Tammivauvojen arki alkaa

Tervetuloa tiitunen! [:)]

Oisko kellään muuten hyvää kuningatar juustokakku reseptiä? Miehen äiti teki semmosta, ja me ajateltiin tehdä sitä itekkin ristiäisiin, ja tietty harjotella vähän eka. Miehen äiti ei kuitenkaan laittanutkaan reseptiä (liekkö unohtanut, tai ei ole ehtinyt), ja kaupassa pitäisi käydä niin ehtis touhuillakkin. Jos joku tietää jonkun hyvän reseptin niin ois kiva jos laittaisitte tänne vaikka. URLia tai vaikka oma ohje. Kiitos jos joku viitsii!!! [:)]
 
[:)] tervetuloa joukkoon tiitunen!

Meillä paljon samaa meininkiä kuin Laurasella: tytön lempparileikki on ehdottomasti kun käsiä ja jalkoja heilutellaan. Tykkää "tanssia" musiikin tahtiin mutta myös "nyrkkeily" saa hymyn naamalle. Ja kylvystä hän nauttii aivan älyttömästi. Meillä kylvetään joka ilta. Tyttö on jo oppinut polskimaan ja on jo niin iso, että eilen isi kastui ekaa kertaa. Luultavasti isi kastuu ilta illalta enemmän [:D]. Ja paljon on hällä asiaa myös. Ihanasti tapittaa suoraan silmiin ja niin kovasti yrittää saada itsensä ymmärretyksi [:)]. Eilen illalla oli erityisen söpöä kun isi oli nostanut tytön kylvystä mun syliin pyyhkeeseen, niin sillä olikin yhtäkkiä isille asiaa. Siinä he juttelivat pitkän tovin niin, että isi sanoi "Hyvää yötä" ja tyttö jotenkin niin selkeesti matki sitä "yäää yöä" ja tää toistui ainakin yli 5 kertaa. Ihan tuli tippa linssiin kun niitten kommunikaatiota seuraili [:)]
 
Täällä nyt vietetty se suuri ensimmäinen juhlapäivä, eli ristiäiset. Tyttö käyttäytyi todella nätisti!!
Nimekseen hän sai Aava Senja Katarina.

Ja tässä mun tekasema kakku
 
Niisuneiti IHAN MIELETÖN KAKKU [:)][:)][:)][:)]!!!!!!!!!Ja kaunis nimi tytöllä<3
Miten ihmiset osaa?!!? Nuutin yks kummeista on oikea kakkutaituri kanssa... Hän loihtii meidän ristiäisherkut[;)]
 
kaylies klikkaat eka sitä linkkiä ja sit ku avautuu se ikkuna ni klikkaat vielä uudestaan sitä kuvan nimeä...onnaako?
Kiitos muuten linkeistä[:)] siellä oli kivoja lomavaihtoehtoja!!!!
 
