Tammivauvojen arki alkaa

elikkäs meillä masutaavin poikasta tytöllä :(

joten rotaa ei saatu vielä.ens viikolla haetaan.

5625kg ja 59cm ja 38,8cm oli mitat neidillä tänää :)


joo muisti sukkero ja näkö myös huono. viel ku jaksas 4kk oottaa nii kehtoo sit uusia lasit
 
Tiitunen: Meillä korvatulehdus tai korvakäytävän tulehdus oireili haisevana korvana. Korvasta erittyy tuollaista töhnää joka kuivuu korvanlehteen ja korvan taakse ja haisee tooosi pahalle. Poika ei sen kummemin mielestämme huutanut korvaansa, ainut että kädellä sitä oli koko ajan vääntelemässä. Nyt 2 päivää syöty antibiootteja ja kyllä tuo pikkuinen on nyt paremmin nukkunut, mikä on äidistä kyllä ihanaa!!
 
Tiitunen: Eipä tuo korva erityisemmin oireillut. Tytöllä ehti flunssa oireilla pari päivää ennen diagnoosia. Oli toooosi räkäinen ja yski paljon. EHKÄ oli vähän kiukkuisempi iltaisin, vaikea sanoa kun on usein iltaisin vähän tyytymätön kaikkeen..[;)] Muuten ei korvaa ainakaan näkyvästi aristanut tms. Meillä ei korvasta myöskään valunut töhnää..

Näin pieni kannattaa kyllä herkästi viedä lääkäriin. Ihan pelkän flunssan takia lähdin itse viemään, nyt on kovasti Rs-virusta liikkeellä ja se voi vauvoille aiheuttaa hengitysvaikeuksia yms.. sitä siis itse pelkäsin, mutta tod. näk. sitä tää ei nyt kuitenkaan ollut.

Jos jotain hyvää tästä sairastamisesta on seurannut, niin neidin saa nukkumaan nykyään paaaaljon helpommin.. Ei tarvi ku kantaa sänkyyn ja nukahtaa itsekseen! Aikaisemmin piti nukuttaa ja joskus jaksoi tuntitolkulla tapella nukkumattia vastaan.
...no niin, heti ku pääsin kehumaan niin alkoi ähinä kuulumaan...[;)]
 
Meillä tänään tytsy 2kk [:)] onko siitä todellakin sen aikaa menny jo...
Pituus 59cm, paino 5860g, pipo 41cm
Saatiin se Rota rokote, meni aika hurjalla vauhdilla alas.
Mulla oli samalla jälkitarkastus ja kaik oli ok..
Ens sununtaina on mein neiti Turkkarissa, kastettujen osastolla [:)]
 
voe voe en tiiä oo öö ää ii....

oon pihalla..en muista enää mitä meinasin kijrottaa...


Sekoaminen ilmeisesti käynnissä mulla..joten lähdempä mummon hoiviin tytön kanssa viikonlopuksi. Oha tuosta miehestä apua hoidossa mutta haluan nyt sitten sellasta omaa aikaa omien kavereiden kanssa...kettumaista ku kaik omat kaverit asuu yli 50km pääs täältä missä mie asustelen. joten aina lähettävä täältä ku ei noita saa tänne tulemaan...huoh..Jospa se Pinjan masukin helpottais mummon hellässä hoivassa.
 
Blääh mikä kevätmasis!! Mitään ei huvita tehdä, paino junnaa paikallaan ja vedän vaan suklaata ja kaikkee kakkaa naamaani ku se ottaa päähän, niin ja se naamakin on karseen näkönen. Hirvee oravanpyörä menossa!!! Mrr, on mulla tämmönen kausi joka kevät, mut ny tuntuu joteni pahemmalta kun muutenkin toi paino ahdistaa aina, saatika sitten nyt. Ja pirun suklaaki maistu ällöttävälle ja ylimakeelle, oli pakko vaan tylsyyksissään vetää kun "oon kuitenkin aina tämmönen possu niin vedetään ny vähä lisää..". Tällä tahdilla sitä ei pääse ainakaan ikinä niihin omiin housuihinsa, ahdistaa nää pirun lökävaatteet jo!! Ja muutenki ihme tylsistyttää, tuntuu ettei saa mitään aikaseks kun on vaan kotona, siis sillai konkreettista (ihan kun lapsenhoito ei olis sitä, mut en osaa aatella sitä sillai). Mulle ei kyllä kotiäitinä oleminen sopis ollenka! Joo, tulipas siinä marinaa, josko auttas kun pääsee purnaan ääneen ja sais vihdosta viimein otettua itteensä tosissaan niskasta kiinni. Ja sais jätettyä tollaset turhanpäiväset rutinat taakseen ja nautittua tästä kotona olemisesta. Täytyy tehä vaan itelleen joku kunto-ohjelma kotioloihin ja sitten keksiä jotain jumppaa aivoillekin!
 
