Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervehdys.

Meillä ei hankintoja paljoakaan tarvitse tehdä kun aika paljon esikoiselta on säästynyt. Vaunut tosiaan hommattiin jo aikaa sitten Huutonetistä, kun osu hyvät kohdalle. Ja oikeesti kans suosittelen kyseistä ostopaikkaa... Meijän vaunujen merkki on Baby welt (saksalainen), tosi tukevan ja kätsyn oloset. Maksettiin niistä 90e kun jossain vainuliikkeessä niiden hinta on 470e ja vaunut kuin uudet!

Hieman on kirppiksiltä tarttunut mukaan pikkuisia vaatteita, lähinnä 50-60cm vaikkakin niitä ei hirveästi kannatakkaan ostaa kun jäävät nopsaan pois käytöstä. Muistelen vain mitenkä surkeelta nyytiltä poika näytti kun hänet tuotiin kotio kaks kertaa isommissa lappuhaalareissa[;)]

Hieman sellaista pikkusälää pitää tietenkin vielä hankkii, mm tuttipullot jne mut ne kerkee sit synnytyksen jälkeenkin.

Masussa voidaan hyvin, hieman taitaa olla laiska noissa liikkeissään, kun saattaa liikkeet jäädä vain muutamaan per päivä. [:D] Mut sen huomannut että kun teen yövuoroja ne on "Ramista" ihan ykkösiä!

Joku kirjotti et ongelma hb nostamissessa, vaik syö rautaa...

Vinkki: kannattaa kokeilla luontaistuotekaupoista saatavaa Floravital- rautapitoinen vitamiinimehuvalmistetta, tehty kasviuutteista (täysin turvallinen tuote). Mulla ainakin toimii, ja ei aiheuta ummetusta niiku jotkut rautapillerit saattaa tehä. Pitää ottaa yksi mitallinen (20ml) päivässä ja yksi 0,5l pullollinen riitti mulla nostamaan hb:n  117 -> 140 ja pitämään sen siinä synnytykseen asti.

Siinäpä taasen tärkeimpiä[:D]

Nenn1: Kyllä itsekin jännityksellä ootan millaset raskausarvet oikein kehittyy, mutta enemmänkin mahan kasvussa jännittää jaksaminen. Nyttenkin jo tuntuu kun kantais tynnyriä mukanaan ja yöllä on hauska kun kiepsahtaa kyljeltä toiselle. Tuntuu kuin vatsa tulisi hieman perässä [:)] Eiköhän siihen totu ja sitten vaan levätään, kun ei enää jaksa touhuilla niin kauheesti. Oon vaan niin huono makoileen... Noh toiset käskeekin nyt levätä "varastoon" kun vielä voi nukkua aina halutessaan [;)]

niisuneiti: just pääsin sanomasta kai viime viikolla, et ei oo mulla ees mielialat vaihellu kauheesti, saati et oisin ollu jotenkin kiukkunen... tällä viikolla on ärsyttänyt ja vituttanu IHAN kaikki asiat! enkä tiedä ees et miksi. ja sit sekin rupee ottaan päähän, kun tietää ettei pitäis ärsyyntyä jostain asiasta, mut se vaan ärsyttää. ja itkukin tulee kyllä aika herkästi. eli kai ne on nää hormonit. miesparka vaan siitä saa kärsiä. [:(] onneks toi ulkoilu on selvästio semmonen mikä auttaa, kävelee vaan eikä puhu mitään, vaik miehen kans yhessä mentäiski. kaikkee mässyä tekis mieli syödä, mut pakko syyä suht terveellisesti että toi maha rupeis toimiin taas.

noista hankinnoista vielä sen verran, että kaipa tässä ehtii. ja ehkä ei sit tuu tosiaan hankittua mitään ylimääräisiä juttuja. jotenkin vaan haluis ees tilata ne vaunut. [:)] ne kun on jo mietitty valmiiks. eli emmaljungan yhdistelmät, jotta menee mahdollisimman pitkään ja tulevaisuudessa toivotuille sisaruksille myös. [;)] väri pitää vielä päättää. semmonen ruskea, missä on oranssiruudullista osa, niin ne olis aikas ihanat. saas nähä.

