Tervetuloa tammikuun odottajat

Meillä mies on syntyny joulukuussa ja ajatuksena oli, että meidän vauva syntyisi keväällä, laskettiin silleen vaikka eihän sitä koskaan tiedä miten tärppää.. Etenkin kun esikoista alettiin puuhastelemaan. Maaliskuussa lopetin pillerit ja huhtikuussa jätettiin kumikin pois, samantien tärppäs - en olis uskonut! Eli täällä myös jännitetään (toivotaan) että syntyykö käärö ensi vuonna, LA 9.1.. :)

Seksiä ei ole tehnyt mieli, nyt oon noin kahdeksannella viikolla ja alavatsa on ollut sen verran turvoksissa, kipeä yms. ettei ole tehnyt mieli. Ja jotenkin tuntuu hassulta ajatus, kun siellä on jo yksi kasvamassa :D

Tänään iltapäivällä mennään yksityiselle alkuraskaudenultraan varmistamaan, että onhan siellä oikeasti joku! :) jännittää jo.. Ei maltetttu odottaa juhannuksen jälkeiseen np-ultraan.. Ja onhan se sitten kivempi kertoa ihmisille tästä, kun on varmisttu. Mun vanhemmille on jo kerrottu edellispäivänä :)
 
Kun luulet että lapsesi leikkii hiljaa itsekseen, on jo liian myöhästä Nimimerkillä patja, petivaatteet, lattia, lipasto, cd-levyn kotelo ja poika rasvattu. Kyllä ne vaan osaa, hiljaisuus on merkki et nyt tapahtuu. Ei olis varmaa saanu nauraa, mut musta se oli jotenki söpön näköinen pienessä lipaston laatikossa rasva kädessä ja selittää jotaki omiaan :D ImageUploadedByVau Foorumi1369980162.073369.jpg
 
Se siitä malttamisesta... menin sitten eilen yksityiselle ultraan. Tuli hiukan takapakkia eli mittojen mukaan nyt olis 6+2 ja samaa ite veikkasinkin, että tuskin yli 7 vkon vielä olen. Sain varmistuksen, että ainakaan kyseessä ei ole tuulimuna, mutta sykettä ei saatu varmasti näkymään ja se vähän vaivaa mieltä. Mutta pähkäilin, että jos se mittojen mukaan on just niillä viikoilla kuin voi kalenterinkin mukaan olla, niin kaippa siellä syke on. Lääkäri kehotti tulemaan viikon päästä uudelleen, vaan on melko kallista lystiä. Lääkärikäynti Mehiläisessä 90 € ja päälle ultra 134 €!! Onneksi lääkäri laittoi ton uä:n sillain, että sain kelakorvauksen ja vakuutuskassa korvaa reilummin eli loppuviimein en käsinyt kuin 55 €. Mutta ens kerralla menisi lysti omasta taskusta... Onko kellään tietoa ultrasta yksityisestä äitiysneuvolasta pk-seudulla? Sisko käynyt toisella paikkakunnalla ja maksoi 30 €! ELi tällä hetkellä la siirtyi viikon eteen päin ja olisi 22.1., mutta katotaan nyt pysyykö vauva matkassa... kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että tällä kertaa homma menee niinku pitää.

(btw, vaihdoin nimimerkin samaksi kuin toisella foorumilla..)
 
Marsipaani! Me mennään ihan samoissa päivissä :Heartred Mulla on yksityisellä aika ens maanantaina 6+5 ja jännittää niin etten pysy pöksyissäni... :S Sika kallista kyllä teillä siellä. Kaveri oli käyny täällä savossa terveystalolla ja 120e tuli maksamaan ja kelakorvauksen sai... Kannattaa kyllä kysellä varmasti muualtakin nuitten järkkyhintojen takia..

