Tammikuussa Tapahtuu :)

Onnea synttärisankareille! :)

Ah olipas ihana käydä tunnin lenkillä, nyt kun ei tarvi pitää pientä masassa enää väkisin :D Oli niin nätti ja raikas keli että kyllä mieli lepäs. Ja sivutuotteena hyvät supparit tällä hetkellä :D

Täälläkin vähän huonosti nukuttu yö, illan supistukset jatkui yölle ja tuli muutama tosi kipeekin. Mutta sitten ne loppu taas ku seinään. Tylsää. Kiusaa vaan, mutta ainakin paikat valmistautuu kun noita tulee :)

Sokerilla taitaa tosiaan lähtö lähestyä kun tulppa irronnut! :)
Mun mielestä itselläni ei oo vielä sitä näkynyt. Tänään kyllä tuli semmonen kellertävä paksu jojo kun kävi vessassa mutta en mie usko että se sitä oli.
Että lähteekö se tulppa aina ennen synnytystä vai voiko olla tulematta?? On siitä joskus ollut jossain puhetta mutta nyt en kuollaksenikaan muista.

Mennään rv 40+1
 
Bofink: Se kyllä kaikilta lähtee mutta siis voi lähteä täysin huomaamatta ja pikkuhiljaa ja mitä olen lukenut ihmisten kokemuksia niin ei läheskään kaikki ole sitä huomanneet. Se ei välttämättä ole verinen joten voi sekoittaa valkovuotoon hyvinkin.
 
täällä viikkoja 36+3 ja melkolailla huolettaa tuo pikkuisen tilanne kun tosiaan on perätilassa ja napanuora kaulanympärillä ja vaikka sanoivat että ei pitäisi kuristaa sitä tai mitään mutta huolettaa koko ajan ja aivan hysteerisenä tunnustelen liikkeitä koko ajan.. ei oo kyl mukavaa.
Eilen illalla kävin sairaalalla käyrissä ihan varalta ja kaikki hyvin. Huomenna menen äippäpolille käyrään ja ultraan. aika olis ollu vasta loppuviikosta mutta soitin että aikastavat kun menee yö unet ja kaikki kun koko ajan ressaa pienen puolesta. :/ toivottavasti kaikki on hyvin :)
Jjoka tapauksessa leikkaamalla tulee luultavasti tämä pikkuinen ulos, toivottavasti mahdollisimman pian :)
 
Citronella: on varmasti inhottava tilanne, koita jaksaa! Jospa ne leikkais pian, kohtahan se on täysaikanen :)
 
Sokeri....  jokohan on lähtö laitokselle tullut?? :-) Vauva ei saa sinun flunssaasi heti synnyttyään, koska sitä vastaan hänellä on juuri nyt tosi paljon vasta-aineita veressään (koska sinun elimistösi on niitä muodostanut - ei vain ajoissa ehkäistäkseen SINUN tartuntasi). Myös imettämällä vauva saa suojaa juuri niiltä taudeilta, jotka äidin elimistöön pyrkivät. 

Citronella.... totta ne sinulle ovat puhuneet, ei vauva voi vielä kohdussa ollessaan kuristua napanuoraan. Siellä vedessä lilluessaan ja täytenä ollessaan napanuora muistuttaa enemmänkin löysää makkaraa kuin mitään narua, ei se voi kuristua tiukalle silmukalle itsestään. Vasta sitten on vaara, kun vauva alkaa tunkeutua synnytyskanavasta ulos. Mutta ymmärrän että huolettaa, kun tilanne ei ole "normi" :-/ 

***

Käytiin tänään sit ostamassa pesukone, ja myyjä puhui ostamaan 2 kertaa kalliimman kuin se halvin mahdollinen jonka minä olisin ostanut. Ahdistaa tämmöinen rahanmeno, mutta toivottavasti tuli nyt hyvä sitten. Onhan sille käyttöä kun lapsia on kohta kuusi ja yksi niistä vaipoissa!

