Tammivauvojen arki alkaa

Joo tänään se sitten aamulla tuli se viimeinen soitto sairaalasta. Oli kuollut yöllä 2 aikoihin.

Pojalle kerroin...alkoi heti itkemään, mikä hyvä ja "normaali reaktio"... muutamia kertoja päivällä itkeskeli ja halailtiin ja juteltiin että saa itkeä ettei siinä ole mitään väärää. Oli eilen piirtänyt piirrustuksen (dinoista) ja itki sitä kun ei voi sitä isille näyttää[&o] Sanoin et isi kyllä näkee taivaasta pilven reunalta kaiken mitä teet ja seuraa että sulla on kaikki hyvin. Sitten oli huoli kun iskälle oli jäänyt lohikäärme-pehmolelu, et voidaanko äiti joskus mennä sitä katsomaan.

Mikään ei ole niin hirveetä kun nähä oma lapsi surullisena... (kyllähän sitä itkua on piisannut, yleensä huoneen siivoomisesta ja siitä jos lelu on hajonnut)... mut on tää vaikeeta...ajan kanssa ja pojan tahtii sitä nyt mennään.

Kiitoksen kovin tuesta ja lohdutuksen sanoista!
 
Paljon voimia teidän perheelle Piude! Mua rupes ihan itkettämään kauheasti toi [:(]

Täällä neiti 2kk tyytyväisenä kiikkuu tuolissa, ristiäiset ois sitten tällä viikolla. Saa nähä mimmonen show tulee... Mun äidin takia sinne ei tuu sellasia vieraita joita oisin halunnut. Ja sit ku mun äiti on mikä on, niin hirvittää jo mitä se rupee tällä kertaa esittämään.... [:o] Hyvää äitiä aina esittää vaikkei kyllä oo sitä ollut, hienosti ihmiset nielee kaiken mitä se sanoo [&o] Ahdistaa kamalasti, mutten voi kieltääkkään...
 
harmi jos et pysty äidillesi sanomaan siitä asiasta. Kyllä se siitä enaj. pidät toiset pippalot niille muille :P

Mie pystyn kyllä äitille sanomaan jos mua ketuttaa tai yms joku sen tekeminen tai sanominen. Ei se siitä ota ihteensä tai suutu.
 
Voimia ja jaksamista Piude ja perhe! Toisaalta pahalta tuntuu sanoa, mutta parempi näin, kuin poika joutuisi katsomaan omaa isäänsä "vihanneksena" sairaalassa
 tai hoitokodissa ja ei reagoisi lapseen mitenkään.

Enaj: sano vain rohkeasti asiasta sun äidille, vaikka etukäteen! Meillä ristiäisissä äiti ja anoppi hääsäs ja sit multa palo hermot ennen kuin pappi tuli, niin karjasin äidille, että voitko olla häseltämättä, sitten rauhoittui.. ja anoppi onneks mun ei tarttenut siihen puuttua...(isännän heiniä :D )
Mä en tajua miks anoppi ei voi heittää roskikseen jotakin vanhaa sälää, vaan piti tuoda tänne meille.. sanoin isännälle oman mielipiteeni asiasta et mitä niille tehdään, ja sen käsiin jää sit oikeesti mitä niille tehdään.. pitäkööt jos tahtoo, mutta onneksi oli samaa mieltä tavaroiden kohtalosta!

Pääsiäinen on mennyt ihan pyllylleen!  flunssaisena (vilustuin taloyhtiön viimeisessä kokouksessa) Perjantaina tehtiin muuttoa, kun sain asunnon myytyä =) nyt asustellaan mun vanhempien kanssa saman katon alla väliaikaisesti, kunhan talo valmistuu, niin sitten meille jää tämä vanha.. tai siis ostetaan tämä vanha.. Lauantaina sitten tuli kuume ja tein lähes kuolemaa(kuume nousee harvoin ja silloin kuin nousee niin nousee korkeaksi) Onneksi Minttu pysynyt terveenä, ja toivottavasti pysyykin.. Käsidesiä oon käyttänyt vähän väliä ja en kauhiasti ole jaksanut neitille seurana olla. Onneksi isäntä ollut kotona =)

Nyt huilailemaan taasen! Rauhallista loppu pääsiäistä!
 
