Tammikuussa Tapahtuu :)

Vielä on tuon synnytystarinan luku kesken, mutta silti tulee itselleen jotenkin rento olo. Itsekin toivon, että osaan pitää myös huumorin mukana tilanteessa =)
 
Lumihiutale ilmottautuu elävien kirjoihin pitkän ajan jälkeen emoticon

Raskaus on sujunut suht ongelmitta. Nyt loppu vaiheessa on tullut raskausmyrkytys epäilyjä. Verenpaine on kokoajan nousussa ja proteiini nyt plussalla.
Eilen neuvolasta lähettivät konsultaatio lähetteen Kätilöopistolle synnytyslääkärille, että haluaako nähdä minua kun arvot heittää häränpyllyä? Tänään sieltä soiteltiinkin, että tule vaan näytille varmuuden vuoksi! Ja onneksi mentiin...

Siellä tehtiin normi tutkimukset ja sitten vielä ultrattiin, että vauvalla on kaikki ok. Ja sieltä paljastui PERÄTILA emoticon  Viimeksi eilen olin neuvolassa ja siellä katsottiin, että "juu, pää onkin jo jonkin verran laskeutunut lantioon" Neuvolalääkärikin katsoi muutama viikko sitten tilannetta ja tulos oli myös raivotarjonta!! Tänään synnärillä sanottiin, että "hankala sanoa, mutta onko ollutkaan raivotarjonnassa"... Onneksi tässä ei käynyt niin, että ollaan siinä uskossa, että kaikki on normaalisti ja sitten itse synnytyksessä tulee kaikki oikut vastaan emoticon

Noh huomen aamulla takaisin ja käännytykseen, ainoa huonopuoli on se, että käännytys tulisi tehdä ennen viikkoa 36... Sanottiin, ettei välttämättä enään käänny, mutta voidaan kokeilla!

En odota huomista innolla emoticon
 
Huh huh mikä yllätys Lumihiutaleella. :( Onneksi huomattiin kuitenkin nyt eikä vasta synnytyksessä. Ja onnea huomiselle, toivottavasti vauveli suostuisi kääntymään.

Mua ärsyttää sama asia kuin Basuraa eli omien sivujen mukaan kaikki vauvat syntyy laskettuna päivänä ja nyt siellä kerrotaan sitten vauvan ensimmäisistä päivistä. :( Kaikissa käyttämissäni nettilaskureissa on sama ongelma, mikään niistä ei tunnu tajuavan, että yli sen lasketun ajankin voi mennä. Tylsää.

Sain tänään älynväläyksen, että stimuloin nännejä rintapumpulla ja hetken ehdin pumppaillakin, kun tajusin että ei hitto, sieltähän tulee maitoa! emoticon Mulla ei ole tullut koko raskausaikana tipan tippaa missään vaiheessa, mutta tuolla pumpulla sain viidessä minuutissa molemmista rinnoista tipat tulemaan (pitihän sitä heti samantien kokeilla vielä toiseenkin rintaan, että toimiiko se). Täytyy nyt vaan unohtaa tuo pumppailu, kun ei kai tässä ole tarkoitus pumpata vauvalle tärkeitä ensitippoja pihalle ennen kuin vauva on syntynyt. Syntyisi nyt vaan pian, kun eväätkin on jo valmiina. :D

Mitään merkkejä jakaantumisesta ei ole kyllä, olo on tänään ollut mitä mainioin ja jaksoin tehdä miehen ja koirien kanssa tunnin lenkin. Sinänsä oikein mukavaa, ettei minnekään satu, mutta silti olisi kiva, jos edes jotain pientä lupaavaa oiretta olisi. Tässä kyllä todella koetellaan mun muutenkin huonoa kärsivällisyyttä. Ja päivittäin useampi ihminen on alkanut kysellä, että joko.
 
Tänään kävin ultrassa ja käyrillä ja edelleen perätilassa ollaan. napanuora ei ole enää kaulan ympärillä, mikä helpottaa kovasti. jos sitä sais yötkin nukuttua :)
Huomenna aamulla mennään kääntö yritykseen mutta peppu on aika tiukasti kiinni tuolla alhaalla että ei luultavasti käänny mutta yritetään sievästi kuitenkin. Sektio aika varataan sitten parin viikon päähän jos ei onnistu.

