Tammivauvojen arki alkaa

iltaa[:D]

meillä ollaan muutaman kerran käännytty masulta selälle,oisko ollut tossa viime viikolla mutta enään ei oo
sitä tehnyt..ja kun ei tuo viihdy kauheen kauaa masullaan mutta selällään viihtyy kyllä leikkimatolla ja yrittää
tohkeissaan tarttua roikkuviin leluihin..[:D]

oiskohan hampaita tulossa,kun eetu kuolaa iiiihan tajuttomasti ja koko ajan nyrkit suussa..välillä oikeen
hermostuu kunnolla kun otan nyrkit pois suusta..

vitsit kun täällä on lämmin sisällä,mittari näyttää jotain 26 huhhuijaa..täytyy vaan toivoa ettei eetulle tuu
liian kuuma nukkuessa,no sillä on yökköri mutten laittanut peittoa päälle. ja sitkun mies meinas hommata
meille makkariin tuulettimen,mut oon vähän sitä vastaan ettei eetu saa mitään kylmää viimaa siitä ja vilustu raukka..
 
Oi ku oli ihana ukkonen viime yönä. harmi vaa että piti pumpata tissit juuri parhaimpaan rytinä aikaan ettei oikein voinu kahtoo ulos. ja kun pääs kahtomaan nii oli jo ohi melkein kokonaan. Mutta oli se silti hienon näköstä.

mietin tossa et taidan ens yönä antoo tytölle pullosta ekalla heräämisellä maidon. viime yönä  ku heräs nii söi vähä aikaa ja ei menny kauaa ku heräs uudelleen syömään.Välillä mulla tissit iha täpönä että koskee ihan ja sitten kun pitäs olla täpönä nii ei varmasti tunnu tulevan mittään. Huoh.
 
hiukan on lämmintä!! hiki virtaa. Mut ihanaa!
nyt saakin miettiä koko muksun vaatetuksen ihan uudelleen...[8D] laittaako vaunupäikkäreille kuinka paljon päälle vai laittaisko peiton vaunuihin vai mitä oikein tekis. Eipä taida onneks tuo meidän muksu olla kovin kylmäherkkä. kun ei vielä ainakaan ole jäätynyt.
 
meillä oli vain pelkkä lyhyt hihanen body päällä koko päivän ja hellehattu. heti ku pisti enemmä päälle nii alko hirvee huuto.
 
Meillä ollu pojalla lyhyt hianen/lahkeinen kesähaalari vaikka sairaana onki. 
 
Nuutillaki oli eilen vähän päällä. Koitin nukuttaa vaunuihin, normaalin kolmen tunnin sisään nukku ehkä puol tuntia ja sit oli ihan hikinen. Päällä oli vaan siis lyhythihanen body, makas makuupussin päällä ja hyttysverkko tietty.
Otin sisään jossa viileämpää ja koitin nukuttaa mut ei siitä oikein tullu mitään. Tänään koitan suoraan jättää sisälle nukkumaan ku on luvattu hellettä. Ulos laitan vaan lyhythihasen bodyn ja UV-hatun. Jos me toteutetaan meidän piknik ni sit varmaan menee pelkällä vaipallaki jos ei oo tuulinen paikka?!?Varjossa kuitenki tosi kuuma... tääl oli eilen ihan ku olis ollu joku hikisin heinäkuu aikoihin. Vihreät vaan puuttuu kunnolla lehdistä! Ihanaa [:)]
 
Meillä on ollu eilen ja tänään vaan ohuet vaatteet, housut, body ja myssy. Oltiin laiturillaki niillä vermeillä, ja eilen vaunuissa nukku sillaiten, tänään rattaissa laiturilla. Vaunuissa oli se äippäpakkauksen pussi, mut auki. Jos kerran vauvalle pitäs laitta yks kerros enemmän vaatetta ku itelle, ni toi on varmaan hyvä määrä ku ite hilluu narutopissa ja capreissa! Jee, ekat rusketusrajat tuli eilen! Ja tänään oltiin ulkona piknikillä!
 
Kivaa möykkää tyttö alkanu pitään, juttelee itekseen nyrkki suussa pitkän aikaa!
 
Kuka sitä kuolaamista ja nyrkinsyömistä mietti.. Täällä on tehty kohta 2kk samaa eikä viä näy hampaita, mut jossain luki et oireet voi alkaa 2-3kk ennen hampaita!
 