Kivaa viikonloppua kaikille! Keskustelu sais olla mun puolesta vilkkaampaa, oon niin tottunut siihen tuolla yrityspuolen foorumilla että tuntuu oudolta kun uusia viestejä ei tule :DD
 
Oon samaa mieltä tuosta että sais kirjotella enemmän ihmiset täällä. Itsellä ku tuntuu et asiaa löytyy asiasta ja asian vierestä :D mutten viitti kirjottaa heti kun edellinen viestikin on oma
 
Joo enemmän vaan asiaa. :D
Mä kännykällä pääosin surffailen täälä niin tulee usein tsekattua tilanne ja niiiiin harvoin uusia viestejä. :D
Kotiäidin arki vähän tällästä et kiva ois kaikki jutustelu ja kirjottelu. :D
Lapsen kanssa kun vaan pölisee ku mies koko päivän töissä niin välillä kaipaa aikuisempaa asiaa. Ja vielä kun ei voi sen lapsen kanssa puhua vauvasta :D
 
Niinkun on niin paljon noita eripuolia niin en minä ainakaan jaksa surffata kaikkia läpi ja kattoa kaikkia ketjuja että missä on uusia viestejä ja mitä muille kuuluu :/ Eikö vaan oo fiksua pitää yks sellanen "PÄÄSIVU" johon kirjotellaan eniten ja sit jos haluaa niin jotain muita pienempiä? Tämä on vaan ehdotus mut tuntuu turhauttavalta kun ei oo kaikki samassa kasassa :D
 
Hei vaan kaikille :) Kävin eilen varhaisultrassa ja tänään rv 8+0 eli olin oikeassa, muutama päivä edellä oli :) Sykekkin näkyi hyvin:)!! Kuvottava olo jatkuu ja kilot tosiaan nousee silmissä nyt jo 2,5 kg tullut...huoh! Lääkäri kertoi, että kohtu isompi kuin oli ajatellut ja tullut hyvin esiin, kuulemma kohtu edessä ja ylhäällä kahden lapsenkin jälkeen (leikkauksilla tulleet).
Hauskaa viikonloppua!!!
 
Kuinka muuten muilla jotka odottavat toista tai kolmatta jne lasta, on nyt pahemmat raskausoireet tai siis onko pahoinvointi voimakkaampaa tai jotain muuta erilaista kuin ekassa raskaudessa. Minulla kun on muuten ihan samanlaiset tuntemukset kuin esikoisen ollessa mahassa, mutta pahoinvointi on tuplasti pahmepi, en oksenna mutta olo on aivan kamala...

Mulla samaa ku sulla... pahoinvointi on lähes kokoaikaista tästä toisesta. En oksenna... mutta etoo kokoajan =\
 
Mulla on mielestäni vähemmän oireita kuin esikoisesta, mutta esikoisestakaan en oksennellut.
 
Niinkun on niin paljon noita eripuolia niin en minä ainakaan jaksa surffata kaikkia läpi ja kattoa kaikkia ketjuja että missä on uusia viestejä ja mitä muille kuuluu :/ Eikö vaan oo fiksua pitää yks sellanen "PÄÄSIVU" johon kirjotellaan eniten ja sit jos haluaa niin jotain muita pienempiä? Tämä on vaan ehdotus mut tuntuu turhauttavalta kun ei oo kaikki samassa kasassa :D
Mulla on seurannas ne kaikki ja puhelimel nään heti muutenkin kaikki mihin on tullu uusia. Ite kirjottelin esikoisen aikana toises paikkaa jossa oli vain yksi topic, mut sinne hukku kaikki, tää on ihan kiva näin et voi seurata sitä kohtaa mikä kiinnostaa. Ymmärrän kyl sen et olis helppoo jos kaikki kirjoittais samaan, mut ei se musta oo vaikeaa näinkään, varsinkin kun on tää tammikuu 2014 näin erikseen ja eri topicit täs samas, nii ne on melkein niiku samaa, ja onhan nois otsikot mitä ne käsittelee
 
Late, eikös tämä ole vähän niin kuin pääsivu? Ja sitten niitä voi seurata, mitkä itteä eniten kiinnostaa, esim mua tuo ultra erityisesti.
Mutta jos et tykkää, ni esim vauva.info on kiva ja siellä on kaikki yhdessä ketjussa. 10 viestiä pitää kirjottaa ennen kuin pääsee kuukausiketjuihin mukaan.
 
Late, eikös tämä ole vähän niin kuin pääsivu? Ja sitten niitä voi seurata, mitkä itteä eniten kiinnostaa, esim mua tuo ultra erityisesti.
Mutta jos et tykkää, ni esim vauva.info on kiva ja siellä on kaikki yhdessä ketjussa. 10 viestiä pitää kirjottaa ennen kuin pääsee kuukausiketjuihin mukaan.
 
