Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä kans neuvola käynnit nyt kolmen viikon välein ja sitten ilmeisesti synnytystavan arvioinnin (rv 36) jälkeen joka viikko. Ja se ultra viikolla 36 on sit ilmeisesti kans viimeinen lääkärikäynti ellei sit tietty huomata jotain ongelmia.
Kävin tänään ostamas imetysrintsikoita ja imetyspaitoja. Ja ihan himo isot alushousut[:D]! Pitäis mahtua päälle loppuun asti...

En usko että vauvan kuolema johtuisi siitä rokotteesta. Mulla o suvussa paljon kohtu kuolemia juuri ennen synnytystä. Mie otin rokotteen ja eikun kahta innokkaammin tuo pikkuinen vaan potkii..ja tuntuukin nyt paremmin ku kasvanut taas masu ja kohtu ja pieni.

Jokainen paikkakunta on yksilöllinen myös näissä neuvolakäynneissä. Täälläkin 30viikon jälkeen on 2viikon välein käynti ja viimesillä viikoilla joka viikko, mutta mulla näiden sokereiden takia saattaa olla jopa useammin. ainakin lääkärissä oon nyt saanu juosta supisteluista lähtien 2viikon välein suurin piirtein. Mut ei haittaa. Päin vastoin :)

Voe ku teillä o pieniä nuo masun ympärykset. Mulla oli jo enne raskautta 110 se mitta ja viimeksi pari viikkoa sitten näytti 126cm. Ja näky olevan vieläkin tuossa samassa mutta muuten masu kasvanu vaikka ympärys ei ole kasvanu..noussu ylemmäs vaan. Mut silti musta ei tunnu ollenkaan että masu olisi iso jo. Kai se johtuu ihan tästä että olin jo ennestään iso. mut nukkuissa ton huomaa, mutta alan olla jo kaikkiin ongelmiin ja kiputiloihin niin tottunu etten jaska marmattaa enää niistä.

Piude: syö paljon erilaisia kasviksia ja salaattia ja hedelmiä ja ota vitamiiniä ja magnesiumia. sillä olen minä saanu suonenvedot pidettyä + veden juonti.

Meille tuli tänään vihdoinkin netti :) jee. Ja myös minun yleiskone tuli että pääsee nyt tekemään vaikka mitä kivaa...Asiakkaille vein tavarat tänää ja näin monta iloista kasvoa niiden tiimoilta. että sellasta...

Jaksamisia Santtu85 sinne sairaalaan! Olin itsekin samasta syystä synnytysosastolla pari päivää, ja tiedän ettei ole kovin mukava odotella tietoa siitä että onko kyseessä raskausmyrkytys ja onko vauvalla kaikki hyvin. Toivottavasti pääset sieltä vielä kotia lepäilemään eikä tarviis tehdä sektiota vielä tässä vaiheessa. Vaikka viikkoja jo tarpeeksi siihen olisikin.

Minäkin innostuin mittailemaan vyötäröä, 102cm mitta täällä! Se kuulostaa ehkä pieneltä luvulta, mutta kasvua on tapahtunut yli 30cm normaalista, joten kyllä todellakin huomaa että maha on kasvanut...! Vielä en ole saanut raskausarpia ilokseni, mutta niitä odotellessa... [:@]

Terveenä oon pysynyt ihan ilman rokotteitakin, mutta muuten on liikkuminen tosi tuskaista. Kotona vaan köllöttelen päivät pitkät. Mitenkäs pitkään tätä vielä jatkuikaan, pari kuukautta...?!

Moro mammat!

