Tammivauvojen arki alkaa

huh kun on tullu tekstiä päivässä!!
 
mä olen jo melkein päättänyt et me aletaan kokeilla niitä kiinteitä sillä sormiruokailu meiningillä. se kuulostaa jotenkin järkeenkäyvältä puuhalta. mut ei mitenkään siten ettei koskaan sais lusikkaa laittaa suuhun vaan fiiliksen ja tarjolla olevan ruoan mukaan. Miltsu on nyt jo kiinnotunut kovasti siitä mitä mä laitan suuhuni ja pitää sormiaan mun lautasella.
ja sit oman jaksamisen mukaan ruoka tehdään itse. ja pakkokin kun ei kaupasta saa mitään missä ei olis suolaa!!
 
mä olen pikku hiljaa alkanut lämmetä ajatukselle et tekis toisen lapsen!!! mut ei kuitenkaan ihan vielä... se 2v olis must hyvä ikäero.
 
onko muiden muksut jo alkaneet vierastaa? meillä on tullut jo muutaman kerran niin et kauhea hätäparku kun "joutunut" jonkun vähän vieraamman syliin. vierasti jopa mummia ja vaaria joita ei oltu moneen viikkoon nähty. äipän tai isin sylissä helpotti ja vähän ajan päästä voi sit jo mennä mummin syliin.
 
 
 
meillä ei onnex vierasteta...on nuita partaukkoja useempia saman näkösiä täs talos että kaikki taitaa mennä ainolle isistä...eikai se nii tarkkaa oo jos oikee isi on laiha ja "varaisit"vähän pulleempia...[:D]
Naisten osalta kaikki käy ainolle...varsinkin jos pikkusen tuoksuu maidolta.voi tietysti johtua siitä et meidän ympärillä on kokoajan hälinää ja ihmisiä kun tuo ainon kummisetien ja tädin koti on täynnä pieniä vilkkaita jalkoja...

Mä tahdon ihan ehdottomasti toisen,ja isäntäkin on sitä mieltä...se näki eilen televisiossa clear blue-mainoksen ja oli jo ihan tohkeissaan ostamassa mulle sellasta,millä saa tietää hedelmälliset päivät(en oo varma "omasta tilastani")...mä ehdotin sille että kusee kuppiin koko raskauden ajan mun puolesta sitten...vaihtokauppa,ei käyny...[:D]
olis siinä ollu neukkarin tädille ihmettelemistä...[8D]
Mä oon nii kovasti rakastunu tuohon pikku-inisijään että lisää vaan,ei tässä ny ainakaa nuoremmaksi muututa...ja jaksaa sitten nuitten pentujen kanssa viel temmeltää kun ne kasvaa eikä vaan istua pihalla penkillä ja hokee että "ei äiti jaksa,äiti on jo vanha"...
meillä on suvussa semmonen vika,ettei kasveta ikinä aikuisiksi...minä ja isoveli ollaa just samanlaisia...kaikkee pitää kokeilla ja kaikkeen ittensä tukkia...mitä vaarallisempaa sen hauskempaa...[:D]
 
Tämä äiti sai lääkäriltä synninpäästön imetyksen suhteen! Alusta asti ollaan tapeltu imetyksen kanssa, poika raivosi tissillä minkä jaksoi ja maitoa ei missään vaiheessa tahtonut tulla tarpeeksi. 2 kuukautta kun tuli täyteen niin päätin lopettaa imettämisen, täysin itsekkäistä syistä, niin väsynyt olin pojan raivoamiseen. Eikä tuo poika muutenkaan maitoa juurikaan saanut, kun ei suostunut imemään ja vastikkeilla on hyvin kasvanut. Nyt sitten viime korvalääkäri käynnillä huomattiin että pojan kielijänne on kireä, joka hyvinkin selittää meidän taistelut.
Olin niin täynnä joka tuutista toitotettavaa 6kk täysimetys "pakkoa", että meinasin räjähtää! Vasta 2kk äitinä ja jo minut leimattiin huonoksi äidiksi.
 