tahtois ne kelan lappusetkin täyttää jo, mut ei jaksa. ja mietin sitäkin et miten työttömillä katsotaan ne tulot. oon ollu viime vuonna osittain töissä ja osan työttömänä ja tän vuoden melkein kokonaan työttömänä. eli voinko hakea viime vuoden tulojen perusteella vai pitääkö arvioida vikan 6kk ennen mammalomaa noi työttömyyskorvaukset? en jaksa itse ajatella. (rupee taas ketuttaan...) ehkä kävelen kelaan ja sanon et auttakee, en kykene ite. (valivalivalivalivali)

kuitenkin toi ihana pikkuinen tuolla potkii ja siitä oon niin mailman onnellinen! ja miehestä myös, kun jaksaa mua. [:)]

näin pupunen+möksy viikolla 22+4 mietti

pupunen:ne katotaan vuoden 2007 verotuksen mukaan ei viime vuoden. Jos olet ollu työttömänä nii sulle tulee se peruspäiväraha joka o 22e perpäivä ellet sitte ole 2007 ollu töissä...tietenkin jos sulla o sinä vuonna paremmat tulot nii ne katotaan sitten sen mukaan. KÄY ihan kelalla kysyy..ja oletko kelan työttömyyspäivärahalla vai liiton työttömyys rahalla vaikuttaa tottakai sitten tohon päivä summaan koska liitosta yleensä saa enemmä ku kelalta.

ONKO kellään muulla tullu tälläsiä hassuja kiputiloja kuin mulla??? Kun menen kyykkyyn tuntuu että pimppa tippuu lattiaan. tänään sitten alko vihlomaan pimppaan liikkeet. varsinkin ylös nousut. outoa. ei pitäs olla kiinni lantionpohjan lihaksista ku oon monta kertaa päivässä säännöllisesti niitä tehnyt koko raskauden ajan..ainoa jumppa jota voin tehdä ilman supisteluja.

Heippa Helmikuisten puolelta,

En tiedä onko rasvauksella kovin paljon merkitystä raskausarpien tulemiseen vai onko jotkut vain tuomittu niitä saamaan?
Eeeniveis.. Tilasin alkuraskaudessa kotidopplerin johon sitten etsiskelin sopivaa "liukuvoidetta" ihan tosta lähikaupasta. Ei siellä mitään semmosta ko. tarkoituseen oikein ollut niin nappasin mukaan halvinta vauvan hoitoöljyä mitä löysin, muistaakseni alle 2 € Siinä sitten dopplaillessa tuli öljyttyä vatsaakin oikein kunnolla enkä ole raskausarvista juuri kärsinyt, olen monesti myös suihkun jälkeen öljynnyt vatsaa ja rintoja ihan huvin vuoksi. Toimii muuten loistavasti myös ihan aikuisten oikeena liukuvoiteena/öljynä, vinks vinks... [;)]

Tällä ei siis ole mitään todistettua lääketieteellistä pohjaa, mutta jos joku haluaa kokeilla niin ajattelin jakaa... [:D]

Viikonloppuja Tammivaavit!

Mä oon kans rasvaillu ihoa varsinkin masun ja rintojen alueelta, tällä hetkellä käytössä body shopin raskausarpien ehkäisyyn tarkoitettu kaakaovoi. Alkuun aika imelä tuoksu siinä mut nyt olen siihen jo tottunut. [:D] Vielä ei ole arpia tullut, mutta eikös ne yleensä tulekin vasta loppuraskaudesta jos ovat tullakseen?
Mua ei mahan kasvaminen sinällään pelota, mutta pojan ollessa jo lähes 30cm pitkä alkaa väkisin miettiä että mitenkähän se sieltä pois saadaan... [:-]

Mulla on kans voidetta joka on ihan tarkoitettu raskausarville, ainakaan vielä ei ole näkynyt mitään [:)]
Rasvaan ihan rinnoista reisiin asti, en vaan masua.

Olis taas lähtö kohti naistenklinikkaa ja sikiöseulantaa. Kiva ravata parin viikon välein ultrassa ja aina saa jännittää et mitä tällä kertaa sitten vois olla pielessä [:o] Mut ihaninta on et näkee pojan taas <3 ja saa uusia kuvia [:D] Voisin koittaa jossain skannata ja laittaa tänne jonkun kivan kasvokuvan.
Pitäkee meille peukkuja!

MOIMOIMOI..

Nyt täytyy tytöt vähän hehkuttaa...Natunen selvisi tytöksi lääkärikäynnillä,eikä mulla ainakaan oo epäilyksiä.oli sen verran pitkä vako jalkovälissä.[:D]
hienosti meni lääkäri ja kaikki kunnossa.lääkärillä vaan sattu olemaan vissiin "ne päivät" kun vähän ymmärti mua väärin ja oli vihaisen puutuinen,mutta nooh...isäntäkin sano että olipas hermolla päällä...mutta annettakoon se anteeksi,on sen verran hyvä tohtori että hakkaa mennen tullen nuo ison cityn kätilötkin.tietää,osaa ja opiskelee...on antautunut kyllä täysin työlleen.Natunen painaa kilon verran ja lääkäri nauroi kun sen jalat vispas kokoajan ja kädet pyöri..."on ainakin tosi aktiivinen"...pää alaspäin rassu jo oli...mahtaa olla kivaa roikkua mukana nurinperin...

