Tammivauvojen arki alkaa

Kylläpä Minttu on ollu suosittu nimi [;)]
Silloin 84-vuonna ku mä oon nimeni saanu ni pappi oli viel varmistanu mun vanhemmilta et haluuttekste nyt varmasti antaa nimeks Minttu... [:D]
Suomessa oli muutama Minttu siihen aikaan, nyt on yleistyny jo paljon. Multa vieläki kysellään et onks mun oikee nimi Minna tms...

Aivan ihana pikkuinen tuo Elegian Eemeli! Ja onpa hän kasvanut!!!!![:)][:)][:)] Tollasen kakun voisit meillekin lähetellä, maistui varmana ihanalle :P
Mun kaveri tekee meille kakut, osaa tehä aivan mahtavia koristeita ja kakkuja.

Meillä Nuutti on nyt 6kg ja 60cm! Että hurjaa vauhtia on poju kasvanut alusta huolimatta[;)] Ja pelkällä korvikkeella mennään enää...Eli kun täältä luin ni pitäskö nyt lopettaa ne D-vitamiinit? ku kyl toi aika paljon syö Nannia, ehkä sen litran just tai väh alle, riippuu vähän. Pitääki tänään laskea paljon menee.
Meillä muutenki kaikki mallillaan, poika on ihana ja tyytyväinen ja ennenkaikkea TERVE! Seuraavan kerran mennään vasta 31.5 lastenklinikalle kontrolliin. En ees enää muista sairaala-aikaa, niin mukaansa on tää arki mut temmannut!! [:)]
 
Ihana nimi SuviJ:n ja pumpulipussin tytöillä! Minttu oli meilläkin yksi vaihtoehto, mutta mulla oli pienenä sen niminen nukke =D Jotenkin ei sitten vaan...

Voi Nenn1... nuo yöheräämiset (ja perustelut miksei herätä miestä..) kuulostaa niin tutulle. Sillon kun ei ole saanu nukuttua/levättyä ja pieni vaan itkustaa ja se toinen VANHEMPI vaan kääntää kylkeä.. Niinä harvoina öinä kun ollaan sovittu että mies hoitaa aamuyön itkut niin on kyllä saanut motivoida itseään pitämään sen päänsä tyynyssä kun olohuoneessa huuto raikaa... tekis mieli mennä laittamaan pulloa lämpiämään ja näyttämään miten päin pitää hyssytellä..[&:] Huonolla omallatunnolla sitten saa viimein unen päästä kiinni. Mutta kun on nukkunut sen tunninkin niin kyllä se jo helpottaa. Auttaiskohan sulla jos yrittäisit nukkua yhden yön eri huoneessa kuin vauva ja isänsä? Silloin et niin helposti heräis itse? Meillä muuten on niitä masuvaivoja pitkin yötä joskus niin, että se itku helpottaa sillä kun hetkeksi vaan nostaa vauvan pystyasentoon ja se röyhtäys pääsee tulemaan. (joskus se tulee pian, joskus ei...) Tutista tuo ei paljon välitä...

Imetys jumittanut kyllä hartioita.. mutta makuullaan imetys auttaa. Välillä siinä kyllä sitten tulee selkä kipeäksi mutta pitää vaan laittaa tyynyä selän taa tukemaan omaa asentoa.

Elegialla hienot ristiäiskuvat! Hauskaa, että pojalle on haalari.. oonkin ihmetelly miksi aina pitää olla kastemekko oli tyttö tahi poika.. vaikka perinteinenhän se on tietty.

Täällä pukkaa flunssaa.. huonoon aikaan tuli, kun velipoika saa tällä viikolla vauvan ja sitä pitäis päästä ihastelemaan!! <3

Pitää lisätä vielä, että oon joskus päässyt nukkumaan minipäikkärit siten, että jos vauveli nukahtaa siihen kun puetaan ulkovaatteet päälle en lähekkään heti ulos vaan nukun ite jonkun puoli tuntia ikkuna auki ja sitten vasta vauva vaunuihin ja äiti lenkille [:D]
 
KAYLIES:et oo yksin niiten raivareitten kanssa...näin menee meilläkin.aluksi oli vähän sellanen olo että miten täs ny olis ku toinen itkee...nyt vaa naurattaa kun toinen vääntää ja on vihanen(raivoo...)ootko ajatellu et olis hampaita tulossa,niinku meillä.Nään Ainon ilmeestä millon ikeniä kutittaa ja millon vaan harmittaa kun imemisen paine sattuu ikeniin.jotkut asennotkin voi olla sellasia missä vaavi ei tahdo olla kun ikeniä aristaa...viimex eilen illalla neiti raivosi isälleen vaivaset 1,5h kunnes sit nukahti reporankana kun annoin tipan tissistä...ei se mitää syöny,periaatekysymys taas...ja sit hornotti isänsä sykyssä pitkän tovin kunnes mentii koko revohka nukkumaan...
 
ei oo hampaita tulossa. osittain johtuu siitä rokotteesat osittain vaan siitä että oli illalla paljon ihmisiä täällä ja olisi pitänyt sitten saada kaikkien kanssa seurustella ja sitten ei malteta sen takia nukkua juurikaan ja sitten mennään yliväsymyksen puolelle.

