Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa! Täällä elellään keskiraskauden seesteisissä tunnelmissa. Korvatkin lopulta aukesi! Ai niin muuten, en ole tosiaankaan ajatellut ottaa mitään influenssarokotetta vaikka sellaiseen mahdollisuus suotaisiinkin. Parempi kehittää itse immuniteetti eri tauteja kohtaan. Samasta syystä käytän hyvin vähän muitakaan lääkkeitä. Sikainfluenssan kohdalla, kuten myös lintuinfluenssan kohdalla aikaisemmin, tuntuu että Suomessa asioita aina paisutellaan. Kun on pieni maa ja muutama asiasta uutisoiva lähde, niin kohta on koko kansa ihan kauhuissaan. Eihän sitä rokotetta olla missään muuallakaan otettu yleisesti käyttöön, varsinkaan Amerikassa, missä rokotetta valmistetaan. Ehkä se vaan kuuluu suomalaisluonteeseen ajatella asioita aina huonoimmalta mahdolliselta kantilta ja pelätä pahinta...

Töissäkäynti nopeuttaa tätä odotusprosessia huomattavasti, varsinkin kun nautin siitä niin kovin. Viikot vaan vilisee silmissä. Täytyy vaan muistaa levätä tarpeeksi ja syödä hyvin. Uimassa olen käynyt ja sauvakävelemässä, ryhmäliikunnasta on vaikea löytää sopivia tunteja kun joogakaan ei kuulu täällä valikoimiin.

Saatiin myös asuntotarjous läpi, ja nyt odotellaan kuntokartoitusta, kosteusmittausta ja kauppojen lopullista sopimista että päästäisiin vihdoin omaa pesää rakentamaan. Tuskin maltan odottaa äitiysloman alkamista ja sitä että pääsen lopulta sisustamaan asuntoa, varsinkin lastenhuonetta... Kietaisunuttua olen myös pikkuiselle neulonut, nyt ois vielä etukappaleet tekemättä. Jospa se viimeistään jouluksi valmistuisi! Ja kenties myssy ja sukat, jos aikaa jää.

Alkuraskaudesta pystyi vielä syömään suht terveellisesti, mut nyt tuntuu että on koko ajan kamala nälkä! Täällä onkin pizzat ja muut herkut maistuneet viime aikoina vähän turhankin hyvin! [:@] Ootteko muut huomanneet vastaavaa? Vaikka mitä söisi niin kohta on taas nälkä... onneksi mulla ei ole vaakaa täällä kotona! Seuraava neuvola ens viikolla...

Olettekos muuten tehneet jo paljon hankintoja tulokasta varten? Meiltä puuttuu vielä huonekaluista pinnasänky ja hoitotaso. Oisko hyviä vinkkejä niiden suhteen? Vaatteita on jo enemmän kun tarpeeksi (ja silti ostelen koko ajan lisää), ja monia pikkutarvikkeita, kuten rintapumppu, rintakumeja ja liivinsuojia, kantoliina, kantoreppu, leikkialusta, leluja... näistä lähes kaikki sukulaisilta ja ystäviltä lahjoituksena saatuja. Silti tuntuu vielä aika epätodelliselta, että muutaman kuukauden päästä niitä olisi joku oikeasti käyttämässä!

Nautinnollista odotusta kaikille! [:)]

Lauranen82: Täällä on ollut vähän samaa vikaa, että roskaruoka on kyllä viime viikkoina kelvannut! Toki 'terveellisen' ruoan ohella, mutta kuiteskin. Muutenkin mulla on koko raskausajan ollut hirvittävä suolaisen himo ja nyt kun vielä tekee koko ajan mieli Mäkki ja Hese -ruokaa ja pastaa yms., niin täytyy välillä ihan tosissaan koittaa pysyä erossa! [:D] No onneksi syön pääsääntöisesti kuitenkin hyvinkin terveellisesti ja melko monipuolisesti, niin voihan sitä itselleen herkkujakin sallia. Ja hedelmiä syön kans aikas paljon, mieluummin melkein, kuin karkkia, esim. makeanhimoon.

