Tammivauvojen arki alkaa

FREYA:kukin tyylillään.eiköhän se äiti yleensä tiedä mikä lapselle on parasta,niin ainakin uskon.mun maitoni ainakin oli jo pelkkää litkua,ei rasvaa ollenkaan kun lypsin sitä jääkaappiin.toisilla vissiin sitte on erilainen maito...tiedäppä tota kun en oo tutkinu muitten äitien tissejä...en mä ainakaa pahana pidä,että lapsi on virkee,masu on täynnä ja oppii asioita ja jaksaa seurustella eikä vaan itke ja huuda ja raivoa nälkäänsä/ei nuku yöllä nälän takia.mä oon tyytyväinen että meillä nukutaan nykyään 6-9h yöunet,neiti on pirtee heti aamusta ja jaksaa seurustella aina yhdeksään asti illalla.ja niinku neuvolan täti meille sanoi:"NE IÄT PURKEISSA ON VIITTEELLISIÄ,ei lakeja tai määräyksiä!"

On kai se hienoa jos voi syöttää lasta tissimaidolla kuuteen kuukauteen,mutta onko sitten kehityksellisesti hyvä juttu,sitä en tiedä.janojuomaksi tissimaito sopii erinomasesti,mutta EI LAPSEN KOKONAISEKSI RAVINNOKSI enää sen jälkeen kun lapsi alkaa olemaan aktiivinen eikä enää makaa sängyssä tekemättä mitään.näin on mulle opetettu ja näin mennään.(HUOM:kun lapsi imee kuuteen kuukauteen pelkkää tissimaitoa,alkaa kuuden kuukauden iässä opettelu sitten vahvemmalle ruoalle juuri siinä ikähaitarissa kun lapsen pitäisi jo liikkua ja hän tarvitsee energiaa paljon enemmän jaksaakseen oppia uusia asioita.kuudesta kuukaudesta menee 3-6kk ennenkuin lapsi on oppinut syömään lisäruokaa,jolloin lapsi on aktiivisimmillaan.4kk iässä lisäruoan aloittaneet jaksavat keskittyä huomattavasti paremmin siihen taidoista tärkeimpään,eli kävelyn opetteluun tuossa ennen vuoden ikää.mun mielestä tällä "täysimetys 6kk"-jutulla kasvatetaan tulevia anorektikkoja ja alipainoisia lapsia ja sitten ihmetellään että mikä meni vikaan.) MUN NÄKEMYS ASIASTA!

kautta aikain on lapsille syötetty kaikenmoisia eväitä,esim.sillon kun oon ollu pieni,ei naneista ja tutteleista oo ollu mitään tietoakaan,me ollaan saatu lisämaitona ihka oikean lehmän tissimaitoa ja sokerivettä sekasin,hyvin on kasvettu ja isoiksi tultu.ei oo tullu allergioita tai kehityshäiriöitä tai sairauksia maidosta(pastöroimattomassa lehmänmaidossa voi olla clostridium botulinum sekä/tai s.aureus,ellei joku tiennyt).sama juttu perunan,maissin ja riisin kanssa:syö ken haluaa,on syömättä ken tahtoo,mutta meillä ainakin syödään.kun ikää tulee lisää niin ruoat ja mausteet lisääntyy,meidän lapsesta ei tuu sellasta,että ainut mitä voi syödä on porkkana kun se ei maistu miltään

(tätä on tullut esiin tällä hetkellä 6-8v lapsilla.vanhemmat ei oo antanu lapsille tarpeeksi uusia ja erikoisia makuja vaan yhtä ja samaa alusta asti,nyt koulussa lapset ei suostu syömään saatika sitten maistamaan mitään uutta,lasi maitoa ja näkkileipä kelpaavat.tämäkö on oikeaa ravinto-oppia???)

T:Suurtalouskokki joka tietää varmasti jonkun verran ravitsemuksesta ja ruokien lisäaineista ja vaarallisuudesta.
 
