Tammivauvojen arki alkaa

Minto: Mulle eilen lääkäri sanoi että jos on kovaa kipua vatsan alueella niin se voi johtua siitä että kohtuun on jäänyt jotain repaleisia jämiä tms. Hän myös sanoi, että kivut voivat johtua paksusuolestakin, jos siitä painaa.

Itselläni oli jälkitarkastus eilen ja kaikki oli kunnossa. Ehkäisystä puhuttiin, mutten ottanut mitään pillereitä tms. Koska en halua hormonaallista ehkäisyä. Sanottiin että uusi vauva voi tulla heti jos haluaa, mutta jos ei halua niin kannattaa käyttää ehkäisyä, koska olen niin nuori vielä, että voin tulla helposti raskaaksi... Joo-o!

Meidän neiti on paranemaan päin. Flunssassa on ollut, mutta ei onneksi muuta. Korvatkin olivat aivan puhtaat. [:)]
 
ALKUPERÄINEN: pumpulipussi

Nyt en ymmärrä.. Mulle terkka ja lääkäri on sanonu et hormoonallista ehkäsyä EI saa käyttää jos imettää. Ja ny sit täälä porukka keroo alottaneensa pillerit [:-]..?? Oonko ny ymmärtäny jotai väärin??!



Elikkäs yhdistelmäehkäisyvalmisteita ei voi käyttää imetyksen aikana, mutta pelkkää keltarauhashormonia sisältäviä valmisteita voi käyttää. Cerazette kuuluu tähän kastiin... Lisätietoa löytyy täältä -> http://www.tohtori.fi/?page=1750363&id=1227669

Ja sitten päivän/viikon polttava aihe on näköjään alkoholi ja imetys... Itse olen juonut silloin tällöin sen saunakaljan ja joskus jopa kaksikin ja imettänyt sen jälkeen n. 2 tunnin päästä. Joskus olen imettänyt yhden kaljan jälkeen melkeen heti enkä ole huomannut meidän poitsussa mitään erikoista. Sen olen kyllä huomannut, että maidon eritys on vilkkaampaa kaljan juonnin jälkeen. Mutta kaljahan (varsinkin kotikalja) onkin tunnetusti hyvä maidontuotannon ylläpitäjä [:)]. Viinin kanssa olen ollut sitten hieman tarkempi, että lasillisen nauttimisen jälkeen olen vissisti pitänyt sen 3 tuntia taukoa. Muutenkin tuntuu, että mitä nyt pari kertaa olen viiniä lasillisen juonut, että se kisahtaa kupoliin tehokkaammin kuin kalja. Viihteellä en ole käynyt eikä tule varmaan ihan pian lähdettyäkkään. Katotaan asiaa uudestaan sitten, kun poika irrottaa otteensa tissistä [:D].

Niin ja sitten täällä on aikaisemminkin viitattu Imetystukilista.netin sivuihin, joista minä olen ainakin pitänyt kovasti. Siellä asiat on selitetty hyvin ja maanläheisesti [:)]. Suosittelen siis kaikille, jotka eivät vielä niitä sivuja ole löytäneet...

Ja täällä pojalla rapsahtaa mittariin 2 kuukautta!!! Uskomattomaltahan se tuntuu, että vielä 2,5 kuukautta sitten odottelin innoissani näkevän oman lapseni. Tällä hetkellä herra vetää unta kuulaan vaunuissa pihalla. On ollut hieman tavallista enemmän itkuinen sen rota-rokotteen jälkeen... Masussa tuntuu olevan ilmaa vaikka naapureille vähän antais. Mutta eiköhän se tästä taas iloksi muutu [:)]. Tämä äitee taitaa mennä kans vaakatasoon ottamaan pienet päikkärit, että jaksaa illalla touhuilla pojan kaa ja käydä koiran kaa lenkillä...
 
Pupunen, minäki kannoin koppaa portaita pitkin kunnes eräänä päivänä aloin kantaa pelkkää vauvaa ja kappasta oli paljon kevyempää =) Se kyllä herää vähän siinä vaiheessa mutta hyvällä tuurilla nukahtaa uudelleen.

Meillä on isillä kans "kakka-ongelma" (Pipskun  mieskö se lähti "tupakalle" )eli äitiä huudetaan jos vaipassa on muutakin ku pissaa...

