Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän neuvolassa oli mukavaa asiointia, sain oikein henk.koht. neuvontaa mihin raksitaan ja mitä raksitaan, vaikkakin lähetin hakemuksen netin kautta ( mukavaa saada päivitystä sen kautta). Raskaustodistus vaan postin kautta menemään. Kävin äsken kurkkimassa ja pakkaushakemus o hyväksytty ja tulee postin mukana kahden viikon sisällä, JEEE!!!

Moimoi tyttöset.

Taas terveisiä kertoilen...oli neukkari ja torstaille sain toisen neukkariajan ja lääkärin.aikaistettiin vähän kun tuo työ pitää saada pois kummittelemasta ja saikku rullaamaan.älkää nyt sitte luulkoo että oon laiskiainen,päinvastoin,rakastan sitä mitä teen työkseni,mutta riskit kasvaa ja tulee pulmia kun ei masun kanssa enää sovi mihinkään.pitäis kokoajan olla toinen mukana että saisin delegoida työt sille mitä en pysty tekemään ja se on mahdotonta kun tää mun ammatti on katoava kansanperinne...

meni viime yö laulaessa isoveljen kanssa karaokea[:D] voitin sen vieläki vaikka keuhkokapasiteetti on huomattavasti pienempi ku ennen.siinä lauleskellessa isäntäki innostu ja siitäkös masussa souvi sytty kun natunen tunnisti isänsä äänen.kauhee potkiminen ja räpiköiminen.masu oikee hyppi.sitten kun isäntä sai laulut laulettua niin natunen keskitty kuuntelemaan mua ja veljeä ihan hiljaa...ja taas sama juttu kun isäntä laulo.kauhee ralli...[:)]

neukkarikuulumisia:
kuukauden aikana paino noussu huimat 200g viikossa,ei siinä,hyvä tahti ja natusella just sopiva kasvu.hg oli 130!!!ikinä oo ollu nii hyvä ja neukkarin tätikin oikee huudahti että vautsi.hehhe...verenpaine on aina ollu hyvä,nyt 122/78,sf-mitta 24cm,eli yläkäyrää hipuuttaa,natusen syke 140 ja kaikki kunnossa...sokerirasitus takana ja hyvältä näytti.

kelan paperit oli melkoisen yksinkertaiset täyttää.kävin hakemassa virallisen paprun palkanlaskijalta 6kk palkasta ja siinä näky kaikki tarvittava...täyttelin niiltä osin mitä osasin jo ajan kanssa kotona ja loput sitten palauttaessa kelalle.ei se vaikeeta oo.tässä vaan sitten odotellaan ratkaisuja ja äitiyspakkausta[:D] jännää on...

sit torstaina lisää kuulumisia...käyn vielä torstaina anomassa sen mammavapaan työnantajalta ja sitten olis kaikki paperihössötykset kunnossa[:)]
mietin tos vielä niitä baby showereita...olishan se hienoo,kukas tulis mun vauvakutsuille???EI MULLA OO TYTTÖKAVEREITA NII PALJOOOOOOO!!!!!kaks korkeintaa...tuutteko te tytöt?[:(]

ainii,ja rv on sitte 26...
T:PIPSKU JA NATUNEN

Hehee...jos kaikki asuttas lähempänä toisiamme nii mikäs siinä olis pitää porukalla yhteinen mammakutsut :D

Olkapää paskana.HUOH. pitäs sitä kelatukemaa hierontaa hakee.. mut jaksa. 

Mulla meni taisteluksi tää papereiden täyttö. Pomo ei vastaa sähköpostiin, txt, eikä puheluihin. Joten en saa paria kohtaa selville. Mut palkkakuitin saan huomenna onneksi. Ja sairaspäiväraha hakemus pitää kans pistää menee kelalle tästä mun sairasloma ajasta. ja silleen. No jospa se huomenna helpottas palkanlaskijan lluona ku siltä viel kysyy paria asiaa. Mut menee tähän että kela joutuu pomolta kysyy asiasta jos se ei ala muhun ottamaan yhteyttä ja ilmoittelemaan tilannetta.

