TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

Se on menoa nyt!

Eli meikäläinen lähtee tästä pikkuhiljaa hipsimään Hyvinkäälle.. Tänään on ennen puoltapäivää sitten nyytti kainalossa [:)] Viime yönä en nukkunut yhtään, olin valveilla 2-4 tän kutinan takia. Kroppa näyttää ja tuntuu siltä kun mua oltais hakattu isolla nokkospuskalla. Isoja paukamia ja pieniä ihottumalaattoja. Sattuu ja mikään ei auta, vesi on tappavan tuntusta. Toivottavasti tää ihottuma helpottaa sitten operaation jälkeen. Pistän varmaan miekkosen laittamaan tietoja jollekin palstalle kun on saatu poika pihalle ja tomu laskeutuu [:D] Supistuksia kaikille! <3 [;)]
 
Joo, juhannuskerholaisia on vielä paikalla!
Tänään ollis sitten SE päivä. Mutta paskan marjat.. ei merkkiäkään. Millä tähän sais vähän vauhtia???
Kamalan kivuliaasti välillä yöllä vihloo, mutta aina sitä herää yhtenä kappaleena.
Eilen pidettiin oikeen kunnolla siivouspäivä, mutta ei sekään laittanu vauhtia tapaukseen. Tänään meinasin kävellää kirjastoon, mutta tuota pakkasta on niin reilusti, että saattaa jäädä väliin. Kun ei oo enää tarpeeks isoa lämmintä takkia, joka menis mahan kohdlta kiinni. [:@]

Voi, kun sais jo pian vauvan syliin...
 
täällä kotiuduttiin sairaalasta nyytin kera.
tyttö syntyi 2päivän käynnistelyn ja 1 päivän odottelun jälkeen maanantai päivällä.
voi niitä kipuja joita lääkkeistä sain... huh.. paljon on täällä näemä kirjoiteltu ja jahka voin paremmin, niin kirjoittelen ja luen enempi..
Mulla meni 2000ml verta synnytyksessä jonka ansiosta hemppa laski 60 ja on vieläkin tosi matalalla verensiirroista huolimatta...
 
onnea niisuneiti ja muut!!!
täälläkin vielä ootellaan. viime yönä on supistellu taas, mut ei edelleenkään mitenkään paljoo. tylsäks käy aika. mut koitan vaan nyt lepäillä. ja tänään siivotaan, jos se sais ees jotain liikettä synnärin suuntaan. [:D] ja pakko päästä taas ulos tänään. ja ehkä myös ihmisten ilmoille käymään. ees kaupassa. eilen mietin, et iso käsi sille tammimammalle, joka täällä vimosena kärvistelee muitten pitäessä kääröjään sylissä. ei millään pahalla, mut toivottavasti se en oo minä! [;)] sormet on meinaa niin turvoksissa, että niitä särkee ihan koko ajan eikä niillä oikein pysty kunnolla tekeen mitään. kirjottaminenkin on vähän vaikeeta. siksipä taas menen tekeen jotain muuta.
kirjotellaan taas!
 
pupunen: No, älä huoli, minäkin täällä vielä! Järkyttävän kivuliaita supistuksia ON tullut, ja monen moista muuta kipua alaselässä, vatsassa... Supistukset kun alkaa, ne ovat polttavia sekä alaselässä että vatsassa, ja alapäähän tulee järkyttävää kipua!

Mikään ei taas pysy sisällä myöskään, tänään sain oksentaa aamupalan ulos! Ja jos ei tule sitäkautta, niin se neste vaan sujahtaa jotenkin tonne alas, että on taas kauhea hätä! Monta kertaa saa käydä vessassa, ykkösellä ja kakkosella.... Ootteko muut huomannu tämmöstä? Vai oonko ainut joka kärsii tästä?

Turvotusta.. ON. Mitkä makkarat mun jalkojen tilalle on pistetty?

Mulle ei liiemmin tuu soittoja, vaan mun miehelle! hahaa [:D]

No joo, mä yritän vielä nauttia tästä hiljaisuudesta, ja kahdestaan olosta!

