Tammivauvojen arki alkaa

Minä varasin papin tosi ajoissa, ristiäisiä edeltävänä päivänä soitin itse papille kun hänestä ei kuulunut! Pappi kyllä sanoi että olisi soittanut minulle 10 minuutin sisään [:D]
 
meillä pappi kans soitti vasta samalla viikolla. Syy oli selvä. Oli kaks viikkoa hirveässä flunssassa eikä vielä puhelimessa ollessa meinannut saada kunnolla ääntä.kastekynttilän unohti tuoda tilaisuuteen ja lupas tuoda sen tulevalla viikolla nii eipä oo kuulunu eikä näkyny sen jälkeen ollenkaan.
 
Tunnetusti noiden pappien perään saa soitella... Ite kun soitin kirkkoherranvirastoon, niin siellä täti tuumas, että jos ei viikon sisään pappi ota yhteyttä, niin ei muuta ku uudestaan soittamaan sinne. Ja näinhän minä todellakin jouduin tekemään ja tämän toisen puhelun jälkeen pappi soittikin sitten melkeen heti.

Täällä se sunnuntain vitutus-/masennusmaksimus on taakse jäänyttä elämää [:)]. Otin sitten oman olotilani ja jaksamisen miehen kanssa puheeksi. Tuumasin myös, että toivoisin häneltä hieman enemmän oma-aloitteisuutta Jonin hoitoon. Meillä kyllä mies hoitaa poikaa mielellään ja vaihtelee ne kakkavaipatkin, mutta ennen kuin se on tapahtunut, niin minun on pitänyt asiasta mainita. Kai siinä on ollut takana myös se, että mies pelkää astuvansa mun varpaille lapsenhoidossa ja siitä sitten aiheutuisi ylimäärästä eripuraa. No oli miten oli... Yöheräämisiin ei voida oikein vielä tällä hetkellä tehdä muutosta, kun poika on kuitenkin rintaruokinnalla. Ja näyttäisi olevan nyt ne rota-rokotteen vaivat kärsittynä eli poika nukkuu yöt yhtä hyvin kuin isänsä, paitsi syö sen 2 krt/yö [:D]. Hartiat ja niska on yhä ja edelleen jumissa, mutta tuntuisi olevan hieman parempaan päin kun ei kerta ole enää aamusin pää niin julmetun kipeä. Nyt pitäis ottaa vielä itteään niskasta kiinni, että sais varattua ajan hierojalle... Siinä vasta onkin tekemistä [:D].

Oho... Oon taas istunu tässä koneella kohta tunnin ja Joni alkaa varmaan kohta heräilemään päikkäreiltää tuolta ulkoa. Oli kyllä vallan makia keli käydä vaunuttelemassa kera koiran. Nyt pitäis ruveta siivoamaan, että on sitten kiva tulla pääsiäislomalta takas kotiin. Huomenna siis pakataan kimpsut ja kampsut autoon ja mennään mökille pääsiäiseksi... Jospa sitä tulis korkattua pilkkikausikin tälle talvelle [:)].
 
Meillä meni tuo pappi homma silleen, et ku soitin kirkkoherranvirastoon ja varasin kirkon sekä papin, sain papin puhku numeron johon kilauttaa n. 2 vko ennen tilaisuutta. Soitin ja sovittiin aika kastekeskustelulle, se oli pe ku su oli ristiäiset. käyiin vaan läpi mitä virsiä oli mielessä jne. sekä annettiin se maistraatin paperi sinne. tosi rento juttu.