Moikka!

Neuvola kuulumisia 16.3
pituus 57,3cm ja paino 4750g! Iita sai rotarokotteen ja masussa kipristellyt satunnaisesti ja ripaskaa on ollut sen jälkeen, parhaillaan 4 tunnissa!! mutta jos nyt ristiäisissä 27.3 ois sitten kaiks jo ohi!
Viime viikot on mennyt vähän hulinan keskellä,. mutta nyt ollut tämä viikko jo rauhallista! Meidät vihittiin maistraatissa 12.3.10. Aikaistettiin häitä, jotta saadaan koko perhe sama nimi, ja kirkkohäitä emme halunneet. juhlitaan sitten myöhemmin, ehkä vuoden päästä kesällä omassa pihassa ystävien ja harvojen ja valittujen sukulaisten seurassa. Näin saamme oman näköisemme juhlat.

Täällä nukutaan 6-8h yöllä yhtäsoittoa, ja syödään ja jatketaan nukkumista. Ihan ihmeissäni oon ollut, mutta kiitollinen Iitalle <3 äitikin on päivisin virkeämpi :)

Mutta nyt alkaa uniaika itsellä olla liian lähellä! kirjoittelen taasen

T. Iita neiti ja äiti
 
Meidän tyttö näki eilen kirjahyllyssä sellasen ison, tytön päätä isomman säästöpossu-leppäkertun ja sehän oli jännä! [:D] Nyt leppis on saanut uuden kodin meidän ruokapöydältä (ennen mies halus aina siivota sen pois ku se on sen mielestä nii ruma. onneks ei heittäny menee!) ja pikkuinen viihtyy tosi hyvin sylissä ruokaillessa (siis kun isot ihmiset ruokailee...) kun se juttelee ja heiluu sille leppikselle. Välillä se jopa läimäyttää sitä kädellä niin, että se kaatuu. Tyttö viihtyy myös masullaan ja jutskailee välillä ihan hirveesti, "häyyy" on sen vakkari [:D].

 
ha ha!! meidän tyttö tajus tänään ekaa kertaa peilikuvan. oli niin söpö ku alko tehdä hassuja ilmeitä, myrtsinaamaa, kielen näyttämistä yms ja sitten aina nauroi makeasti päälle [:D][:D]
 
SuviJ:lle isot onnittelut naimisiinmenon johdosta!!!!!!!!!!![:)][:)]
Me mennään 2011 kesällä mut tänään ostin jo häälehtiä, hyvä alkaa suunnittelee ajoissa[;)] Onks täällä muita häitään suunnittelevia??
 
minto: Mekin ollaan ajateltu että mennään ens kesänä naimisiin! Ei tosin olla vielä virallistettu sitä missään, kun se on vasta suunnitteilla. Mutta kovin mä jo katselen itsekseni kaikkea [;)] Mitä häälehtiä oot ostanu? Vinkkejä? [;)]

Onnea SuviJ:lle naimisiin menosta!!! [:)]
 
Täältäkin onnittelut SuviJ:lle naimisiinmenon johdosta!!!
Mekin ollaan vihille menosta puhuttu, mut mies ei haluu tehdä siitä numeroa, ja mä vähän niinku haluisin jotain pientä.. Katsotaan miten käy [:D]
 
Freya: Suloinen tyttö teillä <3

Ja onnittelut SuviJ:lle! Me mentiin naimisiin viime syksynä. Raskausviikot oli silloin 26. Ihan sopivaan aikaan, sillä olo oli tuolloin vielä siedettävä, eikä maha mitenkään superjätti (mullahan sf-mitta oli suurimmillaan 41... [:D]).

Meidän flunssa on paranemaan päin. Päivisin ei ole enää tukkoinen, mutta öisin on vielä vähän hankalaa. Viime yökin meni jo kuitenkin paremmin, eli eiköhän se siitä.