Vauveli on liikkunu hyvin ja oon jaksanu käydä kunnon lenkkejä koirien kanssa :) Tulis jo vauva <3
 
Suze.... itse asiassa aika monet minun tuttuni ovat siinä viimeisinä päivinä (viikkoina) lypsäneet pieniä määriä maitoa talteen otettavaksi mukaan synnytyssairaalaan siltä varalta, että vauva tarvitsee lisämaitoja: on sitten omat. Kyllä niin voi tehdä :-) 

JA ennen kaikkea, kun aika alkaa olla kypsä, niin rintojen stimuloiminen on yksi niistä asioista, joilla hyvinkin saattaa olla synnytystä käynnistävä vaikutus (oksitosiinihormonin erityksen takia, oksitosiinillahan supistuksia joudutetaan synnytyksen aikanakin). 

 
Kressida: Tuohan oli hyvä vinkki! emoticon   Siispä kaikki synnytystä kaipailevat, nyt nännejään hiplailemaan :D  emoticon (tai laitetaan miehet taas töihin, hihii ) Ja muistetaan myös ne korvalehtien hermoratapisteiden painelut!

Toimiskohan tehokas jalkahieronta muuten samalla tavalla? Kun eikös jalkapohjissakin ole niitä kohtuun vaikuttavia akupisteitä? Kunnon jalkahieronta tekisi kyllä poikaa, jalat olleet sen verran koetuksella tässä. Sain lahjakortin jalkahierontaan ja ajattelinki käyttää sen mahdollisimman pian kun synnytyksen jälkeen vaan pääsee lähtemään ilman vauvaa hetkeksi jonnekin.

Tsemppiä citronellalle je Lumihiutaleelle kääntöyrityksiin!!
 
Huomenta emoticon

Nyt kun saisi vielä nukkua niin ei nukuta!! Voi että kun alkaa olla tylsäääää...mitäköhän sitä tänään keksis?

Eilen läks kuusi..neulaset jäi..mutta reippaana imuroin sitten tunnin niitä pois. emoticon Sämpylöitäkin tein aamusesta ja hyvin kelpas muksuille.

Neuvolassa oli kaikki hyvin, verenpaineet hiukan noususuunnassa mutta kuuluu kuulemma asiaan. Ei muuta kuin odotellaan...
Ens maanantaina olis kokokontrolli äippäpolilla.

Jalkahieronta kuulostaa tosi hyvältä emoticon
 
Hahaa... minä en sitten ole synnyttänyt vielä vaikka nyt vikana onkin
"syntyneet vauvelit" osastolla..aikani kuluiks laitoin meille vähän väriä sinne käytin kaikkein tummimman punaista  ja tummimman sinistä emoticon

Aarrggg...keksikää nyt mulle tekemistä emoticon
 
Alkaa tosiaan aika käydä pitkäksi. Nyt tuntuu, ettei olisi ollut töissä valovuosiin! 1,5 kk pois töistä, vaikka kotona onkin viihtynyt ja levättyäkin on saanut, niin nyt alkaa tuntua, että tyhjän panttinako sitä täällä lojuilee ;)
Huomenna LA ja tänään neuvola. Eilen illalla tuntui vähän oudolta, mutta lienee ilmavaivoja kaikki tyynni...

Tule lapsi kulta ulos, kun ei ole kova pakkanenkaan :D
 
Täälläki tihkuu oikeesta rinnasta jo maitopisaroita :D
PItää varmaan ruveta hieromaan tota vasenta rintaa, jos sieltäki alkais tulemaan.

Täälläki vauva jälleen poikittain, iltapäivällä naistenklinikalle toiseen käännytykseen. Toivottavasti pysyisi sit kans lähtökuopissa. Kamala pettymys jos tässä sektioon joutuu, haluisin kokea synnytyksen kivun....

Onkohan Bofinkille jo tullut lähtö....? Jännittävää!
 
Meillä on miehen kanssa tapana hieroa toistemme jalkapohjia kun maataan sohvalla yhdessä, nyt onkin viikon tauko ollut, pitänee illalla taas katsoa joku hyvä ohjelma :)

Mun ei vaan varmaan nyt kärsi sanoa mitään vinkkejä millä voisi ehkä kenties olla käynnistyksen kanssa jotain tekemistä, kun mies on kovasti sitä mieltä että vauva saisi odotella hänen seuraavaa vapaataan ennen tuloaan ;) Minä taas laskeskelin että paras olisi tulla viimeisen iltavuoron aikaan niin päästäisi todennäköisesti kotiutumaan miehen vapaiden alkaessa kun hän pitää ekan isyyslomajakson vasta kuun lopussa näillä näkymin. (miehellä siis säännöllinen vuorotyö 2 aamua-2 iltaa-2 yötä ja 4 vapaata)

Tylsää ON! Onneksi lähdetään Wiin ja Sadepilven kanssa kahvittelemaan kaupungille tänään, ja jos ollaan perjantaina kasassa niin otamme Pinkuksen mukaan ja lähdemmä lounaalle emoticon
 
Onnksi on vertaistukiterapiaa tarjolla tänään!

