TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

haloo??? onks täällä enää ketään?
me käytiin aamulla jo ulko-ovella asti. soitin synnärillekin jo, että nyt sattuu ja suppareita tulee 5-7 minuutin välein, kestää reilun minuutin ja sattuu. oksettaa ja juilii. sieltä sanottiin, et tervetuloa vaan kun siltä tuntuu. takit päälle ja kamat kasaan ja.... ei mitään. loppu ku taikaiskusta. huono olo oli edelleen, mutta supistukset loppu ja kipu myös. ei muuta, ku takit pois päältä ja takas nukkuun. [:@] mur.
ja postissa tuli kutsu lasketun ajan ohittumisen tutkimuksiin ens viikon torstaille. no, toivotaan ettei sinne asti tarvi kärvistellä näin.
 
täällä ollaan [:D] huomenna taas neuvola.. AAMULLA 8.00 [:'(]  supistelee pitkin päivää,mutta niinhän se on tehny jo kaks viikkoa [:D][:D] nautiskellu lasten kanssa kotona olosta ja "rauhasta" [:D] vaikka melkonen veijari tuo meiän 1,5v neiti on. Saa juossa aamusta iltaan perässä, mutta onpa kiva nukkua vielä sen kans päikkärit [:)] kohta seki sit loppuu.. jännittää kumpi tulee.. mies oottaa kauhiana poikaa ja minä olen jo asennoitunu et kolmas tyttö tulee. Olis ainaki kaikki tarvittava valmiina. [;)]
 
hellurei, täällä ollaan vieläkin...
Piti mennä neuvolaan tänään, mutta hupisis, eihän tuo meidän auto lähtenyt käyntiin. Saatiin uus aika perjantaille.
Pirhanan pakkaset, sais jo loppua.
Meillä ei merkkiäkään synnytyksestä. Mä oon vaan tosi kipeänä. Selkään ja hävyn tienoille sattuu. Käveleminen on ihan hirveetä. Toivottavasti ei meinaa mitään jättivauvaa..
Mulla oli posti hukannut ton synnytystapa-arvion kutsun, niin en sinne päässy, mutta se olis ollu viikolla 37. Lääkäri oli silloin mua odotellessa kattonu, että normaalilta näyttää, ei oo pakko tulla. Enhän mä sitten menny. Mutta olis varmaan kannattanu.

Jos ei olis noin kova pakkanen, lähtisin lenkille, mutta kun ei mulla oo vaatteita noihin keleihin!
 
Mulla kyllä vaatetta löytyy, mutta kauhia homma pukia kersat ja ittensä. Hiki päässä ja supistelee hulluna ku ulos asti pääsee. Ja meinaa olla lumimyräkkää. supistelee ihan tauotta mutta liian harvakseen. Sais tulla tihiämpään ja ottaa enemmän selkään ni sit alkasin jo toivomaan lähtöä [:D]
 
mä meinaan kyllä tänään mennä taas ton pienen pienen lenkin tuosta. sais ees raitista ilmaa sen vartin verran. onneks on miekkosen iso paksu huppari ja anopin antama iso ulkoilutakki, mikä menee just ja just vielä kiinni. ja jalkaan riittää lämpöhousut ja verkkarit. ostin lidlistä pari viikkoa sit sellasen angora hartialämmikkeen ja pidän sitä väärinpäin, et se lämmittää tissejä. neuvolassakin suositeltiin nyt jo pitään tissit lämpösenä, ettei sit iske mikään tissitulehdus. pitäis vaan narut siihen ommella, et sais sen kunnolla pysyyn paikoillaan ja kiinni.
ei oo sit yhtään supistellu nyt päivällä. muksukin tuntuis vetävän sikeitä masussa. aina välillä tunkee kantapään kylkeen, mut muuten aika rauhaksiin on tänään ollu. kaippa sekin vähän häiriintyi noista supistuksista aamun tunteina...
kissa on taas seurannu mua tarkaan koko päivän ja nyt tuli tohon sohvan käsinojalle mun viereen nukkuun. kai sekin aavistaa et jotain rupee oleen tekeillä.[;)] huomenna olis mun isäpuolen synttärit et huominen vois olla ihan hyvä päivä syntyä.[:)] jotenkin mulla on sellanen fiilis, et tää mukelo tahtoo tulla ulos yöllä. päivisin ku ei tapahdu mitään ja iltasin alkaa supisteleen ja yöllä ne on pahimmillaan. katsotaan ja kuulostellaan.
mut hei! ei oo enää pitkä aika helmikuuhun! [:D] [;)]
 
Ei meitä vissiin kauheasti ole enää jäljellä? [:)]

Vau sivuilla raskausviikko 41. kirjoituksessa oli naiselle kirjoitettu: "Jotkut kokevat rasitteena kaikki lähellä olevat ihmiset kommentteineen. Tilannetta helpottaa, jos osaat ottaa hössötyksenkin hellänä huolenpitona."

