Tammikuussa Tapahtuu :)

Odottavan aika on pitkä... Kärsivällisyys, siinä se taitaa olla tämän kuukauden sana. Me nykyihmiset kun olemme tottuneet siihen, että kaikki on niin tarkkaan aikataulutettua ja suunniteltua. Sitten kun tulee asia, johon ei itse voi vaikuttaa, olo on kärsimätön. Eikä ympäristön "painostus" asiaa ainakaan helpota!

Sitä vain niin kovasti haluaisi tavata vauvan, joka on jo kuukausia ollut niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana. Viimeisinä viikkoina itselläni ainakin herää ylimääräinen huoli siitä, että onko kaikki hyvin. Etenkin kun tietää että vauva pärjäisi hyvin jo ulkomaailmassakin. Mutta kyllä ne huolet jatkuvat senkin jälkeen kun vauva on syntynyt, sen voin luvata! emoticon

Mä olen ollut niin ketku tässä odotuksessa (taustalla siis kolme "yliaikaista" käynnistettyä synnytystä) etten ole kertonut tarkkaa LA:ta kenellekään miestä lukuunottamatta. Olen kysyttäessä kertonut LA:n olevan helmikuun alkupuolella, johon synnytykseni vanhan kaavan mukaan menisikin. Mieskin on asennoitunut tähän. Sanoi minulle juuri viikonloppuna leikillään, kun oli tilannut uuden kuukausilipun työmatkoja varten, että seuraava junalippu on sitten voimassa 8.2. asti. Sen jälkeen "saan" synnyttää, ettei mene lippua hukkaan... emoticon


 
Nonni käännytyksestä selvitty ja lopputulos perätila! Vauva ei ollut yhteistyö haluinen ja muutenkin jo niin laskeutunut lantioon, että perätilaan sai jäädä... Nyt sitten onkin tuo vatsa osasto hieman hellänä murjomisesta...

Perjantaiksi on varattu magneettikuvaus Naistenklinikalle. Lantio kuvataan ja sitten tehdään Maanantaina päätös lääkärin kanssa, että millä metodilla tämä bebe tulee maailmaan.
Jos lääkäri toteaa, että alatie synnytys on mahdollinen niin saan silti vielä itse päättää, että lähdenkö siihen vai varataanko suoraan leikkaus aika... Mutta lääkäri sanoi, että vaikka valittaisiin alatie synnytys niin on silti suuri mahdollisuus, että leikkaukseen menee silti kun on niin eri riskit ja tilanteet kun normi synnytyksessä.

Haikaranpesä nyt sitten sulkeutui osaltani koska tulikin eteen erilainen synnytys taikka leikkaus. Mutta samapa se kuhan vaan kaikki menee hyvin!
 
Lumihiutaleelle tsemppiä, hankala tilanne tuommoinen!

Kjeev
kiteytti minunkin ajatuksia; sitä alkaa miettimään vaikka mitä kun tosiaan vauva pärjäisi jo niin hyvin tällä puolella ja kaikenlaiset huolet pyörii mielessä. Ei epäilystäkään etteikö niitä huolia nyt lapsen osalta riittäisi ikuisesti mutta saisi ainakin muuta ajateltavaa kun tulisi tälle puolen.

Nyt olen tosin ihan sillä mielellä ettei synnytys ole vielä lähelläkään, toivottavasti tämä fiilis nyt pysyy siihen asti kun se lähtö tulee. Minä inhoan odottamista :D
 
Joo, kyllä tässä kärsivällisyyttä nyt tarvitaan! Kaikki taitaa olla enempi tai vähempi kyllästyneitä odottamaan mutta sehän on luonnollista tässä vaiheessa.

