Tammivauvojen arki alkaa

kuntoilusta: me aloittiin äitivauvajumppa jo kaksiviikkoisena ja samalla aloin käydä salilla myös. Nyt oon käyny ihan tavallisissaki jumpissa aina ku mies on ehtiny olla tytön kanssa. Mä ku hehkutin, että kilot lähti viikossa, niin nyt niitä on keräänyt lisää [:@]. Semmoset 3 ärsyttävää ylimääräistä... Enkä sillonkaan kun olin "alkuperäispainossa" synnytyksen jälkeen ollu todellakaan mitenkään timmi... enkä edelleenkään... ärsyttävää.
 
Heipparallaa!

Ihana kuulla, että täällä on muitakin häitä suunnittelevia, päästään sitten yhdessä juttelemaan aiheesta, kun meilläkin tosiaan vielä juhlat pitämättä, ja polttarit kokematta :D Pitäisköhän laittaa jossakin vaiheessa tammimammojen hääpalsta? Niisuneiti, siivoaminen näyttöjä varten on tosi työlästä, ainakin mun mielestä... laitoin kanssa asunnon myyntiin, kun seuraava jo odottaa...

palaillaan taas! Aurinkoista ja lämmintä kevättä kaikille :)
 
oletteko putsanneet jotenkin vauvan korvasta vaikkua? meillä on toisessa korvassa aika paljon töhnää...

mulla olis vino pino häälehtiä. vuodelta 06 ja 07. voin myydä ne edullisesti jos joku on kiinnostunut!
 
ihan topsilla varosvasti olen puhistanut aina kylvyn jälkeen ku samalla kuivuu korva jos vettä o menny sinne. Jos tuntuu ettei lähe pelkällä topsilla nii voi siihe vähä suihkauttaa tuota ceridal öljyä ja sitten puhistaa.
 
vähän jos laittaa pumpulipuikkoon jotain perusvoidetta tai vaikka kylpyöljyä, niin irtoo töhnät tosi vaivattomasti. Meillä tuli yhteen aikaan tosi paljon töhnää korvista, ihan että sitä oli korvanlehtien takapuolellakin. Nyt ollaan aina kylvyn yhteydessä pesty korvatkin pesulapulla, niin sitä ei oo jääny korviin paljo yhtään. Sen sijaan meillä on tytöllä jonkunlaista keltasta, korvavaikun näköistä "hilsettä", joka ei näy muuten paitsi jos harjaa hiukset tai rapsuttaa päänahkaa, jolloin se irtoaa hiuksiin ja näyttää tavalliselta hilseeltä. Se ei pesemällä meinaa lähteä (ollaan pesty tosin pelkällä vedellä), harjaamalla on kyllä irronnut ja ehkä vähentynytkin? Onko muilla vastaavaa ilmennyt? 
 
Freya: olisko karstaa, joka on yleistä. Laita (esim. vartti) ennen kylpyä öljyä/perusvoidetta karsta kohtiin ja hinkkaa kylvyssä kastellulla pyyhkeellä hellästi pois. Ainaki tehos meillä. Ja kuivausvaiheessa sievästi kuivalla pyyhkeellä hieroa päätä. Hiukset tietenki pesin vauvan saippualla kylvyssä ettei jää öljyä päähän.

On ihanaa kun pikkuhiljaa on löytynyt nukkumisrytmiä Joonalle <3 Ilta kymmeneen mennessä untenmailla ja herää 1-2 krt yöllä syömään. Aamuyö on yhtä ähinää ja puhinaa millon miksikin, mutta enää ei väsytä niin julmetusti [:)] Hirveästi on poika alkanut jokeltelemaan ja naureskelemaan [:D] Libero paketin kukka lelut on meijän jätkän lemppareita...tuleekohan tosta hortonomi isona [;)]
 
Nenn1: Veit sanat suustani tuon naimisiinmenon suhteen, en osaa lainata tekstiä mutta samoilla linjoilla mennään. Ei olla edes kihloissa, mutta asuntolaina ja lapsi ainakin yhdistävät [:D] Kyllä mä joskus haluan naimisiin tämän mieheni kanssa, mutta vielä ei ole sen aika. Ja tosiaan menneisyys on todistanut sen, ettei se sormus aina sitoutumista mittaa.

