Tammivauvojen arki alkaa

tervehdys pitkästä aikaa.

Tuntuu et päivät vaan jotenkin katoaa tässä kotona ollessa. Välillä ei meinaa saaha mitään aikaa, aina kun ajattelee et nyt tiskaan jne, ni aina tulee jotain...poika päättää et onkin nälkä vaikka syömisesstä olis vajaa tunti.

Neuvolassa käytiin perjantaina... pojan mitat 5120g ja 57cm, kaikki mallillaan. Mulla oli samalla jälkitarkastus ja haavat hyvin parantuneet.
Oli kyl helvetin nuiva lääkäri. Kysyi imettämisestä. En imetä, pumppaan päivän aikana n 100-150ml ja annan sen pullosta...kysyi miksi. No kun maitoa ei tule tuon enempää, saisin imettää monta tunti ja kun tulee tippa kerralla poika haukkoo samalla hirveesti ilmaa ja sit huudetaan loppu päivä ja yö ilmavaivoja. Kysyi vielä mitä teen sille pumpatulle maidolle... heitänkö pois vai annanko pullosta!?!? No haloo...totta kai juotan sen pullosta.
Sit puhuttiin ehkäsystä. Yritin kysellä kierukasta, miten se laitetaan, mites pois ottaminen, hinta? Vastaus: Kyllä sielä ehkäsyneuvolassa on asiansa osaavat lääkärit. Ei muuta...hoh hoijaa... Pyysin sitten ceracette-pillerit, mietin kierukkaa sitten joskus. Et ei hirveen hyvä maku jääny, mut tärkeintä et pojalla ja mulla kaikki kunnossa. Nyt kun muistais viedä sen lääkärintodistuksen kelaan... ei ole tuo muisti ihan parhaimillaan ollut[;)]

Ristiäiset olisi viikonpäästä. En ole vielä ressaantunut , mutta voi olla kun loppuviikkoon päästään nii täälä hypitään seinille... Kaikki on kyl jo suunniteltu alusta loppuun, toteutus sit vielä.

Poika sangen valloittava persoona. Kovasti seuraa ja juttelua kaipaa... hymyilee, jokeltaa. Varsinkin vaipanvaihto on aivan ihkua hänestä. Ja ylipäätänsä kun saa olla ilman vaatteita, mikä lie nudisti tulossa. Yöt nukutaan edelleen hyvin sellasta 6-7 tuntia, riippuen siitä pitääkö aamulla vääntää soosit vaippaan.

Isoveikka 6v sangen iso apu. Käy laittamassa tuttia suuhun jos en ihan heti itse kerkiä, on antanyt maitoo pullosta kun pikkuinen sitterissä, ja tykkää viihyttää toista milloin milläkin lego-ukolla tai bakuganilla. Ja kaikissa suloisinta on jos pikkuinen kunnolla itkee (minä lämmittämässä maitoa) ni sitten lauletaan Tuiki tuiki tähtöstä[:D]

Ja petihommiin ollaan isukin kanssa päästy!!!

Että näin... ei tosin aina näin auvoista ja ihanaa meidän elo ole, mut just tänään elämä hymyilee[:)]
 
Heips!

En nyt ehdi teidän kirjotuksia lukea mutta ajattelin ilmotella että RS on iskenyt meidän perheeseen :( torstaiyöstä asti ollaan oltu Hyvinkään sairaalassa, tai no lähinnä Lenni on. Onneksi on lievä versio, ei keuhkoissa mitään ja pelkkää tukkoisuutta + korvatulehdus. Ollaan ihan avuttomia miehen kanssa kun ei oo oikeen mitään millä helpottaa pienen oloa.. Itku silmässä pitää lähtee iltasin pois kun sairaalassa ei oo tilaa jäädä yöks. Lähetään kohta taas sinne päin, itkettää tosi paljon vaikkei Lennillä oo mitään hätää. Huomenna varmaan päästään jo pois. Osasto on ihan täynnä pieniä vauvoja, meiän kanssa samassa huoneessa on 3-viikkonen tyttö joka siellä on ollut jo viikon. Yrittäkää välttää ihmisiä, RS on kuulemma nyt jo ihan epidemia ja leviää pisaratartunnalla, eli samassa huoneessa oleminen riittää..
Joillekkin saattaa tulla vaan nenä tukkoon, jotkut joutuu tippaan ja lisähappeen niinku naapurityttö.. Kauheeta tällänen [:(]
 
