Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vähän kans aamuvitutusta ku selkä kipee taas heti aamusta ja heräsin jo kuudelta....
KOko päivä taas edessä enkä tiiä mitä tekisin...lähtiskö hulluille päiville vai onks se ihan hullu idea?![&:] Liikaa porukkaa...

Lajittelin vauvan vaatteet (joita on jo kaks lipaston laatikollista;) ja alan nyt pesee niitä.. KOneessa pyörii ekat vauvan pyykit [:)][:)][:)] Noi vaatteet on NIIIIIN ihania et niitä kattoessa tulee paremmalle tuulelle ehdottomasti!
Olin ystäväni kanssa eilen kaffella ja hän osti meidän pojalle hennesistä sellasen IHANAN karhupuvun!!! Tiiättekste sen tummanruskeen mis on huppu korvilla ja pieni hännäntöpökin? [:D] Voiks enää söpömpää olla!?!? Se lämmittää kivasti sit talvella.
Ei sinne hennesin lastenosastolle voi mennä ilman et sielt tarttuu jotain messiin.... [:)]

Täksi päiväksi on luvattu aurinkoista ilmaa joten nauttikaahan mammat ihanasta perjantaista!!!!!

Mistäs sitä tänään oikein alottais...?

Vauvavakuutus: Pitäkää meitä tyhmänrohkeina, uhkarohkeina tai minä tahansa, mutta me emme ole ottamassa vauvalle vakuutusta. Luotetaan ja uskotaan siihen, että lapsesta tulee terve kaikin puolin. (Eihän näin hyvillä geeneillä voi olla muuta kuin terve [:D].) Niin ja pisteen iin päälle laitto vakuutuksen korkea hinta.

Paheet: Tupakointi loppu plussauksen jälkeen. Tunnustan, että pitihän sitä yhdet hermosavut käydä vetämässä, kun toivottu plussa tuli kuitenkin niin puun takaa. Alkoholia en ole juonut. Pari kertaa olen maistanut suullisen olutta ja veljen ylppäreissä maistoin boolia myöskin suullisen. Kahvi jäi alkuraskaudessa pois pahoinvoinnin takia, mutta nyt se on tullut takas kuvioihin (muumi)muki/päivä tahtia. Töissä juon teetä ja mielummin vihreää semmosta. Pitää muuten hyvin nesteet liikkeellä elimistössä [:D].

Raha: Totta kai se hieman pistää miettimään, että mihin on vara. Sitä kun on tottunut elämään suht leveesti, kun olemme molemmat vakituisessa työsuhteessa hyvässä työpaikassa ja eikä ole ollut kuin omat navat huollettavana. Mutta kyllähän se tilin saldossa näkyy, kun päivärahahan on n. 70% palkasta... Onneksi kuitenkin ensimmäiseltä kolmelta kuukaudelta mulle maksetaan palkkaa ihan normisti.

Niin ja jos teistä ihan oikeasti tuntuu siltä, että tuo 20%:n verotus äitiyspäivärahasta on liikaa, niin tarkistuttakaa se veroprosentti verotoimistossa tai laskekaa se ite uusiksi verohallinnnon nettisivuilla. Kyllähän se kirpasee kun siitä vähästä lohkastaan viidennes pois. Mutta saahan sen sitten veropalautusten myötä myöhemmin takas, jos on maksanut liikaa... Ja jos verotoimiston tätit/sedät väittää, että siitä otetaan aina se 20% vähintään pois, niin sitten ei oo kyllä niiden tiedot ihan ajantasalla. Tai sitten ne vaan vältteli työntekoa...

Sen takia tästä asiasta vaahtoan, ku kerran Kelan nettisivuilla (http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020708145422HL?OpenDocument) sanotaan selvällä suomenkielellä näin: "Jotta vanhempainpäivärahasta tehtävä ennakonpidätys ei olisi liian pieni tai liian suuri, sinun kannattaa tarkistaa ennakonpidätysprosenttisi. Ennakonpidätysprosentin arvioinnissa voit käyttää verohallinnon veroprosenttilaskuria, joka löytyy osoitteesta [link=http://www.vero.fi/]www.vero.fi[/link]."