Oli huippu päivä. Kaveri piristi päivääni tosiaankin. Soittelin sille että mittee tekköö nii olis töissä. Otti sitte minut kyytiin ja nii me lakaistiin isolla harja-autolla päivä katuja ja höpistiin vauvoista ja miehistä ja lapsista ja autoista ja vaikka vallan mistä. Hauskaa oli ku ei tarvinna kotona istua ja nököttää.. nyt sitten oottelen et mies soittaa millo pääsee töistä et käyn hakemassa sen kotia. Olis jo huominen niin selviäis noi jutut.... Nälkäkin alko tulla...joten kaapin suuntaan juoksen nyt :P

Pipsku missä päin asut?, voit tulla meidän vauvakutsuille [:D]
Ku täytit jo nyt sen 6kk palkan ni onks sulla siis kiinteä kk liksa? Ku mä soitin kelaan ni ne sano että vasta äitiyslomasta taaksepäin voi toimittaa palkkakuitit, et ei vielä... Mikä on sinällään sääli ku luultavasti tulot nyt huononee loppua kohden kun jään pois töistä varmaan kokonaan :(
Tänään koitin mennä töihin ja ekat pari tuntii meniki ok..sit alko se selän vihlonta ja supistelut viiden tunnin seisonnan jälkeen ja vasta kahelta sain lounasta. Olin ihan naatti ja kipeä, soitin lääkärille joka edellisen saikun määräsi ja sitä jatketaan nyt perjantaihin ja sit ku mul on silloin uusi ultra niin saan varmaan lisää saikkua. En vaan pysty tekee tota seisomatyötä enää... :(
Oishan se kiva saada kunnolla rahaa ennen vauvan tuloa mut nyt sit tulossa kelalta rahat varmaankin..en oikein ole noistakaan perillä.
Mut kertokaa te viisaampana et voinko hakea tulojen perusteella mammarahoja esim maalis-elokuun palkkakuiteilla? Oon siis tuntiliksalla eli palkka vaihtelee aina kuukausittain... huoh

Hei Kaikille Tammivaavien odottajille! Meillä on laskettu aika 25.1.2010 :) Tänään vihdoin ja viimein pääsimme rakenneultraan ja kaikki näytti olevan hyvin. Ilmeisesti poika sieltä olisi tulossa. Toki nuo ultrat ei koskaan ole 100% varmoja, mutta tämä kaveri ei kyllä paljoa jättänyt arvailun varaan :)
Jännittääkö ketään masun kasvaminen? Mulla on maha alkanut vasta pari viikkoa sitten kasvaa ja jotenkin hieman hermostuttaa, kun näkee viimeisillä olevia äitejä... Miten ihmeessä tuo maha voi venyä nuin isoksi :)![:D] Kaipa se voi..

Eli Kela jutuista:
-Kesä-joulu kuulta katotaan ne työlistat kelalla äitiyspäivärahaan.
ja ne katsovat kelalla sen paremman vaihtoehdon tottakai vaikka olisitkin vain osan tosta ajasta töissä eli vertaavat siihen 2007 vuoden verotukseen ja jos se o huonompi niin tulee tämän vuoden juttujen mukaan.
Näin sanoi kela täti kun kysyin ku mulla tulee täyteen 6kk vain 3kk töitä.
-Eli Ehdottomasti työnantajalta se palkkatodistus mukaan. Ja voi jo nyt toimittaa.
-Sitten ite kukin olkoon millä on kuten mä olen pääsääntöisesti sitten loka-joulukuun liitontyöttömyyspäivärahalla niin siitä toimittaa sitten joulukuussa ennen sen vanhempain rahan alkua todistukset kuinka paljon he ovat mulle sitten maksaneet.

-Ja kun jäät sairaslomalle HAE ehdottomasti kelalta sairaspäivärahaa vaikka saisitkin työnantajalta palkkaa. Työn antajan kuulu täyttää kelalle lomake Y17 jossa hän ilmoittaa kuinka paljon on maksanut sinulle palkkaa sairasloman ajalta. Eli saat kyllä palkan lisäksi jotain kelalta vielä tai sitten työnantaja maksaa sulle täydet ja kela maksaa sun sairaudesta työnantajalle sitten korvausta. Sairaspäivärahan haussa minimi poissa olo töistä on 1kk  eli kun olet kuukauden tai pitempään poissa töissä voit hakea sairaspäivärahaa. Työnantajan piikissä ollessa kylläkin vain kolmen kuukauden ajalta sairaslomalapulla,sitten muuttuu systeemit eli sitten pitää olla myös B-lausunto sairaslomalapun lisäksi.

