Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania uutisia Pampulalla! Tosi hieno juttu. Mä oon täällä päivän kytänny että millon tuut kertoon kuulumisia. [:D]
Kayliesilla tosi kurja lääkäri! [:-] Pystytkö olemaan yhteydessä äippäpolille tuossa asiassa? Siellä ainaki ois varmaan vähä erityylistä kohtelua kun on nimenomaan meille masukkaille kohdennettua lääkäritoimintaa?

Hei taas pitkästä aikaa!

Oon aina välillä käynyt lukemassa teidän juttujanne. Käytiin tänään neuvolassa. Melkein kaikki meni todella hyvin paitsi mun verenpaine. Se oli taas noussut ja joudun viikon päästä uudestaan neuvolaan tutkimuksiin. Sanoin kyl neuvolassa et olen aikalailla syönyt lakritsia. Siihen on tullut himo. Se on kyllä ollut aina. En ole oikeen mikään suklaa ihminen. Neuvolassa todettiin et ei saa syödä enään yhtään edes yhtä palaa. Jos se on vielä viikon päästä noussut niin sitä ruvetaan eikeen kunnolla tutkimaan.

Kysyin myös lääkäriltä samalla et onko mitenkään mahdollista jos minut leikattaisi kun mulla on leikattu v.94 rintalasta ja oon tähän päivään asti ollut aika tarkka sen kanssa. Lääkäri totesi siihe et sitä kannattaa katsoa loppuvaiheessa vasta, mutta hyvä kun ilmoitit jo mielipiteesi.

Tuosta äitiyspäivärahan veroprosentista; mulle sanottiin kotipaikkakuntani verotoimistossa että siitä lähtee VÄHINTÄÄN 20% veroja. Mulla ois tällä hetkellä veroprosentti 8% joten kyllähän se ottaa päähän... Vielä ei ole Kelalta päätöksiä tullut, joten niitä odotellessa.

Olen miettinyt että jos en ottais ollenkaan syntymättömän lapsen vakuutusta. Ne on aivan sairaan kalliita, ja tuntuu että on aika epätodennäköistä että sairaudenhoitokulut nousisi ekan 2kk:n aikana suuremmiksi kuin mitä se vakuutusmaksu on. Kummallakaan meistä ei ole minkäänlaisia sairauksia, allergioita, tai mitään muutakaan. Vaikka ei kai koskaan voi olla varma. Mietin jos ottais sen normaalin lapsivakuutuksen sitten kun vauva on 3kk. Nyt alkaa tosiaan olla kiire, enää muutama päivä aikaa tehdä päätöksiä, kun sitten on vähemmän kun 3kk laskettuun aikaan... tänään alkoi jo 27.viikko vaikka lilypien laskuri onkin päivää jäljessä!

Ihana kuulla että Pampulan vaavillakin on kaikki kunnossa! [:)]

Ai niin, jos teille on jo äippäpakkauksia tullut, niin mulle vois lähettää mielellään niitä kestovaippoja, jos ette itse aio käyttää! Tai siis lähinnä pukea niitä vauvoillenne... [:D]

Emma85, paljonko sulla sitten oli ne paineet, jos saapi udella? Mulla ollut koko raskauden ajan normaalin ylärajoilla, ja mietin että miten paljon ne saa vielä nousta ennen kun pistävät lisätutkimuksiin... Pahinta on, että nehän nousee jo pelkästään siksi kun alan itsekin olla asiasta huolissani. Eikä pieni lääkärikammo helpota asiaa! 

Heippulis...

Kyllä mä nauroin kun en oo aikoihin(hurja viikko vissiin)käynyt täällä lukemassa ja meidän porukallahan nuo kirosanat loistaa[:D]
Mitäs sitä panttaamaan,antaa tulla vaan.