Voi Irium! Voimia teidän perheeseen!!!! Kyllä pikkuinen paranee [:)] Vaikeetahan se on jättää tolinen sairaalaan ja lähteä itse pois
 
Meillä oli eilen pojan ristiäiset. Poika nukkui kiltisti koko tilaisuuden ajan [:)] Kaikki meni täysin nappiin <3

Nimekseen poika sai Joona Ville Antti (Joona tuli vaan jostain, Ville on minun 10 pv ennen pojan syntymää kuollut pappani ja Antti on pojan isän pappa).
 
voe että.... meikä söi sitte sipulia ja herneitä ja paprikaa tänää... vikatikki...ilta seiskasta asti huutanut huutanut huutanut....hetken nukkuu sylissä mutta ei muualla..vähän syö ja sit o hyvä olo ja sitten aloittaa taas huutamisen...ja huutaa täysin kurkkusuorana. ja puklannu myös aika paljon. cuplatonia annoin ja relojakin mutta ei oikein mistää oo nyt ollu apua.

Seuraavalla syötöllä päätin antaa nannia ihan suorilta etten ota ees pakkasesta omaa maitoa. että jos noi oikeesti vaikuttaa neitin masuun niin pakkasessa olevassa maidossa on varmasti samoja aineita kiusaamaan neitiä.


muuten täällä ollu tyytyväinen ja kiltti ihana tyttö.
 
HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!

Meillä takana uskomattoman ihanaa aikaa kotona!!!<3 Nuutin kanssa on niin ihanaa!!!!!
Äsken oltiin ekassa neuvolassa, paino 5400g ja pituus 57cm, ikää tasan 2kk tänään! sai rotalääkkeen myös. Mulla oli se jälkitarkastus tänään, niin ällö luihu mieslääkäri...HYI! Onneks nyt sit toivottavasti on noi alapäänronkkimiset hetkeksi ohitse[:'(]

Laitan vielä kuvan Facebookista tänne, sanokaa näkyykse teille...


Nuutilla on jotenki niin ihana ruttuilme tässä<3
 
Pakko purkaa johonkin näitä ajatuksia [:@]

Eilen meillä kävi vieraita, miehen puolelta. (Miehen mummo, isä ja isän sisko lapsineen) Minun oli tarkoitus ruveta imettämään, mutta he pamahtivatkin paikalle jo ennen aikojaan mitä oli edes sovittu. No, siinä sitten pistinkin OMAA maitoani vauvalle tuttipulloon, niin eikös tämä mummo heti kysynyt, että "Eikö sun tissit toimi!!!!??" Ja heti perään hän rupesi huutelemaan että "ETkö nyt itkevälle lapselles tissiä anna???"

Loukkaannuin tuosta aika paljon. Mutta ei se tietenkään vielä siihen jäänyt; "Miksi sä sille jotain korvikkeita annat jos kerran pystyt imettämään!" Ja meinasi ottaa tuttipullon kädestäni pois. Meinas tulla itku ja ärähdys, mutta hillitsin itseni... Sanoin että "Lapsi väsähtää rinnalle hyvin nopeasti, ja minulla on tietääkseni oikeus syöttää vauvalleni maha täyteen oli se sitten äidinmaitoa tai korviketta. Ja tämä pullo sisältää pelkästään minun maitoani, jos se noin tärkeää kerta on."