Tänään on onneksi perjantai ja huomenna meille tulee kylään kauan odotettuja vieraita... Voi sitä puheen ja naurun määrää, mitä on luvassa[:)]. Oon niin täpinöissäni, että hyvä kun pysyn housuissani... Mutta jos sitä kuitenkin yrittäis keskittyä töiden tekemiseen...

Kahvia juon 2-4 kupillista päivässä, useimmiten aamulla 2 ja päivän aikana jossain vaiheessa tulee motillinen kumottua. Alkoholia en oo juonu lainkaan. Ei tee ees mieli.. Tupakkaa tulee käryyteltyä.. Mitä häpeän sangen suuresti! Mut en vaan jostain syystä lopetettua. [>:]

Meillä on tuolla ulkorakennuksessa keinutuoli odottelemassa sisälle pääsyä.. Ajatuksena ois, että kun saa tuota remppaa tehtyä ja lisää tilaa, niin sitten vois saada tähän pirttiin tilaa sillekin kapineelle.. Ja varmasti vauvelin kanssa kiva kiikutella.. [:)]

Mitenhän on paikkaansa pitävää, kun muistelen kuulleeni että jos edellisestä synnytyksestä on yli 5 vuotta, olis edessä taas ensisynnytystä vastaava urakka? *toivoo muistavansa väärin* [:D]

Siitähän mun piti vielä kertomani, että kun täällä on mies alkanu kauhistelemaan kun jäljellä olevat odotuspäivät ja viikot hupenee niin vauhdilla.. Ja kun täällä vau.fi:ssä ne jäljellä olevat ajat näkyy tuolla lapsen omalla sivulla ja tossa tickerissä. Ehdotinkin että vaihdan lasketun ajan ensin vaikka huhtikuulle niin pitenee tuo jäljellä oleva aika numeroina täällä ja ei miestä niin kovasti hirvitä. [:D] Naurettiin että sitten ku tammikuulla mennään synnyttämään ni mies on ihan "täh, eikö tän pitäny syntyä vasta heinäkuulla" tms. [:D]

meillä halutaan vauva vakuutus. Mies varsinkin kun sen ensimmäisen lapsen kohalla älysivät vasta sillo 2kk iässä ottaa...ja on ollu korvatulehuskierrettä, flunssa kierrettä, nielurisaleikkauksta,korvien putkittamista, astmaepäilyä. ja vaikka vallan mitä. Toisaalta geenit on nyt ainakin äidin puolelta eri..ite oon sairastanu lapsena tasan kaksi korvatulehusta.ja muutenkin ollu aina pentuna terve vaikka joskus normaalit kiertotaavit saanut kärsiä. Miehellä o atooppista ihottumaa ollu pienestä pitäen vähäsen mutta muuten sekin terve. Kummallekkii meistä o tullu yli 12vuotiaana vasta allergiat. Mulle pölyallergia joka vaivaa vain allergia kautena mutta ei pahasti ja miehelle tuli sen jälkeen ku aloitti yrittäjälomittajana työt nii lehmälle koiralle ja kissalle ja parille puulle ja heinälle tuli allergiat sille. JOten periaatteessa toivon mukaan lapsikin olisi terve mutta halutaan pelata varman päälle vaikka rahaakaan ole niin paljoa. Koska pelataan muutenkin omienkin vakuutusten ja auton vakuutusten kanssa varmanpäälle. Tai oikeastaan mulla o se pelko noissa muissa nii ite haluun pelata varman päälle ettei mun sukulaiset esim joudu mun kuollessa maksamaan mun velkoja vaa voi maksaa ne niillä mun vakuutusrahoilla pois. ja silleen hassusti monimutkasesti ja tälleen :P