-Voit myös pyytää työnraskauden vuoksi lääkäriltä lausuntoa(ehdottomasti pitää olla lausunto ei pelkkä sairaslomalappu) jolla voit hakea sairaspäivärahan lisäksi erityisäitiysrahaa, ja silloin tulee myös työnantajan täyttää lappu kelalle jossa se ilmoittaa työn kuvasta ja raskaudesta ja siitä miksi ei voi sulle järjestää toisenlaista työtä. hakemuksen voi myös toimittaa jälki käteen mutta kuitenkin enintään 4kk myöhemmin siitä päivästä josta haluat saada rahaa.

Selvittikö??Onko vielä kysyttävää? Voin vielä yrittää tarkentaa selvemmin. hmm Tahtoo kelalle töihin :P tää oliskii aika kivaa ku alko taas tajuamaan noita asioita pitkän ajan jälkeen...koulussa kyl käytii kaikkeen muuhun noita juttuja enemmä läpi kuin tähän. :P ja se oli hauskaa sosiaalialan tunneilla :D

Nii ja ei ole kiinteä kuukausi liksa mulla vaan tuntiliksa joka vähä sitten monimutkaistaa asiaa ja samoin mulla o noita kilometrejä kahdella eri kaupungilla joten sekin mutkistaa mutta palkanlaskija tekee niistä paperit ettei ite tartte täytellä. Että liitteenä kelan papereissa riittää.ainakin aikasemmin on riittäny:P

NIin ja yksi toinen tärkeä mitä pitää muistaa teidän jotka jäättee töistä työsopimuksen loppuessa kuten mulla o nyt tässä tän kuun lopussa käymässä niin HAKEKAA ehdottomasti yleistäasumistukea heti kun mahdollista ettei käy köpelösti kun liiton rahoja suattaa joutua odottamaan työkkärin hitauden ja liiton hitauden kanssa ku käsittelevät asioita. Eli samana päivänä kannattaa käydä viemässä jo paperit kelalle ku ootte käyneet työkkärissä ilmoittautumassa työttömäksityön hakijaksi ja samana päivänä kannattaa myös liittoon pistää paperit menemään niin saa sitä rahaa sitten.

Teistä joilla työsuhde jatkuu lapsesta huolimatta ja jäätte sairaslomalle en tiedä tarkkaan kun teillehän pitäisi kuitenkin työnantajalta jonkinlainen osuus tulla kuitenkin rahaa tai jotain...Mut kannattaa kysyä kelalta henkilökohtaisesti.

Kerrotaanpas kuulumisia täältäkin.
Tänään oli rakenneultra, mua jänskätti aika lailla - turhaan! Kaikki oli hyvin, kehitys ja kasvu vastasi viikkoja. Lääkäri katteli toukan kyllä joka kantilta ja tarkasti, kaikki oli normaalia. [:)]
Lopuksi lääkäri kysyi, onko meillä kysyttävää...... sanoin sitten että "älä kerro mutta näkyisikö sukupuoli?" [:D] Naurahti, että mikä kysymys se tuo on, sen kuvan siitä sai että se oli näkynyt, mutta en sitte halunnu miehen toivetta lytätä, että jännitetään nyt sitten loppuun asti!!
Nyt on alkanut vaivaamaan joko issias, tai kaverin epäilemä si-luu... kankkua vihloo ja joka askeleella säkenöi... pitää huomenna soitella lääkäriaikaa. Työ kun ei ole keveimmästä päästä, että jos lääkäri määrää lepoa, se tod.näkösesti tarkottaa saikkua.... [&:] Parempi tässä vaiheessa se olis kuitenkin hoitaa, kuin että päästää sen niin pahaksi ettei töihin tarvi mennä enää ollenkaan ..
Mutta sellasta täältä..

Ihanaa odotusta mammat!! [:)]

elegia:ihan ensmäesenä työterveyteen että saat heti sairaslomaa ja sitten terkkarille. kummastakkii kyl saat saikkua. MUTTA SUPISTELUIDEN vuoksi pitää jäädä pois koska se oikeasti rasittaa sinua ja etenkin vauvaa ja tulee enne aikasen synnytyksen riskit lähemmäs. ELI LEPOA hyvä ystävä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pistin sitten autoni myyntiin kun ei tuosta asunnostakaa kuulu, jos vaihtas parempaan ja isompaan päikseen jos onnistuu...

