TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meikä lähtee nyt hyvinkäälle tutkimuksiin ku ei oo sälli liikkunu.. Katellaan sen jälkeen ku sieltä tuun, JOS TUUN. [:@]

Täälläkin ollaan vielä ihan yhtenä kappaleena. Liittyisin siis siihen juhannuskerhoon.. Alkaa jo suorastaan vituttaa, kun mitään ei tapahdu. Ei sitten mitään...
Noh, ehdinpä neuloa pienelle villapuvun ja myssyn valmiiks, kait sitten pyöräytän sukat ja tumput seuraavaks.. [:)]
Jos tänään siivoais, saiskohan sillä jotakin vauhditusta..
Kamalia kipuja on häpyluussa ja muutenkin tuolla jalkovälin alueella. Ja maha kutiaa älyttömästi. Nukkuminen on oikeestaan vaan horrosta, kun koko ajan saa juosta kusella, ja asennon vaihtaminen on sellanen ponnistus, että huh.
Tarttis varmaan lähtee vaan kävelylle, vaikka se tuskaa tuottaakin.

Onnittelut kaikille uusille vauvautuneille.

Torstaina 14.1.2010 klo 8.23 syntyi POIKA 3800g ja 52cm. Sai mies komian synttärilahjan[:D]. Kaikki sujui hyvin, synnytyksen kesto kaikenkaikkiaan n. 6tuntia, kertoilen sit myöhemmin lisää. Nyt sit alkais tääl kotona arjen opettelu[:D]

Polilta terkkuja!

Sydänäänet ok, liikehdintä vaan hirveen heikkoa, pitää siis liikkeitä laskea nyt oikeen urakalla. Ultran mukaan on kaikki ok PAITSI vatsan ympärys. Lääkäri ultraili 15 minuuttia ihan hiljaa ja vain tuijotti näyttöä. Kuulemma on oudon jättimäinen tuo vatsa, kun kaikki muut mitat (pää ja reisiluu jne) on viikkojen mukaisia. Tämä jättimäinen vatsa siis antoi painoarvioksi 4200g [:-][:-][:-] Katsoi vielä kohdunsuun joka on kiinni ja parin sentin pitunen. Mun lantio on kuulemma normaalin äärirajoilla eli tiistaina uudestaan polille! Kuvataan lantio ja toinen lääkäri kattelee sitä vatsanympärystä jos siihen sais jotain tolkkua. Ei osannu lääkäri sanoa syytä miksi, kun ei voi oikeen raskausdiabetestä epäillä eikä oikeen muutakaan. Kyselin tästä ihottumasta (joka on nyt levinnyt siis aivan koko mahaan) ja sano vaan että kortisonia. On kuulemma harvinainen tollanen odotusajan ihottuma. Kivaa että toi lantio kuvataan, saan sitten siitäkin mielenrauhan että mahtuuko vai eikö. En kyllä usko että mahtuu jos nuo painoarviot paikkansa pitää

TÄMÄ MAMMA ja pikku Tirpana ovat nyt vihdoinkin kotona!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JEEEEE

Ja täällä o iha hitosti lukemista....

Kuha joovan nii kirjotan stoorin.

Hmm hyvin taas suostuu tää paikka toimimaan..kerrankin kuvan lisäys onnistu niin ton allekirjotuksen lisäys ei onnistunut.

Kovin on hiljasta täällä.. menee mulla varmaan kohta yksin puheluksi ku kaikki muut on jo vaavi kainalossa [:D] 

Mitään merkkejä ei ole enää ilmassa että olis synnytys lähelläkään. Kaikkiin kolotuksiin ja supistuksiin olen jo niin tottunut etten varmaan ees tajua enää lähteä synnärille ajoissa.. [:D] 

Mieski jo sano että menis vaan laskettuun aikaan asti (25.1) ku uus puuauto tuli perjantaina ni se on ihan hössissään siitä. Lähössä yöksi sillä neitsyt matkalle [:D] sais kuulemma viikon ajella vielä ennen ku pitää jäädä isyysvapaille [:)] Ne on nuo autot semmosia silmäteriä. Oli se kyllä hiano. [;)] 

Mutta jospas se tästä. Ei ole enää ees nii kiire synnyttämään ku on viimiset hetket olla tyttöjen kans ennen ku vauva syntyy. Pitää touhuta kovasti niiden kanssa vielä.

