Tammivauvojen arki alkaa

Mä eilen olinkin kuulevinani radiosta että oli mm. Ainon nimipäivä[:)]
*myöhäset onnittelut pikku Ainolle*[:)]

Elegia:Mä en nyt oikein tiiä kummalle sivulle kirjoittais.. joulukuu 09 vai tälle,mutta luulen että tätäkin luet[;)]
Miten reissu meni??[:D]

..hmm,ootkohan kirjottanu sinne toiselle sivulle..taidampa siis mennä sieltä lukemaan[8D]
 
Hellou!

4kk neuvolalääkäri takana! paino 7065g ja pituus 62,2cm! pituus kuulemma vähän alakäyrillä...Lonkat kuulemma hiukan "jäykät". Liikerata onneksi normaali, mutta pientä jäykkyyttä kuulemma tuntui liikuteltaessa, jumppaamalla kuulemma paranee. Onks muilla ollu samaa?
Että semmosia tänään [:)] Nuutti on niin ihana ku se on niin kärsivällinen ni sen kans on kiva olla julkisilla paikoilla ei turhia kitise [;)]
Mut tosiaan toi yli 7kg tuntuu jo käsivarsilla päivän päätteeksi jos on paljon sylitellyt ja nostellut. Mies sanoi et mulla selkeesti näkyy et on lihakset kasvanu ;)

Pyysin lekurilta mercilonien reseptin, voipi olla et nyt alotan taas pillerit. Alko noi menkat ni muistin elävästi et miksi pillerit alunperin otin..kivut on palanneet ja vuoto runsasta [&:][&:][&:] pillerit onneks sit auttaa noihin! eipähän tartte niiden kortsujen kanssa sit pelata ja me ku ei aina niitä "jakseta" käyttää ni sit ei tartte aina arpoa et ollakko vai eikö olla pieniin päin! Varmaan sitte vuoden päästä häiden jälkeen jätetään ehkäisy pois, näin olisi ainakin nyt suunnitelmissa [:)][:)][:)]
 
Missä reissussa Elegia on ollu? Meiänki pitäs kuukauden päästä lähtee etelään, saa nähdä miten lennot menee naperon kans!! Täytyy antaa pulloo nousujen ja laskujen aikana, auttaa kuulemma siihen ettei ota korviin pikkusta. Huh, kiva alkaa miettiin et mitä kaikkee tytölle ottaa mukaan viikon tarpeiks, varmaan rekkalastillisen. No ei oikeesti, ei meillä ainakaan niin paljo pyykkiä ees tuu mitä on peloteltu (vaikka on vaippapyykkikin). Mut siä käytetään kyllä kerttiksiä, eli ne viä tilaa, sit kaikki pyllypyyhkeet, vaatteet, matkarattaat jne. Onneks just vaipat sun muut jää sinne ettei tarvi takas raahata yhtä paljo roinaa. Ja itellekin otan aina kaikkia pesuaineita, dödöjä, hammasharjan ja kaikki mahdolliset sellasia vanhoja ja jämäeriä et voi jättää sinne. Joo, nyt äkkiä lenkille kun on niin nätti ilma! Piti äkkiä käydä kattoon ja jäinki kirjotteleen kun kerranki pääsee kahdella kädellä kirjottaan!
 
IHANAA kevät tulee vaikkei uskois. Näin tänään sitruunaperhosen ja paljoin korvasieniä!!
ja mulla on vatsalihakset aivan sikakipeet! olen ratsastanu nyt vähän ahkerammin ja eilen ja tänään 2 heppaa. ei pysty edes housuja nostamaan ylös asti[8D] mulle tuli ratsastettavaksi uus polle ja sil on niin erilaiset liikkeet mitä mun omilla et siitäkin lihakset kipeenä. no siitä ne sit taas kehittyy.
meil on ollu aika rauhallista ja ollaan oltu ulkona tosi paljon. kaikki päikkärit nukutaan vaunuissa ja äippä ehtii sillä aikaa rakentaa aitaa[:D]
nyt neiti makoilee sylissä ja syö kirjaa.

noista syömingeistä tuli viel mieleen et onko joku jo antanut puuroa? siis viljasta tehtyä? eiks ne ole sopivia 5kk iästä alkaen? jos alkais antaa aamupalaksi kaurapuuroa!
mä en kyllä tiedä miten mä maltan luopua tästä tissittelystä![:(][:)]
 
oltiin tänään avoimessa päiväkodissa kattelemassa [:)]
Aaro ´vierastaa tosi paljon muita aikuisia...liikaa ollu vaan mamman kanssa[8|]

Oltiin just muutama tunti ulkona.Tuol on oikeesti kesä jo alkanu!ruoho on vihreenä ja kukat kukkii[:D]ihanaa!

