Tervetuloa tammikuun odottajat

Oon ollut viikonlopun pois kotoo enkä oo käyny koneella, mutta ihanasti tänne on tullu lisää porukkaa ja paljon! tervetuloa munkin puolesta kaikille :) täällä on edelleen jäätävä vatsanturvotus päälimmäisenä oireena, kaverin tyttöki kysy tänään että tuleeks sulla vauva mahasta :D ja kun normaalisti oon aika pieni nii vatsanseudusta kyl huomaa et jotain tapahtuu. valkovuoto on edelleen runsasta, ja iskias kipuja on välillä, mut hei, 1,5vko kestänyt flunssapirulainen ON POISSA!!! JIPIII :)
 
Tervetuloa uudet ja osanottoni kaikki listalta pois tippuneet. Aika helpottaa tuskaa. Ei muuta kun uutta kyytiin ja ihan puhtaasti itsepäisesti ja sisulla synnyttämään. Kyllä te pystytte. :)

Ainiin - ulkoistetut aivot ja sillain.

1. Raskaudesta tietämättömät tahot on nyt pelkästä turvotuksen aiheuttamasta habituksen muutoksesta kysyneet olenko ja kuinka pitkällä. :eek:

2. Onko ongelmia viestien postauksen kanssa? Kun olet painanut Lähetä-painiketta paina perään F5. Refresh katkaisee sen naurettavan pitkän ja turhan latailuvaiheen ja viesti tulee välittömästi näkyviin ketjuun. Toimii oikein hienosti. :cool01
 
Uskaltaako uskoa???? vaihtaa nyt nimimerkkiä rekisteröitymisen myötä ja uskaltaa alkaa uskomaan :)

Tänään 7+0 eli 8 viikko alkanut ja ensimmäiset kaaressa tulleet oksennukset kesken työpäivän...olo on ollut todella oksettava jo pitkään, mutta nyt on tosiaan huippu saavutettu!!! En siis kahden aikaisemman kohdalla koskaan oksentanut!
Miten olette tästä oksentamisesta töissä selvinneet?? Minulla on asiakkaiden vastaanotto ja tämän oksetamisen jälkeen ei onneksi tapaamista ollut sovittu, mutta jos olisi ollut niin en tiedä mitä siitä olisi tullut...olo helpottui oksentamisen jälkeen, mutta päätä alkoi särkeä, horjutti ja tietty meikit levisi pitkin punaisiksi menneitä kasvoja!!Hoh hoijaa!!!
Ruokailu on hankalaa...mikää ei oikein maita, mutta pakko syödä tai olo ihan kamala....lihonnut 2 kg...mites muiden painonnousu?
 
Uskaltaako uskoa???? vaihtaa nyt nimimerkkiä rekisteröitymisen myötä ja uskaltaa alkaa uskomaan :)

Tänään 7+0 eli 8 viikko alkanut ja ensimmäiset kaaressa tulleet oksennukset kesken työpäivän...olo on ollut todella oksettava jo pitkään, mutta nyt on tosiaan huippu saavutettu!!! En siis kahden aikaisemman kohdalla koskaan oksentanut!
Miten olette tästä oksentamisesta töissä selvinneet?? Minulla on asiakkaiden vastaanotto ja tämän oksetamisen jälkeen ei onneksi tapaamista ollut sovittu, mutta jos olisi ollut niin en tiedä mitä siitä olisi tullut...olo helpottui oksentamisen jälkeen, mutta päätä alkoi särkeä, horjutti ja tietty meikit levisi pitkin punaisiksi menneitä kasvoja!!Hoh hoijaa!!!
Ruokailu on hankalaa...mikää ei oikein maita, mutta pakko syödä tai olo ihan kamala....lihonnut 2 kg...mites muiden painonnousu?
 
Itse en ole vielä päässyt oksennusvaiheeseen, vain kamalaa kuvotusta. Tosin hoitoalalla voisin oksennella samoihin kippoihin mitä potilailta huoneistakin löytyy, kätevää. :wink Ei vais, ärsyttää vain jatkuva kiire aamuisin, kun on sellainen olo ettei tekisi mieli liikkua yhtään tai oksennus tulee. Pahoinvointi-tunne kummasti kyllä katoaa sitten kun on kunnon stressikiire, jotain hyvää siitäkin.
 
Sans Racine- :) Sama täällä, eli hoitoalalla ollaan. Mulla ei kyllä pahoinvointi ole oksuun asti äitynyt mutta oon saanut jatkuvasti puputtaa jotain pientä työvuorossa ollessa että huono olo ei äidy pahaksi. Onneksi teen enimmäkseen öitä niin voin syödä milloin vain. Päivävuorot on niin hektisiä että se ei oikein onnistu, ja toisekseen ei ole oikein korrektia jos hoitsu vetää taskusta syötävää koko ajan kun potilaat ja niiden perheet seuraa kaikkea mitä tapahtuu. Pahoinvointi ja nälkä näyttää hiukan haittaavan myös mun päivällä nukkumista koska 4h jälkeen oli niin kova nälkä ja huono olo että pakko nousta ylös syömään.

