Tammivauvojen arki alkaa

Juu,mä kans pomppasin kattoon ku anoppi kävi kertomas tuosta tukehtumisjutusta...MIKÄ HELVETTI NÄITÄ IHMISIÄ OIKEE VAIVAA???tommonen tarvii hoivaa 24/7 niin yöllä kun päivälläkin...ei siinä olutta oteta jollei oo joku muu hoitamassa ja kehtaavat helvetti syyttää kätkytkuolemaa...jos tuntisin tapauksen(kun on kuitenki sattunu noi lähellä meitä) kävisin hivauttamassa turpaan oikee olan takaa että ei tuommoset lapsia tartte!Paskat mä siitä,miltä äidistä tuntuu kun lapsi löytyy aamulla kuolleena...varmaan on kova paikka,mutta hivauttaisin silti,miettis vähä ennenku menee siskonpetiin nui pientä nukuttamaan!!!
 
nojoo...ottaa päähän tollanen...toiset ei saa lasta yrittämälläkää ja toisille niitä annetaan vaikka eivät osaa hoitaa/halua hoitaa/ottaa vastuuta...
söin siinä just Ainolta pilttipurkin [:D] karsee nälkä iski ja oon dieetillä.[8D]
 
pitiköhä viel jotai...aijuu...aino tuli 5kk eilen...iiiiso tyttö jo...tuossa se sitterissä riehuu kirjalleen ja saa sätkykohtauksia ja kiljuu...on vissii hyvä kirja...o-ou...nyt se jäi käden ympärille kahvasta...[:D]
 
Elegia: ei sen tyynyn oo tarkotus olla niin paksu, että siihen uppoaa, se on enemmän sellainen peite missä on reunukset. Untuvaa siksi, että se ei hiosta

Tiitunen: mulla ihan sama juttu, sisälläni kiehahtaa kun oon useammanki kerran nähny kaupassa miten vauva huutaa paniikkihuutoa tai tosi voimakasta nälkähuutoa ja äiti on ku ei mitää olis. Joskus tuntuu niin pahalta, että on pakko mennä niin kauas, ettei kuule sitä vauvaressukkaa. Mun mielestä ei oo pilalle hemmottelua millää lailla jos vauvan itkuun reagoidaan heti. Mä ainaki pyrin reagoimaan jo ennenku se itku alkaa. Muutenki tuntuu monesti pahalta ku jotku vanhemmat kohtelee vähän isompiakin lapsia tosi typerästi, esim uhmaikäisiä (ok, se on hankalaa, mutta ei aikuisen pidä mennä mukaan sellasiin vänkäilyihin).

äh, taas unohdin mitä tulin kirjoittamaan. Pitääkin mennä nukkumaan! Niin joo, sitähän se oli, nukkumista [:D]. Että mun mielestä on tosi kätsyy nukkua (perhepedissä) ja imettää samaan aikaan. Käytän korvatulppia mieheni kuorsaamisen takia ja ne auttaa myös siihen, etten herää vauvan joka inahdukseen. Vauvan nälän oon oppinu tunnistamaan sen liikehdinnästä ja onnistunkin enimmäkseen tunkemaan tissin suuhun ennenku se herää ja/tai huutaa.

minto: tuu joskus tänne käymään [:)], niin otetaan rantalenkki. Me asutaanki Piuden kanssa ihan vierekkäin [:D].

Tiitunen: en mä löytänyt sitä hs-linkkiä, pystytkö kopioimaan sen osotteen suoraan tänne?
 
^^ Juu rantalenkille vaan joku päivä...pääsis joskus läskeistä eroon...(saahan sitä haaveilla[:D])
 
Tässä linkki siihen hesarin kuvajuttuun. Eilen en osannut linkittää. Toivottavasti tämä toimii!
http://www.hs.fi/thickbox/flash/1135256665734?KeepThis=true

Ja mekin tullaan teidän rantalenkille mukaan [;)] Asutaan kanssa Espoossa. Kilossa kyllä, mutta pääseehän täältä. Muutenkin olisi kiva järjestää jonkinlaiset vauvatreffit jossain vaiheessa. Onko meitä paljon pääkaupunkiseudulta?
 
