Tammivauvojen arki alkaa

ohhoh kylläpä teillä muilla käytetään jo "isoja"vaatteita,kun tuolle meidän pikkuiselle menee viellä jotkut
56mc vaatteet mut enempi on nyt käytössä noi 60cm..tosin ne on vähän isohkoja vielä..[:D]
eilen käytiin sit ostamassa poikavauvojen uimapuku ja niistäkin pienin koko oli sen 74cm,joten otin
sitten sen..olihan se iso tolle meijän pikkurääpäleelle..<3 mutta meneepähän sitten koko vauvauinnin ajan
eikä tarvii uutta ostaa..
välillä jo ruvennut miettimään että jospa sittenkin aloittaisi niiden vellien syöttämisen,mutta sitten
ei taas jaksa kuunnella jos se neukkarin täti rupee jotain mussuttaa,että ei ois vielä saannu plää plää..
noh ehkä jaksaa vielä odottaa sen muutaman viikon..nyt oon sit ruvennut antaa iltasin vähän enempi sitä
maitoa,että nukkuis pidemmän yöjakson..mutta mutta eipä oo oiken auttanut..huoh!!

JT10: mulla on vähän samoja tunteita ton imetyksen kanssa,toisaalta en jaksais olla koko ajan imettämässä ja se
tuntuu muutenkin vähän "turhalta"kun ei sieltä tunnu kauheesti mitään tulevan..mutta sitten taas onhan noilla
vauvoilla toi imemisen tarve..meillä ollaan alusta asti annettu pullosta lisäksi ja nyt kun muutamina kertoina oon ollut
muutaman tunnin poissa kotoa niin mies on joutunut antamaan ihan älyttömiä määriä sitä maitoa,kun ei oo
muuten saanut tyytyväiseksi..ja sitten ku yritän ottaa toisen tissille,niin on ruvennut huutamaan..tottakai se
tottuu siihen,että pullosta saa paljon nopeempaa sitä maitoa.
ja mä oon sit stressannu että loppuuko mun maito kokonaan..ku haluaisin viel jonkun aikaa kuitenkin imettää..plää
sekavia tunteita täälläkin..[:-]
ehkä mä en sit lähe mihkään täältä 4 seinän sisältä..joskus on vaan pakko päästä vähän ihmisten ilmoille..[:D]

mut hyvää vappua kaikille..[:D]
 
tiitunen:niin unohtu äsken kysyä että ootteko kauan käyttänyt noita distafyl tippoja? kun meillä on ollut
käytössä cuplaton jonkun parisen viikkoa ja ei oo kyl kauheesti auttanut noihin vatsakipuihin..en tiiä
pitäskö sit vähän itekkin miettiä että mitä sitä syö ja jättää pois just ruisleipä,sipuli yms..
ku ei toi kakkaa ku sen max 2 kertaa viikossa..

mitenkä usein teidän muiden vauvelit kakkaa?
 
useamman kerran päivässä kakataan. enkä oo ruokavaliooni mitenkään muuttanut. VÄlillä antanut relatippoja ja nyt ei olla kahtee viikkoon ees cuplatonia otettu.

Jokainen vauva o nii yksilöllinen.


Joo mä en enää sitten syö noita luumuja..illalla söin kuus ku aattelin että vähä auttas ku aamulla oli nii kovana masu. söin sit eilen kevyemmin ku normisti..KOSTAUTU. olen aamu viidestä lähtiin istunut puolen tunnin välein 15minuutista 45minuuttiin vessassa ja miettinyt että kumman kuuluu olla vetelämpää..pissin vai kakan..no tulipaha totaalinen masun tyhjennys ja suolihuuhtelu..mutta ku koskoo masuun tää kramppaava kipu ja jatkuva jaskalla käynti. ja ei ruoka maistu. ja o kipeä olo että vaikea hoitaa normisti tyttöä. Onneks Pinja ollu hyvän tuulinen tänään että ei oo tarvinna jatkuvasti sylissä pitää vaa o viihtynyt omassa sängyssään lelujen kanssa ku äiti ähertää veskiss.mut o kyl ny vetämätön olo. ja tuntuu että kaikki mitä pistää suuhun menee suoraan läpi
 
klara vappen kaikille!!
me ollaan kotosalla Miltsun kans kahdestaan. todella tylsää... ei silti mä en ole koskaan kummemmin tykännyt mistään hippailusta.
mut jotain hauskaa silti meilläkin!! typy oppi sitten illalla kääntymään mahalleen!![:D][:)][;)] ja teki sen monta kertaa peräkkäin joten ei ollu vahinko.

tässä sitä istuskellaan ja odotetaan et neidille tulis uni ja toivottavasti vähän pidemmät sellaset mitä viime yönä.
ja aamupäivällä mökkiä kohti jos ei ole kaamea keli.
 
