Minäkin olen ollu pari kertaa jo kunnolla viihteellä. Parin alkoholiannoksen jälkeen olen pumpannut tissit pulloon (säästänyt maidon), ennen baarin lähtöä pumpannut ja kaatanut pönttöön, baarin jälkeen pumpannut pönttöön, mutta aamupäivällä herätessäni olen pumpannut maidon talteen. Mitään vaikutusta ei pojassa ole huomattu vaikka on noita maitoja juonut. Tämän kopsasin suoraan netistä: Kun äiti juo alkoholia, sitä imeytyy äidinmaitoon samalla lailla kuin äidin vereenkin. Jos äiti siis on "yhden promillen humalassa", maidossa on alkoholia yksi promille.Tämä on niin pieni määrä, että kun vauva juo tätä maitoa, vauvan verestä ei enää alkoholia pysty mittaamaan. Tällä perusteella neuvolan lääkärikin voi sanoa, että voit aivan hyvin juoda sen saunakaljan ja toisenkin ja imettää vauvaasi saman tien. Paljosta alkoholista lapsi voi tulla väsyneeksi, veltoksi ja nukkua tavallista raskaammin, mutta tutkimukset eivät ole osoittaneet lasten kärsivän vahinkoa jos imettävä äiti juo kohtuullisesti ja vain harvoin.
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=165