Moi vaan kaikki.
Mä alan olemaan taas melkoisen epätoivoinen tuon neidin kanssa...oonhan mä sitä hehkuttanu kuinka kiltti se on ja muuta,mutta nyt on tullu roppakaupalla ongelmia.alkaa mamman jaksaminen olla vähän siinä ja siinä...viime viikolla kolme päivää joka ilta huudettiin ja riehuttiin,niin kauan että uni tuli.lauantaina oli välipäivä ja Aino oli hirmu kiltisti.oli ihanaa jutustella neidin kanssa ja nauraa sen keksinnöille.eilen sitten Aino sai sellasen raivarin,että oksat pois.itkeskeli väsyä hieman illalla ja syötin ja puetin kyläilykuntoon neidin että päästään velipojan luokse rippijuhlille.normaali pikku itku alkoi kun vaatteet saatiin päälle ja Aino autoon,ajattelin,että selvitään keskustaan asti ja neiti rauhoittuu autoon nukkumaan,paskanmarjat!päästiin kolme kilometriä niin raivari-itku oli valmis.Aino huutaa keuhkojensa pohjasta niin kauan että ilma loppuu ja sittenkin vielä hetken muuttuen melkein violetiksi.sen jälkeen pikainen hengenveto ja taas uudelleen,tämä itku ei oo korvia vihlovaa vaan enemmänkin korinaa.sitten tuli röyhtäys turvaistuimessa auton takapenkillä ja nosti vähän maitoa kurkkuun,Aino nielas ja sai maidon väärään kurkkuun sillä ilolla että huuto kasvoi kahta karmeemmaksi.sitten sama ralli uudelleen ja hikkakin vielä kaupan päälle.maidot joutu miljoona kertaa väärään kurkkuun ja neiti vaan korisee ja karjuu.päästii kotiin ja roikotin Ainoa vähän ala-asennossa,ettei tukehdu nousevaan maitoon.hikan mukana nous joka kerran ilmaa joka sai tytön aivan raivoksi.huutoa,röyhtäys,kahta pahempi huuto,hikkaus,röyhtäys kolme kertaa pahempi huuto jnejnejne...vein tytön kylmän veden alle(sivelin vettä päähän) kun olin nopeesti repinyt ylimääräset vaatteet sen päältä(lämpö nousee uskomattomiin lukemiin tuolla itkulla) siellä se sitten rauhottui ja sain nyyhkeen alkamaan.sitten käveltiin pitkin kämppää ja hikkailtiin ja röyhtäiltiin.kamala tilanne.muistan että itse oon saanu samanlaisia raivareita pienenä,joten olotila on tuttu ja osasin toimia,lopetin raivoitkun kun alkoi pää tulla joka kerran jälkeen kipeeksi joskus viiden vanhana...kuitenkin...nyt tuntuu siltä ettei tuon kanssa uskalla lähteä mihinkään saatika sitten antaa rintamaitoa kun ilmojen takia raivarin alku on valmis...pelkään että jos lähdetään kylään ja se saa tuon raivarin autossa niin pahimmassa tapauksessa tukehtuu oksennukseensa kun sitä kirnuaa huudon mukana...kamala tilanne,toivottavasti teistä kenenkään lapsi ei ala tuollaiseksi raivohuutajaksi kun nimittäin kokemattomalle voi olla melkoisen pelottavaa.toinen huutaa voilettina/korisee ja päästää maitoa välillä huulipielestään ja taas huutaa/korisee...kivakiva...nyt sitten syöpötellään jo peruna-porkkanaa ja lypsän maidot pulloon josta sitten tarjoilen nälän tullessa.

KIITOS EI MULLE ENÄÄ NUITA RAIVARI-ITKUJA!!!!!

vaikka joutuisin lopettamaan imetyksen ja vaikka porkkana-perunasta tulis millaset mahanpurut,niin meillä opetellaan kokoruokaan.sanokoot muut mitä lystää.tuli allergioita tahi ei!mikään ei oo niin kamalaa kun tuo huutoraivari,ei edes kaameet mahanpurut tai unettomat yöt.
 
Se on kyllä kieltämättä kamalaa kuunneltavaa, kun toinen pieni saa raivarin ja mikään ei siihen auta. [:(] Vaikka meidän kossi on suht kiltti tapaus, niin auta armias, jos on jäänyt päivällä kunnon päikkärit (= väh. 2 tuntia unta kuulaan taukoamatta) ottamatta, niin illalla ei sitten mikään ole hyvin. Eilen illalla oli semi-raivarit ja sitten minä pöhkö vielä halusin välttämättä leikata pojan kynnet... Kyllä sitä pitää ollakin sitten itsepäinen tapaus, niin että oikein v*tuttaa [:@]. Onneksi meillä kuitenkin tissittely auttaa viimeistään asiaan... Mutta kun aina ei viitsisi sitäkään tehdä ettei mene ylisyömisen puolelle. Ei tämä äitinä oleminen ole helppoa, varsinkaan kun ei aina välttämättä osaa lukea toisen äänistä, ilmeistä ja eleistä, että mikä on oikein hätänä... Mutta niin kuin kaikissa ihmissuhteissa, niin tässä äidin ja lapsen suhteessakin on niitä ylä- ja alamäkiä. Ja jälkeenpäin taitaa mieleen tulla vaan ne hyvät hetket [;)].

Mutta nyt olis taas aika vetästä imuri kaapista ulos ja ruveta imuroimaan, kun kerran Himppu on päikkäreillä...
 