Piti vielä jotain sanoa, mutta en nyt kyllä enää muista mitä... [8|]
 
Täälläkin kotiuduttu, en ole kerennyt lukemaan vielä teidän kokemuksia.. kunhan kävin pikkasen vilasemassa mitäs tänne kuuluu, vieläkö täällä ollaan hengissä..Niisuneiti, mullakin meni 3000ml verta, sain myös veritankkausta ja hb laski 66. Ei niin kivat oltavat! Ja kivunlievitykset eivät toimineet, ilokaasu ainut turvani, ei sillä pitkälle pötkitty..ja vauva ei mistään pienimmästä päästä paino 4900g [:)] mutta kaikki nyt hyvin ja palailen tänne jahka kerkeän. Voikaa kaikki hyvin ja tsemppiä niille joilla se on vielä edessä..odotus ja kova tuska palkitaan!!
 
Täällä ollaan vielä yhtenä. Mä en jaksais enää oottaa..
Alkaa jo tuntumaan pelkältä vittuilulta kaikki "tsemppiä", ja "kyllä se sieltä tulee, ykskään ei ole jäänyt massuun" -kommentit...
Se viimenen tammimamma oon varmaan minä, kun tämä voi ihan hyvin mennä helmikuun puolellekin..
 
Toisilla sentään supistelee, mutta täällä ei sitten ole minkäänlaisia merkkejä tulevasta synnytyksestä. Mutta minen valita, kun ei kerran tarttee mistään turvotuksista eikä muista vaivoista kärsiä. Ja tänä viikonloppunahan mun vanhemmat saapuu tänne meille jeesaamaan vähä rempassa. Huomenna aattelin ottaa äiteen mukaan ja lähtiä käymään kaupungissa asioilla. Saapa nähä, että tullaanko kotia hoitopöytä kainalossa [:)]. Niin ja maanantaina mulla on kampaaja, jonne todellakin haluan. Pitäähän se tukka olla kunnossa, kun synnyttämään menee [:D].

Mutta nyt täytyy skarpata ja ruveta siivoamaan... Katotaan että onko olotila sen jälkeen vielä näin hyvä [:D].
 
ALKUPERÄINEN: Eliisa
Se viimenen tammimamma oon varmaan minä, kun tämä voi ihan hyvin mennä helmikuun puolellekin..


Saanen epäillä tätä... Musta tuntuu, että se olen minä, joka täällä vielä helmikuussa hilluu mahan kanssa [:D].
 
Kontrollissa käyty. Maanantaina 15 päivää yli ja silloin käynnistävät jos ei vaapi tuu vapaaehtoisesti nyt viikonloppuna. Helpottaa tietää, ettei voi mennä enää montaa päivää kärvistellessä...
Tsemppiä myös muille odottaville ja onnea taas uusille äideille nyyteistä [:)]
 
enaj: mun tekee niin pahaa sun puolesta noi oksut. sä oot kyllä joutunu kärvisteleen tuon asian kanssa koko raskauden. ei kiva. mun serkulla oli ihan sama juttu, loppuun asti.
eliisa: pitäiskö ottaa tavoitteeks se helmikuu, niin vois yllättyä postitiivisesti??? [;)][:D]
Ja Nenn1 se vaan jaksaa painaa menemään! [:)] mä en uskalla lähtee enää yksin mihinkään, ettei iske paniikki. kotona yritän kyllä elää ja olla normaalisti. esim. tänään tein sämpylöitä ja keksejä.

eilen yritettiin siivousta, tänään vuorossa sauna. kolmas s meillä taitaa olla spicy food. [:(] luulis et gringoksen diablolla ainakin lähtis mukelo tulemaan ulos. [:D] tosin, vois tulla vatsalaukku ja paljon muutakin, on sen verran tulinen hamppari annos se. (avokki veti sen tuossa kuukausi sit ja mä maistoin toooosi vähän, ni silti meinas kielestä tunto mennä)
vähän jos pääsis kohta ulkoileen ja sitten sinne saunaan, niin illan voiskin sit löhöillä kattellen leffaa. ja vois mennä ajoissa unille, kun viime yö meni taas vähän harakoille.

taidan alkaa kokeileen tähän muksuun nyt käänteistä psykologiaa: älä vaan tule ens yönä! [;)]
 