Aaro täyttää tänään 4kk <3
viime perjantaina oli neuvola ja pojan mitat oli 7110g 65,5cm![8D]
 
Äääh, onpa tylsiä nää miehen iltavuoroviikot! Missä kaikki on!!!!! Onneks kohta alkaa lomat pyöriin ni on enemmän ihmisiä vapailla. Ja helteet sais kans alkaa!
 
Hih, hassua tää imettäminen, välillä tyttö tapittaa mua samalla kun syö, ja välillä naureskelee ja jatkaa taas syömistä!
 
Viikonloppuna ois tavotteena saada kaikki pihahommat tehtyä ja kasvimaa möyhittyä, pääsis si ens viikolla istutteleen kaikkee kivaa!
 
Joo, eipä ees näköjään oo mitään asiaa, kuhan jaarittelen aikani kuluks. Oonpa vähä tylsä..
 
mie oon kyl laiskistunut tänne kirjottamaan. ja ylipäätään minnekkään...koko ajan kyl luen ja päivitän tylsyyttäni mutta jotenkin se mitä meinaa kirjottaa tänne katoaa aina mielestä.

Onko muiden lapsilla tällästä, minkä oon nyt huomannu meidän tytöstä. Päiväs aikaan. Pinja alkaa pulauttamaan ihan hulluna juuri vähä enne ku alkaa ruokahetki. eli aina ku alkaa tulla se aika että ptiäs syöttää nii pulauttelee ihan hulluna. sitten ku o syöny nii röyhtäsee ja joskus pulauttaa mutta harvemmin. Samoin tekee joskus väsyneenä ennen nukahtamistakin että pulauttelee paljon ja sitten nukahtaa. Hieman outoa tuo minusta. että tällänen huomio tällä kertaa
 
Meillä ei pahemmin pulautella, mutta olen huomannu että Joona röyhtäilee sillon ku alkaa ruoka-aika olemaan. Hyvin röyhtäsee syötön jälkeen ja jos ei nukaha syöttöön niin pidetään pystyssä että saa sapuskat laskeutua kunnolla.

Mä en ymmärrä. Meillä on aivan järkyttävää tappelua tuon syönnin alotuksen kans. Yritänkö sitte väärään aikaan, vai mitä, en tiiä. Jotenki tuntuu ettei Joona enää ilmoita nälkäänsä vaan saa aivan järettömän raivarin ku nälkä on kunnolla päällä. Yritäppä siinä sitte saada poika syömään [:o]
 
tänään palattiin reissulta,oltiin nastolassa mun vanhemmilla..voi että kun mummo ja vaari ei ois millään halunnut päästä
meitä lähtemään..mutta kiva taas tulla kotiin..[:D]
sai ite vaan ottaa rennosti kun mummo ja vaari hoivasi eetua niin ja eetu nukkui yöllä peräti 6 tuntia putkeen jei[:D]
tuntu että se muutenkin nukkui paremmin yönsä siellä,oisko raukka ollut niin väsynyt kaikesta päivä touhuista
ja reissaamisista että uni maistui..

voi ihanaa,onnea pipskulle..[:D]
mulla kans haaveena toinen vauveli jossain vaiheessa ja mieskin olisi valmis toiseen pienokaiseen..jos
nyt joku parisen vuotta ikäeroa ni ois ihan jees..mä syön noita minipillereitä tai siis syön aina kun muistan.heh..

yohanna,meillä kans sama homma,eetu on niiiiin suloin ku se syö ja naureskelee siinä tissillä vuoron perään<3
 
Huomenta!