Tämä mamma vietti eilen vapaapäivää neuvolalääkäri käynnin takia. Kaikki oli hyvin: painoa oli tullut +360g/vko, verenpaine 125/81, hemoglobiini 145 (tais olla viimeks joku mittausvirhe kun oli vaan 113), sf-mitta 25cm (käyrän keskiarvon paikkeilla), Himpun sykkeet 143 ja tarjonta oli raivotarjonta eli pää alaspäin tuolla masussa mennään [:)]. Niin ja kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni ja pituutta 3cm. Ainut mikä ei ollut kohdallaan oli sokerit... Peräti kolmea plussaa näytti ja senpä takia tulin tänä aamuna labran kautta töihin ja vein näytteen aamuvirtsasta. Pittee huomenna soitella ja kysellä tuloksia. Kyllähän ne siellä neuvolassakin hieman asiaa ihmettelivät, että mitenkäs niitä sokereita nyt yhtäkkiä on virtsassa. Selityshän saattaa olla aamupalassa, jonka olin syönyt vajaan tunnin näytteen antamisesta. No, katsotaan, että minkälaisen "tuomion" se tämänaamuinen näyte antaa...

Yleensä mulla on jäänyt kauheen hyvä mieli neuvolakäynneistä, mutta eilen ei. Totta kai tuo sokeri juttu siihen vaikutti, mutta muutenkin siellä tuntui olevat vähän hommat hakusessa. Ensinnäkin neuvolan yleensä rauhallinen tunnelma kärsi influenssarokotuksista. Terveydenhoitajia sinkoili paikasta toiseen ja ihmiset, jotka tulivat ottamaan rokotteita eivät ymmärtäneet selvällä suomenkielellä kirjoitettuja ohjeita vaan menivät häiritsemään jo valmiiksi kiireisiä hoitajia kysymällä tyhmiä. Vaikka mun motto onkin, että kysyvä ei tieltä eksy, niin pitäis eka kuitenkin lukea annetut ohjeet ja sitten vasta kysyä, jos ei vieläkään asia mennyt jakeluun. Toisekseen se tervyedenhoitaja, joka on yleensä äitiysneuvolan puolella oli sairaana ja sen tilalla oli kaks eri ihmistä. Toinen toimi kirjurina eli hän oli opetellut järjestelmän johon tiedot kirjataan ja toinen teki sitten toimenpiteet. Eniten mua kuitenkin jäi se ärsyttämään, että kun lääkäri teki minulle sisätutkimusta, niin tämä toimenpidevastaavana ollut terveydenhoitaja ryykäsi yhtäkkiä sisään tuomaan lääkärille seuraavan asiakkaan papereita [:@]. Ei se sisätutkimuksen tekeminen muutenkaan ole mitään hurraa-huutoja aiheuttavaa toimintaa, niin sitten siihen samaan tilanteeseen änkeää vielä joku ulkopuolinen... Toivottavasti ensi kerralla asiat on neuvolassa normaalilla mallilla... 

Mutta nyt kun on hyvin nukuttu yö takana, niin ei tuo neuvolakäynti jaksa ärsyttää enää eiliseen malliin. Tässä pitäis jaksaa tehdä kolmen päivän työrupeama ja sen jälkeen pääsee nauttimaan taas viikonlopusta. Hymyn huulille saa myös meidän remppa, joka on edennyt siihen malliin, että alettiin eilen väsäilemään väliseinien runkoja. Edistystä siis tapahtuu hitaasti, mutta varmasti ja rempan valmistuminen ennen Himpun syntymää vaikuttaa nyt vähemmän epätodellisemmalta kuin kotvanen sitten [:)]. Nyt täytyy varmaan aloittaa niiden töiden tekeminen, josta minulle maksetaan myös palkkaa [:D].

Heipsan.

Kaylies: Kiitokset kovasti vinkeistä, mutta toteutan jo noita kaikkia tällähetkellä... joten luulen että olo tosiaan helpottaa vasta synnytyksen jälkeen...toivotaan

Elegia: Toi sun tulehdusarvo ei mikään tavaton. Norm. arvo ilman tulehdusta siinä 10 paikkeilla.
Meillä pojalla korvatulehdus ja tulehdusarvo 43. Ja mulle töissä opetettu että alle 100 arvot "helposti hoidettavissa/ei mitään vakavaa".
Tietenkin syytä tutkia mikä arvon nostaa ja hoitaa tulehdus pois.