Kuntosalille ajattelin suunnata seuraavaksi. Miten muut tammimammat on jaksanut liikkua? Itse aloitin kevyesti käymään salilla pari viikkoa sitten. Ollut kyllä ihan super kivaa. Pumppaan aina maitoa jääkaappiin ennen lähtöä ja hyvin on mies pärjännyt vauvan kanssa. Oon kyllä arkisin käynyt heti kun mies tulee töistä, sillä iltaisin täällä ollaan aika levottomia, mutta näin viikonloppuisin pystyy lähtemään jo heti aamusta :) mukavaa. Hauskaa päivää kaikille!
 
Meilläkin häiden järjestämistä kovasti pähkäillään. Mies haluis isot sukuhäät ja minä jotain ihan pientä ja privaattia. Ongelmia tuottaa myös se että suvut asuu ihan eri puolilla maapalloa! Mutta katotaan mihin tässä päädytään... [:D] Hääajankohta on sovittu eikä onneksi vielä kamala kiirus ole.

Mullakin tekis salille kovasti mieli, mutta toistaiseksi oon urheillu yhdessä Oliverin kanssa - ollaan käyty kahdella pitkällä vaunulenkillä päivittäin. Hyvin tuntuu kunto kohenevan ja kilot lähtevän reippaalla kävelyllä ja vaunujen työntämisellä tuolla loskassa. [;)] Nyt on enää pari kiloa jälellä, ja mietin vähän etten ees osta salikorttia näin kevään lähestyessä (syksyllä sitten?)... kivampi olla ulkona auringossa ja raikkaassa ilmassa!

Paitsi että tänä aamuna mä jäin nukkumaan kun pojat meni aamulenkille. Onpa ihana saada sellasta unta ettei tarvii koko ajan olla alitajuisesti varuillaan että millon vauva herää! En yleisesti koe olevani kovin väsynyt, mut silti tuntuu olo nyt ihanan levänneeltä... [:)] Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
meillä oli 2007 häät. oikein mukavat ja just meidän näköiset!

meillä on oltu viime viikon ajan tissillä tosi ahkerasti. aamulla ja illalla tunnin välein ja päivällä ja yöllä 2h välein. yöt nukkuu ihan hyvin mutta päivällä ei oikein päikkäreitä kunnolla lainkaan. sellaisia 15min torkahduksia silloin tällöin. muuten leikkii ja seurustelee. viihtyy kyllä yllättävän pitkiä aikoja itsekseenkin matolla tai sitterissä. ehtii ainakin jauhelikastikkeen tekemään.
en yhtään ihmettele kun suurella osalla tahtoo imettäminen loppua 3kk tienoilla... miltei kaikki kenelle olen kertonut että meillä ollaan nyt tissillä tunnin välein niin alkaa heti paasata että onkos sulta maito loppumassa ja pitäiskö antaa purkista lisää??!! olen siinä sitten yrittänyt selittää että ei se nyt varsinaisesti tarkoita et maito alkaa loppua!
ja musta tämä ei ole edes yhtään rankkaa vaikka neiti on tissillä koko ajan. saapahan laiskotella[:)]
no mut tuntuis et alkaa taas syöttövälit pidentyä, viime yönä nukkui ensin 4,5h ja sitten viel 4h+1h. nyt täytyy vaan muistaa et antaa rintaa sit vasta kun oikeesti on nälkä ettei tuputa vanhan rytmin mukaan. siinä voi saada aikaiseksi mukavat tissiraivarit![;)]

niisuneiti: hieno nimi teidän tytöllä! näin ilmoituksenne turkkarissa. siinä oli melko paljon kastettuja ja aika komeita nimiä oli muillakin!
 
Yamacraw - oli pakko kommentoida... sulla on NIIN oikea asenne ton imetyksen suhteen... saapahan laiskotella. [:D] Mä ajattelin, että kun oikein urakalla poika oli tissillä, että saanpahan hyvällä omalla tunnolla loikoilla ja tuijotella telkkaria. Nyt ne ajat on jo takana, joten aikaansa kutakin, kandee nauttia. [:)]
 
Yamacraw, kiitos [:)]

Täällä on kovasti siivottu tänään, meillä on huomenna eka asuntonäyttö.. Laitettiin tää kämppä sit myyntiin ja ollaan katteltu rivaria Aurasta päin.. Saapi nähä miten käy.. Ois kiva olla kärpäsenä katossa, et sais kuulla mitä täst kämpäst oikee ajatellaan..
Tytsy on ollu tosi kiltisti, viihtyy paljon myös yksikseen pinniksessä, katsellen mobiilia ja jutellen niille pehmo elukoille. Nytkin Aava tuossa vieressä juttelee kovasti.
 
