Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta!
Tänään olo ollut taas "parempi". Heräsin kauheaan nälkään. Just söin kunnon aamupalan ja silti on vielä nälkä [&:] Eipä siinä, kai pitää mennä santsaamaan. Tiukimmat farkut ei kyllä varmaan enään mene päälle, mutta mitäs tuosta! [:D] Kai tämä kevät ja alkukesä menee, mutta vähän mietityttää, miten kesävaatteet mahtuu heinä/elokuussa? Äiti ei vielä tiedä raskaudestani, mutta pääsiäisenä oli ostanut minulle syntymäpäivälahjaksi pellavaisen kesäpaidan, jossa leveä tuninkahelma. Sanoikin silloin, että kelpaa sitten masua kasvatella. En tiedä miten tuo osaskaan ennakoida... [:D] Kai tuo jotenkin vaistonnut ja rivien välistä lukenut, että vauvaa yritetään...
Tuosta mielialasta... Mä olen ollut kanssa aika "seesteinen". Haaveiluun olen taipuvainen aina ollut ja eilenkin istuin ja tuijotin "tyhjää" jonkin aikaa... Ajattelin aina, että tieto raskaudesta tulisi enemmän "shokkina". Nyt on tuntunut jo jotenkin siltä, että näinhän tämän pitääkin mennä... Pihatöissä olen hetkittäin ollut hyvinkin tarmokas ja sitten taas tullut sisään päikkäreille tai muten lepäämään. Tällä viikolla siivosinkin, kun ajattelin, että ensi viikolla työpäivän jälkeen voi olla aika kuitti olo. Vähän pelottaa miten sitä töissä jaksaa....
Saas nähdä, paljastuuko meidän odotus viikonloppuna anoppilassa. Vielä ollaan oltu "kahden vaiheella" kerrotaanko vai eikö. Uskoisin appivanhempien ottavan tiedon vastaan innostuneina. Anoppi varmaan ottaa jo kutimet esiin ja alkaa tekemään nuttuja [;)] Voi sitä ihanaa "hössötystä"... Kummankin puolelle tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi... huh, huh! Puolisokin eilen yhtä kaappia siirtäessä kysyi huolestuneen näköisenä, jaksatko? No, kunhan eivät laita vuodelepoon... [:D]

Heippa kaikille!

Tuosta mielialasta. En tiedä johtuuko raskaudesta, mutta musta taas tuntuu, että mulla on pinna todella kireällä koko ajan. Jatkuvasti tyhmätkin asiat ärsyttää, ei itketä eikä muuta vaan ihan vain ärsyttää todella paljon. Hmh, jospa tää tästä tasoittuu.

Meillä kans mies äitienpäiväsunnuntaina oli hakenut kimpun vaaleanpunaisia ruusuja äitienpäivän kunniaksi. Oli kyllä niin suloista! :) Ja meillä kans kukkien tuominen yms. on aika harvinaista. Osaa ne miehet välillä olla niin ihania!

Mulla ei vieläkään mitään muuta ihmeoloa, muuta kuin tuo ärsytys. Vatsakipuja on välillä öisin ja huomaa, kun vaihtaa asentoa nopeasti niin vihlaisee. Meillä kans elokuussa häät (mun isän) ja toivon, että mahtuisin vielä vanhaan juhlakesämekkoon, joten jonkin sortin painoangstailua on täälläkin.

No olipas tullut tekstiä[:)] Ei meinaa jaksaa edes lukea... On nimittäin tullut ystävä päänsärky kuvioihin mukaan[&o]...

Paljon onnea uusille tammivauvaa odottaville ja tervetuloa rupattelemaan!

Ikä oli täällä puheenaiheena aiemmin: minä tänä kesänä 36 ja mies on 42, yritystä ehti olla kolmen kierron ajan ennen plussaa...

Neuvolassa kävin samalla, kun oli pienimmän 7kk neuvola. Sain ultran 3.7 ja seulat on tarkoitus tehdä kesäkuun aikana verikokein ja silloin ultrassa niskaturvotus... varhaiultraan en mene, en tunne tarpeeliseksi.

Heissan! Onko kellään väsymystä havaittavissa. Oon itse niin uskomattoman nuutunut ettei mitään rajaa. Töissä jaksan hienosti klo 8-16, mutta työmatkat on pitkiä (ajan vielä ite) ja kun pääsen kotiin, en voi todellakaan muuta kuin mennä nukkumaan. Tätä on jatkunut nyt viikon. Nyt ois menossa 6+0. Nimim.Toivon että väsymys helpottaisi.