pikku neiti nukahti jo nt heti kahdeksan jälkeen. Ihanaa hetki istuskela ja kirjoitella tänne ihan kaksin käsin![:D] tietty heti kun menee kehumaan ni alkaa itku kuulua...
meillä ollu kauhee kiire pari päivää... ei ehdi edes syödä mikä tietysti ylimääräisten kilojen lähdön kannalta hyvä juttu[;)] viel kun jaksais ens viikon paahtaa niin oltais voiton puolella. Täällä maalla tämä kevät aiheuttaa aina ylimääräistä ressiä ja paljon töitä vielä vakiohommien lisäksi. Tänään oltiin kylvämässä apulantaa pellolle. Miltsu oli kotona mummon hoivissa.

mulla on pari päivää tissit pakanneet ihan täyteen vaikka syöttövälit on pysyny ihan samana?? tänään oikea rintaa on ihan pakottanutkin. Mietin et olisko saanu kylmää kuitenkin jossain vaihees kun tuo vaatetus vähentynyt reippaasti näiden helteiden ajaksi?? nytkin hiukan hartia vihloo mut tissi ei kyl just nyt särje. Vai olisko niiden kiinteiden syöttäminen vähentänyt imemistä? tai sit helle laittaa tissit tekemään maitoa ahkerammin?? outoa.. meinasin nyt varoiksi ottaa yöksi buranan jos kumminkin rintatulehdusta pukkaa...

no heräshän se sit mut nukahti melkein heti uudestaan[:)]

lauranen: voi että miten tyytyväiseks mä tulin kun luin et teilläkin (vielä) nukahdetaaan tissille!![:D] niin meilläkin ja en meniannu ihan vielä sitä muuttaa. Nukahtaa 10min kun vie sänkyyn ja pistää tissin suuhun. No joo silloin tällöin herää yleensä kerran mut silloinkin nukahtaa samantien. ehkä sit 6kk jälkeen tai joskus....[8|] mä luulin et mä olen ainut kuka nukuttaa tissille...

yhtenä iltana ihmettelin et mikä typyllä on kun kitisee ja vinkuu eikä viihdy lattialla hetkeäkään ku sylissä vaan. meinasin jo hermostua kunnes sit mentiin vaihtamaan yökkäreitä. Kakka oli reppanalla vaipassa ja äiti ei tajunnu!! äipän pisteet romahti ja tooosi alas! meillä kun on niin et pierut haisee oikein todella voimakkaasti ja pröpöttää mut kakka ei haise juuri miltään ja ei kuulu mitään ääntä (välttämättä) kun se vaippaa lörähtää. no ens kerralla tiedän mitä se kitinä tarkoittaa.

jihuu!! huomenna illalla se isukki saapuu kotiin! loppuu tämä yksinhuoltajan elämä. mut kämppä pitäis siivota ennen sitä. ei tänne kehtaa päästää edes perheenjäseniä sisään!! täällä on vaan käyty kääntymässä ja nukumassa. olkkarista makkariin johtaa sellainen läikikäs polku, ne kohdat jotka on siistejä on jalanjäljet ja muualla on kerros pölyä, koirankarvaa, hiekkaa yms. yöööök!

tänään tuli shoppailtua. ostin lelukorin olkkariin, vahapöytäliinan sotkuisia ruokailuja varten, potan!!, vauvan fleecepeiton ja kolme bodya. kirpparilta löysin bodyt. maksoi 0,80-1e kpl ja tosi hyväkuntoisia. nuo kaikki muut ostokset oli loppuunmyyntitavaraa.

ja sit hain kaylies lähettämän paketin... kivan näköistä tavaraa. En osannu ensin juoda siitä tupperin nokkamukista!![:D]
ja kerrotko kaylies mikä se keltainen härpätin on? mä olen ihan pihalla...
 