Tänää parempi mieli. Kohta tulee käymää ylisöpö pieni herrasmies täällä minun luona. Heinäkuun puolessa välissä syntynyt ISOTÄTIN mussukka. Eli veljentyttö tulee poikansa kanssa käymää. JEEE.paitti jäi minun paijaamiset kyllä ku nokka vuotaa mutta saampaha höpötellä sille :D

Ja stikkerin laitto ohjeet ovat tämän viestin ketjun ekalla sivulla ja sitten että se näkyy automaattisesti omissa jutuissa niin menkää tämän sivun ylälaitaan jossa on omat tiedot kohta ja sieltä löytyy allekirjoitus kohta ja siihen se sama litania kopioida ja tallentaa nii pitäs näkyä.

Mä olen kyllä lopettanut kahvin juonnin tyystin kun sain tietää olevani raskaana. Enpä silti ole koskaan mikään himo kahvinjuoja ollutkaan. Edellispäivänä hörppäsin äidin kupista kun otti kahvia ja kyllä se hyvältä maistui. Mut niin maistuu pelkkä vesikin!
Tupakkaa en ole koskaan edes maistanut joten siitä nyt ei mitään ongelmaa. Alkoholia en ole varsinaisesti juonut paitsi ku oltiin viinien luvatussa maassa ranskassa lomalla oli pakko maistella eri laatuja. Mutta sielläkin koko pitkän viikonlopun aikana maks lasillinen kaikki yhteensä.

Mä en osaa ottaa stressiä noista raha-asioista. Mulla ei ole koskaan ollut paljon rahaa, mut ei se ole koskaan loppunutkaan. Ja täytyy myöntää että kun alan saada äitiysrahaa niin elän herroiksi sillä rahamäärällä mitä tulen saamaan. Mutta mullapa onkin sen verran omituinen palkkaussysteemi ollut ettei siitä sitten enempää...
Meillä on just saatu oma talo valmiiksi joten lainojen lyhennystä kyllä riittää vielä monta kymmentä vuotta. Mutta ei silti ole varsinaisesti mistään tarvinnut sen kummemmin luopua. En kyllä käy elokuvissa juuri koskaan. Ravintolassa vain lomamatkoilla joita niitäkin on yritetty tehdä 1 per vuosi. Enkä missään kuntosalilla yms maksullista liikuntaa.

Hyvä Pampula että kaikki oli kunnossa! Mulla on myöskin etuseinämä istukka mutta sais välillä kyllä vähän vaimentaakin niitä liikeittä. Näköjään hyvin yksilöllistä miten se sitten vaikuttaa.

Ja sitä piti vielä sanoa että nostan kyllä hattua ja kumarran teille odottaville äideile jotka jaksatte vielä olla töissä ihan kunnon työvuorot! Mä otin omaa lomaa jo nyt. viralliset ja ns. pakolliset työt loppui 2.10. Nyt oleskelen ja teen keikkahommia nämä pari kuukautta ennen ku sitten tulee sellainen olo ettei uskalla enää ulos lähteä [:)]
Jostain pitäis vaan löytää tarpeeks isot toppahousut jotka mahtuu masun päälle!

