Tammivauvojen arki alkaa

ihan vinkiksi vaan...voi sanoa suoraankin jos ketuttaa että toiset keskustelee asioista,jotka omaa mieltä painaa ja haluaa toistenkin näkökulmia asioihin...ei mua ainakaan oo vielä tänä päivänäkään ketuttanut teidän muiden jutut,oon sit vaan haravoinu tekstit silmillä nopeesti läpi,jos huomaan,ettei niissä oo mitään mua kiinnostavaa kuten kaverin luona yöpyminen,lapsen kääntyminen,lapsen kasvaminen joka neljäs viikko tai harrastukset.en mä ainakaa tietääkseni oo vielä kertaakaan kieltäny ketään keskustelemasta näistä aiheista enkä mä usko että kellään teistäkään on oikeutta kieltää mua ja freyaa vertailemasta näkökulmiamme vellien ja syöttöjen suhteen,vai onko???on aika kurjaa huomata,ettei ookkaan tervetullut keskustelemaan omista mielipiteistään ja ajatuksistaan muiden kanssa kun muut alkavat heti jurnuttaa jos ei omia tekstejä kukaan huomioi...ei saa kuitenkaan yleistää...kyllä täällä tuntuu olevan ihan järkeviäkin juttuja ja mukavaa luettavaa ja kivoja ihmisiä,mutta on myös näitä toisen ääripään kulkijoita.mitä mä seurailin nuita muiden kuukausien tekstejä ja niissä kirjoittelevaa porukkaa,olin hirmu ylpee tästä meidän porukasta.kaikki vastailee kaikille ja kyselee ja syntyy keskusteluja...mutta nyt oonkin jo toista mieltä asiasta...kurjaa kyllä =(

kertokaa mielipiteitänne ja sanokaa että nyt piisaa tällanen keskustelu...turhaa te siellä itseksenne murisette.sillähän se loppuu kun laitetaan loppumaan vaiko eikö???
 
Itse oon sitä mieltä tästä ruokakeskustelusta, että siitä (kuten kaiksesta muustakin) saa esittää mielepiteensä, mutta asiat voi esittää monella tapaa, ja jos esittää mielipiteensä niin ei silti tarvi nimitellä tai "haukkua". Ja se siitä sitten, toivottavasti tästä nyt ei kukaan neniinny, koska ei ole tarkotus loukata.
 
Meillä vedetään päivällä kestoilla (sitä pyykkiä tulee muutenkin ja pyykinpesu on ehkä helpoin kotityö, niin ei siihen oikeesti mee aikaa/vaivaa kun niitä pesee), ja yöllä sitten kerttiksillä, just alotettiin uus paketti liberon neloskokoo (se on 7-14 kilosille, ja meiän tyttö on jo sen hiukan yli 7kg, ja niitä kuluu se yks päivässä niin järkevintä oli jo ostaa noita). Tulee meilläki välillä kestoista ohivuotoo että tuskin niitä väärin käyttää (kuka sitä epäilikä?). Mutta eipä se paljo haittaa jos yhet sukkahousut tai housut menee pyykkiin, noita vauvanvaatteita mahtuu niin paljo yhteen koneelliseen. Ja vaikkakoneelliset ois kuitenki pelkästään vajaita, ni snne on hyvä heitellä muutakin 60 asteen pyykkiä. Enkä vaihda yöllä vaippaa ellei selvästi sonni housuunsa ja jää hereille sen jälkeen.
 
Luulisin et noilla vauvoilla jalat vaan menee luonnostaan tollaseen sammakkoasentoon, et sen takia nukkuu sillai :)
 
 
 
Pipsku, ei mua ainakaan haittaa että ihmiset sanoo mielipiteensä asioista [:)] Ja eikö se juuri ole tarkoitus, että tänne saa kertoa omia ajatuksiaan, murheitaan ja iloisia asioita??
Jokaisella toki omat mielipiteensä, mutta mielestäni se vaan rikastuttaa, että kuulee myös muita kantoja asioihin, eikä ainoastaan näe sitä omaa maailmaansa.
Jatketaan samaan malliin [:)]

Käytii just hakees ilmainen vaippapaketti paikallisesta K-superista. MIEHELLE tuli sellanen lahjakortti.. Ja samoin sille tuli sellanen, jossa onnitellaan vauvasta ja annetaan ilmainen kahvipaketti. MISSÄ MUN LAHJUKSET ON????? [:D]
 
Hirveesti oli asiaa kirjotettavana, mut unohin [:@] Joona alkoi tänään ottamaan lelukaaren leluista kiinni käsillä [:)]

Meillä käytetään Liberon 3 kokoa ja Lidln 4-9kg vaippoja. Muuten varmaan mentäis pelkästään Lidln vaipoilla, mut lähin Lidl on 30 kilsan päässä. Niitä ostetaan sitte ku siellä käydään. Minusta nuo on pehmeimpiä ja joustavia vaippoja. Meillä vaihdetaan yöllä vaippa, jos jaksetaan. Hirveen raskas se on jo ekalla syötöllä ku siihenki on aikaa yleensä kulunut vähintään 6 tuntia.