Olipa hieno päivä! Samoiltiin meidän lähellä olevaa luontopolkua ja tyttö oli mukana kantoliinassa. Eka se nukku, mut aikuisten evästauolla se heräs ja alko innokkaana tutkiskella kuusenkerkkiä ja mustikan kukkia, nappas pikkukäsillä kiinni niistä ja heilutteli vaiks kui kauan [:D]. Sit me laitettiin se siihen buddhasidontaan, eli kasvot eteenpäin ja se se vasta lystiä oli![:D][:D] Pikkuinen heilutteli käsiä ja jalkoja ja hihkui riemusta ja selitteli kovasti omia juttujaan. No sitten tuli vauvalle nälkä ja istahdin pitkospuille imettämään. Samalla pidettiin aikuisten evästauko nro 2. Syönnin jälkeen tyttö oli hetken isin sylissä ja katteli ylös puitten latvoihin missä linnut visersi. Sillä välin rakensin vaippapisteen siihen pitkospuille ja tyttö sai ihan kunnollisen raitsilma-ilmakylvyn [:)]. Se veikin mehut aika tehokkaasti ja laitettiin se taas maha-mahaa kohti -sidontaan ja se nukahti saman tien [:)].

Meillä kyllä pikkukätöset tarttuilee kaikkeen mahdolliseen (piti hiuksetki leikata sen takia... [8D]) ja pitääki olla tarkkana ku kotona kävelee vauva sylissä, ettei tuu kukat tai verhot tai muut mukana...

Hei vaunulenkkitreffit ehdottomasti! Laittakaa tuonne miitinki-viestiketjuun ehdotuksia! [:)]

tiitunen: kiitos linkistä! Oli ihanan söpöjä pikku nyyttejä, mut eipä näyttänyt kovin ergonomisilta ne sidonnat äidin kannalta... Mut kaipa tuolla päin ollaan totuttu raatamaan vähän eri tavalla ku täällä läskipersemaissa [;)].
 
yaw: Se on Suppilo. Minimax suppilo..kun työnnät kädellä nii saat sen isommaksi. :) kätevä säilytyksen kannalta kun saa pieneen tilaan :D

Me kotiuduttiin tänään. Ja mulla o totaalinen dementtia menossa. olin koko päivän torstaissa. Ei siinä muuten mitään mutta 18,15 soittaa emäntä että missä sie oot ku et oo hänen luonaan esittelyä pitämäsäs että eihän oo saattunut mitään. Meinasin paskoo housuun kun tajusin että olin totaalisen unohtanut ja sekaisin päivissä. meni sitten puoli iltaa hävetessä ja nolona ollesssa kunnes emäntä soitti uuvelleen että he ovat siellä iltaa viettäneet ja kahvitelleet ja melkeimpää kaikki olivat kuulemma tilanneet jotain. lupasin kaikille jotain pientä kivaa sitten anteeksi pyyntönä minun hattarapääni takia :P no ei oo ainoo asia mikä unohtu tänää...monta muutakin pikku juttua jäi.

Enne kotiin tuloa käytiin kummin kotipaikalla ku kummi oli siel käymässä. Pinjan kummi siis. Vietettii iltaa grillaten lammenrannalla, osa myös sauno ja ui. Pinjan kanssa uitettiin lammessa varpaita. Oli iha ihmeissää ku näki vedestä peilikuvansa ja naureskeli välillä. ei yhtään kavahtanut ees sitä viileää vettä vaa innostu potkimaan :D, mutta maailman hirvein asia siellä oli FOLIO kun se rapisi kun siihen laitetiin ruuat. HIrvee huuto alko. No mentiin sitten huudon saattelemana vaippa vaihtaa ja annoin tissiä nii nukahti tissille. Nukku sitten mökissä ku muut oltiin ulkona.

Pinja oppi serkkupoikien luona sitten miten päästään sylistä tippumaan..osaa vetästä olkapäät ja kädet veteläksi makarooniksi höystettynä kaarella olevalla selälllä...ja sylissä pitä aina kääntyä kahtomaan äitiä ihme asentoihin että meinaa lattialle tippua...lattialla sitten alkoi kääntyilee niin että on melkein jo masullaan..käsi jää viel vähä eteen mut muuten kyl kroppa o jo masullaan..kun on lattialla nii kääntyy kylelle ja ottaa lelun ja takas selälleen leikkimään lelulla. Nyt siis tarttuu tarkotuksella siihen leluun minkä haluu ja suuhun. Aamulla myös pyllyä pestessä teki niin että katto hammasmukia sitten minua sitten mukia ja taas minua ja sitten nappas mukin pöydältä :P hassu tyttö.alko jokeltelemaankin ihan tajuttomasti. ja tekee erilaisii ilmeitä...tuli sellanen tunne että tyttö vanheni neljässä päivässä kuukauden :P