KAYLIES: tekis mieli kysyä että missä sä oikeen asut?en kyllä usko että uskallat sitä tänne laittaa mutta silti...jotenkin sain rivien välistä luettua että et kovin kaukana...

RASKAUSARVISTA: Mulla on ollu teini-iästä asti rinnoissa,masussa,reisissä ja alaselässä melkoisen rumat jäljet.kun rupes muotoja tulemaan niin rupes nahka repeilemään.ei siinä,ne on sellasia hopeanvärisiä eivätkä oo ikinä mua haitanneet.vähän tietty toppi päällä pilettämässä kun rinnoissa näkyy hirveet arvet,mutta se on pientä tässä maailmassa.jos nuita arpia tulee ni tulkoon.ei tuo isäntä niitä enää edes huomaa...mulla on selässä kaks tooooosi rumaa arpea nuoruusvuosilta.omaa ihonväriä huomattavasti tummemmat,kymmenen senttiä paksut ja 30cm pitkät "palojäljet"[:(].niitä on siis toinen oikeassa lavassa(tatuointi peittää osin)ja toinen alaselässä(ei tatuointia)...koskaan en saanu tietää mistä ne tuonne tuli,mutta siellä ne on ollu 13-vuotiaasta.ilmeisesti psoriasista,niihin verrattuna raskausarvet on palkinto kovasta työstä(lapsesta).joskus talvisin ne vaihtaa nahkaa ja kutina on armoton[:@],muuten niistä ei oo ku kosmeettista haittaa.empä mä niitä näe ja ne jotka näkee saa arvailla että mitäköhän tolle on tapahtunu...ei haittaa mua pätkääkään...[;)]

Ja sit eilisillalla tapahtunut hauska juttu...oltii laulamassa veljen luona karaokea yhteen asti yöllä ja oltiin sitten menossa isännän kanssa nukkumaan.mä vielä leikin sängyssä "kuka ehtii syödä toisen naaman nopeempaa ja tukehduttamaan toisen karvoihin"-leikkiä meidän pystärin kanssa kun isäntä sitten tuli sänkyyn meidän viereen.se pisti maata silmät loistaen mun viereen ja pamautti,että "eikös me sitten laiteta toinen alulle heti perään kun tämä on syntyny".jotenkin niin ihanasti sanottu ja isännän käsi oli kokoajan masulla ja natunen potkiskeli sitä hiljaa.sanoin että vaikka kaks,kunhan ei autoo tartte kovin suureksi vaihtaa...[:D][:D][:D]

ON SE VAAN NIIN RAKAS!!!ja onnellinen pikku natusesta...

PIPSKU JA NATUNEN

Heipparallaa!

On hetki vierähtänyt, etten ole edes kerennyt lukemaan tulla viestejä, mutta olen yrittänyt saada miehen ja sen veljen asioita järjestykseen, kun niitten isä kusettanut niiltä asuntolainan yhteydessä rahaa, eikä ihan pientä summaa. Sain onneksi asian siihen malliin, että eilen pääsi nuo mun sinipukuiset "kaverit" jatkamaan alustettua työtä(laput ja liput kansioon kerättynä). On hermo ollut kireällä ja stressi päällä, tiitiäinenkin on reagoinut tähän tilanteeseen, mutta nyt tänään ollut jo aivan erilainen päivä. (supistellut yms..)

Sain tänään äidiltäni mun vanhan villahaalarin, joka on vuodenpäästä syksyllä sopivankokoinen :) äiti jäi miettimään hoitopöytää ja kustannuksia, että voipi olla että auttavat siinä, kun kaikki muut ollaan itse ostettu. Muutamat nahkaiset töppösetkin löytyi :)

Ensin meinattiin, että otetaan lainaan tutuilta kaukalo, mutta päädyttiin kuitenkin ostamaan uusi, kun turvallisuuskin kehittynyt 4 vuodessa huimasti! ja meillä anoppilaan ja "ukon" (anopin avomies, lupautunut hoitamaan toisen papan roolin, kun ei tosta toisesta alkuperäisestä papasta o mihinkään ku rikoksiin!) luo matkaa n. 800km..

Meillä oli kaksi autoa, mutta mies pääsee bussilla paljon helpommin töihin, kuin autolla niin ei ole järkeä pitää kahta autoa. Myytiin hiukan vanhempi, porrasperäinen pois, ja jätettiin farmari omaankäyttöön :)

Tänään, kohta alkaa matka kohti sipoota kummityttöä moikaamaan ja hoitamaan, ja jatkuu huomenna helsinkiin läksiäisiin, josta illalla palataan kotiin!

