Tammivauvojen arki alkaa

Yamacraw, mä kyselin tuota kakka asiaa neuvolasta, ku meitin pimu ei kans kaki ja sit huus aika pahasti... Mulle sanottiin, et rintaruoalla oleva vauva kakkaa kymmenen kertaa päivässä tai kerran kymmenessä päivässä, eli kaikki normaalia jos ei ole tuskissa. Eli ei hätiä [:)]
 
Heippa.

Täällä ollaan ulkoiltu taas urakalla. Eilen kävelin prismaan ja takas, matkaa jotain 5km. Teki hyvää reipas kävely.

Mulla ei oo vielä ollu jälkitarkastusta, ja seuraava neuvolakin on vihdoin torstaina. Jokohan otettais puheeks jälkitarkastukset? En kyllä tiiä miten tuun selviämään siitä, kun en oo uskaltanu edes kokeilla miltähän mahtais tuntua! Muuta ku että kovalla istuessa tuntuu ilman kipulääkkeitä vielä välillä.... [:-]

Tänään olisi tarkoitus taas mennä vaunuttelemaan! Saa sitten nähdä mitä tulee. Tyttö tykkää nukkua kovasti vaunuissa, mutta sille nyt näyttää muutenkin olevan ihan sama missä nukkuu, kun hyvin kuitenkin nukkuu. Paitsi päivisin ei millään saa omaan sänkyyn vaan vieressä sohvalla tms. nukkuu sitten. Mut se on kyl hauska kun pistää ulkovaatteet päälle niin muksu nukahtaa kuin taikaiskusta! [:D]

Mun piti vielä sanoa jotain mutta unohdin. Mulla on kyllä tosi huono muisti ollut läpi raskauden ja näköjään vielä sen jälkeenkin!!! [8|]

PS: Freya, kyse ei ollut sentään anopistani vaan mieheni isän äidistä. [;)]

Anoppi on aivan ihana.
 
se on kyllä totta että helpommalla pääsee kun ei kakkaa niin usein![:D] ja vaippojakin menee silloin vähemmän. mä meinasin nyt kun on vähän isompi niin alkaa käyttämään niitä kestovaippoja kertsien ohella.

meillä kyl laitetaan kaikki rokotukset mitkä normaaliin ohjelmaan kuuluu. nyt viimeks kysyivät neuvolassa et osallistutaanko korvatulehdustutkimukseen mut siitä tulee kuulemma viel tarkempaa infoa kotiin. onko jollekin jo tullut?

ja kertokaa tyhmälle mikä on se tauti johon Iriumin pikkuinen on sairastunut? RS?
 
Moi.
 
Täällä pumpulipussi taas pitkästä aikaa. Täälä mä käyn aika säännöllisesti lukemasa juttuja vaikka vähä taka-alalla oonki. Tyttö onpi huomena 3kk :) viimeviikon nlassa saatiin painoksi 5365g (2715g syntymäpaino) ja pituus 56cm (44.5cm syntyessä) Että kasvannu on, posket on ku omenat :)
 
Irium Meillä kans oli pari vkoa sitte rs-virus kylässä. Tyttö oli ni räkänen ja aivan tukossa. Ja se yskä oli aivan hirveää!!!! Tuntu et reppana tukehtuu siihen ku punasena haukko happea samalla ja oksensi limaa [:(]. Oltiin sit yö lastenosastolla, imivät räkää ja oli siinä saturaatiolaitteessa. Nyt ollaan jo onneks terveitä :))
 
yama: http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=583/sprog=4/grp=2/menu=1/
Siellä tietoa tuosta rs- viruksesta.
 
Oli vaikka mitä juttuja johon aattelin ottaa kantaa mut ny on mielesä vaa kesä ja kärpäset [8D]
 
Pikkusen on sit jollaki kivat naapurit, oliko se kyliesillä!!!! Koputtelevat seinään ku vauva itkee!!! Raivostuin aivan täysin!!! Voi vit.. Kai oot kertonu isännöitsijälle????? Aivan naurettavaa.. No kukin taplaa tyylillään [8|]
 