Voihan räkä ja lima...
Meillä on nyt riesana ihka ensimmäinen korvatulehdus [:@]!

Typy tuli räkäiseksi tuossa perjantaina, lopulta oli räkää röörit täynnä ja yrittää sitä raukka yskiä ylös.. Kaikki kotikonstit kokeltiin tuohon, kun siis ajateltiin että normi räkätauti on päällä (Höyryhengitys, keittistipat neesuun, imut nenä-fridalla, kohotettu sängynpääty ja pilkottu sipuli vieressä...) Hengitys kuitenkin kulki hyvin ja jaksoi myös reippaasti syödä, niin hetki odoteltiin lääkäriin lähdön kanssa. Ja sielläpä sitten todettiin molemmissa korvissa tulehdus [:(] Nyt sitten eka antibioottikuuri. Toivottavasti ei mitään kierrettä tulis... Pikku-raukka [:(]

Pipskulle jaksamisia pikku-pippurin kanssa! Varmaan hurjan näköistä ja kuuloista.. onneksi on sulle kuitenkin tuttua.

Ja Niisuneiti, wow mikä kakku, nammm... [;)]
 
Kiitos kehuista [:)] Tuosta kakusta tuli ihan kiva..
Tosiaan, ammatiltani olen kondiittori.. tosin työtön sellainen.. Asustin Lontoossa 7v työskennellen ravintola kondiittorina, sit ku tulin takas suomeen, tein hommia kondiittorina leipomoissa ja kahvilassa pari vuotta, kunnes sit hommat loppu päivää ennen raskaustestiä [:D] eipä siinä tarvinnu töitä enää hakee..

Voi tammimamma... ei tässä vaiheessa tartteis pikkuselle vielä korvatulehusta tulla :( pikaisia paranemisia teille!!!

Pipskulle voimia raivareiden kestämiseen!!!!

Täällä oli myös eilen hankala päivä.. neiti ei suostunut nukkumaan päiksyjä, joten kiukkua riitti. huoh
Tänään hän on sit koko aamun vaan naureskellu ja jutellu 
 
Aurinkoista huomenta! Erityisesti tammimamman perheeseen, jokos siellä alkaa korvatulehdus hellittää?

Me käytiin 2kk lääkärineuvolassa, kaikki meni hienosti ja Oliver voi mainiosti! Uudet mitat oli 5,7kg ja 60cm, ihan hyvin käyrillä mennään. Sai suun kautta annettavan rotarokotteen, kiltisti sen söi ja naureskeli vielä päälle. Muutenkin oli oikein poikkeuksellisen hyvällä tuulella ja reippaana. Neuvolan jälkeen mentiin ulos vaunulenkille nauttimaan auringonpaisteesta, vaunuissa herra vieläkin koisii... jännityksellä ootan että tuleeko rokotteesta mitään oireita, toivottavasti ei! Onko teidän vauvoille tullut siitä rotasta mitään oireita?

Mutta nyt täytyy hyödyntää tämä rauhallinen hetki ja mennä treenaamaan ja leipomaan! Eiliset keksit loppui jo, kuka lie syönyt... [:-]
 
Me saatiin rota maanantaina ja eipä tainnut mitään oireita tulla. Ehkä enemmän Rami piereskelee, mut niistä rähjääminen vähentynyt. Mitat pojalla 5510g ja 58,5cm. Paljon silmät rähmii, silmätippakuurille viikoksi.
Itellä alko menkat tuossa, voi kun on ärsyttävää pelata kaikkien siteiden yms kanssa. Oli niin paljon helpompaa raskaana kun tuo vaiva poissa, saas nähä kui pitkään ny sitten vuodellaan.

Välillä käy aika pitkäksi kotona, ku mies tehny 12h tuöpäiviä. Vaik kivaahan se on pojan kanssa touhuilla, mut kun se aikuisten keskustelu näinä päivinä olematonta... "vaihetaanko vaippa...juu mennä vaihtaa vaippa, ja sit syyään" "tui tui, mitä äitin kulta rähjää" "hys hys äiti laittaa maidon, ihan kohta saa Rami maitoa". Välil tuntuu ettei enää osaa kunnolla edes puhua[:D]
 
Lauranen, meille ei tuosta rotasta tullut mitään erityistä.. kakka haisi pahemmalle, mutta eipä muuta.