Maanantaina neuvolaan, kirjoittelen sitten kuulumisia!

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua!

Pipsku: kyllä etelä-pohjanmaa on aika kaukana tästä minun savon sydämestä ylä-savosta :P

Mulla alko arpia tulee jo tuossa viikoilla 17 vaikka on tuota ylimäärästä löysää nahkaa kun pikkanen kasvaa niin korkealla..eli raskauden jälkeen mulla o varmaa koko masu täynnä arpia ku alamasu oli jo lihoamisesta vuosien takaa arpinen. Oriflamen vauva öljyä olen käyttänyt tai lumenen spata tai ihan perusrasvaa...vähän vaihdellen.

Muistakaapa myös tälläinen. Yhtä rasvaa tulisi käyttää korkeintaan 2 viikkoa kerralla ja sitten vaihtaa toiseksi. eli kolme tai neljä eri rasvaa olisi hyvä olla joita vaihdella kahden viikon välein. Iholle käy nimittäin vähä samalla lailla ku särkylääkkeiden tai antibioottien kanssa että ku paljon käyttää niin vaikutus vähenee. Tällästä opettivat meille lähihoitaja koulussa.

lantio kipeä...selkä kipeä ja supistelee koko ajan. Paska yö oli ku joka ikinen jalkojen ja lantion liike sattui. Ja lapaluun tienoilla rintaranka myös jumissa ja kipeä. ÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRGGGGHh   ei tunnu kovinkaa mieltä ylentävälle tämä olo ku koko kroppa on kipeä ja pitkällään olo pahentaa ja istuminen pahentaa ja seisominen pahentaa että ei taas tänään tiedä ollenkaan mikä olis hyväksi. PIRUN löysät nivelet sukuvikana joten saan kärsiä siitäkin eestä sitten näistä kivuista.

Mulla on nyt vasta ensimäistä kertaa tullut jonkinlaisia supisteluja. Lääkäriltä kysyin ja se sanoi että ovat todennäköisesti ns kivuttomia supistuksia. Tulevat etenkin illoin kun on maannut pitkään selällään. Vatsa menee ihan kovaksi ja tuntuu että se vaan paisuu ja paisuu. Menee kyllä nopeasti ohi. Mutta tänään on tullut samantyyppisiä myös liikkuessa.
Mulla ilmeisesti tähän asti kaikki lihakset ja kalvot vatsan alueella venyneet ihan helposti koska nyt vasta alka tuntua siltä et vois tulla jotain arpia. Riittää ihan kun vetää keuhkot täyteen niin nahka alkaa kiristää. Täytyykin mennä rasvailemaan ja tosiaan vois vaihtaa sitä rasvaa johonkin toiseen.

Huuto.net on kyllä hyvä paikka =) Hoitopöytä löytyi sitten halvalla sieltä, semmonen ammeellinen mikä mahtuu jopa meidän pikku vessaan. Helpompi pitää hoitopöytä vessassa niin ei tarvi laittaa makkariin aina valoja päälle jos yöllä pitää vaippaa vaihtaa. Ja vessassahan se pylly pestään..
Vaunut/rattaat saadaan miehen siskolta ja turvaistuin työkaverilta. Vauvan vaatteita oon kyllä tilannu netistäkin, just niitä ihania pikkuruisia, jotka ei kauan edes mahdu päälle.. Vastineeksi myös aion raahata kotiin kassillisen froteisia 70- ja 80-luvun retropotkareita, joissa itekkin olen pyörinyt pienenä [:)]
Isän vanhan pinnasängyn maalaus olis tarkoitus suorittaa alkuviikosta. Eli kamalasti ei ole tarkoitus laittaa rahaa uusiin tavaroihin. Tosin kaikki tutit, tuttipullot, harsot, liivinsuojukset, rintapumppu, kantoliinat, ehkä sitteri (ei ole kyllä välttämättä tarpeen), syöttötuoli, kestovaipat joita aion ainakin kokeilla muitakin kuin äitiyspakkauksen versioita (onko muuten teillä kokemuksia/aikomuksia niistä?) ...niin nämä kaikki siis puuttuu vielä täysin. Onneksi on vielä aikaa hommata ja saada lahjaksi [;)] Ensimmäinen ultra on maksettu ja toisestakin tulee lasku kotiin, siis siitä kunnallisesta. Rokotuksesta olin aluksi sitä mieltä, että tietysti otan heti kun saa, mutta nyt sitten on pistänyt miettimään sen turvallisuus syntymättömälle vauvalle, niin että saattaapa olla että jää sittenkin ottamatta. Kohtahan sitä jäädään lomille, niin on vähemmän vaaraa sitä pöpöäkään saada..