Me ollaan hankittu just se pinnasänky ja hoitotaso. [:D] Ja ihanat vaunut löydettiin. Vaatteitakin olen ostellut jo vähän, mutta hyvin vähän. Ja meinaan aina sortua siihen hölmöimpään, että haalisin paljon niitä newborn ja muita pikkuvaatteita, kun ne on niin söpöjä ja sit jäävät parissa viikossa pieneksi. Kohtuus täytyy siis pitää tässäkin. [:)] Muutoin meillä on kyllä hankinnat vielä ihan vaiheessa. Jotain varmaan löytyy lähikaveripiiriltäkin, mutta molempien lähisukuun tämä vauveli on mm. ensimmäinen lapsenlapsi, joten ihan hirmusti ei vauvoja meidän lähipiirissä nyt ole. No onhan tässä vielä tovi aikaa suunnitella noita hankintoja. [:)]

Kaylies: Kiitti tonnikala-tiedoista. [:)]

[:)] Meillä nuo hankinnat on ehkä hiukan päässy lapasesta... Vaatteita on tullut ostettua ja saatua.. Kokoa 50 on vain muutama kappale, mutta 56 ja siitä eteen päin on hiukan enemmän. Harsoja ostin kans paketin, samoin kuin liivisuojuksia.
Vaunut on hankittu Tako Jumper x merkkiset, pakkauksessa oli mukana turvakaukalo ja ratasosa. Ne on jo ollu tuolla pikku makkarissa jonkin aikaa. Hoitopöytä saadaan miehen kaverilta ja pinnasänky miehen toiselta kaverilta.
Mies sano et mitään vaatteita et enää osta [:D]

Heissan!

Laiskuus taas iskenyt mulla kirjoittelun suhteen, ahkerasti oon kyllä käyny lukemassa teidän juttuja. Neuvolalääkäri pisti mut parin viikon saikulle supistusten vuoksi.. alkoi tulla koko ajan enempi, väliin tuli myös kipeitä ja levossakin niitä oli runsaasti. Töissä supisti käytännössä koko ajan ku olin pystyssä [:@] Ultrassa paikat oli onneksi nätisti kiinni ja Sintillä kaikki hyvin, reippaasti se monotti lääkäriä käteen [:D] Mutta joo, oli siis ehdottomasti sitä mieltä, että tuollaisia ei pidä vielä näillä viikoilla olla ja nyt sitten lepäillään. Etsittiin samaan aikaan myös uutta asuntoa hullun lailla, joka ei varmaan ainakaan auttanut asiaa.. Asunto onneksi löytyi ja nyt vaan kaupantekoa odotellaan [8D] Ja lepo on ihan selkeästi vähentänyt suppareita.

Täälläkin ollaan jo vauvalle hankintoja tehty, Emmaljungan vaunut ja turvakaukalo ( jonka merkkiä en muista) ostettiin käytettyinä. Olivat tosi hyväkuntoiset ja edulliset [:)]. Sitten lisäksi löytyy jo vauvanvaatteeita, liivinsuojia, hoitoalusta, pinnasänky ja harsoja. Onhan tuossa jo ...[;)]

neuvolassa käyty ja kelan laput saatu. nyt en jaksa niitä ruveta tutkiin, koska en oo nukkunu kunnolla kahtena edellisenä yönä. en tiedä miksi olen heräillyt pitkin yötä, mutta kun oon sit ollu hereillä, niin möksy on pitänyt mut kyl sit hereillä vähän pitempään. kovasti se jo potkuttelee. mieskin tunsi eilen illalla ensimmäistä kertaa varmasti potkut. aiemmin ei oo ollu ihan varma, mut eilen se kysy et oliks toi potku ja mä vaan nauroin, et joo. [:D]
neuvolassa taas kaikki hyvin. syke pikkusella 140-145, mulla hb 123 taas, joten sain luvan lopettaa raudan, verenpaine normaali hyvä, paino oli noussu viime kerrasta noin pari kiloo eli kait ihan normaalisti, kun ei sanonu siihen mitään. [:)]

mullekin on maistunu kaikenmaailman ruuat ja hyväskäiset. kebabia oli saatava perjantaina ja makeita piirakoita ja kakkuja oon syöny melkein joka päivä! pitäis ehkä rajoittaa... muuten oon kyllä syöny ihan normaalin terveellisesti. enkä mä sitä roskaruokaakaan oo kauheesti syöny nyt kun tarkemmin aatellaan. noin kerran viikossa.