Meillä oli eka ultra tänään, kirjoitinkin siitä tuolla ultrien puolella, eli syke löytyi ja vastasi viikkoja päivää edemmäksi laski meidät kyllä eli tänään olisi viikkoja 6+5. Nyt vaan odotellaan että kaikki saisi hyvin siellä jatkua ja päästään 12 viikon paremmalle puolelle. Päätin että en halua vielä kertoa kellekkään raskaudesta, ootellaan rauhassa kunnes päästään pidemmälle ja riskit pienenee. Mun äiti on tulossa meille pitemmäksi aikaa käymään syyskuun alussa ja ois aika ylläri jos olisin kentällä maha pystyssä :) Mut se on kyl aika pitkä aika oottaa, voi olla että sit 12viikon yli mentyä kerrotaan kaikille. Kyllä se raskaus silloin jo varmaan näkyykin sen verran että ei voi enää salailla, varsinkin kun on kesä ja kevyet vaatteet ei ole niin peittäviä.
 
Heippa kaikille! Nyt olis taas yks innokas vaavin odottaja mukana:)! Elikkäs viikkoja olis nyt noin 7+2, varhaisultraan torstain aamulla mennään kattomaan onkos siellä mitään ja kuinka pitkällä oikeasti on, jännittää!! Aika paljon on vatsaa sattunut/nippaillu ja paha olo melkeen koko päivän eikä tee oikeen mitään mieli syödä ja kaaaauuuheee väsymys :))
 
Meinaatteko muuten hommata tai onko jo sellaisen raskauspäiväkirjan? Mulla oli esikon aikana sellainen pieni hello kitty päiväkirja johon kirjoitin koko raskaus ajan ja melkein vielä 1v asti, kirjoittaisin vieläkin, mutta se hukkui muutossa vuosi sitten ja harmittaa kovaa kun nyt olisi kiva lukea mitä olin kirjoittanut silloin. Mutta tosiaan aion kyllä varmaan pian ostaa uuden kirjasen johon sitten kirjoittelen tästä ja toivottavasti saan pidettyä tallessa
 
Uskallanko sanoa "ääneen" olevani raskaana, voiko tämä olla edes totta ja jatkuuko raskaus loppuun asti...eli heippa vaan kaikille!

Takana liian kauan yritystä ja keskenmeno vuosi sitten (vai keskeytynyt keskenmeno kun 12 vk ultrassa selvisi, että kehitys oli loppunut 9+2 eikä mitään km oireita ollut) ja ilmeisesti toinen ihan alkuraskauden keskenmeno huhtikuussa, jonka jälkeen olisi heti tärpännyt. Eli pelottaa ihan pirusti, mutta yritän olla toiveikas ja ajatella positiivisesti. Ikää näillä näppylöillä 35 eli alkaa olla jo korkea aika saada vauva maailmaan!
Testit väittää, että 3+ ollaan raskaana, laskennallisesti tänään 7 vkoa :dance008 . Saman laskuopin mukaan ja hihasta ravistetulla kierrolla laskettu aika ois tammikuun puolivälissä. Antaakee anteeksi, jos se nyt siitä muuttuu :whacky011

Yritän malttaa mieleni ja olla menemättä yksityiselle ultraan tällä kertaa. Enkä uskalla ajatellakaan fiiliksiä, jotka tulee kun on aika mennä nkl:lle ekaan ultraan...ettei vaan historia toista itseään :crybaby2Mutta ens viikolla on neuvola ja otetaan päivä kerrallaan!

Oireita ollut armoton väsymys, vatsan vänteet, lievä pahoinvointi ja nippailu. Tällä hetkellä oikeastaan vaan tuota nippailua. Ihan törkeen hyvä olo kun vertaan vuoden takaiseen kun laattasin sillon pitkin päivää töissäkin. Ai niin ja tukkoisuus! Tuskin johtuu kokonaan koivuista :smile. Mutta kitalaen kutina, nenän vuotaminen ja jatkuva aivastelu on pieni hinta jos vaan vauva kehittyy normaalisti.

Tuosta muolle kertomisesta vielä..onneksi täällä oli joku toinenkin lörppö! Äitille kerroin ekana, koska äitin kainalo on se mihin meen jos tulee mutkia matkaan. Sisko tietää..pari kaveria tietää.. ja himputti piti mennä möläyttämään muutamalle työkaverillekin :BangHead Mutta miehen puolelta ei olla kerrottu kenellekään (jollain sentään järki päässä)!
 
Tervetuloa joukkoon :) itselläni on myös yksi keskenmeno ennen esikoista ja esikoisen aikana pelkäsin niin älyttömästi koko raskaus ajan ja vielä syntymästä eteenpäinkin kaikkea mahdollista, nyt jo onneksi vähän oon rauhottunu.

Tästä raskaudesta en oo ottanu niin kovia paineita, enkä vielä osaa oikein edes käsittää että toinen tulee, ehkä sitten ultrien jälkeen muuttuu todellisemmaksi.
 