Onnea SuviJ! Me mentiin naimisiin 08.08.08 [:)] Kumpikaan ei halunnu isoja häitä ja semmoset olis pakostikin tullut, kun kummankin perheessä 5 lasta. Ja osalla jo omia lapsia. Ja sitten kummit ja serkut ja ketä kaikkia olis pitäny kutsua, ettei loukkaannu..  Päätettiin mennä 2 todistajan läsnäollessa naimisiin, mutta meidät vihittiin kuitenkin ihanassa pienessä kirkossa. Puvut oli kyllä ja ihana tuoksuva morsiuskimppu niin kun ainaki häissä mutta vierasjoukko ja hääjuhla (kaikki ne leikit..) puuttui. Kirkko ei maksanut mitään, eikä pappi eikä kanttori. Molemmilta yksi sisko mukana ja he myös valokuvasivat. Tuo järjestely sopi meille tosi hyvin, vaikka sitten kyllä jossakin vaiheessa vähän ennen häitä minusta alkoi tuntumaan, että olishan se kuitenkin tunnelmallista, kun molempien perheet olis siellä kirkossa nyyhkimässä ja iloitsemassa meidän kans. Mutta kun sitä hääjuhlaa siihen perään en halunnut niin olishan se ollut tyhmää ajattaa ihmisiä toiselta puolelta Suomea ihan vaan puolen tunnin vihkimisen takia.

Kuntoilu on meillä ihan vaan ollu vaunulenkkeilyä... enemmänkin kyllä pitäis että sais vähennettyä näitä kertymiä, mutta eiköhän ne ajallaan tipu... selluliitti on kyllä niin ärsyttävää että sen haluan pois! Ja viimeiset raskausarvet mulle tuli vasta synnytyksen jälkeen luultavasti tukisukkahousuista! Varokaa niitä! [:D] Mutta vaikka oon sitä lantiopohjajumppaa tehny, niin on vielä semmonen kiusallinen vaiva kun virtsankarkailu [:@]. Jos yhtäkkiä aivastaa tai yskäsee eikä huomaa varoa niin lirahtaa. Ärsyttävää. Onko kellään muulla? Muuten on kai aika hyvin kellarikerros parantunut, paitsi sitten joku kivuton pukama saattaa olla välillä... Huomenna vasta aloitan pilleritkin, Cerazetteä. Sitä varten piti tehä se raskaustesti, niin tuijotin ihmeissään siihen ilmestynyttä viivaa ja pelästytin miehenikin sillä, kunnes tunnin päästä tajusin että se oli se kontrolliviiva vaan mikä siihen pitikin tulla! [:D] Vuodessa unohtanu miltä näyttää positiivinen raskaustesti... Olis kyllä ollu vähän liian pian toinen lapsi meille. Vaikka jos olis ollu tulossa niin olishan me se vastaan otettu. Onneksi näin.

Muisti ja järki edelleen hitaita ja näkö huono täälläkin suunnalla [8|] Eilen tuli ihme ahistus-kiukku kohtaus, pään sisäinen semmonen kun olis pitäny saada viimeinkin siivottua meidän pölyinen makkari ja mies oli (mun luvalla kylläkin) omissa harrastuksissaan ja minä vauvan kanssa kotona. Ja vauvahan haluaa sitä läsnäoloa eikä tyydy vaan imurin pörinään.... Ja kaikki mitä pitäis tehä alko tulla mieleen ja ahisti moni asia. Mutta onneksi se meni sitten ohi illan myötä, saunassakin päästiin käymään vaikka vauva oli hereillä aluksi ja mies nukutteli sitä vielä pukuhuoneessa aluksi. Meillä on siis saunavuoro naapuritalossa, ei voi vaan kylpeä kun huvittaa.

Ostettiin tänään viimeinkin sitteri. En oo ostanu sitä kun oletin että saadaan yksiltä sukulaisilta lahjaksi [;)] vaan sieltä tulikin muuta. Olis kyllä ollut kätevä jo ihan syntymästä asti!! Tuo on ihan perusmalli, ei mitään värinöitä mutta on siinä kolme NallePuh lelua, niitä se tyttö siinä huitoo ja nauraa... harjottelee kaikkia äänteitä jo, välillä ihan pikkuisen  nauraa ääneenkin [:)] ja kiljahtelee...