Onpas täällä ollut asiaa..mistähän sitä asiaa lähtis purkamaan..keskiviikkona tuli ÄP,jee..nyt alkaa tuntuu että tästä tulee jotakin [:)] Kahvia ja tupakkaa en oo vedelly sitten plussaamisen (ylpeä siitä) ja alkoholia en käytä juuri muutenkaan. Oon muutenkin koittanut elää terveellisemmin ja se onneksi näkyy painon laskussa ( vieläkin -9kg lähdöstä) ottaen huomioon että lähdössä oli aivan liikaa ( on vieläkin).. Haimme turvasta vakuutusta, ei diiliä, painoindeksi ja edelliset epäonnistumiset ja alun seurailut liikaa heille. Mennään sitten ilman, saahan sen sitten ku vauva on 2kk. Aivan kamalia teille joillekkin sattunut..törkeitä ihmisiä junassa ja lääkärikin noin epäammattilainen, valitusta kehiin mammat!! Ja kuinka mua valvotti viime yönä pampula78 puolesta..jouduin ihan miehellekki keuhkoo että mitä me tehtäis tilanteessa kun ei liikkeitä tuntuis..??ONNEKSI KAIKKI OLI HYVIN!! Ja täällä päin ei ole kiukkua liikkeellä, olen itse herttaisuus [:D] itku herkässä..kuinka voi se gefilus-mainos jossa mies kantaa vaimolleen yöllä syötön jälkeen jotakin litkua vaikuttaa noin..tippa linssissä joka kerta!!Vauva potkiskelee ahkerasti massussa, voi tätä riemua!! Ja vielä jos vois avautua noista paineista..mulla ollu 145/88 ja viimex 134/90 hippasen kohollaan, mutta mä olen armoton jännittäjä ja onneksi tietävät sen siellä, heti kun alkavat pumppaamaan ni rupee kiristää ja ahistaa..neuvolantäti seuraa sitä,eikä ottaneet kantaa sairaalassa siihen. sokeritkin olleen ihan jees..vähän korkeemmat ku aikasemmin, mutta edelleen hallinnassa..jep, onkohan tässä joku merkkiraja ettei saa enää kirjotella..[:D] Äp:n ulkokuorellekkin tuli käyttöä..siihen voi laittaa "ilkeän isin" nukkumaan jos siltä tuntuu, jos kerta vauvaa voi nukuttaa laatikossa niin kyllä isitkin pärjää [;)] Jep, lopetan pauhaamisen, kuulumisiin ja voikaa mehevästi!!!

Ihana lukea että muillekin on viinilasillinen maistunut, en ole ainoa musta lammas =).  Itse nautin suunnattomasti hyvästä ruuasta ja miehemme kanssa herkuttelimmekin usein hyvän ruuan ja viinin kanssa ennen raskautta. Ravintoloissa käyntiä olemme vähentäneet, kun ei siellä kehtaa tämmöisen masun kanssa viiniä maistaa ollenkaan. Lasillisen olen juonut silloin tällöin, todettiin vaan että parempi lopettaa herkuttelu, niin ei tee viiniä niin usein mieli. Muita alkoholijuomia en ole nauttinut ollenkaan, ne kun jotenkin liittyy mulla enemmän tai vähemmän humalajuomiseen, enkä näe syytä juoda edes sitten sitä yhtä...

Tupakoinnin lopetin muuten vaan jo vuosi sitten ja kahvia en ole koskaan juonut. Olen miettinyt että nuo kaikki kiellot raskausaikana on oltava olemassa sen takia että kaikki eivät tunne kohtuutta ja omista maalaisjärkeä. Jos nyt joskus syö vähän jotain listalta ei se varmasti lapsen elämää pilaa. Itse olen haarukallisen mummon paistamaa haukea maistanut ja muuten syönyt kaloja vaihtelevasti listalta ja listan ulkopuolelta, syönyt/maistanut myös homejuustoa,pihvini mediumina,mätiä, merilevävalmistetta, pellavansiemeniä, inkivääriä...kerran tai pari raskaudenaikana mutta kuitenkin. Niin pieninä määrinä mitä olen ko. asioita syönyt ei haitta-aineitakaan kehoon tule juuri nimeksikään.

Nyt on laput viety kelalle eli äippäraha ja asumistuki. Ja ne tuhat liitettä myös.
Turvalla kävin ja ensviikolla saan tietää vaikuttaako toi paino mitenkä sitten siihe ku se o ainoo periaatteessa minkä takia voi tökätä. Olis kyl ollu kaikki vakuutukset siellä mukavempia ku missää muualla ja palvelu oli myös toimistolla täyden 10 pisteen arvoinen verrattuna ifiin, tapiolaan ja lähivakuutukseen.