VAKUUTUKSISTA: meillä on kaikki vakuutukset fenniassa eikä siellä ainakaa ollu mitää ongelmaa etteikö olis saanu vakuutuksia masulle.Niinkuin vissiin muistatte,en minäkään mikään laiha luikku ole,mutta painostaq eivät puhuneet mitään.Laput vietiin eräs perjantai ja päätös tuli seuraavan viikon keskiviikkona postissa ja kaikki kunnossa.

KELASTA: Mammapaketin tulo meillä täällä kestää parisen viikkoa.vein laput kelalle kuun lopussa ja käsittelyt on loppuun käsitelty ja kaikki kunnossa.mammapakettia odotellen.nyt on mennyt viikko.

RAHAT JA LAPSET:Riittääkö rahat vai mites nyt tehdään???Tähän mä en voi oikeen ottaa osaa kun oon tehny töitä vakituisena jo 6v ja isäntä ollu töissä 5v vakkarina,eli tulot on turvattu täällä päässä...pitää kyllä sanoa että mietin pitkään rahojen takia raskautta ja siksi en ennemmin halunnutkaan lapsia,vasta nyt 25v iässä.Minä pikku materialisti ja kun oon oppinu elämään kohtuullisen varakkaasti,niin kamalaa jos olis pitäny yrittää elää muutamalla satasella kuussa.Enikeis...itse mä oon elämäni tehnyt,lähtöisin toooooodella köyhistä oloista joissa meidän äippä vieläkin kärvistelee(työttömyyskorvauksella).kun seurasin sitä elämää vierestä niin lupasin itelleni että kun mä jotain haluan,sen mä myös saan ja kaikki tämä(313 neliön omakotitalo,kaksi audia,lainanlyhennykset talosta melkein jo loppu,ei rahatonta aikaa ymymym...)on sitten ajan kanssa kerääntynyt.omalla hartiavoimalla,ei lainoilla.siksipä nyt olikin hyvä hankkia vaavi,kun saa sitten tukea sitä elämän tiellä kun ei tarvi rassata päätänsä rahanmenoilla ja jos toinen haluaa uuden takin niin sanoa,että "nyt ei oo varaa"...MUSTA TAITAA TULLA HEMMOTTELIJA!!![:D]

HUVIA:Mä itte aloin myymään taas pitkästä aikaa nuita avonin tuotteita ja uskokaa tai älkää niin johan ressit katos.ihanaa kattella kuvastoja ja hemmotella itteensä kasvohoidoilla,kunnon rasvoilla ja nauttia tuoksuista.On tässä saikkulaisen elämässä jotain hohtoa kun aamulla herää ja käy sähköpostin läpi tilausten takia.eikä siinä,mutta kun tällä tienaakin kivasti extraa...kaikki menee säästöön "pahan päivän varalle"raamatun väliin...EI NAURETA SIELLÄ!se on hyvä paikka...

VINKKI:Nyt sitten joka mamma joka vähänkin ressaa raha-asioista tms.puhelin kouraan ja pirautus kaverille.illaksi pizzalle ja paskanjauhanta päälle!!!TÄMÄ ON KÄSKY!!!
Ei saa ottaa elämää liian vakavasti.kävin ite kaverin kanssa pizzalla tuos yhtenä iltana ja voi jehna kun oli kivaa!!!huippulaatuaikaa rakkaan ystävän kanssa!!!

Ja sitten lähtee tämä tapaus laittamaan isännälle muonaa kun tulee rassu kotiin raskaan työpäivän jälkeen...ja Natunen potkii mukana....[;)]

PIPSKU JA NATUNEN

ainiijoo,asiasta moottorisahaan...
ootteko te kaikki mammat oikeesti lopettanu kahvinjuonnin ja tupakan polton?vai esitetäänkö täällä vaan niin???voin sanoa ihan rehellisesti että juon sillointällöin kahvia ja polttelen.itse asiassa kyllä niiiiin light-tupakkaa kun vaan voi,vahvemmat oksettaa.
Alkoholi kans kävi mielessäni että onko kaikki oikeesti 100% absolutisteja?
itse en oo juonut tippaakaan alkoholia kun sain tiedon raskaudesta...mutta missä kummassa ne mammat on joilla on alkoholiongelma???niitä kun joka porukkaan sopii ainakin kourallinen...