äsken kans vähä raivos tossa mutta nukahti isin olkapäälle autuaana.. on noi kaksi kyllä niin suloinen näky yhdessä :D
 
Aavalla on nuha :( pikku ressukka on ihan tukossa. Haettiin just keittistä ja nenäfriida kaupasta. Huus koko viime yön ja tän päivänkin on kiljunu ihan kiitettävästi. Tunti nukuttiin ja sit herättiin huutaen, valvottiin puol tuntii ja taas nukuttiin tunti.. niin meillä meni koko yö. Nyt tuo nukkua tohottaa tuossa vieressä. reppana <3
Toivottavasti ensi yö menee paremmin.. Tää mamma ainakin tarvii unta.. Ei ol voinu päiksyjäkään ottaa, ku on jälleen siivottu ja näyttö oli tuossa viideltä. Mies lähtee yöksi töihin, joten en saa sitä hoivaamaan neitiä jos tarve vaatii...

Elegian pojalla aivan ihana kastehaalari [:)] ja tosi hieno kakku.

Kenes lapsilla se Minttu olikaan niminä.. Kiva nimi [:)] Mulla oli lapsena kaverina Minttu (vm. -81)
 
Kyllä tuo kellojen siirto on sitte maailman raivostuttavin asia tällä hetkellä!!! [:@] Tissitkään ei meinaa toimia illasta ku meillä on ollu niin säännöllinen syömisrytmi ja nyt tissit toimii talviajassa [:D] Poika (ihme ja kumma) nukkuu niinku ennenki [:)]
 
Kiva kuulla että täältäkin löytyy Minttuja :)

Minto, nyt huomasin vatsakivuista... mulla on ollut n. kerran-pari viikossa sellanen tosi kova vihlova kipu vatsalla, joka on kyllä sitten hetken päästä helpottanut, mutta se vie kaikki voimat! ja harmikseen se tulee useasti yöaikaan, etten edes jaksa tissiä tytölle heti antaa. Jos siinä nälkä saa niin pulloruokintana isäntä tai isovanhemmat syöttää..  Mutta tuo vaiva ollut jo aiemminkin, ja nyt ei ole voinut raskauden ja imetyksen aikana syödä lääkkeitä..
 
Mullakin on piikkimatto, se on aivan taivaallinen jumihartioille! Monesti nukahdan siihen matolle ja herään vasta jos tyttö alkaa yniseen. Voin todellakin suositella! Ja siitä matosta ei kannata maksaa yli 20e, se on ihan ryöstöä se mitä siitä enimmäkseen pyydetään, jotain 50e.

Ihanan tyylikäs Elegian poitsu! [:)]

Meidän typy tais nyt herätä ähkinästä päätellen, joten täytyy mennä...
 
kyl panadolia ja buranaa saa syödä


oli pakko antaa tytölle kylmää maitoo ei suostu tissii  syömään eikä lämmintä maitoo. ja iha räkäsen limanen on tyttö.


Tutkin tarkemmin asiaa netistä..ja tässä itkusuudessa o myös nyt se rotan oireet. flunssan lisäks. Eli meillä ekat kolme päivää oli sellanen vähä väsyneempi ja toisaalta todella iloinen ja onnellinen tyttö. Eilen maanantaina neljäntenä päivänä alkoi itkuisuus ja tuo tissikiukku ja osittainen ruokahaluttomuus. ja väsynyt on. löysiä ulosteita ja kovia vatsakramppeja. Ainoo mitä hyväksyy syödä kiukkuamatta on vesi ja kylmä maito. Pitkän taistelun ja veden hörpyttämisen jälkeen syö just ja just vähä tissiä. Että nyt tänää o oikeastaan kaikista pahimpana noi oireet. puklaa myös. TAHTOO SEN KANTOLIINAN ja ku osais päättää ottaako tavallisen vai rengaskantoliinan
 
kääk mä olen ollu monta päivää ihan pimennossa kun tietsikka sekos ja ei suostunu toimimaan. tuli ihan ikävä teitä! ja facebookkia...
meillä on ollut hyvin rauhallista ja tasaista tämä elely. nukutaan hyvin ja naureskellaan päivät. välillä pientä itkua ja kiukkua mutta aika vähän. nytkin neiti nukkuu tissi tyynynä sylissä. nukkui just tunnin unet vaunuissa ja nukahti uudestaan syötyään. miltsulle on alkanut kehittyä jo omaa tahtoa aikalailla. kaulan ja leuan alustan tutkiminen on inhottavaa ja siitä alkaa huuto. samoin käsien pujottamisesta paidan tai haalarin hihoihin[>:] todella inhottavaa! ja sitten taas lentäminen eli kun isi tai äiskä nostaa kainaloiden alta ylös vaakatasoon. ja myös se on kivaa kun vedetään lattialta selältään käsistä ensin istualleen ja siitä vielä seisomaan.

kävin eilen shoppailemassa sadeasun typylle. oli niissä hintaa! käytin sen lahjakortin jonka miltsu sai lions clubilta. reiman 80cm haalarit maksoi 109e![8D] ostin sit veden pitävän takin ja haalarihousut jotka maksoi 34e...


kaylies: mä suosittelen et trikoinen pitkä kantoliina, on ihan oikeesti hyvä ja mukava kantaa. ekat 5 sidontaa voi tuntuu hankalalta mut kyl se siitä lähtee sujumaan. ja se on myös halvin... huuto.netistä saa ihan kelpo liinoja hyvinkin edullisesti.
 