Lääkärin löydöksen jälkeen olo on ollut paljon huojentuneempi, nuo jatkuvat raivarit tissillä ei ollukkaan mitään ihan normaaleja. Myös maidon riittämättömyys ja järkyttävän kivulias imettäminen, jonka luulin koko ajan vain kuuluvan asiaan, johtuivat tuosta kielestä. Antakaa siis äidit jokaisen tehdä omat päätökset oman lapsen hyvinvoinnin suhteen, väsynyt ja romahduksen partaalla oleva äiti on varmasti lapselle enemmän haitaksi kuin rintamaidon puuttuminen.
 
Niin ja meillä pojan isä on niin moniallerginen että lapsi varmaan jonkun allergian itselleen kehittää rintamaidolla tai ilman. Minua ja sisaruksiani on imetetty max. 3kk eikä kellään ole mitään allergiaa ja pojan isää imetetty yli 6kk. Nuo allergiat on aika monen eri sattuman summa...
 
Heipsan. Täällä taustalle olen ollut keskusteluja seuraamassa aktiivisesti. omaa juttua kun hirveemmin osaa kirjotella.
No meillä on mennyt pojun kanssa ihan hyvin. Yöllä nukutaan ja syödään 3 tunnin välein, ihan alusta asti ollut näin. Me tissitellään kans ja maitoa on riittänyt ihan hyvin. Nyt odotellaan että saadaan alkaa se kiinteiden maistelu [:D].

Nyt on vaan ilmennyt että poju on kissoille allerginen ja joudumme misuista luopumaan [:(][:(]. Et jos täälläkin joku tietäs jonkun joka halusi kaks "eläkeläistä" 8v. poika ja 9v. tyttö niin mielelläni heidät antaisin hyvään kotiin, kun säälittää heidät lopettaa. Kaikki vaan haluaa aina pentuja niin tuskinpa heille koti löytyy.

Harvinaistahan tuo on että näin nuorella iällä on jo eläinallergia. Ekaks epäiltiin maitoo, mut verikokeet oli ok sen suhteen ja kissa sieltä löyty niin ei sit enää menty kalliiseen altistukseen, kun mun maidoton yms dietti ei ollut auttanut iho ongelmiin mitenkään näkyvästi, mitä pojulla on. Katotaan sitten uudestaan jos atooppinen iho ei ala helpottaan kun kissat on lähtenyt pois. En tie onko sillä vaikutusta ollut allergiaan kun itellänikin on kissa allergia, että on periytynyt.

Että ei meillä ainakaan äidinmaito auttanut mihinkään vastustus kykyyn allergioita vastaan.... ainakaan eläin sellaseen [:@]

Nyt sitten ollaan joka päivä rasvattu pojua aamuin illoin, kun iho on niin kuiva. Rasvaus on kyl vähän auttanutkin että iho on suhteellisen hyvässä kunnossa, mutta kaipaa sitä rasvaa.

Tässä nyt sitten on oltu viikonpäivät ihan rikki ja maassa tän asian suhteen, rakkaita kun misut ovat. omia mussukoita jotka on ollut meillä kauan. Ymmärrän toki että lapseni terveydellä en ala leikkimään ja misuista on luovuttava. Tekee vaan niin pahaa.

Joo ehkä tää tästä vielä iloks muuttuu. Vaikka hyvin epätodennäköseltä vaikuttaa että kodin saavat.

Ja en mä tie miks mä tänne tulin edes avautumaan. No ehkäpä tääkin on jonkinlaista terapiaa, kun saa vuodattaa oudoille ihmisille.
 