Nokka vaa tukossa entisestään enemmä nyyh...

mitäs muuta mulla olikaa mielessä...tökkäs ajatuskin :D

Mie tänne kirjottelen iha tuon tylsyyden estämiseksi nii paljo ku iha yhtä paljo vahin tätä ku muitakin noita paikkoja..kuten naamakirjaa ja galleriaa ku ole oikein tekemistä :D

Minto: Täälläkin on sitten tammikuussa yksi ihana, pieni "karhunpentu"... Saman puvun ostin minäkin jokin aika sitten. [;)]

Ja sitten päivän polttaviin teemoihin: mä en ole koskaan polttanut ja viime vuosina hyvin vähän juonutkin (siis alkoa), joten eipä ole tarvinnut nyt raskausaikanakaan "sinnitellä" erossa ko. nautintoaineista. Ihan nollatoleranssi on täällä siis vallinnut. Kaakaoo litkin minäkin ja jonkin verran light-limuja, siinäpä ne mun kauheet paheet! [:D]

Verenpaineet on aina olleet kovin alakanttiin ja syyskuun puoliväliin asti söin myös beetasalpaajia säännöllisesti (rytmihäiriö-problematiikkaa), mutta jotka nyt sitten purettiin loppuraskauden ajaksi pois. So far so good eli ihan kohtalaisen hyvin olen ainakin toistaiseksi ilman niitä pärjännyt. Paineet mulla on ollu tosiaan aina matalahkot, mutta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen jo niin matalia, että oireilin, mm. pyörtyilin ja ei tietysti hyvä varsinkaan nyt raskausaikana. Matalimmat paineet mulla oli 98/70 rv17 neuvolakäynnillä ja tuolloinkin tuo pyörtyily / huimaus oli kuvioissa. Nyt ne on olleet sellaista 110/70 luokkaa eli ihan ok, vieläkin toisinaan huimailee, kun ne tuosta laskeskelee.

Tänään kävin hakemassa ihanat verhot vauvan huoneeseen, jotka olin tilannut Eurokankaasta. Josko ne vaikka iltasella saisi jo ikkunaan. [:)]

Voikaa hyvin massukkaiset! [:)]

PrinsessaK minkä kokoisen ostit? Mä ostin sen 62cm ku me ollaan alussa kuitenki sairaalassa ni sitä ei heti voi käyttää... Mut on se vaan niin ihana nallepuku [:)]

Nenn1, ne varmaan tarkoittaa Kelan sivuilla, että kannattaa tarkistuttaa veroprosentti sen varalta että jos se on itsellä yli sen 20%. Koska näin ne mulle kiven kovaa verotoimistossa väitti, että se 20% lähtee äitiyspäivärahasta veroja joka tapauksessa. En sitten tiedä että saako niitä veronpalautuksina takaisin, jos normaali veroprosenttini on 8%? Niin paljon näitä kaiken maailman asioita järjesteltävänä uuden perheenjäsenen tiimoilta, ettei meinaa pysyä mukana. Mulla näkyy muuten kans Kelan sivuilla, että hakemus on vastaanotettu ja äitiyspakkaus on kai postitettu, muuten ei ole vielä mitään päätöksiä esillä siellä netissä. Kauan ne niitä pohtivat näköjään!

Ja siitä junamatkastani vielä; oli kyllä kyyneleissä pitelemistä sillä hetkellä kun minut ajettiin ravintolavaunusta pois. Mun tapoihin ei kuulu valittaa asioista kuuluvaan ääneen, joten ylpeyteni niellen lähdin vain vaunusta pois... [:(] Samassa pöydässä istunut nuori mies tuli pyytämään multa jälkeenpäin anteeksi, että hänen ois pitänyt osata pitää mun puolia paremmin siinä tilanteessa. Meinas alkaa itkettää uudestaan, kun toinen oli niin hyväsydäminen.

Sokerirasituksessa kävin aamulla, nyt on kyynärtaipeet aika violetit. Pitääköhän niiden tulosten perään itse soitella vai ottavatko ne neuvolasta yhteyttä jos niissä ilmenee jotain huolestuttavaa? Entäs onko joku teistä jo käynyt siinä keskiraskauden neuvolalääkärissä?