ALKUPERÄINEN: Tiitu81

Jännittääkö ketään masun kasvaminen? Mulla on maha alkanut vasta pari viikkoa sitten kasvaa ja jotenkin hieman hermostuttaa, kun näkee viimeisillä olevia äitejä... Miten ihmeessä tuo maha voi venyä nuin isoksi :)![:D] Kaipa se voi..

Mua ei ole koskaan jännittänyt masun kasvaminen. Ennemminkin olen oottanut sitä, että se tulee esille ja niinhän se on tehnyt tässä viimesen kuukauden aikana. Nyt kun tuo masu kasvaa ja vauhdilla on vatsalihakset (tai paremminkin niiden paikat [:D]) kovalla koetuksella. Viime yö meni huonomman nukkumisen merkeissä, kun koko ajan tuntu, että oikean puolen suoraa vatsalihasta (joka on jo siirtynyt sivulle) revitään palasiksi.

Yksi asia tietenkin jänskättää, että kuinka komiat raskausarvet sitä saa oikein muistoksi tästä 9 kuukaudesta. Olenkin koittanut jo ihan raskauden alusta lähtien rasvata masunahkaa ym. raskausarville alttiita paikkoja, jos se edes vähän estäisi niiden tulemista...

MINTO: oon ollu vakituisena työntekijänä nyt jo 4v ja palkka on aina vakio,plus tietty kilometrikorvaukset ja viikonloppulisät ymymym...tuohon kuuden kuukauden ajalle laskettiin mun ikälisä(toisin ku verotuksessa vuodelle 2007) ja meidän uus palkkaussysteemi(vakipalkka nous melkein 200e) joten se oli kannattavampaa mulle.kysyin kelan tätiltä että haluaako se vielä muuta infoa niin se sano,että kyllä ne hommaa sitte kelalta lisäinfot jos tarvii.ei kuulemma oo enää mun asiani.emmä tiedä toimiiko kelat toisissa paikoissa toisella tavalla vai mikä vaikuttaa.mun työpaikka on kelan nurkalla[:D] tai siis päämaja...
ja sen tätylin mielestä kuulemma riittää ihan tämä 6kk minkä vein.ei tarvi olla siitä marraskuusta alkaen(eikä siitä kyllä puutukkaan kun yks kuukausi,lokakuu,kun mun mammaloma alkaa jo marraskuun 4 ja lista ei ehdi katketa.katkee nyt lokakuun puolivälissä)

ja saikuista:meillä ainakin ollaan töissä sitä mieltä että heti jos vähänkin tuntuu niin pois töistä.työterveydessä sanovat samaa.ei tarvi leikkiä omalla terveydellään eikä rasittaa itteensä.kyllä ne työkaverit siellä pärjää ja ovat melkoisia aivotampioita jos raskausajan saikusta alkavat jurnuttaa selän takana.eivät suinkaa itte oo hakeneet kaiken maailman kissanristiäisiin saikkua ja jos vähän varvas vaivaa niin saikkua...meillä on miesvaltainen ala ja nuo ukot ne vasta vemppakuninkaita onkin,uskokaa hyvällä.meillä on vakio 7 hengen porukka,joka hakee millon mistäkin saikkua ja me muut kärsitään siitä...miltäs syyltä kuulostaa:uniapnea(kaveri kulkee silti koko saikun ajan metsästämässä koiran kanssa)ranteen vääristymä(nukkui humalassa kätensä päällä ja nyt se ei pelaa hermovikojen takia)selän väärälleenkasvu(joo,ehkä huono ryhti tekee asialle jotain,mutta tämä kaveri ei oo edes kipeä)...että näin...ja nuo ukot kuitenkin ajelee autoilla,metsästää,harrastaa lentopalloa ja muita urheilulajeja ja sillon ei yhtään vaikuta vammat...outoa...me naiset sitten korvataan nuita ukkoja ja joudutaan pulaan harva se päivä kun pitäis olla 9 paikkaa yhtä aikaa,jos joku meistä sairastuu niin homma kaatuu päälle niin kaupungilla kuin työpaikoillakin kun ei oo sijaisia.tää meidän city on siis 10 000 ihmisen kaupunki(johon liittyi neljä muuta cityä vuoden vaihteessa 2008,niissä asukasluku yht.15000+ omat lomittajat,mutta meitäkin viedään tarvittaessa rajojen yli toiseen kaupunkiin lomittamaan),meidän citystä 2000 on viljelijöitä ja meitä lomittajia on 75,joista 40 on varhaiseläkkeellä ja 10 jotka sairastaa kokoajan(ei huvita työt tai oikeesti on joku esim.syöpä),1 mammalomalla ja minä jäämässä,koko porukasta on nuoria 6 miinus minä(eli 20-30v).eli jääpi sen 18 työntekijää,joilla on vakiopaikat,joihin meillä nuorilla ei oo asiaa...eli koko lomitushomma(noin 500 tilaa) jää meidän kuuden nuoren hoidettavaksi(toki joskus saadaan tukea nuilta varhaiseläkelläisiltä joilla on puolet meidän työajasta).ei tahdo ihan päivät ja aika riittää koko tarpeen täyttämiseen.nytkin on moni isäntä ja emäntä saikulla ja silti pakko olla töissä kun ei oo lomittajia.tässä työssä ei lama eikä talouden ailahtelut näy,töitä on varsinkin nuorilla kun jaksamme vielä kaikki robottikoulutukset ja muut uudet hienoudet läpi käydä kun eläkelläiset ei niitä enää vaivaudu käymään...ja palkka nousee tasaista tahtia ja homma toimii muutenkin mukavasti...ennemmin aamulla 4h työpäivä ja illalla 3h kun sitten putkeen 8-9h...vai miltäs kuulostaa???

