Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No eipä tuo tuleva synnytys täälläkään mitään ilonkiljahduksia saa aikaan. Toisena päivänä tuntuu siltä, että miten minä pystyn puskemaan itsestäni pienen ihmisen alun ulos. Toisena päivänä taas tuntuu siltä, että eihän siinä todellakaan ole mitään pelottavaa. Sehän sujuu kuin heinän teko [:)].

Niin ja sitten tuo äitiys... On siinä kans tällä neidillä opeteltavaa. Olenkin koittanut ajatella asiaa kantilta "Kyllä Siperia opettaa". Eniten kai siinä pelottaa se, että en ole enää pelkästään vastuussa omasta itsestäni ja tekemisistäni. Huoh... Suuri vastuu, mutta toivottavasti sitä suurempi palkinto.

Täällä on tullut kesän jälkeen todellinen arki vastaan. On vasta toinen 5 päiväinen työviikko kesäloman jälkeen tiedossa... [:'(] Viime viikolla olin to-pe pois töistä, kun lähdettiin mökille sorsamettälle. Tai siis mies meni saalistamaan sorsia ja minä vattuja ja mustikoita. Sitä edellisen viikon perjantaina oltiin työpaikan kesäpäivillä. Maanantaina tuntui siltä, että miten minä jaksan olla koko viikon töissä. Olen pistänyt paljon tätä jaksamista raskauden piikkiin, mutta kun mietin viime vuotta, niin sama homma se oli kesäloman jälkeen. Motivaatiot työtä kohtaa oli hukassa ja totaalisesti... Tiedän, että ei sais ruikuttaa, kun kerran on töitä, mutta minkä sitä ihminen luonnolleen voi... Onneksi työssä oloa helpottaa kuitenkin vihdoin ja viimein saadut mammafarkut. Nämä on niin ku paras keksintö ikinä! [:D] 

Mutta nyt pitäis varmaan keskittyä olennaiseen eli töiden tekemiseen...

Ei sitä synnytystä kannata stressata etukäteen! Se on luonnollinen jatkumo tälle tilalle missä me ollaan ja se menee omalla painollaan sitten aikanaan.. En kyllä itekkään oo nauttinu kokemuksesta aiemmin, mutta en mieti sitä nyt kuitenkaan (ainakaan vielä) sen kummemmin, se on juttu joka on pakko tehä. Ja se mihin synnytys johtaa on kaiken sen arvoinen! ?

Ei täälläkään olla synytyksestä stressattu.. Mulla vaan on nyt sellanen olo, että en malttais odottaa enää, vaan haluisin sen pikku pipanan sylkkiin sieltä :) mut jos nyt kuitenkin annetaan toisen olla vielä toiset 20 viikkoa..
Oon sellasta tässä pohtinut, että miten mä osaan pukea sen reppanan ja mitä kaikkee pitäs hankkia, siis vaatteita ja tarvikkeita.
Hassua ajatella, että ollaan jo yli puolen välin.. Niin se aika rientää.
Eilen löysin aivan ihanan Bamsse mekon, punaisen sellasen Lindexiltä.. Ja sehän oli sitten aivan pakko saada :)
Huomautus tuohon edelliseen kirjoitukseeni, että ihan yhtä extaasissa olisin pojastakin <3 rakastettu ja kaivattu tämä pikkuinen on vaikka suhteeseen aika ajoissa tuleekin.
Mies yllätti mut ja antoi lahjakortin kylpylään. Pääsen hoitoihin ja hierontaan, ihanaa!!! Sunnuntaina mainitsin hälle et joku hemmottelu juttu olis tosi ihana, ja eilen postista tipahti kuori :)
Nyt vaivaa pieni flunssan poikanen, kurkku kuin kaktuksia täynnä ja nokka vuotaa. Voimat (siis nekin vähäiset) on tyystin kadonneet.... Ja mä ku toivoin pääseväni jälleen salille tällä viikolla.. sen voi nyt sitten unohtaa..