MIETTII:Pipsku kahvikupin ääressä Natusta rauhoitellen(se tykkää kahvista)

Moikka! Mä en oo kahvia ikinä juonukka (hyi hitto), ja viinan suhteen oon ollu sillä linjalla että ehdottomasti ei tippaakaan. Kun en muutenkaan juo vain muutamaa (kunnon känni päälle jos otetaan!), niin en nytkään viitsi ottaa paria tai edes yhtä. Noh, tupakin kans ei ihan niin hyvin menny... Vähensin heti kun tein positiivisen testin ja jossain välissä poltin vaan viikonloppusin. Sillon oli jotenkin vaikeeta ja raskasta kun ennen viikonloput meni melkein poikkeuksetta viihteellä ja muutenkin oli sopeutumisvaikeuksia tähän raskauteen. Joskus 20 viikolla loppu sitten kokonaan, nyt yli kuukausi kokonaan ilman! Henkinen riippuvuus ei ole kadonnut mutta onneks vähentynyt hurjasti, (välillä tekee vieläkin mieli), ja koitan parhaani tehdä etten alota enää uudestaan.

Suht tiukka linja täälläkin, alkoholiin en ole koskenut sen jälkeen kun sain tietää olevani raskaana (rv4). Tupakkaa en ole koskaan polttanutkaan, ja kahvia en saisi edes normaalisti juoda kovin paljoa, koska olen kahville yliherkkä. Kofeiinitonta kahvia olen juonut silloin tällöin ja kupillisen capuccinoa n. 10 kertaa raskausaikana sellaisina hetkinä kun se on todella tullut tarpeeseen... Teessäkin olen yrittänyt vältellä mustaa teetä ja suosia vihreää. Tuntuu että enemmänkin lipsun makeiden syömisessä jos jossain. Saa nähdä tuleeko siihenkin stoppi kun huomenna aamulla on se sokerirasitus! Argh.

Yritän itse ajatella että tämä on onneksi vain väliaikainen tila, enää 3kk raskautta jäljellä! Ja lapsen parhaaksi sitä on valmis tekemään mitä vain... [:)]

Noista verenpaineista vielä, mulla on kans ollut alipaine 80-90 hujakoilla koko raskausajan. Toivottavasti siinä pysyiskin...!

Kahvia mulla menee pari saavia päivässä (sellanen n. 0,3lt muki). Riippuen tietty päivästä, toisinaan hiukan enemmän.
Alkoholitonta siideriä ja olutta olen ottanut kaveriporukan tyttöjen illassa. Prismasta löysin holitonta punkkua ja kuoharia, joten niitäkin oli maistettava...
Tupakan polton lopetin jo vuonna 2003 joten siitäkään ei ole ongelmaa.

Mie en oo oikei koskaa voinu juoda kahvia kun maha ei sitä kestä joten en ole sitäkää vertaa sitä raskauden aikana juonu. Tee ja kaakao ja varsinkin tuo kaakao on mun ystäviä.  Limpparia oon juonu sillo tällö. Alkoholitonta punaviiniä olen juonu välillä lasillisen mutta vieläkii o toi pullo puolillaan minkä ostin ja alkoholitonta siideriä myös olen jopa yhden tölkin malttanut maistaa. Alkoholia en ole juonu kuin sen verra että kastellut suuta siideristä tai lonkerosta ku tekee haju ja maku pahaa,että huomasin etten menetä yhtään mitään. Tupakkaa en ole polttanut ollenkaan raskauden aikana ja lopetin jo heti menkkojen aikana että en kuukauteen enne raskautta polttanut. Mutta passiivista tupakointia o joskus joutunu sietämään vaikka en siedä nyt yhtään tupakan hajua.