nonii,olipas taas asiaa ja vähän meinasin kirjottaa...

ANTEEEEEEEKSI!!!!

PIPSKU JA NATUNEN

Kestipä hetken lukea kaikki mitä on ehtinyt tulla siitä kun kävin viimeks... Muutamia kommentteja:

Emma85: mulle neuvolan täti sanoi, että se rintojen koskettelun vaarallisuus on täysin urbaanilegenda. Mulle se jopa suositteli rintojen hankaamista suihkussa, että ne karaistuu imettämistä varten, eikä mee heti ruvelle sit ku ne lilluu lapsen suussa.

Pipsku: kiitos unikonsultaatiosta [;)]. Mielenkiintoisia juttuja, en tiedä pitääkö paikkansa, täytyy vähän haistella... Olis kyllä ihan jees jos se hammasjuttu tarkottais rahaa!! [;)]

Rokotteesta: En aio ottaa rokotetta, samaa mieltä monien kanssa, että ei voi tietää onko se oikeesti turvallista sikiölle. Muutenkaan vältän kaikkien ylimääräisten myrkkyjen käyttöä (lääkkeet, makeutusaineet, lisäaineet...)

Kela: netissä on mun mielestä ihan kätevä asioida kela-asioita. Se raskaustodistus täytyy tietenkin lähettää oikeassa postissa, kun ei sitä sähköpostissakaan voi lähettää.

Raha/hankinnat: me ollaan niin superköyhiä, että yritetään saada ilmaseksi mitä ikinä vaan on mahdollista. Dyykkasin jo eräänä iltana lähistön lastenvaunukaupan roskiksesta ihan kelpo vaunut. Onneksi, ei millään olis ollut varaa hankkia monen sadan euron vaunuja. Mutta muutenkin aiotaan kantaa vauvaa kantoliinassa mahdollisimman paljon, paitsi bussissa pääsee ilmaseks rattaiden kanssa, niin täytyy olla rattaat [;)]. Kirpparilta vaatteet ja kaikki mahdollinen muu sälä. Mammahousut piti ostaa, yhdet saa luvan riittää. Myös masutuubeja ostin H&M:ltä, niin voin käyttää mun jumppahousuja, jätän vain vetskarin auki ja laitan vyönarun kiinni ja tuubin siihen päälle. En voi olla tavallisilla housuilla vaikka olis miten isot, koska vyötärö painaa mahaa. Myöskin oon niin pieni, että isokokoiset housut on lahkeista sen puoli metriä liikaa...

UÄmaksu: meille tuli kyllä poliklinikkamaksu, vaikka helsinkiläinen olenkin. Jotain 26e se oli, ja kyllä se oli aika yllätyspaukku, vaikkei se oikeesti niin iso raha ookaan.

