Tammivauvojen arki alkaa

Voi kumpa mullakin olis yasminit noi hyvät mitä elegial. Mulla paino nousi 40kg ja mielialat ylös alas ylös alas ja vaikka vallan mitä oli. Melianet olivat mulle parhaat enne raskautta. nyt en syö mittään. Oon pähkäilly mitä tekis, ottasko kierukan,vai kapselin vai pillereitäkö alkas syömää.täysimetin ja sillo alko menkat.

Mie annoin tänää mustikkaa ihan pilttipurkista ku ollaa reissun päällä..se uppos paremmi ku porkkana-maissisose.Eli meillä syödään 2xpv 40ml maissivelliä ja kaksi teelusikkaa soseita. muuten imetän täysin.

öö millonhan mä pistin kanat uuniin..no tuskin pahaa tekee olla pidempään..irtoopaha liha hyvin luista.

On tää hauskaa paimentaa noita siskon poikia ja samalla hoitaa omaa muksua. Jostain syystä kotityöt maistuu toisinkuin kotona. Nii ja sit o viel 2v labradorin noutajakin paimennettavana eli neljä poikaa  :P  poikien iät 13, 9 ja 6.
 
Meillä oli tänään 3,5kk neuvola.... Painoa n. 6,7kg ja pituutta 64cm. Tavattiin toinen perhe, mutta keskustelu ei ollut lähteäkseen käyntiin. Aina kun yritin puhua niin nämä vaan sopersivat jotain ja taas oli hiljaista. Höh.

Olis ollu kiva saada mammakaveri siitä, mutta saa nyt nähdä. Asuvat kuulemma tällä samalla tiellä.... Hän on jotain minun ikääni, joten senkin puolesta olisi ollut kiva.

Meille näytettiin vihreää valoa kiinteiden kanssa, ja sanottiin että pienillä määrillä ennen seuraavaa neuvolakäyntiä sitten oltais jo aloteltu kiinteet. Seuraava neuvolakäynti onkin tässä parin viikon sisään. [:)]
 
Elegia. Meillä kans täällä pojulla maitoallergia epäilys =/. Miten teillä ilmeni allergia epäilykset? Meillä iho muuttu tosi huonoks ja se todettiin atooppiseks=/. Ekaks tosiaan löyty kissa allergia, mut sit kun kissat lähti ja iho ongelmat ei lähtenytkään parantuun, niin mentiin uudestaan lääkärille ja nyt oon ollut viikon taas maidottomalla ja munattomalla dietillä. Ens viikolla olis sitten se maitoaltistus. Olis pitänyt mennä jo kuukausi sitten, mut mä niin vaan toivoin että se olis vaan kissa allergiaa. Epäilen myös että porkkanan. peruna ja päärynä ei sovi, naama lehahtaa niistä. Kiva kun ne on ainoot soseet mitä kokeiltu niin kaikista on oireiltu. Toivottavasti jätkä ei oo ihan kaikelle allerginen. Bataattia sitten kokeillaan uutena soseena altistus testin jälkeen.

Nyt sitten ollaan miästä rasvattu aamuin illoin jo melkein 1,5kk. Ja nyt vihdoinkin se iho on ihan loistavassa kunnossa. Joten mun diettini on auttanut tai sit kesä tms. tiedä häntä sitten. Ite epäilen että dietti on purrut vihdoista viimein.

Almiron peptiä mekin ollaan varoiks ostettu ja kokeiltukin... pahaa[&:] pojun mielestä. Ihan törky kalliita noi apteekin korvikkeet. Siitä se pulauttelee ihan hirveesti kirkkaita pulautuksia, joten tuskinpa se sitten sopii. Saatiin uus resepti nutramigeniin, jos se sopis paremmin. Vielä ei olla ostettu sitä, kun aattelin että sitten vasta jos se on maidolle allerginen, niin aletaan paremmin ettiin sitten sitä korviketta mikä sopii. Meinaan lopettaa imetyksen jos se menee lopulta siihen että syön kohta vaan kanaa ja riisiä[8|].