...josta muuten tuli mieleeni,mitä mieltä ootte luomuruoista ja geenimanipulaatiosta?entä kasviksien risteyttämisestä(tomaatista saadaan mehukkaampaa,kurkusta vetisempää,pystytään muuntamaan värejä ja ravintoarvoja)
 
Mun yhelle kaverille sanottiin neuvolassa kun sen tyttö oli 3kk, et lopeta imetys ja siirry korvikkeeseen. Tyttö ei kasvanut kunnolla ku tissimaito aivan lirua/"vettä" Ja heti rupes ihan silmissä likka pyöristyyn kun siirtyivät korvikkeeseen.
Meillä annettaan Ramille yötävasten ite tehtyä perunavelliä, jota jatkan hieman maissivellillä... päivällä menee viel pelkällä maidolla...hieman perunaa lusikalla maisteltu.

Kasviksista tuli mieleen, et mun mielestä tomaatit ja kurkut ei tätä nykyä maistu yhtään millekkään, liekö jalostuksen syy...Tai sit jos maistuu joltain, ni ulkolaiset maistuu ihan perkuujätteelle.
 
PIUDE:niis ulkomaisis on joku ihme kitkerä maku,kurkutki pitää kuoria että voi syödä[:@]
liekö sitten joku lannoite tai muu joka antaa maun...mistä me kuluttajat muute tiedetää mitä meille oikeesti syötetää/kuinka kurkut ja tomaatit on kasvatettu???tietty meilläki tulee kurkut sepulta mut silti,mistä mä tiedän mitä ne niihin sotkee...siksipä anoppi päätti alkaa itte kasvattaa kurkut ja tomaatit[:)] odotan innolla ekaa satoa[:D]

Isoveljen vaimo imettää vieläkin kohtasillee vuotiasta tytärtään,ja hyvin kelpaa...onhan tuolla ollu harjotusta kun on kuudes lapsi.ehkä näin ensikertalaisella se maito muuttuu vetiseksi aiemmin kun jo useampaa imettäneellä.tiedäppä tota...mutta rasvaa ei mun maidossa kyllä oo kun pinnalla pikku kerros,alkuvaiheessa sitä oli melkein viis senttiä maidon päällä kun kylmään laitto,vaikkakin hyvin tuo neiti on kasvanu sillä tissimaidolla aluksi kun paino syntyessään 2614g ja nyt 4kk(huomenna)ikäisenä(just punnittiin)7700g.MUTTA KYLLÄ SE SYÖKIN!!![:D]
 
Mulla oli kans maito ihan vetistä loppuvaiheessa..... Nuutti on melkein 7kg painonen, ikää 3,5kk...hyvin kasvaa siis[:)][:)] mulla nyt tietysti toi sairaala-aika vaikutti maidon tuloon ja sit se tyrehtyi.ilman lastenklinikkaa olisin todennäköisesti imettänyt pidempään. mutta näillä mennään ja tosiaankin jokainen tekee niinkuin itse näkee parhaakseen! mä oon ainakin ollut tohon nanniin tyytyväinen, nuutti tykkää siitä ni eikös se ole pääasia. ja on se aika helppoa kyllä kun voi antaa isinki hoitaa esim yösyötöt(nim.merk nukuin lauantaina koko yön putkeen!!!!) ja muutenki on helpompaa antaa pullosta, me like!

lauantaina alotettiin sitte soseiden maistelu. porkkanalla alotettiin! nam nam maistuu pojalle [;)] pieniä määriä vielä mut saapahan vähän kielen päälle...
Noista kaikenmaailman nykyään käytetyistä lannotteista yms turhautuneena oon päättänytkin pistää oman kasvimaan pystyyn tonne meidän puutarhaan, sitte ainaki tiiän mitä lapselleni syötän!:D muutenki ihana ajatus sAAda potut sun muut omasta pellosta. jahka tässä nyt reipastun ja alan ottaa selvää miten noita istutellaan..... omppupuita ja marjapensaita meillä ainakin on mielin määrin, ihanaa nähdä mitä noista pensaista kasvaa! Nuutti sai ristiäislahjaksi ihanan pensasmustikkapensaan, sekin on jo tökätty multiin kasvamaan [;)]

mitäs muuta.... arki on niin normaalia perusrutiinia et ei siitä joka päivä jaksa kirjotella [:D] mut niiiiin ihanaa! mulla ei TOD oo kiire töihi eikä minnekkään, en jaksais ees aina kaupoille lähteä kotoa! mulle parasta on vaunulenkit ja rauhallinen kotona olo. en tajua sellasia ihmisiä jotka jaksaa ravata kauppakeskuksissa ja kahviloissa joka päivä vauvan kanssa..must on tullu laiska maalainen [:D]
Töstä töihin menosta...kuinka moni meinaa palata tossa lokakuun tienoilla duuneihin?
Mulla on suunnitelmissa olla kotona niin kauan kun pystyy.... ei kiinnosta työt ei! kotiäitiys on niin ihanaa!!! [:)][:)][:)]
 
tässä nyt kun taas roikun sivulla ja lueskelen aamupalan kyytipoikana niin vastailen tuohon minton juttuu[:D]