Jollaki oli vähä kiva mummo, heh [:D]!! Koita kestää. Itelläni puolestaa on vähä yli-innokas anoppi..[:@] Sekaantuu VÄHÄ liikaa!! Ja aina samat jaaritukset ku käyään niillä "meijän pikkuvauvasta on tullu ny isä!!" Voi luoja, tämä pikkuvauva, mun MIEHENI, on kohta jo 30!!! Ni "ja kai te tiätte että imetys ei ole ehkäsykeino" Ni ja sit aina mä oon muka laihtunu sen silmisä monta kiloa ja saarnaa että älä laihuta enempää älä laihuta.. Viimeks oli jo pakko sanoa että haloo en oo kuule ny laihtunu kiloakaa puntarin mukaan ja kai mä ny tiiän sen itekki et mulla ei oo tarvetta laihuttaa/en saa laihuttaa ku imetän!!!!!! Ym anopin jaaritukset tähän vielä!!!!!  Mut tottakai anopeista on myös apua, voi viiä hoitoon vauvan sinne jne!! Koitetaan vaan kaikki kestää anoppejamme ja mummojamme jne jne.. !! hyväähän ne vaa tarkottaa!!
 
Meillä tyttö hymyilee niin nätisti :) Ja on alkanu jokeltaan. Leikkimaton roikkuva sammakko ja aurinko on sen hyviä kavereita [:D][:D][:D] Ankara jokellus ku näkee ne. Siitä kakka jutusta. Meillä kans tyttö välistä kakkoo montaki kertaa päivässä ja joskus voipi mennä parikin päivää et ei oo vaipassa ku pissaa. Ihan normaalina oon pitäny tuota.
 
Mintolla Söpö vauveli. Ja ihanaa ku pääsitte kotia [:)][:)][:)][:)][:)]
 
En yksinkertasesti ny muista mitä muita juttuja aattelin tänne!!
 
Moro!!
 
nyt mä alan jo toivoa et tämä neiti kakkais vaan joka toinen päivä! tänään kun nostin isän sylistä ja haistoin et vähän stinkkaa niin kakkaa oli navasta häntäluuhun ja tissistä varpaisiin. sitä vaan valui joka paikasta.
no ei muuta kun vaatteet pois ja suihkuun[8D]
 
Mä en yleensä ole juuri koskaan kipeenä...
synnytyksen jälkeen olin reilun viikon kuumeessa..
Ja nyt eilen oli jotenkin tosi huono olo koko päivän...kysyin mieheltäkin että oiskohan mahdollista että oisin uudestaan raskaana.[8|]
Illalla mittasin kuumeen,38.[:(] ja oksensin yön aikana 4kertaa,vähänkin kun joi vettä tms ni tuli kyllä kaikki ulos.[&o]
Appiukko onnex pamahti paikalle aamuyöllä ku mulla oli voimat niin loppu etten pysyny edes pystyssä ja kuumetta oli tosi paljon.Oma mies on työmatkalla.

Siis ihan kauhea olo,nyt onnex kuumetta ei enään ole ku 37!*järki kulkee paremmin*
eix se niin mennykkin että panadolia voi ottaa kun imettää?!...sitä ainakin otin jo...

Voi jee..toivottavasti tää nyt ois täs.Ois nimittäin ristiäiset su:na..
 
Buranaakin voi ottaa, kun imettää... http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=165
 