Käytiin myös uudessa neuvolassa ja oli tosi mukava ja kokenut terveydenhoitaja. Kyllä näkee eron "vasta valmistuneeseen" jolla kokemuksen sijaan on silmät ohjekirjassa ja raja-arvoissa. 

Varattiin ajat laskettuun aikaan asti nyt viikoittain (kolme viikkoa jäljellä), kyllä se minullekin Se Aika koittaa kun on se teille muillekin (monille teistä) koittanut :-)





 
Mulla ei tahdo kulua aika millään. Taitaa olla totta, että odottavan aika on pitkä. Tunnit tuntuu päiviltä ja päivät viikoilta. Mies lohduttelee, että onhan tässä vielä kolmatta viikkoa aikaa: RAUHOTU! En vaan enää tahdo pysyä nahoissani, tulis jo!

Mulla ei vieläkään näy ne kivat päivän vinkit, eikä muutkaan omat tiedot. Oon vähän heppu huoleton noitten viikkojen kanssa ja en muista yhtään, missä mennään kun joku kysyy (alan vaan ynnäileen, montako viikkoa on laskettuun). Miks nekään ei näy???!! (Onhan tämä nyt vaikeaa) emoticon
 
Wii: Ootko sä muokannu omia tietojasi mitenkään? Mulla tais alkaa näkymään noi tiedot samoihin aikoihin kun muokkasin vähän mitä tietoja haluan näkyville jne... Kokeileppa :)
 
wii: mulla tuli omalla sivulla näkyville ne tän viikon tiedot, kun ruksasin sieltä että "olen raskaana" ja "uutiskirje" vai mikähän se olikaan.
 
Mahassa möyritään kyllä ihan kunnolla, tahtoiskohan tuo jo tulla ulos? emoticon  Toisaalta kyllä jostain luin että vauvat usein rauhoittuu synnytyksen lähestyessä, johtuikohan se siitä pään kiinnittymisestä että on vähän vaikeampi tehdä isoja liikkeitä? Eli tällä perusteella ei vielä pelkoa että h-hetki lähenis... Yhyy

Päivän mittaan on kyllä tullut vähän napakampia suppareita, mutta edelleen mielestäni ihan kivuttomia eli eihän ne mitään merkitse. Pöh!! emoticon
 
Muuten ootteko te pitäneet mitään raskauspäiväkirjaa itteänne varten? Mä nyt vasta tulin aatelleeksi, että olis ehkä ollu ihan kiva kirjailla omia tuntemuksia ylös koko raskauden ajalta.

Kävin kuitenkin noissa meiän ihan ekoissa keskusteluissa ja kopsasin sieltä omia viestejä koneelle talteen, niin muistaa sitten jatkossakin millasia oireita itellä oli alkuraskaudessa. Oli mukava lueskella vaihteeksi niitä alun pohdintoja :) Kaikki niin epävarmoja ja ihmeissään positiivisesta testistä :D
 
AArggh.
Onnistuin taas painaa peruuta nappia, pitkän rustauksen päätteeksi, kylläpä laittaa kiukuks!

Kotosalla ollaan, sohvalla sinkkuelämää katsomassa :) Aamusella ei enää uni tullu, joten tuli siivottua, ja pestyä lattiatkin piiitkästä aikaa..

Joka vessäkäynnillä saapi pikkuhousunsuojan kyllä vaihtaa, hyytynyttä verta tulee edelleen. Välillä limaa reilummin mukana, välillä ihan vaa ruskeeta jojoo.. emoticon  on tämä yhtä erite-kyttäystä :D


Alamahassa paineen tunnetta, mutta eipä muita oireita vieläkään..alkaispa jo tapahtuun!