Me kaikki halutaan se oma vauvakulta syliin jo emoticon

Ei täälläkään neuvola käynnit tunnu enään yhtään mielenkiintoiselta niin kuin ennen.Pitäisköhän suunnitella kalenteri täyteen tapahtumia loppukuuksi niin jos sitten jotain tapahtuisi? Kun tosiaan kaikki ässät käytetty mutta tuo yhdistelmä s kyllä olis vielä käyttämättä emoticon Juu ei lasi viiniä ole pahaksi,sekin on kuulemma yksi kuultu "käynnistyskeino" mutta ei sitten tytöt pullo tolkulla emoticon Kai tässäkin täytyy ajatella niin kuin muissakin..kun vähiten odottaa niin silloin yleensä!!

Tsemppiä kaikille..kohta me kaikki vielä ikävöidään omia vauvamasuja emoticon
 
Mä tiedän ainakin että mulla tulee olemaan ikävä tätä mahaa! TÄä on jotenki niin ihana kuitenki, kulkee "kätevästi" mukana -ehkä ei niin hirveen sukkelasti tässä loppuvaiheessa enää :), mutta silti- ja siellä tuntuu jonkun pikku ihmisen potkuja! emoticon  Vaikka nyt vaan odottaakin että mahan asukas tulisi ulos, niiin mahaa tulee varmasti vielä ikävä :)

Yhtään ei tunnu siltä että synnytys lähenis, toivotaan että se pääsisi yllättämään totaalisesti lähipäivien aikana ;)
 
sairaalassa ollaan!
pikkunen tuli täsmällisesti.. eli kun vuorokausi vaihtui maanantaista tiistaihin, niin klo n01.00 meni lapsivedet, ja saipi heti lähteä sairaalaan, ku alko supistukset heti.
tyttö syntyi sitten 13.32, ja siis laskettuna päivänä 4.1.
nyt ihmetellään pikku ihmettämme <3

tsemppiä odotteluun, ja itse koitokseen kaikille!!
 
Sadepilvi: Mulla tulee kans ikävä mahaa, tiedän jo nyt. Vaikka siis onkin hankalaa ja kaikkee niin onhan tää nyt kuitenkin aika ihana ♥

Sokerillahan oli täsmällinen :D Onnea!!
 
Onnea Sokeri84:lle pikkutytöstä! :)

Meidän vauva yllätti positiivisesti tänään :) Mentiin naistenklinikalle ku muksu piti kääntää takasin raivotarjontaan, mut sehän oliki valmiiksi oikeessa asennossa. Pää oli laskeutunu ja kätilön mukaan jopa kiinnittymässä. Jes jes, ehkä mulla on sittenki mahdollisuus alatiesynnytykseen :)
 
Onnittelut Sokerille :)
Jos oma poika on yhtä täsmällinen, pitää varmaan lähteä nukkumaan ;-)
Tätä mahaa tulee kyllä ikävä, ehkä nyt alan ymmärtää, miksi toiset haluavat hiplata toisten äitien mahaa ;)
Oon tässä kärsimättömyydessä nauttinut niistä liikkeistä, joita on saanut tuntea :) Ja taidan tosiaan lähteä sänkyyn köllimään, ja masua hiplaamaan. Ehkä yirttämään jotain käynnistävääkin ;) Tuo seksillä käynnistys taitaa olla miesten keksimää, että saisivat viime hetkillä sitten vähän varastoon, jotta selviävät toipumisen ylitse ;)
 
Täällä myös tänän yritettiin kääntää mutta perätilaan jäi ja takapuoli kiinnittyny nii hyvin että ei onnistu :/ Sektio aika varattiin päivää ennen laskettua aikaa eli 27.päivä. saa nähä pysyykö sisällä siihen asti
Maha on tosi herkkä nyt, ja ei kyllä kivuton ollu tuo kääntö yritys mutta ompahan yritettu ainaski :)
 
Oonuska75 kirjoitti:
Tuo seksillä käynnistys taitaa olla miesten keksimää, että saisivat viime hetkillä sitten vähän varastoon, jotta selviävät toipumisen ylitse ;)

Heh niinpä! emoticon
 
Kressida: Voiko niinkin tehdä? Kun meille synnytysvalmennuksessa sanottiin, että ne ekat maitotipat on vauvalle tosi tärkeitä ja ravitsevia ja siksi ajattelin, että niitä pitää säästellä. :D

maitoa muodostuu koko ajan lisää! Maito pysyy "ensimaitona" n. 2-4 päivää synnytyksen jälkeen, just sinä "ensimmäisinä tippoina". 
 