Meikäläisen aamu alkoi kummallisesti, mieheni herätti ja ohjasti katettuun pöytään jossa oli ties mitä herkkuja, höyrytetyistä ravunpyrstöistä aina hiilostettuun appelsiiniin asti, 1100-luvun ranskalaisen valkoviinin tähdittämänä..Syötyäni mieheni patisti minut pukeutumaan, puettuani lensin pihalle kuin leppäkeihäs, pihalla odotti taksi joka vei minut kauneussalonkiin (vauva vapaa päivä mietin) perillä salongissa sain kuulla päivän ohjelmani, ensiksi : Spa moments hoitoa (Caviaari-vartalohoito sekä Hellivä kiviterapiahieronta) lisäksi kuntouttava entsymaattinen kasvohoito, joka sisälsi meridiaanikasvohieronnan ja kuorintahoidon, lopuksi kaikenkukkuraksi vielä kokovartalo hieronta! rentoutuneena palasin kotiin, mieheni oli loihtinut mahtavan ruoan..Ja hakenut poikamme takaisin kotia, koska ei kestänyt olla ilman häntä (kiintynyt enemmän vauvaamme kuin minuun) [:@] Mutta ei hän kyllä muuta teekkään kun touhuaa vauvamme kanssa, hyvä jos sanan kaksi ehtii päivässä vaihtamaan kanssani..No olin kuvitellut romanttista iltaa,viiniä,herkkuja ja ehkä hyvä elokuva, toivossa on hyvä elää.. -.-
Eiköhän ilta mennyt taas niinkuin aina.minä yksin, mies pojan kanssa, syöttämässä, pusuttelemassa, vaihtamassa vaippaa ties mitä muuta..Saisinpa samanlaista huomiota! kuka ruokkii minut? minä, kuka pusuttelee? ei kukaan..Ymmärtäähän sen, onhan vauva niin vastustamattoman sulonen ja niin luulin minäkin olevani [:(] Ehkäpä järkkään vapaapäivän mulle ja miehelleni, ihan oikeen sellasen, eli vauva on ja pysyy hoidossa! ni luulis aikaa löytyvän mullekkin, toivotaan..
 
Raskaana: Kuulostaa aivan taivaalliselta! must olis ihanaa, jos mun mies olis yhtä innokkaasti vauvan kanssa. Se on ehkä kolme kertaa vaihtanu vaipan ja aina saa tyrkyttää, että ota tää vauva syliin... Kerran se kyllä itekin omatoimisesti otti vauvan, kun vauva köllötteli meidän sängyn päällä ja mies katto sitä ja tuumas että haluaisko se tulla syliin ja mä heti että joojoo tottakai se haluais. Mut mitään hemmotteluhoitoja tai edes katettuja pöytiä en uskalla uneksiakaan... Missä muuten kävit meridiaanikasvohieronnassa?
 
hei muuten vinkki hesalaisille, ellette oo viel löytäny: Kampin kauppakeskuksessa on ihana lastenhoitohuone 3.krs clas ohlssonin sisäänkäynnin vastapäätä. siellä on sohva ja tyynyjä imettämistä varten ja vaikka kuinka monta vaipanvaihtopaikkaa ja vessa ja mikrokin. Eikä maksa mitään! Myös samassa kerroksessa on Bebes-kauppa, jossa on sohva+imetystyyny sekä aivan mielettömän luksusupea hoitohuone, jota saa ilmaiseksi käyttää!!
 
ALKUPERÄINEN: Freya

Helsingin elegiadayspassa ( http://www.elegiadayspa.fi ) Suosittelen jos aikaa löytyy ja hemmottelua kaipaa!
 
raskaana, aivan ihanaltakuullosti tuo sun päiväs.. ymmärrän kyllä sen ilta pettymyksen...
Meillä mies on tasan kerran YRITTÄNY vaihtaa pissa vaippaa, mä olin ite koirien kanssa ulkona, tullessani kotiin, Aava huutaa sinisenä hoitopöydällä, mies tulee ovelle vastaan punasena.. Se oli jotenkin saanu vaipan repeämään, kiukutteli et se on liian pieni. Pöytä oli märkä, vaippa oli märkä sekä sisältä että ulkoa, eli neidiltä oli tullu pissat siinä sitten samassa..
Eikä ole sen jälkeen edes meinannu yrittää...
Kyllä to pikkuista pitää sylissä ja ottaa vapaaehtoisesti, mutta minä saan sen kokonaan hoitaa..
Yhteisiä hellyyden hetkiä ei ole ollenkaan [:(] miehelle tärkeempää on uuden, paremman ja hienomman kämpän metsästys.. Kiukaiden ja saunan suunnittelu  (meillä ei ole edes saunaa vielä) uuteen kotiin (jota ei vielä ole löydetty).
Oon siitä huomauttanut, ei auta, kiukutellut, ei auta.. Ei se vaan tunnu tajuavan..
Noh, kait se jossain vaiheessa menee läpi... Toivossa on hyvä elää...
 