Minun pitää kyllä tehdä töitä, että näkisin tuon hössötyksen hellänä huolenpitona... Minä oon sanonu, että meille on ihan sama milloin se napero sieltä päättää tulla, kun olo on ihan normaali. Silti päivittäin saa kuulla näitä "yksikään ei ole sisälle jäänyt", "malttia, malttia", "kyllä se sieltä tulee kunhan on valmis", "varmasti olo on ihan kamala" jne jne jne [:@]

Tuntuu vaan välillä, että nuo kommentit on sellasia mitä itse en muka tajuaisi niinkuin tämä "yksikään ei ole sisälle jäänyt" [:D]

Kolmas päivä helmikuutahan olisi hyvä päivä saada lapsukainen maailmaan. Syntymäpäiväksi tulisi sitten 3.2.10, ikuinen lähtölaskenta [:)]
 
Voimia ja jaksamisia masun kanssa "lyllertäville" :) Unohdatte varmasti kaikki vaivat mitä 9kk aikana ollut, kun saatte nyytin pitkän odotuksen jälkeen rinnalle <3
 
Vihdoinkin!!!! Suloinen prinsessa syntyi eilen illalla, eli 28.1. 2010 klo23.27. siro tyttö, 3485g ja 50,5cm. 9/9 pisteet. Palataan myöhemmin!!!! Voi tätä onnea... [:D] <3 <3
 
No niin... Eipä tarvinnut odotella vauvan syntymistä helmikuulle asti [:)]. Meidän pieni poikamme syntyi tiistaina 26.1. klo 15.31. Painoa Himpulla oli 2940 grammaa ja pituutta 49 senttiä. Kävin vielä maanantaina pyörällä kampaajalla ja neuvolassa ja illalla petsailin yläkerrassa puukoteloita. Maanantai-iltana menin kyllä sanomaan miehelle, että ensi kertaa mulla on semmoinen olo, että nyt olen valmis vaikka lähtemään synnyttämään... Tais poika kuulla äidin mietteet ja yöllä tulikin sitten lähtö [:D]. Eilen päästiin kotiin ja voi tätä ihanuutta, kun saa nauttia pienestä ihmeestä isän kanssa kotosalla.

Laittelen kuvaa pojasta tulemaan tässä samalla, mutta synnytyskertomuksen kirjottaminen saa jäädä ensi kertaan. Ei tällä alapäällä istuskella liian pitkiä aikoja [:D].
 
Voi tätä onnea!!!!!!! Ei voi sanoin kuvata... Rakas tyttäremme syntyi 28.1. tasan klo 11.00. Painoa 3245g ja pituutta neidillä 49cm.
Eliisa: Paljon onnea, pääsit melkein 12 ja puoli tuntia pitemmälle ku mä! [;)]
Minäkin päivittelen lisää kertomusta, kun pystyn vähän paremmin istumaan... [:)]

Ikionnellinen pupunen
 
Onnea kaikille jakautuneille, johan alkaa tammikuukin jo loppua! Onko täällä enää edes muita MAHALLISIA kuin minä? [8|] Äippäpolille ylihuomiseksi! Vauvalla oli perjantaina kaikki hyvin, niin eipä tarvii kuulemma hätäillä.. En ole koneella ollut, kun meille tuli tänne vieraita viikonlopuksi! Minun pikkusisarukset ja mummi [:)]

Meikällä on ollut niin monta unetonta yötä nyt, että alkaa eräpäivä tulemaan varmasti jo vastaan.. No eiköhän se muutenkin, kun on viikkoja jo niin hurjasti plakkarissa [8|] Tässä vielä odotellaan, odotellaan... Vauvan painoarvio oli alle 4kg vielä (toivottavasti pysyykin.. [8|]). 3,6kg viimeksi.

