Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
[:)] Kiirusta pitäny.. Masu hyppii ku pikkunen potkii..
Eilen annoin itse pikkuselle kyytiä.. Harjottelin lentämistä Tallinnan kadulla.. Sillä seurauksella, että vasen nilkka ja käsi on äärettömän kipeet. Ei murtumia. Onneksi! Ja pikkunen on kunnossa!!! [:)] Eli kaikki hyvin vaikka paikat onki kipeet.
Pistin ite kelan paperit eteenpäin tuossa 3 viikkoa sitten. Kelan sivuilla lukee että vanhempainraha hakemus on  vastaanotettu.. Mutta mitään ei ole käsitelty ja siitä äitiyspaketista ei ole mitään mainintaa missään.. TAHTOO TIETÄÄ JA VASTAANOTTAA!!!!!!!!! [8D] Mä haluun, mä haluun, mä haluun!!!!!

Vein eilen äitiyspakkaus hakemuksen kelalle. Olivat näköjää eilen tehneet päätöksen sitten ja tänää laittaneet kirjeen postiin että paketti tulee kahden viikon sisällä. Itse raha hakemukset vien vasta ensiviikolla ku haen lääkäriltä pari liitettä lisää ja saan työpaikalta loput liitteet.

Kävin parturissa. Rahallisesti hyvä että menin amiskalle opiskelijoiden käsiin. Pyllyni kannalta huono idea. Häntä luu hellänä 3,5h istumisesta. Mutta nyt o hyvä olo ku värjäsin oman tukan väriseksi ja pikkasen raitaa piristämään, joten nyt ei tartte mietttiä enää värjäystä eikä mitään taas seuraavaan puoleen vuoteen.

ALKUPERÄINEN: Mama78

Meillä täällä asustellaan melko tiiviisti meidän talossa ja säilytystilaa ei todellakaan oikein ole. Pitäis alkaa miettimään minne vauvan vaatteet saa.. Tilaongelma kyllä helpottaa kun saadaan vinttiin lapsille huoneet, mutta se on eri asia millä tahdilla ne nyt on vara tehdä. Hemmetin raha. [:@]  No eristeet alkaa olla seinissä ensimmäistä kerrostaan ja portaat on hiomisia ja pintakäsittelyjä vaille valmiit eli eteenpäin on menty jo kuitenki mukavasti. [:)]

Kuullostais siltä, että teilläkin on siellä semmoinen ihana ikuisuusprojekti eli suht vanha ok-talo, joka kaipaa perusteellista remonttia. Osuinko oikeaan?

Täällä tuli tänään täyteen 23 viikkoa raskautta. Vauvan arvioituun saapumisaikaan jälellä siis enää 17 viikkoa. Itellä Kelan paperit lojuu pöydällä täyttämättömänä kun vasta ensi viikolla saan sen raskaustodistuksen. Sitten ainakin yritän laittaa käytännön asiat kuntoon, että saa ruveta keskittymään olennaiseen... [:)]

Viikonloppuna meikä pääsee ensimmäistä kertaa tälle syksylle miehen ja koiran kaa jänismetsälle. Enhän mä mitään saa metsästää, kun ei oo ees metsästyskorttia ja enkä mä varmaan pystyis ampuaan jänistä (tai mitään muutakaan luontokappaletta). Mutta kyllä mä sitten niistä sapuskat valmistan... Mulle kaikista tärkeintä tuossa mettälle menossa on notskilla istuminen ja hyvistä eväistä ja raikkaasta ulkoilmasta nauttiminen [:D]. Oon ollu koko syksyn lähössä niitten mukaan, mutta aina naapurin isäntä on ollut kans lähössä, niin mä olen siinä vaiheessa jättäytynyt pois matkasta. Siinä on sitten niin rauhaton sielu, että en jaksa sen hötkyilyjä luonnossa, jossa pitäisi osata ottaa rauhassa.

Mutta ennen viikonloppua pitäis jaksaa vielä tämä ja huominen päivä töissä... Sinnillä, jos ei millään muulla sitten [:D].

Elegia: Kehä 3:n varrelta löytyy Petikosta Lastenturva-lastentarvikeliike, sekä Tammistosta Jumbon "takaa" suuri Lastentarvikkeen liike. Jumbosta ja Flamingosta löytyy sitten noita lastenvaateliikkeitä. Kannattaa netistä käydä kattelemassa, kun en tarkkaan muista mitä kaikkea siellä on.