Pipsku..olispa täälläkin noin onnellinen tilanne lomittajien suhteen. Mies kysyny kolmen neljän kunnan alueelta ja ei oo antaa kuulemma edes vakituisille paikkoja. Ja sitten koko ajan kuitenkin lehdessä ehtivät työntekijöit...outoa. Siks se nyt lähti sitten tuohon kouluun ja tekee välillä tutuissa paikoissa lomituksia kun isäntä itse o pekalle soittanu ensiksi asiasta ku eivät ketä tahansa halua ottaa ja kouluttaa vaa mielummin mun miehen. Kesällä varsinkin oli kuukauden jätkä kotona vaikka joka viikko kyseli tilannetta että olisiko työtä tarjolla...outoa.

Käytiin tänään ottamassa vauvalle se vakuutus. Eipähä tartte miettiä sitten jos tulee sairastelukierrettä yms kun voi mennä sinne yksityiselle suoraan. KALLIS aluksi joo ja saa maksaa ittensä kipeäksi, mutta ompaha turvana ja tukena. Mies ei aikoinaan älynny tyttärelleen ottaa ja sen kanssa onkin ollu korvatulehus kierrettä ynnä muuta sairastelukierrettä nii sitä ketutti se homma ku ei ottanna nii sano että siitä viisastuneena tälle natuselle hommattiin nyt sitten tuo.

Sain kerrankin hyvin nukuttua ja käytiin miehen kanssa sitten tuossa lounaalla kiinalaisessa nii nyt väsyttää mua ihan hulluna...

kävin siellä palkanlaskijan luona nii pirulainen oli vaa lappuun kirjotttanu että lähettää mulle sen postissa vaikka sovittiin että menen tänään hakemaan sen....Ajoin turhaan 70km joten ASÖFÖAKSFÖKAÖFAKSÖKLFÖASKL KEtuttaa tollanen ettei voinu ees txt viestiä pistää mulle tulemaan että ei tartte tulla hakemaan että psitää postiin. HUOH.

Kierrätys kunniaan!!! Nyt ku oon saikulla ni on aikaa selailla huuto.nettiä... [:)]
Sain huudettua ihan mielettömän kasan ihania pojan vaatteita 13eurolla!!! Sit löydettiin sellanen hoitopöytä ku haluttiin :) Voiks kätevämpää olla!!! Suosittelen selailemaan, varsinki vauvojen vaatteita on ihan törkeesti ja varsinki vaatepaketteja saa törkeen halvalla [:D] Tänään haetaan se lipasto ni saan heti viikattua pienet paidat ja housut laatikoihin <3

Hei kaikille!

unia on täälläkin nähty. Eilen yöllä olin unessa jossain tarkastuksessa sairaalassa kuukautta ennen laskettua aikaa ja siellä vauvan pää jo tuntui kohdunsuulla. Sitten kätilö vaan sanoi et nyt vaan kotiin vielä kuukaudeks. Olin ihan et sehän syntyy nyt kun pääkin jo tuntuu ja kivut oli sen mukaiset. Mut kätilö vaan sano et ei se teidän poika vielä synny.

Me ei kysytty sukupuolta ultrassa ja nyt kätilö sit ilmotti unessa et se on poika [:D]

Ootteko jo vaunuja hankkineet? Itse vasta muutama päivä sitten havahduin että meillä ei ole mitään ostettu vauvalle. Aloin sitten katsella vaunuja ja ei voi ola totta kun on vaikeaa. Esikoisesta kun on kyse niin haluaisin uudet vaunut ja tulevat isovanhemmat ovat jo sanoneetkin sponsoroivansa hankintaa. Ällistyin kuitenkin että vaunut voivat maksaa jopa 1400 € huh huh. Onko tuossa hinnassa enää mitään järkeä. No lauantaina lähdetään kauppoihin katselemaan. Oon tässä asiassa ihan ulalla on telakkaa, adapteria isofixiä ym. Tää vaunujen hankintahan on ihan tiedettä [;)]

Heippa pitkästä aikaa!! [:)]