mutta nyt unille jotta kerkee ees hetken nukkua enne syöntii
 
meillä alkoi aamu taas vauvauinnilla. vähän harmi ettei isä päässyt mukaan enkä sit älynny aikaisemmin et olis voinu pyytää vaikka kummitätiä mukaan. mutta siellä oli taas tosi kivaa. sekä äidillä että tyttärellä![:D] sukellettiin ekaa kertaa ihan veden alle ja miltsu ei ollut moksiskaan. syljeskeli vettä ja sit hymyili sille vetäjätädille joka kaatoi vettä niskaan et kiitti vaan. ihan lopussa joku tuli sanomaan et kakkaa kelluu vedessä ja siihen loppui uinti.

nyt täytyy siivota tämä kämppä. toivotaan et neiti menis kohta vähän pidemmille päikkäreille[;)]
 
SIIS misssä kaikki on??!! kiireinen viikonloppu??

meillä opitaan ihan kohta menemään takaperin lattialla... potkii ja tuuppii niin paljon et nyt jo vahingossa menee momta senttiä. Ja huutaa! kiukuttelee kun ei juttu toimi[8D]
meillä rakennettiin laitumia tänään... onneks saatiin valmiiks ennen ku sade alkoi. Mut oli siellä hyttysiä! mahtaako hepat viihtyä siellä ollenkaan.
nyt sitä hyttysverkkoa saakin kiskoa ahkeraan vaunujen yli kun sataa niin ne ötökät pakkaa sinne vaunuihin sisälle. Ei kiva[:o]
mietin just et täytyy varmaan itse opetella käyttämään jotain hyttysmyrkkyjä niin auttais vähän tota pikkuneitiäkin. Vaikka ostin jostain nettikaupasta jotain hyttys"myrkkyä" joka sopii ihan pienellekin.

laidun homman jälkeen mentiin päikkäreille oikein sänkyyn koko perhe. Miltsu oli heti siä mieltä et nyt tuli yö ja kävi nukkumaan. 2h nukuttiin kaikkï ja kyllä piristi! neiti ei vaan meinannu suostua heräämään kun luuli ressu oikeesti et pitäis nukkua pidempäänkin.

nyt seuraa tyhmä kysymys... ei kai niitä hedelmäsoseita kuulu lämpimänä syöttää?? [8|]
 
Meillä ainaki syödään hedelmäsoseet huoneenlämpöisenä tai jääkaappi kylmänä. Ja hyvin maistuu =)
 
Yamacraw - suihkuta hyttysmyrkkyä siihen hyttysverkkoon tai sitten sideharsoon ja laitat siihen vaunuaukon likelle, tietty katsoo ettei vauva saa nyplättyä niitä sen jälkeen.

Hedelmäsoseista... huoneenlämpöisenä silloin, kun ovat avaamattomia(mä ainakin säilytän niitä siis huoneenlämmössä, paitsi avatut jääkaapissa) ja kylminä silloin, kun on jäänyt avatusta osa syömättä.
 
hei hyvä vinkki riikka33!! täytyy kokeilla...

ja onneks mä en ole sit tehny mitään tosi väärin ku olen antanu kylmänä[:D][;)] jotenkin itsekin jos ajattelee ni hedelmät olis kivampi syödä "kylmänä".
 