 
Sadepilvi: Mulla on ihan tavallinen kalenteri, jonne olen kirjannut jotain mutta ihan perusjuttuja kuten pahoinvoinnista ja mittoja jne... en niitä tuntemuksia. Vois ittekki poimia täältä kaikki viestit, hyvä idea :)

Olipahan taas yö... Illalla nukutti niin kovasti että menin liian aikaisin nukkumaan ja elimistö vissiin piti ensin päikkärit kun heräsin parin tunnin jälkeen kolmeksi tunniksi pyörimään. Selkään sattui ihan älyttömästi ja masua kivisti :(

Kolmen jälkeen tuli sitten ekoja oikeesti kipeitä suppareita, mutta olin niin väsynyt etten edes kunnolla herännyt vaan sinnittelin 'hämärän rajamailla' siihen asti että mies nousi ennen neljää töihin. Siihen ne sitten loppui ja sain nukkua aamuun asti, onneksi.

Mulla kyllä kivistää tuota mahaa oikeestaan koko ajan nyt, onko muilla sama?
 
Jatkuvasti täälläkin kivistää masua... ja saisi jo alkaa tapahtua!
Uudenvuoden yön jälkeen täällä onkin ollut jo paljon rauhallisempaa oireiden suhteen. Tänään koirien kanssa heitetyn aamulenkin (15 min...) jälkeen palasi selkäsärky ja tuli jonkin aikaa napakoita supistuksia. Mutta ei liian napakoita kuitenkaan, kun nukahdin koira kainalossa, ja herätessä kaikki oireet oli taas kadonnut. Odottelua, odottelua... =) Siltähän se vähän näyttää, että kaikki täällä vaan odottelee koska alkaa tapahtua, jokainen vuorotellen miettii oireita ja toivoo, että alkais jo! :)

 
Täälläkin vain mahaa kiristää, ahdasta siellä alkaa vähän olla ja muksu tuntuu nahan ylitse melko luisevalta! Terkkaritäti kyllä sanoi, ettei ole mikään rimpula.
Mutta ei mitään muuta merkittävää. Yöllä kyljen kääntäminen oli vähän raskaampaa, mutta muuten nukutti ihan kivasti.
Sen verran on kuiva ilma sisällä, että nenän limakalvot on ihan kuivat ja ohuet, ja kärsin verenvuodoista, onneksi vain niiston jälkeen, ettei ihan ittekseen vielä ala valua. Onneksi hyytyykin nopeasti, mutta silti inhottavaa. Nuhaa ei varsinaisesti muuten ole, mutta sen verran tuo pakkasilma ja kuiva sisäilma teettää, ulkoilun jälkeen ja aamuisin. Vaikeuttaa tietty yöllä nukkumista, kun nenä menee tukkeeseen ja suun kautta hengittäessä sitten suu kuivuu.
Jaahas, siellä olisi kiva ilma touhuta taas jotain koirien kanssakin ulkona... suht siedettävä. Pääsee sitten taas niistämään ;-)
Tsemppiä vaan odotteluun, että jotain tapahtuisi. Tammikuu on vain yleensä pitkä kuin nälkävuosi ja hiljaisin :D :D
 
Voi kun on ihanaa, kun osa on saanut jo pienokaisensa ja suurinosa jännäilee milloin alkaa tapahtua. Mie vaan odottelen ja odottelen...tälläviikolla on alkanut vauva laskeutua, ihan niin että tuntuu ja sattuu, liekkö ei mahdu menemään alaspäin, kun koskee niin mahdottomasti. 
Mie saan teiltä kuulla kaikki ennusteet ja synnytystarinat ja muut ennenkuin itse pääsen tositoimiin...olen kyllä lähes varma, että yli mennään, niin on mennyt äitillä, siskoilla ja anopillakin. Miehen siskokin sai viikon myöhässä, joten näillä jos mennään, niin helmikuulle heilahtaa.
Tänään olis valmennusta, mitenhän jaksaa neljä tuntia keskittyä ja vielä illalla, siitä vielä tuntinen kotiin, niin voi kaatua raatona petiin. Huomenna sitten neuvola, milloinhan loppuu autolla ajelu, kun auton penkkiin istuu..ihan sama kummalle puolen, niin alkaa mahdoton myllerrys, meillä ei vaavi sitten automatkoja varmaan nuku ja täältä ei oikein muulla minnekkään pääse...
Ennen valmennusta käyn moikkaa viimeisen kerran työkavereita, pitää käydä kuulema esittelemässä masua, samalla otan isännän kyytiin, tai oikeestaan ratin taakse, on miulla hieman helpompaa.
Meinasi ihan unohtua, mie pidin "päiväkirjaa" tai kirjoittelin lähinnä milloin muistin ja menneitä juttuja ja vähän tuleviakin. no kirjoittelu jäi joskus rv 25, pitäis varmaan päivittää, mut sen jälkeen kyllä oireet ja kipuilut on ollut samoja, nyt vasta oikeastaan alkaa tulla näitä loppuajan kipuiluja, mitat vaan muuttuu ja ne voi päivittää sitten neuvolakortista.
..tulee niin mahottomasti kirjotusvirheitä..itteesä ärsyttää ja pitää korjata..sormet on kuin nakit ja puuduksissa koko ajan :(
 