Cerazettet aloitin maanantaina... väsyttäny ihan älyttömästi niistäköhän johtuu..

Meillä on hoitopöytä vessassa ja sen yläpuolella on ns. "oskarin oksa" vaatteiden kuivatukseen. Mulla on siitä roikkunu se Liberon paketista tullut amppari, tyttö sille aina juttelee vaipan vaihdossa. Eilen huomasin laittaa semmosen värikkään pyöreän "sukankuivatustelineen", josta roikkuu pyykkipoikia myös siihen yläpuolelle. Pyykkipoikiin voi ripustella vaikka mitä leluja ja ne pelkät  keltaiset pyykkipojatkin tuntuu olevan kiinnostavia :D
 
Noista pillereistä kommentoisin. Itekin pyysin reseptin cerazetteihin. No, sitten lueskelin netistä niistä tarkemmin ja päätin jättää syömättä. Pillereiden sisältämä hormoni (progestiini) siis jossain määrin kuitenkin imeytyy äidinmaitoon ja sitä kautta
vauvaan. Alla pari lainausta pakkausselosteesta (http://spc.nam.fi/indox/nam/humpil.jsp?query=myyntilupanro:%2213569%22)

"Eläintutkimuksissa on todettu, että suuret progestiiniannokset voivat aiheuttaa
naaraspuolisten sikiöiden maskulinisaatiota"...

"Rajoitettuja, pitkäkestoisia tutkimustietoja on saatavilla lapsista, joiden äidit ovat
aloittaneet Cerazette-tablettien käytön 4-8 viikkoa synnytyksen jälkeen. Lapset olivat
rintaruokinnassa 7 kuukautta ja heitä seurattiin edelleen 1,5 vuoden (n=32) tai 2,5
vuoden (n=14) ikään asti. Kasvunsekä fyysisen ja psykomotorisen kehityksen arvioinnissa ei osoitettu eroja verrattuna
lapsiin, joiden äidit käyttivät kohdunsisäistä kuparikierukkaa. Saatavilla oleviin
tietoihin perustuen Cerazette-tabletteja voi käyttää imetyksen aikana. Rintaruokinnassa
olevien lasten, joiden äidit käyttävät Cerazette-tabletteja, kehitystä ja kasvua tulee
kuitenkin seurata huolella."

Oon sitä mieltä, että vaikuttaa vähän vaisulta, jos on olemassa vain yksi tutkimus pillereiden pitkäaikaisvaikutuksista ja siinäkin vain n=14 kasvukäyriä seurattu 2,5 vuoden ikään... Kun progestiini on sukupuolihormoni, niin tuskinpa se välttämättä vaikuttaa fyysiseen tai psykomotoriseen kehitykseen vielä tossa vaiheessa. Mutta jokainenhan tekee päätöksen itse. Oon vähän ehkä turhan hysteerinen näissä, mutta näin nyt täällä. Toivottavasti en lietso huolta pillereitä käyttäville. Kyllähän nuo cerazettet kuitenkin luokitellaan ihan turvallisiksi ja tosi todennäköisesti sitä ovatkin. Ymmärrän, että se ei palvelisi kenenkään etua suositella tuommoisten pillereiden syöntiä, jos ei olisi hyvin vahvaa olettamusta niiden sopivuudesta myös imettäville äideille.

Mutta semmosia. Väsyttää, mutta sepä ei olekaan mitään uutta [:)] Viikonloppuja kaikille!
 
Moimoi taas...

jahas,täällä on tuoreet mammat päässy jo viihteellekki...musta ei kyl oo ollu lähtemään,mut joskos nyt karkais kun neiti ei suostu enää tissimaidolle.ottaa kyllä tisun suuhun ja imasee pari kertaa,sit nielasee aimo annoksen ilmaa ja suuttuu...siinä sitte tampataan kiljuvaa neitiä että saadaa ilmat pois...on siis parempi että teen coctailin omasta maidosta-porkkana-perunavellistä ja nanista...tuntuu kelpaavan ja pitää nälkää paremmin...kurjaa kun joutuu lopettaa imetyksen...mut ei auta...kertokaa jos on vinkkejä...

juu ei se pikku saunabisse siellä tisussa kauaa vaikuta.uuden vuoden aikaan jouduin imettää neidin tunti siiderin jälkee(oli lastenlonkero,eli 2,5%)huomasin tavallista kovempia ilmavaivoja...en muuta...saatto johtrua lonkeron hiivoistakin...kotikalja kans kyl pistää vaavin melkosen lailla piereskelemään...
 
