Tammivauvojen arki alkaa

Minto: Me ei käytetä ehkäisyä, eikä olla koskaan käytettykkään. Muttei me olla menty "loppuun asti", ainakaan vielä. Saa nyt nähä sitten, koitan tässä kouluakin loppuun käydä. Sitten viimeistään saa tulla [;)]

Mä en edes ole varma koska Ninna sai alkunsa! On kolme vaihtoehtoa, ja ne on peräkkäisinä päivinä, joten kai se vaan on tyydyttävä arvailemaan! Lapin reissulla se jokatapauksessa tapahtui [:D]

Disflatyl tippoja minäkin suosittelen!!
 
meil o tänää vuos pinjan alusta :)

mullakaa oo ehkäsyy.en haluu noita pillereitä syödä ja lääkäri ei muuta suostunu mulle sillo antaan niin en oo ny jaksanu uutta aikaa hommata sille ehkäsyn takii.kortsuu ollaa käytetty ne muutamat harvat kerrat.mullakin kortsu tekee ongelmii, iha sama onko ne normi  tai niitä allergisille tarkoitettuja.iha ku joku santapaperilla raastaisi.

eiku istumaan vaa pitäs päästä Pinjan...röyhtäsee 10x paremmin istuvassa asennossa kuin olkapäällä tai missää muussa asennossa.
 
Meillä on ollu aika alusta asti hoidossa, siis vähän aikaa kerralla, Et jos vaikka ollaan miehen kans oltu yhdessä urheilemassa jne. Ihan sen takia et ite pääsee liikkuun ja nollaan, ja että tyttö tottuu eri ihmisiin ja paikkoihin, ja ite tottuu siihen ettei tyttö oo koko ajan vieressä. On se ihana päästä kavereiden tai miehen kans välillä meneen. Ekaa kertaa kun olin viihteellä, niin mies oli kotona, ja nyt tokalla kertaa miehen äiti oli meillä yötä. Onhan anoppi kaks omaa lastaanki osannu hoitaa, niin luotan ihan täysin. Vaikka lähtö kotoo onki vaikeeta, ni sit ku pääsee ulos ni yllättävän hyvin osaa sulkee kotiasiat mielestä! Ja jaksaa taas huomattavasti paremmin arkee vuoden "kotona olemisen" jälkeen. Ja kun on päässy tuulettuun, niin ei tee enää mielikä usein lähtee, eikä ns. muuten vaan, et sillon kun on jokku isommat juhlat, tai ku esim huomenna lähen Saksaan töistä yheks yöks.
 
Jee, ens kuussa päästään jo koko perhe lomalle kun lähetään Kreikkaan! Miten niin aika menee nopeesti! Ja Pihla täyttää 4kk jo ens viikolla!
 
Äh, aikaisempia viestejä luin ja miks mä aina kirjoitan Distafyl, kun se on DisFLaTyl [:D] heh. Asia meni kuitenkin varmaan perille.

Kuulostaa ihan fiksulta tuo ajattelu, että kun laittaa muksun välillä hoitoon, niin jaksaa olla parempi äiti. Tai sitten se hoitoonlaitto välillä ainakin on hyvä asia, jos se on niin. Pitäisi itsekin varmaan. No, pikkuhiljaa. Parin viikon päästä äitini tulee hoitamaan neitiä muutamaksi tunniksi, kun mennään häihin... Ajattelin sieltäkin kyllä livistää jo noin ilta kuuden aikoihin takaisin kotiin, kun iltaisin tuo napero tuppaa kuitenkin olla vähän levoton.

Vaippakeskusteluun piti osallistua sen verran, että oon hiukan ihmetellyt sitä, että eikö niiden kestovaippojen kanssa selkä mene vauvalla ihan mutkalle? Itsekin ostin pari kestovaippaa testimielessä, mutta neidillä ei selällä maatessa alaselkä edes ota kiinni alustaan, kun on se paksu kestovaippa pepun alla [&:] En oo sitten viitsinyt käyttää.
 