Meille tuli äitiyspakkaus kanssa todella nopeasti, täytin netissä hakemuksen viime viikon keskiviikkona ja vein liitteet samana päivänä kelan toimistoon, perjantaina oli hyväksytty ja eilen haettiin postista paketti. Melko ällikällä lyötyjä oltiin kanssa Kelan nopeudesta!

Tänään sain varattua ajan 4D-ultraan! Jippii! Aika olisi 19.10., jolloin täällä ollaan siis rv25+1. Varasin ajan Terveystaloon ja siellä ainakin suosittelivat, että se kannattaa tehdä ennen rv28. Myös mun yks kaveri (jolla nyt itsellä pari kuukautinen tytöntyllerö) sanoi, että tuo ajankohta kuulostaa aika hyvältä. He kun kävivät siinä rv28-29 vaihteessa, niin ihan kaikkea ei kuulemma enää kunnolla nähnyt. Voi vitsi, kun nyt jo jännittää, että millainen pikkunen tuolla silloin oikein myllää... <3

Kela-laput edelleen tuossa pöydällä ja te jotkut onnelliset ootte jo saaneetkin niitä äitiyspakkauksia kotiin! *sigh* Noh, jos nyt vaikka ensi viikon aikana saisi ne valmiiksi ja toimitettua kelaan... Tänään sentään ostin vauvalle ammeen tulevia kylpyhetkiä varten. Tuntuu, että nykyään harva se päivä tarttuu mukaan jotain "pientä" kotiinvietäväksi. [:)]

Kiitos kun vastailitte tuosta sokerirasitushommasta. Tuntuu vaan kivemmalta kun tietää etukäteen mihin menee. Huomenna siis se koitos.

Tiedossa myös kelan jutut ja toivottavasti jaksais ne jo viikon lopulla tai viimeistään maanantaina tsekata lävitte.

Tuosta sikainfluenssasta vielä. En ajatellut ottaa sitä rokotusta myöskään kun ei kerran ole olemassa mitään tutkimuksia miten paljon se vaikuttaa vaaviin. Esimerkiksi jos kerran koko varuskunta, missä lie sitten olikin kun ei tuu paikkakuntamieleen, on saanu tartunnan ja kaikki kipeenä ja sitten vasta viikon päästä pääsee lomille EIKÄ kukaan kuollu niin ei se voi olla niin kauhiaa että siihen yks äiti suomessa kuolis. Vai onko niinjo käyny? Ja sitten se koulu, eihän sielläkään ketään kuollu.....Eli ei se voi niin kamalan vaarallinen olla verrattuna muutoin kuumeeseen ja flunssaan. Se nyt tietty on tosi ettei mitä tahansa lääkkeitä pysty myöskään käyttään mutta luulis sen nyt levolla menevän jos muuallakin menny.
Ja sen rokotteen aikataulusta on kuulemma kuulunut sellasta että olis vasta kk päästä saatavilla ja oliko raskaana olevat kolmantena vuorossa jos kun ottaa sen. Eli aika pitkällä on tammikuun odottajien vaavit siinä vaiheessa...
Ja mistä sitä sitte tietää kun nyt jo liikenteessä että saako sen sitte huomenna tai ens viikolla jos lähtee kotoaan kauemmas... Musta tuntuu että asiaa on aivan liiaksi suurenneltu vai mitä ootte mieltä?

Mutta nyt pitää mennä syömään tuhdisti, jotta pärjää aamuun asti vesilasilla. Mulle ne sanos että 12 tuntia pitää olla syömättä ja juomatta enne rasitusta. Tosin lapussa luki että 10 tuntia mutta eipä se 2 tuntia enää siinä sitten kun hyvin syöpi... Siis makaroonilaatikkoa, omenapaistosta ja teetä. Isukki on hieman kipeänä kurkusta ja nenusta ja toivon vaan etten sitä nyt sítten saa vaikka on kyllä hieman karhia olo kurkussa. Piti sitten itsensä mennä palelluttaan...

Pitänee huomenna sitten kertoilla miten neuvolassa taasen meni...