Pumpulipussi; saat sen laskurin näkymään kirjoituksissasi kun painat viestiä lähettäessäsi rastin ruutuun kohdassa "lisää allekirjoitus". [:)]

Viiniä on välillä tehnyt mieli juoda, mutta ei niin ei!
Light- limuja en ole ikinä juonut, en siedä keinotekoista makua niissä.
Suklaata olen aina syönyt ja nam, kyllä se vieläkin maistuu vaan nii hyvälle.

Hiuksia on minultakin lähtenyt hirmuisesti. Viime kuukausina olen pitänyt hiuksia paljon kiinni koska eivät tunnu mukaville ollessaan auki, tuntuu vain että hiuksia on joka puolella.. Muuten hiukset eivät rasviotu enää nopiampaan kuin ennen.

Mä taidankin sitten osata sen valittamisen ja suoraan sanomisen teijänkin puolesta. Kaikkiin virastoihin sanon asiat suoraan ja viimeksi kun menin kiinteistölle ja siellä sellainen toimistotantta näki minut suuttui, hän heti.
Alkoi kiukkuamaan ja tuiskimaan eikä kuunnellut ollenkaan mitä hänelle sanoin.
Kun lähdimme sieltä ilmoitinkin miehelleni heti etten ole enään menossa hoitamaan asuntoasioitamme!..
Eilen samasta kiinteistöstä oli käynyt sähkömies meillä päivän aikana yleisavaimilla, ilman meidän lupaa. Ovessa vain lappu. Odotimme muutaman viikon että hän soittaa ja ilmoittaa tulostaa... Meillä on siis puoltoista vuotias dobbe narttu, joka ei tykkää tunkeilijoista kotona, kun ei olla paikalla.
Pitkän selvityksen jälkeen eilen sähkömies soitti minulle ja haukuin hänet alimpaan maanrakoon. Hän myönsi ettei ollut lupaa tulla meille soittamatta, ja hänellä ei kuulemma ollut oikeaa puhelin numero, mutta halusi kokeilla pääsisikö sisään kun koira on yksin... Voi hitto!

Meilläkin on suloinen pörröinen ruskea nallepuku.
olen tehnyt itse myös suloisia pienenpieniä pipoja, ja muutama niistä onkin nallepipoja, pienet on niin suloisia ja niitä on ihana tehdä. tulen tosi hyvälle tuulelle niistä. muutamat tossutkin sain viime viikolla tehtyä!

Hih, katselin kans tänään netissä sitä nallepukua ja pakko se on käydä ostaan jossain vaiheessa! Verenpaineista joku puhui, ja itsellä neuvolantäti kauhisteli kun ovat niin alhaiset (99/64-104/65). Aina ne tota luokkaa ovat olleet, silloinkin kun poltti ja söi pillereitä (vaikka niiden yhdessä pitäisi nostaa verenpainetta). Eikä siitä tosiaan muuta haittaa ole kuin se huimaus mihin on jo tottunut, eli ei nouse saunassa/suihkussa nopeasti jne. Viimeksi oli noussut 112/70 asti, mikä tuntui todella korkealta, ei varmaan ikinä ole noin korkealla ollutkaan! Tulis jo tili että sais sen nallepuvun ja itelleen housut...

Heips!

Ahkerasti olen taas kirjoituksia lueskellut, mut oma aktiivisuus on vähän niin ja näin... no päivitellääs uutisia välillä. Saikulla olin tosiaan supistelujen vuoksi kolme viikkoa, niitä tuli runsaasti myös levossa ja kipeinäkin tuntuivat välillä. Saikulla ne kuitenkin vähenivät ja uskaltauduin töihin kokeilemaan. Olen sairaanhoitaja, joten työ on fyysistä vaikka nosteluja tms en toki enää tee.
Noh.. eka päivä töissä meni ihan ok, mitä nyt kivuttomia suppailuja tuli paljon enemmän. Lisäksi vaivaamaan ovat alkaneet kovat selkä- ja liitoskivut joiden vuoksi liikkuminen oli vähän niin ja näin.. illalla en liitoskipujen vuoksi meinannut päästä sohvalta ylös [:@]

