Minto: Öö, en mä osaa sanoo minkä kokonen toi kasvimaa on? Sellanen sopivan kokonen! Viime vuonna laitettiin sinne perunaa, sipulia, porkkanaa, salaattia, pinaattia, tilliä, persiljaa ja ja, olikohan muuta? Raparperia kasvaa siinä vieressä, samoin ku ruohosipulia. Tilliä ja persiljaa löytyy viäki kuivattuna, persiljaa ja pinaattia pakastettuna. Meillä ei oo sellasta omaa möyhennyslaitetta, mut miehen vaarilta saadaan lainaks. Kasvihuoneessa sit oli tomaattia, kurkkua ja mansikkaa (kaikki tomaatit jäi vihreeks, ja täällä päin monella muullakin, vaikka oli niin lämmin kesä?). Mulla on aika opettelua viä toi homma, oon aina asunu keskustassa kerrostalossa ja viime kesä oli eka täällä maalla. Ja tollasia hyötykasveja jaksaaki laitella ja kasvatella, mutta jokku kukkaset menee ihan ohi, en jaksa perehtyä niihin yhtään. Onnistuuko kukkakaali hyvin? Se on parsakaalin kans mun lemppareita, ni ois kiva saada omasta maastaki sellasta. Ja joku kehu et jäävuorisalaatti onnistuu hyvin (tavallinen lehtisalaatti on vähä tylsän makusta), pitäsköhän sitäki testata.
Ihanan näkösiä juttuja olit tilannu, varisnki se mobile!! Ite ei oikein viitti tilailla mitään, kun ei oikeestaan ees tarvita ny, eikä ois paljo varaaka.
Mutta nyt Pihla vaunuihin ja ulos, kun on noin komee ilmaki! Kävin jo tunnin pyörälenkillä, ja nyt luvassa auringossa hengailua!!