Vauvavakuutus muuten pitäisi kohta varata jos sen aikoo saada.. 3 kk ennen laskettua aikaa. Kallishan se kai on, pitää vielä vertailla niitä, mutta huonossa tapauksessa siitä on sitten hyötyäkin..

Raskausarpia ei ole vielä näkynyt paitsi jaloissa!! Reisissä on ollu jonkun kireäfarkkuisen kasvupyrähdyksen jälkeen niitä jo ainakin kymmenen vuotta, sukuvikakin se on, mutta nyt nayttää niin kuin olis säärissä lisääntyneet... kummallista. Pitää sitten rasvata jalatkin eikä vaan masua ja rintoja. (Nännit alkanu kutisemaan ja onhan niitä hyvä muutenkin rasvailla että ovat sitten imetysvalmiina..)

Peilikuva on kummasti taas pullistunut, muualtakin kuin mahasta.. äitiyshousutkin ahistaa mahasta, tuntuu tulevan jotenkin "liian ylös"... Junamatkalle laitoin tukisukat ja painavaa laukkua ajatellen sen tukivyön, mutta se vyö piti kyllä heittää pois, kun puristi liikaa istuessa[>:].. Tulin pitkästä aikaa tänne äitin ruuille käymään ja nyt on kirjaimellisesti kurkkua myöten täynnä ruokaa koko ajan!! Lenkilläkin kävin toki, mutta söin samalla metsästä puolukoita [:D] Ihme naposteluvimma taas, vaikkei olis nälkäkään. Aamuyöstä kyllä herään yleensä närästykseen, joka pakottaa ainakin sen banaanin tai puuroa syömään. Mieskin napsii närästykseen Pepcidejä, onkohan meillä joku yhteinen helikobakteeri...

Masuvauva sai uuden serkun tällä viikolla... leikattiin raskausmyrkytyksen takia suunniteltua aiemmin. Ihana tyttö, ja nimikin on jo tiedossa. Siinä meni taas kaksi hyvää nimeä [;)] Mun mies kuuli ensimmäistä kertaa sen uuden vauvan veljen toisen nimen, ja huokasi pettyneenä, että ei sitten sitäkään voi laittaa, oli just sitä nimeä pyöritelly mielessään...

Mielialat... tällä viikolla ensin plus, sitten pitkä miinus, nyt sitten onneksi taas plussan puolella kirkkaasti. MUTTA! Luultavasti täysin aiheettomasti olen taas vähän normaalia mustasukkaisempi, vilkas mielikuvitus kun nytkin mies on monta päivää yksin kotona.. Oikeasti tiedän, että me on alusta asti luvattu/tiedetty olevamme toistemme ainoat ja yhdessä aina ym ym... mutta kuitenkin kun on pettämisestä ollut puhetta, niin mies on kyllä sanonut, että ei tule minua kenenkään takia koskaan jättämään (eikä siis aio pettääkään) niin hänen mielestään kuitenkin vain omaan itseensaä voi täysin luottaa, toisiin ei koskaan niin täysillä voi luottaa. Mutta mun mielestä just tuo lause sitten saa mun luottamuksen mieheen vähän horjumaan... No ehkä se vaan kuvastaa sitä, että sen on vaikea luottaa muihin ihmisiin. Ja voipi olla että nämä ihanat hormoonitkin niitä mustisfiiliksiä syöttää välillä, olin nimittäin Järkyttävän mustasukkanen, suorastaan kihisin kiukusta juuri silloin, kun laskujen mukaan olin tullut raskaaksi, en vaan sitä sillon tiennyt että olen raskaana..[8|] Juu. Ja muistikin mulla tekee sillain tepposia, että nyt tuntuu, että olen tästä samasta asiasta täälläkin jo aiemmin puhunut. En ole varma enkä jaksa tarkistaa..
Viikko sitten kävi niin, että olin pökertyä paikassa, jossa oli paljon ihmisiä ja seisottiin pidemmän aikaa. Yhtäkkiä vaan semmonen tunne, että kaadun jos en istu nyt. Ja korvissa humisi, hiki valui polvitaipeita myöten. En usko että se kuitenkaan oli paniikkikohtauskaan, kun ei mitenkään henkisesti ahistanu se tilanne. Huomasin vaan että nyt taitaapi mennä taju. Onneksi se olo koheni kun pääsi ulkoilmaan hengittelemään.. Täytyypi varoa huonohappisia ihmismassoja sitten.