Mä oon ollut niin rikki tän asian kans. Paha mieli toisen puolesta kokoajan, kun iho on ollut huonona. Jotenkin ei vaa osaa nyt nauttia tästä vauva ajasta silleen kuin varmaan pitäis. Epäilin jo synnytysmasennustakin kun oli vähän huonoja hetkiä, mutta ei se sitä sitten varmaankaa ole, kun ei aina oo sitä masista päivittäin.

Sekin on ihan ihmeellista kun ei kummankaan suvuis oo atopiaa tai allergioita... joten vähän outoa. Paska säkä. No kaveri piiristä löytyy pari lasta joilla on kans pahat ruoka allergiat joten sieltä sitten niitä vinkkejä ja vertaistukee varmaan saa, jos/kun allergioita todetaan.

Yksityiselle lääkärillekin jouduttiin meneen kun neuvolas ei otettu tosissaan noita iho ongelmia[:@][>:][>:][:@] Perhana. Onneks on vakuutus.

Jooh että tällästä täällä meillä. Muuten kaikki muu on ihan hyvin sujunut [:)] Poika kasvaa ja vaikuttaa tyytyväiseltä ja iloselta mieheltä.
 
lauranen: mulla on cerazette-pillerit käytössä ja sopii!! ei menkkoja viel kertaakaan eikä mitään vuotoja ja mielialat toosi tasaiset[:D]
nyt olen viuimeisen liuskan jo muistanut ottaa joka pillerinkin. hiukan kesti tottua suiihen et ottaa joka päivä pillerin. mä käytin ennen raskautta evra laastaria joka sopi mulle hyvin.

lasienkeli: mun serkulla on samat maidottomat dieetit menossa. hetken jo luulin et se olis kirjoittanu tänne kun kuulosti niin samalta mut niil on kyllä tyttö![8D] mutta jaksa nyt hetki niin eiköhän asia jotenkin selviä. serkulla sama et menevät yksityiselle kun neuvolassa sanottiin aina vaan et odotellaan 2vkoa ja aina uudestaan sama virsi.

meillä on nukuttu yllättävän hyvin tänään vaikka tääl on todella tukala ja painostava ilma. laitoin vaunukoppaan tytön bodyn ja ohuiden housujen kanssa ja sukat jalassa. ilman peittoa tai mitään muuta ja tuuliseen paikkaan niin et kuomu tuulta kohti.

meillä on typylle tullut voimaa hurjasti lisää parissa päivässä. potkii, puristaa ja puree!! todella lujaa![&:]

ja me ollaan syöty mustikkakiisseliä. ensin kiisseli valmiiks ja sit mustikat soseeksi ja kiisselin sekaan.maistui kyllä. En laittanu ollenkaan sokeria.
 
Itsellä kanssa jäänyt sellanen fiilis neuvolasta et sieltä on turha mitään kysellä. En oo saanut mihinkään kysymykseen oikein kunnon vastausta. Neuvolatäti on muutenkin vaihtunut jo kolme kertaa ja alussa oli nuoria kesälomansijaisia joilla ei varmaan lapsia itsellä ollut.

Huomenna keittelenkin sitten mustikkasoppaa. Anoppi oli ostanut tupperwaran nokkamukin ja saadaan se käyttöön viikonloppuna.

Meillä on helle verottanut päiväunia rankasti. Tänään nukuttu vaan 2x40 minsaa. Mut nukkumaan mentiinkin jo 19.30. Yöunet on kyllä pidentyneet kun meillä herätään vasta 7.00-7.30. Ennen nukkumaan mentiin 22 ja heräiltiin jo 5.30.
 
Elegia, sä et tosiaan ole PASKA MUTSI!!! ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ AJATTELE NOIN!!!
Ei kaikkea voi tietää tai osata ajatella!
Meillä jatkuvaa kitinää tuon kuumuuden takia, reppana. Päiksyt jää tosiaan lyhkäsiksi täälläkin.
Meillä on alkanut masu toimimaan erittäin hyvin noitten kiinteitten ansiosta.. Ennen kakittiin kerran 3 päivässä, tänäänkin tullu jo 5 kakit [:)] äiti on todella onnellinen!
 