Voi Piude, paljon voimia!! Vaikka joidenki mielestä on lapsen huijaamista noi taivasjutut, niin mun mielestä se on tosi hyvä tapa auttaa lasta ymmärtämään ja hyväksymään kuolemaa. Enin osa ihmisistä kuitenki uskoo, että elämä jatkuu jollaki tapaa rajan takana ja ainakaan kukaan ei pysty varmaksi todistamaan vastakkaista!

Meidän tyttö nauroi ekaa kertaa ääneen eilen illalla!! Voi että se oli niin ihanan kuulosta! Yhdessä naureskeltiin pitkä tovi tissillä [:D].
 
kaikenlaista kammottavaa sitä sattuukin!! Kyllä se taas laittaa ajattelemaan ja ihmettelemään tätä maailman menoa... mut onneks meil on nämä pienet hymynyytit sylissä jotka auttaa jatkamaan vaikeankin ajan yli[:D]

me oltiin tänään tampereella käymässä hevosklinikalla. Ja Miltsu tietty mukana. Kummitäti oli hoitamassa. Likka katteli silmä kovana kun heppaa tutkittiin. Ja mä en varmaan pese sen toista kättä ollenkaan kun yks ehkä maailman parhaita eläinlääkäreitä heilutteli sitä ja jutteli Miltsulle!! mä oon ainaskin ihan fiiliksissä[:D][:D]

me aloitetaan ens lauantaina vauvauinti!! jipii... saas nähdä kuinka se sujuu. Jänskättää jo. Ja sit ens viikolla on kasvu vanhemmuuteen - ryhmä ja vauva jumppa. Mä olen aina pitäny mottona et vierivä kivi ei sammaloidu mut miten näitä menoja nyt näin paljon kertyi??

>Mites muuten kaylies ja oliko joku muukin kun alkoi luovuttaa maitoa? miten on sujunut ja montako litraa on jo kertynyt?
 
empä kerennä paljoa luovuttaa ku tyssäs maidon määrä. Palautin vehkeet takasin ja pirulainen ku humahti taas tissit tääteen. että aaltoillen menny..no päätin etten jaksa enää sitä luovutus rumpaa joten olen sitten pakkaseen pistänyt niitä. Ja kaverille antanut kun sillä ei viel oo kunnolla toi maito päässy nousemaan niin tarttee laps lisämaitoo nii mielummin äidinmaitoo ku korviketta.
 
Voi ku mäki haluaisin antaa maitoja pakkasesta jolleki tarvitsevalle! Kaakaoon ja lettuihin meillä lähinnä mennyt. Et jos olis joku ihan oikeesti tarvitseva kohde, niin olisin tosi onnellinen!!! Saa siis vinkata kavereille!

Meidän tyttö tykkää tosi paljon olla pystyasennossa. Tänään laitoin sen nojaamaan sohvan käsinojaan ja laitoin imetystyynyn sen taakse, et se vähän niinku seisoskeli siinä. Siinä käsinojalla oli paketillinen nenäliinoja, ja humps vaan tyttö oli ottanut pussin kätöseen ja heilutteli sitä vimmatusti [:D][:D]. Pian alkaa varmaan tavarat meillä lentelemään... Ja tosi paljon asiaakin sillä on tänään ollut, jutellu, kurlutellu ja ulissu pitkät tovit. Ulkonakin kantoliinassa yhtäkkiä heräs ja alko selittää kaikkee omiaan [:D].
 
Heips taas

Tsemppiksiä Piudelle! Täälläpäin oli myös vähän yli viikko sitten vastaavanlainen tapahtuma lähipiirissä :( mutta siitä sen enempää. Ilmeisesti kevät on tosiaan sitä aikaa, kun näitä tapahtuu. Jostain luin, että Suomessa tehdään keskimäärin 4 itsemurhaa päivittäin ja yrityksiä on kymmenkertainen määrä. Hurjaa.

Neuvolassa oltiin vähän yli viikko sitten. Paino 6,46kg ja pituus 61cm. Täällä kasvetaan niin että suhisee [:)] Saatiin rota-rokote, josta ei onneksi tullut mitään oireita. Mutta sitten pääuutiset: Täällä on opittu kääntymään selältä vatsalle! Kummaltakin puolelta onnistuu. Tyttö on taidosta innoissaan ja tänäänkin kääntyillyt ihan hengästyneenä monen monta kertaa [:D]

Ja taas täytyy mennä :) PÄivän jatkoja kaikille!
 