Terve taas!

Väsymystä on täälläkin oon kanssa töiden jälkeen aivan poikki. tänään olis pitäny mennä saunaan mutta minä menin nukkuu... Täytyy vaan olla tyytyväinen kun ei oksentele...[:D]
Ihmettelin kun makasin sängys et rinnat ei tunnu ollenkaa kipeiltä mutta ku nousin ylös ni tuntu että tipahtavat ales ai saakeli. Tuli kiiru laittaa rintsikat..[:D] Onneksi on viikonloppu ni saa lepäillä ihan rauhassa ja ehkä saa jotain jopa aikaiseksi...[;)]

juu väsymystä pukkaa! onneks öklö-olo alkaa olla poissa, siihen auttanut aamupuuro ja herkuttelun jättäminen. tänään meinasin seisaalteen nukahtaa, eikä nyttenkään meinaa silmät pysyä auki. taitaa leffaillasta tulla uni-ilta [:D]

Täällä myös yksi ylivoimaisen väsynyt. Jotenkin tässä 28 vuodessa on oppinut tuntemaan kehonsa ja esim sen, miten pärjää väsymyksen kanssa. Nyt on sitten kaikki menny ihan uusiks. Tää väsymys on jotain aivan muuta kuin se normaali "väsyttää ihan kauheesti". Tää on aivan totaalista väsymystä. Sellasta, ettei jaksa pitää päätä pystyssä tai liikuttaa kättään.

Tänään oli inhottava aamu. Heräsin ja söin ihan vähän aamupalaa ja vointi meni tosi huonoksi. Oli pakko lopulta mennä sänkyyn pitkälleen ja nukahdin. Sama juttu uusiks parin tunnin päästä. Ja vielä kolmannenkin kerran. Silloin heräsin klo 13 ja olisin kyllä mennyt takasin nukkumaan, ellei olis ollu pakollinen meno 14.30. Ihan hirvee olo. Peruutin kaikki hommat mitä vaan pystyin. En oksentanut, mutta hirveen oksettava, heikottava ja paha olo oli. Nyt on ihan jees olo, mutta pelkään sitä päivää, jolloin tulee toi sama äklötys ja on joku tosi pakollinen meno ettei voi mennä pitkälleen, niin mitä mä sillon teen!? Miten te ootte ootte pystyny elämään huonon olon kanssa? Mitään kotikonsteja mitä ootte huomannu et auttaa (muu kuin pitkälleen meneminen)?

Edit: niin tossahan tuli tulitikun vinkki, ei herkutteluja mutta aamupuuroa. Mulla on tapana tehdä n. vartin mittanen aamujumppa herättyäni, ehkä pitäis syödä se puuro ennen sitä, koska tuntuu, et tyhjällä vatsalla se huono olo tulee helpommin. Pitääpi testata heti huomenna.

Joo mä oon kans ollu siis tosi väsyny. Välissä töissä saa oikein taistella itsensä kanssa!! En tiiä miten jaksan huomenaki 12 tuntia! [:-] Huono vointisuutta on alkanu oleen kanssa.. tulee yhtäkkiä semmosia "äklö öklö" kohtauksia ja meen aivan kalpeaks. Pari kertaa joutunu juokseen vessaan mut on jääny kyllä ihan yökkimiseks... toistaiseksi.. (koputtaa puuta). Tuleeko teillä muilla jotain pientä vuotoa? Mulla tulee melkeen joka päivä. Siis ku käy vessasa ja pyyhkii. Ja välillä on vähä pikkareissaki. Oon siis kärsiny välivuodoista melkeen koko "menkkaikäni" ja mulle kyllä sanottiin lääkärisä ku satuin raskauden ekoina päivinä käymään sielä että "välivuodot saattaa jatkua vaikka ootkin raskaana ja että tulee niitä vuotoja muillekkin.."  Mut kuiteskin huolestuttaa mitä se maha asukki sielä oikeen hommailee.. :(
Ni ja SANNIO: Voit lisätä siihe listaan mun kohalle Pohjanmaa. Ni ja ku oon täsä ny laskeskellu ja väännelly ja käännelly ja mietiskelly ni oon ny ilmeisesti rv 6+2. Pitää sitte muutella tuota oikeammaks ku on ekä ultra [:)]  

paukke: hei, enpä ollut huomannutkaan, että tickerissä joku häikkä. pitää yrittää korjata, jos onnistuu. Kuitenkin näyttää viikot oikein.. hassua. tekniikka aina menee vähän yli välillä :)

No niin, nyt pitäisi näyttää oikein nuita päiviä. Osasinpas korjata :) Heh. Kiitos Paukke, kun huomasit!

