Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yamacraw: tarkoititko etuseinäistukka? Mun ymmärtääkseni eteisistukka tarkoittaa sitä, että istukka "kasvaa" kohdunsuun päällä eikä voi siis synnyttää alakautta. Mun siskon poika on syntynyt sektiolla eteisistukan vuoksi. Toivottavasti siis sun tapauksessa kyseessä on tuo etuseinäistukka eikä eteisistukka..

-huhtimammoista vieraileva Mussukka-

Terve. Meillä oli hemppa laskenu 134 -> 116, suosittelivat raudan aloittamisen ja niin tein.

Täällä on kans jotain flunssan tyylistä liikkeellä. Lämpö pyöriin 37:n tienoilla ja olo on niinku jyrän alle jääneellä [:o]
Rakenne ultraan ei oo enää ku kaks viikkoa [:)] Tänään tuntu "elohiiri" olevan massussa. Ainakin luulen että se oli masuasukin liikkumisia <3

Kävin päivystyksessä noiden supistelujen takia. Suorilta kirjoitti kolme viikkoa sairaslomaa. Huomenna pitäs mennä kokeisiin ja torstaina sitten neuvolan lääkärille jatkotutkimuksiin että mikä aiheuttaa. Tänää ollu todella menokas päivä vaavilla masussa...nyt tuntuu tosissaan liikkeet sellaisena hiirenä ja aivan kuin ilmavaivakuplina mutta selvästi ollu liikkeitä. Ei ollu hauskaa tohtorilla käävä ku oli supistus juuri päällä ja se rupes painelee masua...tuntu ilkeelle.Eikä vieläkää oo kunnolla hellittäny...no to näkee mitä on tiiossa sitten jatkoon. TOisaalta iha kiva olla nyt saikulla ja vähä levätä kunnolla...muutenkin ollu viime aikoina vähä haipakkaampaa menoa..huolestuttaa vaan ja ainoastaan tuo raha.

Huomenna mies aloittaa koulun. Jänskättää vähä sen puolesta :D

Täällä todettiin eilen ensimmäiset kunnon potkut/iskut/liikkeet [:D]! Himppu on jo pidemmän aikaa tykännyt pöngätä itteään vasemmalle puolelle masua, joka näkyy päälle päin vatsan "epämuodostumisena". Eilen se alotti saman pönkäämisen, ja mä yritin toista vähän hillitä, niin siitäkö se vasta innostu jo monotti suoraan kämmeneen. Siinä sainkn sitten muutamista iskuista nauttia ja sanoin miehellekin asiasta, joka tietysti luuli, että kuvittelin koko asian [:)]. Ja eihän se sitten enää tehnyt mitään, kun mies yritti sitä tunnustella...

On se muuten kiva kuulla, että muillakin tuota unta piisaa. Ite otin sunnuntaina kahet päikkärit (30 min ja 2 h) ja silti olin jo ihan valmis nukkumaan kymmenen aikaan... Näin viikolla tahtoo jäädä uni liian vähäiseksi, kun sitä menee nukkumaan vasta klo 22-23 välillä ja aamulla herätyskello alkaa jo huutamaan ennen puoli kuutta. Sitä ku malttais mennä aikasemmin nukkumaan, mutta ku ei... Eilenkin piti kattoa Täykkärit ja vasta sen jälkeen suihkuun ja nukkumaan.

Että tällasia täältä tällä kertaa...

ALKUPERÄINEN: JT10

Terve. Meillä oli hemppa laskenu 134 -> 116, suosittelivat raudan aloittamisen ja niin tein.

Täällä on kans jotain flunssan tyylistä liikkeellä. Lämpö pyöriin 37:n tienoilla ja olo on niinku jyrän alle jääneellä [:o]
Rakenne ultraan ei oo enää ku kaks viikkoa [:)] Tänään tuntu "elohiiri" olevan massussa. Ainakin luulen että se oli masuasukin liikkumisia <3

Rakenneultran tekevä lääkäri oli selkeäkielinen vaikka ulkomaalainen olikin. Jäi tosi hyvä fiilis siitä käynnistä! [:)]

mussukka: mun muistaakseni se sanoi että eteisistukka mutta nimenomaan ei ole kasvanut kohdunsuun eteen.