Ja sellanen juttu viel että noi tulehdusarvot "laahaa" paria päivää perässä. Eli jos tuntee itsensä kipeäksi ja otetaan CRP (siis tulehdusarvo), lukema voi olla suht normaali, mutta jos se mitataan vasta parinpäivän päästä arvo huomattavasti korkeempi vaikka olo olisikin jo parempi....Toivottavasti ei liian sekavaa...[:)]

Että tällänen "lääkäri luento"

Sain eilen maailman ihanimman keksinnön lainaan, SI tukivyön! Muutaman tunnin käytöllä selvä ero entiseen [:)] Ei tarvi irvistää kun nousee ylös ja en heränny jokaiseen kyljen kääntöön yöllä. Tätä ei edes huomaa kun on päällä. Suosittelen jokaiselle, jolla havaittavissa liitos kipuja/lantion venymistä!!!!

mulle oli yhtä tyhjän kanssa koko si-vyö. Ei auttanut selkään yhtään ja lonkissa ei oo ongelmia nii paljo ku selän puolella. Mainihin tästä jos silloin täällä ku olin hakenut ja ruvenna käyttää sitä. Mutta anitan baby sherpa vyö taas tukee minua paremmin selästä ja se on auttanut, mutta viime aikoina siitäkää oo ollu mittää hyötyy ku o alkanu sitten supistelemaan kovemmin ja välillä tuntunu että sen takia myös selkään koskenu. Että nyt siis pärjään ilman vöitä kokonaan. Vaikka on niitä kipuja varsinkin sängyssä. Mutta ei nii kovia enää mitä oli tuossa aikasemmin.

Sokerit taas taivaissa eilisen ja tämän aamun perusteella. Tänään aika Kysin diabetespolille ja jännittää niin paljon että olimpa sitten ihan kurallaan.....eli taitaa jännitys myös nostaa mulla tuota verensokeria.  Ja samalla o myös äitipolilla käynti ja katotaan vaavin mitat uuvemman kerran ja sovitaan jatkosta miten kasvuseurantaa pidetään.

Tsemppiä lääkäriin, Elegia! Toivottavasti pääset sieltä pian takasin kertomaan hyviä uutisia. Tai jos et, niin sairaalassa voi tosiaan käyttää läppäriä ja nettiä ihan normaalisti vaikka siinä omassa pedissä...

Kovasti onnea, toivotaan että kaikki menee hyvin!

Vieläkö pitävät Santtua sairaalassa? Mikäs siellä on vointi? Jaksamista!

Toivotaan ettei Elegia joudu sairaalaan makaamaan tai kotiin makaamaan tai makaamaan.. Vai miten sen nyt sitte piti mennä??? [:D] ja [;)]

Masun ympärys mitattu ja huikeat 104cm oli tämänhetkinen tilanne. (31+4) Onhan tuota tullut senttejä ainakin 25 lähtötilanteeseen. [:)]

Noista masuvöistä mä luulen että on hyvinkin yksilöllistä ja ruumiinrakenteestakin kiinni mikä toimii kelläkin parhaiten. Eli ei varmaankaan ole yhtä ainoaa "hyvää vyötä"..

Vointi täällä edelleen hyvä, hirveämmin ei ole alakerran kipuja ja vaavi painaa alas suht harvakseltaan. RT:n ansiosta ei sitten ole tukala olo, siis tunnetta että on kurrkua myöten raskaana. Eli vieläkin nautin täysillä hyvästä voinnista ja raskaudesta. [:)] Mieli on kyllä herkistynyt, itkeä tirauttelen milloin mistäkin syystä..