Tänään on päivä ettei jaksa iloita mistään eikä mitään ku koskee tonne niskaan ja yläselkään taas joten päähänkin koskee. Jotenkin alakuloinen olo ollu nyt pari päivää vaikka yrittänyt näyttää toista naamastani.mutta päänsisällä jotenkin vaa nii alakulosta en tiiä miksi. ehkä siksi että huolettaa raha ja työasiat ja toisaalta en tiiä enää mitä tekis ku kaikki alkaa ahistaa...tahtoo vaa että selviäis asiat nii vois nauttia olostaan mutta jotenkin vaan tuntuu että huoh. Joo...kaipa mä oon vaan yli stressaantunut. ja ne HORMOONIT :P

Tänään neuvolassa ja kaikki hyvin. Hb, verenpaine ok, kohtu kasvanut ihan käyrien mukaan ja paino noussut 5kg. Sydänäänet kuului hyvin ja 138 oli pulssi. Voi olla että mula on virtsatulehdus kun liuskat näytti punaista mut se varmistetaan vielä labrakokeilla. Sain kauhean nivaskan papruja, mm. äitiysloma hakemukset. Ens kerralla on sitten se neuvolalääkäri paikalla.

Mä olen päättänyt että miten se synnytys sitten meneekin niin se menee just niinkuinh sen pitikin mennä. Kaikki kärsitään ja kestetään mitä "annetaan". Olen yrittänyt tehdä mielikuva harjoittelua kivuista ja muusta toiminnasta. Katsotaan miten se sitten todellisuudessa mahtaa mennä. Mut ainakaan just nyt tällä hetkellä se menee mielikuva harjoittelussa melko nopeasti ja melko suurilla kivuilla! Mutta ilman stressiä...

kaylies: sama vaiva!! Pari päivää ollu niin ettei mikään kiinnosta. Vaikka tänään käytiin siinä toisessa ultrassakin niin harmittaa että a) ei nähty sukupuolta kun vaavi oli niin häveliäs että makasi linkussa melkein varpaat suussa. Sieltä vähän vilkutteli vaan. Mun mielestä kuva oli epäselvempi kuin ekalla kerralla. Muuten oli kyllä kaikki ok ja sydänäänetkin kuului, 147 kertaa minuutissa löi pikkuisen sydän.. niin ja b) ollaan vietetty mökötys/mykkäkoulua muutamia päiviä, miestä ärsyttää kaikki ja mua vaan  masentaa kaikki niin jess... Onneksi kuitenkin ei perunut sitä ultraan lähtöä ja sen ilme oli kyllä niin ihana kun kuuli ne sydänäänet.. Nyt ei sitten tiedetä että kumpaa odotetaan. Mies meinasi että tyttö sieltä varmaan sitten tulee, kun jos se olis ollut poika niin olis sieltä edes Jotain vilahtanut [:D]

Oon ite ollu tähän asti enempi vähempi lomalla koko raskausajan, mut ens viikolla alkaa työt. Onneksi vain 4h/pv. Yritän psyykata itseäni siihen, että ehkä kaikkea ei tässä tilassa tarvitse jaksaa. Hoitaa vaan ne tärkeimmät jutut, ja muuten lepäilee ja pitää huolen itsestään ja pikkuisesta... Toistaiseksi olen innoissani alkavasta uudesta työstä, mutta saas nähdä muuttuuko pian ääni kellossa mullakin.

Tämä on varmaan oudoin kysymys ikinä; mutta onko kellään ollut raskausaikana korvat tukossa??! Mulla se rupes vaivaamaan kesäkuussa mökkielämää viettäessä, edelleen sitä tapahtuu useiden tuntien ajan päivässä. Nenä kans tukossa välillä. En edes kehdannut ottaa asiaa puheeksi neuvolassa kun tuntuu ettei se varmaan ole mikään raskausvaiva vaan jokin ihan muu. Täytynee keskustella työterveyslääkärin kans asiasta jos vielä töissäkin vaivaa. Muusikolla nimittäin ikävää jos ei kuule kaikkea kunnolla. [8|]

Sellaista tällä mietiskelen! Tänään täyttyi mulla puoliväli - onnittelut kaikille muille välietapin saavuttaneille! [:)]

Eilen oli neuvola ja kaikki kunnossa. Hemoglobiinia ei edes mitannut mikä oli mielestäni hieman kummallista kun viimeksi oli kuitenkin hb 123 edellisestä mittauksesta oli tullu 10 alaspäin. Verenpaine edelleen hyvä 108/59, saa syödä salmiakkia[:D] Paino putoaa edelleen 6 kiloa tullu alaspäin lähtöpainosta, saas nähdä milloin alkaa nousemaan, puoliväli jo kuitenkin menossa[:-]
Synnytystä en edes vielä ole pahemmin miettinyt, aina ne sieltä on ulos tullut ei ole kukaan sisään jäänyt[:D] Odotan jo äitiyslomaa, kun yrittäjä olen niin teen 6 päiväistä viikkoa sentään edes yksi vapaa aina viikossa[:)]