No, sitten hän rupesi kyselemään muista mummoista. Kerroin, että minun äidin äidin äitini kävi täällä äskettäin katsomassa vauvaa. Tähän sitten tämä mummo tokaisi, että "Enkös olekkaan vanhin mummo? Teidän suvussa onkin jo 5 polvea..." Hän loukkaantui siis tästä, että ei ollutkaan vanhin mummo. Yksi mikä minua jäi surettamaan oli se, että hän ei laske minua vieläkään sukuun, vaikka lapsikin on.

Ja kaiken päälle hän rupesi tivaamaan vauvan nimeä. "No, mikäs nimeksi sitten tulee!! Minä ainakin haluaisin että tuo olisi Sofia!" No, sanoimme että emme kerro nimeä ennen ristiäisiä. Sitten hän rupesi taas tivaamaan nimeä. Mieheni isä sanoi, että ei ole tapana kertoa ennen ristiäisiä. Sitten tämä mummo sanoi että "No me tästä nyt lähdetään." Ja ennen kuin oven löi kiinni, hän vielä huusi oven raosta "Sofia". Ärsyttävää!!! [:@]

Ei meillä ole mitään Sofia nimeä vastaan, mutta olemme jo ajat sitten päättäneet lapsemme nimen. Ja se ei ole Sofia.

Ääh.. Oli ehkä lapsellista minulta tuolla tavalla loukkaantua, mutta en voi sille mitään. Inhottaa [:(]

Nyt syöttöpuuhiin, palataan astioille... Kiitos vielä tästä palstasta.... En tiedä mihin muualle nämä ajatukset purkaisin!
 
Argh miten raivostuttavia noi isovanhemmat osaa olla!!!! Koita kestää enaj!!! ja muutkin mummojen ja anoppien ja kaikkien muiden kanssa painiskelevat [:'(]
 
mä kai olisin ihan suoraan päräyttänyt jos mulla olis tollanen tilanne ollut. rasittava kyllä ja en yhtään ihmettele jos sie menetit hermos.

mie menetin tosiaan niihin meijän naapureihin hermoni kerta pitää lapsen itkun takia hakata seinää.nii siis viime yönä minun tänne laittamani viestin jälkeen mentiin tytön kanssa makkariin että yritetään siellä rauhottua nii huuto vaa ylty vaikka mitä olis tehny. Naapuri hermostu ja hakkas seinää...ja niillä o itellää lapsia että kyllä pitäs tietää että jos lapsi itkee nii aina ei vaa tuosta vaan saa sitä itkua loppumaan varsinkin kun toiseen sattuu...pitääpä soittaa vuokran antajalle asiasta että meillä näin ihana naapuri ettei ymmärrä enää vauva perhettä.
 
^no just joo! Varmaan kukaan tahallaan lastaan huudattaa!!! [>:]
Ymmärrän jos seinää hakataan lauantai-iltana bileiden takia mutta hei kohtuus kaikessa! Mistä noita vammanaapureita oikein sikiää.. Laittais korvatulpat!
 
Voi helevata, mistä tuollasiä naapureita oikeen sikiää??? Meillä ei onneks ol tuollasta tapahtunut, ainakaan vielä.. Tosin meidän naapurit hakkaa pattereihin ku tarviivat apua...
Enaj, todella inhottavaa tuollainen mummon käytös.. Pitäs osata käyttäytyä. Äidin oma asia mitä lapselleen antaa ja miten.
Voi voi.. Voimia!
 