No nyt on soitettu ja kysytty eilisen aamupissan tulokset. Ja eihän siitä mitään sokeria löytynyt, mikä vieritti pienen kiven pois sydämeltä [:)]. Eli joko se aamupala vaikutti niin radikaalisti siihen neuvolan testiin tai sitten sillä terveydenhoitajalla meni näytteet sekaisin, koska siellä kävi yks toinenkin äiti antamassa näytteen ennen kuin ne otettiin testattavaksi. Oli miten oli, mutta nyt saa onneksi syödä hedelmiä ja muita hyviä juttuja ihan hyvällä omalla tunnolla [:D]. Väsy meinaa kuitenkin hieman vaivata, kun viime yön unet oli heikonlaiset liitoskipujen takia. Tälläkin hetkellä tuntuu siltä, että häpyluita juilii. Mutta tämähän vaan kuuluu "taudin" kuvaan... [:D]

Eilen oli neuvola, ja hemoglobiini laskenu raudasta huolimatta. Nappikuuri siis jatkuu!! Ällöttää toi painonnousu, heti kun yhen, kaks päivää sortuu syömään jotain epäterveellistä niin vaaka näyttää pari kiloo enemmän. Mulla on kyllä aina ollu sillai et kaikki näkyy samantien, siks saakin pitää kauheeta itsekuria syömisen suhteen. Nykyään ei ees (onneks) voi syödä kauheeta määrää epäterveellistä tai heti kostautuu. Viikonloppuna tuli ahneuksissa torttuja ja pasteijoita vedettyä kaksin käsin kun vuoden tauon jälkeen sai, ja illalla närästi ja oksetti. Natiainen taitaa painaa sisuskaluja sen verran että ruuansulatus hidastunu, ja tortuissa ja pasteijoissahan on toooosi vähän rasvaa!!

Neljä viikkoo viä töitä. Hyvin on jaksanut olla kun ei vaivoja oo ollut, jotenkin vaan tuntuu pitkältä ajalta kun se lomanalku on oikeestaan ainoo välietappi ennen h-hetkee. Alussa oli kaikkee tiettyjen viikkojen laskemisia (rv12, puoliväli) sun muita (ultrat, kelan laput, äitiyspakkaus) niin meni aika nopeempaa.

Jee, päästään heti loman aluks lappiin viikoks! Saatiin mökki halvalla ja kaveriporukalla pitäs mennä. Mä ny en paljo muuta voi tehä siinä vaiheessa kun kattella ikkunasta maisemaa ja kymmenen metrin lenkkejä tehä (mahaa kiristää kävely), mut pääseepä reissuun. Ja löffiä ja lukee ja vaikka ristipistojuttuja tehä. Ja voihan siä vaikka leipoo, kerranki ois enemmän syöjiä! Mies ei oikein tykkää makeesta (makeita on kivempi leipoo kun suolasia) ja ite koitan olla syömättä, niin ei voi leipoo niin usein kun haluis!

Hyvä että muilla ollu hyvä päivä. Mulla oli perjantai kolmastoista tää.

Kysin kuulumiset. Aamu arvoissa sen verran korkeita arvoja ja heti ku liikunta ollu vähäsempää nii korkeempia arvoja..eli rajalla niin lääkärin päätös oli aloittaa mulle insuliinihoito ennalta ehkäisevästi vaikka vielä olisi voinu kuulemma ruokavaliolla mennä. Joten piikitämpä pitkä vaikutteista illalla huimat 4ky :) eli todella pienen annoksen ja aamulla ruokainsuliinin jopa huimat 2ky. Sitten jos o tiedossa enemmä hiilihydraatti pitoista ruokaa nii sillo ottaa kanssa, mutta vain jos enne ruokaa on sokerit yli 5,5. Mutta aamulla ottaa aina vaikka olis 5,0 toi kun tahtoo sitten aamupalasta mulla nousta ne sokerit jostain syystä.Myös jännitys vaikuttaa mun sokereihin todella paljon. Että tällästä tänne. Auts sanon minä ku pitää pistää itteensä. Mutta lääkäri sano että parempi näin ennalta ehkäisevästi kuin että liia myöhään aloitettas, ja saampaha syödä ihan normaalisti että ei tartte varoa tuota leipää ja maitoa mitä on pitänyt minun varoa.