Mä meinaan alottaa työt heti lokakuussa.paitsi että pitää kesälomat pitää pois ja sit pääsee taas sorvin ääreen.näin kun en oo töissä ni huomaa miten suuri pala taloutta mun palkkani on,isäntäkin sen jo myöntää että oon melko hyvin palkattu työntekijä[8D]

siinä työhön palaamises vaan on pikku-pikku mutta...voipi olla että Ainolla on pian pikkusisko tai -veli...[:)]
nooh,ehdin mä kuitenki töis käymään että saan kaikki nollille ja kaupunki maksaa mulle taas kolmen kuun palkan kun jään/jos jään pois...molempi parempi...oon täs ennen toukokuuta menossa mullipunnitukseen avuksi ja yötarkastuksia on alkanu vähitellen tulemaan ns.pimeen työn kautta[:D]
 
OOOOOO pipsku onks teillä kohta jo toinen vauva!?!?!?! hihiiii
Ootteko jättäny siis ehkäisyn pois?
Ootko muuten eläinlääkäri, jos saa udella?tuli mulleista mieleen:)

Mäki voisin EHKÄ harkita palaavani aiemmin töihin jos mulla ei olis vuorotyö, oon vaatekaupassa töissä. työmatka on kuitenki 60km  suuntaansa eli iltavuorosta olisin joskus klo 22himassa...miehellä on duunimatkoja jonkun verran et sit olis toi hoitopuoli ehkä hankalaa...en kuitenkaan halua Nuuttia vielä ainakaan alle vuoden ikäsenä hoitoon. mut aika paljon varmaan riippuu millasta työtä tekee et palaaks töihin.. riippuen siis et voiks tehä lyhyempää päivää ja et onks esim isovanhemmat hoitoapuna.
 
Mä oon menossa töihin jo marraskuun lopussa. Kotona on ihan kivaa, mutta oon kyllä sellanen ihminen joka tarvii muutakin. Viä kun on kuitenki työpaikka lähellä ja liukuva työaika, niin pystyy järkkään hyvin lapsen kans. Ennen äitiyslomaa kävin 6-14 töissä, siinä ehtii viä koko illan peuhaan lapsen kans. Ja tietty toi taloudellinen puoli vaikuttaa kans. Vai onko ny vaan sellanen vaihe et ois aika päästä jo nollaan ja tuulettuun ni taas jaksais paremmin!
 
Ja kohta sitä hommaa taas piisaa kun on aika laittaa kasvimaa ja -huone kuntoon! Maistuu ne oman maan perunat ihan erilaiselle, nam nam!!! Ja sipulia ja porkkanaa ja yrttejä... Oon kuullu sellasta et kasteluveden takia ulkomaalaiset kurkut maistuu niin ihmeelliselle. Yök, en osta sitä ikinä! Jos kotimainen on liian kallista ni oon mielummin ilman!
 
Työkuvioita mietitään täälläkin! Teen jonkun verran konsertteja/opetushommia kesällä, mutta niiden takia ei joudu olemaan erossa vauvasta kuin muutamia tunteja kerrallaan jos sitäkään. (Isä ja vauva kulkee keikoilla mukana kesän ajan, kun miehelläni on lomaa.) Työhaastattelukin on ensi viikolla edessä, opettajan työhön eli käytännössä töitä olisi iltapäivisin/iltaisin n. klo 15-20. Jos sen saan, työt alkaisi joskus ensi syksynä tai vuodenvaihteen jälkeen (sopimuksen mukaan), eikä Oliveria tarvitsisi edes laittaa hoitoon, koska isänsä on aamupäivät töissä ja ehtisi kotiin ennen mun töiden alkua. Tavallaan kuulostaisi siis suht toimivalta, ainakin teoriassa...