Mites teillä muilla mainittiinko ultrassa että tutkitaan voiko synnyttää alateitse? Mulla laittoi saneluun että pitää tutkia. en tiedä sitten johtuisko kapeasta lantiostani että tarkistavat mahtuuko sieltä ulos! Tai sit just tuon istukan paikan takia. Täytyypä taas seuraavassa neuvolassa kysellä tarkemmin. Kun ei sitä siitä ultrassa tule kysyttyä kun on niin fiiliksiissä muuten niistä pikkuisen kuvista.

Mä kävin tänään ultrassa. Lapuissa luki että tämä tutkimus ei ole lapsen sukupuolen selvittämistä varten joten en uskaltanut edes kysyä asiaa. Aika tyhmää kun jossain sitten katsotaan sukupuoli ja joissain paikoissa ei suostuta siihen.

Bimbe83, samaa mieltä.. Ei mulle kyllä huomautettu silloin rakenneultrassa kun kysyin, mutta oli semmonen tunne, että ei se kovin innokkaasti zoomaillutkaan sitä sukupuolta. Se ultrasi vielä pikaisesti uudestaan, kun oli unohtanut jotkut isot suonet tarkistaa! Siinä sanoi, että tuossa on virtsarakko.. mutta niin nopeasti meni, että ei kerinny nähä mitä muuta siinä seudulla oli.. ja oliskohan ne tytön sisäiset osat (munasarjat, kohtu) vielä näkyneetkään?
Nyt sunnuntaina ultrattiin taas, kun jouduin hakemaan päivystyksestä sairaslomatodistuksen kun työhommissa kumartuessa ja kyykistellessä ylämaha kramppasi niin ettei työnteosta tullut sitten mitään. Harmitti kyllä olla niin "VAIVANEN"... vaikka ymmärtää sen kuitenkin että kannattaa varovainen olla ja kuunnella oloaan ettei käy pahemmin. (Alkuraskaudesta naureskelin vielä työkaverien hössötykselle, kun kaikki kiipeily ja nostelu tuntui olevan kiellettyä ja mulla ei tuntunut missään...[;)] nyt oon huomannu, että kylläpä tuntuu, just venytykset ja kumartelut) Kaks päivää sain saikkua ja lääkäri sanoi, että menee nopeasti ohi.. no se oli kyllä jo oikeastaan ohi kun jonotin niin kauan sinne lääkärille... Mutta kyykistely olis voinut laukasta sen uusiksi ja sitä ei voi tuossa työssä välttää mitenkään. Niin mutta siinä sen lääkärin ultratessa en sitten kehdannu kysyä, näkyiskö sitä sukupuolta NYT, kun se vauva oli siellä eri asennossa kuin sillon, nyt se seisoi päällään... harmitti jälkeenpäin, mutta kun muutenkin "nolotti" se vähäinen vaiva jonka takia olin sinne päivystykseen mennyt (lähinnä hyöty oli se s-todistus) niin sitten vaan jäi kysymättä vaikka pyöri kielellä. Kaikki oli kuitenkin hyvin, istukka mullakin etuseinässä, ihan hyvällä paikalla kuulemma ja sydän sykki siellä missä pitikin. Toivottavasti ennen synnytystä nyt vielä ultrataan, vaikka eipä ne ole ennen vanhaankaan saanut tietää kumpi sieltä tulee ennen kuin synnytyksessä.. Mun isälle oli soitettu synnäriltä, että poika tuli, kun minä synnyin, hoitaja oli sekottanut toiseen vauvaan joka syntyi samana päivänä.. tuli muuten samalle luokalle yläasteella! Sitten kun isä tuli osastolle niin tyttöpä siellä oottelikin..

Väsymyskin on palannut takaisin, kesällä (nyt näyttää jo syksyltä..) olin hetken aikaa, ehkä pari viikkoa jopa pirteä [:D] Täytyy vaan yrittää psyykata itsensä kiinnostumaan taas töistäkin ja muusta elämästä, vaikka tekis mieli vaan vetää viltti silmille ja nukkua...
Mutta hyvä asia on se, että seksiä tekee sentään taas välillä mieli [;)] eikä synnytyskään vielä ainakaan pelota, kaikista kauhujutuista huolimatta. Ja riidat on taas sovittu.. [:)]

Sanotaampa näin! JOKAISELLA on OIKEUS saada tietää sukupuoli jos haluaa sen selvittää. ELI ROHKEASTI vaan kysymään siitä. Jos kieltäytyvät kertomasta tai selvittämästä voitte ottaa yhteyttä sairaalan asiamieheen.  Tai menette yksityiselle ultraan. Eli jos joku sanoo teille että heillä on se käytäntö niin sanotte että mullapa on tämä käytäntö että haluan saada selville ja piste. Eli teillä on oikeus VAATIA ja SAADA sukupuoli selville! Pitää olla JÄMÄKKÄNÄ niille puoskareille!PISTE!