Meillä paskotaan kans monta kertaa päivässä, ja vasta joku viikko sitte oli eka kakaton vaippa, ja nyt niitä on pari päivässä. Enkä oo mitenkä jättäny omasta ruokavaliosta sen takia mitään pois, syön saman lailla sipulia, valkosipulia, herneitä, leseitä jne ku ennenkin. Jotenki aattelin et sit tytönki maha ja elimistö tottuu paremmin kaikennäköseen ruokaan. Me käytettiin kans alussa eka cuplatonia, sit ku pullo loppu ni vaihdettiin disflatyliin (cuplaton toimi, mut vaihdettiin siks ku disflatyliä tarvii antaa vaan se 2krt päivässä). Samalla annettiin relatipoja. Sit ne molemmat loppu ku tyttö oli joku 3kk, eikä viittitty ostaa uusia kun siinä iässä kai mahavaivat yleensä loppuu. Lopettamisen jälkeen mahaa väänsi jonku aikaa, mikä varmaan johtu rotasrokotteesta, se kun tuli samaan aikaan. Ja enää ei sit oo tarvittu ollenka!
 
Onpa tosiaan isoja kokoja käytössä, luulin et meillä ois ollu isoja kokoja kun painoo on paljon muihin verrattuna!
 
Hih, pieni melttoominen ja murina Pihlalla, alkanu öliseen paljo enemmän ku ennen! Ja niiiiin voimakas, punkee itteensä koko ajan, eikä suostu nojaan mihkä ku ite täytyy kannatella päätä koko ajan!
 
Oli muuten eka selvä vappu 15 vuoteen!
 
Hyvää vappua!

Meillähän plussattiin 19.5, joten ei ihan vielä vuotta ole kulunut, mutta näihin aikoihin joo. [;)]

Mitäs teidän vappusuunnitelmissa on?

Me lähetään torille kiertelee miehen kanssa kahestaan, sitten saunomaan ja grillailemaan. [:)]
 
En mäkään näihin aikoihin viä ollu plussannu, mut laskurin mukaan hedelmöitys tapahtu 28.4.09!! Plussasin itseasiassa vasta kesäkuun alussa kun en ajatellu et niin nopeesti tärppäis eikä ollu oireita.
 
Meiän pitäs mennä naamiaisiin, mut en tiä huvittaako sittekkä ku mies lupas äitelleen et ollaan klo 23 aikaan kotona! En oo sellanen ihminen et hirveesti selvinpäin viittis kattella muitten kännäämistä, ja meni vähä into koko juhlista. Lulin eka et oltas koko ilta ja viä kaksin ekaa kertaa..
 
yohanna:mulal vähä sama. rupes miehen äiti sanomaan että nukutatte lapsen ja tuutte sitten puolen yön aikoihin nii meni mulla maku koko hommasta...varsinkin kun tiedän että tyttö herää varmasti enne kolmee syömään jos o tissillä nukahtanut eikä pullolla. Joten tyttö menee minun äidille hoitoon.vaikka anoppi kyl sano sen vitsillä mutta ei mua innosta enää sinne viedä. Nukkukoonsa rauhassa.kärsiköönsä ny sanoistaan ku sitä varmasti harmittaa ku ei viedäkkään tyttöö sinne. hahahaha sori muutuin vähä ilkeeksi..mut oppikoonsa että ku mie vien kerrankin tytön hoitoon nin haluan oikeasti saada sen huili tauon.

Suurin toiveeni illan suhteen on se että saan ruveta kullan kainaloon nukkumaan ilman että tyttö vieressä..viime aikoina oon aina nukahtanu imetyksen aikana ja aina se puoli ollu sitte iha puutunu samoin käsi olkapäästä kipeä ja tyttö nukkunu melkei koko yön vieressä nii nyt o pakko saada tauko että jaksan siirtää tytön omaan sänkyyn yöllä.ei kestä olkapäät tällä menolla tota ku mie sitten tytön kanssa nukun yhes kohi kui patsas.
 