Hetkisen kesti, että sai luettua päivitykset, ja nyt ehti jo unohtaa mitä on kukakin sanonut..
Noh, meillä edetään ihan mukavasti, 23 vkoa tänään täynnä. Ylimääräset neuvola- ja lääkärikäynnit oli viime viikolla, kun jatkuva päänsärky meitä säikäytti. Noh, armas migreenihän se vain muistutti olemassaolostaan... Säännöllistä syömistä ja nukkumista ja ulkoilua suositteli lääkäri tähän vaivaan, mutta näitä ohjeitahan tässä on pyritty noudattamaan muutenkin. Nyt on onneksi ollut vähemmällä säryllä. *koputtaa puuta* Muuten kaikki oli hyvin, verenpaineet 126/70, Hb 123, ja prot. + sokerit negoja. Painoa oli kolmessa viikossa tullut nelisen kiloa.. [:@] Ei hyvä, ei.. mutta se on positiivista, että ei ollut sokeria. Rasitukseen sitten vasta normaalisti vkolla 26.

Niin, meillä on vihdoinkin muutto takanapäin! Huusholli edelleen laittoa vailla, mutta paikkakunta on vaihtunut. Kauheesti olisi vielä tekemistä ja siivoomista, mutta pikku hiljaa.. Ihana asuntohan tämä on, mutta kamalan likainen on ollut. Ja niin väitti edellinen asukas olevansa siivousihminen. huh, huh..

Rakenneultrassa käytiin kuun alussa, ja siellä näytti kaikki siltä kuin pitääkin. Kysäistiin sukupuolta, ja Nasu piti jalat niin tiukasti yhdessä, että oli kuulemma vaikea tiirata haarukset, mutta "villi veikkaus" oli tyttö. [:)] <3
Sitähän se tuleva isukki on sanonut koko ajan. Meille kuitenkin tärkeintä on, että tulokas on terve.

Hankintoja ollaan alettu pikkuhiljaa tekemään.. Siskolta saadaan sänky ja mahdollisesti vähän muitakin tarpeita. Vaunut on tilattu uutena, Bora Breaker Luxit. Ja tuhlasin Doomoon säkkituolisitteriin, se on niin makea juttu. [:D] Vaatteita on jostain alennusmyynneistä tarttunut mukaan, ja huuto.netistä olen yrittänyt edullisesti huutaa, mutta vielä ei ole oikein tärpännyt. Värit on yritetty pitää neutraalina, koska tuo RU:n veikkaus oli niin epävarma. Jos sattuiskin olemaan poika, niin ei ole kaikki pinkkiä ja hörhelöä!
Eipä me tosin muutenkaan meinattu ihan prinsessamaailmaa lapselle tehdä. Onneksi tuo avokas pitää vähän jöötä, ettei lähde ihan lapasesta. [;)]

En malttais odottaa seuraavaa neuvolakäyntiä, kun sitten vasta saan ne kelan laput mukaan. 6.10. on aika, ja silloin on viikkoja jo 24+5.. Noh, ehtiihän sitä niihin paneutua.

Mitäs tässä muuta.. Massu kasvaa ja viikot vilisee. [:D]
Ihanaa odotusta kaikille, ja pitäkää huolta!!

ALKUPERÄINEN: Wilma77

Ootteko jo vaunuja hankkineet? Itse vasta muutama päivä sitten havahduin että meillä ei ole mitään ostettu vauvalle. Aloin sitten katsella vaunuja ja ei voi ola totta kun on vaikeaa. Esikoisesta kun on kyse niin haluaisin uudet vaunut ja tulevat isovanhemmat ovat jo sanoneetkin sponsoroivansa hankintaa. Ällistyin kuitenkin että vaunut voivat maksaa jopa 1400 € huh huh. Onko tuossa hinnassa enää mitään järkeä. No lauantaina lähdetään kauppoihin katselemaan. Oon tässä asiassa ihan ulalla on telakkaa, adapteria isofixiä ym. Tää vaunujen hankintahan on ihan tiedettä [;)]

Joo, mullakin meinasi mennä sormi suuhun vaunujen kanssa! Hankinnasta voi tehdä vaikeeta tai vielä vaikeempaa. [:D]
Mä vertailin netissä erilaisia ominaisuuksia, ja käytiin kaupoilla kokeilemassa niitä, mitkä tuntu sopivan hintasilta ym. Se hinta valitettavan paljon ratkaisi meillä. Noh, tykättiin molemmat kovasti Bora Breaker Luxista. Ne oli tukevan oloset ja löytyy ihan riittävästi vipstaakeja ja säätöjä. Ja niissä kuosi oli mieleinen, mustavalkoinen kukallinen.
Jätin ihan suosiolla kalleimmat pois laskuista kokonaan. Emmaljungaa on monet tuttavaäiskät kehunut, mutta se hinta!! Ei meidän kukkarolle sopis sitten millään. Anttilasta tilattiin, kun saa sopivan kokosella kuukausierällä tilattua, eikä loppupeleissä tuu sen kalliimmaks kun käteiselläkään.