Elegia Meillä näky ihan selkeesti verikokeis kissa allergia [:(], ei nyt ollut mikään kovin iso arvo,, mutta kuitenkin... Ja kyllä näin pienet voi olla allergisia elukoille... Pieni prosentti, mut ainakin meillä ollaan. Kissapöly kai voi säilyä puolesta vuodesta vuoteen kodissa [8|]... vaikka kuinka siivois... että joo. Onneks saatiin kissat tuttuihin paikkoihin niin vielä niitä näkee [:)].
Ruoat näytti negatiivista verikokeis, mutta lääkäri sanoi että negatiivinen voi olla positiivinen [8|], Joten maito altistukseen täällä sit joudutaan. Jos olis ollut positiivinen niin sit oliskin ollut selvä homma. Jooh parin viikon päästä sit on varmaa onko se se maito.

Ja nyt se sano että näin pienen kans ei kannata Prick testiin mennä. Parempi välttää ja altistaa.

Neuvola on kyl ihan perseestä. Ihme että aikoinaan huomasivat mun raskaushepatoosin edes.
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010051911695117_uu.shtml

JÄRKYTTÄVÄÄ!!! Miten ihmiset voi olla noin ajattelemattomia että pieni vauva tungetaan johonki ahtaaseen paikkaan nukkumaan kaikkien muiden kanssa!?!?!?!?! Tässä yksi hyvä syy miks meillä vauva nukkuu omassa sängyssään yöt...
 
Mullakaan ei oo viel menkkoja alkanut, eikä kyllä tarttis viel pitkään aikaan alkaakaan... Me ollaan aina käytetty kortsuja ku en halua hormooneja syödä ja onneks mun mies (itämaisen lääketieteen edustaja) on samoilla linjoilla. Tekis kyllä vähän mieli laittaa kakkonen uuniin myös, mut ei ehkä kuitenkaan ihan vielä.

Järkyttävää tuo mökkireissujuttu, mutta eiköhän siinä ole ollut alkoholilla osuutta asiaan. Justiin tämmösten uutisten takia ihmiset luulee, että perhepeti on tosi vaarallinen. Jos joku säikähti, että pitäiskö lopettaa perhepeti, niin hyvä vinkki on laittaa vauva nukkumaan ison untuvatyynyn/peitteen päälle, niitä on ihan olemassa erikseenkin "womb"-nimisiä tyynyjä, mutta kyllä varmaan kaupasta löytyy ihan normaalejakin. Kun vauva nukkuu tyynyn päällä, niin ei ainakaan tuu kierähdettyä siihen päälle. Mut ihanihan oikeesti mä luulen, ettei tolla mökkireissulla ollu kaikki ihan selvin päin, valitettavastihan olut on perusmökkeilyyn, saunomiseen, rantalillumiseen ja helteisiin liiankin itsestäänselvyys.

Piude: joo, munki mielestä se lääkäri oli tosi poissaoleva. Tuli jopa mieleen, että onkohan se kirjotellu ittelleen jotai reseptejä? Kerrohan sitte miten meni!
 
Silloin kun imetin niin Nuutti välillä jäi väliin nukkumaan ku se kyljellään imettäminen oli paras asento. parin kerran jälkeen jotenki ahdisti se et ite koko ajan sit säpsähteli ja pelkäs et jos mies riehuu unissaan yms.. sen jälkeen nuutti on ollu koko ajan omassa sängyssään. Oma uni meni niin katkonaiseksi etten kyl siitä tykänny. muutenki on niin väsynyt et sitä kunnon unta todella kaipaa. meillä ainakin siis toiminut se että Nuutska nukahtaa illalla omaan sänkyynsä ja mä omaani. aamusin on ihana ottaa toinen köllimään sit viekkuun <3 vois olla vaikea totuttaa nyt Nuuttia omaan sänkyyn jos se olis koko ajan ollu vieressä. mut siis ihmisillähän on erikokosia sänkyjä jne et jokainen tapaushan on yksilönsä. Hirvittää vaan lukea tuollaista! ja yhdyn Elegiaan et liian usein saa lukea vauvojen kaltoinkohtelua ja se on asia joka saa oman mielen kyllä kiehumaan! 
 