Kiitos paranemistoivotteluista.. ovat auttaneetkin [:D] Ei ole enää neiti läheskään niin räkäinen, muutaman kerran päivässä olen fridalla imenyt ja saalista jonkin verran tulee [:'(]
Yskä toisella on vain kova... varsinkin itkun päälle saa kunnon yskäpuuskia, sit hermostuu siihen yskimiseen ja alkaa karjua sitä... kiva kierre! Ollaan suihkuhuoneessa höyryhengitelty, että lähtis lima liikkeelle.

Kävin tässä lueskelemassa noita meidän tammikuisten alkuaikojen tarinoita... voih.. ei ois pitänyt.. Jotenkin tuli sitä raskausaikaa "ikävä", niin hullua kun se onkin..[;)] Ihania juttuja siellä oli ja voi sitä jännitystä... Käykäähän lueskelemassa jos aikaa on!
 
tammimamma: Mäkin oon aina välillä käyny lueskelemassa ja muistelemassa! Ikävä on täälläkin sitä aikaa, vaikkei se helpoimmasta päästä ollutkaan. Haaveissa on pikkukakkonen, ehkä sitten vähän myöhemmin.. aika näyttää [:)]
 
nyt ollaan lomasta toivuttu ja päästy taas arkeen kiinni. ja arki tarkoittaa mulle lisää työtä sillä mun isä meni maanantaina lonkkaleikkaukseen joten hevosten hoito jää mun ja mun äidin vastuulle. tänäänkin taistelin likaisten ja jäätyneiden hydrauliikkaletkujen kans et sain paalin siirrettyä.

muuten meillä sujuu miltsun kanssa hyvin. hänelle on tullut taas tiheän imun kausi ja tankkailee n.2h välein yötä päivää. on muuten todella iloinen ja aurinkoinen typykkä![:D] ja kasvaa hurjaa vauhtia... kävin eilen etsimässä kaapista isompia vaatteita.
¨ja hän juttelee jo paljon. miltei joka päivä tulee ihan uusia äänteitä. odotan innolla koska alkaa nauraa ääneen, kiljahtelee jo kun on oikein hauskaa...

huomenna tavataan toinen 2vkoa vanhempi vauva!!
 
täällä puklataan paljon ja huudetaan vielä enemmä ja kakkakaa tullu enne ku tässä äsken joten mahaa itki ja huusi ja välillä pulautti tosi sitkeitä limamölliköitä ja nokka o vähä tukossa mutta ei täysin flunssan oloinen ole tyttö. Enemmänkin epäilen että olis mahataavin poikasta ehkä...en tiiä..meinas vaa alkaa tuntua jo hieman epätoivoselle ku toinen huutaa 3h yhtäkyytiä ja oksentaa välillä ja syö välillä ja sitten vihdoinkin tekee iiiiisot löröt housuun ja kaikki vaihtoon ja sitten taaaaaaaaas huutedaan ja syödään ja huudetaan ja pulautettaan ja huudetaan ja sammutaan iiiisojen pierujen jälkeen syliin kuin lyhty ja sit äippä laittaa vaunuun ja alkaa niitä liikuttamaan sisällä ees taas ja menee 30minuuttia enne ku nukahtaa kunnolla ku vaunuun laittoon herää. käsi kipiä ja hartia kipiä.

Huomenna neuvola jossa saadaan rota. saas nähä millanen viikonloppu tulee...
 