Lasienkeli, missäs päin teidän kisut majailee???
Mun täti otti mun kissan tuossa jonkin aikaa sitten ja pieni rakas Mököni kuoli sydämen pysähdykseen  helmikuussa. Reppanalla oli ilmeisesti ollut syntymästä joku vika, sillä ikää oli vain 3,5v. Ovat puhuneet uuden ottamisesta. Me oleskellaan Turussa. Jos ootte jossain lähistöllä, voisin heiltä kysäistä. [:)]

Hiawatha, aivan ihana kuva pikkuisesta!
 
no nyt saatiin vihdoin uus tietokone!! todella ärsyttävää olla ilman tietsikkaa ja nettiä![8D]

Miltsulla on ollut tänään välillä niin hymyaikaa [:)] ja sit taas känistään [:(]
lähdettiin äsken isin mieliksi ulos et olis iltanokoset ottanu vaunuissa mut ei sitten millään... ja heti kun tultiin sisään niin nukahti kun sai tissua.

toi on todella rankkaa jos joutuu lemmikistä luopumaan. mut toivottavasti kisut saa hyvän kodin!

me ei jaksettu tänään lähteä sinne vauva jumppaan.. en niin innostunut siitä viimeksi. ja mul on ollut selkäkin vähän kipeä niin ei tekis yhtään hyvää kannatella tuntia tota 7kg punnusta!

Ch: tosta kielijänteestä oli jossain telkkarin vauvaohjelmassa juttua... saatiinko se vielä näppärästi napsaistua "löysemmäksi"?
 
Tänne on taas tullut tekstiä hurjasti, hyvähyvä [:D] Vähän omaa (tai siis Nellan) napaa ekaksi. Neiti kierähti eilen ekaa kertaa selältä mahalleen! Kyllä oli mamma ihmeissään ja ylpeä [:)] Ja sama tapahtui illan mittaan moneen kertaan ja tänäänkin vielä. Ikää oli eilen päivää vaille 3kk, että aikaisin tämän taidon kyllä oppi. Nyt ei enää uskalla jättää mihinkään yksin, ku kierähtää heti ku silmä välttää.

Neuvolakin oli tänään. Mitat 58cm ja 5585g eli keskikäyrällä mennään. Piikkiä tuli reiteen ja rotaa suuhun.. ja huusi niin sydäntäsärkevästi..[:(] Päikkäreiltä herättyään oli itkuinen ja annoin Panadolia. Nyt nukkuu nätisti yöunilla, toivottavasti selvitään ilman suurempia kitinöitä.

Töihinlähdöstä: Mielellään tuon kanssa kotona olisin pidempäänkin, mutta töihin kai se on asuntovelallisen mentävä jos ei lottovoittoa tule.. Yritän kuitenkin olla kotona vuoden loppuun asti, jotain keikkaa vois käydä töissä heittämässä jos alkaa rahat loppua...

Ruokinnasta: Olen samaa mieltä Ch:n kanssa, että jokainen perhe tehköön oman lapsensa kohdalla miten parhaaksi näkee. Tärkeintä on kylläinen vauva ja levänneet vanhemmat. Ei se rintaruokinta rakkauden määrää mittaa. Korvikkeella kasvaa aivan terveitä lapsia, kyllä ne allergiat ynnämuut iskee jos ovat iskeäkseen ruokintatavasta huolimatta. Tulihan meilläkin korvatulehdus vaikka täysimetyksellä mentiinkin. Nykyään annan tisujen lisäksi korviketta vaihtelevasti, n. 100ml päivässä. Tyttö vetelee 10h yöunia putkeen, että eiköhän tuokin tarpeeksi ruokaa saa.
Jokainen tyylillään.

Jotain oli vielä, mutta dementia iski... palaillaan taas! [:D]
 
Meidän pojalla oli myös kireä kielijänne. Itse huomasin sen syntymästä seuraavana päivänä. Rintakumilla syötin vielä ku kotiin tultiin. 3pv:n ikäisenä lääkäri nappasi jänteen poikki. Meillä tulee "sukuvikana" tuo molemmilta puolilta.

Maistelimma tänään pottua ekaa kertaa, aijai ku oli hyvää [:D] Vähän ihmeteltiin että mitä mömmöä mamma suuhun työntää, mut olis syöny enemmänki ku raskin antaa. Vettä päälle ja vähän ajan päästä poika vaati tissiä! [:D] Nyt kun ollaan annettu tuttelia iltaisin niin tuntuu että miten sitä raskii joskus imetyksen lopettaa!! Tulee varmasti äidille olemaan rankempaa kuin Joonalle [;)]
 
Vielä tämmöinen uutinen Minisun D-tippojen käyttäjille: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010042011511264_uu.shtml

Meillä käytettiin tuota, ehti juuri pari päivää sitten loppua... Nyt käytössä Gefilus D-tipat.
 