Makia maistuu jos antaa ittensä siihen sortua :P

Mun veren paineet o ollu aikoinaan todellakin pahasti koholla mutta pari vuotta sitten kun pääsin pahasta suhteesta eroon ovat tippuneet totaalisesti ja nyt raskauden aikana olleet hyvät. Ala paine ollu aina 80 tai vähä alle ja yläpaine korkeintaan 120. Yläpaineen suosituksissa on ettei saisi mennä yli 140, niin raskaana kuin ei raskaana ollessakkii.

Nyt o onneks vähä mieli jo helpottanu ku oon tehny päätöksen että soitan huomenna neuvolaan ja sanon että muutappa se mun neuvola+neuvolalääkäri käynti sieltä tulevaisuudesta sellaseksi että ei ole toi sama lääkäri siellä että sille en enää koskaan suostu menemään että niin tylyä kohtelua sain. Ja kokeilen myös huomenna fenniaa ja turvaa että mitä he tarjoavat sieltä. Kerta if o täällä joltakin painon takia evänny nii emmä sitä sieltä saa. Lähivakuutuksesta saatas kaikki muut vakuutukset hyvään hintaan mutta ei autovakuutuksia. Joten katsotaan mitä nää kaksi muuta vielä tarjoavat ja tehdään sen mukaan päätös ku kuitenkin tuohon 24.päivään asti on aikaa viellä taistella noiden kanssa.

Tein sitten lääkärin ohjeen mukaan ja kävin kävelemässä. Alkoi supistaa todella kovaa ja nyt teki kipiää jo sitten. Lantio ja liitoskivut ei haitanneet ku oli tuo vyö. Mutta se supistelu. Että sehä o vaa lääkärin mielestä sitä saamerin liitos kipua ei supistelua..Just just...joku soittaa kyl ajan äitipolille supistuskäyrään perjantaina sentään.........

Pyydän anteeksi kiroiluani mutta se helpotti hetkellisesti oloa sillo.

Ainiin huono onni jatku tänään...70-80v vanha pappa meinas sitten kylkeen ajaa kolmion takaa...onneks tajusin että toi auto ei oo kyl pysähtymässä ja älysin kaasua painaa nii nipin napin sain vältettyä tilanteen... Ja täällä valittavat nuorten ajotavoista...köhm...suurimmaks osaks pahimmat tilanteet täällä o yli 40 vanhojen miesten käsistä tai naisten...kuin että nuorison.

Moi! Kertokaas vakuutuksista, että mitä hyötyä niistä on ja mihin rv mennessä se pitäis ottaa? Mä oon ihan ulapalla koko asiasta.

Kela on perseestä. Kaikista tuista menee se 20% riippumatta mikä sun oikee veroprosentti on. Vaan jos sun prosentti on yli 20, niin se menee sun oman prosentin mukaan.

Mä lopetin kahvin juomisen jo ennen ku plussasin, koska se vaan alko yhtäkkiä maistumaan aivan sikapahalta. En oon juonu alkoholia tippaakaan, enkä myöskään polttanut, mutta en muutenkaan polta. Suklaata/kaakaotakin menee paljon vähemmän ku normaalisti. Myöskin kaikki aspartaamijuomat on jäänyt kokonaan pannaan, samoin oon yrittänyt välttää huonoja lisäaineita, mutta se on hankalaa kun koulun ruokalassa jokaikisessä ruuassa on arominvahventeita ym roskaa.

Lauranen: Todella törkeetä tuo mitä kerroit junassa tapahtuneen. Mä olisin varmaan suuttunut niin paljon, että en olis suostunu lähtee mihinkään vaan haistatellu tarjoilijalle isoon ääneen... [:@]

lauranen82: ylä paine on ollut vähän yli 130 kun alkuvaiheessa ja muutenkin on ollut vähähn yli 100.

Itse olen lopettanut alkoholin käytön kun epäilin et olisin raskaana ja siinä olen pysynyt. Kahvia en pystynyt juomaan alkuraskaudessa olenkaan ja nyt taas pystyn juomaan. Juon noin 3-5 kuppia viikossa. Välillä voi olla että en juo kahteen viikkoon tippaakaa. Tupakkaa poltan joka päivä mutta vähensin puolella kun sain tietää että olen raskaana.