kyllä sitä vissiin yhden alkoholi annoksen voi ottaa melko lailla huoletta kunhan ei säännölliseksi ala. olen muutaman kerran maistellut isännän saunasiideristä ja kerran juonut lasillisen viiniä. lasillisen jälkeen olin tunnin imettämättä. eipä ainakaan huomattavia oireita. ei ilmavaivoja tms.
mut mä olen niin tykästynyt tuon veden juomiseen ja kotona olemiseen et eipä tässä ole tarvettakaan alkaa ryypiskellä[:)]
punkkua tekee välillä mieli mut antaa olla. kesällä sitten kun menee jo vellit ja muut. ja mä reppana kun en saa pumpulla milliäkään irti näistä kannuista![:@] yritin taas viikolla mut ei mitään! ja todella ärsyttävää kun kaikki kenelle asiasta olen maininnut niin heti parkaisee et nyt alkaa maito sit loppua tisseistä! [:o] eihän se sitä piru vieköön tarkoita! eilen oikein nautiskelin kun ihailin pikkuista kun söi hyvällä imulla ja maitoa näkyi huulten välissä. oli oikein sellainen nautiskeluruokailu[:D]

ollaan miltsun kanssa ekaa kertaa kahdestaan kotona! mies lähti kuopiosta hakemaan ostamaansa venettä. tulee onneks huomenna takaisin. ja uus vene mukana!!! kesällä päästään sit miltsun kanssa äkkiä kaupunkiin jätskille! meil on lyhyempi matka kaupunkiin meritse kun tietä pitkin...
 
Mä oon varmaan joku aivan ylinipo tai jotain, mutta mä en oo ees kahvia kehannu juoda imetyksen takia. Ei tulis mieleenkään edes maistaa mitään alkoholia, tosin en kyllä muutenkaan oo mikään juhlija, lähinnä punaviiniä hienon aterian kanssa ja skumppaa hienoissa juhlissa. Kahvia tekis kyl mieli, varsinki ku tuuppaa vähän väsymään välillä... Kofeiinitonta oon juonut, mutta se on pahaa. Kahvin tilalla oon juonu mustaa kaakaota (eli pelkkää kaakaojauhetta, ei sokeria). Mutta oon samaa mieltä teidän kanssa, että jokainen tekee omat päätöksensä ja tuo mun nipotus kohdistuu ihan kokonaan itteeni vain. Tosin se kyllä pännii, jos pienen vauvan äiti polttaa tupakkaa ja hönkii siinä ihan lapsen vieressä.

Miten teillä sujuu massujen kanssa? Täällä tuntuu, että lihoon vaan kokoajan [:@]. En ees syö sitä 500kaloria ylimäärästä, mitä se täysimetys mukamas kuluttaa. Että ei oo täällä ainakaan imetys mitenkään laihduttanut. Noloa tunnustaa, mutta ostin tänään Lidlistä sellaset muotoilevat alkkarit, joiden paketissa luvattiin kaikkea hoikkaa vyötäröä yms. Paskan marjat... Ihan hirvittävän tuntuset päällä. Tuota jenkkakahvaa on niin hirveesti, että oikeen ällöttää. Ja sit toi homma, että on kova nälkä ja ei sais laihduttaa. Ja terveellisesti syön ja jumpassa käyn melkeen joka päivä. Ja silti vaan makkarat leviää [:@][:@]. Aargh!
 
Freya, sama homma! Vaikka syö kevyesti (ei siis laihista, mut kaikki herkut pois), eli ei todellakaan sitä 500 kaloria enempää mitä imetys muka kuluttaa ja liikkuu ahkerasti niin silti vaaka pysyy samoissa luvuissa ja jenkkakahvat ja maha vaan hyllyy eikä pienene mihkä!!! Tuskastuttaa!! Ei haittais vaikka ois hidasta edistymistä, mut ku junnaa paikallaan. Ostin valmiiks jo viiden päivän pikadietin minkä vedän si ku imetys loppuu. En siis yleensä usko mihkä dietteihin, mut jos sais tolla vauhtia painonpudotukseen. Perkuleen vikat kilot vaan junnaa, ja ahdistaa kun ei mahdu omiin vaatteisiinsa. Äskön etin kaapista ristiäisvaatteita ja kaiholla kattelin ylähyllyllä olevia vaatteitani mitä käyttäny viimeks joskus syksyllä..
 