Olen vain niin loppu! Supistuksia tulee, päätä särkee, joka paikkaan kolottaa ja vihloo, selkään ja vatsaan polttelee.... Tätä listaa voisi jatkaa iäisyyksiin! Päikkäreitä en saa otettua näiden kipujen takia, yöllä ei tule nukuttua kuin max. 4 - 5 tuntia... En nyt jaksa tämän enempää turista, nähdään taas äityliinit.
 
onnea kakille uusille vauvoille ja vanhemmille!

tänään olis hyvät numerot syntymäpäiväksi... 0102.2010...[:)]
 
Täällä ollaan vielä Enaj! Ei tämä meidän pikkunen löydä tietään ulos, joten keskiviikon lääkäriä odotetaan kovin odotuksin, varsinkin kun ovat käsin mittailleet poikaa isoksi.
 
Vaihtu sitten tammijännitykset helmijännitykseksi..oon jo pikkasen luopunu kaikista toiveista että pikkunen omillaan ulos tulisi, kun nyt vaan ei menis käynnistysaika viikkojen päähän...*huoh*
 
Täällä kans vielä yks mahallinen. Kiva kun vaihtu tuo kuukausi ja päästään helmeileen [:)]
Neuvolasta sanottiin, että käynnistäminen olis mielellään vasta 41+5, että kohdunkaula ehtis muutokseen mukaan.

Neuvola on sitten keskiviikkona ja sen jälkeen sairaalaan keskusteleen käynnistämisestä.
Tyyppi sais kyllä mun puolesta hengata tuolla vielä, kun vointi on tosi hyvä.
Koko oli kylläkin jo pari viikkoa sitten 3,6kg, että kasvaa sen ei kauheasti enää tarvis [:D]
Eiköhän sitä viikon sisällä oo napero kainalossa [;)]
 
"Pikku-mies" 4220g 52cm, syntyi 30.01.10 kello 02.07. [:D] paino-arvio edellisenä päivänä oli "ei ainakaan yli 4kg, suurinpiirtein 3800g.." ohh[:D]oh 4220g sitä koko oliki sitten ja viikkoja oli 40+5. Synnytys oli IHAN KAMALAA KIPUA.. Sattu tuore kätilö joka ei oikeen kuunnellu mun tuntemuksia eikä uskonu että olen niin kipeä ku olen.. yritti että laitan nukkumaan vaan vielä tilanteessa missä olin 8cm auki, mutta ku hän ei osannu vaan kattoa kohdunsuuntilannetta, sano vaan koko ajan että se on vielä niin ylhäällä että saat nukkua ihan rauhassa aamuun.. tässä vaiheessa olin pyytäny puudutetta jo yli kaksi tuntia. Loppujen lopuksi ihan pelkällä hapella mentiin. Väitti kyllä antaneensa minulle ilokaasu maskin, mutta ihan vaan happea se oli. Sillä oli menny ne letkut väärinpäin. Viimeiset 2min ennen ku ponnistin ni sain ilokaasua. Kerron vielä ajan kanssa kunnolla tuonne synnytyskokemuksiin :)
 
Terve vaan mammat!
Meille syntyi 22.1 klo 22.03 ihana tyttövauva. Paino neidillä syntyessään 2870g ja pituudeksi saatiin 50,5 cm laitokselta lähtiessä [:)] Painoakin oli eilen laitokselta lähtiessä jo 3180g, ja maito maistuu [:D]
Oltiin sairaalassa 11 vrk sen vuoksi, että äidin alapää kärsi aikalailla synnytyksessä ja sitä piti parannella ajan kanssa. Istuminen onnistuu jo pieniä aikoja kerrallaan, aika kai parantaa haavat....
Muuten synnytys meni kohtalaisen hyvin, avautumisvaihe kesti 16h. Aika pitkään menin lämmön ja suihkun avulla eteenpäin. Kohdunsuu jäi 5 cm auki joksikin aikaa ja päätettiin puhkaista kalvot. Lapsiveden menon jälkeen supistukset olivatkin nopeasti ihan toista luokkaa, ja kipuun sain spinaalipuudutteen, kun kohdunsuu aukes nopeesti kalvojen puhkamisen jälkeen ja epiduraalista ei olis ollut enään apua. Puudutteen jälkeen ei mennyt pitkäänkään kun olin täysin auki ja ponnistusvaihe kesti 8 min, ja äiti sai repeämiä aikalailla [&:] Kätilö joutui pyytämään lääkärin paikalle paikkaamaan ja ompelivat minua kasaan melkein tunnin. Puudutteen haihtumisen jälkeen aamuyö oli kivuilta pahempi kuin koko synnytys, mutta siitäkin selvittiin... ja nyt ollaan siis VIHDOIN KOTONA!!!! [;)]
 
Takaisin
Top