Kun katsoin salkkareita niin pikkusella taisi olla hikka kun maha pomppi aina tietyin välein. Oli siinä naurussa pitelelistä.

Muuten onko kenelläkään lähtenyt hiuksia kauheesti raskauden aikana??? Itselläni lähtee aivan kauhea määrä ja välillä oikeen vituttaa.

freya: Eli kolme kuukautta enne laskettua aikaa pitää hakea vauva vakuutusta jos haluaa sen vakuutuksen joka alkaa heti syntymästä..ainoastaan vakuutusyhtiö turvalla o 2kk enne viimestään se haku.

Etuja noista jos saa eli voit viedä millo vaa vauvan yksityiselle ja muutenkin sairaskuluja ja kaikkia mahollisii jos tulee niin korvaa sitten.

välillä lähtee hiuksia mutta nii o aina lähteny mut nyt vähä enemmä....

Alkoholia olen käyttänyt viimeksi vapun aikoihin, eli samoihin aikoihin kun olen ovuloinut. Sen jälkeen ei maistunut ja yllätyksekseni plussasin.
Taisi keho vain tietää ettei alkoholi ole hyvästä.
Mieskin ollut todella nätisti ja harvoin juonut, itse olen välillä juonut muutaman alkoholittoman oluen.

Meidän perheessä ollaan oltu täysin savuttomia noin. 3kk.
Itse vähensin tupakointie heti kun sain tietää plussauksesta, 2 viikossa pääsinkin päivittäisestä tupakoinnista eroon ja maistelin silloin tällöin mieheltäni tupakkaa (n. kerran 1-2 viikossa ja maistui kamalalle), miehenikin päätti lopettaa tupakoinnin joten en sitten viitsinyt enää maistella.
Välillä tekee hirmuisesti mieli, ja nään välillä unia joissa poltan tupakan.. Onneksi vain unissa.

Kahvia reippaalla maidolla juon noin kupin päivässä, harvoin sitäkään.
Teestä olen aina tykännyt enemmän, Kofeniinittomia teitä olen juonut reippaasti ja Mintun lehdistä keittänyt teetä. (Mintut äitin kasvimaalta.)

Kelan sivuja katselin jälleen tänään ja siellä vain lukee että hakemukseni on saapunut, mitään muuta ei.. ei päivämääriä ei mitään muuta.. Onko kellään mulla samaa tilannette?. Mietin pitäisikö käydä kelassa selvittelemässä ovatko ne laittaneet hakemukseni jonnekkin arkiston pohjalle ja jättäneet käsittelemättä loppuun saakka.. Näin on ennenkin kela papereiden kanssa käynyt. Olen muutenkin todella huono onninen virasto asioiden kanssa, usein ne onnistuvat hävittämään juuri ne tärkeät liitteet ja sitten saan koirien ja kissojen kanssa metsästää niitä.... Huoh.. Noh toivotaan parasta tällä kertaa..
Taitaa olla turha odotella äitiys pakkausta jos ei päätöstäkään ole tehty, vai onko joku saanut äitiys pakkauksen ennen päätöstä?..