Jep, päivän narinat naristu, nyt valmistautuun ristiäisiin!
 
Yamacraw...VAU!!!te asutte saaristossa...kelpais kyllä muillekkin...en mäkää saa millää maitoa tulemaan lypsäessä kun toisesta tissistä vaivaset 20ml.eilen illalla tein sit sillä lailla,että aina kun toisesta loppu(parin suihkauksen jälkee hidastu tipoiksi)vaihdoin toiseen ja taas toiseen ja taas toiseen...sain lypsettyä näin 150ml.meni siinä kyllä aikaa,mutta silti...kun tuo neiti ei suostu imemään kunnolla tuolta toiselta puolen enkä viittis maidon ehtyä kun kuitenkin neiti sitä halajaa...[:)] vauva se on paras lypsäjä...koneet vasta sitten...
Freya:[&:] nyt tuli paha mieli...mä kun oon tyhmä ja poltan...[:o] ja tietysti neiti joutuu sit hengittämään jonkun verran sitä pahaa hajua kun ulkoa tuun ja sitä hoidan...ei viittis kahta tuntia istuttaa neitiä sitterissä että nikotiini poistuu elimistöstä tai pestä hampaita joka pirun välissä...olen tyhmä...tiedän...MUTTA KUN TÄÄ LOPETTAMINEN ON NII HELVETIN VAIKEETA!!!!![:o] mulla menee hermot jos lopetan...oon niinku persiiseen ammuttu karhu koko ajan ja hypin seinille.tupakalla oon saanu itteni pysymään tasaisen rauhallisena tilanteesta riippumatta...

Aijuu,mä vetelin itteni kuntoon vitamiinikuurilla...Oriflamelta saa sellasta wellness packia,jossa on omegat ym.aamupalan kanssa otan aina annospussillisen niin päivällä on virtaa ku pienes kyläs.vaunulenkilläkin on oikeen vaikee kääntyä kotiin kun tekis mieli vaan kävellä.eikä muuten oo lopulta kalliita...28,50e 21 päivän kuuri.ja aina kun saa yhden kuurin syötyä niin toinen tulee automaattisesti postissa.kivaa ja helppoa...ja tuntuu toimivan[:D]
 
Yamacraw: Mun siskolla oli sama ongelma tuon pumppailun kanssa. Se ei saanut pumppaamalla maitoa tulemaan sitten ollenkaan ja senpä takia sen ostama rintapumppu tuli erittäin vähän käytettynä perintönä minulle. Mutta maidon ehtymisestä hänellä ei ollut kyllä tietoakaan [:D]. Joten viisveisaa niiden ihmisten kommenteista, jotka väittävät maidon tuotannon ehtyvän. Sinähän sen parhaiten tiedät, että millon lapsi saa ravintoa tarpeeksi.

Freya: Jokainen tosiaankin taaplaa tyylillään [:)]. Täällä menee päivässä kolmisen mukillista kahvia ja enkä ole se huomannut vaikuttavan mitenkään meidän Joniin. Mutta olen kuullut myös niitä tarinoita, että kun äiti on juonut kupillisen kahvia, niin lapsi on kukkunut seuraavan yön. Tässäkin taitaa vaikuttaa se, että onko sitä kahvia tullut nautittua raskausaikana. Itsehän join mukillisen taikka kaksi päivän aikana sitten loppuraskaudesta, kun se ei enää etonut.

Pipsku: Mä kyllä ymmärrän, että se lopettaminen on tosi vaikeaa. Mutta jos olet edes vähentänyt, niin sekin on jo iso saavutus! Itse olen (vielä) pysynyt tupakasta erossa, mutta välillä meinaa olla pinna niin kiriällä, että tekis mieli marssia tupakalle. Niin ja kyllä se tupakka maistuis aina sillon kun on sen saunabissen juonut... Jotenkin itellä tupakka ja alkoholi kulki käsi kädessä. Mutta kerran tässä nyt olen ollut savuttomana jo viimeiset 10 kuukautta (lopetin plussaamisen jälkeen), niin sama kai tätä on jatkaa [:D]. Älä siis pahoita mieltäsi siitä että poltat vaan yritä kerätä joka päivä lisää voimia lopettamista varten! Ja jos et siihen pysty, niin älä soimaa itseäsi... Eihän meistä kukaan ole täydellinen tässä maailmassa! [:)]