hedelmä soseet täälläkin annetaan huoneenlämpöisenä ja sit ku on avattu, niin jääkaappi kylmänä. Kasvissoseet lämmitän.
Täällä neiti painaa ympäri kämppää, selällään... Pistää lattialle kohtaan A, niin kohta ollaan jo paikassa C.. Kauhee vauhti ja ölinä sekä pärinä... Vesipulloonkin päristellään.. hiukan juodaan ja sit alkaa pärinä...
Mun täytyy kait hankkii kunnon kokonen hyttyssuoja noihin vaunuihin, en ymmärrä miten sitä tulis käyttää, ku tuo mikä tuli mukana on niin "pieni". Ehkä siihen kaukaloon kuuluva??? En tiedä.. täytyy ajan kanssa sovitella.. [:D] Tuntuu välillä, et on niin onneton noitte vehkeitten kanssa...
Nyt ku on ollu päivän viileempi, niin neiti nukkua tohotti 3h päikkärit, piiiiitkästä aikaa, hyvä niin.. Huomattavasti helpompi päivä.
Huomenna luultavasti tulee se kantoliina ja sit pikkupingviinistä tilaamani isommat Aventin tuttipullot [:)]
täs on ittellä pää ihan sekasin, mä niin edelleen odotan sitä isoa ukon kuuroa, mikä selvittäis tuon ajukopan.. Järkky hedari koko ajan.. ja pöhkö olo.
Eilen makusteltiin kesäkurpitsa-perunasosetta, ja reippaasti meni alas, taitaa olla aika kulinaristi tuo pimaus [:D] isäntä meinaa, josko siitä tulis kokki, ku kaikki maistuu ja tykkää seurata ruoan laittoa.. Tosin kovasti tykätään jääkiekosta ja musiikistakin...

Nojoo, josko sitä sit nukkumaan..
 
Ainiin, sellasta piti kirjoittamani vielä, että kaupassa katteltuani nuita puuroja, silmään osui Semperin maidoton riisi (?) puuro, jossa ruotsiksi luki alkaen 4kk ja suomeksi alkaen 5kk... Hmm... Ok, ymmärrän, et eri maissa eri suositukset, mutta silti.. Mitenköhän on sen antaminen 4kk ikäiselle sitten?? Ilmeisesti voisi antaa...  Ainakin Ruotsissa [:D] tai jos on suomen ruotsalainen.... Nyt meni väsyneeks... ÖITÄ!
 
Meilläkin mennään takaperin ja käännytään "painikehää", eli pää onkin yhtäkkiä ihan vastakkaisessa suunnassa ku miten sen laitto lattialle. Ja välillä kärsivällisyys loppuu kun ei pääse mihin haluais tai yllä leluun [:D]. Niin ja sylissä jos se istuu esim ruokapöydässä ja se nappasee jonku tavaran tai kaupassa kantoliinassa jos se pääsee nappaamaan esim hedelmäpussin, niin kylläpä suuttuu jos sen ottaa pois!

Tänään oltiin taas mettässä buddha-sidonnassa ja typy oli taas ihan liekeissä, naureskeli ja selitteli kaikkea. Mutta auts kun se väsähdys tuli niin nopsaa, ettei ehitty reagoida. Hirvee itkuhuuto. Sitte kiven päälle imettämään ja äkkiä kantoliinaan nukkuma-asentoon ja liikkeelle, niin johan simahti pikkuseikkailija [:)].
 
Meillä huudettii tänää kaks tuntii masua. Ihan kovana. Ja kun en voi antaa sitä mallasuutetta ku ollaa siinä tutkimuksessa ja luumulle o reagoinu huonosti. JOten kuunneltii sitte itkua. annoin mustikkaa ku se aikasemmin löysytti masua..ja sitten menetin hermoni ja annoin luumua purkista (edellisen kerran tein ite sen soseen keittämällä ja siivilöimällä) Ja kyl tuo ainakin nyt nukkuu ja ei ainakaa viel oo saanu luumusta reaktioo.ilmeisesti jo kehittänyt vastustuskykyy paremmaks toisin kuin ekalla kerralla.

Nyt herahti sitten taas kunnolla käyntiin minun maidon tuotanto. saa pumpata jopa yön syöntien jälkeen tissit tyhjäksi. yöllä nukkunut nyt taas pitkästä aikaa paremmin. ja soseiden syönti teki nyt illasta sen että ei jaksanut sitten syödä nii paljoa. No pumppaillaan talteen :P aina sitä johonkin tarttee. Pistän 2dl satsista 50ml satseja pakkaseen niin o helppo tehä soseita ym.

mie oon hedelmä soseetkin lämmittänyt. pistänyt kaikki samalle lautaselle omiin kasoihin ja lämmittänyt vihannessoseiden kaa. Tänää sit sai ekan kerran tossa lämmittämättömänä myös.