Toisaalta en haluaisi miettiä ollenkaan töitä, koska viihdyn erinomaisesti kotona vauvan kanssa. Ainakin tähän asti olen viihtynyt. Vaikea tietää etukäteen, miltä sitten syksyllä tuntuu! Äitiyspäivärahalla ja kotihoidontuella/opintotuella + satunnaisilla freelance-tuloilla pärjäisi kyllä hyvin, mutta periaatteen vuoksi oli "pakko" hakea täältä oman alani työpaikkaa kun sellainen oli auki... niin tapahtuu tässä kylässä n. 10 vuoden välein... ;)

Tai eihän sitä koskaan tiedä vaikka tekisi, tai siis saisi, numero kakkosen! Onnea vaan Pipskulle!!! Varmistitko jo asian testillä? [:)]

Hei, joskus kun oli puhetta siitä että veroprosenttia saa pienennettyä myös vanhempainpäivärahan osalta, eli sen saisi pienennettyä alle 20% -jos oma prosentti on alle sen-, oletteko onnistuneet ja mikä kaavake se olikaan mikä piti verotoimistossa täyttää?

Noihin ruokakiistoihin en tohdi osallistua, jokainen äiti tekee varmasti niin kuin parhaaksi katsoo oman lapsensa kohdalla. Meillä kasvetaan vielä rintamaidon voimin, hyvä niin koska imettäminen on kuitenkin aikas ihanaa puuhaa... [:)] Mies vieläkin katsoo liikuttuneena vierestä, kun vauva on rinnalla silmät kiinni ja pikkukädet ristissä!
 
juu no sinänsä vähän hassua näin myöhään tänne ruveta kirjoitteleen,kun muut on kirjoitellut heti vaavin syntymän jälkeen..[:D]
mutta on tosiaankin mielenkiintoista seurata muiden samanikäisten vauvojen kehitystä ja vaihtaa mielipiteitä sun muuta kokemuksia..[:)] meidän eetu on nytten sen 2kk ja 3 viikkoa,tämän viikon perjantaina mennään sitten 3kk neuvolaan kuulemaan miten eetu on kasvanut..
tuosta kotiäitiydestä,niin mun mielestä on kans ihanaa kun saa olla kotona vaavin kanssa,eikä mulla tosiaankaan oo kiire työelämään kun ei mulla ees vakituista työtä oo..mut kaikkihan riippuu sit taas siitä,että pärjätäänkö me pelkästään miehen tuloilla kun mun vanhempainraha loppuu..[:-] mielessä on ollut kyl ruveta perhepv.hoitajaksi,mutta saa nyt nähä..[:)]
 
Moro!

Kylläpäs porukalla on ollut asiaa laidasta laitaan... Mutta eka hieman omia kuulumisia ennen kuin kommentoin muitten juttuja. Me oltiin viikonloppuna isännän kaa teatterissa ja syömässä ihan kaksistaan. Joni oli sen aikaa kummisedän hoidossa ja hyvin oli kuulemma mennyt. Pullostakin oli juonut mainiosti, vaikka meillä sitä ei olla pahemmin harrastettu/harjoiteltu (yhteensä ehkä 5 kertaa). Ja pullosta tarjottiin ihan minun omaa rintamaitoa, jota olen pakastanut. Tulipahan sillekin viimein käyttöä [:)]. Muuten täällä mennään suht hyvillä voinneilla, vaikka hieman meinaa koko sakilla nokka vuotaa.