Mäki käsitin että tää on jotenki pääsivu, joku tosin teki tuon kesäkuun kuulumiset topicin, nii käsitin että tämä topic jatkuu siellä, nii ei oo niin miljoonaa sivua niin uusimmat jotka tulee mukaan nii niitten ei tarvi lukea miljoonaa sivua että pääsee kärryille
 
Jahas, mitäs sitä kirjoitteliskaan =)

Sain just vähän aikaa sitten esikoisen nukkumaan ja nyt on vähän omaa aikaa, joka kulunee näin ensiks katsoen telkkarii ja samalla facettaen ja sit lueskelen näitä teitin viestejä =)

Tervetuloa kaikille uusille ja oikein lämpimät osanotot heille, joita on suru-uutinen kohdannut.

Joku kyseli seksistä, että miltä tuntuu: niin kuin edellisessäkin raskaudessa, niin tässäkin... mulla ei juurikaan ole seksihaluja =\ Ja nyt kun mua kokoajan etoo ja kuvottaa, niin seksi tuntuu suoraansanoen oksettavalta... mut enpä oo uskaltanut siitä mainita miehelle... mut enköhän mä selvii, ku nää kuvotukset ja pahoinvoinnit muutenkin pitäis vissii pikkuhiljaa helpottaa n. 14-16 viikoilla.

Gallup: Miten lämpöset ilmat vaikuttaa teihin nyt?

Oma vastaus: Kun muutenkin oon nyt tosi väsynyt kokoajan, niin tuo ilma väsyttää entisestään ja jotenkin on kokoajan pahoinvoinnin lisäksi vielä tukala olo ja ei jaksaisi tehdä mitään ja tuppaa välillä vähän pyörryttämään =\ Vähän harmittaa, ku oon aina rakastanut kesää ja oottanut lämpimiä ilmoja, kuin kuuta nousevaa!
 
KAPPAS... eli jatkuu näköjään jutut toisessa ketjussa... kopioinpa ylhäällä olevan viestini sinne =)
 
Lämpöset vaikuttaa muhun samoin, olo on muutenkin huono, nii lämmin kuumankostea ilma pahentaa sen potenssiin sata.. Voi ku mä toivon että tää olo helpottaa myöhemmin, eikä tuu mitään muuta inhottavaa, haluais nauttia tästä, mut vähä hankala kun olo on nii surkee...
 
Mustakin nykyiset ketjut ja kirjoittelut toimii!
Siis joo siirrytään vaan kesäkuuhun -->
:D
 
Eilisen ar-ultran perusteella taidan kuitenkin kuulua tänne tammikuisiin, laskettu aika olisi tammikuun loppupuolella mutta mitään tarkkaa päivää en vielä saanut neuvolasta. Laskettu aika tarkentunee sitten nt-ultrassa heinäkuun alussa joten pyörin nyt sitten sekä täällä että tuolla helmikuisissa kun taidan olla vähän tällainen väliinputoaja.
 
Moikka!

Sain vihdoin viimein itekin nyt rekisteröidyttyä ja kirjoteltua itse, keskustelujanne olen seurannut jo plussaamisestani asti eli jotain 5vkoa!

Elikkä olen siis 24v ja asun Itä-Suomessa. Raskausviikkoja on menossa nyt 9+1 ja laskettu aika on siis 9.1.2014.

Lapsonen on ensimmäinen minulle ja avomiehelleni karvaisten lasten lisäksi.
Pää tuntuu olevan aika pyörällä vieläkin tästä asiasta ja olo on hyvinkin epäilevä että olenko edes raskaana.

Ensimmäisessä neuvolassa kävin jo jokunen aika sitten ja sydän ääniä ollaan menossa kuulemaan reilun viikon päästä, ehkä sitä sitten alkaa uskomaan jo itsekin tähän ihmeeseen.

Kertonut raskaudestani olen vain yhdelle ystävälleni, tosin tänään varmaan joutuu sitten tämän pommin jysäyttämään veljelleni ja hänen vaimolleen kun ollaan mökkeilemään lähdössä.

Tällästä foorumia en oo aikasemmin käyttänyt joten voi tää käyttö vähän ontua mutta kyllä se tästä :)
 
Takaisin
Top