moi
meillä päästy raivarikierteestä ja kaikki hyvin,tutti helpottaa.isi oli kovassa oksennustaudissa ti-ke.nyt vasta pääs töihin...pelkäsin,että tulee ainoon,mutta ei,ite oon immuuni kaikille mahataudeille migreenin takia.saatto tietysti olla apua siitäkin,että aino saa joka ilta rela-tippoja,ne parantaa sen vastustuskykyä ja kun mä syön nuita vitamiineja ja juon actimelliä niin sekin saa samalla paremman vastustuskyvyn.neiti nukkuu vielä,mä tulin aamupalalle.tuuppasin vaan tutin suuhun kun meinasi heräillä piereskelemään ja sit taas uni maitto.eilen kylvyssä kauhee potkiminen ja aina kun käännän masulleen niin jalat viuhtoo niinku pikauimarilla.ihanan näköistä.sängystä kuuluu kihinää...kohta herätään...aino on hassu kun sille ei käy juttuseuraksi kun isi alakerrassa(hätätilassa minä,yleensä syönnillä ja tissi suussa alkaa tulee asiaa ja neiti mölisee sen minkä kerkiää,kun tissin ottaa pois nii pulputus jatkuu)ja yläkerrassa anoppilassa se juttelee tuntikausia semmoselle pehmotiikerille,tikru on saanu neonvärit turkkiinsa ja sekös meidän neitiä naurattaa.jaa-a,joskos tässä taas alkais päivärutiineille...
tuo pikku lohikäärmekin pian heräilee(kihisee kun lohikäärme jos joku on huonosti,esim.iso pisu tullu tai vaippa väärin...tms...)

aijuu,opetin ainolle että kun sanon vaipan vaihdolla että anna äidille vaippa,se ottaa vaipan ja laittaa sen masunsa päälle.meillä on pampersia ja liberoa molempia,joten neiti saa ite valita vaippansa...[:D]
ja haukotellessa aino sanoo joka kerta että "ohhoijaa" ihan selvästi vielä...anoppi opetti...

<3 Aino huomenna 3kk <3
 
Hei kaikille

Meillä on ollut flunssa kylässä pari päivää. Oireiliko tammimamma teidän korvatulehdus jotenkin? Netistä luin, että se usein tulee näillä pienillä jälkitautina [&:] En oikein tiedä kuinka herkästi tulisi lähteä käymään lääkärissä näyttämään tyttöä? Kuumetta ei ole ollut, mutta kovin on tukossa ja yskii. Lisäksi tuntuu, että ei oikein syö entiseen malliin ja myöskin pulauttelee paljon enemmän. Välillä tulee isoja limapukluja ja eilen illalla puklasi syömisen jälkeen n. desin, eli varmaan kaikki mitä oli syönyt [&:]. Olen syöttänyt pystyasennossa ja pitänyt pystyasennossa syöttämisen jälkeen, mutta ei tunnu auttavan.

Nukkuu kuitenkin ihan kohtuullisen hyvin ja on hereillä ollessaan iloinen. Ajattelin, että ehkä huomenna kävisin varmuuden vuoksi lääkärissä, jos ei ole yhtään parempi? Tyttö on ollut aina niin rauhallinen, että en ihmettelisi vaikka ei ihmeellisimmin itkeskelisi vaikka olisi jokin tulehduskin päällä.

Tsemppiä kayliekselle! Kuulostaa rankoilta teidän itkut!

Pitiköhän kirjoittaa vielä jotain? Ehkä se on se univaje mikä tekee muistista huonon. Niin, sitä piti kysyä, etä onko muilla ollut huono näkö? Mulla huonontui raskauden aikana ja vieläkin on ihan surkea. Erityisesti siis kaukonäkö. Toivottavasti palautuu jossain vaiheessa...
 
Moikka! Meillä 2kk:n neuvola takana ja poika kasvaa hyvällä tahilla [:)] Painoa oli 5630g ja pituutta 57,8cm (syntymässä 3790g ja 50cm). Pituus kuulemma menee yläkäyrillä, joten taitaa meidän mukelo tulla isiin joka on jotain 180cm [:D] Paino nousee tasaisesti, refleksit normaalit, iho, silmän jne siistit. Eli meijän pojassa ei ole mitään vikaa <3 Saatiin rotarokote ja Joona oikeen imemällä imi sitä putkiloa ja jäi maiskuttamaan kun se rokote loppu [:D] Oireita ei sen kummemmin tullu. Pukluja on muutamia tullu ja yleensä ei puklailla. Ei sen kummempaa.

Ihan alkoi hämmentämään kun joutui jo osan vaatteista laittamaan sivuun kun ovat pieniä [:-] Eihän meillä kohta oo enää vauvaa ku niin kiireellä venyy [:(] Vaan hyvä ku kasvaa <3

Nyt Joona kutsuu äitiä (tai oikeestaan tissiä) [;)]
 
Takaisin
Top