Oi ja voi!
Te toiset jo aloittelette uutta arkea [:)] Onnea vaan kaikille!
Missäs kaikki juhannuskerholaiset on?!?!? Onko kaikki muut sairaalassa, paitsi meikäläinen [&:]
Täällä tänään laskettu neuvolan laskujen mukaan... mutta mitään ei tunnu tapahtuvan! [:o] No, paineet on vähän tuplalääkityksellä laskeneet, mutta supistuksia ei vaan kuulu ei näy... Pitänee olla kärsivällinen ja malttaa odottaa... [8|] Jos sais taas muutaman käsityön tänään valmiiks ja vähän siivoilis odotellessa... [;)]
Lissu

lissu82: Et ole ainut, joka on kotona. Ja kai mulle vielä on paikka siinä juhannuskerhossa?

Täällä siis vietetään sunnuntaita tällä hetkellä ihan yksin, kun isäntä ja koira on mettällä. Oon tuusannu koko aamupäivän tuossa keittiössä ja tehnyt elämäni ensimmäistä kertaa lappapuuroa (= vispipuuroa) [:)]. Tänään aattelin ottaa astetta rauhallisemmin kuin eilen, vaikka ei ne eiliset leipomiset ja siivoilut mitenkään vaikuttanut. Nukutti vaan tosi hyvin...

Kyllä täällä juhannuskerholaisia löytyy vielä, mihinkäs me täältä... ei ainakaan synnyttämään!! [;)]

Ensinnä onneaonnea ja onnea kaikki jakautuneet tammikuiset!![:)] Elegiakin oot päässyt jo kotiin, ihanaa!! Niinhän se on, että nyt alkavat sitten uudenlaiset huolet ja murheet kun vauva on masun ulkopuolella. Onneksi on neuvola, jonne kannattaa soitella jos on epävarma.
Irium, hyvä kun vauvalla oli kaikki hyvin, vaikka pulleromaha löytyikin..  Hyvä kun nyt tutkivat kunnolla teidät molemmat.

Eilen taas S:t sai kyytiä, mutta eipä tuoneet vauvelia.. Supistelee silloin tällöin, menkkakipuja silloin tällöin, vihlontaa myös ja jotain limanretaileita tulee ulos... Mutta kun tää sama meininki on jo jatkunut niin pitkään, että en jaksa enää intoilla niistä.. Mies sanookin, että mä oon niin tottunu noihin kipuihin ja supistuksiin, etten varmaan tajua kun on tositoimet käynnissä [:D]

Huomenna pitäis soitella äitiyspolille yliaikaiskontrolliin aikaa. Enpä uskonut sitäkään koskaan tekeväni... Lisäjännityksenä tässä kaikessa on, että mun vanhemmat on lähdössä keskiviikkona matkalle kolmeksi viikoksi, eli eivät sitten näe vauvaa pitkään aikaan jos ei tää ennen sitä tule. Siitäkin oon saanut kauhean stressin itselleni kehiteltyä, vaikka enhän mä sille mitään voi tehdä.. Ja mies on järkännyt itselleen tähän 3 viikkoa vapaata ja siis ollut jo kotona viime viikon.. turhaan [:@]

Elegia, oli kyllä kiva nähdä siellä sairaalassa, vaikkakin pikaiseksi jäi. Me päästiin tosiaan kotiin siitäkin huolimatta että mun verenpaineet oli lähtiessäkin mitä oli (160/110), ronguin niiltä hoitajilta että pääsisin kotiin. Ja täällä ne onkin nyt laskeneet ihan normaali-ihmisten tasolle... (ilman lääkitystä!) Eli oli näköjään kyse vain raskaudenaikaisesta verenpaineen noususta. Olis kiva nähdä joskus uudestaankin virkeämmissä merkeissä, esim. vaunulenkkiseura kelpaa kunhan ollaan molemmat toivuttu? Olis mukava päästä näistä ylimääräisistä raskauskiloista... [:)]

Meillä annetaan lisämaitoa 2-3kertaa vuorokaudessa, ja sitä menee n. 100ml kerrallaan. Isi syöttää poikaa aina kun se on eka imeny minut kuiviin ja on siltikin selvästi tyytymätön. Isin ja maitopullon kanssa vaipuu sitten onnellisena uneen. [:)] Oon yrittäny pumppailla maitoa, mutta toistaiseksi paras saldo on 50ml!