Meillä nukutaan tällä hetkellä yöt jo aika hyvin! 3-5 tunnin unet ja sitten syödään. Siis melkein aina... Vähän ollut itkusta nyt kun kakkaa jemmataan aina monta päivää, tänään tuli ja edellisen kerran tiistaina! Kyllä muakin itkettäis 5 päivää olla tekemättä...[&:] Mutta ei se ole edes kova, ihan normaali maitokakka. Viimeksi annoin neuvolan suosittelemaa mallasuutetta, mutta siltikin toimi vasta seuraavana päivänä sen annosta. Päiväaikaan meilläkin syödään kyllä tosi tiheään, välillä tunnin väleinkin. 400-600 ml korviketta oman imetyksen lisäksi yleensä päivässä. Puklailua oli pari viikkoa tosi paljon, tuntui että kaikki tulee kaarella ulos mitä syö, vielä tunninkin päästä syömisestä. Ja silti piti saada lisää... nyt tuntuis onneksi vähentyneen, mutta saa niitä siivoilla vielä monta kertaa päivässä. Neuvolassa sanottiin, että lääkäri vois siihen määrätä jotain lääkettä, muttei vielä menty vaan päätettiin seurailla. Napatyräkin on, mitä vaan seuraillaan. Ihan pikkuruinen sormenpään kokoinen pullistuma, navan pohja sieltä pullistuu inhottavan näköisesti mutta se menee kyllä takaisinkin eikä vaikuta yhtään kipeältä. Jospa aika korjaa...

Pipsku, miten oot immuuni mahataudeille migreenin takia? Oonkohan minäki??? Kyllä mulla silti on vatta löysällä toisinaan vaikka migreenistä kärsinki taas raskausajan tauon jälkeen. Ei onneksi niin pahoja vielä oo kun joskus ollu. Hauskat nuo "ohhoijaat" Ainolla [:)]

Tulipa taas tekstiä... pitkiä taukoja ollu välillä täällä käymisessä ja sitten saa lukea ihan hulluna eikä muista puoliakaan mihin aikoi kommentoida..
 
Tunika:
Kaiketi sen takia,että jos en ehdi ottaa lääkettä jostain syystä kun ekat migreenin oireet alkaa niin ainut vaihtoehto on oksentaa...sit vielä kun en osaa oksentaa muuten kun sormet kurkkuun,olo vaan tulee sellaseksi että nyt on oksennettava ja yskittää ja tuntuu että kohta lentää purjo.sit yleensä samaan aikaan tuo migreeni pistää mahan sekasi ja ottaa kipeetä.kaiken kukkuraksi vielä tuo migreenin jumputus-päänsärky,ettei voi missään asennossa olla... [8D]
ilmeisesti mun elimistö laskee sen migreenioksentelun oksennustaudiksi ja sen takia oikeen oksennustauti ei edes tuu mulle.yritetty on saada niin isoveljen lapsilta kuin isännältäkin,mutta kun ei.viimex ollu oksennustauti joskus pienenä(ehkä jotai 7v)...

hampaita tuo meidän pikku neiti lykkää...kuola valuu ja kaikki mahdolliset tukitaan suuhun...nytkin oli pupu menossa kitaan mutta pupun karvat tarttu ikävästi kurkkuun...[:D]
 
ALKUPERÄINEN: minto

SuviJ:lle isot onnittelut naimisiinmenon johdosta!!!!!!!!!!![:)][:)]
Me mennään 2011 kesällä mut tänään ostin jo häälehtiä, hyvä alkaa suunnittelee ajoissa[;)] Onks täällä muita häitään suunnittelevia??


Ei kai niitä nyt kannata suunnittelemaan ruveta, kun ei ole vielä kosintaakaan tullut [:D]. Täällä siis mennään ilman kihlausta yhteisen asuntolainan ja lapsen yhteen liittämänä. Ja en minä kyllä siitä kihlauksesta nyt niin perustakkaan... Se kun on kerran jo koettu ja todettu, että ei se mitään todista eikä lupaa. Saman on kokenut myös mies... Eli näillä mennään, mitä nyt on ja katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan [:)].

Meillä oli tosiaankin lauantaina ristiäiset ja poika sai kasteessa nimekseen Joni Valtteri. Juhlat onnistu vallan mainiosti ja Jonikin oli tosi rauhallisesti, vaikka aamupäivän unoset oli jäänyt ottamatta. Ja saipahan poika koko ristiäisväen nauramaan kun päästi äännähdyksen papin kastesanojen ("minä kastan sinut...") jälkeen, joka muistutti erittäin paljon sanaa niin [:)].

Huomenna ois tämän mamman jälkitarkastus ja siiten keskiviikkona oiskin Jonin 2kk neuvola. Jännityksellä sitä odotan, niin näkee kuinka paljon hän on kasvanut...
 
Takaisin
Top