Toi sairaala ei nyt muutenkaan saa mun pisteitä..
En mä halua maksaa yksityisellä 200e siitä että he kattovat vaan lapsen sukupuolen kun joissain sairaaloissa se katotaan ihan mukisematta. Oon miettiny sitä 4D ultraa, se maksaa paljon vähemmän täällä mitä yksityisen normaaliultraus. Mut saa nähdä. Jäi koko toi asia harmittamaan tänään.. [&:]

Terve  vaan!
Pitääpä päivitellä kuulumiset... Rakenneultrassa kaikki hyvin :D Pienokaista tutki oikein kaksi lääkäriä, ensin erikoistuva ja sitten jo erikoistunut ja sitten taas erikoistuva. Hyvin olemmat teki hommansa ja mukavahan siinä oli katsella näytöltä uutta perheenjäsentä tunnin verran. Ultralaitteet on sen verran monimutkaisia, ja pienokaiset liikkuvaa sorttia, että harjoiteltavaa siinä varmaan on. Aika jännä miten tarkasti siinä kaikki saatiin näkyviin. Sukupuolta ei haluttu tietää. Kävin hakemassa kaupungilta tarvikkeet vauvan makuualustaan/peittoon ja sitten ostin vauvakirjan ja isovanhempien kirjan, ja itselleni vaateita (mammahousut & aamutakin). Meinasin ostaa myös pientä vaatetta, mutta sitten hillitsin itseni. Pitäis varmaan ostaa 52/56 senttisiä bodyjä/potkuhousuja muutamat. Ja paljon muutakin.... Mutta onhan tässä aikaa vielä! Ja pitänee ensin katsoa se äitiyspakkaus läpi ;D Jokos joku on sen tilannut?! Me saadaan todistus neuvolasta vasta seuraavalla kerralla. Mitenhän se on jos sen pakkauksen tilaa heti, niin saakohan viime vuoden pakkauksen?! Kai tuo selviää kelasta kysymällä, tai niiden nettisivuilta...
Mahojen kasvua ja iloisia potkuja toivottaen
Lissu

Iltöja mammat [:)]
Kävin tänään penkomassa kaverin vauvavaate kasoja ja sainkin sieltä mukaani ihan kivan kasan kaikkea hyödylistä.
Itse myös miettinyt tuota äippäpakettia.. Mitenkäs mahtaa olla, saadaanko me vuoden 2010 vaiko tämän vuoden pakkaus??? Neuvola ens ke (9.9) ja siellä täytellään niitä papereita, joten kaipa se siellä selkenee, mut ois kiva tietää etukäteen [:D] utelias? minäkö?? nyt ei ymmärrä

2009 vuoden äippäpakettia jaetaan niin kauan kun sitä riittää. Esim, kaverini sai toukokuussa pojan -> sai edellisvuoden äippäpaketin.

Hei vaan kaikille!

seuraan aina keskustelua mutten itse jaksa kirjoitella. nyt päätin osallistua aktiivisemmin tällä kertaa. kävin RU viikolla 18rvolla. Kaikki oli niin kuin pitääkin olla. Pikkuinen oli vilkas liikkumaan ja pyllysteli. saatiin paljon hyviä kuvia, jopa sivuprofiilia. sukupuolesta sanoi olevan melko varma että tyttövauva tulisi.

Vointi on ollut hyvää ja ruoka on maistunut. Selkä(ala) on ollut tosi kipeä ja nivuskipujakin jonkun verran. Närästystä ylinkyllin vaikka lääkettä on käyttänyt siihen.