olot on ollu hyvät, mitä nyt aina välillä iskee vähän masennusta päälle, kun ei voi oikeen tehdä ton rahatilanteen hyväks mitään. koska edelleenkään kukaan ei halua palkata naista, jolla on maha pystyssä. [:(] musta olis ihan kiva käydä töissä edes muutamana päivänä viikossa ja ees vähän auttaa meitin heikkoa rahatilannetta. nyt se on jätettävä miehen harteille ja ite vaan keksittävä jotain tekemistä kotona. tasan ei mee nallekarkit. ulkona on tullu käytyä vähän useemmin ja se on kans selvästi auttanu oloihin, esim. selkäkipuihin ja tylsyyteen. yksin se on vaan musta tyhmää. mä en oikeen oo koskaan osannu lähtee yksin vaan käveleen, ellei oo jotain päämäärää/tehtävää. onneks mies on lähtenyt töiden jälkeen mukaan.

nyt kun luin teitin muitten kirjotuksia, niin melkein iski paniikki. me ei olla vieläkään hommattu tälle pikkuselle varsinaisesti mitään. siis vaunut on katsottu valmiiks, mut ei olla ees tilattu vielä, samoin sänky on katottuna Ikeasta, mut ei olla päätetty koska mennään hakeen se. mitään vaatteita ei olla ostettu, eikä ees mitään pieniä tarvikkeita! (saisko tähän kohtaan kuvan, jossa hymiö kieli ulkona heiluttaa päätä puolelta toiselle ja pitää älämölöä???) pitäis se kirjahyllykin ostaa, että saatais pikkumakkarin kaapit kirjoista tyhjiksi, että saatais sinne sit ne kaikki vauvan tarvikkeet ja vaatteet. oravanpyörä. eikä ihan vielä oo varaa ostaa sitä kirjahyllyä, joten ei viitti ostaa niitä vaatteitakaan/tarvikkeita kun ei ne sit mahu mihinkään. aaaargh! veronpalautuksia ootellessa...

mut tämmöstä tällä kertaa. kivaa sadepäivää kaikille! pupunen ja möksy

tänään neuvola ja ensimmäinen varsinainen lääkärikäynti. Eka lääkäri oli siinä ekan ultran yhteydessä..

Käytiin eilen hakemassa vaunut. Ostettiin huuto.netistä käytetyt Brio kombit ja ne oli ihan superhienossa kunnossa! Tosi siistit ja hyvin säilyneet eikä mitään naarmuja edes.
Oli miehen kans aika hauskaa kun kotona tutustuttiin vaunujen sielunelämään...!![:D]
Ensin pitää vetää siitä kahvasta vipstaakeli ylös, sit painaa sieltä rungosta molemmin puolin nappia ja räms! vaunut on pikkupaketissa. Todettiin et se muksu kannattaa ottaa pois ennen kun laittaa vaunuja kasaan!!

Jokos joku suunnittelee vauvakutsuja? Baby showeriksi niitä vissiin kutsutaan. Tai kai se on niin et ystävien pitäis ne järjestää mut mua ihan pelottaa et jos ne ei järjestäkään niitä niin mä jään kokonaa ilman!! [>:] Täytyy varoiks suunnitella et jos pitäis itse...

Moimoi,ja häirikkö täällä taas äänessä=)