ai niin ja piti vielä sanoa et hienoa kun täällä on kaksi soukkalaista! itse kuitenkin luen itseni soukkalaiseksi siellä 18 vuotta asuneena!äitini ja siskoni asuu siellä edeleen joten tiuhaan tulee siellä vierailtua edelleen [;)] jos vaikka törmäisin freyaan tai piudeen joku pvä! oon ihan kade kun näinä ihanina päivinä te pääsette vaunuilemaan meren äärelle klobbenille yms[:)][:)][:)]
 
Juu. Kamala se lehtijuttu! Meilläkin nukutaan yleensä perhepedissä loppuyö, mutta en kyllä älyä miten voisin kierähtää vauvan päälle/ tuhkehduttaa sen johonkin... kun tilaa on hyvin ja ylimääräiset tyynyt ja peitot pois sängystä, niin eiköhän riski ole ihan olematon. No, mutta sääliksi kyllä käy tuota perhettä oli asiat nyt olleet miten tahansa :( aivan uskomattoman karseeta varmaan herätä aamulla kuolleen vauvan vierestä [:(]

Oon huomannut, että vieläkin (oikeestaan alkuraskaudesta asti on ollut) tunteet kaiken suhteen tavanomaista enemmän pinnassa. Liekö nyt sitten syy imetyshormoneissa tai missä? Välillä tuntuu vähän raskaaltakin, kun kaikki tuntuu niin paljon. Tyyliin, että edes alan ajatella vaikka Haitin orpoja lapsia, niin tulee kyyneleet silmiin... Tai sitten esimerkiksi, kun tässä yksi päivä ollessani kaupassa eräs äiti käyttäytyi mielestäni tosi välinpitämättömän oloisesti pientä vauvaansa kohtaan: Äiti antoi vauvan huutaa vaunuissa tosi pitkään semmoista paniikki-itkua, eikä reagoinut siihen mitenkään vaan pakkaili ostoksia. Sitten rupesi väsäämään kantoreppua (huomioimatta vieläkään MITENKÄÄN vauvaa) ja lopulta otti vauvan kyytiin, jolloin itku loppui melkein heti. Vauvalla taisi olla vain ikävä äitiä ja onneksi itku kuitenkin lopulta loppui ja äitikin teki viimein asialle jotain. Mutta tuntui vaan jotenkin siltä, että äiti ei välitä niin paljon vauvasta ja tuntui pahalta että reagoi vauvan hätään niin viiveellä. Menin itse ihan paniikkiin ja rupesin sitten itsekin itkemäänkin, kun tuntui niin pahalta vauvan puolesta... Kiva siinä sitten mennä kassalle... Mua pidetään ihan pöhkönä kohta. Miehellekin kerroin jutusta vasta illalla ja taas silloinkin rupesi itkemään... Mies luonnollisesti oli hiukan ihmeissään. Ja oon itekkin. Väsyttävää, että kaikki tuntuu niin paljon ja noloa kokoajan pillittää milloin mistäkin. Onkos teillä muilla ollut samansuuntaista poikkeuksellista herkkyyttä asioita kohtaan?

Joku kyseli menkoista ja ei oo alkanut täälläkään ja täysimetyksellä ollaan. Oonkin jo saanut aikaan kauhukuvia, että mitäs jos oon raskaana... No, ehkäisystä ollaan periaatteessa melko hyvin huolehdittu. Ensi maanantaina mulla onkin sitten aika kierukan asennukseen [&:]. Sitä ennen pitää tehdä raskaustesti, että sitten selviää se raskausasiakin. Mutta tuskin siis olen. Semmoiset kolme vuotta oon ajatellut, että olisi sopiva ikäero lapsille...

Jaahas. Sitten nukkumaan. Meillä on ollut kaikki rytmit aivan sekaisin. Tyttö haluaa herätä nykyään jo klo 5, vaikka aikaisemmin nukkui noin klo 9 asti... Päikkäreitäkään ei oikein nuku. Argh. Tai ehkä olin vaan aikaisemmin tottunut liian hyvään... ÖITÄ

Niin joo. Käykää muuten kattomassa www.hs.fi -sivuita kuvia Sambian mamoista. Tosi kivoja kuvia, missä vauvat on mukana liinoissa. Kuvasarjaan pääsee ihan etusivulta, kun vain etsii kohdan "sambian kantavat voimat". Liikuttavia (ylläri [;)]) kuvia!!!
 