Sitä mä vaan ihmettelen että miks pitää meitä äitejä mollata jos me ollaan jätetty lapsi hoitoon ja lähdetty tuulettumaan tai ollaan viety lapsi yökylään??????????????

Mä ainakin tulisin hulluks jos en pääsis välillä tuulettumaan.

Lapsen pitää tottua useampaan eri ihmiseen ettei tule vierastamis ongelmia. mä en ainakaa halua niitä taisteluja että sitten oot vaa koko ajan lapsen kanssa neljän seinän sisällä kun sille ei kelpaa kukaa muu ku äiti hoitamaan. Saan muutenkin olla päivät tytön kanssa aina yksin niin tahon omaa aikaa. Mulle o harrastukset tärkeitä koska niistä saan aina voimaa ja puhtia ja hyvää mieltä ja jaksamista taas kohdata arjen. Mie mielellään annan tytön mennä eri ihmisten syliin ja hoitajan hoitoon. Pääsee sitten paljon vähemmällä ku ei tule niitä ongelmia nii pahana. Ja me reissataan tytön kanssa ja käydään paljon kylässä myös tähä liittyen ja myös sen takia että kun minun kaverit ja sukulaiset asuvat vähä kauempana että oppii olemaan autossa ja kestämään autossa olemista.

Kaipa tuo anoppi osaa lapsen hoitaa jos o kolme lasta kasvattanut maailmaan, samoin äitini on kuusi lasta kasvattanut, siskolla kolme lasta, miehen siskolla kaksi, ja muilla hoitajilla vaa o kokemusta paljon lapsista kelle mie tyttöö oon antanut hoitoon.olen myös miehen nuorempaa siskoo opettanut hoitamaan tätä meijän Pimpulaa, sillä o enemmä kokemusta vanhemmista lapsista, niin on jo korkee aika 19v tytön osata hoitaa pikkunen jos mie oon siskon poikaa hoitanut kun ite olin vasta 11 vuotias


joo on joo joo joo ja joo. tekis mieli mennä suihkuun mutta jaksa..menee sit illala ku mies kahtoo tyttöö.jos vaa enimmät pölyt pyyhkis pinnasta enne kokoukseen menoa.
 
Minä oon kans sitä mieltä että muksu hoitoon vaan tasaisin väliajoin! Joskus vaan pariksi tuntia, joskus jopa yökylään asti. Seuraavana päivänä jaksaa olla taas niin paljon enemmän muksun kans että [:)] Lapsi oppii luottamaan muihinki ihmisiin,  ja mikä parasta, isovanhemmat saavat touhuta lapsen kanssa ilman että isä ja äiti on häsläämässä siinä vieressä [:)] Meillä siis ollu vaan isovanhemmilla ja kerran oli systerini valvomassa pojan unta kun äiti kävi paikallisessa ottamassa oluen [:)]
 
Moikka mammat!

Ompa kiva käydä ulkoilemassa ja nähdä muita äitejä[:)]

Luin pikaseen että Yamacraw oli alottanut mökkikauden.Mä kans innolla odotan meijän "ekaa"mökki reissua[:)]
Koirat voi olla vapaana ulkona,aurinkoa,veneilyä,grillausta yms kivaa.Niin ja sit tietty pojan kanssa leikkimistä[;)]

Me ei olla vielä oltu viihteellä,vaikka välillä se on käyny mielessä...*kotihiiri*
Me varmaan repästään isännän kanssa ja mennään kavereiden mukaan Kotka Rockiin ens kuussa ja siellä sitten ehkä muutama sidukka naamaan[;)][:D]
Mä oon kyl nauttinu jo vaan siitä että ollaan käyty kyläilemässä,tai ylipäätään mä oon päässy täältä kotoota johki ulos!
(kuullostampa laitostuneelta)[:'(]

Jaahas,vaunuista kuuluu huuto...
Noh,hymyä poskillenne ja palaillaan!
 