Meillä kakattiin ennen joka vaippaan, mutta nyt ku saa kiinteää ja korviketta niin on tullu kerran päivässä. Tosin meni pari viikkoa kahella kakalla...

Meillä on 62-68 cm vaatteita. 62 on sopivia, mutta hankalia pukia.
 
wupii tää mamma oli viihteel ja lähtee nyt kännipäätänsä selvittämään tissien pumppaamisen jälkeen viemäriin nukkumaan ! ehanaa vappua kaikille!
 
Ihanaa kaylies on päässy viihteen makuun![:D]
Meillä oli rauhallinen kotiVappu:) tehtiin pihahommia ja syötiin hyvin. Ja viime yön nukuin yläkerrassa ihan yksin, 11tuntia putkeen!!![:)][:)][:)] Yöllä vaan kuulin jotain kitinää ja sit mikro kilahtikin. aattelin et ei mua hätiin tarvita et siellä isä ja poika pärjää just fine!!

Tasan vuosi sitten on Nuutti saANut alkunsa.. Lasketun ajan mukaan 1.5 [;)] Kyllä meillä tais jotain sutinaa silloin miehen kanssa olla jos nyt oikein muistan [:)] Me ollaan kyl niin ihastuttu tuohon Nuuttiin et ollaan jo mietitty että antaisko vaan toisenki vauvan tulla heti ku on tullakseen... on ne vaan niin ihania! oliks täällä muita jotka ei käytä ehkäisyä kuin Pipsku`? meillä on kyllä ollut kondomi yleensä käytössä mut pari lipsahdusta on sattunut...........[;)]
 
Jee, miehen äiti tuli tänne yöks oikein kun mies tajus kysyä!! Ja päästiin viihteelle yhdessä! Tuli vaan juotua ihan liikaa enkä muista loppuillasta mitään, kotimatkaki on ihan hämärän peitossa! Meikit oon kuitenki pessy ja korut ottanu pois, mutta ite en muista mitään. Ärsyttävää, ihan karsee morkkis! Varmaan ollu oikein känniääliö taas! No, seuraavalla kerralla tietää että ottaa paljon vähemmän. Tulipa se ylilyönti sit ny ku ekalla kerralla meni hyvin. Pikkusen oli tissit kovana kun en oo varmaan tajunnu pumpata kuitenka. Ja tyttö oli nukkunu 8 tuntia putkeen!! Ihan tajutonta, tätä ennen pisin pätkä on ollu 5,5h!
 
Hehe Yohanna ehkä sä et oo juonu liian montaa.... nykyään vaan tuntuu että känniin tulee kahesta lasillisesta! Väsymys+äitiys+se et ei oo juonu pitkään aikaan= hyvä känni parin sidun jälkeen![;)]
 
se hyöty joo on et rahaaa säästyy hitosti ku tartte paljoo juoda.

tos ysin aikaan kuten miehen kaveri sanoo oli mulla kallistuksen vakaajat hieman särki ja maailma pyöri ja keikku. nyt o vaa tajuton NÄLKÄ!

tissiä täs pumppaan ja mäkkärin kautta tyttö hakemaan :)

ja mie joudun piru ajaa ku ukko otti enemmä......ja matkaa suuntaansa 50km no pikku atka mut tollasen illa jälkeen
 
Siitä tasan on tasan vuosi ku meidän Joona sai alkunsa [:D] Plussasin sitte loppukuun tienoilla. Joona nukku viime yönä 8,5 tuntia putkeen! [:)] 
 
mamma86: Ollaan nyt syötetty niitä Distafyl- tippoja kolmisen viikkoa. Tuntuivat kyllä heti auttavan. Suosittelen! [:)]

Vai että monet on päässeet jo railakkaan vapun viettoonkin. Itselle tuntuu vielä aika kaukaiselta ajatukselta vauvan jättäminen yökylään tai sen kummempi juopottelu... Kyllähän sitä välillä on ikävä juhlimista, mutta oon ajatellut, että kyllä sitä ehtii sitten vähän myöhemminkin -tätä vauva-aikaa ei kuitenkaan kestä kauan. Mutta kukin tyylillään [:)]
 