Naureskelen täällä, että pitääkö tehä leikkikaveri Joonalle ku uus äippäpakkaus on niiiiin ihana!!! [:D]
 
Me mennään kestovaipoilla. Alussa oli ÄP:n imsevimset, mutta nyt jo M-koon taskuvaippoja sekä harso/sisävaippa+villahousumeininkiä. Meillä pestään pyykkiä muutenkin tosi tiuhaan, joten parit vaipat ei siinä niin kamalasti paina. Oon kyllä tykänny kestoista paljon, ne on niin söpötkin [:)]. Hoitolaukussa on varalla aina muutama Lidlin nro 3-vaippaa, koska kaupungille/reissuun lähtiessä en viitti pakata niin montaa kestovaippaa, kun ne vie niin paljon tilaa. Ja kans siltä varalta jos kotona sattuu, et kaikki vaipat on pesussa tai kuivumassa.

Niisuneiti: En tiiä mitä kestoja sulla on käytössä, mut mä huomasin, että taskuvaippojen lahkeet saattaa vuotaa jos ne ei oo tarpeeks napakassa. Tarkistan niiden tiukkuuden tunkemalla sormet reisikuminauhojen alle, ja jos solahtaa helposti, niin täytyy tiukentaa tarroja. Harsoissa kans vuotaa reidet, ellei niihin tee semmosta ylimääräistä "laskosta" takareisien alle pukiessa.

Pipsku: Kyllä mun mielestä on voinut ihan hyvällä mielellä tuoda eriäviä näkökulmia esille. Eikä mulla sinänsä ole mitään sanomista siitä, miten kukin omaa vauvaansa hoitaa. Älähdin siksi, kun suosittelit muillekin vellejä ja ettei pitäis virallisia suosituksia niin kuunnella. Kuulostaa ihan hyvältä asialta tuo NAN+maissi. Hajareisinukkumisesta, kuten Yohannakin sanoi, sammakkoasento on vauvan lantiolle kaikkein luonnollisin ja terveellisin asento, siksi ne varmaan nukkuessaankin menevät siihen.

Täälläkin jenkkakahva-ahdistus [&:]. Kesä tulee... iiks... käy kateeks siskoa, jolla on LA elokuussa, niin se voi koko kesän näyttää upeaa raskausmassuaan biitsillä ja vaikka kaupungillakin ja sit sillä on koko syksy, talvi ja kevät aikaa päästä kuntoon.

Jotenki must tuntuu, et ku imettää niin kroppa ei halua niin helpolla päästää irti siitä pienestä ylimääräisestä vararavinnosta. Vaikkei saa laihduttaa, niin saahan sitä liikkua ja syödä terveellisesti, mut tuntuu, ettei ne oikeen tahdo vaikuttaa. Tai siis ainakaan omaan painoon, maidon laatuun varmasti vaikuttaa kun syö terveellisesti. Niin ja sit must tuntuu, et se ku ei nuku aina niin laadukasta unta ja on pikkuväsyny kokoajan, niin se kans vaikuttaa, et tulee ehkä syötyä määrällisesti liikaa. Mä ainki helposti kuvittelen, et syöminen (varsinkin herkkujen...) piristää...

