Tervetuloa tammikuun odottajat

Huoh.. Että osaa asiat olla sekasin. Tänään oli ultra ihan siltä varalta, että katsottiin etten ole luultua pidemmällä. En onneksi, vaan viikkoja on nyt lääkärin mukaan se 4+2, joka on siis todella alussa. Ei näkynyt mitään, tietenkään, ja kahden viikon päästä on uusi aika.
Tämä kaikki sen takia, koska tosiaan en tiedä miten tästä eteenpäin.. Asia on aika vaikea, ja mä toivon että kukaan ei loukkaannu näistä mun puheista ja siitä, että mietin keskeyttämistä.
Oon totaaliyksinhuoltaja, ja elämäntilanne tällä hetkellä pahin mahdollinen toiselle lapselle; olen saanut asiat taas rullaamaan opiskeluiden suhteen yms.

Noh, ei auta muu kuin odotella ja miettiä asiat tarkkaan.

Se on muuten jännä tää naisen vaisto, koska mä ihan oikeesti tiesin jo reilu viikko ennen kuin menkat oli myöhässä että olen raskaana. Tosi outoa! Odottelin sit vaan että ne oli päivän myöhässä ja tein testin. Ja sama mitä edellisestä pojan suhteen, niin mulla on taas erittäin vahva fiilis sukupuolesta. :P
On tää aikamoista.
 
Julle, ei täällä varmaan pahastuta, vaikeistakin aiheista täytyy voida puhua. :) Etkä ole ainoa joka pitämis-dilemmaa on miettinyt.. Mäkin olin aivan varma että olin raskaana jo viikkoa ennen kuin menkat jättivät tulemasta enää, eikä ollut mitään "toiveajattelua" koska ei ollut suoraan sanottuna yhtään toivottu tämä raskaus. Halutaan kummatkin lapsia, ajankohta vain oli totaalisen väärä koska mulla koulut kesken ja harjoittelut olisivat alkaneet siihen aikaan kun laskettuaikani on, ja oltaisiin haluttu olla yhdessä useampi vuosi että oltaisiin saatu katsella tätä maailmaa kahdestaankin hetki. Mutta toisin kävi, ja nyt jo odotetaan tulokasta innolla. Käytännön järjestelyillä on tapana järjestyä jollakin tavalla aina!
 
Julle, en tuomitse minäkään. On varmasti hankalaa kun on täysin yksin(olen ollut esikoisen kanssa yksin) mutta kyllä asioilla on tapana järjestyä. :) säkin oot nuori, ja vaikka yksin olisit nyt, niin tuskin loppuelämääs, moni mies haluaa ns. perheen naisen kans, jolla on jo ennestään lapsi. teet sen vaan mitä sydän sanoo, mietit ja harkitset. koska kuitenkin kyse on vaan ja ainoostaan sun elämästä, eikä kenenkään muun. tsemppiä kaiken sulatteluun! :)
 
Mulla oli ekasta selvät raskausoireet heti mut nyt ei oo oikeen mitään. Viimeks alko pahoinvointi tasan viikolla 7, et saa nähä tuleeko mitään reilun viikon päästä :wink
 
julle89: Vaikeiden asioiden kanssa painiskelet. Ei sinua voi tuon vuoksi tuomita! Elämäntilanne ei aina vain ole juuri se oikea. Isojen asioiden kanssa kyllä painiskelet, toivottavasti saat pääsi selväksi ja tiedät mitä teet. Raskasta on aivan varmasti. Ollaan täällä, jos tarvitse anonyymiä keskustelua! :) VOIMIA!

