Tervetuloa tammikuun odottajat

täällä ilmoittautuu mukaan juuri 21v täyttänyt 2 ihanan tytön äiti ja nyt sit 9.1.2014 olis kolmannen LA. Seinäjoen ja Vaasan välimaastossa asustellaan perheen kanssa. meillä on muksut tosi pinillä ikäeroilla tehty esikoonen synty 20.9.2011 ja pikku kakkonen syntyi ,20.10.2012 nii ja porukkaan kuuluu tietysti vielä 6kk ikäinen koira ja toki tuo mieskin :D
 
Voi kun kurja ilokarpalo. :sad001 Itse menisin myös tarkistuttamaan...

Mua on ruvennut vähän huolestuttamaan kun raskausoireet on vähentyneet ja muutenkin olo on PAJOOON parempi kun esikoisen kanssa. (Eikä tietenkään tästä olosta osaa nauttia, vaan pitää stressata) Ehkä tosiaan raskaudet on erilaisia, mutta kyllä se varhaisultra vähän houkuttelisi...
 
LuruAnnina, mulla ei ollu esikoisesta mitään oireita ennen kun viikkoja oli joku 8, ja sillonkin ainoastaan oli tissikipu ja niiden kasvu, ei muuta, en olis tienny koko raskaudesta ellei maha olis alkanu kasvaa :D nyt mulla on sellasia hyvin lieviä oireita, kuten mahan turvotus, runsas valkovuoto ja iltaisin paleltaa, ja väsymys ym. pikku jutskia. ehkä lievää huimausta. mutta siis kyllä se niin on että joka raskaus on erilainen, eli älä ota turhaa stressiä(minä paraskin puhuja joka teki tänään toisen digin varmuuden vuoks, sunnuntaina näytössä oli 1-2 ja tänään 2-3) :D mutta kyllä mäkin sinne varhaisultraan haluan mennä joskus rv 7 kohdalla, ihan vaan varmuuden vuoksi :) Tervetuloa myös TaSuyr joukkoon, ihanaa saada lisää sakkia tänne odottajiin! :)
 
eikös muuten tossa digitaalisessa noi hedelmöittymisestä 2-3 vastaa raskausviikkoja 4-5? :)
 
millä mä saan tähän mulle tollasen raskauskalenterin mikä sullakin on tossa LuruAnnina? :) oon niin hölmö etten osaa, mut olis kiva kun tosta pystyy seuraan hyvin viikkoja :)
 
noista raskausoireista voin kans sen verta sanua että esikon aikaan aluksi mulla oli tuota pahoinvointia tosi rajuna kaikki tuli pihalle ei edes lasillinen vettä pysyny sisällä ja rinnat oli tosi arat. kakkosen kohdalla ainut oire aluksi oli menkkojen pois jäänti mutta sitten hiukan myöhemmin tuli pahoinvointia lihaa kohtaan ja nyt tässä raskaudessa tuntuu että on kaikki mahdolliset oireet on pahoinvointia, väsymystä. särkyä yms. :D. itselleni molemmat raskaudet päättyi raskausmyrkytykseen mikä on kuulemma niinkin harvinaista kuin yks miljoonasta saa sen uudelleen näin sanoi lääkäri kun meinas aluksi passittaa mut kotia vähätellen mun oireita vaikka kakkosen kohdalla todellakin tiesin mistä on kyse.. nyt vaan totisesti toivon että saisin tän kolmannen synnyttää ihan normaalisti ilman viikkotolkulla sairaalassa makaamista ja käynnistämisiä :D ehkä hiukan sekava teksti mutta toivottasti saitta selvää
 
Ei ollut ihan yksinkertainen juttu... mutta aloitin sen niin, että klikkasin tota kuvaa, josta pääsi oikealla sivulle. Siellä sitten askartelin noi kuvat. Sen jälkeen kutsuin miehen apuun, joka laittoi ne näkymään tohon. :wink
 
nonniin sainhan tän toimimaan :D kerenny foorumi uusiutumaan edellisestä raskaudesta niin etten meinannu osata ees käyttää eli minoon sama tyyppi kuin tuo TaSuYr :D kaikkea sitä oppii :P
 
Kp 29 nega rfsu liuskatestillä.
Toisen testin leikkasin puoliks, kp 31 ihan pieni rantu ja kp 32 aamupissasta samanmoinen pieni rantu. Olen kuullut testistä huonoakin joten en ajatellut joota enkä eitä.
Kuukautiset myöhässä kun on ollut ja pms oireet puuttuvat niin tänään illalla kp 33 tein apteekin testillä vaalean mutta selvän viivan. Ehkä voin uskoa sen tarkoittavan plussaa. Kaapissa vielä toinen testi joka odottaa vkloppua, jos ja toivottavasti kuukautiset ei yhtäkkiä ilmesty.