Meillä saadaan raivareita jos tarjoan"väärää" tissiä ensin.varsinkin jos aaro sattuu olemaan jo tosi väsynyt.
Välillä sit kiukutellaan kummalla tissillä ollaan.Joskus aaro luovuttaa ja tyytyy ja joskus äiti luovuttaa ja vaihtaa toiseen.
Mutta oon huomannu että aaroa voi hämätä,eli kun hän raivoaa ni vaihdan kyllä puolta mutta annankin sen saman "väärän"tisun.[:D]
(tämä systeemi siis makuulleen imettäessä!!)[;)]
Mutta pulauttelua ei ole ollenkaan.

noh,nyt poitsu vaunuihin ja ulos lenkille koiran kanssa.[:)][:)]
aurinkoista päivää!![:D]
 
Huomenta!
Yohanna onks teillä kuinka iso kasvimaa? Meillä on ja vasta potut ollaan saatu multiin... Meillä ei oo jyrsintä eli lapiolla käännetään tota maata..siin on aika homma! onks teillä sellanen maankääntökone?Nyt ku on luvattu hellettä ni laitan loputki multiin, tulee tomaattia, kurkkua, porkkanaa, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, tilliä, ruusukaalia, herneitä, mansikoita ja ja ja....vadelmapensaitaki ostettiin [:)] Ihanaa saada sit oman maan satoa! Mä oon niin innostunu tosta puutarhan hoidosta..kaupassa on aina vaikee olla ostamatta kaikkia piha ja koti yms lehtiä! Mä rakastan selailla niitä[:D]

Onks muut tilannu vauvoilleen ulkomailta netistä juttuja? Mä halusin Nuutin huoneeseen sellasia seinätarroja, joilla on kiva sisustaa, ei tartte sit mitään tapettia laittaa.. surffasin ja löysinki ihania mutta kun kaikki sivustot ei toimita suomeen. No, onneksi sit löysin vihdoin ja viimein haluamani ja eilen hain paketin postissa. Tilasin tuolta http://www.beckyandlolo.co.uk/ ja en tietenkään malttanut olla tilaamatta muutakin kuin tarroja [;)]
tälläisiä ihanuuksia tulee tuonne yläkertaan sit Nuutille


sit tilasin myös tuollaiset merirosvotarrat sitku Nuutti on vähän isompi (annetaan vaikka joululahjana [;)])


ja sit viel tilasin nää:



Ja siis tuo roikkuva juttu sängynpäällä on IHANA! aamullaki Nuutti tuijotteli sitä herättyään vaikka kuinka kauan hiljaa [:)]
Siis mä rakastan nettishoppailua! varsinki ulkomailta! Saa uniikkeja tavaroita joita ei ihan kaikilla tuu sit vastaan ja edullisesti! Nämä neljä tuotetta postareineen englannista maksoi 65puntaa eli jotain 80euroa.En pidä sitä silleen kalliina kun suomessa yhessä nettikaupassa yks tarrasetti oli 79euroa!!! [:-]
Mä ku en jaksa kaupoissa pyöriä vaunujen kanssa ni kotoota käsin toi on aika helppoa! Et ei muuta ku shoppailemaan [:D]
 
Minto: Öö, en mä osaa sanoo minkä kokonen toi kasvimaa on? Sellanen sopivan kokonen! Viime vuonna laitettiin sinne perunaa, sipulia, porkkanaa, salaattia, pinaattia, tilliä, persiljaa ja ja, olikohan muuta? Raparperia kasvaa siinä vieressä, samoin ku ruohosipulia. Tilliä ja persiljaa löytyy viäki kuivattuna, persiljaa ja pinaattia pakastettuna. Meillä ei oo sellasta omaa möyhennyslaitetta, mut miehen vaarilta saadaan lainaks. Kasvihuoneessa sit oli tomaattia, kurkkua ja mansikkaa (kaikki tomaatit jäi vihreeks, ja täällä päin monella muullakin, vaikka oli niin lämmin kesä?). Mulla on aika opettelua viä toi homma, oon aina asunu keskustassa kerrostalossa ja viime kesä oli eka täällä maalla. Ja tollasia hyötykasveja jaksaaki laitella ja kasvatella, mutta jokku kukkaset menee ihan ohi, en jaksa perehtyä niihin yhtään. Onnistuuko kukkakaali hyvin? Se on parsakaalin kans mun lemppareita, ni ois kiva saada omasta maastaki sellasta. Ja joku kehu et jäävuorisalaatti onnistuu hyvin (tavallinen lehtisalaatti on vähä tylsän makusta), pitäsköhän sitäki testata.
 