~Santtu ja "vilipetteri"

ps. Sertoa olen pseuaineista käyttänyt kun siinä ei ole zeoliittia joka konetta kuluttaisi mutta pitää sekin nyt vielä tsekata onko parempia vaihtoehtoja vaavin vaatteille.. niitä on jo aika pino jemmassa..

Aamulla kävimmekin ravintoterateutilla, joka ei ihmeeksemme löytänyt mitään valitettavaa ruokavaliostamme! Tairamme sittenkin syödä terveellisesti. Paljon kotiruokaa, ja riittävästi proteiineja. Kuivahedelmät on taas viime päivinä maistuneen niin niin hyville. Nam.. :)

Kelan lapuista sen verran, että ite kun kiikutin ne kelaan lupasivat, että äitiyspakkaus tulee 2 viikossa, tällä viikolla pitäis tulla. Noh, toivottavasti tulee ens viikolla viimeistään.

Zadaa..kaikki hyvin kontrolliultrassa. Seuraava aika vasta joulukuussa, "synnytystapa meeting", koskaan tuollasesta kuullutkaan ( tuntuu että kohtahan tuokin on ja sitten rupes jänskättää täysii. paino arvio oli 800g ja istukkakin oli noussut omalle paikalleen. Sokerirasituksen huipuistakaan ei saanu piiskaa vaan joudun edelleen seurailee kerran viikossa ja sitten ottaa yhteyttä jos meinaa olla korkeita arvoja ( nyt olleen mitä loistavimmat koko ajan). Äitiyspakkausta edelleen odotellaan, menny jo 1.5 viikkoa, tulispa jo huomenna.. Ja ultrassa ei pikkuinen suostunut näyttämään "mitään" eli edelleen sukupuoli mysteeri kyllä meille kelpaa unisex-vauvakin, terveyshän se tärkeempää on.[:)]
Tota nukkumista olisin halunnu teiltä tiedustella, että kauanko nukutte yö unia? ku ite oon työttömänä niin ei ole aamusta heti mitään kiirettä niin nukun helposti tollaset 12 tunnin unet, okei heräilen siin välis kyl mut en jaksa/viitsi nousta ylös..ja tänään ollu taas nuo nivuset AIVAN TULESSA..kiva kävellä kaupungilla ku joutuu raahaa ihteään väkipakolla eteenpäin..no lepäilen nyt ja kyllä se tästä.. Edelleenkään ei olla hankittu mitään varusteita..vaunusponsori saatiin [:)] ihanaa!! Nyt lähen rauhottumaan ja ottamaan vastaan noita ihania potkusia ja nyrkkisiä!
Kaikille masuille rentouttavaa lokakuuta [;)] 

Mulla on taas ihan päinvastoin, nukun viikolla jonku kuus tuntia ja viikonloppuna 7-8, ja jonku ainakin kerran tulee käytyä vessassa yön aikana (ettei siis putkeen tuu nukuttua). Ja silti tuntuu et on virtaa ja koko ajan tekee jotain!! Outoo... Normioloissa pärjäis jotenki tolla unimäärällä jos sen sais nukkua putkeen, ja olis kuitenki aika naatti. Ny oon pari päivää ollu väsyneempi eikä oo jaksanu tehä koko ajan jotain, mut varmaan johtuu ku hemoglobiini noussu kuukaudessa vaan 108:n (102 oli viimeks). Onneks oli kuitenkin nousussa! Noh, paino on si noussu senkin eestä, kiitos lomareissun etelässä!! Onneks normioloissa ei tuu possuteltua tollaiten, ja varsinki ton nousun jälkeen karsee tarkkailu päällä (neuvolassa ei sanottu mitään, ittee ahdistaa tosissaan..)

Nyt sitten on niitä liitos kipuja tuolla lantiossa häpyluun paikkeilla ja ihan emättimen lähettyvillä ja varsinkin oikealla puolen. Kärsi nostaa jalkaa. Päivän olin shoppailemassa tai no enemmä se oli kyllä kävelyä. Ja selkä hemmetin kipeä. Se siitä ku yrittää kävellä.