No Gynen käynti oli hauska sitten. Vauva iha normaaleissa kuten viimeksikin. Höppänä ei taaskaan päätään näyttänyt ja taaskaan ei jalkoväliään suostunu näyttää vaikka lääkäri yritti kuinka nähä sinne. Paino arvio oli tällä hetkellä 29+4 viikolla 1,593kg :) eli sokerit ei ole vaikuttaneet vauvaan ja kaikki oli normaalisti :) kiva oli katella ku se potki ja pyöri ja kaikkee tuol masussa. Ja raivotarjonnassa taas. yllätys. lääkäri vaa kysy että onko ollu supisteluja, mä että on. oNko ollu kivuliaita, ei.Vauva on kovin alhaalla ja näkyy hakkaavan päätänsä sun kohdunsuulle nii sillä kyselin, onko ollu painon tunnetta, aina välillä varsinkin supistuksen yhteydessä. mutta ei sitten sanonu mitää siitä. sillä o kai kiire pois päästä tuolta? ota selvää sitten ton vauvan mielialasta :P tykkää kuitenkin tunkee päätänsä pieneen ahtaaseen alueeseen...

Elgia:nii ne o nuo liitoskivut nii ihania...en mäkää taho saaha seisaallaan housuja jalkaan tai pois ku sattuu ja jalan nosto sattuu. Ja sitten ku erehyn kylelleen menemään ja siitä varsinkin pois tulemaan joko istumaan tai selälleen kääntymään niin pimpasta kuuluu pam naks rutinaa ja naks pam kun liitokset paukkaa ja se sattuu välillä paljonkin.

Elegia, hienoa kuulla että kaikki on hyvin!!

Mitäs Santulle kuuluu, ootko päässyt jo kotia sairaalasta? Mikä vointi?

Mua ei pitäis päästää kangaskauppaan tässä tilassa! Olin siellä huomaamattani koko aamupäivän, ja tuli osteltua säkeittäin kankaita ja ompelutarvikkeita. Ei ainakaan lopu tekeminen tässä "lomaillessa". Löysin vahingossa sellaista ihanaa pehmeää vauvafleeceä josta ajattelin ommella sellasen minikokoisen talvipuvun/ hihallisen makuupussin vastasyntyneelle (0-4kk). Tietäiskös joku mistä löytyy sellaseen hyvä ohje?

Pesuaineet on kans hankittu vauvanvaatteita varten. Järjestelin niitä tuossa aiemmin tällä viikolla ja totesin, että pestävää riittää...! Vaatetta on niin paljon ettei varmaan tarvii ekaan kolmeen kuukauteen pestä yhtäkään vauvanvaatetta, kun voi aina ottaa puhdasta tilalle. (No, pesen ehkä silti. [:D])

Entäs mitä kaikkee te meinaatte pakata sairaalakassiin sitten kun lähdön hetki lähestyy? Vieraillessani siellä työpaikkakunnan synnärillä huomasin, ettei siellä ole ainottakaan pesuainetta äitien käytössä, eikä hiustenkuivaajaa! [:-] Eli tästä käynnistä viisastuneena pakkaan ainakin ne mukaan, ja itselleni vaihtovaatteita kun sairaalan vermeet oli ihan jättisuuria mun kokoiselle kääpiölle. Ja cd-levyjä synnytyssaliin jos ne vähän rentouttais tätä lääkärikammoista. Mitäs kaikkee vaaville tarvii??

Tällaisia mietin tänään...

Minä oon kans miettiny tuota "sairaala kassia".