Minäkin tiesin 1½viikkoa ennen kuin menkat jäivät pois, että odotan ja melko vahva tuntemus myös vauvan sukupuolesta. Jännä nähdä, pitääkö se tälläkin kertaa paikkaansa.
 
moikka ihanaiset naiset :Heartred!
onko muilla ongelmia tämän sivuston kanssa? Oon laittanut että seuraa sivua, mutta en saa keskustelu ilmotuksia tästä!! Oon miettiny jo monta päivää että onpa hiljasta porukkaa kun ei yhtään juttua tuu lisää :D Outoa,, muista seuraamistani ketjuista ilmot kyllä tulee o____O?

Mitenkä siellä voidaan?? Onko jotain uusia oireita ilmaantunut?? Tää voi kuulosta tosi oudolta mutta tämän ajan kun oon tienny raskaudesta, mulla lähtee kuulo oikeesta korvasta noin 5-10 kertaa päivässä ja kuuluu vaan piipitystä ja tätä on tapahtunut ennen tätä TOOOOOOOSI harvoin, niin että tuskin edes muistan... Se tapahtuu silloin kun rupeaa pyörryttämään että kai mua sitten heikottaa koko ajan tai jotain :/ Ja tissit on sikakipeet.. Mulla on muuten tosi pienet tissit, pikkune B kuppi :D ja ne on ihan turpeessa ja vihloo ja varsinkin nännit on ihan "tiukilla"! :D tuntuu että iho ei riitä ja niinku nahka repeytyis ja niinku ois toooosi paljon liian pienet rintsikat, vaikka ois siis alasti.. ps: oon ruennu nukkumaan alasti kun on koko ajan niiin kuuma!! Ja MINÄ nukun aina normaalisti sukat jalassa,, jopa kesäisin :DD unbelievable :laughing021 jeee 10 päivää ekaan ultraan :Heartred ei malta oottaa :happy093
 
Heipä hei! Kaipa sitä itsekkin uskaltaa tänne alkaa kirjottamaan kun olen tehny 2 eriraskaus testiä ja kumpikin oli positiivisia vaikkakin haaleita sellaisia.. Joo eli hyvin hyvin alussa tämä raskaus ja pelottavaa aikaa.. Jouduin keskeyttämään edellisen raskauteni 5 kk sitten, olin tuolloin jo rv 15 joten tämä on aika kauhistuttavaa aikaa ennen kuin kuulen että np-ultrassa on kaikki hyvin...
Hyvää ja iloista odotusajan alkua kaikille!!! Tämä kestää vain hetken ja sitten ollaankin jo viaheessa 2/3 :happy119
 
Vappuna tein testin kun menkat oli pari päivää myöhässä ja oli erilainen painontunne alavatsalla. Plussaahan se sitten näytti, lokakuusta 2012 on yritetty ja nyt eka plussa. Pahimmat oireet olivat viikoilla 4-6, jolloin paha olo ja kuvotus oli koko ajan syömisestä huolimatta ja vuorotellen oli hiki ja kylmä ja tissit ei kestäneet suihkussa käyntiä, ja rv 6 liki koko viikon oksensin ympäri vuorokauden. Nyt rv 7 ja oksentaminen vaihtui onneksi takaisin kuvotukseen, joten pystyin menemään töihin eikä tarvinnut vielä joutua julkistamaan asiaa koko työpaikalle (jos olisin joutunut olemaan saikulla yli 9 päivää, lääkärin sairauslomatodistus raskauspahoinvoinnista olisi mennyt palkkasihteerille ja juorut olisivat lähteneet liikkeelle) vaan selvisin 3 lähimmän työkaverin / pomon informoinnilla. Tarkoituksena yleisesti työpaikalla salata asia jopa elokuulle jos vatsa pysyy piilossa ja sukulaisille ainakin 1. raskauskolmanneksen loppuun. Kavereille voi kertoa jo aiemmin koska vertaistuki on hyvä juttu, mutta vanhemmat ja sukulaiset on sen verran höösäävää sorttia, että kertomisen jälkeen tulisi itselle enemmän stressiä kuin iloa. Esikoinen on siis tulossa, täytän 28 v. kesällä ja laskettu aika 5.1.2014.