Mulla taas ollu ny aika tasasta tunteiden kanssa. sairaalassa koin eniten tunteita, toisaalta osittain johtu siitä että olin niin kipeä ja se sänky niin peestä että ahisti oikein siellä olla ja ku halus koko aja vaa miehen kainaloon ja kotiin hoitamaan lasta nii siel olin kyl itku herkkä koko ajan.

Kotiin päästyä ollu jotenkin niin tasanen olo koko ajan. En ole hirveesti tunteillut ainakaan niin että ihmiset näkisivät sitä minusta. Punastellu kyl siitäkin eestä ihan suotta ja syyttä.

ehkä se äiti on tiennyt että huuto loppuu heti kun hän saa tavarat pois ja lapsen syliin. Ehkä se o ajatellu että mitä nopeemmin laittaa tavarat kassaan niin sitä nopeemmin pääsee lapsen kanssa pois kuin että välissä hyssyttäs. Ja ehkä sillä lapsella o myös huomio hakuisuutta. Kyl miekii oon tyttöni antanut joskus vain huutaa jos ollaa oltu kaupas ku oon ollu kassalla tai ku ollaa autolla ajamassa. tuttia korkeintaan tarjonna. Mutta ku o pakko tehä asia ensiksi että pääsee toisen ottamaan sitten rauhottumaan. EI se lapsi siitä kärsi jos joskus joutuu hieman odottamaankin, se kasvattaa kärsivällisyyttä. ei tuo meidä muksu oo ainakaa siitä ottanu traumoja itelleen.oppinu vaan sen että ku äiti sanoo että nyt pitää viel hetki odottaa että saan auton parkkiin tai jotain vastaavaa nii tyttö ei ala huutaa kurkkusuorana.Yks päivä tultii kaverin luota nii alko huutaa 20km enne kotia väsymystään että haluu syliin. Mies oli että pitääkö pysähtyy..mä tuumasin vaan että ei että mitä nopeemmin ollaan kotona sen nopeemmin tyttö pääsee syliin ja nukkumaan ja tissille. että en rupee ny tässä sitä imettää ku se ei kuitenkaan rauhotu(kokemusta o että ei rauhotu jos pysähtyy). No niinpä mies ajo kotiin ja mie tarjosin tytölle vaa tutia ja välillä vähä vettä ku oli nii hikinen.sekii hikisyys kiukutti tyttöö.

Kyl mua ei oo tehty nousemaan seiskalta aamulla. Ainakaan näin äkkiseltään. Olo on ihan tööt. Olis kyl voinu jäähä pinjan viereen nukkumaan.ja nyt pinjakin on jo hereil ku en ollu vieressä. No tärkeintä et pojat o kouluun menossa jo ja nuorimmaista alkaa herätellä pikkuhiljaa tässä sinne hoitoon. Keskimmäinen eli miun rakas kummipoika o kyl nii haltioissaa Pinjasta. Koko eilisen päivän leikki tytön kanssa ja höpötteli sille että ei joutanut ees pelejä pelaamaan koneella kuten yleensä. Ja täällä ollu nii rauhallista. POjat oo tapelleet yhtään. Siskonmies ihmetteli tossa illala että oikeestikko nää ei oo tapellu ja näin nätistikkö ne meni unille jo että ompa oudon rauhallista...no ei oo tänä iltana kuha sisko tulee kotiin :P. Pojat o kyl ollu innoissaa ku mie oon voinut olla niiden kanssa täällä ku ovat tulleet koulusta kotiin ja vietetty aikaa kun ei oo neljää kuukauteen nyt tullu oltuu vaa pikaseen aina käytyy. Ja tossa loppuraskaudestakaan kun en voinut olla missää muualla ku kotona yötä nii ovat senkin takii että oikeesti olen pidempään nyt täällä. Ne tässä yhessä välissä olivat kovasti sitä mieltä että minun pitää tänne muuttaa ku olin muuttamassa Kuopiosta Pielaveelle kotipaikalleni :P
 