Pipskun kanssa eri mieltä vauvan syömisestä. Äidinmaidon korvike on vauvalle parempaa ruokaa kuin maissivelli, jos tissimaito ei riitä. Voit vaikka purkin kyljestä verrata ravintoarvoja. Aikamoista soopaa kyllä heitit noista anoreksiajutuista. Anoreksian syyt löytyy jostain ihan muualta kuin imettämisestä/imettämättömyydestä. Ja vaikkei tälle foorumille varsinaisesti kuulukaan, niin on melko ihmeellistä, että joku pitäis geenimanipuloitua ruokaa luomuruokaa parempana.

Sormiruokailua täälläkin ajateltu. Eli saapi ite aloittaa syömisen kun se homma alkaa kiinnostaa. Ainakaan aluks en aio tunkea lusikkaa kurkkuun, mutta varmaan sitten kun kiinteiden syöminen on jo syömistä enemmän kuin kokeilemista, niin sitten varmaan tarvii lusikallakin välillä auttaa.

Harmi tuo Minisun-juttu, se oli niin hyvä aine ja sopi meille.

EDIT: ai niin vielä imetyksen lopettamista harmitteleville: Luin ruotsalaista kirjaa imettämisestä, ja siellä oli "hobbyamning", eli "huvikseen imettäminen", mikä tarkoittaa, että voi satunnaisesti huvikseen, molempien iloksi imettää ilman sen kummempia paineita. Ihan vaan läheisyydenkin kannalta, ei haittaa vaikkei tuliskaan niin paljo maitoa tai vaikkei joka päivä imettäiskään. Ehkä ihan varteenotettava vaihtoehto jos välillä tulee ikävä imetyshetkiä?
 
Toivottavasti Lasienkelin kissoille löytyy uusi koti! Minäkin voin kysellä tuttaviltani apuja. Meillä on täällä kotona pilalle hemmoteltu kissa joka ei kilpailijoita siedä!

Ja olipa söpö tuo pikku hiawatha! [:)] Oon yrittäny laittaa tänne kuvia, mutta jostain syystä ei enää onnistu. Johtusko tuosta hd-kamerasta sitten että kaikki tiedostot on liian isoja tänne sivuille vaikka niitä pienentäis.. en tiiä!

Meillä oli kans eilen 3kk neuvola. Uudet mitat oli 6965g ja 64cm, py 41,5cm. Nopsaan ne kasvaa nämä pienet, eikö tuon pitäis kohta vähän tasaantuakin tuon kasvun? Tuntuu ettei mun lihasvoima kehity ihan samaa vauhtia, valitettavasti...! Me saatiin kans piikkiä reiteen, mutta ei tullut edes itkua. Vähän inahti, ja tarjosin sitten heti rintaa niin unohtui murheet pieneltä. Päätin kans että ostan erikseen sen pneumokokkirokotteen, niin tulee sitten varmasti annettua se lapselle, vaikkei siinä hepatiittirokotteessakaan sinällään mitään vikaa ole. Mut sen hepatiitin ehtii sitten myöhemminkin antaa kun tulee reissuja eteen! Aika kallis on se rokote ostaa itse, mutta pieni hinta jos vertaa siihen että saa siten (toivon mukaan) terveemmän lapsen... eka pneumokokkipiikki pistetään sitten 5kk neuvolassa.

Sosiaalisia taitoja kehui neuvolatäti, kun tämä paljon hymyilee, nauraa ja kommunikoi. Välillä saattaa matkia meidän äänteitä, esim. päristellä tai liikuttaa ääntä korkeammalle tai matalammalle meidän perässä. Motorisista taidoista täällä osataan esineeseen tarttuminen ja päänkääntäminen 180 astetta ja niskan kannatus, mutta masulla ei tykätä vielä paljon olla eikä kierimisestä ole täällä vielä tietoakaan. [:D] Ehtiihän sitä!