Me muutetaan isompaan asuntoon vappuna, jee [:)]. Eipähän tarvii mitään perinteisiä räntäsadepiknikkejä miettiä [;)]. Jotain muutakin asiaa mulla oli, mut en enää muista...
 
mä olen ainakin jo niin koukussa tähän meidän porukkaan täällä et ei mua saa millään minnekään muualle. ja hyviä ja miksei huonojakin neuvoja kannattaa kuunnella (tai kuten tässä tapauksessa lukea) ja sitten vetää omat päätöksensä.

me äsken maisteltiin pikkusen äipän banaania... irvistelyä, mussutusta mut nielaisi kikkareet kuitenkin.[:)]

mä olen kans käyttäny liberoiden ohella päiväsaikaan fuzzi bunz -kestovaippoja. ne on superhyviä. [:D] tilasin just englannista 6kpl pakkauksen mut ei ole mitään kuulunut. ne on varmaan vieneet mun rahat vaan[:@] no jos ei ens viikon alussa ala kuulua niin sit alan selvittää asiaa.

freya: onnea uudesta kodista!!

me jäädään Miltsun kans kahdestaan asustelemaan kun isukki lähtee Italiaan työmatkalle[:(] varmaan viikon verran reissussa.
 
Meilläkin on tullut KAIKKI onnittelut vauvasta / lahjakortit miehelle! Tosi outoa. [:D]

Nyt pitääkin heti kiiruhtaa syöttöpuuhiin, viuh ->
 
tänään oli 3kk neuvola ja painoa tullut 5150 ja pituutta 57..<3 kuulemma painoa tullut ihan normaalisti,joten
ei suositeltu vielä aloittamaan soseita..vasta sitten 4kk iässä voi aloittaa..[:D]
kovin neuvolatäti sanoi sosiaaliseksi ja jänteväksi poitsuksi..

niisuneiti: mulla itseasiassa alkoi tänään menkat ja vähänkö mä kauhistelin asiaa että nytkö loppuu
imettäminen..[:-]mutta pääasia että poitsu kasvaa ja annan toiselle korviketta että saa masunsa täyteen..
niin ootko huomannut että sulla olis maidon tulo vähentynyt?

meillä käytetään pampersin 3-6 kg vaippoja,ku ne on niin pehmeen tuntusia..ei vaiheta yöllä vaippaa,
ainoastaan jos on kakannut..ja nykyään kakkaa vaan sen 1-2 kertaa viikossa..mut tänään just neuvolassa
sanottiin että kuulemma ihan normaalia..

hyvää vkloppua kaikille..[:D]
 
mamma86. on maidon tulo tainu vähentyä ja laatu heiketä [:D] mutta sekin tietty on yksilöllistä. Kyllä sä sit huomaat, jos toiselle jää nälkä jatkuvasta tissillä olosta huolimatta. Älä murehdi!!!!!!

Mulla on käytössä Bumgenius, Blueberry ja Laurelin kestovaippoja, kaikki one size vaippoja. Bumgenius on tosi hyvä. Laurelin vaipat tuntuu falskaavan. täytyy aina kokeilla välillä..
 
just niin elegia, sinä sen sanoit; UGH! annetaan olla jo ja keskitytään meidän perheisiin!!

riikka33: olet oikeassa! se varmasti johtuu lentokiellosta. siis odottelen rauhassa.

käytiin äsken ajamas pieni lenkkí veneellä ja Miltsukin pääsi mukaan!! oli vaan niin kylmä et oltiin n. 10min. mut ei hän mitään pelännyt tai hermostunut.

ja meidän koira sai Miltsun nauramaan ääneen!! käskin koiran haukkua ja sekös sitten oli niin hauskaa[:D][:)][:D]
 
Freya, oon tullu samaan tulokseen kun sä! Tuntuu et noi kilot on imetyksen takia sitkeessä. Ei todellakaan kulu 500 kaloria siihen täällä ainakaan! Kuitenki ku liikkuu ja syö aika vähän kaikkee roskaa, ja ny viä koittanu vhh-kuuria eikä sekä oikein pure toivotulla teholla. Ja mulla on viäki käsissä turvotusta, vaikka se tuli kuitenki vasta joulukuussa ja 10 kiloo sitten, luulis et ois jo lähteny! Kuljen varmaan jossain jätesäkissä kesän!
 
Diipadappa, tää pääseekin huomenna viihteelle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Yhdyn edellisten ajatuksiin.. Pidetään palstalla kiva ja toisia tukeva henki, eikös vaan [:)] Mielipiteitä on monia ja yritetään arvostaa toistenkin näkemyksiä. Oman vauvan hoito on tosi tunteita herättävä asia, josta saa varmasti helposti vääntöä aikaan.