Elegia - pojalle tuli toisen rota-rokotteen jälkeen(ekasta ei yhtään mittään) jälkeen hirmu ripuli, kesti pari viikkoa... käytin jo sitten lekurissakin vaikka poika söi hyvin ja oli ihan virkeä jne. Silloin sanottiin, että kyse jostain muusta, rokotteen vaikutus ei niin pitkä. Eli uskoisin, että vielä menette "normaalirajoissa". Jos alkaa yleiskuntoon vaikuttamaan ja syömiseen, huolestuisin, mutta muuten en. Itse ainakin annoin korviketta enemmän niinä aikoina, kun en oikein luottanut tissimaidon tuloon. Neuvolassa ainakin sanoi, että hyvä hyvä. [:)]

Nuo RELA-tipathan auttavat noihin suolistojuttuihin, jos ne siis muuten passaa vauvalle.
 
huh huh enaj mikä anoppi sulla! Mä olisin kyllä räjähtäny ja sanonu suorat sanat... Omalleki anopille hermostuin ja käskin lähteen kotiin ku se oli meillä tytön ekan viikon hoitamassa isoveljeä (oli tarkotus, että se lähtee heti kun me tullaan synnäriltä, mutta isoveljelle tuli oksennustauti). Mä en kyl osais ottaa tommosta huumorilla, mutta tosi hyvä juttu niille, jotka pystyy!

Meidän palleroinen oli tänään 2kk-lääkärissä. Ja mitat jotain ihan hurjia, varmaan mennään tän palstan johtoon... Eli pituus 59,5 ja paino 6160g!! Melkoinen möhkäle! Ja täysimetyksellä...

Maidosta tuli mieleen, että jos täällä on joku (PK-seudulta), joka haluais luovutusäidinmaitoa, niin meillä on pakkasessa aika paljon ja haluaisin tosi mielelläni antaa sen hyvään käyttöön ennenku menee vanhaks! 3kk ne sanoo, et se kestää pakkasessa, eli nyt alkupään maidot alkaa pian olla 2kk vanhoja jo!. Ellei kukaan huoli, nii niistä tulee lettuja... Vaikka mielummin näkisin, että ne menis parempiin suihin! [:)]
 
Levillä ollaan!! matka meni hyvin ja Miltsu jaksoi paljon paremmin kun äiti! mä hajosin totaalisesti kun päästiin perille.. olin vissiin stressannut matkaa ihan kunnolla enkä oikein matkan aikanakaan saanut nukuttua. mut isä otti sit muksun hoitoon pariksi tunniksi ja äippä nukkumaan. ja sit onneks kun miltsu tuli nukkumaan niin tempasi 10h yhdellä syötöllä!![:D][:)]

eilen en ollu rinteessä, kävin vaan kävelyllä. tänään sit pariksi tunniksi mäkeen ja mitsu jää mummin kans mökille.

kyl noi mummut ja mammat on hauskoja.... matkalla kun tultiin tänne ja pysättiin huoltsikalle pissalle niin mummi tivasi et olenko mä käynyt pissalla. siis aikuiselta ihmiseltä ja kun vastasin et olen käynyt niin kysyi viel 2 kertaa et oletko varma!!! ja sit kun olin jo muutenkin väsynyt niin meinas kyllä räjähtää...
mut aika vähän mä olen saanut negatiivista kommenttia imetystä kohtaan.... tietty suht vieraat ihmiset kyselee et mites maitoa tulee...

mut miten te muut ettekö imetä muiden ihmisten nähden? mä en ole kauheesti miettiny vaan tempassu tissin esiin ku sitä on tarvittu. ja ei kukaan viel ole karkuun juossut. täälläkin meitä 9 ihmistä meidän perheen lisäks ja tässä just syödään sohvalla. siis kaikki on tuttuja, miehen sukulaisia ja miehen serkun miehen vanhemmat. (pysyittekö perässä sukuselvitykses [:D])

meil on edelleen kakkaukset niin et 2 päivää ei mitään ja sit tulee hirveät läjät! onkohan se normaalia? toisaalta eipä hän vaikuta mitenkään tuskaiselta paitsi pari tuntia ennen kakkimista.