Arvatkaas kuka nukkui KOKO YÖN putkeen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä heräsin hetki sit ihan pihalla et paljon kello on jne kunnes tajusin että en oo yöllä herännyt ollenkaan! Nuutti nukkua posotti iltaysistä aamuseiskaan! NÄIN sen kuuluu mennä [:D] Harmi ku en ite menny ysiltä kans, leikkasin nurmikkoa iltayhteentoista mutta kyllä nukuin hyvin!! Ihana fiilis [;)] Meilläki jääny päikkärit pois helteen takia et ehkä tässä sit hyvien yöunien syy:D
 
Kamala kyllä se tukehtumisjuttu. [:(] Kyllähän se kummalliselta tuntuu ettei se äitikään oo heränny siihen ettei vauva saa henkeä. Eli varmaankin alkoholilla vaikutusta asiaan... mutta oli miten oli, niin kyllä pahalta tuntuu sen äidin puolesta. Tuskin hän tahallaan vauvaansa halusi tappaa. [:o]

Meilläkin on perhepeti käytössä, eikä ole sitä takoitus vielä muuttaa. Sitten ehkä voin kokeilla, kun yhdellä yösyötöllä alkais poika pärjäämään. Sekin pitäis eka opetella että miten voi nukahtaa muualle kun rinnalle!! (Huudattamaan en ala!)

Meillä on opittu vierastamisen jalo taito! Eilen oli kaveri vauvoineen kylässä, ja annoin Oliverin hetkeksi kaverin syliin. Katseli tämän kasvoja hetken, sitten vettyi silmät ja alahuuli meni mutrulle. Ja saman tien rauhoittui kun pääsi äidin syliin. [:)] Voi toista. Lauantaina Oliver jää hetkeksi mun siskon hoitoon konsertin ajaksi, mutta uskon että se menee hyvin kun heillä on kuitenkin aikaa tottua toisiinsa ennen sitä. Ja siskoni on onneksi koulutettu lastenhoitaja, niin ei ihan helposta häkelly. [:)]

Niin ja eilen sain ihanan parsakaalioksennuksen rinnuksilleni, ja makeat naurut päälle. Oliver siis asialla molemmissa... musta lähti kai vähän kummallisia ääniä sen tapahtuman yhteydessä. [:D]

Aurinkoista torstaita!
 
Tuun tännekki kertomaan.... meidän terasseilla oon tänään nähnyt kaksi KÄÄRMETTÄ!!!!!!!!!SIIS HYI HELVETTI! olin päästämässä koiranpentua ulos (kaverin koirat hoidossa) kunnes onneksi näin käärmeen ennen ku ehin avaa ovea. tietty luulin heti kyyksi. en ehtiny hakea kättä pidempää kun se meni pois. katoin netistä ja luulen kyllä et se oli rantakäärme. ällöttää silti!!! NO sit lähin viemää pyykkejä ulos ni etuterassilla näin toisen ISON käärmeen! kiljuen juoksin karkuun kun säikähdin niin paljon!:( ihan hirveetä jos niitä alkaa tässä pihalla pyörimään, pitää miehen tappaa ne kaikki!!! mua kuvottaa nyt ja ollaan kaikki sisällä enkä ulos mee ennen ku mies tulee töistä kotiin. Inhoon ja pelkään käärmeitä ja sit tietty se et jos ne onki kyitä....huih ku puistattaa koko ajan...:(
 
Hyi kauhia minto! Mäkin pelkään käärmeitä tosi paljon. Plus kaikkia pistiäisiä ja muita öttiäisiä, en sitten lainkaan kyllä kesästä tykkää, on niin kuumakin.... [:D] Ihana kuva pojastasi!

Tosi outoa, ettei vanhemmilla ole lainkaan raksuttanut päässä, että vauva saattaa tukehtua..... Onneksi meillä on aina nukuttu omassa sängyssä! Mä en välttämättä edes heräisi, koska olen niin sikeäuninen, toisinkuin mieheni. Kerrankin Ninna oli huutanut varmaan 10min enkä ollut herännyt lainkaan, ja mies luuli että tahalteni kiusaan [:D] Mut kyllähän se sen tietää, että mä olen TODELLA sikeäuninen... Ennen raskautta ja raskauden aikana heräsin pienimpäänkin ääneen, mutta nyt asiat ovat toisin...