Kävimmä neuvolassa aamupäivällä ja edelleen mennään yläkäyrällä [:D] Verenpaine oli hyvä, hemppa hyvä, vauva pää alaspäin jne jne...
Maanantaina aattelin soitella, josko pääsis synnärille tutustumaan piakoin.

Mie en jaksa millään miettiä enkä stressata jostain kassista mikä pitää ottaa sinne mukaan. Se on sen ajan juttu sitten. Samoin päätin etten mieti koko synnytystä enkä kivunlievityksiä enkä mitään enne ku o tositilanne koska sillon sen vasta näkee miten asiat menee.

korkeintaan pistän henkilökohtaiset intimiteetti tuotteet mukaan kassiin ja se on siinä mitä otan mukaan.Ja koppaan pistän sitten vauvalle ulkopuvun, lämpösen puvun ja alusvaatteet minkä mies saa sitten tuoda kotiinlähtöpäivänä. se siitä sitten.

Mitä sitä suotta etukäteen panikoimaan mitään. kyllä se lapsi sieltä pihalle tulee keinolla ku keinolla.

voehä piikitys sentää..ei sattunu vaikka pelkäsin että tuntuu pahalle piikittää itteään. en ees tuntenu masussa ja reidessä enne ku olin jo insuliinikynän laittanut pois säilytykseen. sitten tuntu vähä se aine mutta ei pitkään. turhaan jännäsin tuotakin.

joten otan nyt totaali aivoloma hetken ja lopetan kaiken turhan stressin. ja miettimisen ja pähkäilyn ja keskityn tähän hetkeen ja siihen että mua ärsyttää toi pikkukakkonen todella paljon jo nyt nii entäs sitten ku sitä joskus katotaan jokapäivä HIUOH.

Joo mä ainakin synnytän tän vuoden puolella, luultavasti viikoilla 34-37.. Nyt on viikot 30+1... Laskettu aika mulla on 21.1
Et alkaa pikkuhiljaa jännittää jo!!! Mulla siis toi synnytyskassin miettiminen todella olis jo aiheellista..Mulla vaan ku saan luultavasti ihan ajan synnytyksen käynnistymiseen ni ehin pakkaa kassin sitte ennen sitä [:)]
Mulla on seuraava ultra 27.11 et siellä selviää jo paljon taas enemmän et missä mennään... Nyt vaan ootellaan [;)]

Jei mun äippä ja vanhempainraha päätös oli tehty :) mutta ei viel kirjettä lähetetty. ja mun äippäloma alkaa 16.12. ja summakin oli jopa iha kohtuullinen. parempi melkein kuin mitä sain aina palkkaa...ku oli sitä yötyötä nii ja siinä ku oli kaks työpaikkaa tavallaa joissa oli erimäärät tunteja nii aina vaihteli mulla palkka 800e-1800e. keskimäärin sain aina käteen 1200e. ainii mut meneekö tuosta viel sitten se perkeleen vero..en kahtonut niin tarkkaan..eli siis summa mikä tuol näky oli 1300e. toivottavasti ei enää tosta menis veroa, mutta mun tuurilla menee.huoh.

Joo, kyllähän siitä Kelan ilmoittamasta summasta menee 20% kankkulan kaivoon [:@]. Mulle jää sillon käteen aluks jotai tonni ja sitte myöhemmin jotain 800e. Vuokran sillä just maksaa, eipä paljoo muuta. Onneks en oo yksinhuoltaja, nii pääsee ukko elättämään meitä kaikkia [;)].

Meillä on kaikki synnytysvalmennukset peruutettu rokotuksien takia [:@]. Pahus. No, onhan tähän maailmaan lapsia syntynyt ennenkin ilman mitään valmennuksia... Mutta pakko myöntää, että hiukan pelottaa tuo tapahtuma. Mulla on kanssa semmonen kutina, että tää tulis jo tän vuoden puolella. Mulla siis LA 3.1.