Hei vaan mammat ja masut,
Tällä kaikki hyvin. Masu kasvaa ja pikkuinen pitää melkoista melskettä päivittäin. Onneksi ei yllä vielä kylkiluihin potkimaan. Illalla ollaan yleensä aktiivisempia, taitaa tulla siis iltavirkkuun isäänsä. Äiti kun puolestaan on aamuvirkku. Yöllä pitää yleesä kerran käydä WC:ssä ja juoda lasillinen vettä. Jossain vaiheessa mulla oli lihaskramppeja yöllä jalkapohjissa ja kyljessä, mutta rupesin juomaan vettä enemmän, niin helpotti. Nestevajausta tais olla. Alkoholia en ole ottanut raskausaikana. Polttanut en ole ennen raskauttakaan. Kahvia kyllä olen jounut kupin tai kaksi päivässä. Kalkkia on pitänyt syödä ahkeraan, kun en maitoa allergian vuoksi käytä. Makeaa en juurikaan syö. Soijajäätelöllä joskus herkuttelen ja saunalimpparia silloin tällöin juon lasillisen. Säännöllisempään syömiseen ja veden tankkaamiseen on pitänyt vähän opetella, että jaksaa. Verenpaineet oli jossain vaiheessa vähän liiankin alhaiset ja meinas ylösnoustessa huimata. Nyt normaalit. Painoa tullut  käyrien mukaan. Vielä syyskuun pyöräilin töihin, nyt on puoliso kyydinnyt autolla. Pitäis vaan saada itsensä päivittäin töiden jälkeen ulkoilmaan, tällä viikolla ulkoilu jäänyt aika vähiin [&:] Työ on melko fyysistä, mutta hyvin olen jaksanut ja töissä käyn mielelläni. Työkaverit on ihania, kun toppuuttelevat ja käskevät hidastaa tahtia...
Meilläkin "pesänrakennus" käynnissä. Tehdään siis pintaremonttia ja kaikki on hmm... enemmän tai vähemmän maalissa [:D] No hyvä siitä tulee!!! Pohjatyöt alkaa olla tehty ja tänään haettiin pintamaalit... Listat ym vielä niin pääsen siivoamaan ja järjestämään tavarat paikalleen. Ostettiin edullisesti tulevan iskän serkulta hyvät brion yhdistelmävaunut lämpöpusseineen kaikkineen ja pinnasänky.  Seuraavaksi täytyneen etsiä turvakaukaloa... ystävä toi sitterin ja vaatteita, jotka on vaan niin ihanan pieniä [:)]
Kelan papereita täytin, mutta pitää varmaan vielä ensi viikolla vapaapäivänä käydä siellä ihan itse ja laskeskella yhdessä virkailijan kanssa minkä tulojen mukaan kannattaa äippärahaa hakea.
No, mutta pitäkäähän itsestänne huolta, ja masut pystyssä!!!

Minä juon kahvia lähes päivittäin kupin tai kaks. Tupakoin silloin tällöin edelleen. Olutta olen juonut puoli lasillista. Aurajuustoa syönyt pizzan päällä. Syönyt salmiakkia, lakua ja karkkia. Laittanut leivän päälle maksamakkaraa. Mutta kaikkea vain terveen maalaisjärjen mukaan. Ja hyvin tuntuu pikkunen melskaavan masussa [:)]

Ja noista vakuutuksista: Soitin itse tänään Pohjolaan kysyen vauvan hoitovakuutuksesta. Siellä on sääntönä haku ennen kuin 27 viikkoa on täynnä. Vielä ei hoppu tule [:)] Koiralle kahtelin kans vakuutuksia ja aikoivat sieltä tarjouksella heittää meitä [:)]

Vikan röökin poltin siinä välissä ku ootin raskaustestin tulosta, vikat alkoholit join edellisenä iltana eikä maistunu yhtään! Silloin jo tiesin että mun on pakko olla raskaana [:D] Pariisissa ollessa join puol lasia punkkua ja sit tuli sellanen fiilis ettei pystyiskään juomaan enempää.. Nyt oon alkanu jo kaipaamaan lasillista punkkua silloin tällöin [:)] Alkoholittomat versiot kokeiltu ja ovat ihan hyviä vaihtoehtoja.

joo mut miks tuo tickeri ei sit tuu enää mukana näihin teksteihin, vai sainkos sitteki sen tuleen.. ? Jos ei tullu ni aivan vittu sama!!!! Sori oon vähä raivona näin aamusta.. näitä hormooni hommia TAAS tieten... :( Kaikki asiat vaan nykyään vituttaa ja itkettää [:@][:(] 

Takaisin