Mä en kyllä tajua miten tätä kämppää sais viileemmäksi!? Partsin ovi ja kaikki ikkunat auki, mutta ei auta... Makkarissa tällä hetkellä 30 astetta, olkkarissa 27, kylppärissä 25 ja vaatehuoneessa 23! Keittiöstä en osaa sanoa, mutta TODELLA kuuma täällä on, eikä millään viilene!!! [:'(]
 
meillä ol paras vaihtoehto et ikkunat pimeiks verhoilla ja mitää räppänää aukastu nii pysyy viileenä
 
Terve!
Olen jonkun verran lukenut kirjoituksianne, mutta en ole joutanut/saanut aikaiseksi kirjoitella itse kuulumisia...
Täällä Riina neiti kasvaa hyvin (3kk neuvolassa oli painoa 6 kg (syntymäpaino 2870g) ja pituutta 61 cm. )ja nuhaa lukuunottamatta ollaan oltu terveinä. [:)] Vielä en ole aloittanut kiinteiden maistelua, 4kk kun ei ole ihan vielä täynnä ja kasvutahti ollut hyvä rintamaidolla. Kohta aion kuitenkin aloittaa iloisen maistelun ja soseilla sotkemisen. Hi! Vaikka mies kyllä sanoi, että ei meidän tyttö sotke, se syö siististi kuten isänsä... [:D] Meillä kun ei ole ollut tuttipulloa olleenkaan käytössä, niin ajattelin siirtyä suoraan nokkamukiin. Onnistuukohan? Kokeilin tarjota vettä tuttipullosta, mutta neiti vaan pyöritteli tuttiosaa suussa ihmeissään. No, se jää sitten nähtäväksi miten meidän käy...
Kauheeta mitä siellä mökillä oli 5kk ikäiselle lapselle käynyt [:(] Meillä on pääsääntöisesti neiti nukkunut omassa sängyssään, mutta jos nukahdan vuoteessa imettäessä, niin sitten saattaa pätkän nukkua vieressä perhepedissä. Ja aamulla kyllä köllötellään ja seurustellaan perhepedissä. Pelottaa, että kun Riina alkaa kääntyilemään, niin putoaa vuoteesta tai jotain, jos satun nukahtamaan. Olen kyllä aina sen verran jättänyt tilaa sängynreunan ja lapsen väliin, että ei ihan heti pääse tippumaan ja monesti peittoa laitan vähän esteeksi. Jos nukahdan imettäessä, niin hartiat on ihan jumissa. Kai sitä jotenkin vaistomaisesti on paikallaan, jos lapsi nukkuu siinä vieressä. Kun yöimetykset harvenee, niin vois tietty imettää aina istuen. Nyt niitä on 3-4 yössä, noita syöttöjä. Vaikka Riina nukahtais tissille viereen, niin omaan sänkyyn siirtäessä aina tahtoo herätä. Nyt on jo oppinut nukahtamaan omaan sänkyyn uudestaan tutin kanssa, mutta kärsivällisyyttä se opettelu vaati! No, ens talvena saa jo astettain laskea pinnasängyn pohjaa alaspäin, ja keväällä miettiä milloin sieltä kiivetään laidan yli.... [8|]
Päiväunien kanssa täälläkin ollut vähän opettelemista nyt helteillä. Vaunuissa nukuttaa aamulla ensimmäiset nokoset ja sitten pinnasängyssä muuten. Vaikeaa oli vähentää vaatetta tarpeeksi...[:o]
Riina tarttuu, vie kaiken suuhun [:D] Katselee ja tarkkailee, puhuu kovasti ja nauraa ja kiljahteleekin joskus ilosta. Hätääntyy, jos äiti ja isä on liian kauan pois näkyvistä ja vähän vierastaakin. Peilikuvaansa katsoo mielellään, ja äidin tukkaa kiskoo ja naamaa nipistelee pienillä käsillään. Riina kääntyy kyljelleen, mutta ei vielä ilman apua vatsalleen/selällleen. Tykkää rauhalliseesta pompottamisesta, laululeikeistä ja sylissä pönkää kovasti itseään pystympään istuma-asentoon [;)]
Eli samojen asioiden kanssa painitaan kun muutkin...
Nauttikaa ja viettäkää hauskaa alkukesää!!
Lissu ja Riina-neiti
 
Takaisin
Top