Freya ja Yohanna, täällä kans tuskaillaan kilojen kanssa.. Mustaki tuntuu, et ne on niin tiukassa ja voisko tuo imetys tosiaan vielä hidastaa painonlaskua.. Vaikka aina väitetään et imetys laihduttaa, no ei kyllä tässä torpassa ainakaan! Jotenkin alkaa jo luovuttaa ton laihtumisen suhteen ja tulee helposti mässättyä kaikkea herkkua joka ei ainakaan auta asiaa.. No joku sanoi joskus mulle, et "äitien tuleekin näyttää äidiltä, lautoja saa K-Raudastakin!" [:D]
 
mulla on kyllä kilot lähteny mutta hitaasti. Mut oli ainakin reidet pienentyny kun mahduin jo vanhoihin ratsastushousuihin, kiinni ne ei kyllä menny!! en ole käyny vaa'alla mikä on todellisuus kilojen kans.
mut mua inhottaa se että maha on sellanen löysä! ei se nyt ennenkään mikään pyykkilauta ole ollut mut nyt se roikkuu... nyt silti vois jo alkaa tehdä vatsalihaksia kun leikkaushaava alkaa olla aika hyvä.
 
Vielä nopee huikkaus... Käykäähän joskus lukeen noita "Tammimammojen tammijännityksiä" ...voivoi... Muistaa kuinka se oli tosi rankkaa aikaa meille monelle, kun oli ongelmaa jos jonkinlaista. Ja sitten vastapainoksi niitä ihania vauvauutisia putkahteli tämän tästä.. Ja kauhee tsemppi päällä! [:D] Tippa linssissä täällä noita meidän kirjoituksia lueskelin [:)]

Ja kohtahan tuonne seuraavalle vuodelle alkaa tipahdella uusia tammikuisia.. haikeeta..
 
Jännä asia muuten tuo vhh, kun sitä ite tullu harrastettua jo vuositolkulla. Raskauden ja imetyksen aikana oon ollu vähä löysemmin, mutta edelleen tarkkailen hiilareitten laatua. Tossa sitten yks viikko aattelin, et vedän hiilarit pienemmälle, et josko se auttais tähän makkaravyötäröön. No, siihen se ei kyllä vaikuttanu, mut kumma juttu se vaikuttikin maitoon niin, että maitoa alko tulee vähemmän! Siis sinänsä mun tilanteessa ihan ok juttu, koska mulla tulee vähän turhankin paljon maitoa. Mutta annas ollakaan jos käyn jossain kekkereissä ja syön muutamankin herkkupalan, niin vuorokauden sisällä tissit on ihan räjähdyspisteessä täynnä maitoa! Hassu asia. Oonki nyt syöny sopivasti hiilareita ihan varmuuden vuoks, et pysyy maidontuotanto käynnissä.

En oo muuten kuullukaan, että kuukautiset vaikuttais imettämiseen, onko tosiaan näin? Mä kun tunnen ihmisiä, jotka on imettäny seuraavaa lasta odottaessaan ja vielä molempia sen synnyttyäkin, niin kai niillä kuukautisetki on ollu ku kerta raskaaks on tullu.

Meidän hassu tyttö istu tänään mun sylissä ku söin leipää. Yhtäkkiä pikkusormet nappas leivästä kiinni ja työnsi leivän omaan suuhunsa! [:D][:D] Ei se kyllä sitä syönyt, ja hyvä niin, olis ehkä ruisleipä vähän liian tujua pikkumassulle [:D]. Samoin aamupalalla pidin tyttöä sylissä ja olin laittanu sille sellasen suolakivilampun ihmeteltäväksi kun sitä on niin hauska hiplailla [:)]. No mä olin justiin aikeissa kuoria kananmunan, niin tämä pikku vanha tekijä nappas kananmunasta kiinni ja tujautti sen suoraan siihen suolakivilamppuun että kuori meni rikki [:D][:D].

Sitte iltapalalla annoin tytölle kynän käteen niin se ottikin sen oikein hienosti pinsettiotteeseen. Äkkiä sitten paperia alle ja typy alko "kirjottaa" [:)] ja oli ihan innoissaan. Hassu[:)].
 