MINTO: sä kirjoitit taikasanan... hyttysverkko!! ehkä pitäis kaivella se kapistus jostain!! kun vaan tietäis mihin se on piilotettu.

oltiin tänään miltsun kans kahdestaan mummola reissulla kun iskä lähti sinne vancouveriin työreissulle... miltsu nukkuin molemmat ajoreissut (1,5h) hyvinkin sikeästi..

mitäs mieltä te olette voiko näin pienelle laittaa aurinkorasvaa? tuntuu et typy olis poskistaan ruskettunu joten ilmeisesti ottaa aurinko herkästi kiinni. ja väkisin se nyt jossain kohtaa hiukan paistaa. uusimmassa vauva-lehdessä oli juttu aurinkorasvojen käytöstä mut mul ei oikein selvinny et kumpaa mieltä siinä oltiin et voiko käyttää vai ei. meillä on sellaista nivean kids voidetta...
 
Mä olen puhtaasti sitä mieltä, et varmuuden vuoksi laitan rasvaa, vaikka muuten kunnolla suojaisikin vaatteilla.. Eikö se ole ns pienempi paha rasvata kuin palaa??? Ja ku illalla sit pesee rasvat pois, niin hyvä homma.

Meillä tänään oli kaupunki reissulla rattaissa (makuuasennossa) mekko, alkkarit ja huivi päässä. Sit harso jalkojen päällä. Tyttö oli ihan hiki nihkee välillä. Ei millään ois voinu laittaa enempää vaatetta.. Mukana kassissa tietty pitkä hihaiset romppeet jos tarve ois vaatinut. Sekä filtti.
Vettä meni tosi paljon.. eikä neiti malttanut nukkua ku oli niin kuuma. Nyt nukkuu makkarissa ku on vilposempaa..
 
Mä en Suomessa laita rasvaa, kun tytöllä on pitkähiaset vaatteet ja pidetään varjossa. Mut siä etelän reissulla rannalla on liian kuuma vaatteille, ni aattelin et pidetään varjon alla ja arskarasvaa. Jos huomenna on viä tämmönen ilma ni puhallan ton pienen uima-altaan ja nappula sinne polskiin!
 
Ihana päivä ollu, aamulla oltiin siä piknikillä, sitte muuten vaan hengattu ulkona, sit synttärijuhlissa näkemässä ihania ystäviä, äskön tehtiin grillissä paellaa... Oi että kesä on ihanaa, varsinki nää ekat kuumat päivät kun useempia asioita tekee ekaa kertaa tänä vuonna. Tulis vaan ny hyvä kesä kun on "lomaa" näin paljo!
 
hihii!! sain typyn nukkumaan jo kasilta![:)] ja syötiin monta lusikallista omppusosetta. Otin ekan kerran nokkamukiin vettä ja annoin sitä lusikallisten välillä ja tuntui menevän hyvin alas! ja näytti ihsn siltä että tykkäs juoda vettä?![8|] saas nähdä auttaako pidempiin uniin mut nyt oli eka kerta kun voi sanoa et tuo oikein söi jotain mitä lusikalla laittoi suuhun.

vitsi mä olen ihan pihalla tuolla FBssä et kuka on kukin[8D] yritän vaan veikata ja melkein aina pieleen. pitäiskö meidän jutskata sielläkin jotain vai ollaanko vaan täällä.

yohanna: asutteko meren rannalla kun laiturilla nukutte??[:D]
 
Minäkin olen rasvannut poikaa +50 suojakertoimella, joka on muksuille tarkoitettu. Kerran iho ei oireile niin ok [:)] Meijän pojalle ku laittais pitkät kamppeet niskaan, se varmaan tukehtuis! Tuntuu että tuo vois olla ihan alasti ettei olis nihkeä. Toki voi vaikuttaa tuo flunssa, lämpöä ei oo ollu. On niin outoa ja ihanaa kun voi vaan mennä ovesta ulos sen kummempia pukemis hommeleita [:)]

Joona on tänään 4 kk <3 Mihin tämä aika rientää????? [:-] Sen kunniaksi laitoin uuden kuvan pojasta profiilikuvaksi [:)]
 
Mie ostin apteekista 50% suojalla olevaa lasten aurinkovoidetta. Toi o sebamedin ja siinä oli iha vauvan kuva. makso 18e. erisanilla maksaa vastaava 22e. Kyl mie ainakin laitan koska en halua altistaa ihoa auringolle..ihan tarpeeksi syöpää suvussa.