Moi. En oo hetkeen kirjoitellut mitään! Nyt tulin sitten pikaisesti kertomaan kuulumisia, ennenkuin toi vauvaohjelma alkaa! (Niin, neloselta klo13:00, "vauva tulossa" [:D])

Rakenne Ultra oli ja meni, no käytiin kaks kertaa, kun ekalla kerralla vauvaa ei saatu käännettyä oikein päin... Kätilö antoi meille silti hienon 3D kuvan vauvan selkärangasta, ja muutaman kuvan jotenkin sivusta... [:D] Hän olisi ollut valmis kertomaan sukupuolenkin ja kaikkea, mutta kun ei vaavi näyttänyt, niin ei voinut mitään!

No, sitten uudestaan viikon päästä: Sielä oli lääkäri. Antoi odottaa itseään ensin melkein puoli tuntia, ja sitten kun päästiin huoneeseen, hän vain tympeästi sanoi että meeppäs tohon sängylle nyt. Sitten hän nosti mun paidan ylös ja länttäs sitä geeliä mun mahalle ja sanoi että "mun pitää nyt käydä vielä jossain", sitten odottelin sitä sielä 10 minuuttia... että mua ärsytti!! Onneksi oli mies tukena siinä, ois voinu kiukuspäissään sanoa sille jotain [:@]

Sitten hän vihdoin tuli takaisin: Länttäsi sen kapulan mun mahalle tosi kovakouraisesti, ja paineli niin, että vieläkin on mustelmia mahassa. Kysyin, että voidaanko katsoa myös vauvan sukupuoli, niin hän tiuskasi että "Ei taida olla aikaa!" [:@][:@] No, sitten hän hutaisi sen ultran, eikä edes kertonut meille mitään, kunnes mieheni sanoi, että on ainakin vauva oikein päin... Sitten se lääkäri näytti meille pikaisesti vauvan kasvoja, ja otti kuvan juuri kun hän hikkasi, tai jotain, niin tuli vähän tärähtänyt... No ainakin erotettavissa, että missä on nenä jne.. Ihana nöpönenä onkin [:)]

Sitten hän kertoi nopeasti että tuossa on otsa, tuossa on leuka, JA ETTÄ vauva on LINKKUVEITSI asennossa. Sitten pisti ultran kiinni ja länttäsi mun mahan päälle kasan paperia ja tiuskasi että pyyhi nopeesti, ja vielä tunti senkin jälkeen sain rapsutella sitä paperia mun mahasta pois, kun oli siihen niin kiinni jäänyt. Lopuksi hän kysyi, että oliko vielä kysyttävää. Kysyin, että näkikö hän sukupuolta, siihen hän sanoi "VOI VOI KUULES KUN OLI NIIN HUONOSSA ASENNOSSA ETTEI NYT OLLU HYVÄ KATSOA."

Tuo oli siis viime viikon perjantaina... mutta palaillaan.. [:@] [:)]

Lomareissulta palattu, ja tuli kyllä tarpeeseen, henkisesti! Ja tuntuu että teen jonkinlaiset enkat, sain sitten kerättyä 3kg painoo viikossa! KOLME KILOO!!!!! Jessus, kiva norsuolo! Ennen aina reissuilla on kulunut tupakkia ja kaljaa aikas paljon, ja nyt niiden korvikkeena vedin jäätelöä kuin leipää... Ja vanukkaita ja jugurttia... Hävettää ja pelottaa jo valmiiks torstainen neuvola, ei tahdo mennä! Neuvolantäti on tosi kiva eikä ennenkään ole valittanut mistään mutta itsee häirittee tosi pahasti. Koko massa on varmaan tullut tohon mahaan, viikon tauon jälkeen kun veti hupparia päälle niin kyllä ihmetytti että miten viikossa voi maha kasvaa noin paljon! Karseen kokonen pötsi ja ehtii tässä kuitenkin kauan vielä kasvaan, apua!!

Mä olen ainakin suunnitellut siten että pullotan maitoa (mikäli yleensäkään imetys onnistuu) ja mies saa syötellä vauvaa kun itse käyn lenkillä yms. olen jossain poissa. Ja kaikki mitä mies haluaa vaan tehdä niin varmasti saa tehdä. Mä en todellakaan halua orjuuttaa itseäni pikkuvarpaita myöten muksuun niin etten pääse mihinkään lähtemään.
Ja meidän lapsella on se hyvä puoli että sillä on molempien puolelta "hyväkuntoiset" mummot ja vaarit sekä erittäin innokas kummitäti joten pakkokin tottua erilaiseen hoitoon kuin vaan äidin käsittely. Mua ehkä vähän huolestuttaa että saanko itse hoitaa lainkaan lastani!! [:D] Ei vaiskaa, sopivassa suhteessa kaikille niin hyvä tulee.