Minäki oon Pupunen ottanu saman taktiikan ´älä vaan synny ens yönä tai lähipäivinäkään´ [:D] 
Jos ihan tosissaan ollaan ni ei oikeasti haittais vaikka meniski ens viikolle ku alkaa olemaan tätä hommaa kotona jo aikalailla ku olin siellä sairaalareissulla 2 päivää ja kotona ootti kaks lasta ikävissään. Niiden kans menny nyt pari päivää tosi tiiviisti ni jääny kotihommat tekemättä. Pakolliset pyykit ja ruoat vaan ja siinä se. Nyt olis hyvää aikaa tehä kunnon siivous [:D] 180 neliötä ku jynssää ni luulis että ens viikolla syntyy. Nii ja jos vaikka vihdoinki laittas vauvalle tavarat valmiiksi [:D] en oo mitään laittanu. Pikkuset vaatteet vaan pesen ku isommat on kaikki vaalenpuna voittoisia ni turha pestä valmiiksi ku ei yhtään tiiä kumpi tulee [;)]
 
Terve, ihana tyttö syntyi meille 20.1. Paino 3328g ja pituus 50cm.Käynnistyksen kautta mentiin kiireelliseen sektioon, mutta lopulta kaikki hyvin. Kirjoittelen tarinaa tarkemmin kun kotiudutaan [:)] Naistenklinikalla pötkötellään vielä ainakin huominen..

Jaksuja mammat [;)]
 
Moi, päivittelen nyt voimieni mukaan tän päivän kuulumiset. Olo on melko heikko.

Mulla oli tänään aamulla 8:45 neuvolakäynti.
Ensin mitattiin verenpaine, se kun oli viimekerralla noussut (118/88). Tänään se oli 118/92!
Sitten pissaamaan purkkiin, U-Gluk -, U-Prot +. Tällä välin, kun olin pissalla, mieheni kertoi tädille, että pelkään raskausmyrkytystä, ja kysyi että onko normaalia että verenpaine on tuollatavalla koholla. Täti sanoi, että se on vielä ihan normaali, mutta HIEMAN noussut (Minun normaali alapaine on 60-70).
Sitten siirryimme muihin juttuihin; SF-Mitta ei ollut muuttunut mihinkään, muksu oli raivotarjonnassa, syke +, liikkeet ++.

Sitten terveydenhoitaja sanoi, että tässä taisikin olla kaikki tälläerää.. Kummastelin hänelle ääneen verenpainettani, kun se ei ole koskaan ollut niin korkea. Sitten hän rupesi miettimään, pitäisikö minut laittaa äitiyspolille tarkastuskäynnille. Hän tunnusteli jalkojani ja käsiäni, ja katsomattakin oli selvää, että turvotusta löytyy. Kerroin hänelle pääkivustani, oksentelusta, sekä näköhäiriöistä ja yli viikon jatkuneesta ylävatsa särystä ja kivusta, sekä paineen tunteesta alaspäin.

Hän kertoi, että kaikki oireet liittyvät raskausmyrkytykseen, mutta voivat olla täysin muustakin johtuvia. Päänsärkyä hän perusteli muutenkin tukkoisella olollani, proteiini pissassa taas olisi voinut olla sitä, että en ollut juonut yhtään, ja pissa oli väkevää. Näköhäiriöt johtuvat korkeasta verenpaineesta, ja korkea verenpaine on normaalia näillä viikoilla. Vatsakipuja hän perusteli kohdun kasvamisella....

Kyllähän se tottakai vähän helpotti, että oireet voivat johtua muustakin, kuin tuosta myrkytyksestä. Silti jäi mieltä kaivertamaan. Täti kuitenkin soitti äitiyspolille, ja kysyi, pitäisikö minun mennä sinne. He olivat sitä mieltä, että pitää tulla tarkistamaan ehdottomasti.

Sinne siis lähdettiin... Ensin käyrälle katsomaan vauvan sydänäänet ja samalla minun verenpaineeni, sitten pissat purkkiin, sen jälkeen ultraan ja lopuksi labran kautta kotiin.

Sydänäänet olivat todella hyvät, vauva nukkui melkein koko ajan. Pari kertaa se heräsi ja potkaisi anturia, jolloin sydänäänet pomppasivat taivaisiin. Normaaliahan se toki oli. Oikein vahva käyrä tuli sydänäänistä.

Verenpaine mitattiin digitaalisella mittarilla, 125/85.

Pissassa oli edelleen proteiinia yhdellä plussalla, mutta se johtui edelleen sitten väkevästä pissasta, kun en vieläkään ollut ehtinyt juoda mitään.