Ja sitten tuohon omaan löllyvään keskivartaloon... Mä olen ollut aika ihmeissäni siitä, että olen kyllä syönyt hyväskää aika reilustikin synnytyksen jälkeen ja siitä huolimatta on kilot karissu (enää siis vajaa kilo raskauskiloja jäljellä). Mutta onhan tuo vatsan seutu kyllä kieltämättä aika epämäärästä massaa [:'(]. Mutta jotenkin sekään ei haittaa, kun kelpaa omalle miehelle juuri tällaisena [:)]. Tai sitten se on niin sokaistunut näistä maidon täyttämistä isommista rinnoista...[;)] Tiedä sitä sitten, mutta kyllä mä aattelin nyt aloittaa vähän tehokkaamman kiinteytyskuurin, kun alkaa olemaan jo päivässä tietyt rutiinit ja alkuhärdellit ristiäiset mukaanluettuna on pois alta. 

Taitaa taas riittää tässä koneella istuminen, että kerkiää tekemään päivän pienet askareet pois alta sillä aikaa, kun Joni nukkuu ulkona.
 
Moi kaikki!
 
Elossa ollaan ja hengitellään, flunssa-aallosta yritetään selvitä parhaamme mukaan. Jäljellä olen enää minä ja pikku-ukko. Pia piteli nelisen yötä korkeeta kuumetta ja nuhaa on ja ihmettelin suuresti, miksei suostunut mitään juomaan tokana kuumeyönä, mutta nyt ite kurkkukivun saatuani en yhtään ihmettele, ei pysty nielasta ollenkaan. Onneksi lämmin juoma autaa ja vesi tuolla pöhiseekin.
 
Juho on pojan nimi, en ole tainnut sitä tänne kertoakaan. Kaste oli viimekuun 21 pv ja ekaa kertaa kirkossa, kaikki muut on kastettu kotona.
 
Juho on nyt löytänyt kätensä. Jumppalelussa on yksi nalle roikkumassa ja sitä nyrkein tavoittelee jo kovasti. Laatikkosängyn kuvioita kans tapailee ja ihmettelee suhinaääntä, joka silloin lähtee. Ja meillä jutellaan kakkosen tekemälle taululle ja risuhevoselle, jonka laitoin roikkumaan sängyn viereen. Sille hepalle pitää ihan kiljua ja komentaa[:D].
 
Juho on kova poika juttelemaan. Me vietämme pitkiäkin toveja vuorotellen jutellen toisillemme. Välillä on hymy naamassa ja jo hetkessä vääntyy naama irvistykseen ja sillain kitisemällä kirahtelee, kun kertoo esim ilmakuplan kierrosta mahassa ennen röyhtin tuloa. Ja kun pidän pojan käsien välissä pystyssä kainaloista, ottaa juho oikein rennon roikkuasennon ja äkistää kakan! Se on meidän kakkaamisasento, Pia oli jalkojen päällä puoli-istuen makuullaan isin sylissä ja teki antaumuksella halut pöksyyn.
 
Joo, pakko mun on maate mennä, kuume nousee iloisesti. Ei auta.
 
Palajan paremmalla ajalla.
 
meidän neitillä o näköjää tullu nyt rutiiniks tuo että aina ennen nukahtamista pitää vänistä ja kiukuta. siis iha aina. eikä sillä masua väännä vaan se on juuri sellaista kiukku että en halua nukkua, hieroo silmiään ja yrittää pitää itteään hereillä väkisin. Neuvolan tädin mielestä se on masu vääntelyä....SEKO ämmä.  samalla tavalla vanhemmatkin penskat aina välillä kiukkuaa ku ei haluis nukkua.ja ku tytöstä vielä näkee sen että se yrittää väkisin valvoa.illalla o yleensä se pahin kiukku..kestää tunnin ja sitten nukahetaan reporankana. päivällä 15-20minuuttiin kestää se.


mie olin höperö: tein rahkatorttua..ja pistin hedelmiä joukkoon..unohin laskeen niistä tulevan nesteen joten nyt se ei välttämäti hyydy.HUOH.