KAYLIES:edelleen mä oon sitä mieltä että hampaita se teidän neiti tekee...kylmä tuntuu sen mielestä hyvältä ja lämmin/kuuma sattuu...ripuliakin voi tulla ja kuumetta...seuraileppa maistuuko nyrkit neidille tavallista enemmän...tutista sen meillä huomas kun neidin tutti meni aina vasemmalle puolen ja alko hirvee kitistäminen kun hiero ikeniään tutilla...jos teille ei oo tulos vaan olis sitä rotaa ni samaa sit on meilläki...oireet täsmää ihan justiinsa...
 
Ei syö tuttia juurikaan eli ihan normaaliin tapaan kuten aina ennenkin eikä vaiha puolta. ei syö nyrkkyä kuten ei ennenkään.


Rotan oireita noi o näköjää enemmänkin. Ja Flunssan. Lämmin lisää syljen ja liman eritystä nii se ärsytti mutta nyt ku annoin pullosta sille kerran tissimaidot nii nyt sitten maistu jo tässä illalla tissi kiukuttelematta.

JA PINJA NAURO ÄÄNEEN EKAN KERRAN KUNNOLLA... isin kanssa ovat juuri kylvyssä nii mies huuti mua sinne ja ihmettelin että mitä nii neiti nauraa siellä :D ei oo kylvyssä enne nauranut eikä hymyilly


oon ollu tarkka käsihygieniasta mutta silti ollu eilisen ja tän päivän vähä etova olo. toivottavasti ei mulle tuu sitä sitte.toisalta tääll päi o se noro ja tavan mahataati aalto menossa.


Ainiin ja viel kerran kysyn yhtä asiaa että miten te saatte tänne noin isoja kuvia tulemaan. mie en saa mitenkään ja miten työ saatte ton kuvan tonne liitteenä et näkyy isompana ku mie en saa
 
Tänään on ollu ihme känkkäränkkä päivä syömisen kannalta. Viikonloppuna tytöllä oli syöppöpäivät, söi melkeen tunnin välein koko päivän ja yön, mutta tänään se ei oo halunnu syödä tissistä ollenkaan. Muuten kyllä ihan hyvällä tuulella ollut, känkkiskohtaukset vaan, ku oon yrittäny tarjota tissiä. Nukkumaan mennessäkään ei kelvannut tissi, tutti kylläkin. Ja ihan tyytyvainen oli, mut silti mun oli pakko antaa sille pullosta pumpattua maitoa, ku aattelin, et nukkuu sitte paremmin. Ja pullosta kyllä kelpas tuore pumpattu maito. Ihme meininkiä ku ei voi suoraan tissistä syödä! Mikähän lie??

Kaylies: mulla on huuto.netistä ihan perus puuvillaliina, se makso 6e, eli ei oo kallista. Mutta mä luulen kans, et trikooliina olis parempi. Rengasliina on ainaki helppo jos ei halua opetella sitomisia. Suosittelen, ettet oottais hirveen kauan sen liinan aloittamisen kanssa, koska ison palleron kantamiseen tottuminen on aina haastavampaa ku pienen...
 
no mie oon tolla kantorepulla vuosi mallia 1986 kanniskellu tyttöä ja se jos mikä o paska kantaa ja hartiat o kipiät että oon jo siihen kanniskeluun silleensä tottunu. Ton ongelma o vaa että se o nii hepponen ja surkee että emmä siinä voi tehä muuta ku kävellä kun joutuu ite tyttöö vähä välii pitää tukevasti kii ku tossa ei oo mitään mikä tukis yläkroppaa
 
Kaylies: Ihana hymy tytöllä! Niisuneidin tytöllä myös [:)] Suloisia lapsia kaikilla!

Freyan tytöllä on erikoinen nimi! Kauniin kuuloinen.

Meidän tytön ristiäiset on ensviikolla! Onko muillakin muuten ollu näin hitaita pappeja? Käytiin yli 2 viikkoa sitten sopimassa asiat ja varaamassa tilat jne. Sanottiin että parin päivän sisään ottaa pappi yhteyttä, muttei mitään ole kuulunut. [8|]
 
enaj meillä kans pappi soitti eilen, ristiäiset ensi viikolla...ja varasin sen kyllä hyvissä ajoin [:-] tapaan hänet sit ens viikolla. Kaikilla on niin kova kiire näköjään! paitsi mulla [:D]
 
Takaisin
Top