Tervetuloa tammikuun odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Celina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onnea kaikille uusille plussanneille :) ihanaa kun porukka lisääntyy näin :)

Nytynen meidän nuorin on tällähetkellä 6,5kk ja eskoonen on nyt 1 vuosi ja 7 kk että pienillää ikä eroilla mennään. kolmannen syntymän aikoihin esikko on siis jotaa 2v 3,5kk että ei tuu isot ikä erot yhdellekään mukulalle :D

Ajattelin ollakin terveellisemmällä linjalla nyt tämän raskauden (saa nähdä, kuinka pitkälle tämä päätös pitää).. Tuo on kyllä totta, että useimmat ajattelee, että pitää syödä kahden edestä, kun on raskaana. Esikoista odottaessa en paljoa kiinnittänyt huomiota siihen ,että mitä söin, joten ne kilot kyllä kertyivät aivan aiheesta. Jospa joskus mahtuisi jokupäivä-farkkuihin..

supernova: toivottavasti kaikki menee niinkuin pitääkin! :)

Tanku: On kyllä melkosen pienet ikäerot! Itseäni hiukan ehkä jopa pelottaa, että kuinka jaksaa arjen kahden pienen lapsen kanssa.

Heippa kaikille!! :)
Olen ensikertaa raskaana ja nyt laskujeni mukaan rv4+5, sunnuntaina tein positiivisen testin. Kiertoni on ollut pillerien lopetuksen jälkeen vielä sekaisin, eikä ehtinyt kuin kahdet menkat tulla ennen tärppiä. Siksi todella epäuskoinen, mutta onnellinen fiilis! Olisi ollut aikamoinen lahja äiidilleni ja anopilleni äitienpäivänä, mutta aijotaan kertoa raskaudesta vasta lähempänä rv 12:sta. Toivotaan että kaikki menee hyvin! :love2 LA näillänäkymin siis 16.1.14

ei se oo niin kauhiaa jos pärjää ainaisen pienenväsymyksen kanssa :D ja ei sekään oo kuin tottumis kysymys :)

Hei, täällä joukkoon liittyy yksi onnellinen lisää :) la olisi 10.1.2014. Olen 32 v, Helsingistä. Perheeseemme kuuluu mies ja kaksi tyttöä 3,5 v ja vajaa 2 v. Innolla odotetaan jo tätä kolmosta vaikka kovin alussa vielä toki ollaan. Aina se odotus on vaan yhtä jännää, oispa lapsi ensimmäinen, toinen tai kolmas....Ensimmäinen neuvola on varattu ajankohta 4.6.

ei se oo niin kauhiaa jos pärjää ainaisen pienenväsymyksen kanssa :D ja ei sekään oo kuin tottumis kysymys :)
Ihana kun olet positiivinen, ja hienoa, että jaksat. Itse olen miettinyt omaa jaksamistani, mutta ajattelen sen niin, että on kaksin verroin rakkautta sitten :)

eipä sitä oikeen voi kuin yrittää ajatella positiivisesti kun kohta kuiteskin on kolme pientä :D eipähän pitääs sitten valittaa että on ainakaan tylsää :D

eipä sitä oikeen voi kuin yrittää ajatella positiivisesti kun kohta kuiteskin on kolme pientä :D eipähän pitääs sitten valittaa että on ainakaan tylsää :D

Heippa kaikille! Minäkin voisin liittyä tähän :)

Itse plussasin viime viikon perjantaina, näytti positiivista ja varmistus testinkin tein lauantain aamupissistä ja näytti myöskin kahta viivaa, on tosi hyvä fiilis ja ensimmäistä kertaa olen raskaana! Pieniä lieviä oireitakin jo, mut ei vielä pahoja :) Laskujeni mukaan nyt Rv 5+1 ja la 13.1.2014. Onnea myös kaikille muille plussanneille! <3

Oho kirjotinpa hassusti edellisen tekstin... Piti vielä lisätä, eka neuvola 29.5, en malta oottaa! :)