Meillä oli taas koko päivän lyhyt hihanen body vaan päällä. Helle hattu oli vaan pihalla ku oltiin pidempään. ja silti tyttö oli koko ajan liti märkä. nyt illasta vasta oli sen mielestä sopiva ilma ku oli enää 23 astetta. siitä ylös päin nii koko ajan pientä kitinää. Kaverin luona oltiin nii sisällä oli tajuttoman kuuma nii tyttö oli vaippasilleen siellä ja kitisi koko ajan..ulos ku mentiin body pääl nii het rauhottu. Eikä oo oikein päikkäreitä kunnollisii nukkunu kuumuuden takia. meillä o turha kuvitella laittoo Pinjalle pitkää vaatetusta päälle ku se jo vaippasilleenkin hikoilee ihan tajuttomasti...sukat varsinkin on aina litimärät sisällä.

Ostin tytölle cragon spree rattaat ihanan oranssit. Ei tartte aina vaunuja kauppaan ottaa. Noihin voi tuon turvakaukalon pistää ja jopa meidän eri merkkinen kaukalo meni siihen, mutta ei tietenkään silleen tiukasti kuten menisi cragon omat kaukalot. Ja sitten ostin autoon sellasen sammakko aktiivi akvaariolelun jossa on sammakon naamassa peili nii näkee nyt autolla ajaessa tytön kasvot. Tyttö tykkäs hulluna lelusta ku potkimalla sai kalat liikkumaan.

Joo meilläkin meni vettä tänään melkein 2dl. ja mielummin sitä olis juonu ku tissistä tai pullosta maitoo.

Nyt on yli väsy ku ei oo kunnolla saanu nukuttua nii huutaa. sai masun kyl täyteen mut väsyä itkee.

NIi ja vaihtakee hyvät ihmiset sitten vaippaa tälläsinä päivinä tiuhempaan tahtiin. Meillä on nyt älytön punanen läntti pyllyssä ja se o kipiä tytöllä...viis kertaa oon jo ilma kylvytkin päivän aikana antanut tytölle mutta ku se kakka oli hyvä autossa aina istuessa tehä nii on punanen hautunut pylly.

Jottai piti kirjottaa mut en muista ennee.
 
Yama, ei kun järven rannalla asutaan, tai melki, tohon laiturille on ehkä 50m! Tyttö nukku siinä rattaissa ja me pötkötettiin vieressä ja otettiin arskaa!
 
Nyt ollaan sisätiloissa oltu pelkällä vaipalla tai si body korkeintaan. Ihanaa tosiaan kun voi vaan lähtee ovesta ulos ettei tarvi itteensä ja vauvaa pukee tuskissaan. Ja pikkusen ihanan tuoksusta pyykkiä tulee kun pääsee ulkona kuivaan!
 
Hei kaikille!

Olen tiuhaan lukenut kuulumisianne mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Meillehän syntyi tyttö 17.1 ja kohta jo 4 kuukautta mennyt. Aika on mennyt kyllä todella nopeasti.

Täälläkin on huomattu helteen vaikuttavan päiväunien pituuteen. Entiset 2-3 tunnin unet on nyt historiaa ja nukkuu enää sellaisia maksimissaan tunnin unia päivällä. Yöllä kyllä onneksi nukkuu hyvin ja heräilee muutaman kerran syömään ja yleensä heräilee siinä seiskan puol kasin aikaan. Me ollaan pysytty nyt pari päivää kotosalla kun tuntuu että kävelylle lähdettäessä tuolla pehmeässä kopassa tulee armottoman kuuma kun aurinko paistaa pilvettömltä taivaalta. Onneksi on oma piha jossa voi köllötellä.

Annatteko muuten kaikki vettä juotavaksi näin helteellä? Meillä kun neiti ei suostu pullosta juomaan niin en ole antanut. Tilasin tupperwaran nokkamukin jos siitä olisi mukavampi juoda. Tissiä tarjoankin sitten 1-2 tunnin välein ettei jano yllätä.

Oliko täällä palstalla ollut puhe tapaamisista? Itse asustelen Vantaalla ja olisi kiva nähdä myös muita palstalaisia.
 