Niin, ohan isovanhempien ja muidenki ihan eri olla vauvan kanssa ilman et vanhemmat on siinä vieressä. Enkä kans halua sitä tilannetta et lapsi itkee perään jos sen viä tyyliin vuoden vanhana ekaa kertaa hoitoon, helpompi mun mielestä pienestä pitäen totutella, lapselle ja äidillekin! Ja vaikka rakastanki tätä pampulaa yli kaiken, niin tykkään myös omasta ja miehen kanssa yhteisestä ajasta! Eikä meillä siis koko ajan olla hoitoon viemässä.
 
Ihanaa kun tyttö osaa tarttua kunnolla jo esineisiin, varsinki sillon kun se pieni nyrkki roikkuu kiinni äidin niskavilloissa! Pikkusen sattuu, tai sitten kun otetaan poskesta kunnon otteella kiinni!
 
 
 
Meillä kans tuttua tuo kiinni otto [:)][:D][:@][;)][8D] Ajattelin mennä parturiin leikkauttamaan hiukseni piakoin [:D] Huomenna saadaan miehen kans omaa aikaa ku poitsu menee pitkästä aikaa mummolaan yöksi <3
 
Jaa. Vaikka tuossa aikaisemmin kirjoitinkin, että on hyvä, että vauva menee yökylään, jos sen seurauksena jaksaa olla parempi äiti, niin en kyllä kuitenkaan ajattele, että vauvoja PITÄISI alkaa itsenäistää jo tässä iässä... Mitä olen lukenut (esim. Jari Sinkkosen kirjallisuus), niin itsenäistyminen vain tuppaa viivästymään mitä aikaisemmin lapsia koitetaan väkisten itsenäistää. Vielä siis ei kannata viedä vauvoja hoitoon ainakaan sen pelossa, että eivät sitten myöhemmin osaa olla vanhemmista erossa...
 
Huh huh. Koko vappu ollaan muutettu. Ja vieläkin koko uus kämppä ylösalas laatikoita ja pussukoita. Että sellanen vappu... Mä en kyl ennenkään ollu mikään kova viihteelläkävijä, mutta en mä kyllä pystyis jättämään tyttöä yökylään! Yhden kerran mieheni on nukuttanut tytön kun olin myöhään keikalla ja se sujui ihan hyvin. Mutta nyt on alkanu joku semmonen kausi, et yhtäkkiä tytölle saattaa tulla kauhee hysteerinen itkukohtaus ja se rauhottuu vasta kun pääsee mun syliin, mikään tutti, tuttipullo, syli, kantoliina tms ei oo auttanut. Esim jumpassa pidän puhelinta äänettömällä mukana, että se, joka on tytön kanssa kävelyllä sillä aikaa voi soittaa jos tulee hätä, niin lähden jumpasta heti. Ja pari kertaa on näin käynykin. Jos lähtisin viihteelle, joutuisin varmaan vartin välein soittamaan ja kyselemään mikä on tilanne...

Heh, tänään olin pitämässä muutaman kiertoharjoittelutreenin ja tyttö oli mukana tsemppaamassa jumppareita [:)]. Hauskaa oli, vaikka toisen tunnin päätteeksi alko jo pikkuinen kiukku...
 
kieltämättä äidille se on vaikein paikka jättää lapsi hoitoon..varsinkin ihan ekat kerrat. lapsi oli iha koko ajan mielessä.

nyt menee jo helpommin mutta koko ajan on silti ajatuksissa ja kyl mie pariin otteeseen aina kysynkin että miten menee.

on mulla koko aja känny lähellä että voivat soittaa jos tulee ongelmia mutta eipä oo tullu.

