Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mä olenkin tasapaksu että kaikki ei todellakaan ole masussa, vaa mulla o isot ja paksut jalat ollu aina. Sisko painaa 80kg ja näyttää lihavalle minuun verrattuna ja ite painan tällä hetkellä 117kg ja enne raskautta painoin jottai kaite 105 paitti että tais keretä se paino nousta koska ekassa neuvola mittauksessa oli 113kg. Koska toi mittaus oli varmaa kuukaus enne raskaaksi tuloa...siis toi 105. mut siis kysin lääkäri sano mun painosta että ompas yllättävän maltillisesti noussu paino, toisinkuin meijän neuvolalääkäri joka huuti mulle hulluna tuosta painosta.
Ja ku mulla o nää iiiiisot roiskeläpätkin tuossa rintavarustuksessa jotka painaa :P

Mut siis ei mulla normivartalo ole. ku pituutta o vaa 170. mutta ku se o tasasesti joka puolelle jakaantunu nii se huijaa vähä katsojaa :P

Heippa mammat! Reilu viikko ollaan nyt löffitty täällä Floridan lämmössä ja pari viikkoa olisi vielä lomailua edessä. Kaikki on mennyt mukavasti, myös lentomatka, jota aluksi vähän jänskäilin. [:)] Vauvelille olen ostellut vaikka mitä ihanaa ja jotain tietysti itsellekin, mut eipä jaksa enää shoppailla entiseen malliin. Tämä mamma väsähtää kyllä aikas nopeesti ja sovituskopeissa hyytyy kyllä välittömästi! [:D]

Yöt yhtä katkonaisia kuin aikaisemminkin, vessassa täytyy käydä vähintään parin tunnin välein ja aika helposti alkaa supisteleen, jos rakko täyttyy liiaksi. Lonkat on kans aika kovilla öisin, vaikka nukunkin kolmen tyynyn kanssa ja koitan muokkailla asentoa. Maitoa multa tihkuttelee välillä aikaslaillakin, toivottavasti lupaa hyvää tulevaa imetystä silmällä pitäen... Vauvan hikottelukin on tullut kans tutuksi, kun joskus on montakin kertaa päivässä hikka pikkusella. Hassua! [:)]

Mun aviomies on tulossa synnytykseen mukaan ja musta se on niiiiiin ihana juttu. Se on kuitenkin mulle rakkain ja tärkein ihminen ja tuntee mut parhaiten. En usko, että kukaan muu voisi mun murua ko. koitoksessa korvata... <3 Vauvelikin tunnistaa jo hienosti isänsä äänen ja alkaa heti 'kommunikoimaan', kun daddy ottaa kontaktia. Muutenkin on kyllä vilkas pikku-ukkeli masussa ja pitää äippää aika kovilla ajoittain. Ja ei ole kyllä asettunut aloilleen tämä kaveri vaan käyttää koko liikkumatilaansa hyväkseen. Ja isoin liikkein! [:)]

Voikaa hyvin ja pysykää terveinä! [:)]

Iltaa kaikki!!!

Oikeen harmittaa kun ei ole päässyt lukemaan tiedän juttuja nyt pariin viikkoon olenkaan. Muutin sitten isompaan asuntoo ja netin kanssa on ollut todella paljon vaikeuksia. Johonkin tietyihin sivuille ei pääse. Ei oikeen mitenkään vaikka olen kokeillut mitä. Onneksi on kavereita, jotka ymmärtää koneen päälle vaikka mitä.

Kuun alussa muutin isompaan asuntoon ja muutto meni todella hyvin. Siinä samalla kun oltiin aloittamassa muuttoa niin sain tietää että valmistun koulusta. Sekin oli todella hyvä asia. Nyt oon pari viikkoa totuteltu tuplasti isompaan asuntoon kuin ennen. Tilaan on ainakin vielä ja paljon. Joitakin huonekaluja olen joutunut hommaamaan. Ja lisää saa hankkia. Onneksi vauvalla on jo melkein kaikki. Katsotaan nyt mitä joulupukki tuo tullessaan.

On tähän pariin viikkon myös suru uutisia tullut. Sain viikonloppuna tietää, että yksi ystävä on mennyt pois luotamme ja se on ottanut pari päivää aika koville. Muutenkin itken aika helposti raskauden aikana, niin nyt itken  vielä helpommin.