Olen siis 22-vuotias naimisissa oleva 2,5-vuotiaan tytön äiti Keski-Pohjanmaalta.
Meillä on myös 5-vuotias Saksanpaimenkoira narttu. :)
 
Pienellä rannulla tarkoitin siis ihan haamu haamua joka kuitenkin tuli nopsaan tikkuun :)
 
Rinkeli, kyllä mä luottaisin tohon apteekin omaan, koska se ei anna edes haamua ellet olis raskaana joten varovaiset onnittelut :) plussalle vahvistumista, suosittelen tota digiä sen kans ei tarvii tihrustella viivoja :)
 
Ehkapä tänne nyt uskaltaa alkaa oikeasti kirjottelemaan kun kp27 tuli ihan selvä positiivinen testi :)
Vähänkö on iloinen olo!! Ainakin nyt voi jättää stressaamisen oviksen bongailusta ja hyödyntämisestä ja on yhden askeleen lähempänä toiveen täyttymistä.

Mulla on kanssa ollut aika epämiellyttäviä kouraisun tuntemuksia ja jomotusta alavatsalla. Ohi meni kuitenkin melko nopeasti kun vaihtoi asentoa ja odotti hetken. Varasin ajan mun kotilääkärille varmistamaan raskauden, ja se sitten lähettää kaikkiin alkuraskauden labroihin ja tarvitsen myös lähetteen riskiraskaus klinikalle sairaalaan tuon aiemman mola raskauden takia. Siellä sitten tekevät ultran aikaisessa vaiheessa ja seuraavat nämä alkumetrit tiivimmin.
Nyt olis mulla rv3pv5 ja hieman pahoinvointinen olo ollut parrin otteeseen, muuten ei mitään ihmeempiä oireita tässä ole vielä. Mut kovin alussahan tässä vielä ollaankin.
 
Hei vaan kaikille uusille onnellisille odottajille:) Se tunne, kun tuon tiedon ensimmäisen kerran saa, on kyllä kerrassaan ihana ja siitä se ilo vaan kasvaa päivä päivältä...toki näitä epävarmuus tunteitakin alkaa näköjään tulla aalloittain nimittäin siitä, että onhan varmasti kaikki pienellä masussa kunnossa ja oikeaan paikkaan kiinnittynyt....vaikkakaan näitä ongelmia ei ole aikaisemmin edes ollut.

Tänään oikeasti rv 4+2 ...digitesti näytti rv 3+6 2-3 viikkoa raskaana eli ovulaatio tosiaan ollut aikaisemmin:)...minäkin sen neuvolan varasin kesäkuun toiselle viikolle.

Uusia tuntemuksia on rintojen arkuus ja useasti päivän aikan ilmenee viiltelevää särkyä alamahalla, joka lienee normaalia. Mahaa turvottaa todella paljon!! Ja pienimmät vaatteet mahan kohdalta hieman kirraa:)
 
mullakin on edelleen noita alavatsa juilimisia ja välillä aivan törkee selkäkipu, kokoajan pakko kurkata että eihän vaan tuu vuotoo, kun toi valkovuoto on tosiaan runsasta, mutta kaikki ok, sitä vaan ressaa nyt ihan liikaa kun toivoo niin paljon että pikkuinen pysyy kyydissä :Heartred mun maha on kans turvoksissa, ja välillä etoo ihan kunnolla. tisseissä ei minkäänlaisia tuntemuksia ainakaan vielä :D
 
Täällä plussattiin aamulla, nyt 4+0 ja la 16.1

Ikää on 29v, syksyllä 30v. Helsingistä ja naimisissa. Toinen lapsi koitetaan saada maailmaan. Poika on synt. 1.6.11. Helmikuussa oli keskeytyny keskenmeno (la 9/13) joka todettiin 9+3, oli mennyt kesken jo 8+3.
Lääkkeellinen tyhjennys tämän jälkeen, sitten pieni kohtutulehdus ja viälä lisäksi pissatulehdus.