Täällä käytiin vapun kunniaksi paikallisen Pubin terassilla, tää täi oli ihan pöhnässä oluen ja lonkun jälkeen... [:)] "halpa" seuralainen [:D]
Tänään käytiin tivoli sariolassa pyörähtämässä, nostettiin parista lahjakassista Aavalle nallukat.
Kylmä siäl vaan oli. Pahuksen tuuli..
Meil oli tuossa masun kanssa iso ongelma.. Oon aika varma, et se jotuu niistä D-tipoista.. Nyt ku niitä taas muistaa antaa... täytyy ostaa toisia...
 
mökkikausi aloitettu!! oltiin ensimmäiset saaressa tänä vuonna. ja hauskaa että Miltsu oli myös ensimmäistä kertaa saaressa. se meidän mökkisaari on sellainen rauhan tyyssija, ei sähköä, ei nettiä, ei juoksevaa vettä vain luonnon rauhaa ja meren kohinaa. jotenkin niin mieli lepäsi kun nukuttiin yhdessä tytön kans sohvalla lampaantaljan päällä, takassa paloi tuli ja sade ropisi kattoon.
mummi ja vaari oli ihan fiiliksissa kun saivat heidän ensimmäisen lapsen lapsensa mökille. ja takas kun tultiin niin vaari ajoi venettä nukkuva Miltsu sylissä[:D] no niin se siitä fiilistelystä...

mä en kyl varmaan pystyis nukkumaan jos Miltsu ei tuhisisi vieressä. kuinkakohan kauan mulla kestää ennen kun raaskin antaa hoitoon yökylään??

mistäköhän johtuu että usein näin iltasella kun syödään niin tytölle tulee hikikarpaloita niskaan niin et tukka ihan litimärkä?? vaikkei ole paljoa vaatetta päällä eikä muuten kuuma. eikä sitä tapahdu aina...?
 
ihanaa oli kyllä hakea tyttö kotiin. Tyttö tuntu paljon kevyemmälle kuin hoitoon viedessä eli tais äiti olla oikeasti vähä väsy ja oman ajan tarpeessa.Nyt on taas patteriit ladattu kunnolla täyteen ja jaksaa olla tytön kanssa.

Mielelläni vien äidilleni hoitoon ku se pärjää vielä tytön kanssa. Sitte ku rupee liikkumaan niin ei mummi enää pysy perässä. Saapahan kerrankin hoitaa ees yhtä lapsenlastaan niin paljon kuin haluaa "vielä kun on suhteellisen" hyvässä kunnossa. Äitini täytti 69 vuotta joten koskaan ei tiedä mitä tapahtuu,varsinkaan meidän sukuhistorialla. Ja tyttö oli ihan onnessaan mummin luona ku mummi höpöttää ja laulelee paljon ja leikittää Pinjaa koko ajan. Nii innoissaa että kun mie sitten syötin ja lähettii kotipaikalleni autoo laittamaan enne kotiin tuloa nii tyttö nukku 4H päikkärit. Varmaa nukkus kotonakin jos oikeasti jaksasin aina yhtä paljon seurustella tytön kanssa koko ajan. Oon kai vähä laiska mutsi. Mutta ku o kotihommiaki joita pitää tehä ja ruoka nii ei voi koko aikaa 100% seurustella tytön kanssa. ja ku yritän opettaa siihen että kyllä siellä lattialla voi ihan itsekseenkin vähä aikaa leikkiä ja touhuta omia.

joo nyt nukkumaan en jaksa enää kirjottaa vaikka juttua löytys tällä hetkellä.

perkele tänne asuntoon JÄÄTYYYYY kun lämpes kelit vähä nii lopettivat lämmityksen.....hyrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ok no tääl o 21 astetta lämmintä mut mä oon koko ajan jäässä. ja nukkuissao len vähä välii jäässä ja kohta hikimärkä ja siteen vielä enemmä jäässä,eli erittäin huono lämpötila. mutta ku lämpö on tasesti 23 asteessa ei ole mitää ongelmaa. ei pälella enkä oo hikimärkä. Ukko yleensä valittanut että o kuuma nii nyt sekin jo myönsi että kyllä häntäkin välillä paleltaa.
 
Takaisin
Top