Heh täälläkin on 2kk neuvola takana. Eka rokote saatiin myös. Neiti vierasti selvästi lääkäriä; Heti kun vain näkikin koko henkilön niin rupesi karjumaan kurkku suorana! Otin syliin niin rahoittui. Ei päästy tutkimaan kunnolla kun aina alkoi kauhea huuto kun näki lääkärin. No, tyttö on sitten 60cm pitkä ja n. 5,6kg! Hurjaa vauhtia ollaan kasvettu, ja taitaa isäänsä tulla kun on jo noin pitkä..! [:)]

Täällä edelleen odotellaan sitä kunnon gäätä ja göötä kun se tajuaa itekkin sanoneensa sen! Vahingossa on ainakin jo nauranut, kun oli niin hauska leikki että tuli ihan väkisin nauru. Ei sen jälkeen nauruääntä ole herunut. Välillä satunnaisesti yrittää jotain sanoa "glögörrhööö". Ei taida vielä tajuta että se pystyy tekemään niin, myöskin kädet ovat vielä hukassa. No, päivä kerrallaan. [:)]
 
voe voe. Kyllä ottaa päähä. Mies saa taistella sossun ja exäsä kanssa vanhemman tyttönsä tapaamisoikeuksista vaikka o yhteishuoltajuus. Exäsä ku ei anna tyttöö kuin joka toinen viikonloppu meille ja välissä ehkä joskus muutamaks tunniks päivällä. Siinäpä ne käynnit. HUOH. mies haluais olla tyttönsä kanssa enemmä ja yrittää nyt ajaa läpi että saisi edes yhden viikon ja exällä olis kaks silleen. Kun ei ex suostu siihen että olis tasapuolisesti kummankin luona. Ja me ajateltiin että pikkuhiljaa pidemtämällä olisi parempi tytön kannalta ettei heti kättelyssä olis pitkiä aikoja kun ei ole tottunut. Ja tappeluksihan tää menee sitten ton exän takia. Sossulakaan ole oikein meidän ja lapsen kannalla vaa näkyy olevan TAAS vain exän kannalla. HUOH. Joutuvat käymään perhepsykologilla enne ku rupeevat ees miettimäänkään kuulemma noita käynti järjestelyjä. VOI ELÄMÄ. Sanoin miehelle että sanoo siellä sitten että kuhtua myös minut sinne että ei tartte miehen puhua mun puolesta, vaan että voin ite sanoa miten asiat oikein on. Ku mehä ei olla tän exän kansssa missää väleissä hänen omasta tahdostaan ja se kehtoo viel väittää että mä en tervehi sitä, vittu mä tervehin sitä aina, mutta se ite sulkee korvansa ja kääntää päänsä ettei vaa tartte minulle mitää sanoa. Eikä sen kaa pysty mitää ees puhumaan. En haluis olla välikätenä missää vaihees tai estämässä tai vaikeuttamassa mitään mutta pakko on mun kohta puuttua ku ei osaa tuo mies pitää oikein puoliaan ku o liian hyvän tahtonen ihminen. Ja minä pidän vain lapsen puolta.

ja nyt o kuulemma tytöllä siellä äitinsä luona ongelmia ku pikkusisko synty. kuulemma pissailee yöllä sänkyyn ja kaikkee mahdollista. Ei  täällä meillä ollessa ole mitään ongelmaa ei ees mustasukkaisuutta, mikä o ihme. HUOH

SAnokee mielipidettä. mittee tässä oikein tekisin. En ole siis tunkemassa väliin enkä ole äidiksi rupeamassa tälle tytölle enkä ole väkisin yrittämässä mitään. Tähän mennessä olen vaan antanut asian olla ja olen yrittänyt olla kohtelias jne aina kohdatessa kerta toinen ei halua olla väleissä eikä mitään. Mutta ku tää alkaa mennä oikeasti kohta noilta jo tappeluksi. huoh.

öö toivottavasti saitte jottai selvää

Eli meidän kanta asiaan on se että lapsen täytyy olla kummallakkii vanhemmalla yhtä paljon ja sossun ja tään exän kanta näköjään että ei.