Minä en tiiä eilisen lääkärin jälkeen, onko mulla ees mitään ootettavaakaan. Kait siellä vauva on... ja kait se sieltä joskus syntyy.. ehkä. Kiukuttaa vieläki tuo lääkäri niin, että tarkkailtavat verenpaineet on varmaan katossa emoticon

Kaksi lasta synnyttänyt ysttäväni muistutti, että kun supistukset ovat alkaneet (ilmeisesti tarkoitti suht säännöllisiä) kannattaa alkaa rentoutumaan. Rentoutuminen nopeuttaa kohdunsuun avautumista. Miljoonia vinkkejä. Jipii! Mitähän sitä uskois???
 
Wii: Tehdään niin että uskotaan niitä kaikkia!

Otetaan mies mukaan Saunan Siivoukseen, saa hieroa toisella kädellä korvia ja toisella nännejä samalla kun harrastetaan Seksiä. Pitää itse seistä jalkahierontalaitteessa siinä samalla. Sen jälkeen kävellään kauppaan Shoppailemaan. Ah, niin, juodaan Siiderit siinä välissä. Ja sitten kun tulee supistus niin rennoksi! Unohdinko jotain?
emoticon

Nyt on semmoinen aamu ettei tunnu yhtään kummemalta kuin kuukausi sitten... No, mihinpä tässä kiire on.... emoticon
 
Kasassa vieläkin... Tänään 40+3 menossa.
Tulin just neuvolasta ja siellä kaikki hyvin. Vauva kasvaa keskikäyrillä edelleen ja sydän jyskytti hienosti.
Ensi viikon keskiviikolle uusi neuvola, jolloin 41+3. Ja yliaikaiskontrolli ensi viikon perjantaille, jolloin 41+5. Ja sen jälkeen katotaan jatkoa eli käynnistystä jos ei oo maailmassa masukki. Mä siis NIIN toivon että noihin ei tarvi mennä!!!
Rupeis olemaan kyllä jo valmis masukin maailmaan tuloon. Mutta ilmeisesti vilukissa niinkuin minäkin eikä tykkää näistä pakkasista ja pysyttelee vaan lämpösessä yksiössään... Arg! :D

Kaikkeni olen tehnyt että hän sieltä ulos tulisi, on siivottu, saunottu, peittoja heiluteltu, lumitöitä tehty, käyty lenkillä useeseen otteeseen, vadelmanlehti teetä juotu, mies on hieronut ja yritetty rentoutua... Että mitäs sitä vielä... Että ei ainakaan oo yrittämisestä jäänyt kiinni! No jos sitä luovuttaisi ja olis tekemättä yhtään mitään...
Tympäsee ja huvittaa samaan aikaan... No mutta jos se taas tästä. Onneksi tänne pääsee avautumaan. :)
 
Bofink, mie olen ottanut tän rauhallisemman version, huomenna täyttyy päivät, ja mitään ei kuulu...
Eikä se näköjään auta tuo touhuaminenkaan, joten... jatkan tällä linjalla :D
Neuvolassa kaikki oli hyvin, joten... ei auta kuin odotella, että pikkuinen ilmoittelisi, että on hiffannut mistä pääsee ulos. Luulisi putkiaivolta onnistuvan, että sinne minnä pää näyttää. Toki... jos sieltä päin ei käy selville, missä jalkojen väli on, niin se voi hidastaa tätä toimintaa :P
 
Tylsäksi elämä kieltämättä meinaa käydä, kun vauva vaan köllöttelee masussa ilmeisen tyytyväisenä..
Voishan sitä ulkoillla tai siivoilla tai mitä vaan muuten, mutta selkä menee jumiin pienemmästäkin puuhastelusta. *huoh*
Neuvolassa ei tänään ollut mitään uutta, samat kommentit kuin jo monta viikkoa, eli hetkellä minä hyvänsä... sais vaan se hetki olla jo!
 