Tänää oli tyttö isänsä kanssa ku äiti oli kokouksessa.hyvin menny noilla. äidille sitten kiukuteltiin kun masua väänsi ja tuli isot kakat. sitten oli tyytyväinen ja isin syliin vasta suostu nukahtamaan :D tuntuu nii kivalle että saa ite touhuta sitten illan aikana omiaan nii ei tartte yötä myöte ku tyttö isänsä kanssa touhuaa muuten :)
 
Meillä ei ole vauva ollut hoidossa tai yökylässä muualla. Siihen on oikeastaan montakin syytä - ensinnäkään täällä ei asu lähimaillakaan kummankaan sukulaisia eikä edes tuttuja, koska olemme aika äsken muuttaneet tänne eikä niin läheisiä kontakteja ole vielä ehtinyt muodostua. Toiseksi minusta ei ole vielä tuntunut siltä että kaipaisin omaa aikaa erossa vauvasta, olen jaksanut ja voinut hyvin enkä usko että esim. yö rauhassa muuttaisi tilannetta paljonkaan. [:)] Toki päivisin otan hieman omaa aikaa silloin tällöin, kun puoliso hoitaa vauvaa. Ja tiitusen (ja myös aika monien 2000-luvulla kirjoitettujen hoito-oppaiden) kanssa olen samoilla linjoilla siinä että näin pientä vauvaa ja itsenäistämistä ei pitäisi edes mainita samassa lauseessa. On tässä vähän itsekkyyttäkin varmasti mukana - rakastan pientä vauvaani ja haluan pitää hänet lähelläni.

No mutta näissä keskusteluissa on menneet ehkä käsitteet sosiaalisuus ja itsenäistyminen vähän sekaisin - tokihan se on hyvä asia että vauva tottuu muihin ihmisiin ja näkee maailmaa ympärillään, siihen täällä on varmasti suurin osa sekä toimillaan että teksteillään viitannut, luulisin?

Toivottavasti tästä nyt ei moni ota herneitä nenään, kerroin vain miten itse katson parhaaksi äidinvaistoillani toimia. Jokainen tekee ne ratkaisut itse, ja varmasti yökylässä käynti on vauvalle tosi hyvä juttu jos äidillä on vaikkapa pahasti univajetta. Aika harvoin mihinkään asiaan on olemassa oikeaa tai väärää ratkaisua, mikä aina ja kaikissa tilanteissa pätisi...

Iloista, vaikkakin sateista tiistaita kaikille! [:)]
 
Aivan Lauranen, siis totutetaan lasta sosiaaliseks eikä itsenäiseks viä tässä vaiheessa! Ja äitiä ehkä enemmän itsenäiseks, koska ei ekalla kertaa ollu todellakaan helppoo jättää hoitoon, niin voin vaan kuvitella kuinka vaikeeta se ois ollu jos sen ois tehny paljo myöhemmin! Ja jos tyttö jää isänsä kanssa kun itse lähden johonkin, viihteelle tai jumpalle, niin eihän lapsi silloin edes ole hoidossa, vaan kotona vanhempansa kanssa. Mutta se siitä aiheesta!
 
Vois nyt se kesä alkaa jo tulemaan, piristää kummasti jos aurinko paistaa.
 
Näinpä, Yohanna. [:)] Se jäi lisäämättä että sosiaalisia meillä kyllä ollaan, käydään mm. vauvamuskarissa ja eilenkin meillä oli kolme ihanaa äityliä vauvoineen kylässä, mistäs muualta kun tältä palstalta! Kovasti riitti juttua niin äideillä kuin vauvoillakin, oli oikein mukavaa! Oli hauska katsella miten vauvat otti kontaktia toisiinsa... [:D]
 
Täytyy myöntää että vähä kärvähti mieli tuosta itsenäistämisestä ku luvin mutta pidin mieleni ja maltoin olla kommentoimatta mitenkään.

Missään vaiheessa en ole puhunut itsenäistämisestä vaan siitä kuin on hyvä oppia olemaan erilaisten ihmisten kanssa. se ei vielä tarkoita itsenäistämistä. eikä se tarkoita että siihen opetetaan ees millään tavalla. Vaan asian ydin on se että haluan LOMAA välillä vauvan hoidon yhteydessä ja haluan että tyttö on monella erihoitajalla jotta oppii luottamaan näihin ihmisiin ja tuntemaan heidät niin on jatkossakkii helppo viedä hoitoon kun ei tule vierastamista.
 