Oon ollu nyt vähähiilarisella dieetillä ja sokerit on ollu puhtaat. Paino sen sijaan on pikkusen jopa laskenut, onneksi ei mitenkään rajusti. Maha tuntuu kyllä kasvavan aivan huimaa tahtia. HM:n mammahousutkin jo kiristää. Ja huomaa, että pikkunenkin kasvaa ja voimistuu, enää ei ole mitään perhosen siipiä mitkä lepattaa, vaan ihan kunnon ninjameininki, että välillä jopa hermostun ja käsken sitä rauhottumaan [:)], vaikka eihän se tietenkään sitä ymmärrä...

huh huh onpas ollu hankala päivä. Vissiin vaaveli kasvaa taas. Supistellut koko päivän enemmän ja vähemmän. Ja yks viel potkii ja meuhkaa masussa minkä ehtii. Olen jo hetkittäin väsynyt noihin potkuihin. Ja osa potkuista on ollu jopa vähän kivuliaitakin...
No toivotaan et antais edes yöllä nukkua kun päiväunia en saanu ottaa... Nytkin venyttää masunahkaa oikein kunnolla.

Tosi kurjaa Elegia jos et saa ketään mukaan synnytykseen! Mä en edes osais kuvitella synnyttäväni yksinään. Mut eikös niitä ole sellaisia ihmisiä jotka tulevat mukaan ventovieraitten synnytykseen? Sanottiinko niitä Doulaksi? Sellaisesta vois olla seuraa pahimman yli.

Mulla ei ole vielä tullut kelasta mitään tietoa vaik äippäloman pitäis alkaa 25.11. Mut mä kyllä kävinkin siellä vasta kuun vaihteessa. Mut ehtiihän se vielä tulla.

Mulla on jotenkin ihan semmoinen olo että tämä meidän vaaveli ei jaksa viihtyä masussa ihan laskettuun aikaan asti. Toivotaan et olen pahasti väärässä kun jotenkin tuntuis et olis kivempi et syntyis alkuvuodesta kun ihan joulukuun lopussa. Ja meillä kun la oli se 1.1 niin ón melko suuri riski et tulee vielä tämän vuoden puolella.

Huomasitteko muuten että ensi vuonna isukit saa pidemmän isyysvapaan? Siitä tuli uutisissa joskus viime viikolla juttua. Oliko se nyt parilla viikolla kun se loma piteni?

Mutta nyt jos olis fiksu niin lähtis nukkumaan eikä jäis katsoman Bondia...[:-]

Täälläkin on ollut jo ainakin viikon mahdottomat bileet käynnissä, ja vaaveli potkii niin kovaa et joka kerta hätkähtää ja menee vähän kumaraan kun iskua tulee. Luin kans jostain et isyysloma ois ens vuonna pidempi?? Lukiskohan kelan sivuilla jotain?

Nyt tulee ihan ääliöö kysymystä, mutta en oo kehdannu keltään kysyä. Eli toimitetaanko verokorttia ens vuonna johki?? Siis ekat kolme kuukautta saan työnantajalta palkkaa, eli laitetaanko sinne uus verokortti, ja ottaako ne kelalla automaattisesti sen 20% vai ilmotetaanko sinne jotain vai mitä mitä??

Tää sais olla ainaki tän vuoden viä mahassa, mut ennen La:ta sais tulla (19.1), tai ei ainakaan mitään kahta viikko yli!! Ei olis sit ihan loppuvuodesta syntyny ja joulut sun muut juhlat "vie" sen synttäreitä. Itellä on kans synttärit juhannuksen aikaan ja varmaan kerran juhlittu vaan synttäreitä, aina ne unohtuu siinä juhannushulinassa.

Voih kun pihalla on taas nättiä! Ihanaa herätä ajoissa niin ehtii katteleen kynttilänvalossa teekupin kans kun päivä valkenee ja sinisen eri sävyt vaihtuu hangella. Huomaa että vähän on herkistyny raskauden myötä...

Takaisin