Iloista keskiviikkoa kaikille!
 
meillä on kans aloitettu mahalleen kääntymisharjoitukset ja myös istumisharjoitukset. koko ajan joku vääntö menossa. ja lattialla ollessaan tulee sellaista kiukku käninää kun ei vielä pääse mahalleen.
 
Täällä ihan hirmuista vääntelyä, kun ei Jimi tahdo millään enää viihtyä selällään vaan istumaan pitäisi päästä. Olemattomilla lihaksillaan vetää itseään istumaan vaikka väkisin, ei taida pikkuinen oikein tajuta ettei noin pienet vauvat vielä istu [:D] kääntyily ja mahallaan olo on ihan out, istuminen ja seisominen olisi in, jos vaan saisi itse päättää.
 
Yamacraw: Ei napsassut vielä kieltä. Nyt kun en imetä ja siitä ei siis välitöntä haittaa ole niin lääkäri halusi vielä tarkkailla sitä, vaikka en tiiä mitä tarkkailtavaa siinä on. Meillä kun on korvalääkärin kanssa treffit 3-4kk välein ainakin ensimmäisen vuoden =(
 
JT10: Miten huomasit kireän kielen? Tai voiko sitä itse helposti nähdä? Itse en ollut koskaan tälläisestä kuullutkaan [:D] tietäisi joskus sitten seuraavien pikkuisten kanssa hoitaa mokoman pois alta, niin josko sitä sitten minäkin imettämisessä onnistuisin...
 
 
 
Moimoi taas aamupalan ääreltä...neiti leikkii ittekseen harakan kanssa ja höpöttelee...

FREYA:pitäsköhän sun lukee uudelleen nuo mun kirjottamat tekstit...taitaa olla nyt hiukan luetun ymmärtämisessä vikaa...

se anoreksian kehittyminen ja laihuuden ihannointi alkaa kyllä jo ihan pienestä.en tarkoittanut että alkaa rintaruokinnalla tai ei,joten olisko oikeesti aika opetella lukemaan...rinnasta syöttö ja korvikesyöttö eivät nyt kuulu millään tavalla tähän juttuun,en tiedä mistä sen repäsit(tai kuuluu vähän,alkuvaiheessa)eli kun lapsi syö rintaa luonnottoman kauan ilman mitään lisäruokia,voi tulevaisuudessa olla ongelmana syöminen lusikalla ja oikean ruoan opettelu,vai meinaatko kipittää lapsesi perässä vielä kolmannellakin luokalla tissit törrössä että tuuppas syömään...nuo meidän ihanat nyytit kun oppivat kohta vaatimaan...itkusta ei tuu loppua kun maitoa tekee mieli ja tissistä on sitä saatava.otappa lusikka käteen ja yritä väkisin tunkea lapsen suuhun kun tämä itkee hervottomana???no,jos se on sun tyylis ni ok...siitäpä päästään tähän makujen maailmaan,jos lapsi ei suostu syömään lusikalla niin kuinka opetat makuja???ja pienestä pitäen sekin kuitenkin alkaa ja makunystyrät kehittyvät,samoin ruoan haju saa lapsen haluamaan ruokaa,samoin esille asettelu ja mieluisat ruokahetket.samoin myös se,että äiti maistaa ruokaa ensiksi jotta lapsi ymmärtää,että ruoka on hyvää.jos äiti irvistelee,niin tekee lapsikin...nonii,hieman eksy asian yhteydestä...mutta takaisin...lapsesi on 1,5v,joudut imettämään,koska lapsi vaatimalla vaatii maitonsa,tarjoat soseita,lapsi itkee silmittömästi,yökkäilee ja suuttuu itkien itsensä uneen ilman ruokaa.(voi olla jollakin kasvatustapana,mun mielestäni tuommonen on jo huono äiti ja lapsen rääkkääjä)pakkoruokintaa jatkuu sitten sinne n.2v ennenkuin lapsi on hyväksynyt edes yhden maun.ja sama ralli jatkuu kouluun mentäessä.(yleensä aamupala ei kelpaa kun on kiire jo aamulla kouluun)koulun ruoka on pahaa(kun niitä makuja ja erilaisia ruokia ei ole tullut kriittisellä hetkellä vaan äiti on suostunut syöttämään sitä yhtä ja samaa minkä lapsi jossain vaiheessa hyväksyi,esim.hedelmäsose) ja lapsi syö vain näkkileivän ja lasin maitoa(tai vettä,taitaa olla yleisempää kouluissa tällä hetkellä)kotiin tultaessa kotona odottaa pari pikaisesti sutaistua näkkileipää ja lappu"äiti on ylitöissä,isi tulee seitsemältä"...lapsi syö leivät ja juo vettä...ei viitsi itse ottaa kaapista muuta vaan oikasee koko päiväksi tv:n ääreen ja surffailee netissä...(tää ei kuulunu asiaan mutta saatte tän avulla oikeen kuvan).Isä tulee töistä.lapsi katselee kun isä syö kiireellä ja painelee puhelimen kanssa toiseen huoneeseen.lasta väsyttää,hän menee nukkumaan(yksin)...äiti tulee töistä...mihin jäi kaikkein tärkein???LÄMMIN RUOKA???vanhemmat luulee että lapsi söi koulussa...

