella ku kaikki pääsee lukemaan :S

Moikka!

Täällä on yks hämmentynyt plussaaja. Maanantaina tein plussan, ja ihan alussa (4+4) ollaan. Mulla on ennestään yks poika (2010) ja laskettu aika tälle olisi 24.1.2014.
Huomenna aamulla on varhaisultra, jotta saadaan varmuus viikoille. Jännittää, koska joku vaisto sanoo että tää olis tuulimuna. Mitään oireita ei ole, ainoastaan rinnat hieman arat, mutta nyt tuntuu kuin sekin olisi mennyt ohi. Noh, aamulla se selviää.

Kiva että tällainen ketju on olemassa, toivottavasti saan liittyä vielä mukaan. :)

Julle, siis 4+5 on varhaisultra? Kannattaisi ainakin pari viikkoa varmaan vielä odottaa?

Ei voi odottaa.. Kuten jo sanoin, tää plussa oli totaaliyllätys, ja en oo varma miten tästä eteenpäin.

Tervetuloa uusille! Kyllä mukaan mahtuu. :)

Toivottavasti toivotut asiat selviää ultrassa, Julle89! Mun käsitys on että noin aikaisin on vielä hyvin vaikea sanoa vielä mitään suuntaan tai toiseen. Mutta en ole ammattilainen. :) Kerrothan sitteb miten meni!

Heips, minäkin täältä voisin ilmoittautua joukkoon. Elikkä toinen lapsi tulossa ja esikoinen täyttää 19.6 2v. Tietää jo missä vauva on ja silittelee sitä, mutta ei varmastikkaan silleen kunnolla tajua mitä se meinaa :D

Kuinka muuten muilla jotka odottavat toista tai kolmatta jne lasta, on nyt pahemmat raskausoireet tai siis onko pahoinvointi voimakkaampaa tai jotain muuta erilaista kuin ekassa raskaudessa. Minulla kun on muuten ihan samanlaiset tuntemukset kuin esikoisen ollessa mahassa, mutta pahoinvointi on tuplasti pahmepi, en oksenna mutta olo on aivan kamala...

Huoh.. Että osaa asiat olla sekasin. Tänään oli ultra ihan siltä varalta, että katsottiin etten ole luultua pidemmällä. En onneksi, vaan viikkoja on nyt lääkärin mukaan se 4+2, joka on siis todella alussa. Ei näkynyt mitään, tietenkään, ja kahden viikon päästä on uusi aika.
Tämä kaikki sen takia, koska tosiaan en tiedä miten tästä eteenpäin.. Asia on aika vaikea, ja mä toivon että kukaan ei loukkaannu näistä mun puheista ja siitä, että mietin keskeyttämistä.
Oon totaaliyksinhuoltaja, ja elämäntilanne tällä hetkellä pahin mahdollinen toiselle lapselle; olen saanut asiat taas rullaamaan opiskeluiden suhteen yms.

Noh, ei auta muu kuin odotella ja miettiä asiat tarkkaan.

Se on muuten jännä tää naisen vaisto, koska mä ihan oikeesti tiesin jo reilu viikko ennen kuin menkat oli myöhässä että olen raskaana. Tosi outoa! Odottelin sit vaan että ne oli päivän myöhässä ja tein testin. Ja sama mitä edellisestä pojan suhteen, niin mulla on taas erittäin vahva fiilis sukupuolesta. :P
On tää aikamoista.

Takaisin