Jos jaksaisin lukea oikeen kaikki mitä on tapahtunut moneen viikkoon, niin siinä menisi minulla koko yö. En tiedä kuinka moni on ottanut influenssarokotteen, mutta minä otin ja oikeen mitään vaivoja ei tullut paitsi käsi oli kolme päivää todella kipee ja voimaton.

Mutta tässä voisi ruveta kertomaan vaikka elämän tarina niin nyt taidan lopettaa tällä kertaan ja nähdään myöhemmin. Hyvää yötä kaikille ja huomenta samalla.

Neuvola kuulumiset:
Painoa tullu viikoittain +260g eli ekasta neuvolakäynnistä tähän päivään 5kg
turvotus -/+
rr 119/82
prot. -
gluk. -
hb 148
SW 30cm
tarjonta rt
syke 140-150
liikkeet ++

Sain liikeseuranta kaavakkeen että jos tulee tilanteita että arveluttaa. Mutta eipä oo ollu sellasia tilanteita. Ja kertoi muutenkin siitä seurannasta, vaikka tiesin jo kaiken :P
Kaikki hyvin siis. Sain lisää liuskoja ja vähä enemmänkin kun ei yks 50kpl purkki noita riitä viikoksi kun 6-10 kertaa päivässä mittaa sokerin ja sain myös neuloja sitten tuonne noihin insukyniin.Ei tartte pihata yhtä neulaa koko päivää.Mitäs muuta. Eilinen herkuttelu vaikuttaa iha selvästi tän päivän sokru arvoihin näin aamusta. Mutta voin sanoa että kaipasin pientä herkuttelu päivää. Ja nyt onkin taas hyvä vetää sitä normaalia sokeria välttävää linjaa taas ja hiilareita välttävää.

Kävin sitten synnyttämässä!!!! tai sektioonhan tämä sitten lopulta meni ja pieni poika syntyi lauantaina... Toisaalta parempi näin koska olin sittemmin todella kipeä eikä vauvan voinnista olisi voinut mennä takuuseen. Nyt kuitenkin tämä leikkaus meni puoliksi suunnitellusti kun ei aivan rysäyksellä leikkaussaliin menty. Ja poikamme voi rauhallisesti keskoskaapissa tätien hoidossa. Taitaa voida jopa paremmin kuin äitinsä. En oikein tiiä kumpi on väsyneempi mutta melkein itsenäni siihen veikkaisin. Painoa pojalla oli reilu kilo ja pituutta 38 cm. Viikkoja oli päivää vaille 31.
Mikä parasta, hengityskonetta ei olla tarvittu. Vain nenällä avustava nasaali kun on niin vilkas kaveri.
Näin pienen herran itse ekaa kertaa vasta maanataina livenä. Muutoin jo kuvasta mutta silti vähän "säikähdin" miten pieni hän on kun niin railakkaasti parkaisi kun kylmään maailmaan joutui. Nyt hän on kuitenkin hirveän rauhallinen, syö hyvin ja nukkuu. Tätit sanoi, että helppo hoitaa.

Olen vielä nähnyt yöllä unta, että tuolla se meidän poika on mutta silti pitää käydä synnyttämässä tammikuussa.. että se on vielä edessä. Tämä kun tuntui menevän sitten niin helpon jouhevasti kun päätös oli lääkärien puolelta tehty. Toipuminen tietysti vie aikaa mutta itsessään nyt tuntuu kamalan helpolta. No en vielä sano että on helppoa kun vasta on eilen ensimmäisen kerran kävellyt.

Mutta me täällä toivutaan ja kasvetaan! Käyn lukemassa teijän juttuja niin ei tarvitse tyhjille seinille pölistä, ja pitää sitä itsekin kirjoitella jos kun ehtii ja jaksaa.

Eipä meillä tässä enää hätää ole! Iloisin mielin vain!

Oioioi, onnea Santtu!! Hui, nyt jo eka tästä ryhmästä saanut käärön, kauhistelin jo sitäkin kun joulukuisissa on yksi synnyttänyt!! Siis sitä kauhistelin että nyt jo! Alkaa jänskättään ja miettiin että pitäskö sittenkin alkaa jo tavaroita raahaan varastosta sisälle. Mies innoissaan suunnitteli että kokoaa pinnasängyn kun kuu vaihtuu, ja itse toppuuttelin että sitten joskus joulun jälkeen. Hui kauheeta, meni ihan sekasin eikä osaa oikein kirjottaa mitään, mutta onnea vielä kerran ihan kamalasti!!!