nuista hankinnoista:me raahattiin isännän kanssa entinen keittiön työtaso(hieno graniittinen pöytäpinta ja roskispaikat,kaappeja ja vetolaatikoita) hoitopöydäksi ja käsistään kätevä isäntä teki siitä mulle just passelin korkeudeltaan ja fiksaili muutenkin.pehmustetta alle ja hyvä tulee.ei sitä aina tartte uutta olla,vaikkakin ei meidän tilanteessa oo rahasta kiinni,etteikö olisi voitu ostaa uuttakin,mutta tämä tuntu paremmalta ratkaisulta ja on kuitenkin sata kertaa hienompi kuin uusi hoitopöytä[:)]
vaunut osti anoppi kun isännän veli sai ekansa ja ne tulee nyt meille.jotkut huippuhienot ja sikakalliit ne vissii oli kun niitä sit meillä miniöillä pyöritellään.vaatteita on jonkun verran tullu hankittua ja saanutkin oon jotain,mutta ei mitään vaatestressiä kuitenkaan,kylläpä nuita ehtii.itse olin alusta asti sitä mieltä että ei mitää turhaa rääsää ja isäntä juoksee pitkin kauppoja ja ehdottelee rintapumppuja ja kaikenmaailman hässätyksiä...rintapumpun lupasin hankkia(meillä lypsykone[:D]) mutta muuta en.
pinnasänky on isännän vanha ja perintökalleus ja syöttötuoli on mun vanha...ei siis paljon tarvetta hyppiä pitkin kauppoja[;)]

YAMACRAW: eix noi vauvakutsut oo amerikkaa...ei meillä päin ainakaa oo ollu ikinä tapana,mutta kai sitä voi pitää jos siltä tuntuu.olis ne kyllä kivat,mutta ei nuo pojat(kaikki mun kaverit on melkein miehiä)oikee taida innostua [:D][:D][:D]

huomenna neukkari ja sokerirasitus...ketäköhän puris että peruttais...ei vaan,tuleepahan seki käytyä.ootteko muuten laskenu miten mammalomat alkaa...olis kiva tietää et miten teillä muilla? mä jään nyt ens kuun alusta saikulle ja ollu 3viikkoo kesälomalla.ei tarvi kyllä töihin enää mennä mutta mammalomaa odotellessa[:D]
(työ on raskasta ja ruumiillista ja yksinäistä...turvallisuussyistä hyvissä ajoin pois)

Luin teidän juttuj ja tosta homejuustosta voisin sanoa myös sen verran, alkuraskaudessa itselläni oli todella kauheat himot koko ajan mut ajan kanssa ne on lähtenyt. Oikeestaan mitään himoja ruoan suhteen ole mutta salmiakki on aina ollut mun herkkua ja nytkin tekee mieli. Olen koko ajan yrittänyt sanoa itselleni et ei saa syödä salmiakkia. Se olisi ihan eri asia jos pystyisi syömään hiukan mutta kun aloittaa niin siin menee helposti pussi tai kaksi kerralla. Nyt olen yrittänyt kokeilla syödä ahaa patukoita missä on hiukan salmiakkia/suklaata ja kun ottaa kaksi patukkaa niin se auttaa jo paljon himoon.

Itse olen jo hommannut vaunut, pinnasänkyn, vaatteita (lisää tarvii), tuttipulloja ja jotain pieniä esineitä. Hoitopöytää en hommaa. Vielä on paljon mitä tarvii hommata mut enemmän mä murehdin mun asunto asiaa. Tarvisin saada isompi asnto ja en ole mistää vielä löytänyt. Siinäkin tekee vain se vaikeus et se ei saa olla liian lähellä mee äitiä kun ei olla oltu missään välissä kahteen vuoteen kun mun veli kuoli niin sen jälkeen en mennyt kaikki välit omaan äitiin ja lapsenlapsi ei ole auttanut yhtään parantamaan  välejä vaan pahentamaan.

Mut jotain positiivistäkin. Me ollaan selvitetty välimme lapsenisä kanssa ja on pyytänyt anteeksi tekojaan ja haluu auttaa mua kaikissa missä se voi. Mut toivotaan nyt et me ei enään tapeltais kun en nyt enään jaksaisi mut hyvää odotusaikaa kaikille ja voikaa erittäin hyvin.[:D]

pupunen. en mäkää oo hommanna mitään mut oon saanut, ja iha ku muka tähä pikkupurkki asuntoon mahtuis..piru nii ei joten en hommaakkaan mitään enne tammikuuta. pitäs saaha se isompi asunto mutta o todella hiljasta.