-seurauksena kasvu häiriintyy,lapsi on alipainoinen(tai sitten ylilihava kun ruokahalut peitetään suklaapatukoin ja karamellein)=ANOREKSIA vanhemmalla iällä kun kerran aiemminkin näin pärjäs niin miksi ei sitten teininäkin(kai te tajuatte että kriittisen kasvun vaiheessa,kun lapsi on 12-15v hän tarvii mahdollisimman paljon vitamiineja ja muuta jota saa ihka oikeasta ruoasta,ei mikropizzoista tai hamppareista...

VOIKO JOKU sinisin silmin väittää että oon tässä asiassa väärässä niinkuin FREYA???tää esimerkki oli niinkuin ääripää,mutta ei se nykyaika kauaksi tästä mene...ja JOKAINEN asia vaikuttaa lapseemme,teemme mitä hyvänsä...MAALAISJÄRJEN KÄYTTÖ SALLITTUA!!!

meillä on käytössä ns.ruokaympyrä ja lautasmalli,vaikka aino on noin pieni vielä.on eri soseita ja niistä napostellaan.montaa yhtä aikaa.("VOI EI,Ainohan kuolee kun se syö montaa sosetta tuon ikäisenä!!!"[:D]) ruoka syödään omassa paikassa samaan aikaan joka päivä,ja sitä ennemmin on oma rytmi asioilla,että Aino tietää milloin voi odottaa soseita missäkin kohtaa päivää.
FREYA:
AINON MAITO on 250ml,josta n.30-50ml on velliä,ja loppu nania.se syö kerralla n.150-180ml.eli tajusitko???EI VELLIÄ KOKO MÄÄRÄÄ...tartteeko vielä tavuuttaa???
sit tuo geenimanipulaatio/luomu...kyllä se hiukan kuuluu tännekin,kasviksiahan nuo lapset syövät(jooo,kukkakaali,peruna,porkkana,tomaatti ymymym OVAT KASVIKSIA,jos et tiennyt...) ja se joka ei tiennyt niin luomu on ihan eri asia kun kaupasta saatavat kurkut ja tomaatit...luomu kasvatetaan ihan eri tavalla...nämä kaupassa olevat ovat kasvihuonekasvatettuja.se on luomua,joka maksaa enemmän ja on siinä kasvishyllyssä siinä kohdalla missä lukee "LUOMU"...niijuu,voin kertoo tästä luomukasvatuksestakin pari kivaa juttua kunhan ehdin...jotain,mitä et varmasti tiennyt...[:'(][:'(]
 