Oon ihan ihmeissäni näiden raskausoireiden määrästä. Siis kaiken kaikkiaan närästää ja pierettää, vatsa on joko kovalla tai löysällä vuorotellen, nännit on tosi arat mutta kestävät sentään jo suihkussa käynnit, rinnat on suurentuneet ja ja samoin nännit - kohta joudutaan liiviostoksille, hiuksia lähtee normia enemmän, kuvottaa, kummallisia hajuja haistan ja palelun hävittyä mulla on nyt koko ajan kuuma, ikenet vuotaa verta hampaidenpesun yhteydessä ja mulla on järjetön himo perunamuusiin. Valkovuotoa tulee paljon, koko ajan vatsa murisee ja on nälkä ja seksiä voisin harrastaa koko ajan... Ja unet on aivan käsittämättömiä, todella todentuntuisia. Itkeskelen kaikenmaailman televisio-ohjelmien takia. Ja alavatsalla nippailee vähän väliä, mutta ei mitään jatkuvaa eikä verenvuotoa. Korvissa muuten tinnittää myös koko ajan, mulla se on sellainen jatkuva humina, kun tinnitushan on erilainen jokaisella. Lääkärin ja terkkarin mukaan siis hyvät mahkut raskauden normaaliin etenemiseen, kun oireet ovat niin vahvat. Toisaalta olen realisti ja sekä raskaudenyrityksen että nyt raskauden aikana olen pystynyt ottamaan aika lunkisti. Mitään en oikein voi tehdä keskenmenon estämiseksi, joten pyrin elämään terveellisesti ja syön raskausvitamiineja ja odottelen. Jos raskaus etenee normaalisti, se on upeaa. Jos se menee kesken, syynä on todennäköisesti vammainen ja elinkelvoton sikiö, jolloin se on parempikin niin. Toisaalta raskaus voi loppua myös kuolleen vauvan synnyttämiseen, mikä tietysti olisi sillä hetkellä hirveää, mutta sekin todennäköisesti tapahtuisi jonkin syyn takia ja olisi silloin tarkoitettu niin. Tarkoitan sitä, että loppuviimeksi voimme aika vähän vaikuttaa siihen, meneekö raskaus kesken tai kuoleeko sikiö kohtuun, joten kannattaa ottaa se mitä annetaan ja pyrkiä olemaan stressaamatta, koska se auttaa sikiötä ja sen vointia eniten.
 
Voi "kivaa" että täällä on muitakin itkijöitä, etten oo ihan pimpahtanut. Itken siis ihan kaikelle söpölle,surulliselle, koskettavalle jne. Enkä mahda sille mitään, vaikka kuinka yritän ajatella että ei tolle tarvi itkee niin rupee vaa itkettään enemmän :D
 
Kerttu2012 Ihanaa kuulla että en oo ihan hullu tämän kuulon lähdön ja tinnityksen kanssa :D Oikeesti luulin että kuvittelen vaan, mutta sitä tapahtuu paljon!! En vain ole missään aikasemmin kuullut että se olisi raskausoire.. Tunnistin tekstistäsi niiin monta samaa oiretta, kuin sulla, vaikka oon pari viikkoa jäljessä, niin sitä pakostakin miettii että jos tämä on tällaista nyt, millaista se on vaikka kuukauden päästä :DD Tai kahden?? Hui...
 
Hei.
Minäkin liityn ketjuun :) ikää 30+ , ja kolmas lapsi olisi toiveessa. Helmikuussa todettiin alkuraskauden ultrassa vkolla 8 tuulimuna, joten pientä stressiä että onko kaikki tällä kertaa ok.
 
Alkoi verinen vuoto pyyhkiessä ja sellanen lievä jomotus alavatsalla. Nyt itkettää :´( Tänään ois 7+0. Saanko mä mitenkään huomenna jo tarkistutettua tilanteen?!
 