Vauvakutsuista. minun kaveri ja suku piireissä ei ole koskaan mitään sellasia järjestetty. harmi. ne o niitä ameriikan juttuja kuten pari mummoa tuumas ku mietin tuossa asiaa yks päivä kaupassa ääneen.

tänään olis kohta puoliin neuvola ja lappu souvi odottaa edessäni. HUOH. no jospa se raskaustodistus lisäisi nopeutta tuohon asuntoasiaan. Olis kiva nimittäin pystyä tekemään vielä jotain muuton suhteen, vaikka kantaa en saakkaan. Ärsyttää ku sairasloma o mulla tällein pikku jaksoissa. Kerta ei oo työtä tarjolla, kevyttä siis, niin antas kunnolla sitä sairaslomaa että olisi kunno syy olla olematta töissä. Ketuttaaaaaaaaaaaa. Perkeleen lama vaikka sen piti olla jo ohi, mutta eipä se oo työmarkkinoilla ohi ollenkaan. iha hyvin pystysin käymää tekee vaikka asiakastyytyväisyyskyselyjä ravintoloissa mitä oon joskus tehny. Ja jotain muuta kivaa kevyttä hommaa, mutta ku ei oo yhtään mitään sellasta tarjolla. Puhelin myynnistä ei tienaa mitään, ku täällä ei oo sellasiii paikkoja joissa tienais pohjan ja provikan vaan pelkästään minimi provikalla olevia paikkoja. JA ku jotai paikkaa miettii ja kysyy nii aina jotain nostamista kyseisessä työpaikassa.voe voe.

Eniten ketuttaa ku ei voi käydä tanssimassa. siis ihan eniten juuri se ketuttaa. ku ei pysty ees baarissa käymää tanssimassa ku alkaa supistaa. että jäi mun lavatanssi ja discopiletys ny iha kokonaan.

En ole uhallanikaan vielä syöny ja juonu mitään enkä aio enne neukkaa. Perkele. Ku vaaka näyttää aamupissin jälkeen aina sen vajaa 2kg tulleen kuten minä sanoin lääkärille, mutta jos menen syömään ja juomaan niin varmasti näyttää kolmea kiloa heti. Ja pitää laittaa kevyet vaatteet päälle ettei nekää nosta painoa kerpele. sori kiroiluni. näköjää tarttunu miehelt mulle vaikka ite yritän viimoseen asti pidätellä ja olla niitä latelematta.

Viimesin uni oli hauska kerrankin eikä mitenkään vinoutunut. Olin kokkisota ohjelman päälikkönä aivan kuin kauhukeittiössä :D paitti että kokit teki pakastealtaissa ruokaa...ööh ehkä se sittenkin oli vähä vinoutunut. Ja minä niille huusin että mitteee vvvv''''''' te paistatte ruokianne pakastealtaan pohjalla niin että pakasteet ympärillä sulaa ku teillä o täällä kunno hellat ja paistovokki astiat vieressä :P hahahaha kyl mä hieman nauroin ku heräsin..--

Todii lääkäri oli iha turhaan valittanu mun painosta, kuten tiesinkin.

Neuvolakuulumiset siis: painoa tullu 1,5kk aikana viikossa 277g, 121/82, prot. ja gluk negaa, Hb 139, Sf 21cm(käyrän yläviivalla), vauvan syke 155.
sokerirasitus 19.10.2009 oujea...Kelalaput käteen ja eiku täyttämään. raskaustodistus. Nuoriopiskelija poikaa jännitti minun Hb otto että pisti neulan tavan roskikseen :P tais olla eka harjoittelu päivä kätilön mukana.

Mittees muuta...hmm..eipä kai muuta ihmeellistä.kaiken näköstä hupistiin :P

NYT aamupalaa turpaan....puolukkapuuroa...nam...

Noista baby showereista... itse en ole ajatellut järjestää, vaikka mieheni onkin Pohjois-Amerikasta (baby shower -traditio on sieltä lähtöisin). Jenkeissähän se on nykyään hyvin yleinen käytäntö, eikä vähiten hienojen lahjojen takia (!). Alunperin baby showerin ideana oli koota läheiset (naispuoliset) ystävät ja sukulaiset kokoon viimeistä kertaa ennen vauvan syntymää, vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia vauvoihin liittyen. En ole lainkaan juhlaihminen itse, eikä ole ystävänikään. Siksi mukavampi tavata heistä kutakin kahden kesken, tuleehan noista vauvajutuista höpöteltyä silloinkin ihan tarpeeksi. Lahjoista kun en myöskään välitä. Ristiäisten/ nimiäisten kohdalla olemme myös päättäneet ettemme niitä järjestä. Kaikki läheiset tietävät tulevan poikamme nimen jo nyt, ja näin halusimmekin.