Moikka,
Pitkästä aikaa. Tänään on rakenne uä. Jänskättää... Ajattelin ensin etten halua tietää mutta olisi se kivas tietää niin osaisi varautua, mitä sieltä tulee. Ei viitsi vihreää nuttua tehdä jos tyttö tulee... sitä kovin toivon...appiehdokkaat kaiketi poikaa...
Tänään se ehkä selviää. Ja toivottavasti pikkuisella on kaikki loistavasti. Olen vain niin pessimisti ehkä elämän muista kolhuista johtua etten osaa iloita ennen kuin kaikki on varmasti kunnossa.

Pitääkin muistaa pyytää liuta kuvia, kun ei isukki pääse mukaan. Onko teille muuten annettu paljon kuvia rakenne uä:stä?

Töissä on rasittavaa ja hartiat aivan kivikovat. Olin jo hierojallakin, mutta ei se paljoa auttanut. Pitää mennä uudelleen, jospa sitten vertyisi...päätäkin särkee kun niska junttarassa...
On niin helvetin moista kiirettä, ettei tiiä mitä pitäisi ensin tehdä. Onko muita stressannut työ ja onko se jotenkin teihin vaikuttanut?
Eilen olin niin väsynyt, että menin jo kahdeksalta nukkuman ja nukuin kevyesti kuuteen. Ei sitä enää taida muuta ehtiä tekemään kuin nukkumaan.

No kerron sitten kuulumisia kun ultrassa on käyty [:)]

ALKUPERÄINEN: Jade85

Synnytystä en edes vielä ole pahemmin miettinyt, aina ne sieltä on ulos tullut ei ole kukaan sisään jäänyt[:D]

En mä sitä ole pelännytkään, että vauva ei minusta ulos tulisi. Mutta millasella rytinällä, niin se on sitten ihan toinen juttu... [:)] 
Joo, mutta siihen synnytykseen on vielä NIIN pitkä aika, että turha sitä on nyt murehtia. Ja ajan kanssa mielikin muuttuu asian suhteen... (toivottavasti).

Niin ja älkää hyvät kanssaodottajat vaipuko masennukseen! Muistakaa, että äidin henkinen hyvinvointi vaikuttaa myös sikiöön. Tunteensa saa ja pitää näyttää ja eihän sitä aina voi suu messingillä kulkea. Mutta monesti ne negatiivisia tunteita herättävät asiat eivät ole lähelleskään nii pahoja, kun niitä hieman tarkemmin pohtii. Tällä raskaudella kun on vaan niin "ihana" taipumus suurennella asioita ja niihin liittyviä tunnetiloja. Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu... tavalla taikka toisella [:)]

Rakenneultra takana, kaikki oli hyvin meidän.. pojalla! ?

Siellä se pikkunen kökötteli haaraistunnassa käsi leuan alla mietsikellen ja välillä heilutellen. [:D] Koko vastas viikkoja ja kaikki oli niin kuin pitikin.

Mulla alkaa paino olla jo -5kg lähtöpainosta, saa nähä millon tuo painon putoaminen loppuu ja lähdetään toiseen suuntaan. Vointi itellä hyvä, mut välillä ku nouset vähänkään liian nopeasti tai "kiertäen" ni repii tosi kipeästi tonne alavatsalle lantioluiden vierustoille. No, ne kivut on vain kestettävä.