Ohhoh, heräsin viime yönä vain YHDEN kerran vessaan :O Uskomatonta!

Illalla oli niin loistava olo että toivon todella sen jatkuvan myös tänään, ei kipuja muualla kuin selässä ja oli pirteä ja hyvä olo :). Pystyi taas vaan nauttimaan olostaan ja raskaudesta, toivottavasti tämä nyt pysyy loppuun asti tämmöisenä niin ei mulla olekaan enää mikään kiire :D
 
Huippua rozie! Eikö oo mukavaa!

Meillä alkaa täällä hellun synttäripäivä. Tein voileipäkakkua eilen ja onneksi ei tule kuin anoppi puolisoineen ja yksi hellun ystävä, saadaan syödä kakkua paljon itsekkin :)

Mulla kans paljon parempi olo kin viikkokausiin. Aamuinen päänsärky vain vaivaa kahvista huolimatta. Aamureippailu koirien kanssa onneksi auttaa vähän.

Hyvää loppiaista kaikille!
 
Citronella tarjottiinko sinulle ollenkaan mahdollisuutta siihen lantion magneettikuvaukseen?
Itse menen siihen huomenna ja Maanantaina päätetään, että miten sieltä ulos tullaan. Itse kokoajan pohdin, että alatie vai sektio?! Itse sen saan päättää. Päätin mennä tarkistuttamaan asian kuvaukseen, että onko ylipäätään mahdollista synnyttää alateitse niin eipähän ainakaan jää se mietityttämään...
 
Citronella tarjottiinko sinulle ollenkaan mahdollisuutta siihen lantion magneettikuvaukseen?
Itse menen siihen huomenna ja Maanantaina päätetään, että miten sieltä ulos tullaan. Itse kokoajan pohdin, että alatie vai sektio?! Itse sen saan päättää. Päätin mennä tarkistuttamaan asian kuvaukseen, että onko ylipäätään mahdollista synnyttää alateitse niin eipähän ainakaan jää se mietityttämään...
 
 Olen pelännyt synnytystä koko raskauden ajan ja olen sen sanonutkin nii luulen että sen takia eivät tarjonnet sellaista vaihtoehtoa.Olisihan tuo ollut kiva tietää jos se vaikka olisikin voinutu synnyttää alakautta mutta eilen tosiaan kätilö ja lääkäri sano että ei jää kuin yksi vaihtoehto, sektio ..
 
No se selittääkin asian :)
Mullekin sanottiin, että jos yhtään epäillyttää tai hermostuttaa alatie synnytys niin silloin sitä ei tässä tilassa lähdetä edes yrittämään...
Ja vaikka sen valitsisikin niin siltikin lopputulos on hyvin tod.näk sektio...
 
On nää vau sivut niin prkl hyvät ku jää jumittaa ku saa tekstin valmiiks ja sit vaan PUF katoan.. Ihan ku ei muutenkaan ärsyttäis! Onneks noi päivä vinkitkin on niin piristäviä "itkettääkö? Se on yleistä synnytyksen jälkeen plaplapla" VIttu itkettää mut ei synnytyksen takia!! Alotetaas sit taas alusta ku saa tän verenpaineen vähän taas laskemaan..

Onnea sokerille! Oispa tääkin ollut yhtä täsmällinen..