Täytyy muuten hehkuttaa tätä tukivyötä, kävin tänään hakemassa postista. Aivan mahtava, masu tuntuu niiin kevyeltä ja hyvin tuetulta! Alaselkäkivutkin helpottui saman tien. Ehdottomasti hintansa väärti!!! [:)]

neuvolassa käyty ja kaikki hienosti! Lääkäri oli mukava ja tuli jutusteltua kaikenlaista. Totesi että mulla on oppikirja raskaus... Hb 121 noussut hieman viime kerrasta, verenpaine oli kohillaan ja painoa tullut jotain 900g per viikko mut ei se neuvolatäti siitä mitään hermostunut. Sanoi että tässä vaiheessa saa tullakin painoa lisää reippaammin.
sf mitta oli kans käyrällä ihan viikkojen mukaan mut en nyt muista mitä se sentilleen oli. Sydänäänet kuului taas helposti ja oli 135-140 luokkaa.
Sain neuvolasta synnytystä varten esitietolomakkeen johon tulee kaikki miehen ja äidin suvun perinnolliset sairaudet, lapsen "nimi" synnytyslaitosta varten ja hirveän paljon muutakin mietittävää tietoa. Ja seuraava neuvola on 14.10 tihentävät kuulemma välejä pikku hiljaa.

Täällä muutkin alkanu hommaamaan kaikkia ihania tarvikkeita [:)]
Mä tilasin tänään vaunut, tanskalaiset Trille Hippa-vaunut. Tummanruskeat jossa on kopan sisällä kirahveja vaaleankeltaisella pohjalla [:D] Tosi ihanat korkeat ja jämäkät vaunut koiraperheeseen!
Saadaan ne lokakuun lopulla sitten. Pitää alkaa heti sit treenaa koirien kanssa.

Mä pidän vauvakutsut yhdessä mun ystävän kanssa,jonka laskettu aika on joulukuun alussa. Meidän kutsut on lokakuun 25pvä. Aattelin että mun on hyvä pitää ne ajoissa ku on varauduttava siihen et poika syntyy kuitenkin etuajassa.
Me ollaan kaverin kanssa ihan intona, hänkin saa pojan! Kutsuttiin läheisimpiä tyttökavereita. Luvassa hyvää syötävää ja skumppaa (alkoholitonta tietty :) ja yhteistä aikaa! Ne ketkä tuo lahjoja niin tuo, ne eivät ole se pääpointti. Musta on kiva pitää tollaset kekkerit, leipoa ja järkkäillä vaaleansinisiä juttuja, oli se sitten kuinka jenkkijuttu hyvänsä [;)]

Hei, tulin kertomaan kuulumisiani..maanantaina on neuvola, jossa tarkastetaan sokeriseuranta, joka on onneksi ollut huippuhyvä,  Olen vieläkin jotakin 7kg alle alotuspainon (jota oli kyllä reippaasti vaikka muille jakaa) viimeksi oli tullu 75g/viikossa. hemog on ollu koko ajan 140-158 ja sydänäänet siinä 140-150. Eli ei pitäisi olla mitään hätää sen suhteen. Torstaina on sairaalassa kontrolliultra kun istukka on alhaalla ja haluavat seurata muutenkin meitä edellisten komplikaatioiden takia. Äitiyspakkausta tässä odotellaan kielipitkällä että olisi edes jotakin konkreettista..Me kun ei olla hankittu vielä yhtään mitään..kavereilta saadaan kyllä aika paljon kaikkea, mutta jotenki sekin pelottaa että mitä jos vielä käy jotenkin huonosta..2 menetystä opettaa olemaan extravarovainen..Ja tuo rokotusasia mietityttää..ottaako vaiko ei?

oletin jotenkin et neuvolassa olis jo puhuttu siitä sika-influenssa rokotteesta mut eivät puhuneet mitään vaikka muuten tuli höpöteltyä jostain flunssaepidemioista. Luulin et sieltä olis saanut jotain lisäinfoa mut tod.näk. ei niilläkään ole toimintasuunnitelma vielä valmis. mä alan kyllä kallistua sille kantille että en ota sitä ollenkaan.