No olen muutenkin tähän iisalmen sossuun pettynyt. Meidän yhteishuoltajuus paperit o vieläkin allekirjoittamatta. Se käsittelijä joka sitä käsittelee sanoi tammikuussa että hän soittaa ku paperit o valmiit että voidaan allekirjoittaa ne sitten. Ei ole kuulunu vieläkää mitään ja olen yrittänyt ottaa yhteyttä häneen joka päivä ja oon jättänyt soittopyyntöjä ja asiaa kertonu myös muillekkii käsittelijöille ja mitää oo tapahtunut.ölaksföaköfslkaölskfölaskölfköaslkfölakfsöka sökfökasölkföl askfölkasölfkölaskfölaslkfökas öfkasölfköaskföslakfkasöfkaöskföaskfölasköfka sölkfölaskfölaskfölkasöfköaslkf ölaskföasköfkasökföas kfölas kfölkasölkföl asöksöfkaöls
 
meillä oli tänään neuvola ja pituutta oli tullut 5cm lisää!! pituus nyt 62,3cm ja paino 6460g. kaik oli muttenkin kunnossa ja päätettiin olla vielä aloittamatta mitään lisäruokaa kun mä kerran jaksan herätä yöllä 3-4 kertaa syöttämään ja miltsu näyttää tissimaidolla hyvin kasvavan.
sai rotarokotteen ja sitten sen toisen mis on poliot ja muut. Ja päätettiin sit vielä osallistua siihen finIP tutkimukseen missä annetaan ne pari rokotetta. Eli kaks piikkiä. Aika kauhee huto niistä tuli mut loppui kun sai tissiä[&:]
iltapäivällä veti parin tunnin päikkärit ja sen jälkeen oli kovaa kitinää. Annoin supon niin helpotti.

kaylies: noi on kyllä vaikeita juttuja... varsinkin jos toi exä on tollanen kasnaamanen niin varmaan ihan mitä vaan sanottekin niin vääntää sen jotenkin teitä vastaan. varmaan vara päreitä on hyvä olla matkassa ja malttia. noi jutut ei vissiin kovin nopeasti hoidu. mut kyllä sitä kannattaa yrittää saada tyttö teillekin. on se vaan jotenkin parempi jos olis isäkin....

luin kahdessa päivässä eve hietamiehen kirjan yösyöttö. Se oli todella hyvä! siinä kuvattiinn kyllä hyvin koko äitiyden ihanuus!
 
YAMA: kiitos kirjavinkistä...täs mietin just et minkähän kirjan sitä lukis(oon kova lukemaan ja kirjahylly pursuaa kirjoja).nuita omia kun ei jaksa lukee enää yhdeksättä kertaa...huippu juttu et imetät vieläki hyvällä mielellä.mua harmittaa kauheesti kun oli lopetettava niitte raivareitten takia ja sit ku Aino hörppii joka kerralla nii älyttömästi ilmaa.Kaikki tissistä syöty tulee kyökkänä pois kun ilmakuplat jää masuun.ja nyt kun on tuo soseruokintaki päällä ni sitä vähempi haluaa maitoa.kamalat ruokahalut tällä kyllä on,eihän näi pienelle sais antaa kovin paljoo soseita,mut ku tämä huutaa suu auki että "Äh,Äh,Äh..."ooppa siinä sitte antamatta[:D] ja jos maitoa tyrkyttää ni ei kelpaa.tosinaiset syö sosetta purkin päiväs[:D](ja sais pari-kolme teelusikallista antaa)

joskus iltasin iltapullolla Aino kattoo haaveksivasti mun tissien päälle ja huokailee(ihan selvästi!)ja joskus lypsyn jälkee tarjoon vielä tisua iltapullon päälle(tämä vetää vaivaset 200ml nan1-maissivelliseosta)...onkohan olemassa puolentoista litran tuttipulloja...[:D]

Kuka lie jossain vaiheessa kyseli siitä vellijutusta...en jaksa kattoa,mut mä opetin Ainolle vellin sillee että 20ml velliä maitoon,sit 40ml,60ml,80ml.....nyt se on tottunu paksumpaan maitoon,joten tahtoo mennä nanit väärään kurkkuun...suosittelen siis ihan eri pullosta vellin annettavaksi niin ei mee vaavi sekasi et mikä oli maitoa ja miten sitä juotii.tää voi tulla vähän myöhässä mut meilläkin alko tuo hotiminen vasta sillon kun velliä oli maidon seassa 60ml.sit ei enää tosiaan maidot tahdo mennä ilman huutoa ja hirveitä röhköjä alas.olis ehkä kätevää laittaa pikkututtipulloon velliä sen 20ml,juottaa se eka isompireikäsellä tutilla ja sit vaihtaa maitopulloon joka odottaa vieres.sit vaan lisäillä vellin määrää pikkupullossa ja vähentää tarpeen tullen maitomäärää toisessa pullossa.