Ihanan näkösiä juttuja olit tilannu, varisnki se mobile!! Ite ei oikein viitti tilailla mitään, kun ei oikeestaan ees tarvita ny, eikä ois paljo varaaka.
 
Mutta nyt Pihla vaunuihin ja ulos, kun on noin komee ilmaki! Kävin jo tunnin pyörälenkillä, ja nyt luvassa auringossa hengailua!!
 
Nyt saatettu exä haudanlepoon. On se ihmismieli kummallinen, kun sitä arkkua tuijottaa ni päässä pyörii "onkse oikeesti tuolla? kuitenkin tyhjä arkku?! ". Hyvin Eero jaksoi, monet itkut tuli eilen itkettyä. Kirjoitin tälläisen värssyn

Rauhaan ja kirkkauteen matkasi tänään käy
Ei huolta ja murhetta tielläsi enää näy
Paljon muistoja taaksesi jää
Matkaasi jatka, uneen paina pää
Ota askel, ota toinenkin


Tullu kummallinen tapa kirjotella nuita hautajaisvärssyjä aina kun joku tuttu/sukulainen kuollut.

Pikku-Rami senkun kasvaa ja kehityy hurjaa vauhtia. Kovasti kaikki lelut yms kiinnostaa. Niitä heilutellaan, nuollaan, maistellaan, järsitään. Pieni hammas-helmi näkyvissä ja kyllä kuolaa tulee litroittain. Pidetään koko ajan ruokalappua kaulalla ni ei tartte vaatteita vaihtaa koko aikaa.

Ruokavalioon kuuluu peruna, porkkana, maissi, ja luumu. Soseet teen itse, luumusoseen kyllä ostan valmina. Ja muita "valmistuotteta": korvike, maissi- ja per.pork.velli. Kerran-kaks saa päivällä soseita ja yötävasten laitan pulloon velliä, sosetta ja maitoo -> kunnon coktail[:D] Nukkumaan Rami käy 21.00 ja heräilee siin 7-8.00 aikoihin. Päivät melkein pelkkää hymyä, iloista tarinointia. Väsymyksestä ilmoitetaan pienellä kitinällä ja hinkataan silmiä, nypitään hiuksia.

Oi kun kaunis päivä, illansuussa Hippo-kisoihin!
 
Hei! Uusi tammimamma ilmoittautuu keskusteluun Taustailin teidän odotusketjua jonkin verran, mutta nyt vasta saan aikaiseksi kirjoitellakin jotain ;) on nimittäin vihdoin saatu yhteydet kuntoon :) Meidän tytöntyllerö syntyi 18.1.2010 mitat oli 3590g ja 50cm. Jos haluatte kuulla jotain synnytyskertomusta tai muuta niin huikatkaa! ;) Oikein kivasti on vauva-arki sujunut, alun vatsavaivoja lukuunottamatta. Tyttö on tällä hetkellä kova jokeltelemaan ja melkoisen huomionkipeä, yksin ei tahdo viihtyä oikein milllään. Täytyy yrittää lueskella tätä ketjua vähän taaksepäin niin pääsen kärryille teidän jutuista :) Ja kysykää jos jotain haluatte meistä tietää!!
 
Tervetuloo Marnu!!
 
Huh, tyttö vetäs äskön karseet raivarit!! Heräs päikkäreiltä, ja melki heti alko vartin itkukarjuminen! Ei suostunu syömään, ei auttanu kävely tai mikään. Naama punasena huusi kurkku suorana. Sit vaan otin vaipan pois ja pidin sitä vesihanan alla (sillai et pylly ja jalat oli siä), ja se autto. Oli pikkusella jo ääniki ihan käheenä ja räkä valu. Oli kyllä sulonen ku rauhotuttuaan niiskutteli ihan surkeena. Nyt se lattialla kääntyilee minkä kerkiää ja on oma ittensä!
 