Onpa ihana mies niisuneidillä. [:)]

Täällä myös jalat aivan tajuttoman kipeet aina loppupäivästä. Vähän auttaa kun menee pitkäks ja nostaa jalat ylös, mutta ei koko ajan voi siinä asennossa olla ku pitäis jotain tehäkin. Mulla on kyllä ihan selkeesti turvoksissa jalat ja kädetkin. Vihkisormuskin piti siirtää pikkusormeen... Mies lupasi tehdä tänään illalla jalkahierontaa <3 Toivottavasti se muistaa sen vielä illallakin... Onko kellään mitään niksiä miten vois jalkoja helpottaa? Istahdin eilen pöntön kannelle ja nostin vuorotellen jalat lavuaariin ja valutin kylmää vettä päälle, se auttoi vähän, mutta asento ei ollut maailman mukavin... Kuitenkin jalkojen pitäminen koholla tuntuu paremmalta. Mullaki on toinen korva tukossa, mutta se johtuu luultavimmin vain nuhasta, menee toivottavasti äkkiä ohi.

ihana mies todella sulla niisuneiti [:)]! Olis mahtavaa päästä just nyt johonki hemmotteluun ku olo on ihan jyrän alle jäänyt...

lauranen: mulla on välillä tukossa mut johtunu ihan siitä että vaikkua kertyy nyt raskauden takia iha hulluna että saa joka päivä olla korvat puhistamassa. Ja nokka on tukossa koska mulla o allergiaa ja siihe o yksinkertaisesti auttanu allergia lääke. Yleensä mulla on huhti touko ja puolikas kesäkuuta ollu nokka tukossa mutta sitten helpottanu nii nyt on koko ajan..eli paheni tavallaan raskauden myötä taas allergia tai oikeastaan tulin vaan herkemmäksi.

huoh,,tylsäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää...ihanaa olla vapaalla mutta en keksi tekemistä tai jaksa ruveta viel tekee mitään. Kämppä pitäs siivota mutta minä en siihen imuriin koske ku alkaa kuitenkin tuo supistelu. Verhot pitäs ommella ku ovat liia pitkät.. jaksa viel ruveta väsäämään ja niissä nyt ei kauaa ees mene. tökkii ku ukko tekee pitkää työpäivää. Oke pitää olla nyt hyvillää ku kesä oli sillä niin ettei ollu juur mitää töitä. Mutta ku o tylsää eikä jaksa lähtee tonne kylille humppastammaan ku ei oo rahaa. Eikä jaksa kyl kenenkää  luokse mennä ku näkyy kavereille olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa käydä meillä kylässä. harmi ku ukko otti meijä kiisseli aaton nii kehtoo eikä voi lähtee minnekkään kauemmas ku omassa ei oo löpöö ku siks että pääsee kauppaan ja takas...hmm..ahistavaa tää ku o vaa kerra kuus palkkapäivä..tottunu että tulee palkka puoles kuus ja lisät loppu kuus mut nyt ku ne tulee kaikki kerralla.huoh sanon minä. nii ja suurin osa kavereista o töissä tai koulussa tähä aikaa päivästä ku mie joutasin lähtee liikenteesee murrr...

ompas tämä nyt taas niin vaikeaa...hahahahahahahaaa... alkaa jo naurattaa ihteeni oma pääni ;O

Moi ja kivaa syyspäivää! Ihanaa kun on satanut, ja hieman jyrissytkin, toivottavasti tulee vielä kunnon sateet tänne, kun on ollut niiiin kamalan kuivaa!

Mullakin on ollut korvat "lukossa" aika usein, ne menee ihan yhtäkkiä. Eilenkin kaupassa kun seisoin pitkälti, niin yhtäkkiä korvat menivät lukkoon. Ajattelin että se johtuu tästä nuhasta, ja niistelin sitten nokkani tyhjäksi, niin johan korvatkin aukes! Vaikkua on kyllä ollu ihmeen paljon, melkein joka päivä tulee putsattua, mutta silti heti seuraavana päivänä on taas saman verran vaikkua kuin eilen! Tätä ei ole edes ollut aikaisemmin, yleensä on tarvinnut putsata korvat kerran, pari, viikossa.

Tänään oli myös neuvola, kuunneltiin taas sydänääniä, sitten sieltä kuului välillä jotain ihme kuplintaa! Täti sanoi, että se juo sielä [:D] Sitten se monotti välillä sitä doppleriakin, pienesti minäkin tunsin sen! Mutta ainakin kuului selvästi kun mono meni dopplerille! [:D]

Mutta meenpäs varailee aikaa fysioon, nähdään taas mammat ja kirjotellaan! Tuli vähän hoppu muutenkin, niin saa nähdä ehtiikö edes soittelemaan tonne! Kommentoin lisää kirjoituksia paremmalla ajalla, moi! [:)]