Ihana tuo Pinjan kuva Kaylies! Meilläkin naureskellaan kylvyssä [:)]
 
on kyllä söpöjä hymyjä ja pikkuisia!![:D]
Elegian pikkumies on melkoinen isäntä hienossa haalarissaan!
Laitan tähän yhden hymykuvan meiltäkin.

hauska juttu sieltä meidän lomareissulta... miehen serkun lapsilta kun kysyttiin et mikä oli kivointa lomalla ni nuorempi veljeksistä sanoi että Maijan katselu (eli siis tämä meidän pikkuneiti). Aika suloista! kaverilla ikää 5v...

on noista hammasjutuista ollut puhetta niin luin jostain et ne hampaan puhkeamisoireet voi alkaa jo parikin kuukautta ennen itse hampaan puhkeamista!!??[&:]
ja sitten löysin jostain nettikaupasta jonkun juuren jota annetaan lapsen pureskella ja se lievittää ienkipuja? kuulosti oudolta mut siinä oli vakuuttavan kuuloinen selitys asialle.
 
Ihanaa pääsiäistä kaikille mammoille ja vauvoille!!!!!!!![:D][:D][:D]
Meillä alkaa täällä "työleiri", kavereita tulee viikonlopuks remppaamaan ja siivoamaan, talo kuntoon ristiäisiin:) aateltiin korkata pihasaunakin nyt ku viimeks jouluna on siellä oltu! harmaata on mut toivotaan et se aurinkoki näyttäytyisi.
Nuuttikin oli ihanasti viime yönä vaan KERRAN heräs syömään! Oon siis ite saanu nukuttua kans ni nyt oon reippaana puuhaamassa!!!
Nauttikaa pyhistä ja pääsiäismunista![:)][:)][:)]
 
Hö, ei täällä ainakaan olla pääsiäisen vietossa vaan tylsistytään kotona. Oon käyny lueskeleen muitten juttuja, mut aina tyttö sylissä etten oo viittiny kirjotella. Tää yhellä kädellä kirjottelu on aika hidasta ja työlästä! On kyllä ny niin mieli maassa ja mölliolo että huh huh!! Sitte ahdistuksissaan ravaa jääkaapilla ja masentuu vaan enemmän. No, eiköhän se tästä jossain vaiheessa.
 
Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Tyttö nukkui viime yönä yli 5 h putkeen! [:D] Ennen puolta yötä  nukahti ja vasta viideltä kuului sängystä vaativa kiljaisu.... ei kun tissille ja siinä vaiheessa oli vaippakin jo niin märkä etten viitsiny ottaa sänkyä kastelemaan vaan hoitopöydällä samalla imettäessä yritin vaippaa vaihtaa.. ainaku tissi irtos kauuuhea parku [:D] että älä äiti viiti!!

Menkat jatkuu neljättä päivää. Nää on jo toiset, luulisin ainaki että ne parin päivän veritipat helmikuun lopulla oli sitä. Mutta ILMAN KIPUA JA TUSKAA!!! Kummallista, aina ennen saanu syödä eka päivät Ibumaxia. Nyt oli kyllä silti ihan klassiset PMS- hermonmenetykset edeltävästi...[&:]

3 kk neuvola oli, meidän pieni on 60 cm pitkä ja paino oli tasan 6 kg! Päänympäryskin kasvaa hyvin. Sitä temppua meillä ei vaan vieläkään osata että nostettais pää mukaan kun selältään käsistä vedetään ylös. Näyttää niin kuin oikeen tahalleen vetäis sitä takaraivoa alas että minähän en tästä nouse!! Kiukkua piisasi muutenkin kun oli sekä  toinen rota että se viitosrokote. Temperamenttinen tyttö, naureskeli neuvolan tätikin...

Meille tuli pari pääsiäiskorttia ja ne on esillä, sitten hain maljakkoon pajun ja muita oksia, on jo hiirenkorvalla. Rairuohon siemeniä en taaskaan löytänyt (ne löytyy aina kesällä..) Kotosalla vaan oltu, aioin käydä kiirastorstaina messussa mutta migreeni esti senkin. suklaamunia on syöty... Huomenna käydään kai American Car Showssa, pitää varata vauvalle kuulosuojaimet ja muutenkin pysyä kauempana meluisimmista paikoista. Mitähän siitäkin tulee [8|]
 
En nyt halua pilata kenenkää pääsiäista mutta pakko kertoo....