Kressida: Voiko niinkin tehdä? Kun meille synnytysvalmennuksessa sanottiin, että ne ekat maitotipat on vauvalle tosi tärkeitä ja ravitsevia ja siksi ajattelin, että niitä pitää säästellä. :D

Mä kävin äsken viimeistä kertaa neuvolassa ja ensi viikolla on sitten vuorossa yliaikakontrolli Kättärillä, jos vauva ei tajua syntyä ennen sitä. Nyt on kyllä kaikki synnytyksenkäynnistysvinkit tervetulleita. Seksistä ei ainakaan ole mitään iloa (tai on siis siitä paljonkin iloa, mutta ei tuossa käynnistysmielessä ole juurikaan ollut hyötyä). Tai sitten jos jostain saa tilattua kärsivällisyyttä, niin siitäkin vois tässä tilanteessa olla apua..
 
Onnea käännytys yrityksiin!

Mäkin sain sadepilvi "anopilta" jalka- ja käsihoitolahjakortin ja suunnittelin kanssa että sit ku on suunnilleen elävien kirjoissa niin meen sinne rentoutumaan. Mulla on jalkapohjat niin hirveella norsunnahka liuskoilla siitä 4kk työnteosta rikkinäisellä kengällä että kiinnostaa ihan tietää mitä ne niistä sanoo..vaan eipä nää ahottumat kämmenselässäkään varmaan niitä ilahduta :D Se on mukavaa ku käden pistää nyrkkiin niin käsi halkee monesta kohtaa vähän. Vauva hopihopi :D Myös ois kiva ostaa uusia paitoja vanhat farkut kumma kyllä mahtuu vielä. Imetyspaitakin pitäis varmaan hommata et voi jossain kahvilassa sitten kohtalaisen sivistyneesti vauvaa evästää..

Rozien synnytyskäynnistys resepti kuulostaa hyvälle :D Vielä ku ton kaiken tekee saunassa niin avot! Vois testata tänään :D Mites se puolikas punkkulasi rentoutukseen? Onko kielletty? Vois kuvitella että jos semmosen pikku kulauksen supistuksien välissä ottais niin saattais mennä rentous suoraan oikeeseen osotteeseen..

Vähän tahtoo jo ärsyttää kaikkien "joko synnytät" puhelut ja viestit.. Kuitenkin vasta pvä yli lasketun ajan.. Vähän vois lantiota kivistää välillä...oiskohan se sit merkki? Myös maha on ollut aika toimiva pari päivää..tosin mun maha on aina toimiva niin eipä tuosta osaa mitään ennustaa.

Välillä tulee semmonen puskemis tunne? mut eikai se nyt mitään työntö polttoja ennen supistuksia rupee tekemään! Tai semmonen et voin kyl kuvitella et ne puskemis tunteet tuntus just tolta. Onneks ne menee sit ohikin ettei koko aikaa oo. Tulis ny ennen perjantaita ku on neuvola sillon enkä jaksais oikein enää kontata sinne ku ei siellä juurikaan mitään ihmettä tapahu. Liuskojakin on kotona ja paineet on mitä on niin tylsää raahautua sinne asti ja lukee neuvolatädin kanssa netissä iltasanomia 15min ja lähtee kotiin :D se on kyl hassu täti.. Onkohan ne samat tädit sit lapsen neuvola tätejäkin vai onks lapsilla sit eri tädit ku odotus vaiheessa?

Mieskin rupee kuulemma olee jo ihan valmis lomille et pitäs ruveta jo puskemaan pikku hiljaa :D On se vaan niin kiva huomata miten aika tekee tehtävänsä. Vielä muistaa hyvin ekan viikon ku raskaudesta tiedettiin ku reppana oli ihan paniikissa ja puhu että eikö voitas kesken laittaa ja oli ihan rikki koko mies niin nyt kyl puhaltaa hiukan eri tuulet. Kai ne miehet on sit kuitenkin ihan kivoja..ehkä niitten kanssa voi sittenkin elää emoticon
 
Basura: Sulta jäi huomaamatta että se kaikki tehdään Saunaa Siivotessa ;D Ilman muuta se Sauna on siis lämmin, kuinkas muutenkaan. Ja siitä puolikkaasta punkkulasistakaan ei varmasti haittaa olisi, äiti just kertoi että meitä odotellessa on laitoksellakin annettu vielä konjakkia tujaus :D
 
oho paitsi jos rozien "reseptissä" on kyse saunan siivouksesta niin ehkä sitä sit ollaan jo saunassa ;)
 
Takaisin
Top