Meillä mies tulee hoitamaan lasta yhtä paljo ku minäkin. Mies hoitaa tyttärensä täysin itsenäisesti ja yksin ku neiti o käymässä. Mä en puutu oikeastaan muuhun kuin kuriin välillä. Olen siis tarkoituksella aina vähä ulkopuolinen kun nämä kaksi näkevät toisiaan niin harvoin että saavat olla tavallaan kahdestaan, vaikka olenkin koko ajan läsnä. Tottakai minäkin hoidan vahdin ja ruokin jne mutta vähemmässä määrin, koska haluan että nämä kaksi saavat olla kahdestaan.

Enaj: Lääkärin olisi pitänyt teidän pyynnöstä tehdä sitä mitä te pyysittä. Eikä se saa sitä vastaanotto aikaa lyhentää sen takia että on joutunut välillä muualla käymään. Ja tuollanen asiaton käytös lääkäriltä on väärin joten olisin itse sille huomauttanu kyllä tai sitten hoitajalle että hoitaja olisi voinu ne terveiset antaa lääkärille. Lääkärit pitäs kyllä pistää ihmissuhde kursseille. On niin paljo noita kettumaisia tapauksia olemassa.

Eilen illalla tuli sitten se ensimmäinen kunnon potkahdus minun omalle kädelle...joskus olen harvoin sillo tällö jotain tuntenu mutta se o ollu niin pientä eiliseen verrattuna...nyt tuntuu noi potkut muutenkin voimakkaille. Harmi vaa että mies oli jo nii tajukankaalla etten saanu sitä hereille kokeilemaan potkuja. No tänä iltana uudelleen :P

TÄnään ei ole menny mikään hyvin. Olen saanut hajoitettua kellon lasin, pakastimen ja kaikki muutkin vempaimet temppuilevat minulle koko ajan. Olisi voinu nukkua maanantain ylitse. Joten mieliala on aika maassa...ja kun ei voi imuroida eikä luututa nii sekin harmittaa eikä haravoida...ruokaa sentään voin tehdä ja laatikoiden järjestämistä istualtaan..huoh..no jospa se tästä.

Olipas ihana ja pitkä viikonloppu (pidin perjantain vapaata). Mutta sitä iloa kesti vain näin maanantaihin asti. Taas on raahauduttu oravanpyörään ja tätä pitäisikin jaksaa taas sinne perjantaihin asti. Tiedän, että ei sais ruikuttaa, mutta jotenkin tästä töissä käymisestä on tullut ällöttävää pakkopullaa. Täytyy kuitenkin pitää mieli positiivisena ja ajatella, että ei oo enää kuin 11 viikkoa, niin alkaa mammaloma. [:)]

Itsellä ei tosiaankaan vielä ole raskausarpia ja niitähän koitan ehkäistä rasvaamalla itseäni päästä varpaisiin. Tähänkin olen vuosien saatossa oppinut, kun meinaa olla vähän tuota atooppisen ihon vikaa. Ja nuo raskausarvethan ovat siitä kummallisia (ainakin minun mielestä), että ne tulevat kropassa niihin osiin joihin kertyy paljon rasvaa eli juuri vatsaan, pakaroihin, reisiin ja rintoihin. Itellä on käytössä ihan kaupasta ostetut lotionit, joita on tullut kokeiltua monia eri merkkejä ihan vaihtelun ja laadun takia.

Vatsa kasvaa aivan silmissä ja hieman meinaa olla vatsanahka kireällä... Ja kai sitä massaa on tullut vähän muuallekin vaikka käyn muutaman kerran viikossa koiran kaa lenkillä. Eihän se vauhti enää mitään päätä huimaavaa ole, kun liika rehkiminen pistää hieman supistelemaan. Mutta mikäs kiire tässä on valmiissa maailmassa, kuhan vaan joskus kotia pääsee... [:D]

Niin ja tuosta isän osallistumisesta lapsen hoitoon. Pitäähän sen lapsen nyt tottua erilaiseen käsittelyyn, että ei tule krantuksi kosketuksien ja käsittelyn suhteen. Ei ne vauvat posliinia ole ja oppiipahan siinä samalla tunnistamaan oman isukin vielä paremmin. Meillä isä saa (ja pitää) osallistua lapsen hoitoon kaikilla niillä osa-alueilla kuin se vain on mahdollista.

Mutta kirjoittelen taas kuulumisia ensi kerralla.

[:)]Hei taas pitkästä aikaa!!