Minzey, kiva idea. :) Vois tehdä oikein hianon scrapbookin, ja siihen sitten jatkaa syntymän jälkeenkin vauvan elämästä. Kunhan nyt pysyis mahassa ensin hetken kiltisti niin uskaltaisi kaikkea alkaa tekeen..
 
Niin no se, ei oo varmaankaan kivaa alkaa tehdä jotaki jos sitten meniskin kesken, mutta taas toisaalta ompahan sitten kaikki tehty hyvin alusta asti kun kaikki menee hyvin :)
 
Hei vastatkaa jos kehtaatte, mutta kertokaa miltä seksi tuntuu nyt kun on raskaana!! Onko se vain minä mutta kohtu supistelee erilailla ja tuntuu erilaiselta joka puolella alavatsassa varsinkin orgasmin lähestyessä ja sen jälkeen.Jotenkin kovalta.. Ihan hassulta tuntui ja itkukin tuli :/ Kun eiköhän tämä oo ihan normaali aihe, niin kiinnostais vain tietää...Muutenkin tosi herkillä kaikesta. Eilenkin itkin sitä kun oli niin nälkä :DD voi hyvänen aika...
 
Jokohan tänne uskaltais kirjotella.. Plussa pärähti testiin ekan kerran viime torstaina, ja tällä hetkellä viikkoja on kasassa omien laskujen mukaan vaivaiset 4+5. Varailin jo aikaa varhaisultraan, kun oon niin hermoraunio. Kahen viikon päästä sitten ollaan viisaampia sen asian suhteen, onko täällä ketään kotona :love017

Lisääntymisrintamalla tähänastiseen elämääni on kuulunut yks keskenmeno ja yks synnytys, jonka tuotoksena vipeltää ihana vuoden ikäinen pojan palleroinen. :love017
 
Mä kirjotin esikoisesta blogia ja nytkin kirjotan. Toistaiseksi kummatkin siis sellaisia, että näkyvät vain mulle, eli tavallaan päiväkirja. Blogin koen vaan itse helpommaksi kuin vihot, mihin pitää ihan kynällä kirjottaa :) Ajatukset kulkee niin paljon nopeamminkuin kynä... :)
 
Niin joo, mun piti kysyy teiltä että onko täällä muita jota halus/yritti ihan varta vasten tammikuulle saada LAn? Mä oon joulukuun 3 pvä syntyny ja aina inhonnut että täytin viimesenä vuosia, joten päätimme nyt koittaa antaa lapselle sen ilon mitä itse ei saanut. Toivotaan tietty ettei synny kauheesti etuajas, ku se LA on 6.1 :D vähäkö mua jurppis jos syntys 31.12, pitäisin varmaa sen väkisin sisällä et kello menis yli 24 :D
 
Jeee! tänään varhaisultrassa kuului vahva sydämmen syke! ja kaikki oli niinku pitääkin viikolla 7 olla! nyt tuli se rauha kun tietää että siellä oikeesti kasvaa jotain!la: on 16.1. onnellinen:Heartred3
 
Multa poistettiin kierukka 4.2 ja lopetin samaan aikaan lääkityksen. Lääkityksen lopettamisesta piti odottaa vähintään se kuukausi ennenkuin saa tulla raskaaksi.
Sen jälkeen mentiin kyllä ilman ehkäisyä, mutta vähän laskin sen varaan että ei se heti tärppää ja miehelle sanoin että tähdätään ens vuodelle.
Ja tsädää, siitähän se sitten toisesta kierrosta ilman ehkäisyä ja kolmannesta luomukierrosta vauva sai alkunsa.

Esikoinen sai alkunsa kolmannesta kierrosta ja kun mä jouduin nyt vauvatoiveiden takia juttelemaan oman hoitajani kanssa ensin niin hänkin sanoi että kyllä se siihen kolmanteen vähintään tulee nytkin. :)
 
Tänään oli eka neuvola ja luokiteltiin riskisynnyttäjäksi painon ja verenpaineitten takia ja 4kk takaisesta synnytyksestä jossa oli sektio ja rankka raskausmyrkytys. Nyt sitten pitäisi 4vko kärvistellä,et saapi tietää onko **lottovoitto elossa**,vai ei ja ottavatko naikkarille siinä jo vko10.Mut onneksi on jo yksi taapero jaloissa niin ei ole sitten kauhea shokki,jos on mennyt kesken.
 
Tänään oli eka neuvola ja luokiteltiin riskisynnyttäjäksi painon ja verenpaineitten takia ja 4kk takaisesta synnytyksestä jossa oli sektio ja rankka raskausmyrkytys. Nyt sitten pitäisi 4vko kärvistellä,et saapi tietää onko **lottovoitto elossa**,vai ei ja ottavatko naikkarille siinä jo vko10.Mut onneksi on jo yksi taapero jaloissa niin ei ole sitten kauhea shokki,jos on mennyt kesken. :happy093
 
Takaisin
Top