Mitkään raskaudet ei ole alkaneet luonnostaan vaan on tarvittu clomifeeniä kiertoa tekemään ja kasvattamaan folli. Eka raskaus tärppäs n. 8kk yrityksen jälkeen, keskenmennyt puolen vuoden lääkkeiden syönnin jälkeen (ilman ehkäsyä yli vuosi) ja tämä tärppäs nyt sitten ekasta lääkekierrosta.

Lisäksi apuna jippoja: greippimehu, omenaviinietikka (joka ollut joka tärppikierrossa mukana) ja lakritsiuute sekä tietty foolihappo.


Kumpa tämä vaan menisi hyvin, pää ei oikein enää meinaa kestää pettymyksiä.

Oisko joku innokas tekemään facebookiin salasen ryhmän? Ite oon esikoisen ryhmässä ja roikun viälä syyskyistenkin ryhmässä lukemassa. Siällä ainakin itseni olisi helpompi lukea kuulumisia.

Näissä foorumeissa ei tule käytyä säännöllisesti.
 
Ensimmäiseksi pahoittelut ilokarpalo negasta.

Tervetuloa uusille plussanneille!

Johanna: Toivotaan nyt, että kaikki sujuu hyvin. Olen miettinyt myös tuota facebook ryhmää, olen mukana muistakin lapsista ryhmissä ja lasten synnyttyäkin ryhmät ovat olleet tosi aktiivisia ja ollaan tavattu useasti, niin masujen kanssa, kuin lastenkin.
En kuitenkaan vielä itse ole halukas tekemään ryhmää, mutta jos joku muu tekee, niin olen mukana. Kun on päästy vähän pidemmälle, eli rv12 paikkeille ilman mutkia, niin sitten voisin harkita, jos kukaan ei ole sitä ennen ehtinyt ja siihen on halukkuutta. Nyt vielä kuitenkin jännätään, että onko siellä masussa elämää. Parin viikon päästä ollaan jo viisaampia, kun alkuraskauden ultra on takana.

Oireet kyllä vaihtelee paljon, välillä ei tunnu yhtään, että olisi raskaana ja toisena päivänä taas heikottaa enemmän yms. Toisaaltaan pitäisi nyt vaan nauttia, jos olo tuntuu suht normaalilta.
 
mä oon samaa mieltä tosta salaisesta fb ryhmästä, mutta itse en osaa sitä tehdä. mut se olis varmasti ihan kiva homma :) toisaalta vois olla helpompi perustaa semmonen sitte kun raskaus on vähän pidemmällä vai mitä ootte mieltä? siis joskus rv9-10. koska jotenkin kun siellä ollaan omilla naamoillaan ja jos jotain sattuukin, niin olis se aika kamalaa..
 
Osaapa ajatukset myllertää. :D
Kolmannesta kierrosta tämä tärppäsi hormonikierukan poiston jälkeen, enkä ollut ehtinyt tähän mennessä miettiä ja ressailla raskautumista.
Nyt huomasin että pms-myrskyt ja säryt puuttuu.
Ja jäljestä mietittynä niin on mulla ollut normia heikompi olo, sellaista pientä mitä ei osaa sanoa onko raskautta vaiko jotain muuta kolotusta.
Jännittäväähän tämä on nyt ku miettii näitä vatsan ja selän särkyjä ja nipistyksiä ja että selviääkö tämä vauvaksi asti :)

Tsemppiä kaikille naisille! :)
 
Moro vielä ja kiitos mukavista kommenteista. Joo nega mikä nega. Jotenkin väsynyt olo, voi johtua yhtä aikaa työkiireistä ja mahdollisista hormonien heilahteluista. Tietty tunnepuolikin voi reagoida, vaikka noin alussa keskeytyikin. Ajattelin mennä ensi viikolla yksityiselle gynelle Femedaan tarkastuttamaan, että "alakerrassa" kaikki ok eikä ole mitään kystaa, tulehdusta tmv, vaan rehellinen keskeytyminen ihan alussa.

Kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa kaikille! :)
 
Moikka!

Josko mäkin uskaltaisin tänne jo kirjotella :) Eli ikää on 23 vuotta ja kotona pyörii 3v pojan koltiainen. Plussa testin tein tuossa pari päivää sitte, laskettu aika on laskurin mukaan 11.1.2014. On ihan epätodellinen olo tämän raskauden suhteen, varsinkin kun mulla oli viime elokuussa keskeytynyt keskenmeno raskausviikolla 12. Tuntuu ettei tämä kuitenkaan onnistu jne. Noh, toivotaan parasta! Yritystä takana kaikkiaan on n. 1,5v.
 
Takaisin
Top