Tein tuossa just Ainolle päikkäripaikan tuohon olohuoneen lattialle kun tämä pikkuneiti ei suostu nukkumaan omassa sängyssään vaan äitin lähellä.vinkiksi vaan:äitiyspakkauksen patja,siihen päälle se äitiyspakkauksen täkki ja pussilakana ja vaavi siihen unille.pystyy kivasti siirtelemään paikkaa eikä tipu korkealta eikä satuta itteensä.Ainoo kun ei voi enää sohvalle jättää...mönkii ittensä heti alas[:D]
 
vaikuttaa ihan siltä että pipskulla ja freyalla on aika ääripään näkemykset ruoka-asioista!![;)] mut molemmat on hyvällä asialla[:)] oman lapsen parasta ajattelemassa.
mut eikös jossain imetys oppaassa sanottu et lapsi jota on imetetty niin oppii helpommin uusiin makuihin kun äiti syö erilaisia ruokia jotka maustavat myös tissimaidon? meillä ainakin tottuu valkosipuliin kun heräsin yöllä siihen et haisin valkosipulille... yök![&:] söin iltapalaksi valkosipuli patonkia.

meillä menee vähän nämä päiväunet aina sylissä makoiluksi... kun se on niiiin mukavaa![8D]

mut kertokaas jotain vinkkiä kun meillä menee usein kylvyn jälkeen kauheaksi huudoksi. eli kylpysysteemit siis näin; ensin syödään ja ollaan pirteitä. sit kylpyyn ja siellä ensin ammeessa ja sit suihkun alla huuhdotaan. luultavasti tykkää kun hymyilee ja huitoo. sit pyyhkeen sisään ja makkariin kuivattelemaan. tässä vaiheessa ylensä kaikki vielä ok mut n. 5min päästä alkaa itku joka muuttuu ihan hillittömäksi huudoksi! ei meinaa rauhoittua edes tissille... ei vaikutusta vaikka olen käärinyt pyyhkeen päälle villapeiton et ei tulis kylmä. aika rasittavaa... en tiedä mitä tekis.[&o]
 
höö miksköhän mullakkaan ei onnistu toi kuvan lataaminen?[:-]
ihan mielenkiinnosta kyselisin että kuinka monta kertaa teillä viellä heräillään yöllä syömään?
kun meillä herätään vielkin sen 2 kertaa yössä,ekaks yhen aikaan ja sit viel n.4 maissa..annan aina
ensiks tissiä ja sit vähän lisäks korviketta,kun ei oma maito tunnu riittävän..ja sit kun oon muutaman kerran
pumpannut pulloon,niin se maito on ollut aikamoista litkua..luin täältä aikasemmin,että jollain oli sama juttu?!
voisko olla että toi tissimaito ei täytä pikkuisen masua tarpeeks,ni siks heräilee sen muutaman kerran yössä..
ois vaan niin IHANAA joskus nukkua ees sen 3-4 tuntia putkeen..[:@]
ja sit toinen juttu ku yöllä menee aina kauheeks tappeluks toi omaan sänkyyn meneminen,ku ainoastaan
tuntuu nukahtavan vaan tissille..aika usein annankin nukkua vieressä,mut oishan se hyvä siellä omassa
sänkyssä nukkua..[&:]
 
JT10:Oon yrittänyt antaa lisäksi korviketta,mutta poika ei osaa juoda pullosta.Hän ei syö tavallista tuttiakaan.
Hätäpäissäni menin ostamaan erilaisia tuttipullon tutteja..mutta turhaan,ei syö ni ei syö.[>:]
sitä luumuvellliä(=luumusose+tissimaito) annoin aina yhden kulauksen kerrallaan[:D]..mutta se on todella hidasta touhua.
Nyt viime yö meni suht jees,ei ähissy koko yötä.
Kait tää tästä[:)]

hitto,me just ostettiin niitä minisun d tippoja,mutta ei meil enään mitää kuittia siitä ole...
 
Musta tuntuu, et täälläkään ei saa neiti enää masuaan täyteen tissimaidosta.. Meillä on alettu heräileen 1-3h välein joka yö, ja sit syödään kauan ja hartaasti. Sit nukutaan hetki ja taas herätään syömään.
Joten siksi täälläkin alettu buustaamaan sitä omaa maitoa.. Josko neiti sais masunsa täyteen. Ja masukin toimii, kiitos perunan.
 
Takaisin
Top