Esikoisen isä yritti toissapäivänä tappaa itsensä, ja "pienellä viiveellä" tulee siinä onnistumaan. Makaa tällähetkellä sairaalassa aivokuolleena.... huh huh...tässä on ollut hällä kaikenlaista ongelmaa, kaikki ulosotossa...hakenut poikaa kännissä päiväkodista-> ilmoitus lastensuojeluun jne..en jaksa kaikkea luetella.
Tässä nyt sitä ootellaan "viimeista soittoa" sairaalasta.

Kamalaa tämä odottelu kun ei tiedä mitä pojalle sanoisi... kerroi kyllä että iskä on tosi sairas eikä varmaan parane...sanoi vaan et sittenhän mä oon täällä sun tykönä hieman pidempään... mut sitten kun se lopullinen uutinen pitäisi sanoa...

Muuten kaikki ok... Rami aivan rakastunut isoveikkaan, ei ole mulle tai iskälle nauranut ääneen ...mutta keskenään veikan kanssa höröttelevät pitkät tovit[:D]
 
voimia sulle piude. Kyllä ne oikeat sanat löytyvät mutta ei aina ne oikeat lohdutuksen sanat. Tuet poikaa paljon ja teet sen selväksi ettei hän ole yksin. Käsitelkää ajan kanssa paljon asiaa ja jos näytättää että poika sulkeutuu niin käykää jossakin porukalla juttelemassa.

Oman perhepiirin tapahtumista viisastuneena (myös itse kokeneena(isä kuollut)) nii olen sitä mieltä että kaikki jotka menettää nuorena isän/äidin siskon tai veljen pitäisi käydä terapiassa jonkin aikaa.
 Kaksi serkkupoikaa tappanut ittensä ku eivät oo käyneet juttelemassa missään eivätkä ikinä käsitelleet asioita mitenkään vaan sulkeutuivat. siitä perheestä ei ole jälellä kuin yksi poika enää, kun äiti kuoli kolarissa 15v sitten, isä sydän kohtaukseen 3vsitten, keskimmäinen ampu ittensä 2v ja nuorimmainen kuukaus sitten hirtti ittensä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=v96X5I4gnBU

Tulin laittamaan tuota animaatiota ja toivottelemaan kaikille vielä hyvää Pääsiäistä, mutta Piude tuo sinun tilanne vetää kyllä aika sanattomaksi. Voimia sinulle ja viisautta pojalle kertomiseen.
 
Heipsan! Oliver päiväunosilla joten kerrankin äipällä kaksi kättä käytössä! Muiden tapaan minäkin imettäessäni selailen näitä juttuja, mutta se kirjottaminen onkin sitten vähän hankalampaa. Onkin tuo nukkuminen maistunut herralle viime aikoina kiitettävästi, muutama viime yö ollaan menty muistaakseni 1-2 imetyksellä. Perhepedissä kun nukutaan niin joskus en itsekään herää kunnolla imettäessäni, sen verran vaan havahdun että saan laitettua rinnan hollille ellei se jo siellä ole... [:)] Olo on ollut koko porukalla levännyt aamulla herätessä, tätä lisää!!

Kevättä kovasti ootellaan ja sitä että sulais takapihalta lumet, pääsis sitten vihdoin laittamaan sitä kuntoon. Oliver on ihanan iloinen poika, niinkun varmaan useimmat vauvat on tässä iässä... tosi kekseliäästi käyttää niitä äänteitä ja pärinöitä mitkä osaa, ja keksii joka päivä uusia... ja nauraa kun äiti ja isi yrittää matkia. Ei ihan ääniala vaan meillä riitä vastaavanlaisiin suorituksiin! Päristelemään olen kyllä minäkin oppinut. [:D] Hiljaa kuuntelee kun minä laulan, ja hymyilee suloisesti kun laulu loppuu. Lastenkonserteissakin ollaan käyty ja vauvamuskariin ilmoittauduttu myös, laulaminen ja leikkiminen ja musiikki yleensä kun edistää vauvoilla puheen oppimista, niin tuosta ei ole varmaan ainakaan haittaa näin kaksikielisessä perheessä!