Joskus kauan sitten ajatteli,että voi kun tuo pieni ihme osais jo seurustella...nyt ajattelee että voi kun tuo pieni ihme olis ees hetken hiljaa[:D][:D][:D]
Meillä kun kaikuu koko kämppä kun neiti alottaa selitykset nallelleen tai parhaassa tapauksessa kyökkäliinalleen....ja unissaanki pitää mölistä sen minkä ehtii...[:D]

Ootteko jo muuten saanu unirytmeistä kii ja joko nälkäitku on muuttunu höpötykseksi ja kimeiksi ääniksi?ja jokos muilla hierotaan silmiä kun uni alkaa painaa?
Meillä on tehty tuollee jo kuukauden päivät ja unirytmi oli selvä jo kuukauden ikäsenä(vähä päälle)...
 
Täälläkin tisseillään vielä. eikä sitä ihan heti olla lopettamassa [:)]
Unirytmistä sen verran, että aamulla noustaan siinä 8-9 välillä, päikkärit nukutaan klo 13-16. Illalla otetaan lyhyemmät nokoset ja sit neiti menee nukkumaan klo 22.30. Eka yö herääminen on klo 4 ja seuraava klo 6 (jolloin siirrytään äipän ja iskän väliin).
Täällä alkaa pikkuhiljaa tuo flunssakin helppaamaan. Onneksi!!
Eilen tämä äippä vietti rentoutumispäivän Ruissalo Spassa (se lahjakortti minkä isäntä anto mulle syksyllä [:D]), oli savipakkausta, heirontaa ja ihana laventelikylpy. Allasosaston käyttö ja ruokailu kuului myös pakettiin. Ah mikä olo mulla oli sen kaiken jälkeen ja on edelleen. Typy oli isännän kanssa 11-17.30 Ja hyvin oli mennyt. Pullotin maitoa jotta saa syödäkseen.
 
Täällä myös tissittelyä ja jos kaikki menee hyvin, niin aion kyllä jatkaa mahdollisimman pitkään. Tänään justiin tultiin neuvolasta, niin tyttö ei onneks ollut jatkanut samaa megakasvuvauhtia ku tähän mennessä. Pituutta ei ollu tullu ku puoli senttiä lisää ja painoakin vain 700g, eli nykyiset mitat 6835g ja 60,5cm ja pipo 41 alkaa olemaan ihan sopivaa keskivertoluokkaa. Terkkarikin kovasti innokkaana puhui täysimetyksen puolesta, joten hyvällä mielellä sitä jatketaan [:)]. Varsinkin kun päästiin jo raivareitten yli [:)][:)].

Kaylies: Kuulostaa ikävältä tilanteelta. Meillä myös ihan samanlainen tilanne, mutta mieheni pyynnöstä en kirjoita siitä mitään nettiin. Ehkä teidän kannattais miettiä oikeustoimia? Kannattaa tutustua yhdistykseen nimeltä Kaapatut Lapset ry, ne pystyy suosittelemaan asiaan perehtyneitä juristeja isien etuja ajamaan myös! Ja tarpeeksi köyhä jos on, niin saa valtiolta oikeusapua. Tai jos sattuu olemaan oikeusturvavakuutus, niin tulee halvaksi myös.
 
meillä nukuttiin yö hyvin ja tänään ei ole muuta muistoa rokotuksista kun hiukan kipeät reidet. täytyy muistaa kanniskella niin ettei purista reidestä.
meillä on jo hyvä päivä- ja yörytmi, eikä näytä haittaavan vaikka välillä olisi ihan erilaisiakin päiviä.