Seuraavana aamuna meininki vähän muuttui.. menin normisti töihin ja vaihdoin työvaatteet, pukuhuoneessa menin vielä vessaan ja siellä löysin pöksyistäni verta... ei sitä kovin runsaasti tullut, mutta kuitenkin sen verran että säikähdin. Siitäpä sitten pikavauhtia omat vaatteet takas päälle ja naikkarin päivystykseen, onneksi työpaikka sattuu olemaan ihan siinä vieressä [;)]

Tutkimuksissa kaikki oli onneksi ok, kohdunkaula ei ollut lyhentynyt eikä kohdunsuu pehmentynyt, kaikki kunnossa!! Päivystyksessä tosin verta tiputteli vielä vähän... mitään vuotokohtaa ei tutkimuksissa löydetty. Mut silti halusivat ottaa mut yöksi osastolle seurantaan... Siellä ei meidän voinnissa muutoksia tullut ja eilen pääsin pois, kontrolliultra ens viikolla että kohdunsuun tilanne on pysynyt samana, samalla katotaan miten tuo työssäkäynti onnistuu, nyt oon TAAS saikulla.

Eli kaikki tällä hetkellä hyvin. Mut kyllä vähän säikäytti. Nyt täytyy ihan oikeasti kuunnella omia tuntemuksia.. osastolla oli äitejä, jotka oli olleet jo viikkoja ja joutuvat olemaan vauvan syntymään asti, ei käy kateeksi!! Mielummin täällä kotona hiippailee ku sairaalassa. Mut tulihan koettua sekin, miltä tuntuu olla itse potilaana [;)]

Semmosta tällä kertaa, pitäkäähän kaikki itsestänne ja mahoistanne huolta [:)]

tammimamma voimia sinulle ja pikkuiselle!
Onnea ultraan! Kyllä tuollainen kuulostaa todella pelottavalta, ja varmasti pysäyttää. Olehan nyt rauhaukseen ja nauti siitä kun saat levätä kunnolla.
Löytyikö syytä vuotoon?

Olen huomannut etten näe enään niin hyvin kuin ennen raskautta, muutamana aikaisempana kesänä olen käyttänyt silmätippoja ja ne auttoivat silmien kuivuuteen, valon arkuuteen ja pään särkyyn. Nyt en ole saanut niitä käyttää ja mietiskelinkin jo että onko näkö huonontunut sen takia, että simmut ovat niin kuivat, vaiko sitten joku vitamiini pula ettei minulle riittäisikään kaikkia tarvittavia vitamiineja ja pikkuinen käyttäisi kaikki.
Syön hedelmiä ja marjoja päivittäin + multitabs raskaus vitamiinin otan joka päivä..  hmmm. Kaipa täytyisi marssia johonkin silmälasiliikkeeseen tarkistuttamaan näkö.

Minto: Mä puolestani ostin meiän pikku-ukkelille sen pienemmän (56) nallukkapuvun. Mutta löysin sitten muutamaa päivää myöh. toiset ihanat "nallukkavaatteet" ja ostin nekin. Siinä on sellaiset pehmeät puolipotkarit ja pörröinen takki, jossa on myös korvat hupussa. Ne on valkoiset ja aivan ihanat nekin! Ja ne otin kokoa 62. Että puetaan vaavi sitten koko alkuvuosi pikku-nallekarhuksi! Hih! [:D]