H&M mammavaatteet ovat anorektikoille, siihen tulokseen tulin. isoimmat housut oli kokoa 48 mitkä löysin ja ne jäi kiinni mun pohkeeseen etten saanu siitä pidemmälle ylös. Paidatkin oli kuin pikkutytöille tehtyjä. Eikä mitään stretsiä. HUOH. Pettymys. Myös pettymys oli kaikki vauva/mamma liikkeiden vaatevalikoimat, eli ihan sama...pienille tikuille ihmisille tehtyjä. Ja rintaliivejä turha kuvitellakkaa löytyvän kokoa g. Yhes paikas oli mutta vain imetysliivinä hirveällä hinnalla ja todella huonolla mallilla ettei istuneet sitten pätkääkään eikä tukeneet.

Anita baby belt. Ei tukenut pätkääkään otti kokona minkä tahansa. ONNEKSI en ostanut netistä vaikka meinasin. Kymmenen kertaa parempi oli Anita baby sherpa jos tarttee oikeasti kunnon tukea selälle. ja on halvempi. vain 31e liikkeestä ja netistä.Sen ansiosta kärsin kaupungilla kävellä.Joten ostin sen.

Kaverilta ostin pritaxin turvakaukalon 2v vanha ja täysin ehyt ja kunnossa sillä vielä eilen siinä oli hänen nuorimmainen istunut, mutta vaihtovat nytten isomman kun poju o jo 10kk eikä oikein tohon enää mahtunut. Ei maksanu 20e. En kadu ostosta yhtään.

Kiertelin liikkeitä ja tutkin vaunuja ja kyl mä taidan sillo loppuvuodesta ostaa oran vaunut. Ellen sitten tuota yhtä merkkiä jonka nimen aina unohdan kun en nää :P että mieli muuttui. Hypistelin vaatteita ja kaikkee mutta ainoa ostos oli mitä ostin sitten liikkeestä nii toi vyö ja miehen tytölle wc pöntölle oma istuin rengas ku potta alkaa olla sille liia pieni.  Eli vauvalle ei lähteny muuta mukaan kuin tuo istuin ja sekin kaverilta eikä liikkeestä.

Selkään koskee, lantioon koskee, haaroihin koskee.kävely vaikeaa ja etenkin pitkällään olo erittäin vaikeaa nyt.

Työkkäriin kävin tänää ilmoittautuu hakijaksi, oujea. nyt pitää ehtiä kaikki palkkatodistukset viimosen 1,5v ajalta ja laittaa liitolle.

Yöt. Nukun 4h-13h vaihellen. Keskimääräisesti 2kertaa juoksen yön aikana wcssä. Mutta välillä jopa 10kertaa ja välillä menny yö 1llä käynnillä. Villejä unia näkyy nykyään joka yö. Parasta nukkua sillon kun mies ei ole vieressä kuorsaamassa, kun olen erittäin herkkä uninen ja myös sen takia että voin pyörähtää ihan rauhassa sängyssä joten sillo ei koske selkään eikä lantioon mutta sen ollessa vieressä ku joutuu tavallaan paikallaan kääntymään niin monesti pääsee kirosanat ku sattuu lantioon niin kovasti.

Kaveri anto ison pinkan vauvalehtiä luettavaksi.eipähä tuu tylsää ollenkaan ku niitä lukee..eikä menny rahaa ku anto ne..no mä taas annan sille mun vaatteita ku se o pienempi kuin mä ja on raskaana nii se pärjää raskausajan minun vaatteilla ettei tartte ostaa mitään. Se saa maaliskuussa vaavin :D 

Jos lähtisin vaikka nukkumaan...

HUomenna HIEROJALLE JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! jos helpottas tuo olkapään vaiva ja yläselän. alaselälle ku ei voi oikein mitään ku kipu tulee nikamista ei lihaksista.

ALKUPERÄINEN: mandariini79

Tota nukkumista olisin halunnu teiltä tiedustella, että kauanko nukutte yö unia?

Töissä käynti rajoittaa tuota viikolla nukkumista n. 6-7 tuntiin ja viikonloppuisin tulee nukuttua 8-10 tuntia yössä. Niin ja kerran yössä tulee käytyä vessassa. Muuten olen kyllä saanut nukuttua oikein loistavasti. Ainoastaan selällään nukkuminen on joskus hankalaa, johtuen varmaan Himpun jostakin tietystä asennosta. Repii mukavasti vatsanahkaa ja -lihaksia ja painaa silleen hassusti jossakin tuolla vatsan sisällä.