hehe...hyyty...laitoin sittenkin liikaa liivatetta..se on pomppiva hyytelökakku nyt :P
 
Täällä on mieli yhtä harmaa kuin ilmakin... :( Päätä särkee, väsyttää, itkettää ja kaupan päälle vituttaa niin, että tuntuu ettei veri kierrä päässä... Tätä päänsärkyä on nyt kestänyt jo reilun viikon ja eikä mitkään napit auta. Niska ja hartiat ovat vaan niin totaalisen jumissa, että juilii tuonne pääkoppaan ja nyt parin viime päivän aikana on alkanut lähteä vasemmalta puolelta selästä tunto. Aamulla herätessä päänsärky on pahimmillaan ja siinäpä vasta on mukava päivän aloitus [:(]. Väsymys johtuu eilisten päikkäreiden katkonaisuudesta ja viime yön 3 tunnin valvomisesta. Nämä kaksi asiaa tuppaa laittamaan pääkopan jumiin, joka purkautuu nyt itkuna ja vitutuksena...

Mutta kerran nyt rupesin avautumaan, niin avaudutaan sitten kunnolla... Eli tähän jumitilaan syynä on tietenkin imetys. Vaikka olen hommannut itselleni imetystyynyn, niin sen hankinta meni liian myöhäiseksi. Hierontaa mieheltä saa kinuamisen jälkeen, mutta sekin on joko yhdellä kädellä epämääräistä lääpimisitä (samalla kun kattoo tellua) tai sitten muutaman minuutin pikahieronta. Hartiajumpalle ja -venytyksille ei tunnu olevan aikaa. Kaikki vapaa-aika (ts. aika jolloin Joni nukkuu), jonka pojan hoitamiselta jää menee kodinhoidollisiin tehtäviin. Ja olen huomannut, että mua huippaa tosi herkästi. Varsinkin jos kumarrun ottamaan jotain lattialta... Pitäis siis varmaan varata aika hierojalle... Mutta eihän ilta-aikoja saa vasta ku 2-3 viikon päähän ja sitten mut on tätä menoa kiikutettu jo sairaalaan...

Väsymys löi jotenkin eilen ihan satanolla vasten kasvoja, kun päikkärit jäi vain ainakin minun osalta nukkumisen yrittämiseksi. Jonilla on ollut rota-rokotteen jälkeen masun kanssa taistelemista ja eiliset päikkärit meni siihen, että jätkä ähisee ja puhisee, sylkee tutin ulos, itkee ja piereskelee, minä laitan tutin suuhun ja rauhoittelen ja sama ralli alusta ainakin sen yks kakskymmentä kertaa. Ja samaan aikaan isäntä vetää unta kuulaan kuorsaten vieressä [:@]. Vasta sitten havahtuu, kun minä 1,5 tunnin jälkeen tuumaan päikkäreiden menneen takkuamiseksi. Mainitsin toki asiasta heti ja siihen mies tuumaamaan, että eihän hän olisi voinut myöskään muuta tehdä kuin laittaa tutin suuhun. Eihän hänellä käynyt pienessä mielessäkään, että olisi ottanut pojan syliin ja lähtenyt häntä rauhoittelemaan vaikka alakertaan ja antanut minun nukkua ees puolen tunnin päikkärit yläkerrassa. Yöllä meni samanmoiseen toimintaan tunnin verran aikaa ja jälleen kerran toinen viettää aikaansa höyhensaarilla. Sitten kun Joni vihdoinkin nukahti en enää saanut unen päästä kiinni ja tuijottelin kattoa parin tunnin verran. Sitten kun olin juuri nukahtanut, niin Joni heräsi syömään.

Nyt varmaan moni ajattelee, että minkä takia en herätä miestä rauhoittelemaan poikaa? Mutta mitä järkeä siinä enää sitten on, kun olen jo itse herännyt toisen itkuun? En minä ainakaan enää siinä vaiheessa saisi nukuttua vaan kuuntelisin, että saako mies toisen pienen rauhoittumaan. Kylläpä nyt tuntuu kaikki vastustavan ja kovasti... Ja tässä mielentilassa tulee ehkä tahtomattaan kärjistettyä asioita. Eikä tilannetta yhtään auta se, että Joni taistelee jälleen kerran päikkäreitä vastaan. Täytyy varmaan kohta luovuttaa ja laittaa toinen pihalle unten maille. Ajattelin, että olisin saanut toisen nukahtamaan tänne sisälle, että oisin voinut hyvillä mielin itekkin nukkua päikkärit siinä samalla. Jotenkin en ole sen Varkauden tapauksen jälkeen voinut toista nukuttaa ulkona luottavaisin mielin... Vähintään puolen tunnin välein olen käynyt sisällä touhutessani kurkkaamassa oven raosta, että onhan vaunut siinä kunnossa mihin ne jätin eikä itkua kuulu. Ei näin hermoheikon ihmisen olisi saanut kuulla koko tapauksesta yhtään mitään... [:(]