Meillä oli neuvola. Typyn mitat 55,2 cm ja 4755g, pipo 38,4 cm. Hyvin kasvaa siis syntymäpainoonsa nähden. Tosiaan tuntuu joskus muiden vauvat paljon isommilta, mitä täältä siis noita muiden mittoja lukee [:D] Mutta vertailuhan ei kannata..

Lauantaina ois ristiäiset. Musta tuntuu, että ois vielä sata asiaa tekemättä ja miehen mielestä kaikki taas on selvää.. [:-] hmm...
 
hmm...ei se öljyn jääminen päähän haittaa mitään...meillä se esti sitä karstan syntyä. enkä oo kertaakaan pessy vauva shamppoolla tytön päätä vaikka sitäkin olisi. ihan vedellä olen tytön pessy ja välillä kylpyvetteen öljyä. ja puhtaat ja pehmeet hiukset o siitä huolimatta. Karstaa aina välillä syntyny vähä mutta enemmänkin hilseen muodossa mutta kylpyöljy vedellä lähtenyt pois harjaamisen lisäksi.
 
kiitos vinkeistä, öljyä siis [:)]! meidän tyttö nukahtaa tosi hyvin iltaisin. Kasilta mennään kylpyyn ja sitten sänkyyn syömään ja ennen ysiä ollaan jo höyhensaarilla [:)].

Onks kukaan muu havainnu omistavansa eriparitissit? Mulla on oikea tissi ihan tosi paljon isompi ja siitä tulee reilummin maitoa ku vasemmasta. Se myös täyttyy nopeammin ku vasen. Oon imettäny ihan tasasesti molemmista, mutta oik tissiä oon välillä joutunu pumppaamaan tyhjäks ku se on paisunu niin kireeks. Pitäisköhän alkaa pumppaamaan vas tissiä, jotta se alkais tuottaa maitoa samaan tahtiin ku oik... Ainakaan en voi ottaa taukoa oik tissistä ku se menee niin kipeeks ku se menee (yli-)täyteen.
 
mul o aina ollu vasen isompi ku oikee..kummastakkii tulee kyl yhtä paljon mut vasemmasta kovemmalla paineella.
 
Minä käytän Lactacyd merkkistä pesunestettä pojan pyllyn pesuun kun meinasi alkaa läträämisestä punottamaan ja sillä oon sit hiukset pessy kun olen karstaa poistanu, en muuten. Tosi miellyttävä pesuneste kyllä.

Täällä myöskin eriparitisseillä mennään. Ei onneksi isoa eroa ole, tosin hiukan haittaa liiviostoksilla. Mulla heruu vasemmasta tissistä enemmän maitoa ja se onkin monesti pinkeenä vaikka syötän aina vuoronperään pojan. Nykyään kyllä mennään lähestulkoon pulloon pumpatulla maidolla koska Joona olisi muutoin tunnin välein tissillä ja pumppaamalla on parin-kolmen tunnin taukoja ja poika on virkumpi ku ei heräile koko ajan nälkäänsä.
 
Kiitos kysymästä meidän arki on alkanut tosi ihanasti [:)][:)][:)]En kyllä osannut kuvitella että se näin ihanaa on!!!
Nuutti heräilee öisin vaan syömään, ei itke ollenkaan.En oo joutunu kanniskelemaan sitä pitkin kämppää vaan se syö ja sit taas nukkumaan. Maito mulla alkaa olee jo ehtynyt kokonaan joten pulloruokinnalla ja pakkasmaidoilla mennään!
Ristiäiset on pääsiäisen jälkeen vihdoinkin, saa poika virallisesti nimensä jonka kaikki jo tietääkin [:D]

Mä sain niin hyvän idean et pakko jakaa se teidänkin kanssa [;)] Mulla on kaapit pullojaan reikäsiä ja kuluneita lakanoita ja tyynyliinoja, oon säilöny niitä aina ku aattelin et sit koirien alustoiks laitan autoon yms...Mut niit on niin paljon et aloin leikkaamaan niistä harson kokosia liinoja ja avot, kertakäyttö"harsot" on valmiina! Pyykki vähenee ku ne voi sit heittää roskiin ku on käytetty ja vihdoin pääsen vanhoista lakanoista eroon! Sit ne on ainaki loppuun kulutettuja [:)] Koko ajan kuitenki tulee lakanoita ja pyyhkeitä lisää ni ehkä joskus aika laittaa vanhat kiertoon! Nuutti ku puklailee aikalailla  ni koko ajan on harsot pesussa.Ovat myös käteviä tyynyliinoja!
Ehkä tää oli itsestäänselvä vinkki joillekkin mut mä ainaki vasta äsken hiffasin tän! [:D]

Aurinkoista päivää kaikille!!!!
 