Kylläpäs rupesi väsyttämään kun puhui nukkumisesta... Ei kai auta muuta kuin tehdä välillä töitä, niin ei ihan nuupahda tähän omalle paikalleen.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Töissä käydään täälläkin, tosin juuri tänään lääkäri määräsi viikon s-lomaa noiden supistelujen takia. Keskiviikkoiltana kun aiheuttivat jopa kipua aikas paljon... [:o] Niin noista yöunista, kyllä unentarve on mulla ainakin ihan eri luokkaa kuin normaalisti. Pilkin jo aikaisin illalla sohvalla kesken tv-ohjelmien yms. ja yöunille siirryn 22-23 välillä. Yöheräily on lisäksi aikamoista tällä hetkellä eli ramppaan pissalla parin tunnin välein (masuvaavi myös potkii aika ajoin ihanasti tonne rakon seutuville) ja nyt viimeisen viikon aikana selkä ja lonkat puutuu ihan hirmusti yöaikaan. Aikas vaikea saada sellaista levollista hyvää asentoa. Tänäkin aamuna oli vaan pakko nousta ylös, vaikka olisi saanutkin nukkua pidempään, kun alaselkää vihloi inhottavasti. Että tänne ei ainakaan pitäisi makuuhaavoja syntyä! Heh! [:D]

Mites teillä muilla mammoilla noi supistelut? Vaivaako kuinka paljon ja millaisissa tilanteissa?

Työtön olen minäkin ja nukun ainakin 10 tunia yössä, ja kymmenen aikoihin olen viime viikkoina heräillyt, ellei ole ollut aamu herätystä.
Jos on aamu herätys 7-8 aikaan niin olen todella kärttyinen ja aamusta ei oikein tule mitään.  Onneksi siis noita on harvoin.
Meillä nuo perhevalmennukset ovat aamuisin ja alkavat 8 maissa joten saa nähdä mitä seuraavista kerroista tulee jos olen taas puoli unessa.

Tänään kävimme noin kolmen tunnin lenkin ja kotiin tullesssa huomasin kuinka alan selkä oli väsynyt ja kipiä, onneksi tuo lepääminen on helpottanut eikä enää särje. Koiramme oli taas niin onnellinen kun mammakin jaksoi reippailla kunnolla. (Mies tehnyt viime viikkoina pitkät lenkit koiran kanssa.)
Rentoutti välilä jäädä istuskelemaan rantaan ja ihmettelemään luonnon ja meren kauneutta, koira jäysti keppejä ja juoksenteli innoissaan kun oli pehmeää hiekkaa tassujen alla ja ranta. :)

Olen viime päivinä taas höpsähtänyt kutomaan, kun anoppi toi kassillisen erivärisiä lankoja. Eilen pienokaisemme saikin Lapintumput ja Nallepipon. Tänään alotin tekemään tossuja, noh katsotaan mitä niistä tulee, menenkin jatkamaan niitä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Heipä taas...tosi pitkästä aikaa[:D]
Meillä menee ihan hyvin täällä...Ratsastellutkin vielä oon lähes normaalisti mut ratsastushousut ei oikeen taho mennä kiinni[;)] Masu on tollanen "pieni" pallo ja eilen mies tokaskin et: "Mihin meni se minun kaunis ja hoikka vaimo" ->meinasi saada kunnon mosauksen, mut just ehti korjata et "hei, en mä tarkottanu et ruma ja lihava ois tilalle tullu"[:D] Kyllä minä ainakin nautin tästä ajasta ihan täysin ja oon ylpee pikku muksu masusta!
Arpia ei, joskus iho kiree...jos istuu kauan niin alkaa nivusiin tulla sellanen kauhee paine et ois pakko päästä mekoileen...ihan kiva kun saa aika paljon istua töissä[&o]

Toinen ultra tuli ja meni ja oi että sieltä sai ihanan kuvan muksusta<3

Koitanpa taas kiireiltäni joutaa enempi käydä...välillä tulee luettua, mut sitten ei jouda enää kirjottaan...Mut kohta tämä kai pakottaa rauhoittuun...Vilkas on masuasukki ja viikolla 16 tunsin ekat pienet liikkeet...nyt se sitten koko maha hytkyy ja näkyy se sekin jos se möyrii...sellanen kumpu liikkuu...ja sit pyörähtää ja tuntuu että koko maha kääntyy ympäri[:D] On se vaan niin ihanaa<3 Hyvää vointia ja odotusta kaikille!!