Ihanan aamun Raskaana-nikin mies oli järkänny!!!!!!!!!!!!!!!!! [:)][:)][:)]
Mut tosiaan ymmärrän kyllä et olisit halunnut viettää loppuillankin ihan vaan kaksin. Ei se vauva minnekkään katoa jos välillä ottaa laatuaikaa kahestaan [;)]
 
ihan nopeesti... täällä taustalla olen ja käyn lukemassa, mutta aina kun alan kirjoittaan niin Sofia herää. :) Nyttenkin sellasia ääniä päästelee että kohta joutuu taas tää mamma meneen.
meillä on mennyt kaikki tosi hyvin. tyttö syö rintaa hyvin (muutaman kerran annettu lisämaitoa), nukkuu hyvin (nytkin mennyt kellon ympäri muutamalla syötöllä) ja kovasti jo juttelee ja hymyilee. <3
neiti painaa nyt päälle 4 kiloo ja senttejäkin on varmaan jo 55. neuvola-lääkäri on ens viikolla, niin näkee tarkemmin. ja ikää tänään tasan 6viikkoa. kyllä se aika menee niin nopeesti! aika vähän on päästy kärrytteleen mut eiköhän sekin tästä vilkastu. inhottava vaan ku pitää kantaa toi koppa ja tyttö rappuset ensin alas enneku pääsee pihalle. no, onneks on vaan toi 1 kerros. :) ja pian yritän päästä myös kylille kärrytteleen eli pakko opetella kulkemaan vaunujen kanssa bussilla.
tyttö on voinut hyvin koko ajan, siis ei nuhaa tms (koputtaa puuta) ja muutenkin ollut kiltti. itellä niskat ja selkä aika kipeenä välillä. ja haaroissa ne inhottavat liitoskipuilut. mä kun luulin et nyt vois jo laittaa sukat ja housut kunnolla ilman kipua jalkaan, mut ei sit. kaippa se tästä pikkuhiljaa. samoin tuo jälkivuoto vois jo loppua. ei sitä oo enää ku tosi vähän, mut silti. mites muilla kesti toi jälkivuoto? mulla on ens viikolla jälkitarkastus ja eikö sen siihen mennessä ois pitäny loppua??
ristiäisiä pitäis järjestää. meillä ne siirtyi tonne ens kuun puolelle kaiken muun takia. (en jaksanu alkaa järjestää tälle kuulle kun on ystävän hautajaiset...) onpa sekavaa tekstiä taas...
yritän keretä kirjotteleen taas useemmin. jos tuo nöpönenä sais jonkin rytmin tuohon touhuun niin ois itellä vähän helpompaa. mut on se vaan niin rakas!
 
mulla kesti n.kuukaus,muistaakseni.Tosin tikeissä kesti enempi..[>:]

siis mitä,hiillostettua aplaria...höyrystettyä ravunpyrstöä.Noh,makunsa kullakin[:D]
 
voi kökkö! olenko mä nyt tulos kipeeks?? ollut tänään lämpöä, asteen verran korkeempi kun yleensä ja olen ottanu 600mg buranaa. ja tissejä vihloo, varsinkin vas kainalossa. sattuu ihan kun alkaa imettää toista tissiä. toivottavasti on vaan joku tiehyttukos.
pidetään sormet ristis et ei tulis tissitulehdusta...
 
mulla kesti 5 viikkoa tuo vuoto.

tänään oltiin mamman hautajaisissa [:(] positiivinen asia päivässä oli, että pikku neiti käyttäytyi kuin unelma.
 
Vähän mä oon kade!!!Ihana päivä rentoutumassa...no ei meillä kyllä!!!

Neiti on saanu jonkun ihme kohtauksen,ei suostu syömään ja huutaa ku mielipuoli ja sit nukahtaa...joko yliväsymystä tai sitte pukkaa hampaita.veli oli sitä mieltä että hampaita olis tulossa...isäntä sitä tuolla rauhottelee ja yrittää nukkumaan kun mulla se ei enää suostu hiljenemään...aika järkkyä,mutta vissii ihan normaalia...Syötin neidin äsken juosten,eli kipitin pitkin kämppää Aino sylissä ja pullo toisessa että sain neidin syömään...nyt on sitte masu niinku jalkapallon nielasseella ja silti itkeskelee...kurjaa...eikai tuo söis jos masussa jotai vikaa olis...

Meillä 70cm vaatteet käytössä.Ei tahdo enää sopia kun 65-70cm.Aino pian 3kk!!!Vähänkö menee aika nopeesti...
 
Takaisin
Top