Jännä seurata meidän äitien tapoja olla lasten kaa ja hoitaa niitä. Tajusin just että osa on erittäin rentoja että kyllä asiat hoituu, toiset o ylisuorittajia ja toiset siltä välin :P Jokainen on niin yksilö :) [:)]

Musta o tulossa vanaha.Eilen illalla lähettii ukon kanssa liikenteeseen ja ukon pikkusisko oli tyttöö hoitaa....(joutuu ottamaan vuoden lomaa kaikesta kun Pinja oli niin raskas hoidettava ku nukku koko ajan ;P) Join kaks lonkeroo ja meinasin nukahtee aatoon. Tulin siihen tulokseen että nyt ruokaa hakemaan ja mie mään kärsälleni. Niin tein ja simahin saman tien. Hieman veti veronsa tuo viimeviikon 4 lapsen paimentaminen äkkiselleen.Ukko jäi vielä pariksi tunniksi kavereiden kanssa kylälle pyörimään.

Keskiviikkona olisi 4kk neuvola kun pinja o 4kk ja 3viikkoa. murr mua ärsyttää tuo ku tullaan kolme viikkoa jälessä.

Jokoha mie malttaisin tytön kaa viimeiseen mll:n perhekerhoon mennä torstaina. Ei olisi näillä näkymin mitään ihmeempää tiedossa. ärsyttää vaa ku se o 10 aikaa aamusta ja mie haluisin nukkua vielä ku yleensä pinja nukkuu ekaa päikkäriä siihe aikaa.

4.6 tulee seurakunnasta käymään täti täällä...ja muka puoli vuotta sitten syntyny meille tyttö...pikkasen ajoissa ovat mutta siitä vaan...mie teen täällä noita voileipäkakkuja sillo ja äiti hoitaa täällä tyttöä ja avittaa mua niissä sillon.

Haaveilen täällä omasta talosta ja sisustamisesta :P Tuolla takapihalla haaveilin että jos kehtois kukkapenkkiin pikkasen satsata ja etupihalle jotai kivaa laittaa..mut en tiiä kehtoonko ku ollaa vaa vuokralla. Katoin että tuossa nurkalla olevassa koivussa o kiva oksa...ottaa pari lehetöntä vaa pois eestä nii voi laittaa vauvakiikun tai tavan kiikun siihen..jos tekis sellasen pikakiinnitys homman johon vois vaihtaa kumman vaan haluaa :P
 
Sitä ihmettelen kovasti että kaikki kehuu miten hyvä valikoima on h&m:llä ja sieltä löyty nii lapselle ku aikuiselle vaatteita. En mä löydä itelleni kuin kerran viiteen vuoteen ehkä yhden sopivan kokosen paidan. Ja nyt kun tytölle katoin niin netti kaupassa ei ollu mitään mikä olisi mieltä hiveltänyt ostaa tytölle ja kaupassakkii ku kävin niin TODELLA PIENI JA SURKEA valikoima.
 
Tääl tosiaan oli hiljasta vkl. mä kävin välil kattelee et ei kukaan ollu kirjotellu:( no en itekkää sit jaksanu. Me oltiin ihan kotosalla mut en jaksa viikonloppusin niin paljon istua koneella ku mies on kotona.[:)] oltiin torilla lauantaina ja ku kotiin päästiin ni alko hirveä ukonilma. ja se sade  jatkuu edelleen...Tekee niin hyvää luonnolle! meillä on jo niin vihreetä ja huomasin just et alkaa jo hyötykasvia nousta penkistä :P  mut sit ku sataa ni eipä oikein pääse niihin pihahommiin sitten.. Mut niinku joku jo sano ni ihanaa ku vauvat taas nukkuu ulkona! meilläki eilen vedettiin parin tunnin päikät [:)]

Kuinka monta krt päivässä te annatte soseita? mä oon antanu yhen kerran päivässä, joskus päikkäreiden jälkeen. En oo oikein viel hedelmäsoseita antanut... porkkana on ihan suosikki ja bataatti! perunasta ei niin paljon tykätä...jos tekis seuraavaks niiden sekotuksia.. aika varovasti oon lähteny liikkeelle noiden soseiden kanssa...
 