Ja sitten taas kuulumisia:

Viikonloput on aina ihanaa aikaa, kun ei oo töitä! Ah. Tänään sai nousta ylös, kun tuntui että huvittaa. Tosin opiskelujuttuja pitäis vielä malttaa tehdä, mutta tuntuu, että on paljon parempaakin tekemistä! (Kuten käydä täällä, lukea sähköposteja, surffailla muuten vaan jne..) Väsymyksen kanssa on vaan elettävä, tuntuu, että päikkärit on kyllä tosiaan tarpeen! Ja tuo pahaolo, se ei oo kadonnut.. Sipuli on alkanut eritoten ruoista ällöttää ja mausteiset ruoat myös. Oon huomannu kans, että hajuaisti on herkentynyt kovasti.

Tulitikku: mulla on taas päinvastainen tilanne. Olis kerrankin kiva olla vähän isompirintainen, ennen kuin maha alkaa näkyä. Huolensa kullakin näköjään ;)

heipsis!

mulla tosiaankin auttanut pahoinvointiin aamupuuro ja se ettei syö enää herkkuja tai juo limuja. muutenkin olen syönyt töissä korppuja vähän väliä ja juonut aika paljon vettä. paha olo kaikonnut melkein kokonaan. tuleehan niitä äklötyksiä välillä mut ei ole kokoajan paha olo.

pumpulipussi, mulla ei ainakaan vielä ole ollut mitään vuotoja. toisillahan voi kuukautisetkin jatkua vaikka olisikin raskaana ja jos lääkäri sanoi että toi on ihan normaalia niin eiköhän kaikki ole kunnossa. koitahan rentoutua ja nauttia raskaudesta (pahasta olosta [;)] ) !! mulla kans yhellä kaverilla oli vuotoa jonkin verran raskauksien aikana, kaksi tervettä poikaa sai kuitenkin!

Hauskaa viikonloppua!

Hei kaikille viikonlopun viettäjille! Nyt sitten on minullakin sitä pahoinvointia.. Oksettava olo ollut koko päivän, ja päätä särkee.. Nukuttais vaan, ja oon nukkunut päivällä monta tuntia. Liikunta näköjään helpottaa, mies sai houkuteltua pyöräilemään, ja siellä oli kivaa, mutta paha olo hyökkäsi heti, kun tultiin kotiin..

Tavattiin molempien sisaruksia lähipäivinä, ja tietysti oli juttua vauvoista, kun yksi odottaa lasta ja toiset yrittää kovasti. Tuntuu niin epäreilulle, että on itse tullut niin "helposti" raskaaksi, kun toiset on yrittäneet monta vuotta ja aloittaa nyt hedelmöityshoidot.. Senkään takia en halunnut hehkuttaa omaa raskautta. Jos suoraan olisivat kysyneet, että ootteko raskaana, niin olisin kai myöntänyt.. Mielialat vaihtelee. Toisaalta nyt harmittaa, ettei puhunut vielä omille sisaruksille.. Sitten jos tulee keskenmeno niin voihan senkin surun sitten jakaa niiden kanssa.. kai.

Luin, että vauvan sydän alkaisi lyödä näinä päivinä.. 5+3 menossa. Epätodelliselta tuntuu vielä. Onko teillä muilla tullut alkuinnostuksen jälkeen "kyllästymisvaihetta?" Tai oikeastaan vähentynyttä ihmettelevää innostusta? Onkohan se vaan tämän väsymyksen syytä.. 

Heii kaikki, täällä myös yksi tulevan tammivauvan äiti. Rv tänään 6 + 0, olotila on vielä pysynyt kohtuullisen hyvänä. Väsymys on vaivannut eniten, ja töissä tuntuu välillä ettei meinaa hereillä pysyä..[:-].
Elämäämme ilostuttavat jo tytöt 5v (-03) ja 7v (-01).
Jaksamista ja onnea kaikille![:)]
----------------------------------------------------------------------------

Aurinkoista sunnuntaiaamua kaikille!