Sitten täällä on käytä pienimuotoista kissanhännänvetoa imettämisestä ja kiinteiden alottamisesta. Meillä ei olla vielä päästy kiinteiden makuun ja enkä ole vielä ajatellut niitä antaakkaan. Katsotaan sitten viikon päästä, mitä neuvolassa sanovat pojan kehityksestä. Jos Joni kasvaa ja kehittyy hyvin, niin sitten olen ajatellut täysimettää ihan sinne kuuden kuukauden ikään asti. Ja kyllähän se rintamaidon koostumus paljolti riippuu siitä, että mitä äiti syö. Eli jos äiti syö terveellisesti ja monipuolisesti, niin silloin rintamaidon pitäisi olla lapselle riittävää ravintoa aina sinne puolen vuoden ikään asti. Ja jos imetysoppaita olette sattuneet lukemaan, niin rintamaidon koostumus muuttuu ajan kuluessa. Ja Pipskun luulisi tämän tietävän, kun kirjoituksistasi päätellen olet/olet ollut lehmien kanssa tekemisissä. Eihän niistä lehmistäkään loputtomiin tule ternimaitoa... Ja minä olen sitä mieltä, että jos lapsi ei syö 6-8 vuotiaana koulussa muuta kuin maitoa ja näkkäriä, niin silloin on kotona tehty kyllä jotain väärin imetyksen jälkeen. Mutta jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee, mutta eiköhän meidän jokaisen lapsesta tule ihan normaali oli ne kiinteät/vellit aloitettu milloin hyvänsä.

Lauranen82:
Olen onnistunut ja eikä siihen mitään kaavaketta tarvita. Tilaa itsellesi soittamalla uusi verokortti verotoimistosta tai sitten verohallinnnon nettisivuilta. Tästä demosta oli ainakin mulle hyötyä -> http://www.vero.fi/verokorttidemo/demo_Eikka_Etuudensaaja/ ja nyt veroprosenttini on 18%.

SuviJ: Meillä Jonilla silmät rähmi tuossa parin kuukauden ikäisenä tosi paljon. Kysyin ko. asiasta lääkäriltä 2kk neuvolassa ja lääkäri neuvo painamaan hellästi silmän sisänurkasta silloin kun putsataan silmiä esim. aamuisin. Kuulemma kyynelkanava saattaa toimia väärään suuntaan tai olla hieman ahdas. Tällä toimenpiteellä meillä ainakin rähmiminen saatiin kuriin. Mutta jos vaiva jatkuu yli puolen vuoden ikäiseksi (vai oliko se nyt 8 kuukautiseksi), niin sitten sitä ruvetaan vasta tutkimaan tarkemmin.

Ja sitten vielä tuosta töihin menemisestä... Olen jo joskus aikaisemminkin sanonut, että asuntovelallisen on pakko mennä töihin mahdollisimman pian, jos meinaa sitä velkaa lyhentääkin. Itse aattelin kans pitää kesälomat vanhempainvapaan päälle ja sitten palata töihin tekemään mahdollisesti osittaista viikkoa. Eli olisin sillä osittaisella hoitovapaalla... Mutta mitään en ole vielä satavarmasti päättänyt, koska tämä elämä on niin arvaamatonta [:)].

Mutta nyt pitää lähtiä hetkeksi pihalle hommiin, kun Joni nukkuu päikkäreitä...
 
Niin siis se minun normaali veroprosentti on jotain 10% ja silti vanhempainpäivärahasta lähtee 20% veroja... yritän siis saada sumplittua niin että kelan tuista lähtis veroja sen mun oman prosentin mukaan. Mutta ehkäpä mä soitan suoraan verotoimistolle niin selvii... [:)]
 