Ehtoota!
Nyt on niin ristiriitaset ajatukset ettei mitään määrää. Ajattelin aamulla että tulee kiva perjantain mutta eipäs siitä sitten menty takuuseen.
No sokerirasitus oli 4,8/6,4/5,4 eli ihan hyvin meni. Hemppa 130 mutta painoa oli tullut kyllä rutkasti lisää. Pitänee siis kattellaa tota ruokavaliota kummenkin paremmin ettei tulisi niin suurtaa poikaa.. (Karpelakin saanu 4 kilon jässikän...no niin ku kiinnostais). Sydän löi reippaasti mutta tällä kertaa ei katseltu ultralla vaikka tädillä se siellä on kun oli niin kiire aikataulu siellä. Kohtukin jo navan yläpuolella. Ei ihme että ei jaksa enää niin paljoa syyä..

No siis nämä meni kivasti ja kotonakin kunnes heräsin ovikelloon iltapäivällä... Ja kukapa siellä muu kuin tv-lupatarkastaja... Olin niin pöllämystyny vielä siinä vaiheessa että en huomannu ees tsekata ikkunasta vaivihkaa uskaltaako avata. No eipä auttanu kun sannoo että just muuttettiin et ei o vielä keretty laittaa ilmoitusta ja sitä ennen ei omistettu telkkaria.. Sieltä siis tiedossa sakkoja mutta onneksi pääsee muuttoon vetomaan ettei tartte tonneja maksella...kai... siinä se sitten meni tämä ilta pohtiessa että mistäs siihen sitten rahat kun muutoinkin näitä vaavijuttuja pitää hommata. Onneksi on reservi mutta ei sitä kiva oo tämmöseen tuhlata. Oisko ihan pitäny kahville pyytää...jos vaikka olis leppyny...? hihi.. Isäntä tietty huusi ku hinaja että maksa sitte mutta minkäs sille voi ku herää ovikelloon ja muutoinkin on päiväunien tarpeessa.

Tämä ilta onkin sitten muutoin mennyt vauvan vaatteiden kaavojen piirtämisessä. Saa vihdoin testattua kunnolla ompelukoneenkin kun sitä on niin vähän käytetty. Vielä kun löytää jotain kivoja kankaita jostain...
En kai muuten niitä tekisi muuta kun ajanvietteeksi ja onpa omanlaisia vaatteita.. Itsellekin olisi kiva joku pikkujoulu tuuninkin kehittää kun niihin pitää varmaan silti lähteä ainakin kuskiksi jos jaksaa niin olisipahan edustavassa kunnossa. Ehkä pitää äidin puoleen kääntyä kun se osaa vielä paremmin tehdä juttuja ja soveltaa kaavoja...

Oli muutoin todella kiva käydä kampaajalla ja hierojalla viikolla. Oikein kyllä rentoutti ja auttaa aina kummasti noihin hartioihin. Suosittelen teillekin ottamaan hieman lisää sitä omaa aikaa...

Oli mulla taas kysymyskin nimittäin on teillä puutuneet kädet viimeaikoina hirveästi? Mulla on aamulla aina ihan puuduksissa ja sitten jos oon tehnyt niillä pitkään jotain (kokoannu tai neulonu) tai puristanut yms. Hieroja sanoi että olisi hyvä venytellä pumppaavin liikkein ja sitten muutoinkin jumpata. Miehillähän ei tunnu noita ranneongelmia olevan kun ne tekee ranteet aina kotona salin jälkeen jonkun "viihdeohjelman" äärellä... tai niin noi insinööripojat jutteli joskus muinoin...[:D] On vaan niin inhottava tunne kun mikään ei pysy kädessä ja tuntuu ettei jaksa tehdä mitään vaikka haluais..

Mutta nyt lopettelen tällä kertaa kun tuntuu tuota juttua taas piisaavan niin pitää teillekin suunvuoro antaa..

Santtu ja "vilipetteri"...