Olen käynyt pari kertaa nopeasti lukemassa teidän juttuja. Olen enemmän keskikttynyt koulu juttuihin et saisin paperit pois ennen joulua. Tänään sit selvisi, jos kaikki menee hyvin niin voin valmistua jo ensi kuussa.

Mulla itselläni ei ole tullut vielä ainakaan mitään raskausarpija. Rasvaan joka toinen päivä ihan normaalilla rasvalla minkä olen saanut lapsenisältä. Avon rasva ja ei mitään  hajusteita.Sen ainakin huomasin melkein alussa, jos on jotain hasteellista niin mulla rupesi kutittamaan maha ja rupesin aika pian raapimaan sitä.

Meillä olisi noin kahden viikon päästä lääkäri käynti. Toivottavasti kaikki menee hyvin. [:)]

Hyvää illan jatkoa tamminavauvat....

Elegialle tsemppiä tukalaan oloon! Itse oon kärsiny siitä kans ja mullaki ollu kans tota et on vaikee saada keuhkot täyteen ilmaa.. Varmaan just painaa jotenki huonoon paikkaan silloin. Mulla toi unettomuus kans vaivaa ... tänäänki nousin 5.30 ku en vaan saa unta. Makasin käsi masulla ja tunnustelin pojan menoa, sil oli taas joku kuvitteellinen fudismatsi meneillään [:D]
Onks teillä vauvat kuinka kovia liikkumaan? Tai tunnetteko liikkeet koko ajan? Musta tuntuu et mulla on jotenki erikoisen vilkas vauva tulossa....

Viime pe oli tosiaan se ultra ja siellä kaikki ennallaan [:)] Vauva oli taas kasvanu hirmusti, painoa jo 520g! Suolikin oli samannäköinen, ei turvotuksia eikä mitään. Ja koko ajan potki ja heilu, lääkäri naureskeli et vois vähän olla paikallaan et sais ultrattua kaikki [;)] Lääkäri ultrasi vielä kohdunsuulta kun mittasi sen niin pienet sämpyläjalat potki koko ajan suoraan kohdunsuulle... Haluukohan se jo ulos ? [:)] Saatiin NIIIN ihania kuvia kasvoista!!!<3
Eilen oli tapaaminen lastenkirurgin kanssa, puolisen tuntia juteltiin. Hän selitti leikkauksesta juttuja ja miten käytännössä sit kaikki menee.. Hän sanoi et lasketusta ajasta miinustetaan noin kk ja sit voi jo rupee odottelee et käynnistellään synnytystä, syyt sit vaihtelee, suolen kunto yms jutut. Eli meille tulee varmana jouluvauva [:D] Kysyin et voiks sen synnytyspäivän sit laittaa joulun jälkeen [;)] No, katotaan mille päivälle arpa osuu. Mut tammivaaveista en lähe!!! Mähä olisin ihan ulkopuolinen joulumammoissA! Ja mistä sitä koskaan tietää jos vauva tuleeki ajallaan sitte....
Rupee jo koht jännäämään ku ei täs oo enää ku pari kk!!! Hyvällä fiiliksellä ollaan molemmat. Ja mä en oo ees jännittäny synnytystä ollenkaan, en ees tyyliin ajatellu sitä! On ollu niin paljon kaikkea muutaki funtsittavaa..... Ehkä seki alkaa sit jännää myöhemmin...

Sain eilen postissa huutamani iiihanan tiikeripuvun vauvalle <3 se on 3kk asti sopiva, ihana raitapuku hännällä ja korvilla [:)] Ei siis mikään naamiaisasu vaan ihan arkikäyttöön sopiva. Oli pakko huutaa se!!! Tänään saan varmaan mun toisenki huudon, megaison ihkun vaatepaketin! Ostettiin eilen erisania ni pääsee jo pyykkäämään vauvanvaatetta [:D] Huh mitäs sit tekis ku aamiaiset on jo syöty ja kello vasta kaheksan.. Taidan lähtee ulkoilee koirien kanssa, ihana syksypäivä näyttäs olevan tulossa taas!!! Mukavaa päivää kaikille!!! [:D]

Äskön oli ekaa kertaa semmoset möyrinnät mahassa että! Aikas epämukavalta tuntu, mutta sen näki mahan päälle!!! Onneks kukaan ei nähny ku tuijottelin mahaa ja kikattelin kun natiainen veteli kuperkeikkaa!! Aikasemmat liikkeet on ollu semmosia pieniä tönimisiä ja muksimisia mutta ny oli kunnon kääntyilyt (tais olla jo nälkä kun just ennen ruokkista tapahtu). Nyt ymmärtää paremmin miten jotku ei saa nukuttua ku vaavi meuhkaa..

Takaisin