Mä en ainaka HM:ltä itelleni löydä mitään! Ihan ihme riepuja ja rättejä, yök!! Tää nykymuoti ei iske muhun ollenka, hyi. Mut tytölle oon löytäny vaikka mitä, tossa Treellä on kuitenki aika iso se liike ni se vauvaosastoki on iso.
 
Meillä tehään sellasta, et selällään ei viihdytä juuri ollenka, heti käännytään mahalle. Ja siitä nostetaan jo käsienki varaan, ja peppu on välillä ihan ylhäällä, varpaat vaan maassa. Ja sit jossain vaiheessa alkaa hermostuun kun ei pääsekkä eteenpäin. Mutta näyttää ainaki ihan siltä ettei siihenkä kauaa mee ku ryömitään/kontataan.
 
Neljä päivää ollaan maisteltu perunaa... Ekalla kertaa ilmeet oli tosi surkeet! Saanu pelkkää äidinmaitoo ja sit tungetaan jotain perunamössöö suuhun! Nyt se menee jo vähä paremmin, eilen meni melki jo puolikas peruna! Ei oo onneks pahemmin oireita tullu, pikkusen mahaa vääntää mut ei paljo.
 
Täällä oli eilen tosi iso ukkosmyrsky! Onneks, alkoki oleen jo niin painostava ilma ja päätä särki. En ees musita koska viimeks ois noin jytissy, varmaan iski johki kallioon tai jotain. Ja varmaan naperoonki vaikutti, oli ihan hermostunu (ei siis sitä ääntä kuiten ka pelästyny).
 
Hö, sain hyvin jo painoo tippuun et olin melki ekan neuvolan luvuissa, sit kun yhen viikonlopun ote lipsuu ni melki +2kg takas! Vittu! No, sitkeesti vaan uudestaan! Ja ihan oma moka, mitäs menin mässään pari päivää (ja juhliin..), vaikee oli vaan yhen kerran syödä jotain. Ja näköjään kerryttää nesteitäki näillä ilmoilla.
 
Niin, sitä viä et missä vaiheessa te ootte alkanu lisään puuroo tms ruokavalioon, vai onko ees kukaan?? Kauanko vedetään tolla vihanneslinjalla? Ainaki viimestään siä reissussa alan antaan hedelmääki, kun siä ny on helppo jotain banaania kaapia lusikkaan, ja vihannekset onki hankalampi keitellä. Äh, kai niistä jossain oppaissaki olis mut ei jaksais ettiä. Jee, Pihla sai kummeiltaan sellasen uv-uikkarin, huippua!
 
Tulipas jorinaa kun ei oo pariin päivään käyny, eilen en käyny koneella kertaaka!! Miten niin nettiriippuvainen....
 
Nii Yohanna mihin te olittekaan lähössä reissuun??? Varmaa jännää lähtee muksun kans ja ihanaa [:)]
Me nyt pyöritellään miehen kans et lähteäkkö jonnekki vai ei, lapsen kanssa vai ilman jne..
Yks vaihtis olis joku kreikan loma helppoon kohteeseen olla vauvankin kanssa. Tai sit syksyllä pidennetty vkl jonnekki miehen kans kahestaan<3 kaupunkilomalle en nimittäin pienen vauvan kanssa ehkä jaksa lähteä, kuitenki kävelyä joka pvä monta tuntia jne.. viime syksynä oltiin siellä Pariisissa elokuun vikana viikonloppuna, samoihin aikoihin olis haaveena mennä jonnekkin. Ehdotelkaa jotain hyviä kohteita?! [;)]
Joskus marraskuun tienoilla ollaan ehkä lähdössä kanarialle anopin ja appiukon kanssa, ne käy joka vuos ja on luvannu maksaa meidän matkat myös.. sit on ainaki lapsenhoitoapuakin lähellä!:D
 
Takaisin
Top