Kävin tänää siellä hierojalla. NYt saunan jälkeen kipeyty sitte lihakset ihan tosissaan että pitää kylmägeelit pistää selkään. Olkapäähän ei koske!!! JEEE. ELi auttoi vaikka nyt olenkin paripäivää hellänä ja tuntuu että mä näänkin paremmin ja ajatuskin juoksee.

Maailman ihanin uutinen tuli tänään. Meidän vuokranantaja soitti ja sanoi että olisi tarjolla kolmio. Käytiin kattomassa ja maanantaina ilmoitetaan sitten otetaanko. JA OTETAAN ehdottomasti se. Aivan hirveän pitkä muutto matka kyllä tuli että en tiedä miten tästä sitten oikein selviää kuun lopussa. Mutta pääseepähän vauvan huonetta tekemään..tai no vauvan huone o meijä huonees mut miehen tytölle pääsee tekemään oman huoneen. Niin ja matka o huimat 50metriä. Btalosta Ataloon...rivarissa...ja vuokra nousee vain 120eurolla  eli 450eurosta 570e kuussa vaan rivitalosta ja neliöitä tuossa kolmiossa o sitten 80. Nyt on 60 ja kaksio ja silleen...Olen onnesta soikeana. Ja se kämppä oli ihana. kaikki muuhan näissä o uusittu paitsi noi vaatekaapit, mutta se nyt o huolista pienin. Ja ihanaa ku ei tartte rempan keskelle joutua tai mitää ku ne teki ne ikkuna ja julkisivurempat tuossa kesällä. ja vähä aikasemmin olivat tehneet wc ja keittiö rempat. EIkä haittaa yhtää ettei siinä oo saunaa ku kuitenkin me rampataan mummolassa niinkuin tänäänkin saunomassa ja syömässä.

HIrveät selkäkivut ku erehyin kolme koria pyykkiä kantaa kuivumaan. Ja kävin pienellä kävelyllä. ja noi liitos kivut HUI. Mutta tänään on sen verran positiivinen päivä tähän viikkoon verrattuna että ei ole kertaakaan supistanu kun eilen taas vähä väliä.

mutta nyt kullan kainaloon sohvalle :D

ALKUPERÄINEN: mandariini79

Tota nukkumista olisin halunnu teiltä tiedustella, että kauanko nukutte yö unia? ku ite oon työttömänä niin ei ole aamusta heti mitään kiirettä niin nukun helposti tollaset 12 tunnin unet, okei heräilen siin välis kyl mut en jaksa/viitsi nousta ylös..ja tänään ollu taas nuo nivuset AIVAN TULESSA..kiva kävellä kaupungilla ku joutuu raahaa ihteään väkipakolla eteenpäin..no lepäilen nyt ja kyllä se tästä.. Edelleenkään ei olla hankittu mitään varusteita..vaunusponsori saatiin [:)] ihanaa!!

minäkin työttömänä kotona lusmuan ja tulee kyllä nukuttua aika paljon. mulla on aina ollu vähän myöhempi unirytmi, eli menen nukkumaan myöhään ja herään myöhemmin. nyt nukkumatti tulee joskus 12 aikaan (yleensä, joskus myöhemmin) ja aamulla heräilen kans tuossa 10 aikoihin. ja sama täällä, eli jos joutuu ennen sitä herään, niin ei koko päivästä tuu mitään. kiukuttaa, väsyttää, kolottaa ja käyn hitaalla. yöt nukun ihan ok yleensä, muutamia pieniä pätkiä on ollu, et menee pari kolme yötä huonosti nukkuen ja sit on niin väsy et itkee vaan. mut pissalla en oo yöllä joutunu (vielä!) käymään kertaakaan koko raskauden aikana. saapas nähdä koska sekin alkaa...
me ei myöskään olla vieläkään hankittu mitään. meinasin tuossa keskiviikkona ostaa jonkun kivan lelun vaunuun, mutta en osannu päättää minkä ja sit aattelin et ostetaan miehen kans yhessä kuhan ehitään. ja mun äippä oli ostanu muutamat potkarit lisää. aikas suloisia!
kaikki vauvan vaatteet aattelin pestä ihan samoilla aineilla ku omatkin, eli hajusteettomilla ja hellävaraisilla nestemäisillä, joita meillä on säästötonkat sekä pesuainetta, että huuhteluainetta.
vaavi potkii välillä kovemmin ja välillä kääntyilee vähän rauhallisemmin. hassulta se tuntuu kyllä. mutta ihanalta. välillä juttelen masulle ääneen ja pitäis tota pianoa soitella useemmin, mutta ei oo jaksanu viime aikoina kauheesti. ja tuutulaulua oon yrittäny vauvalle miettiä. mies ei oikein oo kauheeseti masulle puhellu tms, siitä tuntuu varmaan vähän hassulle semmonen. musta se olis kyllä kiva. ja vauvahan kuulemma tottuu äidin ääneen ja isänkin jos vaan sille puhuu jo masuaikana.
seuraava neuvola on kolmen viikon päästä ja samalla sillon myös lääkäri. kelaan vein laput viime viikolla (eikä siellä osattu auttaa mua) ja tänään mulle yks kelan täti soitteli. lupasin viedä palkkalaput 6kk:n ajalta ennen työttömyyttä, kun se täti oli sitä mieltä, et niillä voisin saaha vähän enemmän rahaa ku 2007 verotiedoilla. saas nähä. onkos teille siis tullu äitiyspakkauksesta tieto jo ennen äippärahapäätöstä??? kun sen mä jo tahtoisin kovasti!
eipä sit varmaan tällä kertaa muuta. pitkä sepustus tästäkin jo tuli... hyvät viikonloput ja potkivat massut!
pupunen+möksy 23+5