Poika päiväunilla ja vanhemmat lepäilee olkkarissa, mukavaa muuten että pystyy taas halaamaan puolisoa niin että seisoo ihan suorana... [;)] Kuka sanoi että sitä vatsaa tulisi ikävä? Ei mulla ainakaan...!!

juuh, täällä yks juhannuskerholainen! hiljasta täällä tuntuis olevan.

ei mitään merkkejä, ei. paitsi et kun katsoo jotain vauva ohjelmia tai lukee vauvajuttuja, niin maitoa rupee tuleen. ja suppareitakin tulee, mut ei edelleenkään satu. paitsi harvoin yöllä. tasan viiko laskettuun. tiistaina neuvola. päässä ei liiku mitään. paitsi et tulis jo. taidanpa mennä hakeen syötävää...

Ylihuomenna olis sit LA! Huomenna taas tosiaan sinne hyvinkäälle käymään. Olis ehkä maailman parasta jos ne siellä päättäisivät vaikka käynnistää, ettei se vaan kasvais liian isoks ja sit joutuisin pakosta leikkaukseen. Lisäks tää ihottuma mikä mulla oli vaan raskausarvissa, on levinny koko mahaan ja alkaa levitä selkään. Mä tuun hulluks. Eilen illalla alotin kortisonin käytön mut oikeesti, mua sattuu jo tää raapiminen. En tiiä sit leviääkö se sama ihottuma vai yrittääkö mun kroppa jotain kivunsiirtoa [:D][:D] kun on ihan pientä näppylää jaloissa ja käsissä (siis etten vaan mahaa raapis).

Lähti ukko kuudeks töihin ja empä enää saanu unta. Puuh. KUTITTAA. Ja tää ei muuten lähe pois ennenku muksu on kapalossa vieressä. Sanoin lääkärille hyvinkäälle et muuten ollu kyl tosi hieno raskausaika mut tää ihottuma pilas aikalailla koko mun upean "raskausidyllin". Eipä voi mitään. Harjotussuppareita tulee aika huolella kokoajan mut kuulemma kohdunsuun kanssa ei oo mitään muutosta. [:'(]

Minä kanssa muuten liityn siihen juhannuskerhoon o/

Hei muuten!

Eilen illalla kun en oikeen unta saanu ja sitte mietiskelin että jospa tänään lähettäis. Onko teille tullut tässä odotellessa ja muutenkin lähiaikoina sellasta oloa että "mitä mä teen?" , "en mä pärjää", "en oo valmis synnytykseen - eiku oonpas, tule ulos" -juttuja. Musta tuntuu jotenkin pahalta edes ajatella näin vikoina päivinä et en mä haluukaan lasta ja sit yhtäkkiä oon taas niin täynnä rakkautta ja haluun 15 lasta nyt heti. Enkai ole vaan ainoa näitten ajatusten kanssa? [:-]

Hellurei!

Tänään hilpasin heti aamulla pyörällä neuvolaan ihan peruskäynnille. Kaikki oli omalta osalta pitkästä aikaa just niin ku pitääkin. Pissassakaan ei ollut protskuja eikä sokeria. Vahingosta viisastuneena kun vaihdoin aamupuuron palan painikkeeksi tuoremehun sijasta maidon [:)]. Painoa oli peräti kertyny viime viikosta 300 grammaa, kun edellisellä kerralla sitä ei ollut tullut ollenkaan. Verenpaineetkin oli 123/78, jota en ois kyllä koskaan uskonut. Ne kun meinas tuossa yhessä välissä karata käsistä... Sf-mitta oli 34,5 ja muksun sykkeet vaihteli 105-122 välillä elikkä aika matalalla sykkeellä mentiin. Mutta eipä siitä kannata ruveta murehtimaan, kun liikkeitä tuntuu ihan reilusti.