Eka äitienpäivämme lähestyy mammat! Mitä suunnitelmia mitä odotuksia päivälle?
Mä ainaki bongasin valkovuokkoja meidän pihalta, ei oo miehellä sit pitkä matka keräämään [;)]

Mulla vaan taas tälläsen "pakollisen" perhepyhän kynnyksellä meni hermo anoppiin. Hän jälleen kerran loukkaantui, kun ilmoitimme että haluamme olla oman perheen kesken, onhan meidän ensimmäinen äitienpäivämme perheenä<3 No eihän itsekkäät ihmiset sellaista ymmärrä, hän kun oli tietenkin varmaan olettanut että me menemme heille, ajamme yhteensä joku 140km päivässä jonku kämäsen kahvikupposen takia. Oonks mä jotenki liian itsekäs kun haluan olla ihan rauhassa, kölliä pitkään sängyssä, tehdä pihahommia niinkuin suunnittelin ja nauttia oman perheen seurasta?, kuin että lähdettäisiin kaupunkiin ajamaan, hirveä stressi taas et monelta pitää olla ja missä ja Nuutin päiväunet menis pilalle yms yms. lauantaina meillä on vielä mun  mummon 75v juhlat joten oletan että ollaan sunnuntaina niistäkin vähän poikki. huh huh vittu mulla menee vaan hermot! Mä todellaki ymmärrän että halutaan nähdä lasta ja lastenlasta ja pitääkin nähdä, mutta miksi ei voida kunnioittaa toisten suunnitelmia? jos hänen poikansa on kaikki edelliset äitienpäivät eli 27vuotta viettänyt hänen kanssaan, niin eikös joskus voi olla jotain muutakin?!? Ja mun mielestä tärkeämpää on pitää muuten suhteita yllä ja nähdä, kuin takertua johonkin yhteen päivään?!?! Aion omalle äidillenikin sanoa, että olemme oman perheen kesken, hän ymmärtää sen. No ihmisiä on moneen junaan. vituttaa vaan kun menee ihan fiilis koko äitienpäivästä kun yks lapsellinen akka taas kiukuttelee.
 
Sori hirvee avautuminen taas..mut pakko jonnekki purkaa:( oon kyllä miehellenikin asiasta valittanu ja riitaahaan siitä aina tuppaa tulemaan[:o] plaah paska päivä muutenki, sataa ja pää on kipee.
 
apuuva ne ketkä käytte vauvauinnissa,nii ootteko joutuneet menemään sinne ihan yssikseen
vauvan kanssa ilman miestä?että selviääkö siitä ilman että tarvii panikoida..
kun miehelle sattuu samana päivänä työpaikan kemut ja se on kyl sanonut niistä juhlista
jo aikoja sitten..ja onhan senkin ihan hyvä päästä tuulettumaan,kun mäkin oon ite muutaman
kerran päässyt viihteelle..

meillä on sama juttu kuin laurasella,että mun vanhemmat ja sukulaiset asuu kaukana n.100 kilsan
päässä nastolassa,eikä niitä tuttuja kauheesti olla viellä täältä päin saatu että kelle vois hoitoon jättää..
käydään kuitenkin pari kertaa kk nastolassa,että ei poika rupeis isovanhempiaan vierastaa.ja samalla
reissulla on sit itekkin päässyt vanhoja kavereitaan moikkaa ja tasan 2 kertaa ollaan jätetty poika
mun vanhempien hoitoon siksi aikaan,kun ollaan ite menty miehen kans viihteelle..mut enään en kyllä
kauheen mielellä jättäis niin pitkäks aikaan kun poika melkein rupes hyljeksii tissiä,kun tottu siihen
että pullosta saa paljon nopeempi maitoa..

voi että mikä ilma,ei taida tänään vaunulenkille päästä..no mut laitoin eetun takapihalle vaunuihin nukkumaan,
ku ulkona se nukkuu kuitenkin paremmin päikkärit..[:D]
 
Takaisin
Top