Tuli muuten biohajoavista vaipoista vielä mieleen, että niitähän ei saa tavalliseen taloyhtiön biojätteisiin laittaa (ihmispaska on se kielletty aine). Että ne kuitenki pitäis laittaa sinne tavalliseen jätteeseen, jolloin ne taas kaatopaikalla tuottaa metaanikaasua hajotessaan. Että ei niistä varmaan oo ekologiseksi vaihtoehdoksi, ellei sitten oo omaa pihakompostia.
 
meillä rainbowin vaipat lorottaa takuu varmasti läpi. Libero on nyt ollu eniten käytössä ku oli ne mammutti markkinat. Pamperssi no käy ja käy jos tulis ostettua mutta ehoton ykkösvaippa mikä on todellakin pitänyt ja ollut tytölle paras on lidlin tojourit vae miten ne nyt kirjotettiinkaan. ne imee hyvin ja on pehmeitä ettei oo tytön pylly ees punaseks menny toisin kuin muissa vaipoissa ku on kakki ollu hetken pidempään housussa.kolmos kokoo käytetään meillä vaipassa ku vaipassa.meillä tulee kakat läpi ei pisut.


hmm nii toi menkat - maidon vähenemine.. aika hyvä huomio koska mulla oli nyt toiset menkat ja ekojen jälkee alko vähenee maito vaikkakin kyllä tyttö viel tissillä pärjää..hmm

yksi uusi ärsyttävä huomio tullu hormooneista. Rasvottuu pää tosi paljo ja nopeesti ja mua kutittaa koko ajan päästä ja empä sit malta olla raapimatta nii sitte kutittaa kahta kauheemmin. luulin jo että olisi hilsettä tai täitä mutta ei onneks oo niitä, koska naama kukkii myös kuin teini-ikäsellä.

pipskun ja freayan keskustelu on hauskaa lueskeltavaa suoraan sanottuna. Minusta meidän ketju on oikeasti yksiä parhaimpia joita oikeasti jaksaa lukea ja seurata. Kaikkialla muualla mitä o näitä ketjuja nii mulla menee hermot esimmäisellä sivulla jo ja muissa paikoissa on ollu oikeasti asiattomia ihmisiä. Täällä ollaa oltu vaa me hormoonihirviöt ;)

hmm mulla ei olis painon tippumisessa mitää ongelmaa jos söisin samalla tavalla ku sillo sokeri ongelman aikaa raskausaikana...tullu vaa viime aikoina herkuteltua vähä liikaakin.(maalis-toukokuussa hirveesti synttäreitä ja sitten vielä ne valmistujaisjuhlat tiedossa)..(juurikin nytkin suklaa patukka kädessä) että pari kiloo noussu jopa :P

Tein hassun huomion tytön kanssa. Kun tytöllä on flunssa kuten nyt jo kolmannen kerran tässä niin aina sillon sille tulee hirveet tissi kiukuttelut. Mikään muu ei kelpaa kuin vesi. ei maito missää muodossa pullosta eikä tissistä. ainoastaan vesi. ja sitten tulee se hirvee kiukku kun on hirvee nälkä, mutta siltikään kelpaa kuin vesi. Sitte o oikeasti pakolla annettava pullolla maitoo jotta sen saa rauhottumaan ja syömään vihdoinkin sitten tissiä. EI ees hörpyttämällä tai nokkamukilla suostu ottamaan.


JOtain muuta piti kirjottaa mutta unohin. ->unille
 
Mä tykkään kans tästä ketjusta tosi paljon, ja ihmiset kirjottelee aika asiallisesti jutuistaan. Ja vaikka en ite läheskä aina oo samaa mieltä, mutta on kiva saada toinenki näkökulma asioihin, varsinkin jos se on rakentavasti kirjotettu ja mielipiteensä osaa perustella. Oon itestäni huomannu et osaan nykyään paremmin ymmärtää päinvastasenki näkökannan asiasta, vaikken samaa mieltä oiskaan. Hih, raskaus on siiä hyvää aikaa et siinä ehtii itsensä tutkiskeleen aika lailla!
 
Meiän pikku pallero on vallan villiintyny ku se on oppinu kääntyileen, tai kääntyilly on selältä mahalle jo pari viikkoo mut ny se alkaa luonnistuun paremmin!
 
Kiloista viä.. Mulla on yli kuukausi sitte jälkitarkastuksesta paino tippunu jonku pari kiloo tolla vhh:lla, sitä ennen junnas kuukauden melki samassa (varmaan kilo tippu). Ja ällöttää lökähousut, kun en halua ostaa väliaikasia pöksyjäkään, muuten tuntus jotenki et "antaa periks" näille kiloille ja sit ne vaan jää ainiaaks, sit pikkuhiljaa niitä tulee lisää ja kohta sitä ylipainoo on yks 30 kiloo. Eli samaa aattelen ku Elegia et kohta nää kilot on ihan normaalit. No, vajaa kuukausi täysimetystä ni sit ainaki saa jo laihduttaaki, piristäs kunnolla ku sais taas vauhtia painon putoomiseen!!
 
 
 
Takaisin
Top