Olen kyllä tuntenut liikkeet rv13 lähtien. aika aikasin ensisynnyttäjänä. nyt potkut ovat aika kovia ja näkyy vatsan päältä selkeästi. Tulevan on nauttinut  pikkuisen iltajumppasta:)

Masu ei ole kasvanut viellä et se näkyisi. itse huomaan peilin edessä mutta ei muut. eilen mull alkoi koulu ja kukaan ei huomanut mitään ja ihmettelivät vaan ettei näy masua vaikka viikkoja on 20. hmmm.. kai sieltä kohta puolin tulee esille. mites teile muille?? näkyykö vatsa jo?

Mulla on aika vaikea olla selälleni enää. on epämukavaa ja hieman kipua aiheattaa.....Onko teille kokemusta asiasta??

tulipa pitkä kirjoitelma....kirjoittelen taas

hyvää loppuviikkoa

saido: juu,en oo minäkään aikoihin enää maannut selälläni,painaa jotenkin ilkeesti ja tulee sillontällön häjy olokin.kaikista paras nukkuma-asento on tullu siitä,kun laittaa kyljelleen ja tukee lonkalla masua toinen jalka vieressä koukussa.kun masu kasvaa isoksi ni voi korottaa asentoa tyynyllä polven alta.meillä vielä tuossa sängyssä semmonen muotoutuva petauspatja,niin on mukava nukkua siinä asennossa.melkein kuin masullaan makais.

ainii,nyt on muuten mulla jo rv24.

niistä kivunlievityksistä vielä:ei mulle oo mikään este ottaa kivunleivitystä,mutta jos suinkin vaan mahdollista niin ilman yhtään mitään.ei se nyt herranjestas voi niin kova kipu olla,etteikö sitä kestäis ja ohihan se menee ajan kanssa...

mua vähän alkanut harmittamaan ja itkuakin pukkaa sillontällön...on tuo isäntä peruspohjalainen (ei puhu,ei pussaa)ja tekis välillä mieli vähän täräyttää nyrkillä nenuun...ei se raasu ymmärrä mun mielialoja ja olotiloja vaikka kuinka koitan selvittää ja kertoa...mutta nooh,annan itelleni luvan karata hetkeksi vähän ennen kuin isäntä tulee töistä.ajattelin ottaa marjasangon mukaan ja painella mettään.tuun sieltä kun sanko on täys ja saanpahan omaa aikaa ja hiljasuutta.kivellä istuen vaikka pari kyyneltäkin voisi tirauttaa,sen verran tuntuu pahalta sisällä...ja enhän mä yksin oo,natunen kulkee mukana=)

Pipsku ja Natunen

Saido: mullakin oli kuin kauan ettei näkynyt mahaa yhtään mut voin sanoa omasta kokemuksesa että se maha kasvaa yhtäkkiä. Nyt ei voi oikeen kunnolla enään edes piilottaa.

Meillä alkaa aina iltasin pieni jumppa tuokio tuolla mahassa tai sit me venytellään. Se alkaa aina kun oon menossa nukkumaan.

Millai teillä on ollut ton närästyksen kanssa? Itselläni on joskus aikoja sitten todettu vatsahappojen ongelma ja sit kun rupee kunnolla närästämään niin ei auta oikeen mikään muu kun väkisin yrittämään oksentamaan. Nyt ainakin kun on raskaana niin se on melkein joka päivästä toi närästys.

Meillä on perjantaina ultra ja en oikeen tie et haluunko tietää sukupuolta mut kattoo ny.

Tässäpä kopioitu etusivulta ohje allekirjoituksen luomiseen:

Klikkaa tuota tickeriä niin pääset lilypie.comin sivuille.

Elikkäs
1. klikkaa sivun ylälaidassa "Expecting a baby"
2. klikkaa "Full-size tai mini-size-ticker" eli valitse iso tai pieni
3. pääset nyt valkkaamaan aikajanan eli valitse joku allaolevista tai klikkaa "All", jolloin saat enemmän vaihtoehtoja
4. klikkaa "step 2."
5. Valitse kute edellä
6. klikkaa "step 3."
7. laita la ja/ tai viimeisten kuukautisten alkamispäivä
8. klikkaa "Create ticker"
9. kopio/ maalaa PseudoHTML -koodi ja liitä se automaattiseen allekirjoitukseen ja TaDaa - toivottavasti toimii!
10. Eli oltava kaiken maailman ihme  merkit mukana, muuten ei toimi!

Takaisin