Elegia: Mä en ainakaan tiiä muuta siitä maidon määrästä, mut jos menee yli litra korviketta, ni sitten pitää lopettaa ne d-vitamiinit. Kun korvikkeissa on se jo valmiina, ja riittävä annostus tulee jos litra/vrk täyttyy.
 
aa sillä...no ne pesunesteet ja voiteet tee pahhoo..mie oon sitä pyllyyn käyttäny vain jos kakka ei meinaa irrota. Jos pylly o ruvenna punottamaan niin sinkkivoidetta tai bepanthenia. Meillä Pinjalla jos hautuu haarot tai pylly niin oikeastaan päivässä paranee bepanthenillä ja parissa päivässä sinkkivoiteella...mutta auta armias jos menee sen johonkin hautuneeseen kohtaan iha minne vaa laittamaan talkkia...kahta pahemmassa kunnossa..että tällänen tää meidän tytyn iho...myös ceridal öljyä olemme käyttäneet noiden vauva öljyjen sijaan sillä ceridal on yleisöljy joka käy kaikkeen jopa joitakin vauvaöljyjä paremmin.

kyllä mä tiedän ihmisii jotka o alottaneet ruuan aloituksen aikaisemmin kuin 3 ja puol kuukautta eikä mitään hätää. Nää o vaa suosituksia mitä tuolla sanotaan.mutta kaikille ei käy ne aikasemmin että se on siinä syynä miks näin sanotaan. ainoo mitä mun kaverille olivat sanoneet että jos o iha pakko alottaa antamaan kiinteetä niin 8 viikkoa on minimi että sitä enne ei.
 
JT10: etkö ole huolissasi että maidon tulo vähenee jos vauva ei saa imeä tiheään? yleensä 2-3kk iässä on tiheän imemisen kausi jotta maito ja lapsen kasvu olisivat samalla tasolla... meillä nimittäin oli just viime viikolla tunnin välein tissillä, ja nyt on taas päiväsaikaan hyvinkin 3-4h taukoja kun nukkuu ja seurustelee eikä ollenkaan kiire tissille.

mulla on myös eripari tissit. vas isompi ja pyöreämpi ja oik pienempi. en pysty makuultaan vas kyljellä maatessani syöttämään kuin vas tissistä mut oik kyljen puolelta onnistuu syöttää molemmat tissit!![:D] en tiedä kyl tuleeko toisesta enemmän kun toisesta...

meidän kielen valkoisuusongelma ratkesi. labratulosten perusteella se on pelkästään maitoa[:D][:)] mikä kielessä on kiinni. ei vaadi toimenpiteitä sen kummemmin.
 
moimoi...
Ainon 3kk neukkari takanapäin ja eka rokotus!!!meidän neiti päätti,että karjasee neukkarin tätille ku piikillä pistelee ja sit mun sylistä isänsä syliin.katto neukkarintätiä sillee isänsä sylistä että tuuppa tänne pistää...itkua siis ei ollenkaa oikeestaan.
kovasti sai tyttö kehuja että ihanan silkin pehmeä iho,ei mitää ihottumia eikä hautumia ja kirkkaat silmät.on kuulemma jäntevä ja erittäin hyvin kehittynyt.
paino:6520g(syntymä 2614g)
pituus:59,5cm(syntymä 48cm)
pipo:41 tasan(syntymä 33,5)

meillä luvan perästä aloitellaan sit lisämuonat...niinku jo aiemminki sanoin niin veljen vanhin poika sai alottaa lisäruoan jo 2+2 ja seuraava kun synty pari vuotta jälkeen ni ikä oli eu:n takia nostettu 3+2...Aino oli 2+3 kun sai ekan makupalan...
Eni keis...´pitää mennä nukuttelemaan neitiä ja sit anopille hiusten värjäykseen=)
 