mut kiitos taas kun jaksatte "kuunnella"[:)]
 
mä oon kans ihan julkisesti vilautellu tissiä. Huomaa kyl, että jotkut (etenkin puolitutut opiskelutoverit) vähän karttaa eikä uskalla kattoo kohti. Enimmäkseen ihmiset on ku ei mitään ja jotkut jopa tulee lähelle ihastelemaan, että siinä syödään. Se on kyl vähän rasittavaa. Talvella tietty ei voi ihan missä vaan imettää, mut kesällä sit meen kyl sillä linjalla, että imetän vaikka bussissa jos tarvii. Ja tosiaan toi, että tullaan kyselemään miten maitoa tulee, niin must se on vähän samaa sarjaa ku kysyis, et mites on raskauskilot lähteny karisee. Että ei kovin fiksua mun mielestä. Jostain muuten luin, että Ruotsissa on jopa sellanen laki väännetty, että kaikkialla, missä on muutenkin sallittua oleskella on myös sallittua imettää. [:D] Hassuja nuo naapurit. [:D] Vaik emmä tiiä onko suomenkin laissa joku määräys imettämisestä...[;)]

On yhtä normaalia, että kakkaa tulee joka päivä monta kertaa, ku että tulee vaan kolmasti viikossa. Säästyypähän ainakin vähän vaivalta ku ei kakkaa niin usein! Meidän tyttö taas vääntää torttua ainakin neljät päivässä. Kertaakaan en oo vaihtanu pelkkää pissavaippaa, vaan aina siel on ees pienet kakat mukana.
 
niin muuten, onko täällä muita, jotka on päättänyt olla rokottamatta vauvaa kokonaan? mä oon tullu siihen tulokseen, että anti olla meidän kohdalla. Niitä tauteja ei ees oikeestaan enää oo olemassa ja vesirokkoon nyt ei kannata ees rokotetta ottaa, ku se ei oo voimassa enää sit aikuisena ja sit jos sen sairastaa, nii se onki pahempi juttu. Mun miehen poika (12v) ei oo myöskään saanu mitään rokotteita ja se on ollu ihan superterve, mitä nyt perusflunssia ja semmosia. Voi olla hasardijuttu, mutta tällä linjalla me nyt mennään. Rokotteet voi ottaa sitten isompana myös jos tarvii (esim ulkomaanmatkaa varten) ja sillon lapsen kroppa kestää sen koitoksen ehkä vähän paremmin. Ikävä lukea, että rokotteista on ollu joilleki niin paljo sivuoireita! Toivottavasti menee pian ohi!
 
Mä en imetä julkisesti, enkä ees kotona miespuolisten vieraitten aikana. Mutta kukin tyylillään, itse en koe sitä mielekkääks vaan tulee kiusaantunu olo. Meillä on tasan kerran ollu kakaton vaippa, sekin sen takia kun vaihdoin melki heti edellisen vaipan jälkeen mikä oli ihan täys p*skaa!
 
Kohta siirrytään sitten jo 62 senttisiin vaatteisiin, noi 56 senttiset bodyt alkaa oleen niin naheita ettei voi käyttää enää! Huh huh, 50 senttiset meni kuukauden, niin jotenkin aattelin et nmää menis kauemmin, mutta ei.. Onneks ne on valmiina pestynä ja silitettynä ni ei tarvi ku nostaa esille ja pakata pienet pois! Ollaan meilläkin varmaan kohta yli kuuden kilon, kun viikko sitten oli 5,7 kiloo. Onneks tulee pituuttakin. Ehtaa tavaraa tää maito!
 
 
 
mie oon imettäny iha häpeilemättä kaikkien ees. mutta ei olla oltu julkisella paikalla niin että olis viel tarvinnu imettää.mut imettäsin jos pinjalle tulis nälkä

meil o käytös pääsääntöisesti 60senttiset...viel menee pari 50 koon ja 56 koon vaatetta..muutama 62 on jo tälle pieni..riippuu valmistajasta


Pinja 2kk tänään! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
 
Takaisin
Top