Nyt ainakin tuntuu että ei tuu ikävä tätä mahaa ku huolin vaan siitä että se on niin kadonnut koko maha. Mihinkään ei taivu ja olo on ku kelopökkelöllä mut sen mahan sais melkein vedettyä alkuperäsiin mittoihin! En tajua ku tyyppi on laskeutunu jo aikaa sitten niin voisko se nyt vaan kasvaa tai tulla ulos!?! Imeytyykö se mun kehoon koko poika enkä saakkaan sitä ikinä? (tähän tulis itku hymiö jos toi prkl juttu latais sen eikä jäis vaan jumittaa ja tuhois koko tekstiä..vittu saatana.. antteks.) Sf mittakin on unohtanu käyrämäisyytensä ja on yhtä siksakkia. Huomenna pitäis taas neuvolaan mennä ja katotaan vaan niin lähtee laskee ku lehmän häntä. Korkeimmillaan 33cm ja viimeks 31cm niin oisko nyt sit se 20cm kiva? Ehkä seuraavalla kerralla ei senttejä ollenkaan eikä vauvaa? No se ainaki selittäis sen miks ei vieläkään käsitä et saa vauvan. (ja sit taas itkettäis hymiö)

Kaiken tämän vois siis varmaan kiteyttää että vituttaa armottomasti, huolettaa, surettaa, ahistaa, ärsyttää ja kaiken lisäks on niin saatanan tylsä elämä ettei voi päiviään mihinkään muuhun käyttää kun tähän itsesäälissä, huolessa ja vitutuksessa piehtarointiin. I LOVE MY LIFE! Vedän kohta kännit jos se sillä tulis ulos! Ei ainakiaan sauna seksi auttanu.. ois varmaan pitäny sit kuitenki siivota samalla.

En oo ees kuunnellu liikkuuko se tuolla hirveesti ku en JAKSA enää miettiä sitä!!! Oikeesti nyt 40vko ja 2 päivää sitä miettiny niin en jaksa enää!! Jos ois ees jotain merkkiä johonki suuntaan mut EEEEEEIII!! Eiliset "hhmm..sattuisko mun lantioon vai kuvittelenko vaan.." tai olla vaan kuvitelmaa. Oon niin kyllästyny heräämään 1-1½h välein vessaan, pyörimään loput yöstä hiessä ja miettien et "onkohan kaikki hyvin, millonhan pääsis tosi toimiin"
MÄ TAHON HERÄTÄ VAUVAN ITKUUN ENKÄ OMAAN PASKAAN!! Onko se nyt niin paljon pyydetty!?

Huhuh..kiitos jo vähän ehkä helpottaa.. Jos meen leipomaan jotain vaikka oikein suolasta että voi sit huomenna taas neuvolassa saada huolestuneita ilmeitä verenpaineesta.. Jos sais ees sen sillä verukkeella ulos että luulevat myrkytykseksi? Nyt se sian spermakaan ei kuulosta ollenkaan pahalta ku ei tolla miehen spermalla näytä olevan mitään hyötyä. Jos nyt ois nyrkkeily säkki niin varmaan hajottaisin sen alta 5minutin!  Tää lopettaa nyt. Kiitos ja anteeksi :)
 
Basura: Koita pitää ajatuksissasi etappina sitä kahden viikon ylitystä, sulla taitaa nyt eniten ahdistaa koska olit niin asennoitunut siihen että tulee laskettuun aikaan mennessä. Ajattele ettei se tule vielä kahteen viikkoon niin jospa se helpottaisi :)

Voe jee, just kun on päässyt 'yli' edellisistä vieraista niin tulee uusia... Anoppi miesystävänsä kera on sitten tulossa viikonlopuksi, mitenkähän minä niitä kestän kun omien vanhempien kanssa oli jo vaikeeta? Huh, muuten toivoisin että tulis lähtö pian mutta jääkö ne sitten meille ja me ei olla täällä? :O Muuten ei ahdistaisi, mutta jos se vaikka haluaa 'auttaa' ja siivota tai jotain kun ollaan pois??? Ei sillä ole tapana puuttua mihinkään mutta tää nyt on niin eri tilanne (ja sitäpaitsi se laittaa verhotkin aina väärin kun käy kylässä ;D) Mutta eipä oikein kehtaa kieltää tulemastakaan, edes omaan oloon vedoten kun eivät ole käyneet kesän jälkeen ja palaa kuulemma halusta nähdä mahan...

 
Takaisin
Top