Sitten ultrattiin, virtaukset olivat hyvät, lapsivettä oli normaalisti. Kaikki oli muutenkin hyvin, ja kokoarvio oli 3,6kg. Samalla lääkäri sitten kyseli näistä oireista, ja oli vähän kahden vaiheilla, kun ei mitään selviä merkkejä sitten ollut. Sanoi, ettei luultavasti ole mitään hätää, mutta menehän vielä labran kautta, niin saadaan varmuus. Hän myös sanoi, että he soittavat jos sielä veressä on jotain. Mutta soittoa ei tule, jos kaikki on hyvin.

No, sittenpä mentiin labraan verikokeisiin, ja sen jälkeen kotiin. Otin suosituksesta heti päänsärkyyni panadolia, ja sillähän se helpotti jonkin ajan päästä. Lueskelin ja kulutin aikaani lepäämällä. Ajattelin, että mitään soittoa ei varmaankaan edes tule, koska kaikki on varmasti hyvin. Vaan kuinkas sitten kävikään.. Sieltähän se soitto sitten tuli, ja minulle sanottiin, että he haluaisivat minut sinne heti alkuviikosta tarkastuskäynnille, ihan varmuuden vuoksi. Jäi vähän epäselväksi, että mitä sielä veressä sitten oikein oli, vai missä se vika oli? Menin ihan lukkoon. Sitten tämä soittaja vielä sanoi, että jos tulee minkäänlaista kipua lisää / kivut yltyvät, niin heti äitiyspolille takaisin.

Minulla on aika korkea kynnys lähteä sairaalaan, joten en oikein tiedä millaisia niiden kipujen pitäisi olla. Käytiin mieheni kanssa kaupassa, ja ihan järkyttäviä supistuksia tuli muutamia. Polttelua alaselässä ja vatsassa + kauhea paineen tunne alaspäin. Näitä on jatkunut pitkin päivää, mutta hyvin epäsäännöllisinä, joten en ole vielä saanut aikaiseksi panikoida ja lähteä sairaalaan.

Tälläkin hetkellä päänsärky on melkoinen, ja polttelee aika rankasti, ja välillä supistelee. Mutta epäsäännöllisesti. Olen tänään syönyt kauhallisen perunamuussia, ja äsken pistin kerroshampurilaisen poskeeni. Ei ole yhtään edes ollut nälkä, etova olo. Mikään ei oikein tahdo pysyä sisällä.

Pidätte varmaan minua ihan tyhmänä, kun en ole jo rynnännyt synnärille.. Tilanne on erittäin vaikea minulle henkisesti ja fyysisesti.

[&o]
 
Voi enaj, nyt mä oon kyllä sitä mieltä, että sä marssit sinne polille heti.
Kerrot että oireet on pahentuneet jne..
Älä odottele kotosalla ensi viikkoon..

Onnea tammimamman perheelle!!!
 
Samaa mieltä niisuneidin kanssa. Oireet eivät ole kadonneet ja ovat jopa pahentuneet. Sulla on nuita viikkoja kasassa niin hyvin jo. Ja ei kai ne turhaan sinua sinne takasi käskeneet jos olo huononee. Ja nuo polttelut ja vihlonnat sun muut saattaa merkata jopa sitä että synnytys lähestyy. Olet samanlainen ku minä että pitää odottaa viimiseen asti ennen ku sinne sairaalaan tulee lähettyä [:'(] Minun neuvo on se että menet sinne heti ku sinusta tuntuu ettet kestä enää ja alkaa tulemaan semmonen epätoivonen ja luovutus olo.. sillon ei ole kaikki hyvin ku alkaa voimat loppumaan henkisesti ja fyysisesti. Kauhean paljon voimia ja toivotaan ettei se tulis mitään pahaa myrkystystä. Niin ja voithan soittaa sinne äitipolille tai synnärille ensin että mitä niissä verikokeissa oli jos asia vaivaa. Niillä on sun paperit siellä ja koneelta näkevät labrat. Seki vois auttaa. [;)] epätietoisuus on pahinta.. Tsemppiä jos pääset yön aikana synnyttämään jo [:D] toivotaan niin.. sit kaikki helpottais [:D]
 
Ehottomasti polille heti!!!
Minut otettiin jo pienemmistäkin oireista ja pelkästä epäilystä sisälle ja pistettiin käynnistykseen.
 
Pikku prinsessamme syntyi 17.1. Painoa 3000g ja pituutta 48 cm. Kotiuduimme Naistenklinikalta keskiviikkona ja nyt opettelemme tuntemaan pikkuneitiä[:)]
 
Takaisin
Top