Mutta nyt takas pihalle!!
 
Hei jälleen..enpä olen paljoo kirjotellu..seuraillu oon..olisinki nyt kyselly teidän neuvola kuulumisia..meijän pojun mitat 4kk: 68cm ja 8130g..hippasen iso poju!
 
Kiva kun tulit mukaan, Marnu! Onnittelut pikkuprinsessasta, ja kerro ihmeessä synnytystarina tai muutakin itsestäsi. [:)]

Mandariini79, meillä ei ollu 4kk-neuvolaa, mutta sain kotona mitatessa lukemiksi 7600g ja 65cm. Eihän nuo ihan tarkkoja ole, mutta yleensä kuitenkin ne on olleet aika lähellä neuvolan lukemia. Taitaa meillä kasvu mennä jossain +1 -käyrillä, jos niitä nyt oikein tulkitsin...

Yohanna, meillä on kans välillä tollasia ihme hysteeri-itkukohtauksia. Voi tulla ihan missä vaan ja millon vaan (ja alkaa aina ihan yhtäkkiä), mut onneks tää rauhottuu rinnalle suht nopeesti. En yhtään tiiä mikä ne aiheuttaa, mutta tuskinpa se kovin vakavaa on. Joku harmitus vaan...?
 
Tervetuloa vaan Marnu....
 
juu,meillä nuita raivareita joka ilta...paras hoito on kun antaa toisen huutaa hetken ihan tosissaan ni väsyy ja hiljenee helpommin.eilen laitoin pikku tipan sokerivettä pulloon ja tökkäsin neidin suuhun...tuli vissii pieni ihmetys ja siihe loppu huuto ja juotiin sitte kiltisti maitoa[:D]tässä tilanteessa kaikki keinot on kyllä sallittuja...
 
Kiitosta vaan :) Laittelen sitä kertomusta tonne synnytyskokemusten puolelle, jahka tuo neiti antaa sen tehdä ;)
Mitäs mä kertoisin... No ite täytän 25 tänä vuonna, mies on jonkin verran vanhemppi ja ensimmäinen lapsonen on kyseessä... Toistakin meinaa jo tehdä mieli, mutta ei ehkä ihan vielä ;) Raskausaika meni täysin moitteettomasti ja äitinä oleminen on ollut suurimmaksi osaksi ihanaa! Välillä meinaa kyllä olla raskastakin kun neiti ei meinaa tosiaan viihtyä yksin ollenkaan ja mielellään pitäis vielä kanneskella ja hyssytellä... no pahin taitaa olla jo ohi, kun mahallaankin viihdytään jo pitkät tovit. Meidän koira on saanut tytöstä jo monen naurut irti ja se pitääkin seuraa monesti :)

Olen miettiny tuota kiinteiden aloittamista meidän neidille, jos se vaikka nukkuis pidemmät pätkät. Yleensä herää öisin 2-3h välein, MUTTA on jopa nukkunut 8h:kin putkeen (kerran) ja pari kertaa 6h, joten ajattelin että kai sen maidon täytyis riittää kun on joskus riittänyki? Jotenki niin syyllistetään tuosta kiinteidenki antamisesta että vie tilaa paremmalta ruualta eli äidinmaidolta ja että suolisto on vielä näin pienellä kehittymätön jnejne.. Mutta musta tuntuu että toi saattais vaikka halutaki jotain maistaa. Kovasti aukoo suuta kun ite syön ja maiskuttelee (vaikka eihän se välttämättä muuta tee ku matkii mua)... ja kovasti on suu auki ku vaan d-tipat antaa lusikalla.. äh... vaikeeta. jaa kutsu käy taas :)
 
moi marnu![:)]
Voithan sä jo antaa maistella jotain.
Meillä vähän maistellaan luumua jotta masu toimis[;)]

meillä kans raivotaan välillä.Esim äsken kun poitsu nukku vaunuissa ja lähettiin pihalle.laitoin viltin nurtsille,istahdin ja sit alko hurja huuto vaunuissa.
 
Takaisin
Top