jaica, mullakin on näkö huonontunut! Ainakaan en näe yöllä enää hyvin kellon numeroita, aina vaan pitää mennä lähemmäs kattomaan.. Oli tarkotus kysyä siitä lääkärineuvolassa keskiviikkona, mutta empä sitten muistanu.. Mulla on ollut silmälasit joskus 6-7 vuotiaana karsastuksen vuoksi mutta ei sen jälkeen. Multi-tabs (Raskaus) minäki syön 2 päivässä ja lisäksi magnesiumia sillon tällön.. Hemoglobiini oli pysyny 130, lääkäri tosin totes että kun mulla välillä laski 145:stä 125:een reilussa kuukaudessa niin siinä oli kyllä hyvä syy väsymiseen. Pyörryttelystäkin tuumasi vaan että kuuluu taudin kuvaan.. tietyissä asennoissa vauva saattaa painaa jotkut verisuonet ihan lyttyyn eikä veri vaan kierrä, pitää vaihtaa asentoa ja pistää pää alas ja jalat ylös.. sf-mitta 24, RR 138/69, ihmettelen vaan miten oli noin korkea, kun edellisviikolla oli vielä kotona mitatessa 106/54... taitaa vaihdella ihan miten tykkää päivästä toiseen. Vauvan syke 140, tosin oli niin villillä päällä ja karkasi alta ettei laite meinannu saada sykettä rekisteröityä ollenkaan. Kohdunsuun pituudeksi oli lääkäri merkinny korttiin taas 3 cm, ihmettelen vaan mistä se sen mitan keksi kun kokeili  vaan pikaisesti sormilla ja sanoi, että ylhäällä tuntuu olevan kun en meinaa yltääkkään... [;)]

Vasta ens viikolla täytetään töissä niitä äitiyslomalappuja. Tietysti voisin pistää netin kautta sen äitiyspakkaushakemuksen, mutta jospa se nyt kuitenki ehtis tulla näinkin ennen synnytystä..

Vauvavakuutushakemuksen pistin viime hetkillä Tapiolaan viikolla.

Kahvia juon muutaman kupin päivässä, enkä ole muistanu olla huolissani siitä. Alkoholin ja tupakan suhteen oon aina pärjänny vähällä, tupakkaa kokeilin viimeksi varmaan 10 vuotta sitten ja eihän se mulle maistunu. Ennen plussaamista otin ehkä 1-2 annosta muutaman kerran vuodessa, mutta nyt oon tietysti ollu nollalinjalla viinaksienkin suhteen. Kaakaota kyllä kuluu, ja suklaata! Harmi vaan, se närästää sitten, samoin kaffe..

Olin ihan onnesta mykkyrällä kun haettiin turvakaukalo ja hoitopöytä/ammesysteemi viime viikolla. Miestä huvitti, että tyttö meni ihan sekaisin, kun vaan pyörin autossakin tuijotellen takapenkin vauvatavaroita...[:D]
Kirpparilta löysin kympillä uudenveroiset ihanat toppahaalarin+myssyn+töppöset+tumput ja muutamat pöksyt lisäksi, yhdet "kultaiset" ja yhdet villahousut.. Näköjään ostelen enempi tytön vaatteita, sittenhän sen näkee voiko niitä käyttää vai pitääkö lahjoa sisaruksia.. hmm. täytyy munkin varmaan käydä kurkkaan sitä karhupukua millainen se on..

Moi...
juu ja kysykää vaan mitä mä teen lauantaiaamuna tähän aikaan pystyssä [:D]
ollaan tässä kovaa vauhtia lähössä metälle,mutta velipoika nukku pommiin...sillälailla...ja rassu joutuu vielä pakkaamaan sen neljä kakaraa mukaan "eräretkelle"...[:)]

juunii,tuo hiustenlähtö...en oo kyllä itelläni huomannu mitää ihmeellistä,mutta kyllä tässä on tullu kreppailtua hiuksia vähän tuuheemmaksi kun tahtovat mennä ihan päätä myöten jo seuraavana aamuna suihkureissun jälkeen.hyvä vinkki muuten,jos pitää johonkin lähteä ni ei muuta ku reppirauta kuumiamaan ja muutamia laineita hiuksiin...on hianon näköiset...

meillä on tullu vakkariksi herätä neljältä natusen kanssa potkimaan...on muuten kivaa nukkua yöllä kaks tuntia kun toinen alottaa hirveen rallin...[:D]

nyt lähden eräilemään:PIPSKU JA NATUNEN

Takaisin