huomenna mennään vauvauintiin ekaa kertaa ja mua jännittää![&:] nii toivois et Maija tykkäis ja viihtyis. me kun asutaan ihan meren rannalla ja veneillään paljon niin siitä olis ihan oikeesti hyötyä jos oppis jo pienestä pitäen polskimaan eikä pelkäis vedessä ja vettä. mut huomenna sen sit näkee mikä on reaktio. Täytyy muistaa illalla etsiä omat uikkarit! mä todennäköisesti mahdun niihin edelleen kun olivat viime kesänä aavistuksen isot mulle[;)]
se vauvauinti on jo 8.30!! hiiska kun joutuu heräämään lauantainakin noin aikaisin. ainakin klo8 pitää olla jo uimahallilla et ehtii saamaan itsensä ja muksun sinne altaan viereen ajoissa.
 
Lapsonen unten mailla, ekaa kertaa muuten nukutin yöunille niin että lähdin itse pois... yleensä jään nukkumaan sinne pojan viereen. Hyvin näyttää onneksi uni maittavan näinkin! 

Tänään on 3kk täynnä ja käytiin sen kunniaksi syömässä ravintolassa koko perheen voimin. Pikkusankari nukkui melkein koko ruuan ajan, välillä vähän seurusteli ja söi.

Kaikenlaisia uusia taitoja on opittu vinhaa vauhtia - nyt leikkimatto on aika jees, kun O osaa tarttua esineisiin ja yrittää laittaa niitä suuhunsa. Rintaraivareita on koettu muutama, ja niitä aiemmin mainitsemiani kylpyraivareita myös. Suihkukaan ei kelvannut, joten ollaan nyt märällä pyyhkeellä poikaa putsailtu - se sentään sopii... [;)] Tänään tuli myös aamulla ensimmäinen nauru, ja millekäs muulle kun isin pieruvitseille! Oli kyllä ihanaa seurata sitä hekotteluhetkeä (vähän sivusta). [:D]
 
Pikku Hiawatha sai nimekseen Aaro Kalevi.
Ollaan oltu taas vaihteeksi kipeinä...itse oon ollu nyt joka kuukaus ainakin viikon kipeenä.(ja yleensä kuumeessa+oksennustaudissa.)
Ti:na poika sai ekan rokotuksen(piikki) ja sit hänelle nous yön aikana 40 asteen kuume...
Hirveen hyvillä fiiliksillä ei mennä.en tiiä onko täs jotain masennusta ilmassa.
En oo jaksanu täälläkään käydä..luin just joku 10sivuu tänne syntynyttä textiä..ootte kovia kirjotteleen[:)]

Voimia kaikille.
 
Hiawatha: jos tuntuu että masentaa, hae ihmeessä apua. Yleensä terveyskeskuksissa on oma terapeutti. Masennus on todella vakava sairaus. Äitini sairastui kuopuksen synnyttyä masennukseen ja siitä oli vaikea selvitä. Ja se vaikutti koko perheeseen.

Meillä edelleen mennään tissillä. Joskus annetaan korviketta, jos tuntuu ettei maitoa riitä. Kohtahan sitä sais jo kiinteitä alkaa kokeileen vaan miten sitä raskii luopua imetyksestä [:D]
 
vauvauinti reissu oli mukava! ja miltsu tykkäsi kauheasti kun ensi jännityksestä selvittiin! Isukkikin oli mukana. itse murehdin etukäteen eniten että miten sujuu vaatteiden vaihdot ja suihkuttelut mutta hienosti miltsu jaksoi odotella turvaistuimessa. [:D]

Sen verran rankkaa oli uintireissu että vaati vähän pidemmät päikkärit. Neiti nukkui yhteensä 3,5h jota ei ole tapahtunut sitten 1kk iän!! isä ja äiti ehti vaihtaa kahteen autoon renkaat ja pestä molemmat, imuroida ja pestä traktorin ja pitkän listan muitakin hommia! ja kaiken kruunasi kaunis aurinkoinen päivä!

Hihii... isukki vaihtoi tänään pitkästä aikaa kakkavaippaa ja kesken puuhan alkoi huutaa minua apuun. kun menin makkariin niin siellä isukku yökkäili!![:D] oli kuulemma niin pahan hajuista ja näköistä! en sit kuitenkaan sen enempää auttanut ku että otin sen vaipan ja laitoin roskiin... voi noita miehiä![8D]
 
Takaisin
Top