Mimmu, kyllä mun mielestä kun menet terveyskeskukseen niin ne antaa sulle lähetteen johonki :) toivottavasti on vaan jotain kiinnittymis vuotoa!
 
Mimmu, kyllä mun mielestä kun menet terveyskeskukseen niin ne antaa sulle lähetteen johonki :) toivottavasti on vaan jotain kiinnittymis vuotoa!
 
Hei mimmu, peukut on pystyssä sulle. Toivotaan ettei tuo vuoto ole mitään pahempaa. Tiedän et olisin itsekkin aika hermona jos alkaisi vuodella, koska aiemmissa raskauksissa ei ole tullut tipan tippaa testin jälkeen. Täällä voi mennä ensiapuun jos akuuttia ongelmaa on, luulisin et suomessakin on niin sinne varmaan voi mennä jos tuntuu että pää hajoaa ellei saa varmuuttaa että kaikki on ok.
 
Mimmu; Ite ainaki oon lukenu netistä, että alkuraskauen aikana joillaki ilmaantuu verenvuotoa alapäästä ja kannatteeki silon mennä sairaalaan. Toivottavasti ei ole mitään kauhean vakavaa :/

Lopetin e-pillereiden syönnin pari kuukautta sitten. Käytin pillereitä n. pari vuotta ja tulinki melko pian raskaaksi :) Ei siis ole mikää vahinkoraskaus vaan täysin suunniteltu. Nyt sitte oon 7.viikolla raskaana ja olen vasta 16-vuotias. Tiistaina tein ensin kotona kaks testiä jotka kummatki näytti positiivista, muta tein vielä varmuustestin sairaalassa torstaina. Perjantai aamuna yritin soittaa neuvolaan, mutta "ihme ja kumma" puheluihin ei vastattu :/ Ei auta ku soittaa maanantaina uudestaan.
 
Jos kipuja ei olis ollut niin en olis ihan näin hermona mutta kun tosiaan oli jonkun verran alavatsakipujakin. Lisäksi oon jo 1,5viikkoa joutunut syömään 3x1g panadolia kun lonkkien limapussit on tulehtuneet. En siis voi varmaksi sanoa kuinka kovia kivut olisi olleet ilman noita lääkkeitä.

Vuoto kuitenkin loppui eilen illalla ja kivutkin hellitti. Kaupat kun aukee niin haen testin ja maanantaina viimeistään sitte soitto neuvolaan ellei nyt sit niin paljon hajota et soittaisin päivystykseen tervariin. Siellä vaan on niin nyrpeetä palvelua aina...
 
Moikka :)

Täällä myös yksi tammikuussa (toivon mukaan) synnyttävä. Plussasin vasta toissa päivänä joten ihan alkumetreillä ollaan. Jännitystä on ilmassa, kyseessä ensimmäinen lapsi. Itse täytän 26vuotta kuukauden kuluttua. :)
 
Moikka :)

Täällä myös yksi tammikuussa (toivon mukaan) synnyttävä. Plussasin vasta toissa päivänä joten ihan alkumetreillä ollaan. Jännitystä on ilmassa, kyseessä ensimmäinen lapsi. Itse täytän 26vuotta kuukauden kuluttua. :)
 
Testi näytti edelleen vahvan plussan samoin tein, vaikkei se nyt mitään vahvistakaan kumpaankaan suuntaan. Ihan kammottava väsymys ollut tänään vaan mutta ei kipuja eikä vuotoja. Varhaisultraan varasin kuitenkin ajan ja se on keskiviikkona. Huomenna taidan soittaa vielä neuvolaan ja kysellä mitä mieltä th on asiasta. Olin ajatellut varailla omaa neuvolaa vasta kuopuksen 1,5v käynnillä reilun viikon päästä mutta tää tilanne nyt vähän muutti omaa asennetta
 
Takaisin
Top