Täällä siis jatketaan samaan vanhaan malliin. Mutta mikäs tässä on ollessa, kun olo on näinkin hyvä [:)]! Ainoastaan nyt meinaa vasen pohje olla hiukkasen jumissa ja välillä tuppaa vähän kramppaamaankin... Sehän on vaan merkki siitä, että pitäis varmaan venytellä noita jalkoja. Ja siitähän varsinaisen jumppahetken saa kun vääntelee itteensä joka suuntaan [:D].

Terve! Täällä vielä ollaan yhtenä kappaleena. Olen ollut hieman taka-alalla, kun on ollut kauheaa flunssaa ja muuta oiretta. Korvatulehdustakin epäilivät, kun on korva nyt kuukauden ollut niin kamalan kipeä, mutta se vain "vähän punottaa". Eivät viitsineet edes katsoa, voisiko se olla poskiontelon tulehdusta.

Pitää vaatia sitä ens käynnillä uusiks! Mä tuun vielä myöhemmin kertoilee kuulumisia. Täällä on verenpaineet noussu kanssa yhtäkkiä taivaisiin.... (60->88).

[8|]

Elegia, sulla on ihan täys oikeus tänne kirota jos vituttaa. Mua pelottaa kans toi, et kaikki on tunkeutumassa heti sillon ku kotiudun. Kyllä se lapsi on teillä vielä kuukaudenkin päästä [:D][:D] Itteeni huolestuttaa oma äiti, joka siis uhkailee tälläviikolla tulla eteläsuomeen ja jäädä tänne, koska haluaa olla tyyliin ensimmäinen joka sitä vauvaa pitää sylissä. Paskat sanon minä. Se on ihan täysjuoppo, jonka aivot on ihan pehmentyny. Idiootti leikkas tukkansakkin kaljuks viime keväänä "kun oli niin hauska veto kavereitten kanssa". Tottakai se vannoo olevansa selvinpäin.. [:'(]
..
Murr sanon minä. Ihan viimeinen asia olis että joku on nurkissa pörräämässä kun on ite vasta tutustumassa lapseen. Ihan suoraan voin sanoa että vituttaa tuollainen, ettei ihmiset ymmärrä. [:@][:@]

Elegia ihana !

Onnea vaan paljon niille jotka ovat tuollaisen nyytin saaneet syliin, me juhannusmammat siirrytään varmaan tonne kesä-heinämammoihin.. [:D][:D]

Tulipa otettua tirsat tuossa parin tunnin hereillä olon jälkeen. Aattelin lähtä käymään päiväkävelyllä niin vois ottaa sitte uuestaan päikkärit![:D]
Täällä(kään) ei ole mitään merkkejä, että ois lähtöä tulossa. Tai välillä on ja välillä ei, vihloo alakertaan iltaisin ja vähä selkäsärkyä, niin no kakosella on saanu rampata aika usiasti. Mutta siinäpä ne. [&:]

Elegia: Joo eipä ois kiva, jos on kaikki tunkemassa heti kylään - hirvee ressi vaan siitäki. Ja seki, että kaikki tulee kerralla! Meillä ainaki on niin pieni kämppä, että saavat tulla kyllä eri päivinä ihan suosiolla.

Irium: Mulla kans melkosesti ajatukset risteilee, miettii että sitä kuolee sinne synnärille, ehkä siellä nyt kuitenkin on ammattilaiset sua auttamassa! Ja entä jos se ei ookkaan terve - mitä me sitte tehään!!!! Kyllähän sitä omaan lastaan rakastaa jokatapauksessa, vaikkei oiskaan terve. Mutta nämäki ajatukset kuuluu varmaan "taudinkuvaan". [;)]

Ja meillä on nyt toi kylppäriremppa lauteita vaille valmis (huoh!! vihdoinkin), on ollu melkonen riidanaiheuttaja meidän perheessä. Eilen otettiin taas siihen malliin yhteen, ja taas minä märsysin. En ookkaan palijo muuta tehny viime päivinä. [:(] Mutta jospa se tästä, mieski ihan väsyneenä koittanu töitten jälkeen tehä remppaa ja aamulla taas seiskaksi töihin. Ja minä sitte oon vailla hellittelyä, ja kun ukko ei sitä tajua niin mulla palaa lakki!! On se hommaa joo...................... [&:]

Torstaina ois neuvola, tuskin tarvii aikaa perua.... [8|]

Supparituulia!

Takaisin