Appiukko on ollut käymässä toiselta puolen maapalloa, ja niin mukavaa kun se onkin niin alkaa välillä vähän keittää, kun ei oo hetkeäkään omaa aikaa. Tai siis että jotenkin sen läsnäolon aistii täällä kämpässä koko ajan vaikka ois toisella puolella taloa, kyllä te tiedätte mitä tarkoitan! Enkä mä jaksa puhua koko ajan väsyneenä englantia, enkä varsinkaan Oliverille ukin läsnäollessa. Miksi puhuisin? Meidän persoonat ei tosiaankaan kohtaa, eikä kulttuurierot varmaan auta asiaan. Mutta yritän vielä nämä pari päivää sinnitellä!

On muuten tosi huono yhdistelmä tuo ehkäisypillereiden syönti ja huonomuistisena kotiäitinä oleminen. Eilenkin taisin syödä cerazettepakkauksesta sunnuntain kohdalla olevan pillerin, se kun sattui olemaan seuraavana. Mikähän mahtaa olla ehkäisyteho, saadaanko pian lisää vauvauutisia?! [:D] Kuukautisia mulla ei ole ollut eikä varmaan perinteen mukaan tulekaan, kun on nuo cerazettet käytössä, niin vaikee sitten niistäkään mitään laskeskella... jälkikasvun suhteen olemme kyllä ajatelleet panostaa määrän sijasta laatuun, mutta totta puhuen en pahastuisi vaikka "vahinko" sattuisikin käymään. Tarkoituksena kuitenkin nauttia täysillä Oliverin vauva-ajasta ja varttumisesta ja yrittää muistaa syödä noita pillereitä edes silloin tällöin... [:-]

Ai niin, tuntuis että se 3kg on jäänyt nyt jäljelle raskaudesta mikä ei lähdekään ihan niin helposti pois, jos ollenkaan! Mutta oikeastaan ei se edes haittaa, onpahan hyvä syy ostaa uusia ihania vaatteita. [:D] Ja edelleen elän toivossa, että ne vanhat kesävaatteet sopisi sitten kesällä...

Mutta nyt menen hetkeksi joogailemaan ja jatkan sitten päivän askareita. Mukavaa pääsiäistä kaikille, Piudellekin kaikista suruista huolimatta!
 
PIUDE:
Kovasti voimia jaksamiseen...onhan se kovaa elämää,mutta kaikesta huolimatta elämän kiertokulkua.Toinen lähtee ja toinen syntyy.Joskus oman käden kautta,joskus ihan luonnollisesti.Mulla isä ampu ittensä kun olin 10v.Soitin ambulanssin isälle,joka retkotti keittiön tuolissa kivääri kädessä kun äiti oli shokissa...ja kyllä musta vissii ihan järkevä ja tasapainoinen aikuinen on tullu...=) ihanan tyttären ainakin oon saanu ja ihanan kullan <3
Meillä pääsiäinen lähti käyntiin torstaista kun lähdin kaverin kanssa parille,nooh,tuli siinä vissii sitte otettua nii paljon että eilinen meni sängyn pohjalla.isukki hoiteli neitiä innossaan koko päivän ja äiti sai levätä...nyt täällä tehdään ruokaa ja siivoillaan kun isoveljen kuus lasta ja isoveli ja sen vaimo tulee meille yöksi.tuunailin tuossa aamulla 10 leivitettyä pihviä ja laitoin 6 marinointiin ruokakerma-mausteseokseen,sit on sipulia,valkosipulia ja ruokakermassa haudutettuja kasviksia...luulis taas masujen täyttyvän...tietty viel makkarat ym...illalla sitten pihasaunaan ja kylpytynnyriin loikoilee...[:)][:)] sitäpä meidän pääsiäinen...voi jestas ku koko kämppä kaikuu kun ain vähän huutelee ja kiljahtelee...oppi vissii uuden äänen ja nyt harjottelee sitä oikee urakalla...[:D] siis kotipääsiäinen täälläkin tulossa,mut ei haittaa yhtää.kotona on kiva olla <3
 