Hahahahhahaha

Mummo varmaan kääntys haudassaan ympäri jos näkis mun verhon ompelu yrityksen.. en oo yli puoleen vuoteen ommellu mitään niin tuntuu että piti konekkii opetella uudelleen ja kangas on kiusallinen eikä suostu yhteistyöhön ja ompelin päin honkia jajjajajajjaajja hehehehehehheheeh

pienestä se ilokii joskus irtoo vaikka vitulleen män.. :D

[:)] Ihanahan tuo mies taitaa olla, välillä sellanen mörökölli kun nuo suomalaiset miehet ovat... Ja kommunikaatio taito on hukassa, pahemman kerran. Mutta sit se jaksaa yllättää tuollasilla jutuilla <3
Onnea Mama 78 pojasta!!
kaylies... Mä en ees taida kehata kokeilemaan miten mun ompelut menis... :D
Kässäopen pahin painajainen = mä

hahaa! naureskelin kayliesin verhojen ompelulle! kuulostaa niiiiiiin tutulta! [:D] onneks ei tarvi nyt ommella, kun on kaikissa huoneissa suht uudet verhot.

täällä käytiin tiistaina neuvolassa ja kaik on kunnossa! jei! sydänäänet kuulu (ei kyl kunnon koppoti-koppotia, kun meinas kaveri mennä karkuun), mut syke oli 145. mun hb oli noussu varmaan raudan ansiosta, nyt oli 123 (viimeks jotain 113). verenpaineet oli taas normihyvät. olot on hyvät, pieniä pikku vikoja lukuunottamatta. mutta elämä hymyilee. tosin mullakin oli tossa muutamana päivänä tosi tylsä ja surullinen/masentunut olo. mut se meni onneks ohi. raha-asiat täälläkin vaivaa, mut tulin siihen tulokseen, et turha siitäkää on ressata, kun en sille mitään voi. paitsi vähentämällä menoja ja katsomalla ruokakaupassa et mitä ostaa.
synnytystä oon kans miettiny ja en sit oo sitäkään panikoinu... vielä. tosin kuullu muutaman kauhutarinan, mut ajattelin et se menee miten menee, eikä se muksu tuonne sisäänkään jää. [:)] kaikin puolin oon siis yrittäny ainakin olla kovin positiivinen ja rauhallinen.
hierontaa, hemmottelua ja hyväilyä kaivattais täälläkin. ite oon saanu omat jalkakylvyt ja hieronnat kyl tähän asti tehä. pitäis varmaan vihjata vähän suoremmin...

onkos teillä muilla huomattu navassa mitään muutoksia? musta tuntuu et mun napa on pullahtamassa kohta ulos. ja se tuntuu aika hassulta. ei siinä siis mitään sinänsä ihmeellistä kai oo, mut musta se on jotenkin hassua. taidanpa lähteä kohtapuoliin käveleen, ei siellä vielä ainakaan sada.
hyviä oloja!

pupunen+möksy

Täällä myöskin alakuloa, väsymystä ja suoranaista vitutusta ilmassa [:@]  Tekis mieli vaan kitistä kaikesta vaan ei jaksa [:D]

Huomenna lähtis käyntiin viimenen työvuoro ja odotan innolla työttömyyttäni [:)] Oikeesti! Viimeksi olen kunnolla "lomaillut" varmaan kymmenen vuotta sitte! Nyt otan siitä kaiken irti! [:)] Saa rauhassa hommata vauvalle asioita ja tehdä sille tilaa <3 Ikean reissu olis edessä kunhan lopputili ja lomarahat saapuvat!! JEE!

Heips vaan kaikille taas pitkästä aikaa :)

Täällä on odotus sujunut mukavasta. Maanantaina palasin taas takasin koulunpenkille, tuntu ihan ku ei missään lomalla ois ikinä ollukkaa :/ Noh onneks alkaa eka harjottelu jo ens viikon jälkee :) ja se harjottelu on viel kaiken lisäks äitiys- ja lastenneuvolassa :)
Tänään käytiin miehen kanssa neuvolassa kuuntelemassa pikkusen sydänääniä ja siellä sillä tuntu olevan bileet käynnissä [:D] Nyt sitten ootellaan vaan sitä rakenneultraa joka on 8.9. :) Mielikin on jo taas vähä tasaantunu enkä kimpaannu enää niin herkästi, on vähä tasapainosempi olo :)

Mietin tässä vaan että miltä tuntuu kun supistelee?

Takaisin