Wilma: jätä se koppa pois ja pistä vaunuun alle se makuupussi. Pärjää silleen ihan hyvin meillä tyttö ainakin vaunussa.

Kerta ei pullosta juo nii anna siitä pullon korkista hörpyllä vettä...mä ainakin sillä annan autossa välillä tai jos pitää esim. cuplatonia antaa nii mä laitan siihen korkkiin vähä vettä ja sitten sen aineen ja hörpytän.

Mie oon alusta lähtiin antanut keitettyä huoneenlämpöstä vettä. Ja yleensä viel illasta syönnin jälkeen että huuhtoutuu suu ettei tuu sammasta.

Meillä tyttö nyt viihtyny yhtää tuolla pihalla. 27 astetta varjossa tossa. sisäällä makkarissa o 24 astetta kuten yleensäkkii nii siellä se nyt tuhisee ja laitoin kattotuulettimen viel minimi asennolle nii tyytyväinen tuhina kuuluu peiton alta. Onneks meidän takapihalla o pari puuta että ennen kolmee ei pääse ollenkaan aurinko paistamaan vaan on sellanen kiva varjo tuolla koko ajan. Paitti huonoo tuossa o se että se isoin on KOIVU. Ja ollaan koivu allergikkoja :/ että eipä oo hauskaa ku rupee pölyttämään kohta.mutta kiva varjo siitä tulee.

Kiesus että meinaa välillä mennä hermot tohon isompaan. Kiialla omia mielenkiintoisia juttuja ollut. eilen se kiven kovaan väitti että isi puhkasee pinjalta korvat, sitten kun yritin syytä saaha selville nii tuli vaa vastaus emmä tiiä muuten vaan. sitten äsken oli tulossa yksinään sisälle nii kysyin että minne matka niin tuumas vaan että eiku mä vaan seison tässä ja näki tytöstä että ihan selvästi oli menossa sisälle ja muutti suunnitelman.innoissaan esittelee aurinkolasejaan jotka oli äitinsä kanssa ostannut torilta. Yritin opettaa hulavanteen pyöritystä nii sitten tuli uhma ja ei suostunut ees kokeilemaan ja kohta kinus ja kiukkus ku ei osanna ku yritti. sitten se kohta keksi että hei kukaan ei kato ja pikkusisko o vaunuissa nii hämpä vähä työntelee...ei siinä muuten mitään mutta oli viettävä alamäki lähellä mitä kohen työnsi. ja juurikaan muista kahtoo eteensä ja millo mihinkin törmää ja kompuroi ku pitää minulle asioita selittää ja unohtaa kahtoo eteensä. hauska tyttö mutta joskus erittäin rasittava. sitten kun tietää tekevänsä jottain tuhmaa nii sen jälkeen kun kieltä tai suuntaa huomion muualle niin kädet menee puuskaan ja välillä silmiin ja ollaan hiljaa paikoillaan ja ei suostuta YHTÄÄN mihinkään tai katotaan minua hiljaa ja tyhmän näkösenä korvat ja kuulon kadottaneena.Ja kerrankin kun neiti sai ite täysin päättää vaatetuksen pihalle nii oli laittanut höppänä pitkät kalsarit, paksut villasukat ja verkkarit, pitkan paidan ja villapaidan päälle. Piti sitten käävä vähä avittaa että pistähhän kuitenkin legginsit ja toppi päälle :P mutta auttakee armiasta jos sen olsii ne pitänyt oikeasti pistää nii olis menny just toisin päin. hupsu höpsö ihana tyttö tuo meidän Pinjan isosisko.
 
Pinja eilen päiväunilla sisällä ku oli vähä viileempää siellä kaverin luona sillä hetkellä mutta ei myöhemmin.

 
Ciao![:)]

wilma77:Kyllä mä oon antanu pojalle vettä nokkamukista näillä helteillä(meilläkään ei juoda pullosta).Mutta eihän hän ota siitä kuin huikan kerrallaan kun vielä vähän treenaillaan sen mukin kanssa[;)]

Ihana pikku kuva JT10!

Meillä ollaan hengailtu vaunuissa pelkkä vaippa päällä,varjossa.
 
Palatakseni tähän kääntymis keskusteluun... Aavakaan ei vielä käänny, mutta painaa sellasta kehää tuossa lattialla selällään.. Nyt tuo löysi pöydän alahyllyn.. toivottavasti ei tul kirjat alas [:D]
 
Takaisin
Top