Mä olen niin iloinen [:)][:)][:)]!!! Meidän tyttö on syönyt tissiä taas hyvällä ruokahalulla. Tissiraivaria ja syömiskieltäytymistä kesti 5 päivää, ja se oli kyllä tosi rankkaa. Neuvolasta tuli ohje, että ei saa missään tapauksessa antaa pullosta maitoa, jos vielä aion imettää. Viidennen päivän iltana sitten päätin, että paskan väliä millään neuvolan tätin höpinöillä, meidän vauvan ei tarvii enää nälkää nähdä. Sitte annoin pullosta maitoa ja kappas, sen jälkeen on tissi maistunut kokoajan paremmin ja paremmin. Tänä iltana tissi on uponnut suuhun vaivattomasti jo monta kertaa! En kyllä usko tohon tuttipullojuttuun ollenkaan, että vauva "kiukuttelee" sen takia, että haluaa pullosta maitoa. Ja mun on tosi vaikee uskoa, että vauvat pystyy ajattelemaan syy-seurausjuttuja tarpeeks pitkälle ymmärtääkseen, että kannattaa kiukutella 5päivää, niin saa pullomaitoa. Ennemmin mä veikkaan syyksi jotain kasvuvaihetta, ehkä hammaskipuja tai muita suun alueen kasvamisia.

Piudelle paljon voimia!! Kuulostaa todella rankalta, mutta uskon, että pystytte hyvällä tavalla puhumaan asiasta!
 
meillä kans loppu tissikiukuttelu. se rotaroke oli siihen syynä ja että meille tuli sitten tytölle RS viirus kylään. se ei vaa jaksanut syödä ku oli väsy. annoin pullosta nii yleensä herättyään sitten jakso jo syödä. nyt on syöny tissistä ihan normisti vaikka o saanu pulloa välistä.,

Nyt nukkuu sitterissä..nostin sen niin ylös ku pysty ettei oo istuvassa asennossa. Yskii ihan hulluna ja on todella räkänen.käätiin päivystyksessä tarkistustattaa korvat ja keuhkot ja ne oli ok. Ei meinannu se vastaanoton täti ottaa meitä päivystykseen mutta mie vähä ärähin sille että en lähe tuosta noin ajamaan 80km Kysille jos tytöllä ei ookkaa mitään erikoista mitä täällä ei osata hoitaa.Lääkäri oli vaa hyvillään että sai välillä hoitaa pientä ja myös siitä että kävin tarkistuttamassa ja varmistamassa että kaikki o ok silä siel ollu ny viikonloppuna vähä välii joku pikkunen rs:n kourissa spriiraa hengittämässä ja joutuneena osastolle, etä oli kiva tehä välillä tällänen kiva diagnoosi siinä mielessä.
 
Piudelle voimia. Kyllä ne oikeat sanat sieltä löytyy.. Mun siskon(puolen) ex-mies (siskon 3 lapsen isä) veti ittensä kiikkuun viime pääsiäisenä.. Ikää joku 35v. Siinä oli nieleskelemistä lapsilla (silloin 14,13,7) , mutta yli ovat päässeet...

Täällä ollut tosi kurja päästäinen.. Ransu-koiralla juoksu, miehen selkä jumissa (kävi tänään päivystyksessä hakees piikit ja troppia), mulla alko ne kuukauden suositut (ärrin murrin) ja Aava parka on edelleen räkätaudissa. Käytiin Pulssissa lauantaina, ja korvat sekä keuhko on puhtaat.. Hengitys tosin krohisee ja ääni on poissa, sellasta surkeeta pientä rääkynää ku toinen yrittää itkee :(  Huolissani olen ollut, mutta rauhoittunut sen eilisen jälkeen.. Ruoka maistuu ja vettä menee kovasti. Uni maistuu, mutta valveilla ollessa on hymyilevä ja naureskeleva.. Menispä pian ohi...
 
Takaisin
Top