Onnea Santtu85 + koko poppoo! Vaikka kaikki tapahtuikin odotettua aikaisemmin, niin tärkeintä on, että teillä molemmilla on asiat mallillaan. Kyllähän se hieman uskomattomalta tuntuu, että yhdellä meistä on jo vauva täällä isossa maailmassa. Mutta kun asiaa oikein miettii, niin kyllähän sitä itsellekin tulee huomenna 30 rv täyteen, joten ei tässä enää hirmuisen kauaa yhdessä paketissa kuljeta [:D]. Niin ja Yohanna kerkiäähän se iskä vaikka kantaa ne kamat sisälle vasta sitten kun sinä olet vielä synnärillä [:D].

Itse tässä toivon, että ei tulis lähtöä paljoa ennen laskettua aikaa. Se antaa vaan remontille lisäaikaa valmistuakseen... Onneksi apua kuitenkin remonttiin on tarjottu ja isäntä kerrankin on tajunnut ottaa sitä vastaan. Hokas varmaan itsekin, että ei se sitä yksin tule saamaan valmiiksi ennen ensi kesää [;)]. Väliseinien rungot on nyt valmiiina, joten tässä ois seuraavana kiinteiden kalusteiden tilaaminen ja seinien levytys sitten, kun loput sähköt ja vesiputket on vedetty. Joten valoa on nähtävissä tunnelin päässä [:)].

Nenn1: Ehtii ehtii, mutta ite se oli niin malttamaton, pääsis kuulemma tekeen jotain konkreettista vaavelin eteen. Reppana kun ole pääsyt edes neuvolaan mukaan pitkään aikaan sydänääniä kuulemaan työvuorojen takia. Pesänrakennusvietti siis vaan voimistuu! Ite olen sellanen että kaikki pitää olla ajoissa tehtynä (mielummin vielä etuajassa), ja mies taas ei pahemmin, siks huvittaa kun se nyt on kerrankin noin malttamaton!! Ja sillä olis kiva et kaikki ois valmiina, kun inhoon jos tavarat on väärissä paikoissa tai epäjärjestyksessä. Joo, menipäs taas lörpöttelyks, ihme aikaa kun ajatukset harhailee miten sattuu!! Toivottavasti tää oma nyytti jaksaa vielä tän vuoden kasvaa rauhassa, vaikka malttamaton oiskin sen jo viereensä saamaan.

Ohhoh, Santtu! Enpä olis tällaista uutista odottanut lukevani tänä aamuna kun koneen avasin... Paljon onnea!!! Kaikki kuulostaa menneen hienosti, ja pääasia että pieni poikasi voi hyvin. [:)] Minuakin kiinnostaa tietää, että minkä takia päätyivät sektioon näin "aikaisilla" viikoilla?

Meillä olisi jo lähestulkoon kaikki valmiina vauvaa odottamassa, sairaslomalla mulla on ollut aikaa laittaa kotia ja ostaa kaikkea tarpeellista. Sitä kun ei näköjään koskaan tiedä, milloin se vauva päättää syntyä!! Verenpaineet on edelleen lääkityksestä huolimatta korkeat, mutta muuten vointi on kohentunut huomattavasti. Pystyy jopa kävelemään! Ja hyvä niin, sillä neuvolassa mitattaessa mulle olikin tullut painoa yhteensä jo 10kg. Siispä aamulenkille! Onnitteluhalaus vielä Santulle... [:)]

Onnea Santtu!!!!!
On se aikas hurjaa...ihan sanattomaks veti[:D]

Elegia: Jos ne alaselkäkivut tulee sillai aaltoina et kipua-helpottaa-kipua-helpottaa, kyse supistuksista ja tarkemmin vielä niistä synnytystä ennakoivista. Kaikille naisille ei välttämättä tule yhtää ns. mahasupistusta muuta kuin paria tuntia ennen synnytystä. Joten kannattaa kyllä pienoisella vakavuudella seurailla jos kipu tulee ja menee.