Minä oon tullu siihen tulokseen että rokote jää ottamatta. Minusta siitä ei löydy tarpeeksi tietoa sikiötä/tulevaisuutta ajatellen. Ukko sairasti just flunssan ja sekään ei tarttunu minuun [:)] Yleensä sairastan kaiken mahollisen ja mahottomankin! Kaippa tupakan pois jättäminen ja joka päiväinen lenkkeily on tehnyt tehtävänsä.

Huomenta. Meillä on tänään neuvola [:)] Taitaa jäädä käteen oiva nivaska kelan lappuja [:@] Vihaan täyttää niitä [:'(]

Meilläkin tosiaan tuota tavaraa hommattu enempi ja vähempi. Vaatteita, pääasiassa bodeja, yhdistelmät ja turvakaukalo tulee anoppilasta, pinnasänkyä maalailen, Ikean reissu varattu 3:n viikon päähän [:D] Sieltä sunnitteilla hoitopöytä, patja, unipussi (kaveri suositteli), harsoja, kiikkutuoli, patjansuojus yms yms yms. Taitaa tulla kallis tikki vaan onneksi ei tarvi yksin maksaa [;)]

Pikku neiti on meilläpäin vilkasta sorttia <3 Iltaisin varsinkin!

Elegia ja pupunen: Ilmoittaudun teidän kerhoon mukaan. Meillä on hankinnat täysin hankkimatta, joka on kyllä ihan tietoinen ratkaisu. Vauvan varustustaso on tällä hetkellä pyöreä nolla. Meillä kun vaan sattuu olemaan semmoinen "pieni" (= eristeistä ja väliseinistä lähtien kaikki revittynä alas) remontti yläkerrassa kesken, jonka takia säilytystila on aika kortilla. Osa tavaroista saadaan ja osa ostetaan itse, mutta mitään en haluaisi nurkkiin pyörimään ennen kuin on tilaa minne sitä tavaraa laittaa. Tavoite remontin valmistumiselle on ennen joulua, mutta vuodesta ei ole ollukkaan mitään puhetta [:D]. Katotaan sitten tammikuussa, että minkälainen väliaikaisratkaisun väliaikaratkaisu on edessä...

Heippa vaan!

Aamun neuvolareissu takana. Kaikki oli ihan mallillaan, painoakin tullut mukavasti lisää, Hb 121 ja verenpaineet samaa luokkaa, kuin aina ennenkin eli matalahkot. Pissakin oli onneksi puhdas, sitä kun olen tässä vähän jännitellyt sen yhden salakavalan munuaisaltaantulehduksen vuoksi. Vauvan sydänäänetkin kuului kivasti sieltä jostakin tohinan keskeltä. Poika kun pisti taas ranttaliksi, kun piti kuunnella. Sama juttu joka kerta. Nyt jopa terv.hoitaja sai mojovat potkut ja pyristelyt osakseen! [:D]

Tuosta sikainfluenssa-asiasta kyselin myös ja meidän neuvolassa todettiin vaan, että tällä hetkellä heillä ei ole oikeastaan yhtään sen kummempaa tietoa, kuin muillakaan ihmisillä. Saman tiedon varassa siis sielläkin mennään. Ainakin nyt tällä hetkellä. Toki he varmasti piakkoin saavat ohjeistuksia yms. mm. niihin rokotuksiin liittyen. Itse sanoin kyllä jo neuvolassakin, että tällä hetkellä olen sitä mieltä, että en aio sitä rokotetta ottaa.

Sain myös raskaustodistuksen jo mukaan ja niitä Kelan lappusia ihmeteltäväksi. Tuolla neuvolassa niihin ei kyllä sen ihmeemmin paneuduttu, että ihan itseopiskeluksi menee ja varmasti täytyy kerran jos toisenkin kilauttaa Kelan-tädeille... [8|]

Takaisin