Päiväunivinkki: Meillä toimii jos ei itellä aikaa/haluja lähtee pihalle, ni pojalle ulkovaatteet päälle, makkariin meijän sängylle ja ikkuna auki[:D] Saatan ite hetken makoilla vieressä et nukahtaa kunnolla... tulee hyvin makkarikin tuuletettua[;)]

Ja sit uniriepu... hellästi riepu kasvojen ympärille ja ehkä hieman kasvoille, tutti suuhun ja sylissä imetysasennossa. Meillä ainaskin silmät muljahtavat heti ympäri kun rievun laittaa poskea vasten, vähän aikaa siinä naamaa hinkataan kylkeä vasten ja sit uni korjaa ja voin laittaa pojan sänkyyn/sitteriin nukkumaan.
 
Meillä tyttö oppi nukkuun päikkärit sisällä, kun oli kipeänä enkä raskinut viedä ulos.. Eli kapaloin huopaan ja laitoin vaunukoppaan viilennettyyn huoneeseen. Toppasin vielä pyyhkeillä kopan reunoilta, että olisi mukavan ahdasta ja laitoin harson kopan suuaukolle. Nukahti sinne salamana, vaikka aikaisemmin tappeli nukkumatin kanssa pitkään.. Välillä saattoi herätä, mutta nukahti yleensä itsekseen nopeasti. Saattoi nukkua neljäkin tuntia päikkäreitä ja sama meno jatkuu vieläkin.. Nykyään nukkuu myös pinniksessä yhtä hyvin.
 Eli jotain hyvää seurasi sairastelusta [:D]
 
Kun nyt pääsin mainostus innostukseen niin pistämpä tän saman tännekkii ku pistin tonne vauva arjen puolelle

Eli nokkamukista haaveilevat ja tuttipullosta haaveilevat ja muutkin :D

Tupperin tukuista saa konsulenttien yhteystietoja

laitampa listaa teille tänne tukuista.

Helsinki tuula ja ilkka hakanen 09 6824140
Hamina jaana haikka 0403559540
turku sari ja jarmo kotipelto 022431320
tampere eija ja jarmo niemi 033640880
Jyväskylä anne virkalahti 0407039363
kuopio minna siivola 0504000496
kuortane merja ja vesa ahola 063355511
oulu katja juntunen ja mikko piispa 0400299195


Ite teen täällä iisalmen,Pielaveen, Kuopion,siilinjärven, maaninga, nilsiän,kiuruveen ja pyhäjärven alueella näitä hommia.tilaaminen onnistuu myös niinkin että jos minun kautta tilaa niin pistää rahat minun tilille ja minä postitan tuotteen sitten kun se saapuu tukusta minulle. että kyllä niitä on saatavissa :D
Nyt esimerkiksi o siellä ihania lehmämukeja tarjouksessa..että kun ostaa jonkin setin pikkukuvastosta niin voi ostaa 4kpl lehmä kuviolla olevia mukeja hintaan 9,90e...ovat aivan älyttömän ihanan sulosia mukeja. Ja sama lehmä kuvio on nyt optimum rasioissa jotka voi ostaa 3kpl settinä :D

www.tupperware.fi
http://www.tupperware.fi/xchg/nordics/hs.xsl/1087.html    <-----uusi uutus lasten oma kuvasto :D
 
Meillä myös nukutaan pidemmät päikkärit ulkona vaunuissa. Koituu kyllä ongelmaksi, jos kovat pakkaset, mutta sisälläkin saadaan poika vaunuihin nukkumaan. Rytmiä vaan haetaan ja sitä on jo alkanut löytymäänkin.

Mulla on imettämiseen asenne, että tulee jos on tullakseen. En ressaa siitä. Viimeksi kun tuntui ettei maito riitä, pumppasin joka syötön jälkeen tissit tyhjäksi ja sitten vielä tyhjiä tissejä pidemmän aikaa. Ja monta kertaa päivässä. Meni pari päivää ja maidon tuotanto lisääntyi. Tottakai annan pojan imeä niin paljon kun mahdollista, mutta tuo pieni herra ei harrasta tissin lutkuttamista, jos sieltä ei mitään tule. Itelle ollu helpompaa kun tietää että jätkä varmasti saa tarvitsemansa maidon.
 
Takaisin
Top