Joko te olette nähneet vauvaunia? Mä näin ensimmäisen vasta eilen. Siinä vauveli ainakin oli tyttö, saas nähdä. :) Toisaalta tuumin unessa myös ystävälleni, että onko vauvassa Downin piirteitä, kun korvat oli hörössä. Johtuisikohan siitä, että eilen just toisen kaverin kanssa tuumittiin, mitä sitä tekisi, jos verikokeessa ja ultrassa näyttäisi Downin riskin olevan suuri. Olisi paha paikka..

Mulla ei varsinaista kyllästymisvaihetta, mutta laantunutta innostusta on kyllä. Eli ajattelen asiaa kyllä joka päivä, mutten ehkä niin hepulisa.Tunika: tuo sun "kyllästymisvaihe" todennäköisesti johtuu ihan sun väsymyksestä. Toivotaan, että se väsymyt hellittäisi!
Ja Onnea uusille odottajille!

Heipsan kaikille!

Ajattelin uskaltautua tänne tuoreen tiedon kera :) Testi näytti plussaa ja laskettuaika olisi 24.1.2010, eli liekö olisin uusin täällä?! :)
Tämä on ensimmäinen raskauteni, joten olen hyvin ulalla ja innoissani sekä hämmentynyt..

Ihana oli löytää tämmöinen sivusto ja palsta..

tervetuloa kaikki uudet odottajat!

ihmettelinkin että tuleeko meitin ryhmään vielä lisää kun ei vähään aikaan uusia tullut!

tunika, en voi sanoa olelvani kyllästynyt mutta epäileväinen olen. olen potenut viimiset 20v vauvakuumetta ja aina halunnut äidiksi! nyt kun oikeesti on raskaana niin tulee epäilyksen hetkiä et onko tää oikeesti fiksu juttu ja miten me pärjätään sellasen kiljukaulan kanssa. jotenkin se et tää nyt on todellista on vähän muuttanut ajatusmaailmaa. mut luulisin et tää on ihan normaalia, tuleehan elämä muuttumaan pienokaisen myötä aika paljon ja vastuu kasvaa. mulla sekottaa vielä ajatuksia mun isän kuolema 2kk sitten. en halua itse aiheuttaa niin paljoa pahaa lapsilleni kuin isäni omilleen aiheutti. haluan olla parempi vanhempi kuin isäni oli. siihen soppaan vielä ikävä isää niin soppa on valmis [:D]

onko teillä vauvalle projektinimeä? meillä ei vielä, ei oikein olla uskallettu puhuakaan koko vauvasta kunnolla. hölmöä [8|] mutta joku pitäisi keksiä ettei käyttäisi aina sanoja se, toi vatsassa tms.

ja todellakin outoa et vauvan sydämen pitäs kohta alkaa sykkimään [8D]

Mielenkiintoista :) kuukautiset eivät ole vielä alkaneet joten hmm :) mutta odotellaan vielä muutama päivä ennen kuin teen testin..vaikea maltaa olla tekemättä :)

Tulitikku: minulla aikoinaan diagnosoitiin masennus, mutta en itse tarvinnut silloin lääkitystä vaan ihan terapiassa käynti auttoi.
Olisin kyllä saanut lääkkeet, mutta olen sellainen sitkeä sissi että en muutenkaan halua syödä juuri mitään lääkkeitä joten sanoin että haluan pärjätä ilman...pahimpana aikana sain nukahtamis lääkkeitä 10kpl mutta mulla o vieläki 5v jälkee niitä kolme tuolla, että eipä tullu juur ollenkaa niitä syötyä tai jos tarvitsin niin puolikkaan tai yksneljäsosan otin vaan.

Itse olen kanssa miettinyt sitä että jos nyt sitten raskaaksi tulen ja viime kerralla kun olin raskanaa mietin myös että mitenkä sitten synnytyksen jälkeen käy. Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että pitää heti synnytyksen jälkee yrittää pitää se turvarengas ympärillä eli perhe ja ystävät jotta jos itse ei huomaa niin huomaa he ainakin ja voivat sitten auttaa sinne hoitoon tarvittaessa. Minä nyt kyllä olen aina ollu sellanen räpätäti tyylinen että puhuminen on minulle yleensä auttanut oli kuuntelija kuka tahansa. Mutta olen sitä mieltä että pidetään myös me tämän foorumin mammatkin sitten yhteyttä ja tuetaan toisiamme niin emmeköhä mekin sitten selviä. :)

Takaisin