Tultiin justiin neuvolasta. Voi että se on hyvä se meidän neuvolan täti! Se on ollu kätilönä iät ja ajat ennenku vaihto terkkariksi ja se tosiaan tuntuu ymmärtävän paljonkin. Suostui tekemään sisätutkimuksenkin, vaikka se ei normaalisti kuulu terkkareiden toimenkuvaan, mutta hänhän tosiaan on myös kätilö. Ja niin totes, että pehmeä on, mutta kiinni ja pituutta 1,5cm. Ja sitten kaupan päälle se teki vielä sellaisen "pyöräytyksen", mikä kuulemma nopeuttaa synnytyksen käynnistymistä. Mieletön munkki, et meille sattui noin ammattitaitoinen neuvolatäti! Vielä se paineli mahan päältä ja arveli, että 3500-3600g olis tytön koko. Hyvältä kuulostaa!
Muut neuvolakuulumiset:
rv 39+3
Paino 70,1 (-156g!!! [:)][:)])
RR 142/82
HB 132
sf 34
rt
syke n 135
Jee, hyvä mieli jäi siitä käynnistä! [:)] Ja sain viime yön nukuttuakin aika kivasti. Onneksi se elämä välillä ees hymyilee!
Jaicalla on jännät paikat! Ehkä se vauva tietää, että sen tarvii tulla pian, että vielä mahtuu alakautta! Pidetään peukkuja, että kaikki menee parhaiten päin!
Tunika: me hurahdettiin siihen peliin niin paljon, että piti eilen käydä ostamassa pari lisäosaa siihen [8D][8D]
Ja tosiaan, ellen vielä muistanu sanoa, niin onnittelut Elegialle kotiin pääsystä!
Täälläkin tosiaan myös maha ihan kuralla. Eilen oli myös sellanen inhottava "närästyksen" palanen kurkussa koko illan, vaikka en röyhtässy tms kertaakaan. Neuvolan täti sanoi, että se voi hyvin johtua siitä, että vauva painaa jonneki ruokatorveen tms. Se oli inhottava fiilis, kun ei juominen tai mikään muukaan tuntunu auttavan. onneks yön aikana meni ohi. Puhallettiin myös tuo jumppapallo. Siinä on kiva istuskella vaikkapa kutoessa.
Nyt kunhan mies tulee kotiin, niin laitetaan ne neulat, help... Jänskättää... Tänään aamulla tuli semmonen kaamee tunne synnyttämisestä ku luin jotain artikkelia vesisynnytyksestä, missä sitä ylistettiin taivaisiin ja vesisynnyttäneet naiset kertoi miten mahtavaa oli synnyttää. Tuli tunne, et mitä jos mä pilaankin tän koko synnytyksen enkä osaakaan synnyttää sillai, että se olis mulle itelle ja vauvalle miellyttävä kokemus. Mitä kun mä en tiedä mistään vesijutuista tai muustakaan yhtään mitään? Meiltähän peruuntu ne kaikki synnytysvalmennukset rokotuksien takia, niin enhän mä edes tiedä mitä kaikkia synnytystapoja olis olemassa. Toki käytiin siellä synnäritutustumisella, mutta sieltä jäi vaan lähinnä mieleen, että kivunlievitysjuttuja on ziljoona erilaista (ja mikään niistä ei tuntunu erityisen kivalta vaihtoehdolta). Siis enhän mä ole valmistautunut asiaan mitenkään! Joo, oon lukenu vau-kirjaa ja jotain muita ja oon käyny synnytyslaulukurssin, mutta silti tuntuu, että enhän mä osaa!! jooo...tiedän, aina niitä penskoja on maailmaan syntyny ja joo... tiedän, kyllä se saadaan sieltä ulos. Mutku ei se tieto aina vie sitä tunnetta ja ahdistusta pois... Just tällä sekunnilla tuntuu taas hyvältä ajatukselta synnyttää, kun oli niin hyvä neuvola takana, mut ties millon tuo ahristus taas iskee... [>:]