Mut sellanen jatkuva kipu sitten taitaa johtuu yksinkertaisesti siitä että "reppu" vain iso ja painava kannettava. Ja sitten viel on issias...tai jos kohtu taaksepäin kallellaan, rasittaa enemmän selkää...et onhan näitä syitä.

Meillä pienoista surua ilmassa. Miehen sisko kanssa raskaana, laskettu jossain maaliskuun alussa.Varronnut kaksosia, eilen saanut tietää että toinen vauvoista kuollut.*huokaus* Nyt sit hirveä pelko kuinka toiselle käy.
Et on tää maailma sitten kummallinen ja välillä tosi raadollinen paikka[&o]

HUrjaa!! en meinannu uskoa silmiäni kun luin että eka tammivaavi on ensi itkunsa parkaissut!! Onnea koko perheelle ja hienoa että vointi tilanteeseen nähden hyvä.

Kyselin mieheltä eilen että koska mennään ostamaan makkariin lipastoa johon se vastas että... olishan se hyvä että tehtäis jouluostoksetkin näin alkuvaiheessa! Siis mistä lähtien vko 34 on ollut alkuvaihetta???[:D] Alkaa sillekin vissiin todellisuus iskeä pikku hiljaa!! Mut toivotaan ettei ihan noin yllättäen kun santtu85 perheellä!

Vaikka ei silti anoppi soitti edellispäivänä ja kysyi ensin kohteliaasti vointia ja sitten että kuinkos monennella viikolla nyt mennään. Ja kun vastasin et 34 niin sitten se tokaisi innostuneena puhelimeen että sitten se voikin jo syntyä! Mä olin hetken ihan hiljaa ja sanoin että ei kai sentään ihan vielä![:)] Siihen se toppuutteli et no ei tietenkään mut ei sillä mitään hätää olis vaikka syntyiskin. Taitaa olla malttamattomuutta ja odotuksen tuntua sielläkin ilmassa...

Onnea Santtu85 ja koko perhe, aivan mahtavaa..tippa tuli linssiin ja menin ihan sanattomaksi.. Itellä tänään 32viikkoa täyteen :) Ja huomenna sairaalaan sokereitten takia..nyt ne sitten heiluvat niin että mitä luultavammin insuliinit määrätään..paastoarvot ja suurin osa päivä arvoista ihan hyviä ( siis rajojen sisällä)..mutta iltaa kohden nousee, söi kuinka terveellisesti hyvänsä...
Jatkoja kaikille..

VAUDE Eka tammivauva on maailmassa!!!!!!!!!!!!!!!! [:D] ONNEA Santtu koko perheelle!!!!
En siis ollut eka niinku arvelin [;)] Mutta hienoa että teillä siellä kaikki kunnossa<3
MUlla on just tänään samat viikot eli 30+6...Huh ei oo mullakaan enää kauaa!
Ens viikolla on muutto, sit saa vauvakin jo tulla [:)] Pusuja sinne pienelle käärölle, varmasti upea tunne nähdä oma vauva sitten ihan oikeesti ekaa kertaa!!! <3

ONNEA SANTTU [:)]!!!!

Tänään sit käytiin neuvolassa ja kaikki oli todella hyvin. Painoa oli tullut ihan hyvin lisää. Verenpaine oli pitkästä aikaan hyvä 112/73 ja hb oli 124. Sf oli jopa 31. Musta se on aika hurja kun olen todella pieni ihminen. Nyt kun ollaan saatu verenpaineen pysymään alhaalla ja hb nousemaan, niin ollaan jonkin aikan mietitty minun runsasta valkovuotoa. Sitä mennään huomen aamusti tutkimaan labraan ja lääkäriin. Mietitään ja katotaan, että tarvitseeko ruveta jokin lääkitys runsaalle valkovuodolle.

Ohhoh mikä yllätys! Ihan hirmusti ONNEA SANTTU! Jaksamista ja hyviä vointeja koko perheelle! Pikkuiselle voimia kasvuun! [:)]

Onnea Santulle!

Tää on hassua. Kun maha menee kovaksi..siis alkaa ummetta nii mua supistaa melkein koko ajan. Ja välillä tuntuu jopa kivuliaalle. Ja kun masun saa pehmeeksi niin sitten ei supistele ollenkaan. eikä koske.

Takaisin