Nukuttaa täälläkin ihan hyvin illalla ja aamulla. Nukun n. 8-9h. Nyt on ollut viimeaikoina sellaista et herään yöllä pissalle ja sit ei saa heti unta.

Ja multa loppui tänään ns. "viralliset" työt!!! Nyt alkaa mammaloma! Ei kylläkään kelan mukaan vaan ihan omasta päätöksestä. Ihanaa kokeilla hetken aikaa vähän erilaista elämää kun on iltaisin vapaa silloin kun muillakin! Mun työt on olleet aina iltaisin ja joskus ärsyttää kun ei voi osallistua mihinkään jumppiin, raskaustreffeille tai ystävien menoihin kun olen aina illat töissä. Mut nyt ehdin kokeilla kaikkia iltamenoja muutaman kuukauden vielä ennen kun vaavi muuttaa meille!
Rahallisestikaan tästäei tule pahasti takkiin kun mies sai just palkankorotuksen!!

Ja vielä sekin on ihanaa että mies tulee tänään työmatkalta yöllä kotiin!

Ja vielä sekin että pikkuinen potkii mua koko ajan kun makaan sohvalla ja kirjoitan tänne!!

Paljon onnea kaylies uudesta asunnosta! mutta muista sit muutossa jättää nostelut muille!

HUOMENTA! Täällä tää yks aamukukkuja taas... Heräsin taas ihan automaattisesti 5.30..En tajua [:@] Mentiin vasta kahentoista aikaan nukkumaan..et ei mulla normaalisti mitkään viiden tunnin yöunet riitä...
Nyt hörpin kahvia ja surffailen.. Onkohan kukaan muu tähän aikaan lauantaina hereillä [:D] No, sairaslomalaisella on aikaa valvoa ja nukkua...plaah turhauttavaa... Mun käy mun miestä kateeksi ku se ei ikinä heräile öisin...
Voisinpa olla kiva ja reipas ja kokata hänelle aamiaisen sänkyyn [:)]

Hyvää weekendiä kaikille!!!

Hereillä ollaan ajoissa vaikkei ihan noin aikasin! Ja nyt nukuin yllättävän myöhään, puol kasiin asti!! Koskahan viimeks.. Oltiin eilen tupareissa ja tuli valvottua oikein yhteen asti! Aika tuskasta oli kun muuten viikonloppuinakin menny viimestään yheltätoista koisaan. Kauheen kivaa lipitellä teetä kun muut kaljottelee! Saipa pitkästä aikaa syyn tuusata ja pukee muutakin kun lökähousut, tai eihän siihen syytä tarvi mut ei sitä huvita panostaa jos iltasin käy jumpalla tai on kotona. Herään arkisin töihin viideltä ja kun ei ole viikonloppumenoja niin silloinkin pysyy aikanen rytmi.

Takaisin