Minto:kovasti haluaisin eläinlääkäriksi,mutta ihan lomittajahommia teen[:D]
Ei oo tehty testiä vielä että olisko toinen pieni unelma tulossa,mutta mahdollisesti ehkä...pidän melko pitkään ennenkuin varmistan asian,ihan vaan sen takia,jos joku menee mönkään ja ehtii jo itse iloitsemaan raskaudesta.Ainon kanssa tein testin vasta toukokuussa,vaikka tämä meidän neiti oli ollut jo hyvän aikaa kasvamassa äidin masussa...oli se yllätys ja hieno asia silloin,eli odottelen taas toukokuuhun ennenkuin teen yhtään mitään...Eipä tuota ehkäisyä oo tullu käytettyä...pillerit vie kaikki halut ja lihoan ihan silmissä...ja kumien kanssa on yhtä särväämistä...mä kun en ehdi odottelemaan[;)](no kun ei henno odotella,on sen verran sexy isukki[:D])
nonii taas...
ja nenn1:juu,kyllähän nuihin lemmujen tissimaitojen kummalliseen maailmaan on tullu tutustuttua,ja jos voi verrata ihmistä ja lehmää toisiinsa niin silloin tää olis ihan normaalia,että maito vesittyy...jotkut lemmut nimittäin vesittävät maitonsa ja lakkaavat sitten lopulta kokonaan tuottamasta.normaalitilanteessa lehmä kyllä tuottaa tasaisen rasvasta ja paksua maitoa koko lypsykauden(aina seuraavaan poikimiseen(miinus ummessaoloviikot))...mä taidan olla sitten tuollainen tuottamaton[:D]
vaikkakin kai tuo neiti olis mun maidolla vielä pari kuukautta mennyt,mutta imetyksen lopettaminen mulla johtu siitä,että neiti imi enemmän ilmaa kun maitoa ja röyhtäili ja oksenteli maidot pois mitä oli juonut ilman takia.parhaimmillaan neljästi piti röyhtäyttää imetyksen välissä ja joka keskeytys sai neidin hermoromahduksen partaalle(kun ei sitä maitoa saakkaan imeä sillon kun äiti sitä tarjoaa)...eli ongelmallistahan se oli...ja tuo imettäminen muutenkin meni siihen,että hyvä jos tunti oli välissä etteikö neiti kinunnu lisää(laske röyhtäytykset pois tuosta tunnista,jotka kesti aina 5-10min.riippuen ilman määrästä.)joten meille sopi paremmin se,että vaihdettiin pysyvästi korvikkeeseen ja vähitellen lisäruokaan.mulla oli vielä kaiken lisäksi pulmana tuo liian nopea maidon virtaus,eli maitoa tuli suihkuten neidin suuhun eikä rassu ehtinyt niellä joten kamala köhiminenhän siitä tuli ja sen jälkeen yleensä kyökkä(jossa taas menetettiin kaikki syöty maito) oon kuitenkin tyytyväinen että sain neidin painon nostettua pelkällä rintamaidolla syntymäpainosta tähän melkein 7kg ennenkuin lopetin imetyksen.jahas...mua huudellaan...gotta go...

vielä lisään niille,jotka ei tienny/jos en oo muistanu kertoa...mä imetin normaalisti vielä 2kk3vkon ikäiseksi,sitten pulloruokinta avuksi lisänä imetykseen=iltapullo(muuten imetys) ja sen jälkeen 3kk iässä soseitten maistelua(plus se iltapullo nania ja silloin tällöin imetys ja lypsyä) ja nyt 4kk iässä pullosta äidinmaitoa(plus velliä ja soseita kahdesti päivässä,velli aina naniin sekoitettuna)...lypsän siis joka ilta Ainolle maitoa,vaikka tuota ei tuukkaan kuin 70ml yhteensä(jatkan vielä käsin lypsäen kun oon eka vedelly rintapumpulla)sit sitä syödään nani-velliseoksen mukana pitkin päivää.joskus on hurjia pätkiä ja maitoa tulee jopa 180ml joskus taas hyvä että saa 20ml nyhdettyä.mutta eilen tulin ajatelleeksi että jos lypsän useamman kerran päivässä saan useampaan kertaan tuon 50-70ml,ei vaan tahdo ehtiä lypsylle kun on yksin kotona ja neiti pitää huolen että on kädet täynnä töitä eikä tuu aika pitkäksi...[:D]

p.s.mun koneen näppiksen ö-kirjaimen alla on leivänmuruja[:D][:D][:D]hassu painella...suosittelen![8D]
 
Nenn1 kirjotti hyvin tuosta syömisasiasta, yhdyn sun mielipiteisiin! Että jos syö ite terveellisesti ja tarpeeks niin lapsikin saa maidosta riittävät ravinteet, ja isomman lapsen nirsoilu ei johdu siitä miten ekat puoli vuotta syö elämästään.Mä tosin aattelin neljän kuun iässä kokeilla jotain ton imetyksen rinnalle, varmaan niitä kiinteitä sitten. Sitten jos jaksais sinne puolivuotiaks osittaisella imetyksellä ni hyvä ois!
 
Eilen tyttö söi pullosta taas niiin nätisti! Täytyy tää viikko ainaki kerran päivässä antaa pullosta ettei si ala viikonloppuna vierastaan sitä kun jää isänsä kanssa kahdestaan. Ja nyt ollaan jo monta yötä nukuttu osittain omassa sängyssä. Illalla nukahdan ite niin nopeesti ettei tuu paljo siirreltyä omaan sänkyynsä, mut nyt olin taas 3.30-5.00 hereillä yskän takia, ni siinä siirtää natiaisen punkkaansa.
 