Toivottavasti huomenna ainakin mieli olisi aurinkoisempi... näin ainakin uskon, jos vaan tämä päänsärky päästää edes vähän otettaan irti minusta. Burana-paketin kautta siis ulos, kun ei noista grammasista Panadoleista ole mitään apua.
 
Mä en uskalla viä vetää ateriankorvikkeita kun imettää. Sitten kun loppuu imetys niin viiden päivän pikadietti heti alkuun. Nyt oon kans kokeillu vähähiilarisella valiolla mennä, mut tuntuu ettei sekään auta niin hyvin kun joskus aikasemmin. Varmaan liian vähä proteiinia syöny kuitenki. Nyt kun ristiäiset on ohi niin alkaa kunnon aherrus läskien eteen! Eikä mua se huoleta etten miehelleni kelpais, mutten kelpaa itelleni!!!!
 
Nenni kokeile vaihtaa tyynyä sängyssä tai nukkua välillä ilman tyynyä. Myös lämpötyynyllä voi ja kuumalla suihkulla hartioita ja niskaa lämmitellä ja sen jälkeen venyttele. Tai sitten aika rankalle kuulostava tapa mutta jääpalalla. Eli tarvitaan jääkuutio aika iso ja pyyhe. Toinen voi sua sillä sivellä. ELI seuraavan laisesti: jääpalalla hierotaan jumiutunutta aluetta kunnes se kihelmöi ja sitten kuivataan ja sitten taas sivellään jäällä kunnes kihelmöi ja taas kuivataan.. näin tehdään kunnes iho turtuu siihen kylmään eli se saattaa sattua se turtumisen tullessa mutta normaalia. Sitten kuivataan alue todella hyvin ja pistetään vaikka lämmin huivi kaulaan. Eli tämän on paikallis hoito. Laskee turvotuksia todella hyvin ja tuntuu aluksi ilkeelle ja kipeälle mutta rentouttaa. Minulla auttoi olkapään koskuun aikoinaan. Opeteltiin koulussa tämä fysikaalisen hoidon tunneilla.

Tuntuu ehkä raskaalle mutta yksinkertaisesti myös liike auttaa jumiutumiseen,voi tuntua että ensiksi menee vaa pahemmin jumiin mutta mulla ainakin nyt on ollu paremmassa kunnossa kun olen PInjaa nostellut. Siehä voit käyttää JOnia jumpan apurina :)
 
Meillä on "piikkimatto" kovassa käytössä kun menee lihakset jumiin. Auttaa taatusti! Matolla lepäilyn jälkeen olen kylmägeeliä laittanut kipeimpiin kohtiin ja seuraavana päivänä en edes tiedä olleeni jumissa.
 
nyt olen mie kyl jumissa..losahti tossa illan aikana ku voinu aina olla hyvässä ryhdissä tytön kanssa ku piti LAUKKUFRIIKIN laukkuja ihastella ja sitten otimme 2,5h itkuraivarit ku tyttö ei koko päivänä 30minuuttia pitempiä unia suostunut nukkumaan eli päivän aikan vain 4 päiväunet. Ja itkuraivarin aikana ei suostu syömää pullosta eikä tissistä maitoa, MUTTA vettä joisi vaikka pullollisen. Eli keitettyä vettä jos joku muuta epäilee. Sain ihanan pikkulaukun hintaan 2,9e koska sain emännän etuja sen verran hyvin :D JEE.

Ja tein Tupperissa kerrankin hyvän myynnin, paitsi provikat menee kylläkin uusien tuotteiden hankkimiseen että käteen ei jää ku 20e ja tietty materiaalien hankkimiseen (kuvastot ja tarjouslehtiset)
 
Takaisin
Top