Olen 37 ja toista kertaa raskaana vajaan kahden vuoden yrityksen jälkeen. Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon 9+6, alkio oli 6 viikon kohdalla lopettanut kasvamisen. Tuon raskauden jälkeen en koe itseäni vielä onnekkaaksi tässä vaiheessa, pelkään että on joku vika joka aiheuttaa keskenmenoja.
Ovulaation aikaan kävin gynekoligilla, joka totesi ovulaation olevan tulossa 22.5 ja tein positiivisen ovistestin samana iltana.
Plussasin ensimmäisen kerran 8.5 eli viime keskiviikkona. Tuolloin tuli haalea viiva halpistestiin ja clearblue näytti 1-2 viikkoa. Tänään tein halpistestin ja viivasta tuli jopa tummempi kuin testiviiva. Oireet alkoivat vasta eilen jos ei lievää aamukuvotusta lasketa. Oireina kohdun kasvukivut päivällä ja orastava rintojen arkuus. Ensimmäisessä raskaudessa kohtukivut alkoivat jo aiemmin ja olivat voimakkaampia. Rintojen kipukin oli silloin tosi voimakasta.Menen yksityiselle ultraan 30.5 katsomaan onko kaikki kunnossa. Neuvola an en ole vielä soittanut, koska edellisessä raskaudessa en saanut sieltä mitään tukea keskenmenoon ja jäi paha mieli siitä. Viimeksi soitin heti plussauksen jälkeen ja ehdoin käydä kerran siellä. Jälkeenpäin tuntui hullulta että siellä hössötettiin tulevasta vauvasta josta ei ollut vielä tietoakaan ja ei kuitenkaan tuettu yhtään hädässä.
Niin joo ja minulla todettiin lievä kilpirauhasen vajaatoiminta pari kuukautta sitten .Nyt on lääkitys, joten kesken menoa ei pitäisi asinalaan sen takia tulla. Minulla on myös Rh- veri, jonka kanssa pitää muuten olla itse tarkkana. Olin ilmoittanut siitä neuvolaan , mutta neuvolan lääkäri lähetti minut kotiin odottelemaan kesken menoa eikä puhunut mitään rokotteesta joka minulle pitää antaa jokaisen raskauden päättyessä. Onneksi keskenmenon ollessa käynnissä muistin biologian tunneilta tuon ja soitin päivystykseen ja sain rokotteen. Jos en olisi saanut, ketoni olisi mahdollisesti hylkinyt uusia raskauden alkuja jos rh-tekijä olisi eri kuin minulla.Onnea teille muille ja toivotaan että kaikki menee hyvin.

Niin ja laskettu aikani on laskurin mukaan 15.1. laughing6 Kirjoittelen tabletilla joka näköjään arvailee ja muuttelee sanoja. Hieman hankalaa.

Niin ja laskettu aikani on laskurin mukaan 15.1. laughing6 Kirjoittelen tabletilla joka näköjään arvailee ja muuttelee sanoja. Hieman hankalaa.

Hei te toista lasta odottavat, onko kaikilla kohdun kasvukipuja? Mua vähän huolettaa kun ei oo niitä kun ensimmäisessä raskaudessa oli melko voimakkaat. Muutenkin tuntuu ettei oo mitään oireita. Voi miks odottavan aika on niin pitkä?

Mullakin on jotenkin kauheen vähemmän "kaikkee" ku ekassa, siitä syystä koko ajan sellanen fiilis et kaikki ei oo hyvin ja et oonkohan nyt sittenkään ym.. Ekassa esim. rinnat oli niin kipeet et vaan itkin ja nyt ehkä vähän nännit arat välillä, ei pitäis kyl valittaa :D

-Milka

Hei te toista lasta odottavat, onko kaikilla kohdun kasvukipuja? Mua vähän huolettaa kun ei oo niitä kun ensimmäisessä raskaudessa oli melko voimakkaat. Muutenkin tuntuu ettei oo mitään oireita. Voi miks odottavan aika on niin pitkä?
Hei ! Mullakaann ei ole oireita juuri ollenkaan, mä ainakin uskon, että voi olla huoletta! Ja tosiaan toinen raskaus kyseessä. :)

Mullakin vähemmän kaikkea tässä, mutta "JEE"! eilen illalla alkoi pahoinvointi ja piti kaivaa pahoinvointirannekkeet esiin... ;)

Hei kaikille :) Tein plussatestin jo pari viikkoa sitten ja olen siitä asti seurannut tätä keskustelua, mutta nyt vasta päätin liittyä mukaan. Mulla on menossa nyt rv 6+3 ja la on 5.1.2014. Ja siis olen ensiodottaja.

Valtavasti onnea myös muille plussanneille! :)

Takaisin