Meni ne isommat kiukuttelut jo ohi, johtu ihan varmaan siitä rotarokotteesta. Viimeks haettiin disflatylit ja relat siihen, mut nyt jätettiin väliin. Ne maksaa kuitenki aika paljo, ja yleensä kai 3kk:n iässä mahavaivat vähenee, ni ei viittiny ostaa vaan varmuuden vuoks (onneks ei kun johtu siitä rokotteesta ja meni vajaassa viikossa ohi).
 
Huoh, tulis jo kesä...
 
 
Pipsku: Eihän ihmistä ja lehmää voi ihan täysin verrata toisiinsa, mutta eipä tuo tissien maailma kauheasti eroa nisäkkäiden välillä [:D]. Ja ymmärrän täysin sen, että minkä takia teillä ollaan jo lähetty vellien ja kiinteiden maailmaan. Pääasiahan on kuitenkin, että lapsi kasvaa ja voi hyvin.

Niin ja tuohon omaan imetyshaaveeseen vaikuttaa tietenkin se, että kuinka maidontuotanto pysyy yllä. Peukut pystyssä, säännöllisellä ruokailulla ja riittävällä nesteiden juomisella täällä siis jatketaan. Nyt täytyykin siis siirtyä keittiön puolelle tekemään sapuskaa...
 
..oonkin tässä miettinyt että onkos kukaan aatellut uutta raskautta..?[:)]
meillä vieläkin valvotaan yötä päivää..todella lyhyitä tirsoja vain..[>:]oon yrittäny imettää mahd.paljon..mutta mutta...
 
Meillä oli Pinja tuossa la-su välisen yön siskoni luona yökylässä hoidossa. Oli hieman outoa nukkua kun ei ollu tyttö vieressä.vähä välii heräsin kahtomaan sänkyyn :P

Tyttö ollu moksiskaan päin vastoin. Oli nii kiltti tyttö siellä ollu että olispa kotonakin. Yhtä hymyä vaan ollu koko ajan ja nukkunut 8,5h yöunet ja sitten söi ja jatkanu viel 3h unta. Että kiva joo olispa kotonakin. Siskon mielipide olikin Pinjasta ettei se oo vauva vaan nukke. Omat 3 poikaansa ollu vaikeempia hoitaa nii sen mielestä tää o nii helppo tapaus. Ja Pinjalla oli tottakai siellä hirveesti kiinnostavaa tekemistä ku kolme poikaa 13,9 ja 6 vuotiaat häntä viihdyttäneet ja leikittäneet. nyt huomaa ihan selvästi ettei kotona oo hauskaa ku ei oo toisia lapsia häntä äidin lisäksi viihdyttämässä. enne ku viikonloppuna isosisko tulee taas tänne.

Ihanaa oli kyllä käydä iltaa viettämässä. Kumpa vaa olisin sen illan jälkeen saanu nukuttua kunnolla. Ens kerralla menen vasta kyllä seuraavana iltana hakemaan tytön että saan nukuttua. Ei oo viel iha tää mamma tehty noihin aamu viiteen kestäviin kuskinreissuihin. Vaikka ihanaa olikin mutta väsymys vaivaa vielä tänäänkin sen takia.Mutta niinhän se aina tahtoo kaikilla olla että kun ollaan viihteellä nii seuraavalla viikolla kärsitään siitä juotiin taikka ei :P


PInja heräs äske 2h päikkäreiltä. TUossa teen ruokaa nii laitoin sitteriin ja lastenohjelmat näkyville nii viihtyy paremmin kuin että olisi tuo leikkikehä tossa..hermostuu aina vähä ajan kuluttua leikkikaareen.ainoo hetki millo laitan näin on tää hetki juuri nyt ku tulee noi ja teen ruokaa, mutta jos en tee ruokaa nii ei tyttökään ole "tvlapsenvahdin" armoilla.
 
Hiawatha: Jos meillä valvottaisiin noin niin antaisin yöksi lisämaitoa pullosta. Jaksaa pienikin taasen paremmin. 
 
Takaisin
Top