Minä en ole pitänyt päiväkirjaa, mutta saatiin joululahjaksi Mauri Kunnaksen Vauvakirja ja siihen voi jo melko paljon täyttää odotusajan fiiliksiäkin. Sitä siis iltaisin yhdessä täytetty ja ultra-, ym.kuvia liimailtu.  
 
Mulla näkyy ne päivä vinkit tuolla omilla sivuilla vaikken oo mitään osannu siellä tehäkään. Mutta se ei ollu kiva ollenkaan koska tänään luki riemuinen pitkä teksti joka alko näin: "Onnea! Synnytys on ohi, ja sinulla on maailman paras palkinto – pieni lapsi." Sillei Haista v***u ..  :D

Heräsin jo 8 aikaan mutta oli niin mukava kölliä, leveillä (mies aamuvuorossa) ja torkkua sängyssä että sain itteni ylös vasta 10 jälkeen ku pari karvakuonoo vuorotellen kävi kupla otsassa tökkimässä hereille. Oisin varmaan voinu olla siellä koko päivän. Tänään päätin sit pitää rehellisen yökkäri päivän! Välillä toppikset jalkaan ja lenkille mut muuten en tee mitään!

Tänään siis onpi suuri päivä...vaan eipä taida olla :D Mä en varsinaista "päiväkirjaa" oo pitäny mutta mulla on kaks "kirja minusta" juttua niin oon pitäny sitä mikä vausta tuli ilmasena niin vähän niinkun omana ja sit se toinen on vauvalle. Et tossa vaun kirjassahan on paljon sivuja odotuksesta jne. niin aattelin et se on sitten mulle itelleni ja kirjottanu sinne mm siitä että oli yllärti vauva jne niin saa sitten lukea poika sen isompana jos tahtoo.. Sit siinä tais enempi olla niitä millon puhkes hammas jne mitkä taas sitten on ehkä enempi mulle kiva muistella vaikka kun sisarus kasvaa :P Se toinen menee niinkun syntymäpäivittäin ja siinä voi sit "vanhempana" haastatella lasta ja tehä sitä yhdessä niin se on kiva sit lapselle. Voi olla että ei poikaa juurikaan kiinnosta nuo äidin odotus vaivat tai hampaitten puhkeaminen kuin ehkä sit joskus ku se musta mummoo tekee. KAUHEETA! Nyt loppu! Minä vielä oo kunnolla äitikään saatika mummo :D
 
Ihana Tammikuu! Vaikka nyt kyllä jännittää =)
Ensimmäinen vauva tulossa, laskettuun aikaan jäljellä viikko +5 päivää. huh huh =)
 
Tervetuloa mukaan Salla88 :)

Meitä jakautumattomia ainakin kiinnostaa toisten synnytyskertomukset, erityisesti onnistuneet. Tässä olis yks http://nasujamasu.wordpress.com/2011/01/01/pikkusiskon-synnytys/
 
Takaisin
Top