Sitten jää vielä pähkäiltäväks tuo turvakaukalo.. huh, huh!

Vaunuista - me ostettiin tutun tutulta käytetyt mutta aivan uuden näköiset ja veroiset Emmaljungan yhdistelmävaunut parilla sadalla. Olin itsekin pähkäillyt kaikkien vaunumallien kanssa, mutta kun nuo tulivat vastaan niin ongelma onneksi ratkesi itsestään. Nyt parhaillaan metsästetään hoitotasoa ja pinnasänkyä, näköjään niissäkin riittää valinnanvaraa... :)

Kävin aamupäivällä neuvolassa. Kaikki oli ihan ok. Sf-mitta oli kasvanut kuukaudessa neljällä sentillä, nyt oli 21cm. Painoa tullut lisää kuukaudessa reilun kilon verran, vaikka olen syönyt toooosi paljon, myös kaikkea epäterveellistä. Hemoglobiini raudan syönnistä huolimatta vaan 117 ja verenpaineet normaalin ylärajoilla, kuten mulla normaalisti on. Kelan paperin sain ja raskaustodistuksen, sekä lähetteen sokerirasitukseen. Kumma juttu miten kotikaupungin sääntöjen mukaan mun ei ois tarvinnu mennä sokerirasitukseen, mutta täällä työpaikkakunnalla näköjään tarvitsee (täällä kaikki yli 25v laitetaan kyseiseen rasituskokeeseen). No, hyvähän sekin asia on tarkistaa vaikken sitä sokerilitkua nautinnolla tulekaan juomaan!

Meillä turvakaukaloiden valinnassa autti seuraava sivusto:

[link=http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/]http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/[/link]

Tuolla pääsee katsomaan törmäystestivideoitakin eri kaukaloista. Muutama sellainen oli joukossa, että pahvilaatikossa kuljettaminenkin vaikuttais turvallisemmalta.

Me ostettiin vaunut uutena. Ajateltiin, että kun nyt on esikoinen tulossa ja toivottavasti sille joskus myös sisarus/sisaruksia, niin käyvät sitten myöhemminkin. Vertailin kans netissä tosi paljon eri merkkisiä ja kävin vauvantarvikeliikkeissä katselemassa ja kokeilemassa. Löydettiin sitten tosi ihanat saksalaiset Gesslein-merkkiset yhdistelmävaunut, jotka miellytti heti silmää ja sopi vielä tosi kätevästi myös mun auton takaluukkuun. Äipällä kun on oma 'kauppakassi', jolla tullaan sitten talvella babyn kanssa päivisin liikuskeleen. Väriltään nuo on sellaiset tummanruskean sävyiset, joissa on valkoisella muutamat yksityiskohdat. Sisäkuosi on sellaista vaalemman ruskeaa / valkoista ruutukuosia. Ihastuin kyllä heti ja hetkeäkään en ole vaunuhankintaa katunut! Eilen löysin vielä ihanan Teddykompaniet'in pienen pehmeän soittorasian vaunuihin roikkumaan. Kelpaa siellä sitten vaavin pötkötellä. [:)] 

Ch: Kiitos nettivinkistä! Nyt voi huoletta hakea tuon Brio Primo -kaukalon ja isofix-telakan, jota ollaan suunniteltu. [:)]

ärrin murrin ja niin päin pois...
Miksi mua ketuttaa koko ajan??? Itkettää ainakin kerran ellei kaks päivässä.. Ja koko ajan tuntuu et ois sellanen jättimäinen k..... ottassa!!!! EI OLE KIVAA!!!
Pikkuinen painaa nukkumaan mennessä loistaviin paikkoihin, joten ei tosiaan löydä hyvää asentoa sängyssä.
Nokka on taas tukossa ja kurkkuun koskee.. Ei saa nukuttua ku tuntuu ettei henki keirrä..
No kaipa tämä tästä... huoh

Takaisin